komt vast nog wel.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier nog niets aan de hand. redelijk grijze lucht vanuit het ZW, maar nog geen actie.
die goede oude tijd.... al bijna 2 jaar geledenquote:Op maandag 27 maart 2006 18:38 schreef DemonRage het volgende:
ghehe... ze worden best fel.
* DemonRage denkt ook terug aan koninginnedag 2004
zow inderdaad het ging even flink te keer hier was bij een klant thuis in grave en alles flipte de pc`s /sat was effe schrikken . nu stuk koeler en die lekker onweer (ozon) lucht jum jum.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:17 schreef I_PANDA_I het volgende:
Flinke storm hier
onweer met hagel en harde regen winstoten noem maar op,..
Omgeving nijmegen
Jezus ja nou! Damn, dat was me een avontuur zeg!quote:Op maandag 27 maart 2006 18:38 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage denkt ook terug aan koninginnedag 2004
Super foto'squote:Op maandag 27 maart 2006 17:42 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Here we go, 21 onbewerkte foto's van vandaag:
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
[afbeelding]
jepquote:Op maandag 27 maart 2006 18:45 schreef i2Them2 het volgende:
Volgens mij gaat 't lekker te keer daar in het zuiden
jeps.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:45 schreef DemonRage het volgende:
Er waait veel wind weg uit die onweersbui.
het is al voorbijgetrokkenquote:Op maandag 27 maart 2006 18:56 schreef TommyGun het volgende:
Volgens mij moet het nog beginnen hier in Geldrop. (5 km van Ehv) Leek er net wel ff op maar zette niet echt door.
Het is iig nog aardig donker. (Vreemde kleur lucht)
Maar als dit alles wasWel betere dingen meegemaakt
veel plezierquote:Op maandag 27 maart 2006 19:05 schreef _Administr8or_ het volgende:
In Venlo (Blerick) begint het nu.
of hij's gewoon grootquote:Op maandag 27 maart 2006 19:06 schreef DemonRage het volgende:
Hmm... hier issie nog te dichtbij om van de zijkant te bekijken.
Tis alweer over....quote:Op maandag 27 maart 2006 19:05 schreef _Administr8or_ het volgende:
In Venlo (Blerick) begint het nu.
Was gewoon een onbelicht gordijn van wolken waar de bui achter schuil ging... nu issie idd vertrokken.quote:
hij's nog steeds te dicht bij om mooi te zijn... of de achterkant is gewoon niet mooi.. dat kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 27 maart 2006 19:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Was gewoon een onbelicht gordijn van wolken waar de bui achter schuil ging... nu issie idd vertrokken.
lekkere plukquote:Op maandag 27 maart 2006 19:46 schreef DemonRage het volgende:
Die bui was ook geen kleintje:
[afbeelding]
Zo groot leek die bui niet...quote:Op maandag 27 maart 2006 19:46 schreef DemonRage het volgende:
Die bui was ook geen kleintje:
[afbeelding]
ja, ik had toch wel meer verwacht eigenlijk, vooral veel meer neerslag. maar dat is misschien dan heel lokaal gevallen.quote:Op maandag 27 maart 2006 19:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zo groot leek die bui niet...
Wat onweer...windstoten...hoosbuitje.... and that was al the fun
dat was zeker het geval ja.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:02 schreef DemonRage het volgende:
Er was iig sprake van behoorlijk wat luchtverplaatsing.
quote:GELDROP - Zware, kortstondige buien hebben maandag overlast veroorzaakt in het zuidoosten van Noord-Brabant, Noord-Limburg en het oosten van het land. In Brabant vielen op verscheidene plaatsen op de lijn Budel-Deurne bomen om door de harde windstoten en liepen goten en platte daken over door de hevige regenval. Uit Geldrop kwamen berichten van hagelstenen met een doorsnee van 3 cm.
In Weert stortte rond 18.45 uur de gevel van een nieuwbouw huis in als gevolg van harde rukwinden en onweer. Een woordvoerder van de gemeente kon niet zeggen of er gewonden zijn gevallen. De brandweer in Noord-Limburg heeft de handen vol aan stormschade, buiten Weert onder meer in Nederweert, Swalmen, Oirlo, Grashoek, Meijel, Grubbenvorst en Helden. In Heerenveen waaiden dakplaten van een benzinestation in aanbouw.
zo, een goed begin is het halve werk.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:31 schreef DemonRage het volgende:
Zo... de eerste "noodweerdag" van 2006 hebben we in de pocket.
De eerste warme dag hebben we in Eindhoven ook in de pocket
Zie: KNMI - Opgetreden Extremen
quote:Habe gerade einen Augenzeugenbericht auf Radio HH gehört. Da wird von Geräuschen wie bei einem Flugzeugabsturz gesprochen und von Bildern, die dem Film Twister sehr ähnlich sind. Ich denke mal das das wirklich ein Tornado war!
Die hagel steentjes waren leuk idd. Jammer dat het maar 5 sec duurde.quote:Op maandag 27 maart 2006 20:29 schreef indahnesia.com het volgende:
Noodweer veroorzaakt schade
[..]
[afbeelding]
ja, dergelijke hagel heb ik 1 keer gezien hier in Eindhoven. Echt simpelweg bizar is dat, van die grote ijsballen. volgens mij is het al wel langer als 5 jaar geleden... een jaar of 7 volgens mij.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:02 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Die hagel steentjes waren leuk idd. Jammer dat het maar 5 sec duurde.
Herinner me nog wel jaar of 5 terug. Hagelstenen zo groot als tennisballen en dat ging best lang door
Ja zou goed kunnen wat je zegtquote:Op maandag 27 maart 2006 21:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ja, dergelijke hagel heb ik 1 keer gezien hier in Eindhoven. Echt simpelweg bizar is dat, van die grote ijsballen. volgens mij is het al wel langer als 5 jaar geleden... een jaar of 7 volgens mij.
Is in 2000 geweest... ontzettend benauwde dag was dat, toen kwam er een viezgele lucht opzetten uit het westen waar al constant gerommel uit te horen was. En toen ging het regenen, hagelen en opeens vielen er hagelstenen zo groot als eieren en af en toe kletterde er een grotere klomp ijs naar beneden. De bui leek te roteren btw... wel mega heftig.quote:Op maandag 27 maart 2006 21:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ja, dergelijke hagel heb ik 1 keer gezien hier in Eindhoven. Echt simpelweg bizar is dat, van die grote ijsballen. volgens mij is het al wel langer als 5 jaar geleden... een jaar of 7 volgens mij.
foto van tornado hamburgquote:Op maandag 27 maart 2006 21:22 schreef highway101 het volgende:
2 doden in Hamburg door een tornado...
Damnquote:Op maandag 27 maart 2006 21:28 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
foto van tornado hamburg
[afbeelding]
dat mooie grote gebiedje was toch niet zo onschuldigquote:Op maandag 27 maart 2006 20:29 schreef indahnesia.com het volgende:
Noodweer veroorzaakt schade
[..]
[afbeelding]
Dat is nog wel precies dezelfde bui die wij eerder vandaag hadden.quote:
Yup. Blijkbaar had de bui nog even nodig om zichzelf 'op te laden'quote:Op maandag 27 maart 2006 21:34 schreef highway101 het volgende:
[..]
Dat is nog wel precies dezelfde bui die wij eerder vandaag hadden.
maw, het had ook hier kunnen zijn!
Jah... van die grote warme luchtbel in Eindhoven. Die tornado is wel van onze warmte energie!!quote:Op maandag 27 maart 2006 21:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup. Blijkbaar had de bui nog even nodig om zichzelf 'op te laden'.
quote:Op maandag 27 maart 2006 21:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Jah... van die grote warme luchtbel in Eindhoven. Die tornado is wel van onze warmte energie!!
Volgende keer ga ik met een grote (geīsoleerde) vishengel op het dak zitten als er een grote onweersbui voorbij trekt. "HIER BLIJVEN!"quote:Op maandag 27 maart 2006 21:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
Sommige weerfenomenen kun je beter aan je voorbij laten gaan ...
Idd, een tornado is me ietsje té heftigquote:Op maandag 27 maart 2006 21:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Sommige weerfenomenen kun je beter aan je voorbij laten gaan ...
de temperatuurtegenstellingen waren erg groot, dat zal er wel mee te maken hebben gehad. Maar erg bizar dat zo'n exemplaar hier in West Europa tot ontwikkeling komt.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:14 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Scheen een f2 - f3 te zijn...
Toch niet meer normaal, die dingen horen thuis in texas en oklahoma enzo, niet midden in een grote stad in europa.
Dat bedoel ik...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
de temperatuurtegenstellingen waren erg groot, dat zal er wel mee te maken hebben gehad. Maar erg bizar dat zo'n exemplaar hier in West Europa tot ontwikkeling komt.
ja, dat is wel een goede vereistequote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:01 schreef Againzender het volgende:
Over zon gesproken: morgen is er in Nederland een gedeeltelijke zonsverduistering te zien, tenminste, als het weer een beetje meewerkt natuurlijk
Zeker mooie zonsondergang, hier, 20 km verder op ookquote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:53 schreef IedeK. het volgende:
Totaal geen last gehad van noodweer hier.
Wel hadden we een mooie zonsondergang
[[url=http://xs74.xs.to/pics/06132/Maart8.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs74.xs.to/pics/06132/Maart25.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs74.xs.to/pics/06132/Maart26.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs74.xs.to/pics/06132/Maart29.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs74.xs.to/pics/06132/Maart27.jpg]afbeelding][/url]
Tollebeek, Noordoostpolder
Serieus? Hoeveel %?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:01 schreef Againzender het volgende:
Over zon gesproken: morgen is er in Nederland een gedeeltelijke zonsverduistering te zien, tenminste, als het weer een beetje meewerkt natuurlijk
Zolang het niet jaarlijks voor gaat komen zal het toeval zijn, en is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:41 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Dat bedoel ik...
Lijkt wel of het steeds harder en vaker tekeer gaat, dit zijn geen onschuldige maartse onweersbuien meer..
Maar goed, kan natuurlijk ook toeval zijn, maar het lijkt gewoon alsof alles grimmiger word.
Of hij heeft gewoon een KUTradar staan, met enorme echo's, dát kan natuurlijk ookquote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:29 schreef Resonancer het volgende:
Vanmorgen om half 9 op radio 2 het weerbericht met Jan Versteeg.
Melding werd gemaakt,dat er afgelopen week een front over noord-oost nederland trok, waar volgens hem en de radar regen uit moest komen maar het bleef droog.
Versteeg vertelde vanmorgen tijdens het weerbericht dat het voer voor de wetenschap is om dit fenomeen te onderzoeken en hoe het uitblijven van regen mogelijk is. Het zou ook een oefening van leger of luchtmacht kunnen zijn en......dat er iets uit vliegtuigen geloosd was, wat in ieder geval geen kerosine is.
Zijn er geheime acties in ons luchtruim en wat wordt er geloosd?
Bron Niburu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |