quote:
http://educate-yourself.org/cn/jp8jetfueltoxicity31dec05.shtmlDid you ever wonder what blows out of a jet airplane? Here is what you'll find in the air around an airport:
Freon 11, Freon 12, Methyl Bromide, Dichloromethane, cis-l,2-Dichloroethylene, 1,1,1-Trichloro-ethane, Carbon Tetrachloride, Benzene, Trichloroethylene, Toluene, Tetrachloroethene, Ethylbenzene, m,p-Xylene, o-Xylene, Styrene, 1,3,5-Trimethyl-benzene, 1,2,4-Trimethylbenzene, o-Dichlorobenzene, Formaldehyde, Acetaldehyde, Acrolein, Acetone, Propinaldehyde, Crotonaldehyde, Isobutylaldehyde, Methyl Ethyl Ketone, Benzaldehyde, Veraldehyde, Hexanaldehyde, Ethyl Alcohol, Acetone, Isopropyl Alcohol, Methyl Ethyl Ketone, Butane, Isopentane, Pentane, Hexane, Butyl Alcohol, Methyl Isobutyl Ketone, n,n-Dimethyl Acetamide, Dimethyl Disulfide, m-Cresol, 4-Ethyl Toulene, n-Heptaldehyde, Octanal, 1,4-Dioxane, Methyl Phenyl Ketone, Vinyl Acetate, Heptane, Phenol, Octane, Anthracene, Dimethylnapthalene (isomers), Flouranthene, 1-methylnaphthalene, 2-methylnaphthalene, Naph-thalene, Phenanthrene, Pyrene , Benzo(a)pyrene, 1-nitropyrene, 1,8-dinitropyrene, 1,3-Butadiene, sulfites, nitrites, nitrogen oxide, nitrogen monoxide, nitrogen dioxide, nitrogen trioxide, nitric acid, sulfur oxides, sulfur dioxide, sulfuric acid, urea, ammonia, carbon monoxide, ozone, particulate matter (PM10, PM2.5).
En weet je wie de inhoud van Kerosine controleert ?
De EPA, je weet wel die na 9-11 ground zero veilig verklaarde ondanks metingen die het tegendeel bewezen.
En in NL ? ??????????
Ze kunnen erin stoppen wat ze maar willen.
Sommige mensen denken echt dat het waterdamp is wat ze daar zien hangen, dream on... Het onderzoek hiernaar staat nog in de kinderschoenen, men heeft geen flauw benul wat er daarboven precies gebeurt en wat de gevolgen zijn.
De wetenschap is voor het verzamelen van gegevens in belangrijke mate afhankelijk van de medewerking van de luchtvaartindustie. En er is geen groot en direct economisch belang...
De uitstoot die ergens op tien tot dertien kilometer hoogte plaatsvindt, heeft meestal pas veel later en op een heel andere plaats allerlei moeilijk herleidbare gevolgen voor bewolking, zonlicht, temperatuur, regenval of droogte. Die uitstoot is dan al lang vermengd met andere stoffen en gassen, al of niet van natuurlijke herkomst. Begin er maar eens aan.
http://www.contrails.nl/c(...)dse%20tekst%2002.htmJet aircraft, particularly the supersonic transport (SST) could engender stratospheric air pollution with consequent changes in climate. Jet exhaust contains water, CO2 oxides of nitrogen, and particulate matter. It is speculative just how harmful these pollutants can be. For example, it is estimated that a fleet of five hundred SST’s over a period of years could increase the water content of the stratosphere by 50 to 100 percent, which could result in a rise in average Temperature of the surface of the earth of about 0.2 Celsius degrees and could cause destruction of some of the stratospheric ozone that protects the earth from ultraviolet radiation.
http://www.yale.edu/ynhti/curriculum/units/1988/6/88.06.06.x.html[ Bericht 28% gewijzigd door Resonancer op 19-03-2006 17:43:24 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.