abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 maart 2006 @ 09:48:10 #26
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_36047084
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Gewoon doorpraten displission, dit is Tru weet je nog

Ik moet je helemaal gelijk geven als je zegt dat in principe iedereen heldervoelend is.
Bij de een is het meer ontwikkeld dan bij de ander.
Zelfs de grootste scekticus zegt weleens : zie je nou wel, ik wist het!

Dus zelfs de grootste scepticus heeft ook wel eens het vermogen om zelf dingen te beredeneren.
Maar wat heeft dat in godsnaam met heldervoelendheid te maken ?

Als ik zie dat er een donkere lucht aankomt, en 10 minuten later gaat het regenen en ik denk - "zie je wel !" dan is dat heldervoelendheid ?
zzz
pi_36047777
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 09:48 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dus zelfs de grootste scepticus heeft ook wel eens het vermogen om zelf dingen te beredeneren.
Maar wat heeft dat in godsnaam met heldervoelendheid te maken ?

Als ik zie dat er een donkere lucht aankomt, en 10 minuten later gaat het regenen en ik denk - "zie je wel !" dan is dat heldervoelendheid ?
Ja, dat is zeker heldervoelendheid, want die donkere wolk die bestaat uit de negatieve energieen /ladingen die de mensen dagelijks de lucht insturen zoals met slechte gedachten .
Om dit te begrijpen moet je wel vergevorderde kennis hebben , Denninger
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:20:48 #28
31101 _Led_
pi_36047904
-- Laat dit soort opmekringen nou eens achterwege.... is toch onnodig ? --

[ Bericht 89% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:20:06 ]
zzz
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:23:15 #29
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_36047974
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:16 schreef totsy het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker heldervoelendheid, want die donkere wolk die bestaat uit de negatieve energieen /ladingen die de mensen dagelijks de lucht insturen zoals met slechte gedachten .
Om dit te begrijpen moet je wel vergevorderde kennis hebben , Denninger
Dat noemen ze condensvorming in de lucht. dat door de lage druk naar beneden dondert.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_36048003
--reactie op vervelende opmerking --

[ Bericht 94% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:20:32 ]
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:27:45 #31
31101 _Led_
pi_36048103
-- voer deze discussie maar ergens anders --

[ Bericht 95% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:21:01 ]
zzz
pi_36048176
-- als je er niet op in gaat is het makkelijker opruimen enblijft het topic nog enigzins ontopic. Niet leuk voor TS --

[ Bericht 79% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:21:47 ]
pi_36048206
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Gewoon doorpraten displission, dit is Tru weet je nog

Ik moet je helemaal gelijk geven als je zegt dat in principe iedereen heldervoelend is.
Bij de een is het meer ontwikkeld dan bij de ander.
Zelfs de grootste scekticus zegt weleens : zie je nou wel, ik wist het!
Volgens mij is heldervoelendheid niets anders dan intuïtie, toch? Het is maar hoe je het noemt.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:32:58 #34
31101 _Led_
pi_36048236
-- = ander onderwerp--.

[ Bericht 94% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:22:20 ]
zzz
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:33:40 #35
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_36048249
-- huisregels --

[ Bericht 88% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:23:27 ]
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_36048281
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 09:48 schreef L.Denninger het volgende:

offtopic
Als jij je nu eerst is gaat verdiepen in wat hier met heldervoelendheid bedoelt wordt komen we een stuk verder.
Ik kan je zovast vertellen dat met heldervoelendheid iets heel anders bedoelt word dan beredeneren.

[ Bericht 34% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:24:18 ]
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_36048729
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Als jij je nu eerst is gaat verdiepen in wat hier met heldervoelendheid bedoelt wordt komen we een stuk verder.
Ik kan je zovast vertellen dat met heldervoelendheid iets heel anders bedoelt word dan beredeneren.
Is heldervoelendheid iets anders dan intuïtie? Op elke site wordt er ook een andere beschrijving voor gegeven. Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.heldervoelendheid.nl/
quote:
Intuïtief vooruitzien

Heldervoelende mensen beschikken vaak over een 'intuïtief vooruitziende blik': zij 'zien' wat er in de toekomst ligt; zij zien van te voren aankomen wat er gaat gebeuren.

'Intuïtief vooruitzien' kan naar gelang jouw systeem op verschillende manieren plaatsvinden: via de gedachten, via dromen, via innerlijk of lichamelijk zien, via innerlijk of lichamelijk voelen, - horen, - weten, etc.

'Zien' heeft in dit verband de betekenis van INZIEN: beseffen, beoordelen.

Intuïtie

=> Het woord INTUÏTIE komt vanuit het Latijn en betekent: blik; naar iets kijken; met de geest nauwkeurig beschouwen.
=> Van Dale beschrijft 'intuïtie' als: een onmiddellijke, niet op redenering berustende overtuiging van een waarheid; het vermogen tot snel aanvoelen.

Je 'intuïtief vooruitziende blik' wordt gevormd vanuit de sensaties/energieën die jij innerlijk en/of lichamelijk/zintuiglijk gewaar wordt.
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:55:46 #38
105435 amarena
Just curious
pi_36052343
Jammer dat ook dit topic weer uitdraait op die eindeloze discussie tussen twee partijen. Die hebben we nu wel weer een keer gevoerd dacht ik zo... Misschien kunnen jullie zelf een topic openen en daar verder discussiëren of tips geven aan TS, dan blijft dit topic ontopic.

Even ontopic:
Ik vraag me af of de informatie van het medium totaal nieuw voor je of is het een bevestiging van gevoelens die je zelf al had? En dan doel ik op het openstaan voor contacten met overledenen. Vaak is het zo dat je zulke dingen al wel in jezelf weet, en dan is het wel fijn om het bevestigd te krijgen. Of een medium nou een betrouwbare bron is, dat is een tweede. Probeer te vertrouwen wat je eigen gevoel je ingeeft. Denk je dat je in staat bent het contact te leggen en wil je het ook?

Daarnaast denk ik dat je het contact vooral niet moet forseren en erop moet vertrouwen dat als het de tijd is, dat het dan wel komt. Mits jij er voor open staat natuurlijk. Meditatie is inderdaad een mooi begin. En het is belangrijk om 'de overledenen' toestemming te geven om contact met je te zoeken. Dit heeft te maken met de vrije wil en kan nodig zijn om het contact tot stand te brengen. Verder goed naar je gevoel luisteren of het puur en oprecht aanvoelt. Als jij je er niet fijn bij voelt zou ik er zeker niet mee gaan experimenteren.
Veni vidi vici
pi_36053818
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:54 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Is heldervoelendheid iets anders dan intuïtie? Op elke site wordt er ook een andere beschrijving voor gegeven. Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.heldervoelendheid.nl/
[..]
pi_36054286
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:55 schreef amarena het volgende:
Jammer dat ook dit topic weer uitdraait op die eindeloze discussie tussen twee partijen. Die hebben we nu wel weer een keer gevoerd dacht ik zo... Misschien kunnen jullie zelf een topic openen en daar verder discussiëren of tips geven aan TS, dan blijft dit topic ontopic.
Hier heb ik ook geen zin in hoor, en mijn bedoeling is het in ieder geval niet. Ik vond het eerlijk gezegd ook nog wel meevallen met de eindeloze discussie.
Hebben we het niet gewoon allemaal over hetzelfde? De een noemt het alleen intuïtie en de ander heldervoelend. Of zit er wel verschil tussen?
pi_36057936
-- edits....deletes..... blijf eens ontopic en ga ergens anders een welles nietes spel spelen ! L-Denninger... nogmaals een topic kaping en ik vraag een ban aan. het oeverloze gezwam over andere zaken dan het daadwerkelijke onderwerp, de lullige opmerkingen... ik ben het zat. --
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:53:02 #42
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36058790
Mirage .

L.Denniger is rete irritant, de hele tijd hier in the thruth. Alsof hij het met opzet doet. De hele tijd door.

Ontopic zal ik straks gaan
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:13:48 #43
31101 _Led_
pi_36059557
Pfffff....
Ik was reuze ontopic, ik heb gezegd dat TS het zo serieus moet nemen als ze zelf wilt, maar niet zomaar alles voor zoete koek aan moet nemen.
Dat lijkt me altijd een goed advies.

Als iemand vervolgens zegt dat het allemaal absoluut waar is en dat iedereen heldervoeldend is, is dat prima,
als ik het tegendeel zou beweren ben ik een lul.
Het mooiste ? Ik heb het tegendeel niet eens beweerd, ik heb slechts gevraagd hoe iemand aan de wijsheid kwam dat het allemaal waar is.
Vre-se-lijk.

Maar iemand die beweert dat wolken bestaan uit de slechte gedachten van mensen - nou ja, daar moeten we voor applaudiseren natuurlijk, er is zelden iemand geweest die het zo bij het rechte eind had.

Kom maar met die ban als je wilt, de logica is sowieso ver te zoeken

Voor de TS :
Laat je niet alles aanpraten, doe zelf je onderzoek en make up your own mind... En als iets te fantastisch lijkt om waar te zijn, denk er dan nog eens goed over na - meer niet.
zzz
pi_36059822
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:53 schreef Dromenvanger het volgende:
Mirage .

L.Denniger is rete irritant, de hele tijd hier in the thruth. Alsof hij het met opzet doet. De hele tijd door.

Ontopic zal ik straks gaan
Dit vind ik ook onnodig Dromenvanger. Had dan geen reactie geplaatst of gelijk on-topic. Of vind je dit wel zo bevorderlijk voor dit topic?
No offence verder hoor maar laat iedereen dan eens ophouden met dat gezeur. Sorry hoor, maar ben het wel zat zo onderhand.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:42:24 #45
8372 Bastard
Persona non grata
pi_36060444
Faja Lobi, ik zou ten eerste luisteren naar mijn gevoel.. "heb ik het idee dat het medium gelijk had of probeert ze mij wat op de mouw te spelden." en ga vanaf dat punt verder.

Even los van de discussie of het mogelijk is om met de geestenwereld te discusseren, want daar zijn andere topics vol over geschreven, en wil ik zelf niet mijn mening over geven.
Als je serieus wilt communiceren met je vriendin, zal je je daar open voor moeten stellen.

Ze horen wat je denkt, ze voelen wat jij voelt, en ze kunnen als jij je er voor open stelt en afstemt ook met jou communiceren. Vraag gewoon op een rustig moment, als je helemaal ontspannen bent of ze er is op dat moment. Vraag om een teken .. het medium noemde bijvoorbeeld 'kloppen' . Visualiseer haar voor je ogen, zoals je haar kende, denk aan haar stem, denk bijvoorbeeld aan iets wat je echt aan haar herrinert.. wellicht kun je haar aanwezigheid dan meemaken.

Het is heel bijzonder om te mogen voelen of te merken dat je niet alleen bent.
The truth was in here.
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:56:35 #46
105435 amarena
Just curious
pi_36062597
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:54 schreef Freethinker het volgende:
Freethinker: dat is een interessante kwestie die je daar aansnijdt. Ik nodig je uit om er daarover een topic te openen zodat we daar verder over dit onderwerp kunnen babbelen.
Sorry ik weet dat ik net heb gezegd dat offtopic-spam niet mag, maar aangezien je bij Fok geen berichten kan sturen doe ik het toch hier want het lijkt me een leuk onderwerp in het verlengde van dit topic.

@tTS: heb je ooit wel eens iets mogen ervaren waardoor je zelf denkt dat het contact mogelijk zou kunnen zijn? Of is het totaal nieuw voor je? In het laatste geval is het misschien een goede optie om je eens in te gaan lezen, er is genoeg op internet te vinden en er zijn veel boeken over te lezen.
Veni vidi vici
pi_36066236
Bij ons in de regio worden er cursussen spirituele ontwikkeling gegeven. Die mensen die daar mee bezig zijn zijn niet vaag of zweverig. Ze doen oefeningen in groepsverband en leggen dingen uit.

Tuurlijk kan je ook alleen gaan mediteren en kijken wat er gebeurt maar ik zou eerst wat meer informatie inwinnen.

Ik geloof ook dat iedereen deze "gave"heeft, we gebruiken het alleen heel weinig in onze cultuur. Daar hebben we ook helemaal geen rust voor. Vaak word er gelijk zo'n toestand van gemaakt terwijl het eigenlijk gewoon bij het leven hoort.
Alwetendheid bestaat niet (gelukkig maar)
  donderdag 16 maart 2006 @ 09:51:35 #48
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_36078462
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:14 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Sommige dingen vind ik echt typisch zo'n algemeen praatje. Maar dat over je man vind ik dan wel weer frappant. Dat is niet iets wat voor heel veel mensen opgaat.

De andere kant van het verhaal is dat er ook zoiets bestaat als coldreading. Daarmee kunnen mensen ook hele verbazingwekkende uitspraken doen.

Hoe sta je zelf hier tegenover?
wacht even, je hoort hier HAAR woorden, niet die van het "medium". het mediuym heeft natuurlijk zoiets gezegd als: "ik voel hier iets mee.. kan het dat hij een tijdje weg is geweest? of weggaat?"

dat is een typisch gevalletje cold reading. het kan zijn: weg voor werk, maar ook: dood, gescheiden, overspannen, etc.

het verbaasd me echt hoe graag mensen dit soort dingen willen geloven. ik zag laatst voor het eerst Char. ik snap niet dat mensen hier echt intrappen. het ligt zo voor de hand wat ze doet. maar ja, de wil om te geloven kan blijkbaar veel verbloemen.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_36079316
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:56 schreef amarena het volgende:
[..]

Freethinker: dat is een interessante kwestie die je daar aansnijdt. Ik nodig je uit om er daarover een topic te openen zodat we daar verder over dit onderwerp kunnen babbelen.
Sorry ik weet dat ik net heb gezegd dat offtopic-spam niet mag, maar aangezien je bij Fok geen berichten kan sturen doe ik het toch hier want het lijkt me een leuk onderwerp in het verlengde van dit topic.
Het is iets wat volgens mij voor meer dingen opgaat, althans ik vraag me áf of het niet voor veel meer verschijnselen opgaat. Ik weet alleen niet of het een interessant genoeg onderwerp voor een apart topic is. Ik zal straks kijken of het misschien wat algemener te trekken is.
pi_36079459
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 09:51 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

wacht even, je hoort hier HAAR woorden, niet die van het "medium". het mediuym heeft natuurlijk zoiets gezegd als: "ik voel hier iets mee.. kan het dat hij een tijdje weg is geweest? of weggaat?"

dat is een typisch gevalletje cold reading. het kan zijn: weg voor werk, maar ook: dood, gescheiden, overspannen, etc.

het verbaasd me echt hoe graag mensen dit soort dingen willen geloven. ik zag laatst voor het eerst Char. ik snap niet dat mensen hier echt intrappen. het ligt zo voor de hand wat ze doet. maar ja, de wil om te geloven kan blijkbaar veel verbloemen.
In eerste instantie vond ik dat weggaan van haar man wel opmerkelijk omdat ik het heel letterlijk nam.
Dus vroeg ik me af hoeveel mensen in mijn omgeving wel eens voor een tijdje weggaan, en dat waren er niet zo veel, vandaar.
Als je inderdaad wat verder denkt kan je 'weggaan' op veel manieren interpreteren en wordt het al wat minder frappant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')