abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36023529
Hoi, ik ben twee weken geleden op de paranormaal beurs bij een medium geweest en deze vrouw wist een hoop te vertellen aan de hand van 2 foto's. Het is een heel lang verhaal maar ik zal twee dingen even kort samen vatten. Mijn man is militair en gaat op uitzending. Na het zien van zijn pasfoto (niet in legerkleding hoor) zei ze dat hij binnenkort voor een tijdje weg moet en dat zij een naar gevoel heeft (ik heb dat ook en een goede vriendin heeft dat zelfde gevoel) hierover. Zij kon nooit weten dat hij op uitzending gaat en ook niet over dat nare voorgevoel bij mij. En iets anders was dat zij een vriendin van mij (die is overleden bij een brand in een skitrein in kaprun) om mij heen zag en die niet via het medium met mij wenste te communiceren maar al enige tijd zelf contact met mij probeert te zoeken middels het knippen van de vingers of kloppen. Ze zij dat ik heel gevoelig ben voor contact met overledenen en als ik me er in zou verdiepen dat ik zonder problemen zelf contact zou kunnen krijgen met mijn dierbaren.

Ik vraag me af in hoeverre ik dit serieus moet nemen en hoe ik mij meer open kan stellen voor dit heldervoelend iets??
pi_36023777
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:00 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre ik dit serieus moet nemen en hoe ik mij meer open kan stellen voor dit heldervoelend iets??
Ik zou me eerder afvragen "wil ik dat wel ?"
Bezint eer ge begint ...
Wie weet is er geen weg terug ...
Wat je nu als iets leuk aanziet kan volgend jaar een last op je schouders worden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:07:45 #3
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_36023798
Zo te lezen neem je het al behoorlijk serieus, toch?
A spoonful of sugar...
pi_36024043
quote:
Hoi, ik ben twee weken geleden op de paranormaal beurs bij een medium geweest en deze vrouw wist een hoop te vertellen aan de hand van 2 foto's. Het is een heel lang verhaal maar ik zal twee dingen even kort samen vatten. Mijn man is militair en gaat op uitzending. Na het zien van zijn pasfoto (niet in legerkleding hoor) zei ze dat hij binnenkort voor een tijdje weg moet en dat zij een naar gevoel heeft (ik heb dat ook en een goede vriendin heeft dat zelfde gevoel) hierover. Zij kon nooit weten dat hij op uitzending gaat en ook niet over dat nare voorgevoel bij mij. En iets anders was dat zij een vriendin van mij (die is overleden bij een brand in een skitrein in kaprun) om mij heen zag en die niet via het medium met mij wenste te communiceren maar al enige tijd zelf contact met mij probeert te zoeken middels het knippen van de vingers of kloppen. Ze zij dat ik heel gevoelig ben voor contact met overledenen en als ik me er in zou verdiepen dat ik zonder problemen zelf contact zou kunnen krijgen met mijn dierbaren.

Sommige dingen vind ik echt typisch zo'n algemeen praatje. Maar dat over je man vind ik dan wel weer frappant. Dat is niet iets wat voor heel veel mensen opgaat.

De andere kant van het verhaal is dat er ook zoiets bestaat als coldreading. Daarmee kunnen mensen ook hele verbazingwekkende uitspraken doen.

Hoe sta je zelf hier tegenover?
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:22:15 #5
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_36024322
quote:
Zij kon nooit weten dat hij op uitzending gaat en ook niet over dat nare voorgevoel bij mij.
Nou ja, mensen komen niet vaak naar haar toe met een pasfoto van iemand waar niks mee aan de hand is
Sterker nog, 1 van de standaard procedures bij cold reading is beginnen over reizen.
Zie : http://skepdic.com/coldread.html -> "Rowland also works on certain themes that are likely to resonate with most people who consult psychics: love, money, career, health, and travel."

De dikgedrukte 3 lijken me prima van toepassing hier.
quote:
En iets anders was dat zij een vriendin van mij (die is overleden bij een brand in een skitrein in kaprun) om mij heen zag en die niet via het medium met mij wenste te communiceren maar al enige tijd zelf contact met mij probeert te zoeken middels het knippen van de vingers of kloppen. Ze zij dat ik heel gevoelig ben voor contact met overledenen en als ik me er in zou verdiepen dat ik zonder problemen zelf contact zou kunnen krijgen met mijn dierbaren.
Kortom, ze kon je niet verder helpen, je moet het zelf maar uitzoeken
quote:
Je moet het zo serieus nemen als je zelf wilt, ik kan je alleen aanraden om het wel van alle kanten te bekijken en in je bedenkingen mee te nemen dat er ook genoeg mensen zijn die de boel besodemieteren - om wat voor reden dan ook.
Een leuk artikel om te lezen is bv. http://www.skepticreport.com/psychics/confessions.htm
zzz
pi_36024417
Medium: Je man gaat binnenkort een reisje maken.

Situatie schetsen met verschillende vrouwpersonen.

#1. Vrouw met man die een dodelijke ziekte heeft, "gaat op reis" wordt geintepreteerd als: "gaat dood".
#2. Vrouw met man die in het leger zit, "gaat op reis" wordt geintepreteerd als: "gaat op uitzending met het leger".
#3. Vrouw met man waarvan zij denkt dat hij vreemd gaat, "gaat op reis" wordt geintepreteerd als: "gaat een ander liefdespad bewandelen".
#4. Vrouw met man die niet iets bijzonders gaat ondernemen, "gaat op reis" wordt geintepreteerd als: "oh nee! Waar gaat Henk heen!?".

Hoe dan ook, jij bent een naief persoon en de "bijna-waar-zegger" blijft vaag zodat jij haar vage zinnetjes zelf betekenis kan geven.

Situatie vervolg:

Waarzegger: "Je man gaat op een reis"
Jij: ** jij kijkt verbaasd, grote ogen, strakke mond, witte neus **
Waarzegger: ** ziet een angst reactie en speelt vervolgens in op deze angst **
Waarzegger: Ik zie gevaar.

Aldus een meer "down-to-earth" analyse.
pi_36024522
Aan de ene kant heb ik wel mijn bedenkingen want ik dacht eerst ook dat het een algemeen praatje is wat ze op een ieder toepassen maar aan de andere kant weet zij weer dingen te noemen die ik niet verteld heb. Mijn man was er overigens niet bij. Ik was met een vriend en mijn kind.

Ik denk dat ik aan de ene kant wel contact zou willen met mijn dierbaren maar als je daar voor open staat, sta je naar mijn weten ook open voor andere geesten en niet altijd even goedwillende dunkt mij.
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 15:39:34 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_36024914
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:28 schreef Faja-Lobi het volgende:
Aan de ene kant heb ik wel mijn bedenkingen want ik dacht eerst ook dat het een algemeen praatje is wat ze op een ieder toepassen maar aan de andere kant weet zij weer dingen te noemen die ik niet verteld heb.
Dat noemen ze nou precies cold reading...
Breitling - Instruments for Professionals
pi_36025178
Dus eigenlijk gewoon allemaal onzin???
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:48:47 #10
31101 _Led_
pi_36025225
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Dat zou kunnen, maar het medium zou natuurlijk ook paranormaal begaafd kunnen zijn en met de geesten van overleden mensen kunnen praten en van hogerhand doorkrijgen wat jouw man doet en wat de toekomst brengt.
Het is aan jou om te bepalen wat je waarschijnlijker acht.
zzz
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:52:17 #11
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_36025334
kijk om je heen en voel wat je voelt..laat je niks aanpraten..voor je het weet schrijft de dokter je medicijnen voor..!

Hiermee bedoel ik te zeggen, vertrouw op je intuitie! Dat is heel belangrijk in dit leven zonder dat ben je haast niks/nada/noppa..

Een ander voorbeeld..ik heb respect voor mensen die dit kunnen hoor..ik kom bij een tarotlegger..die heeft ontzettend mooie kaarten..hij zegt jullie blijven voor altijd bij elkaar..maar de relatie wordt verbroken omdat het gewoon niet werkt..alles in dit leven heeft zijn keuzes..dat wil ik zeggen..dus sommige dingen kunnen je geloof afbreken..als jij je goed voelt, wat blijkt bij het spirituele zou ik me hier lekker in gaan verdiepen..en gewoon afwachten misschien wel..dan maak je naderhand gewoon de hoe noemen ze het..?? de balans op

heel veel succes lijkt me sowiezo niet prettig om zoiets te horen als het gaat slecht met je man waar die ook heen moet..ikzelf duw me liever in positieve richtingen..door me ook zo te gedragen! Je zelfbeeld wordt gereflecteerd..

En in principe is iedereen heldervoelend, sommige moeten nog: "wakker geschud worden" zelfs de grootste sketicus.

Dit is mijn mening..

[ Bericht 17% gewijzigd door displission op 14-03-2006 16:44:15 ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:03:22 #12
31101 _Led_
pi_36025729
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:52 schreef displission het volgende:
En in principe is iedereen heldervoelend, sommige moeten nog: "wakker geschud worden" zelf de grootste sketicus.
Waar haal je deze wijsheid vandaan ?
zzz
pi_36025905
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Zoiets kan je denk ik alleen zelf bepalen. Heb je er iets aan gehad of zal je er iets aan hebben?
"A lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he ever wants to see a fuckin' cross? It's kind of like going up to Jackie Onassis with a rifle pendant on."
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:39:03 #14
91333 displission
pi_36026895
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:03 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Waar haal je deze wijsheid vandaan ?
uit experimenten

I test program nou goed?

trouwens dit is info voor een ander topic..

[ Bericht 6% gewijzigd door displission op 14-03-2006 16:45:06 ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:49:10 #15
91333 displission
pi_36027255
laat ik het bij deze ook even anders zeggen..iedereen is in principe heldervoelend alleen sommige weten het niet..! maar nu houdt ik er over op ik heb al veel teveel gezegd.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:51:15 #16
31101 _Led_
pi_36027331
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:49 schreef displission het volgende:
laat ik het bij deze ook even anders zeggen..iedereen is in principe heldervoelend alleen sommige weten het niet..! maar nu houdt ik er over op ik heb al veel teveel gezegd.
Oppassen inderdaad, anders komen de H-men je omleggen omdat je hun bestaan verraadt !
zzz
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:58:19 #17
91333 displission
pi_36027578
daar ging het helemaal niet om..maarja..
pi_36027817
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:49 schreef displission het volgende:
Gewoon doorpraten displission, dit is Tru weet je nog

Ik moet je helemaal gelijk geven als je zegt dat in principe iedereen heldervoelend is.
Bij de een is het meer ontwikkeld dan bij de ander.
Zelfs de grootste scekticus zegt weleens : zie je nou wel, ik wist het!
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_36033643
Ik zou het niet zo serieus nemen, contact hebben met dode mensen is volstrekt onmogelijk!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 20:45:00 #20
139452 gaai
zwarte poes
pi_36034645
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:17 schreef Jeweet het volgende:
Ik zou het niet zo serieus nemen, contact hebben met dode mensen is volstrekt onmogelijk!
want.......

neej echt, ik ben nieuwsgierig waarom je daar zo stellig in bent
*I just realized.....i don't care*
pi_36034683
quote:
Geloof je dat of heb je dat ergens opgebaseerd?
pi_36035547
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:45 schreef gaai het volgende:

[..]

want.......

neej echt, ik ben nieuwsgierig waarom je daar zo stellig in bent
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_36042546
quote:
tsss
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36043439
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:25 schreef Blue-eagle het volgende:

Aldus een meer "down-to-earth" analyse.
In cold reading zorg je eerst voor een semivertrouwelijk sfeertje. Dat kan vrij snel. Vervolgens kom je met een aantal algemene zaken die op verschillende manieren opgevat kunnen worden. De persoon voor je staat als je het goed doet open voor suggestie en vult graag je algemene verhaaltje aan met keywords. De rest is een beetje mensenkennis. Zo'n gesprek kan ook heel fijn zijn en mensen helpen, maar er is niets bovennatuurlijks aan. De gewilligste personen zijn mensen die je specifiek komen opzoeken.

Waar blijft die paranormale weerman eigenlijk?
pi_36044592
ik zou zeggen probeer het gewoon een keer. als je je openstelt hoef je je heus niet gelijk open te staan voor negatieve entiteiten. als ik alleen contact wil met me gids dan gebeurt dat ook alleen met me gids.
heldervoelend is dacht ik dat je voelt hoe mensen zich voelen, emoties van andere over kan nemen. geesten, energien kan voelen.

je open stellen kan je het beste doen als je in meditatie/trance zit. je kan voor jezelf zeggen dat je alleen een verbinding wilt met diegene in liefde en licht. ik zelf probeer me dan voor te stellen hoe ik me kruin open en een beetje naar boven reik. in gedachte kan je vragen of de geest met je wilt praten. ik ben net begonnen met het luisteren naar gidsen maar heb zelf nog geen stem gehoord.
ik denk dat in het begin een gids/geest zich laten merken dat die er is door warmte,tintelingen. dat je ongecontroleert gedachtes binnenkrijg die gewoon klinken als jezelf maar dat je het zelf niet hebt verzonnen. zo had ik gisteren (ik dacht na over hoe me hogere zelf of gids misschien zou heten) en ineens floepte (y)olanda,(j)olanda (welke van de twee goed is, geen idee) eruit.
andere zeggen dat ze meer praten door gevoelens ze horen het niet echt maar voelen wat er gezegd wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door -starseed-mayo- op 15-03-2006 01:30:32 ]
  woensdag 15 maart 2006 @ 09:48:10 #26
31101 _Led_
pi_36047084
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Ik moet je helemaal gelijk geven als je zegt dat in principe iedereen heldervoelend is.

Dus zelfs de grootste scepticus heeft ook wel eens het vermogen om zelf dingen te beredeneren.
Maar wat heeft dat in godsnaam met heldervoelendheid te maken ?

Als ik zie dat er een donkere lucht aankomt, en 10 minuten later gaat het regenen en ik denk - "zie je wel !" dan is dat heldervoelendheid ?
zzz
pi_36047777
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 09:48 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dus zelfs de grootste scepticus heeft ook wel eens het vermogen om zelf dingen te beredeneren.
Maar wat heeft dat in godsnaam met heldervoelendheid te maken ?

Als ik zie dat er een donkere lucht aankomt, en 10 minuten later gaat het regenen en ik denk - "zie je wel !" dan is dat heldervoelendheid ?
Ja, dat is zeker heldervoelendheid, want die donkere wolk die bestaat uit de negatieve energieen /ladingen die de mensen dagelijks de lucht insturen zoals met slechte gedachten .
Om dit te begrijpen moet je wel vergevorderde kennis hebben , Denninger
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:20:48 #28
31101 _Led_
pi_36047904
-- Laat dit soort opmekringen nou eens achterwege.... is toch onnodig ? --

[ Bericht 89% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:20:06 ]
zzz
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:23:15 #29
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_36047974
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:16 schreef totsy het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker heldervoelendheid, want die donkere wolk die bestaat uit de negatieve energieen /ladingen die de mensen dagelijks de lucht insturen zoals met slechte gedachten .
Om dit te begrijpen moet je wel vergevorderde kennis hebben , Denninger
Dat noemen ze condensvorming in de lucht. dat door de lage druk naar beneden dondert.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_36048003
--reactie op vervelende opmerking --

[ Bericht 94% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:20:32 ]
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:27:45 #31
31101 _Led_
pi_36048103
-- voer deze discussie maar ergens anders --

[ Bericht 95% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:21:01 ]
zzz
pi_36048176
-- als je er niet op in gaat is het makkelijker opruimen enblijft het topic nog enigzins ontopic. Niet leuk voor TS --

[ Bericht 79% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:21:47 ]
pi_36048206
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Volgens mij is heldervoelendheid niets anders dan intuïtie, toch? Het is maar hoe je het noemt.
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:32:58 #34
31101 _Led_
pi_36048236
-- = ander onderwerp--.

[ Bericht 94% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:22:20 ]
zzz
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:33:40 #35
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_36048249
-- huisregels --

[ Bericht 88% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:23:27 ]
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_36048281
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 09:48 schreef L.Denninger het volgende:

offtopic
Als jij je nu eerst is gaat verdiepen in wat hier met heldervoelendheid bedoelt wordt komen we een stuk verder.
Ik kan je zovast vertellen dat met heldervoelendheid iets heel anders bedoelt word dan beredeneren.

[ Bericht 34% gewijzigd door Mirage op 15-03-2006 15:24:18 ]
pi_36048729
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Als jij je nu eerst is gaat verdiepen in wat hier met heldervoelendheid bedoelt wordt komen we een stuk verder.
Ik kan je zovast vertellen dat met heldervoelendheid iets heel anders bedoelt word dan beredeneren.
Is heldervoelendheid iets anders dan intuïtie? Op elke site wordt er ook een andere beschrijving voor gegeven. Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.heldervoelendheid.nl/
quote:
Intuïtief vooruitzien

Heldervoelende mensen beschikken vaak over een 'intuïtief vooruitziende blik': zij 'zien' wat er in de toekomst ligt; zij zien van te voren aankomen wat er gaat gebeuren.

'Intuïtief vooruitzien' kan naar gelang jouw systeem op verschillende manieren plaatsvinden: via de gedachten, via dromen, via innerlijk of lichamelijk zien, via innerlijk of lichamelijk voelen, - horen, - weten, etc.

'Zien' heeft in dit verband de betekenis van INZIEN: beseffen, beoordelen.

Intuïtie

=> Het woord INTUÏTIE komt vanuit het Latijn en betekent: blik; naar iets kijken; met de geest nauwkeurig beschouwen.
=> Van Dale beschrijft 'intuïtie' als: een onmiddellijke, niet op redenering berustende overtuiging van een waarheid; het vermogen tot snel aanvoelen.

Je 'intuïtief vooruitziende blik' wordt gevormd vanuit de sensaties/energieën die jij innerlijk en/of lichamelijk/zintuiglijk gewaar wordt.
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:55:46 #38
105435 amarena
Just curious
pi_36052343
Jammer dat ook dit topic weer uitdraait op die eindeloze discussie tussen twee partijen. Die hebben we nu wel weer een keer gevoerd dacht ik zo... Misschien kunnen jullie zelf een topic openen en daar verder discussiëren of tips geven aan TS, dan blijft dit topic ontopic.

Even ontopic:
Ik vraag me af of de informatie van het medium totaal nieuw voor je of is het een bevestiging van gevoelens die je zelf al had? En dan doel ik op het openstaan voor contacten met overledenen. Vaak is het zo dat je zulke dingen al wel in jezelf weet, en dan is het wel fijn om het bevestigd te krijgen. Of een medium nou een betrouwbare bron is, dat is een tweede. Probeer te vertrouwen wat je eigen gevoel je ingeeft. Denk je dat je in staat bent het contact te leggen en wil je het ook?

Daarnaast denk ik dat je het contact vooral niet moet forseren en erop moet vertrouwen dat als het de tijd is, dat het dan wel komt. Mits jij er voor open staat natuurlijk. Meditatie is inderdaad een mooi begin. En het is belangrijk om 'de overledenen' toestemming te geven om contact met je te zoeken. Dit heeft te maken met de vrije wil en kan nodig zijn om het contact tot stand te brengen. Verder goed naar je gevoel luisteren of het puur en oprecht aanvoelt. Als jij je er niet fijn bij voelt zou ik er zeker niet mee gaan experimenteren.
Veni vidi vici
pi_36053818
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:54 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Is heldervoelendheid iets anders dan intuïtie? Op elke site wordt er ook een andere beschrijving voor gegeven. Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.heldervoelendheid.nl/
[..]
pi_36054286
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:55 schreef amarena het volgende:
Jammer dat ook dit topic weer uitdraait op die eindeloze discussie tussen twee partijen. Die hebben we nu wel weer een keer gevoerd dacht ik zo... Misschien kunnen jullie zelf een topic openen en daar verder discussiëren of tips geven aan TS, dan blijft dit topic ontopic.
Hier heb ik ook geen zin in hoor, en mijn bedoeling is het in ieder geval niet. Ik vond het eerlijk gezegd ook nog wel meevallen met de eindeloze discussie.
Hebben we het niet gewoon allemaal over hetzelfde? De een noemt het alleen intuïtie en de ander heldervoelend. Of zit er wel verschil tussen?
pi_36057936
-- edits....deletes..... blijf eens ontopic en ga ergens anders een welles nietes spel spelen ! L-Denninger... nogmaals een topic kaping en ik vraag een ban aan. het oeverloze gezwam over andere zaken dan het daadwerkelijke onderwerp, de lullige opmerkingen... ik ben het zat. --
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:53:02 #42
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36058790
Mirage .

L.Denniger is rete irritant, de hele tijd hier in the thruth. Alsof hij het met opzet doet. De hele tijd door.

Ontopic zal ik straks gaan
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:13:48 #43
31101 _Led_
pi_36059557
Pfffff....
Ik was reuze ontopic, ik heb gezegd dat TS het zo serieus moet nemen als ze zelf wilt, maar niet zomaar alles voor zoete koek aan moet nemen.
Dat lijkt me altijd een goed advies.

Als iemand vervolgens zegt dat het allemaal absoluut waar is en dat iedereen heldervoeldend is, is dat prima,
als ik het tegendeel zou beweren ben ik een lul.
Het mooiste ? Ik heb het tegendeel niet eens beweerd, ik heb slechts gevraagd hoe iemand aan de wijsheid kwam dat het allemaal waar is.
Vre-se-lijk.

Maar iemand die beweert dat wolken bestaan uit de slechte gedachten van mensen - nou ja, daar moeten we voor applaudiseren natuurlijk, er is zelden iemand geweest die het zo bij het rechte eind had.

Kom maar met die ban als je wilt, de logica is sowieso ver te zoeken

Voor de TS :
Laat je niet alles aanpraten, doe zelf je onderzoek en make up your own mind... En als iets te fantastisch lijkt om waar te zijn, denk er dan nog eens goed over na - meer niet.
zzz
pi_36059822
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:53 schreef Dromenvanger het volgende:
Mirage .

L.Denniger is rete irritant, de hele tijd hier in the thruth. Alsof hij het met opzet doet. De hele tijd door.

Ontopic zal ik straks gaan
Dit vind ik ook onnodig Dromenvanger. Had dan geen reactie geplaatst of gelijk on-topic. Of vind je dit wel zo bevorderlijk voor dit topic?
No offence verder hoor maar laat iedereen dan eens ophouden met dat gezeur. Sorry hoor, maar ben het wel zat zo onderhand.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:42:24 #45
8372 Bastard
Persona non grata
pi_36060444
Faja Lobi, ik zou ten eerste luisteren naar mijn gevoel.. "heb ik het idee dat het medium gelijk had of probeert ze mij wat op de mouw te spelden." en ga vanaf dat punt verder.

Even los van de discussie of het mogelijk is om met de geestenwereld te discusseren, want daar zijn andere topics vol over geschreven, en wil ik zelf niet mijn mening over geven.
Als je serieus wilt communiceren met je vriendin, zal je je daar open voor moeten stellen.

Ze horen wat je denkt, ze voelen wat jij voelt, en ze kunnen als jij je er voor open stelt en afstemt ook met jou communiceren. Vraag gewoon op een rustig moment, als je helemaal ontspannen bent of ze er is op dat moment. Vraag om een teken .. het medium noemde bijvoorbeeld 'kloppen' . Visualiseer haar voor je ogen, zoals je haar kende, denk aan haar stem, denk bijvoorbeeld aan iets wat je echt aan haar herrinert.. wellicht kun je haar aanwezigheid dan meemaken.

Het is heel bijzonder om te mogen voelen of te merken dat je niet alleen bent.
The truth was in here.
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:56:35 #46
105435 amarena
Just curious
pi_36062597
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:54 schreef Freethinker het volgende:
Freethinker: dat is een interessante kwestie die je daar aansnijdt. Ik nodig je uit om er daarover een topic te openen zodat we daar verder over dit onderwerp kunnen babbelen.
Sorry ik weet dat ik net heb gezegd dat offtopic-spam niet mag, maar aangezien je bij Fok geen berichten kan sturen doe ik het toch hier want het lijkt me een leuk onderwerp in het verlengde van dit topic.

@tTS: heb je ooit wel eens iets mogen ervaren waardoor je zelf denkt dat het contact mogelijk zou kunnen zijn? Of is het totaal nieuw voor je? In het laatste geval is het misschien een goede optie om je eens in te gaan lezen, er is genoeg op internet te vinden en er zijn veel boeken over te lezen.
Veni vidi vici
pi_36066236
Bij ons in de regio worden er cursussen spirituele ontwikkeling gegeven. Die mensen die daar mee bezig zijn zijn niet vaag of zweverig. Ze doen oefeningen in groepsverband en leggen dingen uit.

Tuurlijk kan je ook alleen gaan mediteren en kijken wat er gebeurt maar ik zou eerst wat meer informatie inwinnen.

Ik geloof ook dat iedereen deze "gave"heeft, we gebruiken het alleen heel weinig in onze cultuur. Daar hebben we ook helemaal geen rust voor. Vaak word er gelijk zo'n toestand van gemaakt terwijl het eigenlijk gewoon bij het leven hoort.
Alwetendheid bestaat niet (gelukkig maar)
  donderdag 16 maart 2006 @ 09:51:35 #48
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_36078462
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:14 schreef Freethinker het volgende:

[..]

Sommige dingen vind ik echt typisch zo'n algemeen praatje. Maar dat over je man vind ik dan wel weer frappant. Dat is niet iets wat voor heel veel mensen opgaat.

De andere kant van het verhaal is dat er ook zoiets bestaat als coldreading. Daarmee kunnen mensen ook hele verbazingwekkende uitspraken doen.

Hoe sta je zelf hier tegenover?
wacht even, je hoort hier HAAR woorden, niet die van het "medium". het mediuym heeft natuurlijk zoiets gezegd als: "ik voel hier iets mee.. kan het dat hij een tijdje weg is geweest? of weggaat?"

dat is een typisch gevalletje cold reading. het kan zijn: weg voor werk, maar ook: dood, gescheiden, overspannen, etc.

het verbaasd me echt hoe graag mensen dit soort dingen willen geloven. ik zag laatst voor het eerst Char. ik snap niet dat mensen hier echt intrappen. het ligt zo voor de hand wat ze doet. maar ja, de wil om te geloven kan blijkbaar veel verbloemen.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_36079316
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:56 schreef amarena het volgende:
[..]

Freethinker: dat is een interessante kwestie die je daar aansnijdt. Ik nodig je uit om er daarover een topic te openen zodat we daar verder over dit onderwerp kunnen babbelen.
Sorry ik weet dat ik net heb gezegd dat offtopic-spam niet mag, maar aangezien je bij Fok geen berichten kan sturen doe ik het toch hier want het lijkt me een leuk onderwerp in het verlengde van dit topic.
Het is iets wat volgens mij voor meer dingen opgaat, althans ik vraag me áf of het niet voor veel meer verschijnselen opgaat. Ik weet alleen niet of het een interessant genoeg onderwerp voor een apart topic is. Ik zal straks kijken of het misschien wat algemener te trekken is.
pi_36079459
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 09:51 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

wacht even, je hoort hier HAAR woorden, niet die van het "medium". het mediuym heeft natuurlijk zoiets gezegd als: "ik voel hier iets mee.. kan het dat hij een tijdje weg is geweest? of weggaat?"

dat is een typisch gevalletje cold reading. het kan zijn: weg voor werk, maar ook: dood, gescheiden, overspannen, etc.

het verbaasd me echt hoe graag mensen dit soort dingen willen geloven. ik zag laatst voor het eerst Char. ik snap niet dat mensen hier echt intrappen. het ligt zo voor de hand wat ze doet. maar ja, de wil om te geloven kan blijkbaar veel verbloemen.
In eerste instantie vond ik dat weggaan van haar man wel opmerkelijk omdat ik het heel letterlijk nam.
Dus vroeg ik me af hoeveel mensen in mijn omgeving wel eens voor een tijdje weggaan, en dat waren er niet zo veel, vandaar.
Als je inderdaad wat verder denkt kan je 'weggaan' op veel manieren interpreteren en wordt het al wat minder frappant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')