Ik zou me eerder afvragen "wil ik dat wel ?"quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:00 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre ik dit serieus moet nemen en hoe ik mij meer open kan stellen voor dit heldervoelend iets??
Sommige dingen vind ik echt typisch zo'n algemeen praatje. Maar dat over je man vind ik dan wel weer frappant. Dat is niet iets wat voor heel veel mensen opgaat.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:00 schreef Faja-Lobi het volgende:
Hoi, ik ben twee weken geleden op de paranormaal beurs bij een medium geweest en deze vrouw wist een hoop te vertellen aan de hand van 2 foto's. Het is een heel lang verhaal maar ik zal twee dingen even kort samen vatten. Mijn man is militair en gaat op uitzending. Na het zien van zijn pasfoto (niet in legerkleding hoor) zei ze dat hij binnenkort voor een tijdje weg moet en dat zij een naar gevoel heeft (ik heb dat ook en een goede vriendin heeft dat zelfde gevoel) hierover. Zij kon nooit weten dat hij op uitzending gaat en ook niet over dat nare voorgevoel bij mij. En iets anders was dat zij een vriendin van mij (die is overleden bij een brand in een skitrein in kaprun) om mij heen zag en die niet via het medium met mij wenste te communiceren maar al enige tijd zelf contact met mij probeert te zoeken middels het knippen van de vingers of kloppen. Ze zij dat ik heel gevoelig ben voor contact met overledenen en als ik me er in zou verdiepen dat ik zonder problemen zelf contact zou kunnen krijgen met mijn dierbaren.
Ik vraag me af in hoeverre ik dit serieus moet nemen en hoe ik mij meer open kan stellen voor dit heldervoelend iets??
Nou ja, mensen komen niet vaak naar haar toe met een pasfoto van iemand waar niks mee aan de hand isquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:00 schreef Faja-Lobi het volgende:
Zij kon nooit weten dat hij op uitzending gaat en ook niet over dat nare voorgevoel bij mij.
Kortom, ze kon je niet verder helpen, je moet het zelf maar uitzoekenquote:En iets anders was dat zij een vriendin van mij (die is overleden bij een brand in een skitrein in kaprun) om mij heen zag en die niet via het medium met mij wenste te communiceren maar al enige tijd zelf contact met mij probeert te zoeken middels het knippen van de vingers of kloppen. Ze zij dat ik heel gevoelig ben voor contact met overledenen en als ik me er in zou verdiepen dat ik zonder problemen zelf contact zou kunnen krijgen met mijn dierbaren.
Je moet het zo serieus nemen als je zelf wilt, ik kan je alleen aanraden om het wel van alle kanten te bekijken en in je bedenkingen mee te nemen dat er ook genoeg mensen zijn die de boel besodemieteren - om wat voor reden dan ook.quote:Ik vraag me af in hoeverre ik dit serieus moet nemen en hoe ik mij meer open kan stellen voor dit heldervoelend iets??
Dat noemen ze nou precies cold reading...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:28 schreef Faja-Lobi het volgende:
Aan de ene kant heb ik wel mijn bedenkingen want ik dacht eerst ook dat het een algemeen praatje is wat ze op een ieder toepassen maar aan de andere kant weet zij weer dingen te noemen die ik niet verteld heb.
Dat zou kunnen, maar het medium zou natuurlijk ook paranormaal begaafd kunnen zijn en met de geesten van overleden mensen kunnen praten en van hogerhand doorkrijgen wat jouw man doet en wat de toekomst brengt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Dus eigenlijk gewoon allemaal onzin???
Waar haal je deze wijsheid vandaan ?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:52 schreef displission het volgende:
En in principe is iedereen heldervoelend, sommige moeten nog: "wakker geschud worden" zelf de grootste sketicus.
Zoiets kan je denk ik alleen zelf bepalen. Heb je er iets aan gehad of zal je er iets aan hebben?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Dus eigenlijk gewoon allemaal onzin???
uit experimentenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:03 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Waar haal je deze wijsheid vandaan ?
Oppassen inderdaad, anders komen de H-men je omleggen omdat je hun bestaan verraadt !quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:49 schreef displission het volgende:
laat ik het bij deze ook even anders zeggen..iedereen is in principe heldervoelend alleen sommige weten het niet..! maar nu houdt ik er over op ik heb al veel teveel gezegd.
Gewoon doorpraten displission, dit is Tru weet je nogquote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:49 schreef displission het volgende:
laat ik het bij deze ook even anders zeggen..iedereen is in principe heldervoelend alleen sommige weten het niet..! maar nu houdt ik er over op ik heb al veel teveel gezegd.
want.......quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:17 schreef Jeweet het volgende:
Ik zou het niet zo serieus nemen, contact hebben met dode mensen is volstrekt onmogelijk!
Geloof je dat of heb je dat ergens opgebaseerd?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:17 schreef Jeweet het volgende:
Ik zou het niet zo serieus nemen, contact hebben met dode mensen is volstrekt onmogelijk!
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:45 schreef gaai het volgende:
[..]
want.......
neej echt, ik ben nieuwsgierig waarom je daar zo stellig in bent![]()
tsssquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:17 schreef Jeweet het volgende:
In cold reading zorg je eerst voor een semivertrouwelijk sfeertje. Dat kan vrij snel. Vervolgens kom je met een aantal algemene zaken die op verschillende manieren opgevat kunnen worden. De persoon voor je staat als je het goed doet open voor suggestie en vult graag je algemene verhaaltje aan met keywords. De rest is een beetje mensenkennis. Zo'n gesprek kan ook heel fijn zijn en mensen helpen, maar er is niets bovennatuurlijks aan. De gewilligste personen zijn mensen die je specifiek komen opzoeken.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:25 schreef Blue-eagle het volgende:
Aldus een meer "down-to-earth" analyse.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Gewoon doorpraten displission, dit is Tru weet je nog![]()
Ik moet je helemaal gelijk geven als je zegt dat in principe iedereen heldervoelend is.
Bij de een is het meer ontwikkeld dan bij de ander.
Zelfs de grootste scekticus zegt weleens : zie je nou wel, ik wist het!
Ja, dat is zeker heldervoelendheid, want die donkere wolk die bestaat uit de negatieve energieen /ladingen die de mensen dagelijks de lucht insturen zoals met slechte gedachten .quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:48 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dus zelfs de grootste scepticus heeft ook wel eens het vermogen om zelf dingen te beredeneren.
Maar wat heeft dat in godsnaam met heldervoelendheid te maken ?
Als ik zie dat er een donkere lucht aankomt, en 10 minuten later gaat het regenen en ik denk - "zie je wel !" dan is dat heldervoelendheid ?![]()
Dat noemen ze condensvorming in de lucht. dat door de lage druk naar beneden dondert.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:16 schreef totsy het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker heldervoelendheid, want die donkere wolk die bestaat uit de negatieve energieen /ladingen die de mensen dagelijks de lucht insturen zoals met slechte gedachten .
Om dit te begrijpen moet je wel vergevorderde kennis hebben , Denninger![]()
![]()
Volgens mij is heldervoelendheid niets anders dan intuïtie, toch? Het is maar hoe je het noemt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Gewoon doorpraten displission, dit is Tru weet je nog![]()
Ik moet je helemaal gelijk geven als je zegt dat in principe iedereen heldervoelend is.
Bij de een is het meer ontwikkeld dan bij de ander.
Zelfs de grootste scekticus zegt weleens : zie je nou wel, ik wist het!
Als jij je nu eerst is gaat verdiepen in wat hier met heldervoelendheid bedoelt wordt komen we een stuk verder.quote:
Is heldervoelendheid iets anders dan intuïtie? Op elke site wordt er ook een andere beschrijving voor gegeven. Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.heldervoelendheid.nl/quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Als jij je nu eerst is gaat verdiepen in wat hier met heldervoelendheid bedoelt wordt komen we een stuk verder.
Ik kan je zovast vertellen dat met heldervoelendheid iets heel anders bedoelt word dan beredeneren.
quote:Intuïtief vooruitzien
Heldervoelende mensen beschikken vaak over een 'intuïtief vooruitziende blik': zij 'zien' wat er in de toekomst ligt; zij zien van te voren aankomen wat er gaat gebeuren.
'Intuïtief vooruitzien' kan naar gelang jouw systeem op verschillende manieren plaatsvinden: via de gedachten, via dromen, via innerlijk of lichamelijk zien, via innerlijk of lichamelijk voelen, - horen, - weten, etc.
'Zien' heeft in dit verband de betekenis van INZIEN: beseffen, beoordelen.
Intuïtie
=> Het woord INTUÏTIE komt vanuit het Latijn en betekent: blik; naar iets kijken; met de geest nauwkeurig beschouwen.
=> Van Dale beschrijft 'intuïtie' als: een onmiddellijke, niet op redenering berustende overtuiging van een waarheid; het vermogen tot snel aanvoelen.
Je 'intuïtief vooruitziende blik' wordt gevormd vanuit de sensaties/energieën die jij innerlijk en/of lichamelijk/zintuiglijk gewaar wordt.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:54 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Is heldervoelendheid iets anders dan intuïtie? Op elke site wordt er ook een andere beschrijving voor gegeven. Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.heldervoelendheid.nl/
[..]
Hier heb ik ook geen zin in hoor, en mijn bedoeling is het in ieder geval niet. Ik vond het eerlijk gezegd ook nog wel meevallen met de eindeloze discussie.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:55 schreef amarena het volgende:
Jammer dat ook dit topic weer uitdraait op die eindeloze discussie tussen twee partijen. Die hebben we nu wel weer een keer gevoerd dacht ik zo... Misschien kunnen jullie zelf een topic openen en daar verder discussiëren of tips geven aan TS, dan blijft dit topic ontopic.
Dit vind ik ook onnodig Dromenvanger. Had dan geen reactie geplaatst of gelijk on-topic. Of vind je dit wel zo bevorderlijk voor dit topic?quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:53 schreef Dromenvanger het volgende:
Mirage .
L.Denniger is rete irritant, de hele tijd hier in the thruth. Alsof hij het met opzet doet. De hele tijd door.
Ontopic zal ik straks gaan
Freethinker: dat is een interessante kwestie die je daar aansnijdt. Ik nodig je uit om er daarover een topic te openen zodat we daar verder over dit onderwerp kunnen babbelen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:54 schreef Freethinker het volgende:
Is heldervoelendheid iets anders dan intuïtie? Op elke site wordt er ook een andere beschrijving voor gegeven. Kijk bijvoorbeeld hier: http://www.heldervoelendheid.nl/
wacht even, je hoort hier HAAR woorden, niet die van het "medium". het mediuym heeft natuurlijk zoiets gezegd als: "ik voel hier iets mee.. kan het dat hij een tijdje weg is geweest? of weggaat?"quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:14 schreef Freethinker het volgende:
[..]
Sommige dingen vind ik echt typisch zo'n algemeen praatje. Maar dat over je man vind ik dan wel weer frappant. Dat is niet iets wat voor heel veel mensen opgaat.
De andere kant van het verhaal is dat er ook zoiets bestaat als coldreading. Daarmee kunnen mensen ook hele verbazingwekkende uitspraken doen.
Hoe sta je zelf hier tegenover?
Het is iets wat volgens mij voor meer dingen opgaat, althans ik vraag me áf of het niet voor veel meer verschijnselen opgaat. Ik weet alleen niet of het een interessant genoeg onderwerp voor een apart topic is. Ik zal straks kijken of het misschien wat algemener te trekken is.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:56 schreef amarena het volgende:
[..]
Freethinker: dat is een interessante kwestie die je daar aansnijdt. Ik nodig je uit om er daarover een topic te openen zodat we daar verder over dit onderwerp kunnen babbelen.
Sorry ik weet dat ik net heb gezegd dat offtopic-spam niet mag, maar aangezien je bij Fok geen berichten kan sturen doe ik het toch hier want het lijkt me een leuk onderwerp in het verlengde van dit topic.
In eerste instantie vond ik dat weggaan van haar man wel opmerkelijk omdat ik het heel letterlijk nam.quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:51 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
wacht even, je hoort hier HAAR woorden, niet die van het "medium". het mediuym heeft natuurlijk zoiets gezegd als: "ik voel hier iets mee.. kan het dat hij een tijdje weg is geweest? of weggaat?"
dat is een typisch gevalletje cold reading. het kan zijn: weg voor werk, maar ook: dood, gescheiden, overspannen, etc.
het verbaasd me echt hoe graag mensen dit soort dingen willen geloven. ik zag laatst voor het eerst Char. ik snap niet dat mensen hier echt intrappen. het ligt zo voor de hand wat ze doet. maar ja, de wil om te geloven kan blijkbaar veel verbloemen.
Inderdaad, daarom denk ik ook dat veel kinderen hier iets mee te maken krijgen, omdat ze nog niet zo "wetenschappelijk" ingesteld zjin door de cultuur die er vandaag de dag heerst.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:57 schreef mustax het volgende:
...
Ik geloof ook dat iedereen deze "gave"heeft, we gebruiken het alleen heel weinig in onze cultuur. Daar hebben we ook helemaal geen rust voor. Vaak word er gelijk zo'n toestand van gemaakt terwijl het eigenlijk gewoon bij het leven hoort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |