Lieve Jerruh,quote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:09 schreef Jerruh het volgende:
[..]
lieve SCHurftie
het was thans een stelling die heel vaak in discussies over homos word ingenomen en niet de mijne, daarom vraag ik het je. heeft dat te maken me thet feit dat homoseksuelen vanaf het begin van hun seksuele discovery ook telkens met hun seksualiteit worden geconfronteerd, in tegenstelling tot hetero's? (een heter zal zich pas hetero noemen en voelen als het begrip homoseksualiteit om de hoek komt kijken, een homoseksueel word toch vaker geconfronteerd dat zijn seksualiteit anders is en voor sommigen een grote invloed heeft...)
Ik kan veel maar ik kan aan de streepjes echt niet zien wat de geaardheid van deze zebra is. Ze lijken het wel knus te hebben.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:13 schreef Bullpit het volgende:
SCH denk jij dat dit een homo leeuw en zebra zijn, of is deze foto gefotosoept en is het gewoon een hetero stel?
[afbeelding]
Nu ja, ik stond wel voor 2 coming outs, zeg maar.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, dat zou kunnen. Ik ben te dom en te oud om dat te weten, voor mij geeft het aan dat ik moet lachen met een grimasje, zo van: 2 afwijkingen, jij gekkie![]()
ik ken er ook veel die het niet doen. Toch is ern een bepaald seksueel gerelateerd beeld over homos. hoe is datdan onstaan?: en nee ik bekijk het nie tuit mijn perspectief maar je ziet het heel veel weer terugkomen in discussies...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Lieve Jerruh,
Met mijn huid gaat het prima dus waarom noem je me zo?
Ik ken veel homo's die niet of nooit over sex praten, ik denk dat dat beeld niet zo klopt eigenlijk.
kus SChomo
Kom op schtje, geef eens antwoordquote:Op donderdag 16 maart 2006 13:43 schreef BigBadPete het volgende:
Zeg eens sch,
Wat moet je allemaal gedaan hebben voordat je jezelf een ervaren homo mag noemen?
Beste izzypizzy,quote:Op zondag 19 maart 2006 09:34 schreef izzypizzy het volgende:
Hey SCH,
Vanaf welke leeftijd wist je dat je homo was? En waaraan merkte je het? En waarmee speelde je vroeger met jongens of meisjes speelgoed?
Misschien heb je deze vragen al in het 1e topic gehad, hier heb ik ze in ieder geval nog niet gezien...
Groetjes izzy
bedankt voor t antwoord....Maar denk je dan ook dat je als homo wordt geboren? Ik denk dus van wel....quote:Op zondag 19 maart 2006 12:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Beste izzypizzy,
Ik voetbalde op straat en speelde met lego en playmobil en tafeltenniste enorm veel en ging op zaterdagmiddag bij het voetbal kijken. Op mijn 18e realiseerde ik me dat ik homoseksueel ben. Achteraf was het al veel langer duidelijk maar had ik die term er nooit aan gekoppeld. Ik was erg verliefd op een jongen maar had nooit die koppeling gemaakt met een geaardheid, hoe raar dat ook klinkt. Er werd destijds ook wat minder over gesproken, zeker in de contreien waar ik vandaan kom.
kus SCHomo
Er is geen mens wat een ander mens voor de volle 100% zal begrijpen. We zijn allemaal zo anders, daar is een homo relatie niet anders in.quote:Op maandag 20 maart 2006 01:28 schreef Tazattaque het volgende:
Beste SCH,
Is een homorelatie in zekere zin niet ontzettend saai. Van tegenstellingen tussen de seksen is geen sprake.
Dat maakt een vrouw voor mij juist zo verleidelijk. Het lijkt me verschrikkelijk als ik mijn vriendin plotseling zou begrijpen…
Ja, maar sommige verschillen zijn afhankelijk van je sexe. Zo zie je ook dat in het homo-milieu er bepaalde mensen rondlopen die zeer sterk gefixeerd zijn op het "scoren" (lees: zaad verspreiden), terwijl er in het lesbische milieu er een scheiding is tussen de "manwijven" en de "ultra-vrouwelijke" vrouwen die vooral graag een "nestje willen bouwen".quote:Op maandag 20 maart 2006 01:45 schreef NanKing het volgende:
[..]
Er is geen mens wat een ander mens voor de volle 100% zal begrijpen. We zijn allemaal zo anders, daar is een homo relatie niet anders in.
De scheiding tussen Butches en Lipsticklesbo's bestaat bijna niet meer in die mate als zo'n jaar of 20 geleden. Het loopt ontzettend door elkaar. Het is ook al lang niet meer zo dat elke relatie een man/vrouw verhouding moet hebben (als ik me afvraag of dat ooit zo geweest heeft moeten zijn).quote:Op maandag 20 maart 2006 01:52 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ja, maar sommige verschillen zijn afhankelijk van je sexe. Zo zie je ook dat in het homo-milieu er bepaalde mensen rondlopen die zeer sterk gefixeerd zijn op het "scoren" (lees: zaad verspreiden), terwijl er in het lesbische milieu er een scheiding is tussen de "manwijven" en de "ultra-vrouwelijke" vrouwen die vooral graag een "nestje willen bouwen".
Vind ik een beetje een vreemde vergelijking maar goedquote:Eigenlijk zou je mannelijke en vrouwelijke "homoseksuelen" dus wel kunnen zien als het extreem-links en extreem-rechts in de politiek. (Sorry voor wie deze opmerking niet begrijpt, maar ga er dan ook maar niet op in, dank u.)
Ik kan hier alleen op zeggen dat de ervaring vanuit mijn vriendengroep me iets anders vertelt. Gedrag is natuurlijk altijd tot op zekere hoogte beïnvloedbaar, maar ik zie toch echt zelden twee "vrouwelijke" lesbo's met een relatie. Misschien is dat toeval, begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon wat ik tot zo ver heb geconcludeerd uit wat ik zag.quote:Op maandag 20 maart 2006 01:59 schreef NanKing het volgende:
[..]
De scheiding tussen Butches en Lipsticklesbo's bestaat bijna niet meer in die mate als zo'n jaar of 20 geleden. Het loopt ontzettend door elkaar. Het is ook al lang niet meer zo dat elke relatie een man/vrouw verhouding moet hebben (als ik me afvraag of dat ooit zo geweest heeft moeten zijn).
De andere voorbeelden die je voordraagt zijn ook niet alleen aan homo's/lebo's voorbehouden. Je hebt genoeg hetero mannen die alleen willen scoren en ook genoeg die niet zo zijn. Je hebt genoeg vrouwen die een nestje willen bouwen maar bijna evenveel die er niet aan moeten denken.
[..]
Vind ik een beetje een vreemde vergelijking maar goed.
Oh ja overigens zijn er natuurlijk grote verschillen tussen de sexes, maar dat ik het zelfde geslacht heb al mijn vriendin maakt het niet saaier, misschien wel uitdagend.
Ik scheld nietquote:Op maandag 20 maart 2006 02:53 schreef wonderer het volgende:
Is er voor hetero's ook een waslijst aan scheldwoorden? ik kom niet verder dan breeder en uil
Het zijn zulke basale gevoelens, dat alleen cultuur je in vertwijfeling kan brengen, want over het algemeen 'bestaat homoseksualiteit niet', dus als je gevoelens hebt dat niemand anders heeft, dan doe je 't af als een gril van de natuur. Als die druk van cultuur minder is zal dat meer plaats geven voor dat toch wel sterke gevoel.quote:Waarschijnlijk door de media worden kinderen zich steeds vroeger bewust van hun seksualiteit en je ziet veel (vooral) jongetjes van 12 en 13 verkondigen of bang zijn dat ze homo zijn. Is dat realistisch of kun je pas echt zeggen wat je geaardheid is als je uitgepuberd bent?
Vrij frustrerend. Ikzelf werdt altijd vrij humeurig van de in bijna elke film aangehaalde cliché beeld van een zoenend heteropaartje.quote:Is het niet frustrerend om in fictie constant met heteroseksualiteit geconfronteerd te worden, en als er dan eens een homo in voorkomt, is het meestal een stereotype? Wat zou je graag eens (meer) op de markt zien verschijnen wat betreft films, boeken en theaterstukken?
Ik heb er zelf niet zo'n last van, maar ik denk dat het fenomeen 'vrouw' voor sommigen teveel op de huid zit, zeg maar. Ik bedoel, aan de ene kant je (hetero) vrienden die vol onbegrip je de hele tijd je met de neus op 'het feit' drukken hoe mooi vrouwen wel niet zijn, en aan de andere kant vrouwen die onderhuids hoop hebben dat je biseksueel bent, of zoiets.quote:Ik merk dat er soms met een scheef oog wordt gekeken naar hetero's (vaak vrouwen) die wat al te veel belangstelling lijken te vertonen voor de "scene". Het "Blijf af, van ons" gevoel, een beetje. Hoe komt dat?
Ik ga daar wel van uit ja.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:37 schreef izzypizzy het volgende:
[..]
bedankt voor t antwoord....Maar denk je dan ook dat je als homo wordt geboren? Ik denk dus van wel....
Ciao xxx
Beste Tazatteque,quote:Op maandag 20 maart 2006 01:28 schreef Tazattaque het volgende:
Beste SCH,
Is een homorelatie in zekere zin niet ontzettend saai. Van tegenstellingen tussen de seksen is geen sprake.
Dat maakt een vrouw voor mij juist zo verleidelijk. Het lijkt me verschrikkelijk als ik mijn vriendin plotseling zou begrijpen…
Lieve wonderer,quote:Op maandag 20 maart 2006 02:53 schreef wonderer het volgende:
Woei, waarom heb ik dit topic niet eerder gevonden
Is er voor hetero's ook een waslijst aan scheldwoorden? ik kom niet verder dan breeder en uil
Waarschijnlijk door de media worden kinderen zich steeds vroeger bewust van hun seksualiteit en je ziet veel (vooral) jongetjes van 12 en 13 verkondigen of bang zijn dat ze homo zijn. Is dat realistisch of kun je pas echt zeggen wat je geaardheid is als je uitgepuberd bent?
Is het niet frustrerend om in fictie constant met heteroseksualiteit geconfronteerd te worden, en als er dan eens een homo in voorkomt, is het meestal een stereotype? Wat zou je graag eens (meer) op de markt zien verschijnen wat betreft films, boeken en theaterstukken?
Ik merk dat er soms met een scheef oog wordt gekeken naar hetero's (vaak vrouwen) die wat al te veel belangstelling lijken te vertonen voor de "scene". Het "Blijf af, van ons" gevoel, een beetje. Hoe komt dat?
Ik ga nou eerst nog even het eerste topic doorlezen. Keep up the good work, in ieder geval.
Dat moeten die heteromodjes van GC maar bepalenquote:Op maandag 20 maart 2006 16:30 schreef NanKing het volgende:
Beste SCHomo,
Komt er eigenlijk een deel 3? Zo ja, waarom niet meteen centraal vragen over homo's blijven toch altijd bestaan.
Sorryquote:Op maandag 20 maart 2006 16:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Lieve wonderer,
Gaat die vanitas een beetje in mijn plaats antwoorden terwijl hij helemaal geen stage loopt.Zal zijn dubbele gebrekkigheid wel zijn
Geeft niet hoor, je bent een adequate invaller.quote:
Dat vind ik te soft voor homoseksualiteit, het is toch echt een gebrekquote:trouwens, ik prefereer het dubbele afwijking te noemen....
geen handicap?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Geeft niet hoor, je bent een adequate invaller.
[..]
Dat vind ik te soft voor homoseksualiteit, het is toch echt een gebrek![]()
quote:Op maandag 20 maart 2006 19:43 schreef petre86 het volgende:
[..]
geen handicap?
waar is mijn invaliden-parkeerkaart?! ik wil ook gratis en voor de deur kunnen parkeren in A'dam en overal!!
![]()
Lieve wonderer,quote:Op maandag 20 maart 2006 17:10 schreef wonderer het volgende:
SCH, je geeft in eerdere antwoorden (jaaa, alles gelezen) aan dat je in gesprekken met nieuwe mensen graag zo snel mogelijk duidelijk hebt hoe bij jou de vork in de steel zit. Hoe gaat dat dan in zijn werk? Stel je je voor als SCH de homo, meld je het tussen neus en lippen door ("Ik hou van voetbal, ik werk bij een bank en ik ben homo") of zoek je een ingang om het over je vriend te hebben, zodat het snel duidelijk is (tenzij die mensen echt een bord voor hun kop hebben). Of nog iets heel anders?
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Je wilt toch zonodig gelijk behandeld worden, nou dan, grijp je kanSCH!
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:44 schreef petre86 het volgende:
[..]mijn uitspraken worden tegen me gebruikt
Waar moet ik daar een verzoek voor indienenquote:Op maandag 20 maart 2006 16:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat moeten die heteromodjes van GC maar bepalen![]()
Ik ben niet zo'n fan van Mulisch en heb derhalve dit boek niet gelezen.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:07 schreef Black_Tulip het volgende:
Een vraag voor NanKing:
Wat vind je van het boek Twee Vrouwen van Harry Mulisch?
Het is al een tijdje geleden dat ik het zelf gelezen heb en ik heb de rare tik dat ik de indruk die iets op me achterliet onthoud, maar niet de inhoudquote:Op maandag 20 maart 2006 22:14 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n fan van Mulisch en heb derhalve dit boek niet gelezen.
Maak me nieuwsgierig er naar en misschien geef ik het wel een kans dan.
Ik snap precies wat je bedoelt ik heb dat ook met boekenquote:Op maandag 20 maart 2006 23:07 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Het is al een tijdje geleden dat ik het zelf gelezen heb en ik heb de rare tik dat ik de indruk die iets op me achterliet onthoud, maar niet de inhoudMaar het ging over een lesbische relatie en mijn vraag was eigenlijk of je vond dat de karakters heel stereotype zijn beschreven of juist 'natuurgetrouw'... Ik vond het zelf namelijk niet stereotype overkomen, maar ik kan het mis hebben...
Mooi boek is het
Okquote:Op maandag 20 maart 2006 23:10 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik snap precies wat je bedoelt ik heb dat ook met boeken![]()
Ik zal van de week wel even naar de bieb gaan en het gaan lezen, dan kom ik terug met mijn oordeel.
Fan, fan... Ik begin een beetje een afkeer te krijgen van dat woord, zo fanatiek ben ik helemaal niet (meer) namelijkquote:Op maandag 20 maart 2006 23:13 schreef NanKing het volgende:
[..]
Nog een vraagje. Ben je Nightwish fan? (je ondertitel).
Ik zat nog te twijfelen of ik het woord fan zou gebruikenquote:Op maandag 20 maart 2006 23:15 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Fan, fan... Ik begin een beetje een afkeer te krijgen van dat woord, zo fanatiek ben ik helemaal niet (meer) namelijkMaar het is een van de bands waar ik vrij geregeld naar luister en ik heb er alle albums van
En het is kut dat Tarja er uit is. Maar ook wel weer verdiend. En zo.
Dat is vast de Nederlandse fanclub?quote:Op maandag 20 maart 2006 23:17 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik zat nog te twijfelen of ik het woord fan zou gebruiken.
mijn vriendin is voorzitter van Stargazers![]()
edit- Of zegt dat je niets?
quote:Op maandag 20 maart 2006 23:21 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat is vast de Nederlandse fanclub?
Hoezo we gaan off-topic
Dus toch..quote:Op maandag 20 maart 2006 23:56 schreef raptorix het volgende:
Is al beantwoord, het antwoord is min of meer: een zeer selecte groep uit een submillieu van homos
Maar niet voor diegenen met het syndroom van Asperger, 'k kan 't lijstje wel plaatsen wie er allemaal het syndroom van Asperger hebben/hadden. En dan kan je het nog moeilijk over een gebrek hebbenquote:Op maandag 20 maart 2006 19:06 schreef SCH het volgende:
Dat vind ik te soft voor homoseksualiteit, het is toch echt een gebrek![]()
Doen hetero's toch ook aan?quote:Op maandag 20 maart 2006 23:53 schreef de_Onverzettelijke het volgende:
Doen jullie nou ook aan vuisten of hoe zit dat?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |