abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36148834
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 19:09 schreef Jerruh het volgende:

[..]

lieve SCHurftie

het was thans een stelling die heel vaak in discussies over homos word ingenomen en niet de mijne, daarom vraag ik het je. heeft dat te maken me thet feit dat homoseksuelen vanaf het begin van hun seksuele discovery ook telkens met hun seksualiteit worden geconfronteerd, in tegenstelling tot hetero's? (een heter zal zich pas hetero noemen en voelen als het begrip homoseksualiteit om de hoek komt kijken, een homoseksueel word toch vaker geconfronteerd dat zijn seksualiteit anders is en voor sommigen een grote invloed heeft...)
Lieve Jerruh,

Met mijn huid gaat het prima dus waarom noem je me zo?
Ik ken veel homo's die niet of nooit over sex praten, ik denk dat dat beeld niet zo klopt eigenlijk.

kus SChomo
pi_36148855
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 19:13 schreef Bullpit het volgende:
SCH denk jij dat dit een homo leeuw en zebra zijn, of is deze foto gefotosoept en is het gewoon een hetero stel?

[afbeelding]
Ik kan veel maar ik kan aan de streepjes echt niet zien wat de geaardheid van deze zebra is. Ze lijken het wel knus te hebben.
pi_36148961
Hou eens op met die aanhef en afsluiting!
pi_36148975
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, dat zou kunnen. Ik ben te dom en te oud om dat te weten, voor mij geeft het aan dat ik moet lachen met een grimasje, zo van: 2 afwijkingen, jij gekkie
Nu ja, ik stond wel voor 2 coming outs, zeg maar.
alias Capriccio Dieu Donné
  zaterdag 18 maart 2006 @ 19:36:43 #205
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_36149083
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 19:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Lieve Jerruh,

Met mijn huid gaat het prima dus waarom noem je me zo?
Ik ken veel homo's die niet of nooit over sex praten, ik denk dat dat beeld niet zo klopt eigenlijk.

kus SChomo
ik ken er ook veel die het niet doen. Toch is ern een bepaald seksueel gerelateerd beeld over homos. hoe is datdan onstaan?: en nee ik bekijk het nie tuit mijn perspectief maar je ziet het heel veel weer terugkomen in discussies...
put
your
clothes
on!
  zondag 19 maart 2006 @ 01:12:05 #206
138798 BigBadPete
PahlMeister
pi_36158157
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:43 schreef BigBadPete het volgende:
Zeg eens sch,

Wat moet je allemaal gedaan hebben voordat je jezelf een ervaren homo mag noemen?
Kom op schtje, geef eens antwoord
  zondag 19 maart 2006 @ 09:34:08 #207
139146 izzypizzy
o nee dat deed je niet!?
pi_36161721
Hey SCH,
Vanaf welke leeftijd wist je dat je homo was? En waaraan merkte je het? En waarmee speelde je vroeger met jongens of meisjes speelgoed?
Misschien heb je deze vragen al in het 1e topic gehad, hier heb ik ze in ieder geval nog niet gezien...
Groetjes izzy
Oh yes i did!
pi_36162953
Waarom hebben flikkers de Inca-vlag gekaapt?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36165204
quote:
Op zondag 19 maart 2006 09:34 schreef izzypizzy het volgende:
Hey SCH,
Vanaf welke leeftijd wist je dat je homo was? En waaraan merkte je het? En waarmee speelde je vroeger met jongens of meisjes speelgoed?
Misschien heb je deze vragen al in het 1e topic gehad, hier heb ik ze in ieder geval nog niet gezien...
Groetjes izzy
Beste izzypizzy,

Ik voetbalde op straat en speelde met lego en playmobil en tafeltenniste enorm veel en ging op zaterdagmiddag bij het voetbal kijken. Op mijn 18e realiseerde ik me dat ik homoseksueel ben. Achteraf was het al veel langer duidelijk maar had ik die term er nooit aan gekoppeld. Ik was erg verliefd op een jongen maar had nooit die koppeling gemaakt met een geaardheid, hoe raar dat ook klinkt. Er werd destijds ook wat minder over gesproken, zeker in de contreien waar ik vandaan kom.

kus SCHomo
pi_36165211
quote:
Op zondag 19 maart 2006 01:12 schreef BigBadPete het volgende:

[..]

Kom op schtje, geef eens antwoord
Van mij mag je je zo noemen als je je zo wilt noemen
  zondag 19 maart 2006 @ 23:37:49 #211
139146 izzypizzy
o nee dat deed je niet!?
pi_36186996
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Beste izzypizzy,

Ik voetbalde op straat en speelde met lego en playmobil en tafeltenniste enorm veel en ging op zaterdagmiddag bij het voetbal kijken. Op mijn 18e realiseerde ik me dat ik homoseksueel ben. Achteraf was het al veel langer duidelijk maar had ik die term er nooit aan gekoppeld. Ik was erg verliefd op een jongen maar had nooit die koppeling gemaakt met een geaardheid, hoe raar dat ook klinkt. Er werd destijds ook wat minder over gesproken, zeker in de contreien waar ik vandaan kom.

kus SCHomo
bedankt voor t antwoord....Maar denk je dan ook dat je als homo wordt geboren? Ik denk dus van wel....

Ciao xxx
Oh yes i did!
pi_36188260
Ik weet ook wel vrij zeker dat je zo geboren bent
pi_36188276
Ik kan me niet voorstellen dat je vrijwillig homo wilt worden.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36189930
Beste SCH,

Is een homorelatie in zekere zin niet ontzettend saai. Van tegenstellingen tussen de seksen is geen sprake.
Dat maakt een vrouw voor mij juist zo verleidelijk. Het lijkt me verschrikkelijk als ik mijn vriendin plotseling zou begrijpen…
pi_36190150
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:28 schreef Tazattaque het volgende:
Beste SCH,

Is een homorelatie in zekere zin niet ontzettend saai. Van tegenstellingen tussen de seksen is geen sprake.
Dat maakt een vrouw voor mij juist zo verleidelijk. Het lijkt me verschrikkelijk als ik mijn vriendin plotseling zou begrijpen…
Er is geen mens wat een ander mens voor de volle 100% zal begrijpen. We zijn allemaal zo anders, daar is een homo relatie niet anders in.
ijs_beer fan!
  maandag 20 maart 2006 @ 01:52:58 #216
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_36190215
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:45 schreef NanKing het volgende:

[..]

Er is geen mens wat een ander mens voor de volle 100% zal begrijpen. We zijn allemaal zo anders, daar is een homo relatie niet anders in.
Ja, maar sommige verschillen zijn afhankelijk van je sexe. Zo zie je ook dat in het homo-milieu er bepaalde mensen rondlopen die zeer sterk gefixeerd zijn op het "scoren" (lees: zaad verspreiden), terwijl er in het lesbische milieu er een scheiding is tussen de "manwijven" en de "ultra-vrouwelijke" vrouwen die vooral graag een "nestje willen bouwen".

Eigenlijk zou je mannelijke en vrouwelijke "homoseksuelen" dus wel kunnen zien als het extreem-links en extreem-rechts in de politiek. (Sorry voor wie deze opmerking niet begrijpt, maar ga er dan ook maar niet op in, dank u.)
---verdwijnt---
pi_36190283
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:52 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Ja, maar sommige verschillen zijn afhankelijk van je sexe. Zo zie je ook dat in het homo-milieu er bepaalde mensen rondlopen die zeer sterk gefixeerd zijn op het "scoren" (lees: zaad verspreiden), terwijl er in het lesbische milieu er een scheiding is tussen de "manwijven" en de "ultra-vrouwelijke" vrouwen die vooral graag een "nestje willen bouwen".
De scheiding tussen Butches en Lipsticklesbo's bestaat bijna niet meer in die mate als zo'n jaar of 20 geleden. Het loopt ontzettend door elkaar. Het is ook al lang niet meer zo dat elke relatie een man/vrouw verhouding moet hebben (als ik me afvraag of dat ooit zo geweest heeft moeten zijn).

De andere voorbeelden die je voordraagt zijn ook niet alleen aan homo's/lebo's voorbehouden. Je hebt genoeg hetero mannen die alleen willen scoren en ook genoeg die niet zo zijn. Je hebt genoeg vrouwen die een nestje willen bouwen maar bijna evenveel die er niet aan moeten denken.
quote:
Eigenlijk zou je mannelijke en vrouwelijke "homoseksuelen" dus wel kunnen zien als het extreem-links en extreem-rechts in de politiek. (Sorry voor wie deze opmerking niet begrijpt, maar ga er dan ook maar niet op in, dank u.)
Vind ik een beetje een vreemde vergelijking maar goed .

Oh ja overigens zijn er natuurlijk grote verschillen tussen de sexes, maar dat ik het zelfde geslacht heb al mijn vriendin maakt het niet saaier, misschien wel uitdagend.
ijs_beer fan!
  maandag 20 maart 2006 @ 02:21:15 #218
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_36190461
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:59 schreef NanKing het volgende:

[..]

De scheiding tussen Butches en Lipsticklesbo's bestaat bijna niet meer in die mate als zo'n jaar of 20 geleden. Het loopt ontzettend door elkaar. Het is ook al lang niet meer zo dat elke relatie een man/vrouw verhouding moet hebben (als ik me afvraag of dat ooit zo geweest heeft moeten zijn).

De andere voorbeelden die je voordraagt zijn ook niet alleen aan homo's/lebo's voorbehouden. Je hebt genoeg hetero mannen die alleen willen scoren en ook genoeg die niet zo zijn. Je hebt genoeg vrouwen die een nestje willen bouwen maar bijna evenveel die er niet aan moeten denken.
[..]

Vind ik een beetje een vreemde vergelijking maar goed .

Oh ja overigens zijn er natuurlijk grote verschillen tussen de sexes, maar dat ik het zelfde geslacht heb al mijn vriendin maakt het niet saaier, misschien wel uitdagend.
Ik kan hier alleen op zeggen dat de ervaring vanuit mijn vriendengroep me iets anders vertelt. Gedrag is natuurlijk altijd tot op zekere hoogte beïnvloedbaar, maar ik zie toch echt zelden twee "vrouwelijke" lesbo's met een relatie. Misschien is dat toeval, begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon wat ik tot zo ver heb geconcludeerd uit wat ik zag.
---verdwijnt---
  maandag 20 maart 2006 @ 02:53:33 #219
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_36190606
Woei, waarom heb ik dit topic niet eerder gevonden

Is er voor hetero's ook een waslijst aan scheldwoorden? ik kom niet verder dan breeder en uil

Waarschijnlijk door de media worden kinderen zich steeds vroeger bewust van hun seksualiteit en je ziet veel (vooral) jongetjes van 12 en 13 verkondigen of bang zijn dat ze homo zijn. Is dat realistisch of kun je pas echt zeggen wat je geaardheid is als je uitgepuberd bent?

Is het niet frustrerend om in fictie constant met heteroseksualiteit geconfronteerd te worden, en als er dan eens een homo in voorkomt, is het meestal een stereotype? Wat zou je graag eens (meer) op de markt zien verschijnen wat betreft films, boeken en theaterstukken?

Ik merk dat er soms met een scheef oog wordt gekeken naar hetero's (vaak vrouwen) die wat al te veel belangstelling lijken te vertonen voor de "scene". Het "Blijf af, van ons" gevoel, een beetje. Hoe komt dat?

Ik ga nou eerst nog even het eerste topic doorlezen. Keep up the good work, in ieder geval.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_36196755
quote:
Op maandag 20 maart 2006 02:53 schreef wonderer het volgende:

Is er voor hetero's ook een waslijst aan scheldwoorden? ik kom niet verder dan breeder en uil
Ik scheld niet dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen.
quote:
Waarschijnlijk door de media worden kinderen zich steeds vroeger bewust van hun seksualiteit en je ziet veel (vooral) jongetjes van 12 en 13 verkondigen of bang zijn dat ze homo zijn. Is dat realistisch of kun je pas echt zeggen wat je geaardheid is als je uitgepuberd bent?
Het zijn zulke basale gevoelens, dat alleen cultuur je in vertwijfeling kan brengen, want over het algemeen 'bestaat homoseksualiteit niet', dus als je gevoelens hebt dat niemand anders heeft, dan doe je 't af als een gril van de natuur. Als die druk van cultuur minder is zal dat meer plaats geven voor dat toch wel sterke gevoel.
quote:
Is het niet frustrerend om in fictie constant met heteroseksualiteit geconfronteerd te worden, en als er dan eens een homo in voorkomt, is het meestal een stereotype? Wat zou je graag eens (meer) op de markt zien verschijnen wat betreft films, boeken en theaterstukken?
Vrij frustrerend. Ikzelf werdt altijd vrij humeurig van de in bijna elke film aangehaalde cliché beeld van een zoenend heteropaartje.

Doch ik zie homoseksualiteit (in niet-stereotype vorm) wel vaker terugkomen in literatuur en arthouse films.
quote:
Ik merk dat er soms met een scheef oog wordt gekeken naar hetero's (vaak vrouwen) die wat al te veel belangstelling lijken te vertonen voor de "scene". Het "Blijf af, van ons" gevoel, een beetje. Hoe komt dat?
Ik heb er zelf niet zo'n last van, maar ik denk dat het fenomeen 'vrouw' voor sommigen teveel op de huid zit, zeg maar. Ik bedoel, aan de ene kant je (hetero) vrienden die vol onbegrip je de hele tijd je met de neus op 'het feit' drukken hoe mooi vrouwen wel niet zijn, en aan de andere kant vrouwen die onderhuids hoop hebben dat je biseksueel bent, of zoiets.
pi_36202474
quote:
Op zondag 19 maart 2006 23:37 schreef izzypizzy het volgende:

[..]

bedankt voor t antwoord....Maar denk je dan ook dat je als homo wordt geboren? Ik denk dus van wel....

Ciao xxx
Ik ga daar wel van uit ja.
pi_36202551
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:28 schreef Tazattaque het volgende:
Beste SCH,

Beste Tazatteque,

Nou eh...tegenstellingen genoeg hier hoor. Ik ben dol op voetbal en hij niet en hij ruimt nooit iets op en ik wel. Volgens mij heeft dat niet zoveel met de seksen te maken, ik vind het er niet saaier om.

Er is natuurlijk wel een verschil: wij kunnen wat gemakkelijker elkaars onderbroeken dragen en lekker op terrasjes de mannen beoordelen die voorbij lopen etc.

kus SCHomo
pi_36202868
quote:
Op maandag 20 maart 2006 02:53 schreef wonderer het volgende:
Woei, waarom heb ik dit topic niet eerder gevonden

Ik ga nou eerst nog even het eerste topic doorlezen. Keep up the good work, in ieder geval.
Lieve wonderer,

Gaat die vanitas een beetje in mijn plaats antwoorden terwijl hij helemaal geen stage loopt. Zal zijn dubbele gebrekkigheid wel zijn

Mijn vriend is er stellig in dat hij op zijn 12e zeker was van zijn homoseksualiteit. Ik kan me dat niet voorstellen maar geloof het wel. Ik denk wel dat de puberteit er nog een belangrijke rol in speelt maar ook als jongetje of meisje speelt seksualiteit al een rol natuuriljk. Maar dan hoef je er nog niet zoveel mee en het zeker niet te benoemen. Ik ben wel met je eens dat het tegenwoordig nogal in is om soms voor je 14e al duidelijkheid te geven. Ik zou zeggen: wacht er toch even mee, experimenteer er een beetje mee en zo. Maar iedereen moet maar doen wat hij of zij prettig vindt.

Die vraag over cultuur is erg interessant. Je ziet dat nu bij Brokeback Mountain, eigenlijk een hele gewone film over onmogelijke liefde met een Romeo en Juliet-thema. In die zin geen homofilm en ik vind het prachtig dat zo'n film een breed publiek trekt en niet een typische homofilm is. Al is het dan wel weer een probleemfilm, zoals zo vaak.
Mooier is dat in Capote, waarin heel vanzelfsprekend zijn homoseksualiteit wordt opgevoerd. Ik vind het altijd wel prettig als homo's gewoon homo's zijn en dat het niet direct weer geproblematiseerd wordt.
Verder is de vanzelfsprekendheid in heel veel uitingen groot: heel vaak gaat het om mannetje/vrouwtje en als dat niet zo, is het meteen weer een doelgroepfilm of boek. Maar het gaat wel iets meer door elkaar heen lopen en dat is prettig. Lees bijvoorbeeld Philip Bresson - Een onbewaakt ogenblik.

Ik kijk niet zo scheef naar hetero's - maar heb ook niet zoveel op met een bepaalde scene. Ik word altijd wat zenuwachtig als er meer dan 10 mannen bij elkaar zijn en vindt het in die zin prettig dat ook vrouwen zich mengen. Ik maak geen deel uit van een gesloten homoscene.

Leuk dat je zo reageert

kus SCHomo
pi_36203646
Beste SCHomo,

Komt er eigenlijk een deel 3? Zo ja, waarom niet meteen centraal vragen over homo's blijven toch altijd bestaan .
ijs_beer fan!
pi_36203786
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:30 schreef NanKing het volgende:
Beste SCHomo,

Komt er eigenlijk een deel 3? Zo ja, waarom niet meteen centraal vragen over homo's blijven toch altijd bestaan .
Dat moeten die heteromodjes van GC maar bepalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')