abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36006727
Hoi (eerste post op deze forum ),

Ik moet voor komend jaar een studie kiezen en mijn ogen zijn best wel gericht op Oriëntaalse Talen en Communicatie en dan met name Chinees.

Ik vroeg me af of er mensen waren die ervaring hebben met deze studie (en of Chinees opzich) en mij wat meer erover kunnen vertellen want ik heb de brochures enzo wel gelezen maar ik wil liever iets horen van iemand die ervaring ermee heeft.

Alvast bedankt voor je reactie
Everyone wants to go to heaven but nobody wants to die
pi_36007151
Hoi!

Ik ben nu student aan het OTC aan de Hogeschool Zuyd, maar dan wel Japans. ( Is een veel mooiere taal, moet je kiezen joh, in plaats van Chinees )
pi_36007215
Japans ?

Was mijn eerste keuze eerlijk gezegd en ik wil ook naar Zuyd komen maar ik bedacht me dat ik verder zou kunnen komen met Chinees dan met Japans.

In welk jaar zit jij?

3e jaar naar Japan toch ? (kyoto als het goed is )
pi_36007487
Yup, Japans. Ik ben zelf 4e jaars student. Dit jaar was er echt een explosieve groei in het aantal Chinese en Japanese studenten. Zeker 100%!

Hmm, ik zou er niet zondermeer van uitgaan dat je er verder mee komt hoor, de banden die de school heeft met de Japanese universiteiten zijn erg goed, heel veel kansen op bijzondere beursen en dergelijke. Onlangs is er een overeenkomst gesloten met de Nanzan universiteit, de masters opleiding voor de Japanse studenten die Japans les geven, en dat opent echt heel veel deuren.

Ja, Kyoto, maar ook Nagoya en Osaka!
En sinds dit jaar is de kans gekomen om al eerder naar Japan te kunnen als je punten op zo'n niveau zijn. Voor meisjes het 2e jaar naar Tokyo, een uitwisseling met een meisjes universiteit aldaar, en voor heel uitzonderlijk goede studenten is er de mogelijkheid om de 3e jaars stage al in het 2e jaar te doen. (Wat ik overigens zou afraden, aangezien je dan wel alleen bent..)
pi_36009528
Maarja jij beheerst Japans dus al goed zat na 4 jaartjes?