Namaak-Japanner.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:18 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat kan je er later mee worden?
Ja klopt er zit ook een hoop geschiedenis bij. Komt waarschijnlijk omdat het een universitaire studie is. Ik weet niet wat voor een niveau het OTC heeft? Heb je een linkje naar de site van die opleiding???quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:02 schreef Jossos het volgende:
Ja, Leiden en het OTC. En ze baggeren zeer zeker niet aan. Maar bij OTC ligt de nadruk direct op het eerst leren beheersen van de taal, de eerste twee weken zijn voor het leren van de hiragana en de katakana, die ze daarna MOETEN kunnen lezen en schrijven. En dan per week een aantal kanji. En verder nog de grammatica natuurlijk.
Ik kan niet spreken voor de studenten van Leiden omdat ik er zelf geen ervaring mee heb, het niveau ligt er zeker wel hoger alleen is de nadruk niet compleet gericht op de beheersing van de taal maar ook de oorsprong.
Ik begrijp het... jij zit liever bij Bush op de koffiequote:Op woensdag 15 maart 2006 13:03 schreef MrBean het volgende:
Waarom zou je willen werken in Japan of China?
Dat zijn wel de laatste landen waar ik heen zou willen gaan.
http://www.hszuyd.nl/view_education.jsp?content=14914quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:45 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Ja klopt er zit ook een hoop geschiedenis bij. Komt waarschijnlijk omdat het een universitaire studie is. Ik weet niet wat voor een niveau het OTC heeft? Heb je een linkje naar de site van die opleiding???
En waarom als ik mag vragen? Over het algemeen zijn de Japanners net zo Westers als wij Nederlanders. De oudere generaties wat minder maar de jongeren toch echt wel hoor.quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:03 schreef MrBean het volgende:
Waarom zou je willen werken in Japan of China?
Dat zijn wel de laatste landen waar ik heen zou willen gaan.
Tja ieder zijn ding hequote:Op woensdag 15 maart 2006 14:43 schreef Jossos het volgende:
VErder vind ik anime/manga echt afgrijselijk, maar dat ben ik dan weer..
Mja, ik kan het natuurlijk niet voor je bepalen, maar een taal die je meer aanspreekt bestudeer je natuurlijk met veel meer plezier dan een die je kiest vanwege mogelijke baanmogelijkheden als je klaar bent..quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:36 schreef MK9 het volgende:
Ik ben vorig jaar naar de open dag geweest en het lijkt me ook een zeer interessante studie. Zelf zat ik ook meer te denken aan Chinees (Mandarijn), omdat je daar naar mijn mening meer aan zult hebben in de toekomst, vanwege de sterk groeiende economie (en daarbij dus bedrijven die zaken doen in en met China). Japans daarentegen vind ik persoonlijk ook een mooiere taal.
Wilde eerst al dit jaar beginnen met deze studie, maar het verder studeren heb ik nu al voor het derde achtereenvolgende jaar uit m'n hoofd gezet, vanwege het reizen (backpacken) in Azië, wat me teveel bevalt (zeer verslavend...).
Als ik in 2007 begin ben ik 23 (en een half), wat is zo ongeveer de gemiddelde leeftijd bij deze studie?
Er zit sowieso een u achter. Dus sousousou. Maar meestal zeggen ze sousou in de informele vorm om aan te duiden dat iets zo is als je het zegt.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:25 schreef uppie83 het volgende:
Even een vraag over de Japanse taal. Als ik "So" heb van "So desu ka" en "So desu ne" en ik plak dat 3 keer aan elkaar "Sososo" kan ik dat schrijven als drie keer het hiragana voor "so" ? Gaan Japanners het begrijpen als ik "sososo" gebruik?
Gelukkig maar dat smaken verschillen...quote:
De opleiding in Amsterdam en Rotterdam heet "Trade management gericht op Azië".quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:04 schreef PeRi het volgende:
Welke instelling in Rotterdam heeft die opleiding dan?
Ah. Thanks.quote:Op zaterdag 28 april 2007 12:11 schreef dialMforMonkey het volgende:
[..]
De opleiding in Amsterdam en Rotterdam heet "Trade management gericht op Azië".
In Rotterdam wordt deze aangeboden door Rotterdam Business school (Hogeschool Rotterdam). In Amsterdam is dit de HES.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |