Wat is er zo leuk aan heroļne?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:17 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Wat is er zo leuk aan een slowchat ??
McCarthy wordt later vast heel rijk, en wie rijk is heeft vele vrienden, om van vriendinnen nog maar te zwijgenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:17 schreef Floripas het volgende:
Dan ben je in ieder geval geen loner, zoals die arme, arme, arme McCarthy.
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Waarvan zou hij rijk moeten worden?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
McCarthy wordt later vast heel rijk, en wie rijk is heeft vele vrienden, om van vriendinnen nog maar te zwijgen
Aldus de ACLU.quote:The American Civil Liberties Union and the ACLU of Pennsylvania today released new evidence that the Federal Bureau of Investigation is conducting investigations into a political organizations based solely on its anti-war views.
Two documents released today reveal that the FBI investigated gatherings of the Thomas Merton Center for Peace & Justice just because the organization opposed the war in Iraq. Although previously disclosed documents show that the FBI is retaining files on anti-war groups, these documents are the first to show conclusively that the rationale for FBI targeting is the group's opposition to the war.
totdat je die 'vrienden' nodig hebtquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
McCarthy wordt later vast heel rijk, en wie rijk is heeft vele vrienden, om van vriendinnen nog maar te zwijgen
Het grappige is dat het een in conservatieve (overheid = satan) kringen nogal als een subversief groepje wordt gezien, meen ik.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
In Amerika nog naar een lezing geweest van Nadine Strossen van de ACLU. Goeie club wel.
Dat is het ook. De gedachte achter de ACLU is echter zeer goed.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het grappige is dat het een in conservatieve (overheid = satan) kringen nogal als een subversief groepje wordt gezien, meen ik.
Zou kunnen, maar vooral omdat ze nogal pro-choice etc. zijn denk ik.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:32 schreef Monidique het volgende:
Het grappige is dat het een in conservatieve (overheid = satan) kringen nogal als een subversief groepje wordt gezien, meen ik.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar vooral omdat ze nogal pro-choice etc. zijn denk ik.
Ja, je bent in de VS of het één, of het ander. Ik ben noch het een. noch het ander, en dat leverde me nogal eens bevreemdende blikken op.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar vooral omdat ze nogal pro-choice etc. zijn denk ik.
Rijkquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Lijkt me in de praktijk ook vrij lastig.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:38 schreef Floripas het volgende:
Ja, je bent in de VS of het één, of het ander. Ik ben noch het een. noch het ander, en dat leverde me nogal eens bevreemdende blikken op.
Nee hoor, alleen de uitersten zijn wat extremer dan hier. Verder is het grijze ideologische gebied tussen zwart en wit net groot als hier.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, je bent in de VS of het één, of het ander.
Ik heb niks tegen rechters, al zou ik ze liever zelf kiezen en betalen. Maar de anarcho-kapitalistische visie op de rechterlijke macht is gewoon vooralsnog niet haalbaar. Justitie is dan ook een van de weinige dingen die voor mij (voorlopig) nog een overheid rechtvaardigt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:40 schreef Reya het volgende:
HenriOsewoudt, hoe kijk je eigenlijk tegen de rechterlijke macht aan? Rechters kunnen tenslotte ook beoordelen of een contract wel of niet is nagekomen, of iemand in zijn eigendomsrecht is aangetast etc.
als je zelf de rechter betaalt, dan is ie toch helemaal niet meer onafhankelijk?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen rechters, al zou ik ze liever zelf kiezen en betalen. Maar de anarcho-kapitalistische visie op de rechterlijke macht is gewoon vooralsnog niet haalbaar. Justitie is dan ook een van de weinige dingen die voor mij (voorlopig) nog een overheid rechtvaardigt.
Betalen voor een rechtssysteem is wat anders als betalen voor vrijspraak.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:45 schreef DionysuZ het volgende:
als je zelf de rechter betaalt, dan is ie toch helemaal niet meer onafhankelijk?
wiens brood men eet, diens woord men spreektquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:48 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Betalen voor een rechtssysteem is wat anders als betalen voor vrijspraak.
Die grens is wel flinterdun....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:48 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Betalen voor een rechtssysteem is wat anders als betalen voor vrijspraak.
Maar hoe? Het idee van een rechter is, dat-ie onafhankelijk is van beide partijen. Wie mag dan de rechtbank kiezen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen rechters, al zou ik ze liever zelf kiezen en betalen.
Precies, en aangezien een rechter in een anarcho-kapitalistische wereld meer klanten heeft dan alleen ik zal hij zeer zorgvuldig met ieder vonnis omgaan, anders kost het hem klanten. Maar nogmaals dit is een visie die ook ik, hoewel zeer interessant, op de korte termijn niet gerealiseerd zie worden. Mocht je er meer over willen weten lees dan dit bijv. :quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:50 schreef DionysuZ het volgende:
wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Ik ben in de praktijk een minarchist. Juist voor justitie zou ik voorlopig nog wel een overheid, en dus (zeer lage!) belastingen in stand willen houden. Dat wil niet zeggen dat daarom dus het libertarisme niet een zeer interessante visie is die wel 'ns wat meer aandacht zou mogen krijgen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat vond ik nou ook altijd het grote probleem met de libertarisch (anarchistische) kijk op de staat.
Ik ken de theorie, maar nogmaals: wie kiest de rechter uit?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Precies, en aangezien een rechter in een anarcho-kapitalistische wereld meer klanten heeft dan alleen ik zal hij zeer zorgvuldig met ieder vonnis omgaan, anders kost het hem klanten. Maar nogmaals dit is een visie die ook ik, hoewel zeer interessant, op de korte termijn niet gerealiseerd zie worden. Mocht je er meer over willen weten lees dan dit bijv. :
http://www.daviddfriedman(...)MofF_Chapter_29.html
Mag ik op hard discussieren?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik ben in de praktijk een minarchist. Juist voor justitie zou ik voorlopig nog wel een overheid, en dus (zeer lage!) belastingen in stand willen houden. Dat wil niet zeggen dat daarom dus het libertarisme niet een zeer interessante visie is die wel 'ns wat meer aandacht zou mogen krijgen.
Zie wat ik schreef.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ken de theorie, maar nogmaals: wie kiest de rechter uit?
En wat doen we met inquisitoire zaken, zoals moord?
Enkele jaren terug dacht ik er ook zo over. In de tussentijd ben ik veel gematigder geworden, hoewel ik het wel een interessante kijk op dingen vind.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik ben in de praktijk een minarchist. Juist voor justitie zou ik voorlopig nog wel een overheid, en dus (zeer lage!) belastingen in stand willen houden. Dat wil niet zeggen dat daarom dus het libertarisme niet een zeer interessante visie is die wel 'ns wat meer aandacht zou mogen krijgen.
jijzelf dusquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:56 schreef Floripas het volgende:
Ik ken de theorie, maar nogmaals: wie kiest de rechter uit?
Die bestraffen we, waarom wordt er altijd gedaan alsof libertariėrs gek zijn?quote:En wat doen we met inquisitoire zaken, zoals moord?
Wat vind je dan nog meer een overheidstaak behalve de bescherming van burgers?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Enkele jaren terug dacht ik er ook zo over. In de tussentijd ben ik veel gematigder geworden, hoewel ik het wel een interessante kijk op dingen vind.
De rechtspraak privatiseren is het recht van de sterkste invoeren en de sterkste is diegene met de meeste poen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nogal linke soep, als je het mij vraagt.
Ik ben wellicht nog wat linkser dan jij (alhoewel ideologie weinig grip op me heeft), maar ook ik vind het libertarisme en zeer interessante stroming. Des te meer omdat sommige libertariers er zeer verfrissende en creatieve ideeen op nahouden, die bij meer reguliere stromingen (nog) niet ingebed zijnquote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Enkele jaren terug dacht ik er ook zo over. In de tussentijd ben ik veel gematigder geworden, hoewel ik het wel een interessante kijk op dingen vind.
Ik zie puur libertarisme eigenlijk meer als de rechtse variant op communisme. In de praktijk totaal niet werkbaar.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik ben wellicht nog wat linkser dan jij (alhoewel ideologie weinig grip op me heeft), maar ook ik vind het libertarisme en zeer interessante stroming. Des te meer omdat sommige libertariers er zeer verfrissende en creatieve ideeen op nahouden, die bij meer reguliere stromingen (nog) niet ingebed zijn![]()
Dit is nogal...Romeo en Julia.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat vond ik nou ook altijd het grote probleem met de libertarisch (anarchistische) kijk op de staat.
Er zijn trouwens wel theorien over hoe het anders zou zijn. Bijvoorbeeld:
Er bestaat een aardige kans dat veel mensen zich zouden verzekeren tegen geweldsmisdrijven. Mocht iemand jou wat aandoen dan zou zo'n bedrijf die andere persoon wat aandoen. Echter, die andere heeft ook waarschijnlijk zo'n bedrijf wat voor hem dan werkt.
Om een oorlog tussen die twee bedrijven te voorkomen, wat erg duur zou zijn en in het nadeel van beide bedrijven. Zouden het waarschijnlijk die bedrijven zijn die bemiddelen en eventueel gezamelijk een rechter aanstellen.
Nogal linke soep, als je het mij vraagt.
onzin, lees je inquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:04 schreef Bluesdude het volgende:
De rechtspraak privatiseren is het recht van de sterkste invoeren en de sterkste is diegene met de meeste poen.
Het valt me ook op dat amerikaanse libertairen vaak achter de buitenlandse politiek staan van de staat USA, dus aanhanger van een sterke staat.
not necissarily, maar ook jij bent zo geconditioneerd dat je alleen nog maar aan de overheid kunt denken als er lang en meer gestraft moet worden, iets waar ik zelf overigens m'n vraagtekens bij zet, je moet de pakkans verhogen, niet zozeer de straffenquote:Of ze pleiten voor meer en langere straffen: law&order.= sterke staat.
je bedoelt rechtse variant van anarchisme?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie puur libertarisme eigenlijk meer als de rechtse variant op communisme. In de praktijk totaal niet werkbaar.
Lang leve de pantium 0.0 waarop ik werk, die kan die snelheid niet aan.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
de tering, gebeurt niet vaak dat ik naar de ESC grijp, maar wat een avatar Floripas. Lijkt wel een strobo
En wat als de ander een andere rechter wil?quote:
Je weet, net als ik, dat verschillende libertariers daar verschillend over denken. Goed; als minarchist kom je hieronderuit; dan heb ik nog wel een andere voor je.quote:Die bestraffen we, waarom wordt er altijd gedaan alsof libertariėrs gek zijn?
Ik denk het ook niet. Maar vergeet niet dat onder invloed van het communisme veel baanbrekende besluiten zijn geborenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie puur libertarisme eigenlijk meer als de rechtse variant op communisme. In de praktijk totaal niet werkbaar.
Puur libertarisme misschien, maar dat de overheid monstrueus groot en machtig is en dat dit overduidelijke nadelige gevolgen heeft voor iedereen is voor mij zo klaar als een klontje. En libertariėrs zijn de enigen die daar op wijzen, alle andere stromingen geloven nog steeds heilig in vadertje staat.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:06 schreef Monolith het volgende:
Amerikaans libertairen verwerpen de agressieve buitenlandse politiek van de USA?quote:
Ik dacht dat die groep tegelijk voor meer law&order en is.quote:not necissarily, maar ook jij bent zo geconditioneerd dat je alleen nog maar aan de overheid kunt denken
En dat is precies de enige overheidstaak, veertienpuntgif.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Wat vind je dan nog meer een overheidstaak behalve de bescherming van burgers?
De laatste tijd wisselt dat nogal, ik zit in een crisis wat dat betreft. Vandaag zeg ik maar het volgende.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Wat vind je dan nog meer een overheidstaak behalve de bescherming van burgers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |