Hier beginnen al onze credoverschillen, ik geloof namelijk dat diegene die er verantwoordelijk voor is dat er een big bang kwam ( handelingen dat menselijk leven mogelijk maakten ) het met een doel heeft gedaan, namelijk een Abrahamistisch leven leidden.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:41 schreef onemangang het volgende:
[..]
Er is nog altijd de mogelijkheid dat er geen begin was. In ieder geval staat die 'Big Bang' op zo'n ontzaglijke afstand in tijd en omvang van ons verwijderd dat ik geen enkele reden zie om datgene wat die Big Bang heeft veroorzaakt te aanbidden. Dat is net zo onzinnig als een krater van een maan van Jupiter aanbidden of een wierook aansteken voor een hagelsteen op Antartica.
De wereld om ons heen?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dus wat voor een schepping zou jij kunnen waarnemen?
Geen idee, ik claim niet dat ik de koran zo goed ken. Ik vraag me alleen af waarom mensen weigeren zich te verdiepen in de evolutie-theorie of die a priori al als onzin afdoen, terwijl het toch echt gods schepping beschrijft.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor een schepping dat in tegenspraak is met de koran.![]()
![]()
Vreemde vraag, gezien jij je andersom ook niet bepaald hebt verdiept..quote:Op maandag 13 maart 2006 22:49 schreef Doffy het volgende:
[..]
Geen idee, ik claim niet dat ik de koran zo goed ken. Ik vraag me alleen af waarom mensen weigeren zich te verdiepen in de evolutie-theorie of die a priori al als onzin afdoen, terwijl het toch echt gods schepping beschrijft.
Kwamen ze niet van apen?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
het mooiste is dat darwin vooral de evolutie van de beesten zag en de continenten die aan elkaar zaten ooit. mensen zijn anders. die komen van een andere planeet. dat was de fout in darwins humanistische epistel of zoals sommigen zouden zeggen: essay.
Helemaal geen vreemde vraag. Allereerst heb ik de Koran wel degelijk gelezen, evenals héél veel literatuur over oa. de evolutie-theorie. Verder roep ik niets uit tot waarheid, en doe ik geen claims op basis van de koran.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vreemde vraag, gezien jij je andersom ook niet bepaald hebt verdiept..
Dat je de koran hebt gelezen kan natuurlijk ook een regel zijn, of een hoofdstuk die totaal niets met onderwerp te maken heeft, maar goed daar niet van, als je zou claimen dat koran de waarheid bevat zou je dan ook wel moslim zijn en voerden jij en ik hier nu geen discussie.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:52 schreef Doffy het volgende:
[..]
Helemaal geen vreemde vraag. Allereerst heb ik de Koran wel degelijk gelezen, evenals héél veel literatuur over oa. de evolutie-theorie. Verder roep ik niets uit tot waarheid, en doe ik geen claims op basis van de koran.
Moslims zullen evolutietheorie altijd als onzin bestempelen omdat tegen leer van de koran is, men is niet tegen de schepping, men is tegen op verklaring waarop het tot stand is gekomen.quote:Blijft staan waarom ik mij afvraag waarom iemand de evolutie-theorie als onzin zou bestempelen, terwijl die toch echt gods schepping beschrijft. Waarom precies?
Ik heb de héle Koran gelezen. Verder doe ík geen claims op basis daarvan.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:55 schreef Triggershot het volgende:
Dat je de koran hebt gelezen kan natuurlijk ook een regel zijn, of een hoofdstuk die totaal niets met onderwerp te maken heeft, maar goed daar niet van, als je zou claimen dat koran de waarheid bevat zou je dan ook wel moslim zijn en voerden jij en ik hier nu geen discussie.
Dan zijn "alle moslims" dus tegen het onderzoeken van gods schepping, en ontkennen zij dus het werk van god, dus zijn "alle moslims" in feite godslasterlijk bezig. Wil je dat zeggen? Of wil je ontkennen dat god onze wereld en alles erin heeft geschapen?quote:Moslims zullen evolutietheorie altijd als onzin bestempelen omdat tegen leer van de koran is, men is niet tegen de schepping, men is tegen op verklaring waarop het tot stand is gekomen.
Alle moslims zijn tegen een ideologie dat verspreid dat mensen zonder doel op aarde zijn en dat ze per toeval tot leven zijn gekomen, naast een doctrine dan dat er niets is voorbij alle materieele dingen, dat zeg ik. De schepping van God wordt bestudeerd met een islamitische moraal en dat is 1400 jaar goed gegaan. Ik geloof niet dat God is gestopt met schapen, dus er meerdere dingen bij komen/afnemen.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:58 schreef Doffy het volgende:
Dan zijn "alle moslims" dus tegen het onderzoeken van gods schepping, en ontkennen zij dus het werk van god, dus zijn "alle moslims" in feite godslasterlijk bezig. Wil je dat zeggen? Of wil je ontkennen dat god onze wereld en alles erin heeft geschapen?
Geloof wat je wilt, maar de evolutie-theorie (waarover bovenstaande trouwens weer behoorlijk wat misvattingen weergeeft) is het gevolg van observatie van gods schepping. Dat mag je niet prettig vinden, maar het is wel zoals gods schepping lijkt te werken. Dat ontkennen is dus godslastering.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alle moslims zijn tegen een ideologie dat verspreid dat mensen zonder doel op aarde zijn en dat ze per toeval tot leven zijn gekomen, naast een doctrine dan dat er niets is voorbij alle materieele dingen, dat zeg ik. De schepping van God wordt bestudeerd met een islamitische moraal en dat is 1400 jaar goed gegaan. Ik geloof niet dat God is gestopt met schapen, dus er meerdere dingen bij komen/afnemen.
quote:Op maandag 13 maart 2006 21:45 schreef Doffy het volgende:
[..]
Het kan wel tienduizend keer beschreven zijn, maar dat maakt het nog niet waar. De natuur (of gods schepping) vertelt namelijk een ander verhaal. Jij ontkent dus het werk van jouw god.
Ten eerste, Doffy, zou ik me verplaatsen in Devrim_. Devrim_ accepteerd alles wat er beschreven staat als klinkklare waarheid. Andere theoriën kunnen hem hoogstens iets bijleren. Zijn houvast is echter het beschreve. Zijn levensvisie is daar en hij heeft daar kennelijk weinig zin in om die helemaal over hoop te gooien. Zijn interesses liggen nu eenmaal ergens anders. bijvoorbeeld bij zijn avator kiezen of snel geld verdienen..quote:Op maandag 13 maart 2006 21:44 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Hoe god dit allemaal doet staat allemaal al beschreven...Verder kan ik alleen nog maar andere theorieen erbij leren
Onzin, Darwins theorie geloven is Godslastering, naast alle punten die ik in mijn vorige reactie noemde, leven en dood is een creatie van God en alles gebeurt met de wil van God, geloof dat of niet maar dat ontkennen is pas Godslaster.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:07 schreef Doffy het volgende:
[..]
Geloof wat je wilt, maar de evolutie-theorie (waarover bovenstaande trouwens weer behoorlijk wat misvattingen weergeeft) is het gevolg van observatie van gods schepping. Dat mag je niet prettig vinden, maar het is wel zoals gods schepping lijkt te werken. Dat ontkennen is dus godslastering.
niet volgens mijn idee. althans ze wisten zich goed voort te planten in apen.quote:
Heb je misschien een link waar er hier meer over wordt gesprokenquote:Op maandag 13 maart 2006 23:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet volgens mijn idee. althans ze wisten zich goed voort te planten in apen.
Dan moet je niet willen discussieren.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:09 schreef tudoros het volgende:
Ten eerste, Doffy, zou ik me verplaatsen in Devrim_. Devrim_ accepteerd alles wat er beschreven staat als klinkklare waarheid. Andere theoriën kunnen hem hoogstens iets bijleren. Zijn houvast is echter het beschreve. Zijn levensvisie is daar en hij heeft daar kennelijk weinig zin in om die helemaal over hoop te gooien. Zijn interesses liggen nu eenmaal ergens anders. bijvoorbeeld bij zijn avator kiezen of snel geld verdienen..
Dan is elke gelovige dus volstrekt losgezongen van de werkelijkheid, en kan de natuur niet gebruikt worden om gods schepping te bewonderen.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onzin, Darwins theorie geloven is Godslastering, naast alle punten die ik in mijn vorige reactie noemde, leven en dood is een creatie van God en alles gebeurt met de wil van God, geloof dat of niet maar dat ontkennen is pas Godslaster.
Apen en mensen komen van een gemeenschappelijke voorvader. Maar van (de theorie van) Darwin weet ik alleen de dingen die tegenwoordig waar blijken te zijn geweest.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je misschien een link waar er hier meer over wordt gesproken
Hoog subjectieve gehalte in je reactie.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:14 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dan is elke gelovige dus volstrekt losgezongen van de werkelijkheid, en kan de natuur niet gebruikt worden om gods schepping te bewonderen. van jouw werkelijkheid, de natuur kan prima bewonderd worden zonder dat je jezelf afziet stammen van een Aap, of geloof in een leven via toeval
[quote]Hoe dan ook, de conclusies stemmen treurig. Ik ga slapen
enkele topics van fuifduif destijds. en er schijnt zelfs een echte geloof van te zijn. die klonen nu zelfs mensen.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je misschien een link waar er hier meer over wordt gesproken
En wat is jouw bron dat ze van een gemeenschappelijke vader zouden afstammen, want volgens stukje die zoalshetis plaatste gaat het om een menselijke ras van een ander planeet (zoals ik het begrepen heb)quote:Op maandag 13 maart 2006 23:15 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Apen en mensen komen van een gemeenschappelijke voorvader. Maar van (de theorie van) Darwin weet ik alleen de dingen die tegenwoordig waar blijken te zijn geweest.
hen bedoel je?quote:Op maandag 13 maart 2006 23:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
enkele topics van fuifduif destijds. en er schijnt zelfs een echte geloof van te zijn. die klonen nu zelfs mensen.
ja dat denk ik. hoe kan je een creatuur van god zijn als we allemaal daarvan zouden afstammen, gelovig of niet.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En wat is jouw bron dat ze van een gemeenschappelijke vader zouden afstammen, want volgens stukje die zoalshetis plaatste gaat het om een menselijke ras van een ander planeet (zoals ik het begrepen heb)
ja. maar dan toen ik jong was en nog nooit van hen gehoord had dacht is wel dat we niet van aarde stammen. .quote:
Dat is de algemene concensus van evolutiebiologen. Dus zoek maar raak op het internet.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En wat is jouw bron dat ze van een gemeenschappelijke vader zouden afstammen, want volgens stukje die zoalshetis plaatste gaat het om een menselijke ras van een ander planeet (zoals ik het begrepen heb)
Geloof dat aarde een doortocht is naar ware leven jaquote:Op maandag 13 maart 2006 23:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja dat denk ik. hoe kan je een creatuur van god zijn als we allemaal daarvan zouden afstammen, gelovig of niet.
toch de aarde volkomen leegzuigen? dat is parasitair gedrag dat alleen voorkomt bij dingen/mensen die ergens komen waar ze ook weer snel weg zullen zijn.
noem aarde een doortocht.
Wel van een ander planeet, of iets bovennatuurlijks?quote:Op maandag 13 maart 2006 23:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja. maar dan toen ik jong was en nog nooit van hen gehoord had dacht is wel dat we niet van aarde stammen. .
jij noemt het hemel? ik noem het doortocht? nee ik denk niet dat ik zo lang leefquote:Op maandag 13 maart 2006 23:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geloof dat aarde een doortocht is naar ware leven ja
Voor jou zou men ongelovig of niet uiteindelijk op zelfde plaats uitkomen?
moet ik opletten op DNA vergelijkingen ofzo?quote:Op maandag 13 maart 2006 23:25 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Dat is de algemene concensus van evolutiebiologen. Dus zoek maar raak op het internet.![]()
Jup, een na aards eeuwig bestaan zeg maarquote:Op maandag 13 maart 2006 23:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij noemt het hemel? ik noem het doortocht? nee ik denk niet dat ik zo lang leef![]()
100%quote:
Respecteer ikquote:Op maandag 13 maart 2006 23:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
100%
ik geloof in het brein. en de voeding voor het brein. zie het als een stekker en een computer.
Waarom het ergste?quote:Op maandag 13 maart 2006 23:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Respecteer ik
maar helaas vrees ik wel het ergste
ik vrees niks. en ik weet dat islam gelooft in reïncarnatie, maar dan noemen ze het allah (vzmh) op de tekening van een vis of een moedervlek op de wang van een jongetje. daarmee zou ik, als ik jou was, dus ook nooit iets vrezen.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Respecteer ik
maar helaas vrees ik wel het ergste
Dag des oordeels verhaaltjequote:Op maandag 13 maart 2006 23:36 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
dan vind je het vast niet erg het mij uit te leggen......![]()
De islam gelooft niet in reincarnatiequote:Op maandag 13 maart 2006 23:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vrees niks. en ik weet dat islam gelooft in reïncarnatie, maar dan noemen ze het allah (vzmh) op de tekening van een vis of een moedervlek op de wang van een jongetje. daarmee zou ik, als ik jou was, dus ook nooit iets vrezen.
kort samengevatquote:Op maandag 13 maart 2006 23:39 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
Ik geloof niet, dus dan ga ik naar de hel?
is dat wat jij bedoeld?
ik vind de theorie van dat we van apen afstammen toch wat logischer en geloofwaardiger...quote:Op maandag 13 maart 2006 23:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja dat denk ik. hoe kan je een creatuur van god zijn als we allemaal daarvan zouden afstammen, gelovig of niet.
toch de aarde volkomen leegzuigen? dat is parasitair gedrag dat alleen voorkomt bij dingen/mensen die ergens komen waar ze ook weer snel weg zullen zijn.
noem aarde een doortocht.
Gelukkig worden we utieindelijk wel bevrijd uit de hel door Allah of niet? Zoiets meen ik me te herinneren.quote:
Iedereen die een greintje geloof heeft zal paradijs betreden.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:40 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Gelukkig worden we utieindelijk wel bevrijd uit de hel door Allah of niet? Zoiets meen ik me te herinneren.![]()
Hmm als ik dan niet geloof en god is alleen maar goed zal hij mij dan veroordelen als ik mijn standpunten omtrent een geloofuitleg?quote:
ik vel er geen oordeel over, daarnaast zullen ook gelovigen berecht wordenquote:Op maandag 13 maart 2006 23:42 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
Hmm als ik dan niet geloof en god is alleen maar goed zal hij mij dan veroordelen als ik mijn standpunten omtrent een geloofuitleg?
Dan zal hij mij wel begrijpen denk ik zo.
dus kortom of je wel of niet geloofd in de optiek van gelovigen moet je je verantwoorden hoe dan ook....quote:Op maandag 13 maart 2006 23:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik vel er geen oordeel over, daarnaast zullen ook gelovigen berecht worden
Nee, ongelovigen blijven er eeuwig( God ontkennen grootste zonde verhaal ) gelovige mensen die slechte daden hebben vericht gaan hun straf uitbranden zeg maar.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:45 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
dus kortom of je wel of niet geloofd in de optiek van gelovigen moet je je verantwoorden hoe dan ook....
Dus de stelling niet geloven is hel verwerp je nu zelf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |