In de praktijk word het bijna nooit ten uitvoer gebracht dus je kunt niet spreken van systematisch vervolgen van de homo's. En de kans dat een homo's daar het slachtoffer van word is heel erg klein om het als een groot gevaar te beschouwen. We kunnen hier niet spreken over een geval als met de Tutsis.quote:Op maandag 13 maart 2006 21:52 schreef dVTB het volgende:
Feit is dat Iran de doodstraf voor homoseksualiteit kent:
Daarom zouden vrouwen en kinderen eigenlijk politiek asiel moeten krijgen want zijn kunnen geen keuze maken of ze een kind of vrouw willen zijn. Dit tot in tegenstelling van een homo die wel een keuze kan maken of hij sex wil of niet.quote:Feit is dat in Iran minderjarigen worden geëxecuteerd.
Feit is dat mannen en vrouwen in Iran anders worden berecht. Meisjes kunnen al op 9-jarige (!!) leeftijd ter dood worden veroordeeld.
Voor het geval van de verkrachting van de 13 jarige jongen werden homo's gewoon terug gestuurd, dus bespaar me de dramatische verhalen.quote:En het ergste feit is misschien nog wel dat er hier in Nederland mensen zijn die schouderophalend of zelfs bijna-juichend op dit soort barbaarse wantoestanden reageren. Hoe diep kun je als mens zinken, zeg ik dan.
Tot zo ver een coming out van de ts die homo's niet mag.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:02 schreef Monus het volgende:
Ik mag homo's niet omdat die een groot deel van mijn favorite naaktstranden hebben omgetoverd tot sexstranden, en ik heb geen zin om mijn vrijheden en rechten op te geven voor een groep homo's die alleen maar sex willen. En vandaar heb ik een oprechte betrokkenheid m.b.t. het onderwerp van homoseksualiteit.
Nou ik kan me ook heel goed voorstellen dat je aanstoot neemt aan bepaalde homo;squote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:02 schreef Super7fighter het volgende:
Toch heeft de topicstarter wel een goed punt vind ik.
Ik vind het een beetje een ongure vertoning. Dat er homo's zijn accepteer ik gewoon, maar ik heb wél moeite met de manier waarop ze zich gedragen. Ik ondervind het aan den lijve op het strand van de Maasvlakte. Ongelukkige woordkeuze, ik weet het. Maar die mannen daar doen zo ontzettend nichterig en ik vind het eigenlijk ook ronduit vies. Dat nare achter elkaar aan lopen.. of een homo die een zandkasteeltje bouwt en dan komt er zo'n andere vent quasi-onschuldig bij staan. Zeer onsmakelijk, en dat is menig hetero met mij eens, in mijn gezelschap.
Nu dwaal ik wel een beetje af, maar het brengt mij bij het volgende: wat is het voor ziekelijk gedrag je uitermate als homo te profileren en je als zodanig te misdragen (zo mogen we het toch wel noemen?) dat ik denk van "moet dat nou"?
Altijd heeft iedereen het integreren en acceptatie, maar dit helpt mijn denkbeeld niet echt. Zo ga ik homo's weer zien als een apart extravagant zooitje wat écht wel anders dan hetero's is. Nogmaals, de manier waarop ze zich gedragen stuit me tegen de borst.
Je kunt het met me oneens zijn, dat is best. Maar als een homo zich gewoon gedraagt heb ik er minder problemen mee. Voor drie-kwart naakt elkaar aflebberend op een rijdende dildo vind ik toch niet zo heel erg fijn.
Lees jij wel wat je quote???quote:Op maandag 13 maart 2006 17:37 schreef Monus het volgende:
[..]
Zijn homo's nu wel veilig in Iran of krijgen ze nog steeds de doodstraf alleen vanwege hun homo zijn?
Aangezien de twee jongemannen die opgehangen zijn sex met een 13 jarige hebben gehad heb ik moeite om de verhalen van Human Rights Watch en de International Gay & Lesbian Human Rights Commission te geloven dat ze alleen zijn opgehangen voor homosexualiteit.
Nee, dat klopt dat beweert de internationale homobeweging hier.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:23 schreef Doderok het volgende:
[..]
Lees jij wel wat je quote???
Er wordt nergens beweerd dat ze alleen voor hun homosexualiteit veroordeeld zijn.
http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&pagina=viewartikel&artikel_id=755quote:Place of Martyrdom
Door Simon Forbes is in opdracht van de internationale homobeweging uitvoerig onderzoek gedaan naar de achtergronden van de executies van de twee jongens vorig jaar zomer. De Iraanse autoriteiten hebben steeds beweerd dat de beide jongens geëxecuteerd werden vanwege de ontvoering en verkrachting van een 13-jarige jongen. Forbes toont in zijn rapport Place of Martyrdom aan dat dit verhaal niet klopt. Dat seksuele contact heeft mogelijk wel plaatsgevonden - maar met wederzijds goedvinden. Asgari, Marhoni en anderen zijn daar ook voor opgepakt, maar alle betrokkenen waren toen nog minderjarig. Na een stevige waarschuwing door de politie te stoppen met seksuele experimenten met elkaar zijn alle jongens daarna naar huis gestuurd.
Pas maanden later zijn Asgari en Marhoni opnieuw opgepakt en uiteindelijk tot de strop veroordeeld vanwege beschuldigingen uit de eigen familiekring dat ze een homoseksuele relatie met elkaar hadden en niet slechts bezig waren met seksuele experimenten. De beschuldiging van verkrachting werd daar aan toegevoegd door de 13-jarige jongen, waarschijnlijk onder druk van zijn vader, die een hoge functie in de Revolutionaire Garde heeft. De bezoedelde familie-eer vanwege een arrestatie op grond van homoseksuele relaties en mogelijke erger werden daarmee voor hem voorkomen.
Ook het feit dat Asgari en Marhoni tot een onderdrukte Arabische minderheid in Iran behoren heeft waarschijnlijk een fatale rol gespeeld bij hun veroordeling tot de strop.
*coming out* Alsof ik daar ooit een geheim over hebt gemaakt.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Tot zo ver een coming out van de ts die homo's niet mag.
Ik kom alleen met een artikel die nu leuk wil beweren dat het onschuldige homo's zijn terwijl ze daar eerder ongelofelijk mee op hun bek gingen. Nu willen dezelfde mensen beweren dat ze inside information hebben van een land waar ze niet eens inkomen. Dat is een beetje moeilijk te geloven.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 01:11 schreef dVTB het volgende:
Eerder sprak je nog van pedo's, Monus. Nu kom je nota bene zelf met een artikel dat meldt dat de betrokken jongens op dat moment ALLEMAAL minderjarig waren, dus is het ook geen pedofilie. Ik vind bovenstaande tekst aannemelijk. Mijn vertrouwen in de rechtsstaat in Iran is exact gelijk aan nul. En dan kun jij wel doodleuk beweren dat die straf "bijna nooit" ten uitvoer wordt gebracht, maar wat weet je daar in vredesnaam van? Woon je alle rechtszittingen in Iran bij ofzo? Er zijn ook ramingen dat er Iran al 4.000 homo's zijn omgebracht. En als je er een ander labeltje opplakt (zoals ontvoering of verkrachting) kun je ze mooi executeren op basis van dat 'misdrijf' nietwaar.
zwak...quote:Naief ben je. Selectief naief, omdat het je kennelijk goed uitkomt. En je lijdt echt aan een ernstige vorm van homofobie. Geen mogelijkheid laat je onbenut om je gal te spuwen. Ondertussen weet je uitstekend de weg op websites voor homo's. Toch frappant. Nee hoor, ik suggereer niks. Ik stel alleen dat je een probleem hebt en dat je je energie eens aan andere zaken zou moeten besteden.
Touché.quote:Op maandag 13 maart 2006 19:02 schreef robh het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze zijn veroordeeld voor dát feit, niet omdat ze homosexueel zijn. En dat Iran uranium verrijkt voor vreedzame doeleinden is ook waar.
Niet volgens Iraanse begrippen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 01:11 schreef dVTB het volgende:
Eerder sprak je nog van pedo's, Monus. Nu kom je nota bene zelf met een artikel dat meldt dat de betrokken jongens op dat moment ALLEMAAL minderjarig waren, dus is het ook geen pedofilie.
En waarom zouden jouw bronnen WEL kloppen? Waarom nu ineens zo gretig berichten? Wie zegt dat de bevindingen van de organisaties uit de openingspost de enig juiste zijn? Jij kunt net zo min stellig uitspraken doen over wat precies de aanleiding is van het ophangen van die jongens. Toch meen je semi-triomfantelijk te moeten melden dat er meer aan de hand was dan alleen een homoseksuele relatie. Alleen NU hoor ik je, niet een maand geleden toen dat rapport van Forbes onder de aandacht kwam.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 02:12 schreef Monus het volgende:
Ik kom alleen met een artikel die nu leuk wil beweren dat het onschuldige homo's zijn terwijl ze daar eerder ongelofelijk mee op hun bek gingen. Nu willen dezelfde mensen beweren dat ze inside information hebben van een land waar ze niet eens inkomen. Dat is een beetje moeilijk te geloven.
Oja, hoe veel Iraanse homo's spreek jij dan, daar in Spanje (of waar je ook zit)???quote:Op dinsdag 14 maart 2006 02:12 schreef Monus het volgende:
Ook heb ik de nodige verhalen van iraanse homo's gehoord dat het over het algemeen erg meevalt. Er worden zelf mannen omgebouwd tot vrouw in iran. En dan moet ik geloven dat er honderden homo's worden opgehangen.![]()
Als ze pas 14 maanden na het gepleegde feit zijn opgehangen en als één van die jongens op dat moment 18 was, was -ie dus hooguit 17 toen hij het vermeende vergrijp pleegde. Jij probeert hier een beeld te schetsen alsof twee volwassen mannen een weerloos kind hebben verkracht. In werkelijkheid was er slechts 4 jaar leeftijdsverschil en is het maar ZEER de vraag of het tegen de wil van de 13-jarige jongen was.quote:Maar ze komen niet verder dan deze twee homo's die een waarschijnlijk een kind hebben verkracht, en in iedergeval sex met een 13 jarige hebben gehad.
Nee: realistisch. Jouw beweringen rammelen aan alle kanten. Je bent alleen kritisch op momenten dat het jou uitkomt, om toch maar vooral je punt te maken. Het is alsof je hier wilt melden dat het volstrekt begrijpelijk is dat die twee jongens zijn vermoord.quote:zwak...![]()
Kom dan eens met bewijzen en/of onafhankelijke onderzoeken dat homo's daar zo'n groot gevaar lopen. Een selectief politiek rapport van een homo activist in opdracht van een homo organisatie kan je met moeite onafhankelijk noemen.quote:
Die jongens hebben jaren vastgezeten en waren dus jonger toen ze werden opgepakt. Dat het om verkrachting gaat is de officiele lezing van een overheid die geen probleem heeft met het oppakken van jonge kinderen, deze te martelen tot bekentenis of voor straf, en om kinderen te doden.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:08 schreef Monus het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat een 18 jarige een 13 jarige jongen ontvoerd en verkracht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |