abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35995526
i

[ Bericht 59% gewijzigd door Esmeralfa op 14-03-2006 17:55:34 ]
  maandag 13 maart 2006 @ 17:21:21 #2
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_35996014
Volgens mij probeert men hier de eigen tekortkomingen (moeilijk uit de woorden komen) om te buigen naar een schijnbaar plus punt:
quote:
Op maandag 13 maart 2006 17:04 schreef Esmeralfa het volgende:
Een voordeel is dat beelddenkers complexe situaties in een oogopslag overzien. Het is een hele vlugge manier van denken.
No offense, maar zo komt het op mij over..

Ik bedoel, volgens mij heeft het weinig zin er een mooi labeltje op te plakken, maar kan je beter tijd steken in trainen en oefenen van spreektechniek, woordenschat, argumenteren etc.
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  maandag 13 maart 2006 @ 17:58:45 #3
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_35997082
Lijkt me een goed topic voor R&P

WFL >> R&P
'Nuff said
pi_35997253
[quote]Op maandag 13 maart 2006 17:58 schreef Doffy het volgende:
Lijkt me een goed topic voor R&P

WFL >> R&P
[/quot
Okee bedankt
  Moderator maandag 13 maart 2006 @ 19:23:35 #5
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_35999640
Praktijksituaties?
Wat is een typische situatie die een beelddenker "snel doorziet"?
En waarom is de vertaling naar woorden moeilijk?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_35999780
Daar zijn al een stuk of tien topics over, ff zoeken he.

edit:
hoog sensitief...ja want denk jij ervan?
Staat nog geen tien regels onder dit topic.
pi_36001596
[

[ Bericht 100% gewijzigd door Esmeralfa op 14-03-2006 17:56:08 ]
pi_36002026
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:27 schreef _Boo_ het volgende:
Daar zijn al een stuk of tien topics over, ff zoeken he.

edit:
hoog sensitief...ja want denk jij ervan?
Staat nog geen tien regels onder dit topic.
Hai bo
Ik had deze topic onder een verkeerde gezet en zo als je het heb kunnen lezen is het verplaatst.
Ik heb die link van jou aangeklikt en heb alles gelezen, en ik kan je vertellen dat hoe mensen met hsp worden neergezet in wat ik las deed me behoorlijk pijn.
Kreeg echt het gevoel dat ik ff niet spoor.
Ik ga niet op zon topic mezelf verdedigen of vertellen hoe mijn belevingen zijn.
Omdat je dan helemaal word neergezet als een randdebiel
Ik dacht dat het fok forum voor iedereen is en dat het niet voor alleen mensen zijn die goed kunnen schrijven, of anders ontwikkeld zijn.
Ook omdat ik mensen vraag of beelddenken hun kenbaar is dacht ik zet er gelijk hsp bij.
En wat regels betreft ik heb 5 pagina s vol zitten lezen zelf ook ff beter kijken dan he
Dus als mensen hier reageren na elkaar MET RESPEKT.
pi_36002134
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:25 schreef Esmeralfa het volgende:
wat ik las deed me behoorlijk pijn.
Volgens mij ben je hooggevoelig
pi_36002368
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:28 schreef thaleia het volgende:

[..]

Volgens mij ben je hooggevoelig
Ben zelf eigenlijk geen etiketten type, maar snap nu meer............
  Moderator maandag 13 maart 2006 @ 21:05:46 #11
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36003545
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:13 schreef Esmeralfa het volgende:
Als mensen je niet kennen ben ik op dit forum achter gekomen zien ze je als een onalfabeet en noem maar op.
Dat klopt wel ja. Het staat altijd een beetje dommig vind ik, een post die stikt van de taalfouten. Maar als die fouten veroorzaakt worden door iets anders dan een gebrekkige hersencapaciteit, dan blijkt dat vanzelf wel uit de inhoud van iemands posts.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_36003902
Ik zou het wel in words kunnen typen natuurlijk, maar ben niet een type wat me anders voor gaat doen.
Maar gelukkig kan ik wel veel anderen dingen goed.
Maar gert je heb mijn uitleg wel begrepen, en ben jij zeker natuurlijk een echte woord denker.
En als je een woorddenker bent droom jij wel eens,
Mijn man is een echte woorddenker en droomt nooit vraag me af of dat wat met elkaar te maken heeft.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 00:32:10 #13
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_36010901
Dan zou Nikola Tesla hier ook onder vallen...?
quote:
Positief voor hem was dat Tesla vaak zeer gedetailleerde visioenen had, waarin hij zijn machines kon laten 'proefdraaien' en zo als het ware problemen met zijn uitvindingen direct zag en kon oplossen.
tevens een mooi voorbeeld van wat zo iemand beleefd

bron: Wikipedia: Nikola Tesla

[ Bericht 15% gewijzigd door Syndicate op 14-03-2006 00:47:24 ]
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_36011286
Ja absuluut die valt daar ook onder.
Was wel ff intresant om te lezen bedankt voor de link.
Vaak mensen die met kunst te maken hebben of iets ontwikkelen zijn beelddenkers.
Of beeldhouwer of schilderen, zelf ben ik ook altijd heel kreatief met maken van dingen.
pi_36011356
Esmeralfa mag ik vragen hoe je tot de conclusie bent gekomen dat je HSP en beeldenken hebt? Oftewel heb je dit zelf bedacht toen je op internet aan het lezen was, heeft een psycholoog je zo bestempelt etc.

Je zegt zelf in dit topc dat je niet van labels houdt, maar plakt je zelf wel een heel groot uihangbord op met dit topic.
Het is overigens geen aanval op jouw persoon, maar het spreekt elkaar zo tegen.
ijs_beer fan!
pi_36011611
Ik snap dat beelddenken niet hoor. Of dat eigenlijk juist wel, maar hoe kun je nou in woorden denken? Je ziet toch overal beeld bij?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 01:26:36 #17
30259 MarcellicA
Master of Muppets
pi_36011665
Ik ben zelf ook beelddenker, en daarbij (of misschien daardoor) dyslectisch.

@ nora: ik heb mij laten vertellen dat sommige mensen in zinnen denken, in tegenstelling tot mij, ik denk in "filmpjes".
Dus er zijn mensen die denken "Wat zal ik vandaag eens gaan doen?" in tegenstelling tot mij die mezelf een aantal mogelijke opties ziet doen.
Life is what happens, while you're busy making other plans |||| Trumpet players don't die, they just fade away
pi_36013281
Tja, dit gaat gewoon over gevoelige mensen . De een is gevoeliger dan de andere, snap niet wat daar nieuw aan is?

Dat moeilijke gedoe maakt het alleen maar verwarrender. Want wat is dan het verschil tussen hoog sensitief(was laatst ook een topic over) en dit?
pi_36014388
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 01:26 schreef MarcellicA het volgende:
Ik ben zelf ook beelddenker, en daarbij (of misschien daardoor) dyslectisch.

@ nora: ik heb mij laten vertellen dat sommige mensen in zinnen denken, in tegenstelling tot mij, ik denk in "filmpjes".
Dus er zijn mensen die denken "Wat zal ik vandaag eens gaan doen?" in tegenstelling tot mij die mezelf een aantal mogelijke opties ziet doen.

Oh wat fijn zeg, sta ik niet alleen
Mijn schrijven is ook niet goed maar het schijn geen dyslectisch te wezen,
Vroeger kreeg ik ook vaak straf op school met bordrij,dictees en noem maar op wat met ned te maken heeft.
Ik had niet geleerd werd er gezecht en lette niet op, werd daardoor heel veel gepest,
Liep als kind altijd met angst, verdere gevolgen heeft een heel veel dingen op mijn toekomst gehad.
Terwijl als we toneelstukjes moesten doen of kreatievieteid was ik de beste.
Er werd niet gepraat over het stukje beelddenken, waar ze nu wel op kunnen letten.
pi_36014875
[

[ Bericht 100% gewijzigd door Esmeralfa op 14-03-2006 17:58:03 ]
pi_36015033
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 08:07 schreef Moja het volgende:
Tja, dit gaat gewoon over gevoelige mensen . De een is gevoeliger dan de andere, snap niet wat daar nieuw aan is?

Er is ook niks moeilijk aan en dat is ook niet nieuw, maar ik wilde gewoon in deze topic met mensen praten die ook deze herkenningen hebben.
En mensen die anders denken (harde wijze bedoel ik)zal ik niet mee praten over dit onderwerp.

Dat moeilijke gedoe maakt het alleen maar verwarrender. Want wat is dan het verschil tussen hoog sensitief(was laatst ook een topic over) en dit?

Hsp is het zelfde als hoog sentief (is een afkorting) moet jij als woordenker toch weten.
En dit moeilijke gedoe, dat is maar zo als je het zelf ziet
pi_36015222
Even verder over dat beelddenken.
Ik denk ook veel in beelden, maar ik weet niet of dat meer of minder is dan een ander persoon.
Ook abstracte dingen heb ik gevisualiseerd. Zo zie ik bijvoorbeeld met rekenen een rij getallen voor me. Ik heb een soort systeem van 1-10 en dan tot 100, van 100 - 1000 en van 1000 tot een miljoen. Als ik iets moet uitrekenen dan zie ik dat voor me en dan plaats ik het in die rij.

Ik heb het ook bij dagen, weken en jaren. Er zit een soort visuele kalender in mijn hoofd waarop een jaar een soort rondje is met daarop de maanden. Als ik iets moet gaan doen, of als er iets belangrijks is dan zet ik dat op die kalender. Verjaardagen en vakanties bijvoorbeeld.
Zo doe ik dat ook met de weken en de dagen.

's Ochtends in bed bedenk ik me ook altijd wat ik die dag moet gaan doen en dat visualiseer ik dan eerst helemaal. Zo zie ik mezelf achter de computer zitten, boodschappen doen en naar mijn oma gaan.
Als ik boodschappen ga doen bedenk ik wat ik moet hebben en ik zie mezelf eerst door de winkel heen lopen naar de schappen met de produkten.
Ik kan ook erg gestrest raken als er iets niet gaan zoals ik het me voorgesteld had. Dat de produkten ineens ergens anders liggen ofzo.
Ook vind ik het een verschrikking om ergens naar toe te gaan waar ik nooit ben geweest. Ik loop altijd te dwalen, omdat ik niet van te voren heb kunnen bedenken hoe ik moest rijden of lopen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_36017410
Bianca..........
Zit ik een hele brief aan jou te typen wil ik hem plaatsen ging er wat fout heel mijn tekst weg..
Stuur je later wel een ber ga nu eerst wat even doen.................tot later dan
pi_36018198
Hm..beelddenken.

Soms wat vermoeiend idd.
Mij is soms verweten dat ik soms mijn zinnen niet afmaak. Laatst heel erg 'maak je zinnen nou eens af '. Toen ben ik erover na geen beelddenken en vermoed dat ik er dus soms moeite mee heb, vooral als ik misschien wat geëmotioneerd ben, omdat ik het dan in beelden zie. Denk (daarom) zelf dat de ander het wel snapt/begrijpt, of misschien zelfs door het beelddenken en de daaruit voortkomende conclusie(s), dat ik niet te hard door de bocht wil/durf te gaan. Maar een ander heeft er weinig aan en ik zelf dus ook niet. Nog meer verwijten, boosheid omdat ik mijn zinnen niet afmaak (of is dat een vrouwenkwaal ) et cetera.

Gelukkig heb ik schrift al vroeg ontdekt, misschien soms juist door het beelddenken/gedachtes.
Al heb ik mezelf weleens amper kunnen bijbenen . En ik zorg nu nog meer voor dat ik mijn zinnen goed afmaak. Mijn studie helpt daar ook bij, wetenschap vereist een helder systematisch denken en op één of andere manier zie ik daar een uitdaging in om juist van a naar b te gaan. Dit lukt mezelf overigens geloof ik wel vrij goed, ik mág het neerzetten en doe dat dan ook.

Meerdere voordelen kunnen juist schrijven zijn. Soort inlevingsvermogen, creativiteit misschien, het voor je zien en daardoor anders schrijven dan (alleen) een woorddenker. Al denk ik dat een combi hiervan het juiste is, net als in taal/communicatie.

Voor de rest droom ik idd levendig, hele story's soms.
Vind sommige dromen wel machtig mooi, omdat ik ook in mijn dromen wil achterhalen/leren. En als je dan weer zo'n droom krijgt van 'ja wow, ', dan is dat mooi. Ook zijn er mensen die nooit hun dromen onthouden en als ze bij mij slapen wel
  dinsdag 14 maart 2006 @ 12:19:05 #25
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36018452
quote:
Op maandag 13 maart 2006 17:21 schreef doppelgänger het volgende:
Volgens mij probeert men hier de eigen tekortkomingen (moeilijk uit de woorden komen) om te buigen naar een schijnbaar plus punt:
[..]

No offense, maar zo komt het op mij over..

Ik bedoel, volgens mij heeft het weinig zin er een mooi labeltje op te plakken, maar kan je beter tijd steken in trainen en oefenen van spreektechniek, woordenschat, argumenteren etc.
zonder er al te diep op in te willen gaan... verschillende mensen hebben verschillende hersenen die verschillend werken (bv convergente en divergente denkers)...

het fijne hiervan is dat een juiste combinatie van deze verschillende denkers mooie resultaten op kan leveren.

Maar jouw kortzichtige reactie zal je in dit overwegend domme, kortzichtige land geen windeieren leggen, laat dat een troost zijn.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')