No offense, maar zo komt het op mij over..quote:Op maandag 13 maart 2006 17:04 schreef Esmeralfa het volgende:
Een voordeel is dat beelddenkers complexe situaties in een oogopslag overzien. Het is een hele vlugge manier van denken.
Hai boquote:Op maandag 13 maart 2006 19:27 schreef _Boo_ het volgende:
Daar zijn al een stuk of tien topics over, ff zoeken he.
edit:
hoog sensitief...ja want denk jij ervan?
Staat nog geen tien regels onder dit topic.
Volgens mij ben je hooggevoeligquote:Op maandag 13 maart 2006 20:25 schreef Esmeralfa het volgende:
wat ik las deed me behoorlijk pijn.
Dat klopt wel ja. Het staat altijd een beetje dommig vind ik, een post die stikt van de taalfouten. Maar als die fouten veroorzaakt worden door iets anders dan een gebrekkige hersencapaciteit, dan blijkt dat vanzelf wel uit de inhoud van iemands posts.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:13 schreef Esmeralfa het volgende:
Als mensen je niet kennen ben ik op dit forum achter gekomen zien ze je als een onalfabeet en noem maar op.
tevens een mooi voorbeeld van wat zo iemand beleefdquote:Positief voor hem was dat Tesla vaak zeer gedetailleerde visioenen had, waarin hij zijn machines kon laten 'proefdraaien' en zo als het ware problemen met zijn uitvindingen direct zag en kon oplossen.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 01:26 schreef MarcellicA het volgende:
Ik ben zelf ook beelddenker, en daarbij (of misschien daardoor) dyslectisch.
@ nora: ik heb mij laten vertellen dat sommige mensen in zinnen denken, in tegenstelling tot mij, ik denk in "filmpjes".
Dus er zijn mensen die denken "Wat zal ik vandaag eens gaan doen?" in tegenstelling tot mij die mezelf een aantal mogelijke opties ziet doen.
Oh wat fijn zeg, sta ik niet alleen![]()
Mijn schrijven is ook niet goed maar het schijn geen dyslectisch te wezen,
Vroeger kreeg ik ook vaak straf op school met bordrij,dictees en noem maar op wat met ned te maken heeft.
Ik had niet geleerd werd er gezecht en lette niet op, werd daardoor heel veel gepest,
Liep als kind altijd met angst, verdere gevolgen heeft een heel veel dingen op mijn toekomst gehad.
Terwijl als we toneelstukjes moesten doen of kreatievieteid was ik de beste.
Er werd niet gepraat over het stukje beelddenken, waar ze nu wel op kunnen letten.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:07 schreef Moja het volgende:
Tja, dit gaat gewoon over gevoelige mensen. De een is gevoeliger dan de andere, snap niet wat daar nieuw aan is?
Er is ook niks moeilijk aan en dat is ook niet nieuw, maar ik wilde gewoon in deze topic met mensen praten die ook deze herkenningen hebben.
En mensen die anders denken (harde wijze bedoel ik)zal ik niet mee praten over dit onderwerp.
Dat moeilijke gedoe maakt het alleen maar verwarrender. Want wat is dan het verschil tussen hoog sensitief(was laatst ook een topic over) en dit?
Hsp is het zelfde als hoog sentief (is een afkorting) moet jij als woordenker toch weten.
En dit moeilijke gedoe, dat is maar zo als je het zelf ziet
zonder er al te diep op in te willen gaan... verschillende mensen hebben verschillende hersenen die verschillend werken (bv convergente en divergente denkers)...quote:Op maandag 13 maart 2006 17:21 schreef doppelgänger het volgende:
Volgens mij probeert men hier de eigen tekortkomingen (moeilijk uit de woorden komen) om te buigen naar een schijnbaar plus punt:
[..]
No offense, maar zo komt het op mij over..
Ik bedoel, volgens mij heeft het weinig zin er een mooi labeltje op te plakken, maar kan je beter tijd steken in trainen en oefenen van spreektechniek, woordenschat, argumenteren etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |