En nog een leuk nieuwtje voor liefhebbers. Deze zomer komt Tom Lonsdale, auteur van "Raw Meaty Bones" en autoriteit op het gebied van natuurlijk voeren van honden, naar Nederland (en hij doet ook andere Europese landen aan) voor een lezing. Waar en wanneer hij komt zal t.z.t. staan op zijn website . Ik ga er zeker heen!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 00:28 schreef hollander172 het volgende:
[..]Misschien makkelijk praten voor mij omdat ik me diverse slachthuizen ingeluld heb maar ook als ik bij gewone slagers en poeliers ergens om vroeg vonden ze dat niet raar?
Okee de meesten wisten echt niet waar ik het over had maar zoals diverse kip- en lamsonderdelen konden ze achteraf moeiteloos leveren. Pens bijv. is wel een probleem. Dit kan niet kant en klaar aangeleverd worden maar de rest is ook voor een slager of poelier gewoon een kwestie van vragen.
Ik weet niet waar je woont maar wij bestellen binnenkort weer even wat bij ze. (en zijn gewoon particulier.quote:Op maandag 13 maart 2006 16:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik had bij Mulder geinformeerd naar kuikens, konijnen etc, maar geen reactie terug ontvangen, vandaag nog een keer gebeld maar ze leveren niet aan particulieren.
In het pittoreske Middelburg, dat was volgens mij die man z'n probleem ookquote:
In principe kun je alles soorten vlees geven, behalve varkensvlees vanwege de ziekte van Aujeszki. Ikzelf geef de voorkeur aan klein gevogelte voor de katten, maar geef ook graag rund en lamshart omdat daar veel taurine in zit, katten gebruiken erg veel taurine maar kunnen het zelf niet maken en hebben daarom veel taurine in het voer nodig, beetje extra kan geen kwaad. Eendagskuikens zijn erg makkelijk en voor je kat (mits vers-eter) erg leuk.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:21 schreef ondeugend het volgende:
Goed mijn mormel is nu helemaal aan de Energique. bevalt goed.
Wat geef ik mijn kat aan vers vlees ? En dan bedoel ik niet een blik wiskas.
Mijn leverancier levert alleen versvleesvoer voor honden. Ik heb net uitgevonden dat in een naburig dorp Carnibest te krijgen is. Dat is dus een optie.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
In principe kun je alles soorten vlees geven, behalve varkensvlees vanwege de ziekte van Aujeszki. Ikzelf geef de voorkeur aan klein gevogelte voor de katten, maar geef ook graag rund en lamshart omdat daar veel taurine in zit, katten gebruiken erg veel taurine maar kunnen het zelf niet maken en hebben daarom veel taurine in het voer nodig, beetje extra kan geen kwaad. Eendagskuikens zijn erg makkelijk en voor je kat (mits vers-eter) erg leuk.
Qua KVV zou je als je het gemakkleijk wil doen Energique kunnen geven met rood vlees als aanvulling, wil je liever een KVV speciaal voor katten dan is het makkelijkst waarschijnlijk om Prins Indoor total care cat te bestellen bij je Energique leverancier, ik heb dat zelf ook een tijdje gevoerd, is wel een aardig versvoer, mijn katten aten het wel graag maar ik vond dat je er erg weinig van mocht geven, het meurde enorm omdat het vol zit met schapenvet en Ernesto kreeg er een vette vacht van. Het voordeel is natuurlijk dat het vers isAndere KVV's voor katten zijn Bibi, Tolerant, Bandit en Carnibest.
Heeft Energique geen kattenvariant? Carnibest heeft dat in elk geval wel. En Bandit dacht ik ook (weet niet zeker)quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Mijn leverancier levert alleen versvleesvoer voor honden. Ik heb net uitgevonden dat in een naburig dorp Carnibest te krijgen is. Dat is dus een optie.
Om met kuikentjes, vogeltjes en organen aan de slag te gaan, trekt me niet zo. Het principe van diepvriesvoeding zoals Energique bevalt me prima. De kat ook op energique te zetten is waarschijnlijk niet slim omdat kat en hond andere behoeften hebben ?
Nee, ik ben net nog op de site geweest en kan er niets over vinden.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:47 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Heeft Energique geen kattenvariant? Carnibest heeft dat in elk geval wel. En Bandit dacht ik ook (weet niet zeker)
Dat is echt superhandig. Ik wist niet waar je woonde dus ik ging er niet automatisch van uit dat je aan CB kon komen, waar ik woon is dat nogal moeilijk. Bij mijn dierenwinkel verkochten ze wel Energique, een winkel die dat heeft zou in principe ook aan Prins moeten kunnen komen, maar er zijn natuurlijk ook nog andere leveranciers van Energique dan alleen winkelsquote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Mijn leverancier levert alleen versvleesvoer voor honden. Ik heb net uitgevonden dat in een naburig dorp Carnibest te krijgen is. Dat is dus een optie.
Ik vind KVV ook supermakkelijk, maar omdat alles voor katten zo fijn gemalen wordt hoeven ze niks te knippen/scheuren en dat is niet zo goed voor hun gebit als wanneer ze dat wel doen. Je kunt natuurlijk ook minder herkenbare snacks aan je kat voorschotelenquote:Om met kuikentjes, vogeltjes en organen aan de slag te gaan, trekt me niet zo. Het principe van diepvriesvoeding zoals Energique bevalt me prima. De kat ook op energique te zetten is waarschijnlijk niet slim omdat kat en hond andere behoeften hebben ?
Nee. Maar ze maken volgens mij wel de Prins indoor. Bandit heeft een paar varianten voor katten, in ieder geval iets met kip en een vismix.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:47 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Heeft Energique geen kattenvariant? Carnibest heeft dat in elk geval wel. En Bandit dacht ik ook (weet niet zeker)
te jong waarvoor?quote:Op maandag 24 april 2006 23:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Iemand ervaring met het invoeren van versvlees bij een kitten van (in ieder geval) 12 weken? Kan dat, of zijn ze dan echt te jong?
Oh op die fiets. Juist bij dieren jonger dan 12 weken kun je zo van de een op de andere dag omschakelen van brokjes naar rauw. Het maag/darmsysteem is dan nog niet "verpest"quote:Op woensdag 26 april 2006 10:13 schreef miss_dynastie het volgende:
We krijgen er inderdaad een katertje bij
Te jong, niet in de zin van: versvlees eten, want ik snap wel dat dat kan. Waar het mij om gaat is dat hij misschien te jong is om de darmpjes aan wéér nieuw voedsel te laten wennen. Of dat niet te snel is voor een nieuwe omschakeling, zeg maar. Zeker omdat ik heb begrepen dat veel volwassen dieren al moeite hebben met de omschakeling, geen idee hoe dat voor een klein katje is. Wil gewoon niets fout doen
Leuk ! Als je iets aan tandsteen wil doen werkt echt dingen te knagen geven het beste, dus echt vlees met botjes erin ipv/samen met KVV. Mimosa boekt nog steeds niet echt vooruitgang met vlees met botten dus die geef ik stukken lamshart (lekker taai), ik heb haar een tijdje echt alleen gemalen voer gegeven en toen kreeg ze acuut een rood randje langs haar kiezen. De heren eten gelukkig alles inclusief bot. (nou ja, wanneer ze zin hebben, ze hebben ieder nogal hun voorkeuren)quote:Op zondag 23 juli 2006 00:45 schreef tonja het volgende:
Ik zit er ook hard over te denken om op versvleesvoeding over te gaan. Harry is iets te zwaar, en zowel Harry als Loes hebben nu al last van tandsteen. Vandaag bij wijze van experiment het duo een kippenlevertje voorgeschoteld, maar dat is vooralsnog geen succes.
Ik moet me nog inlezen, maar wat ik van de site van carnibest heb gelezen, en ook ervaringen van mensen hier op fok! lijkt het me echt een goed idee om over te gaan op barf.
Ja, ik geef ze af en toe gemalen lamshart, en ook hebben ze weleens een eendagskuiken op.quote:Op zondag 23 juli 2006 09:17 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Leuk ! Als je iets aan tandsteen wil doen werkt echt dingen te knagen geven het beste, dus echt vlees met botjes erin ipv/samen met KVV. Mimosa boekt nog steeds niet echt vooruitgang met vlees met botten dus die geef ik stukken lamshart (lekker taai), ik heb haar een tijdje echt alleen gemalen voer gegeven en toen kreeg ze acuut een rood randje langs haar kiezen. De heren eten gelukkig alles inclusief bot. (nou ja, wanneer ze zin hebben, ze hebben ieder nogal hun voorkeuren)
Hebben ze al eens eerder rauw vlees geproefd ? Bijvoorbeeld een stukje kip van je avondeten ofzo ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |