abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35994523
Vervolg op Versvleesvoeding voor je huisdieren deel 2

Ik zag dat er nog geen nieuw deel geopend was en dat terwijl ik net zulk heuglijk nieuws las!

Op nu.nl staat het volgende artikel: 'Verzorging huisdieren kan beter' .

Dit is natuurlijk geweldig nieuws. Laten we hopen dat die werkgroep niet gauw monddood wordt gemaakt door de brokkenmaffia

Laatste bericht vorige topic
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:28 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Misschien makkelijk praten voor mij omdat ik me diverse slachthuizen ingeluld heb maar ook als ik bij gewone slagers en poeliers ergens om vroeg vonden ze dat niet raar?

Okee de meesten wisten echt niet waar ik het over had maar zoals diverse kip- en lamsonderdelen konden ze achteraf moeiteloos leveren. Pens bijv. is wel een probleem. Dit kan niet kant en klaar aangeleverd worden maar de rest is ook voor een slager of poelier gewoon een kwestie van vragen.
En nog een leuk nieuwtje voor liefhebbers. Deze zomer komt Tom Lonsdale, auteur van "Raw Meaty Bones" en autoriteit op het gebied van natuurlijk voeren van honden, naar Nederland (en hij doet ook andere Europese landen aan) voor een lezing. Waar en wanneer hij komt zal t.z.t. staan op zijn website . Ik ga er zeker heen!

[ Bericht 29% gewijzigd door Quickie_Butt op 13-03-2006 16:40:37 ]
pi_35995291
Ik was dus hetzelfde topic aan het openen, om dezelfde reden !

Mensen denken dat ze hun huisdier goed verzorgen, ik las net op een ander forum "ik zorg goed voor mijn huisdier want het voer wat ik geef is duur genoeg", maar ja, als dat voer niet aansluit op de voedingsbehoeften van het huisdier in kwestie maar vooral gemaakt is voor het gemak van de baas schiet dat dier daar niks mee op, en het is jammer dat de meeste mensen zich dat niet realiseren.

In dat artikel wordt helaas met geen woord gerept over rauw voer voor katten, honden en fretten, maar wordt alleen gezegd dat droogvoer eigenlijk niet goed is maar blik beter, dus dat is nog steeds goed voor de portemonee van diervoeder fabrikanten.

Iemand hier ervaring met de firma Kiezebrink ? Ik had bij Mulder geinformeerd naar kuikens, konijnen etc, maar geen reactie terug ontvangen, vandaag nog een keer gebeld maar ze leveren niet aan particulieren. Terwijl ik naar iets heel anders aan het zoeken was op internet kwam ik ineens de naam Kiezebrink tegen, ik belde op, ze bezorgen thuis en hebben een mooi assortiment. Kuikens voor ongeveer 1 euro de kilo (ik kan ze hier niet goedkoper vinden dan 3 euro), kwartels voor 4 euro/kilo, duiven met de veren eraan enzo 1 euro per stuk (schoongemaakt 1.80 bij de poelier), ik zou ook graag muizen geven maar die zijn denk ik boven m'n budget, de mevrouw aan de telefoon begon ook nog over hamsters, maar dat zie ik nog niet voor me Ik zou nog een prijslijst krijgen per email, maar dit lijkt me echt mooi voer voor de katten.

Ik wilde wel zelf gaan samenstellen, maar ik had nog geen vleesmolen en qua vleesadressen zit ik hier toch op een moeilijke locatie, voor een hond ga je naar het slachthuis maar voor een kat kom je toch eerder uit bij de poelier, en zelfs eend of kalkoen is eigenlijk al te groot waardoor je moet gaan malen. Ik heb liever kleinere prooidieren die je zelfs in z'n geheel zou kunnen geven (1 duif is een mooie maaltijd voor 4 katten), en ik wil ook meer afwisselen dan alleen kip, kip, kip. Doe ik nu al, maar van grotere beesten eten ze dus het bot niet.
pi_35995636
Hahaah grappig!!

Ja dat vond ik ook wel tegenvallen van het bericht, dat ze het over blikvoer hebben! Nou ja het is geschreven door een journalist met waarschijnlijk weinig verstand van zaken en die zal het een en ander wel verkeerd begrepen hebben ofzo. Maar even dat rapport afwachten.

Ik heb hetzelfde probleem met het vinden van kleine prooidieren. Ik heb dan weliswaar honden maar die wegen ook maar 6 kg. Een heel beest is dus eigenlijk altijd te groot . Ik geef ze dan maar regelmatig wat eendagskuikens of haring. Maar een hele kip ofzo is veel te veel .

Die firma die je noemt ken ik overigens niet. Maar ik haal al mijn vlees + botten dan ook in Ermelo bij de producent van Carnibest (haal daar ook de Carnibest). Maar een euro voor kuiken is niet duur! Hopelijk is het wel goede kwaliteit wat je krijgt....
pi_35996859
Kiezebrinks website: http://www.kiezebrink.nl/
Het artikel waardoor ik het bedrijf vond: http://www.destentor.nl/economiestn/article161991.ece
Ziet er allemaal wel goed uit. Ik had in het begin ook die kippennekjes enzo van Carnibest, die koopt mijn leverancier ook altijd bij de fabriek, maar hij rekent daar denk ik nog iets bovenop, dus voor mij is het goedkoper die dingen zelf bij de poelier te bestellen. Eend enzo heb ik rond de kerst bij de Lidl ingeslagen (zooo mevrouwtje, krijgt u veel mensen te eten met de kerst ? Nee, dat is voor de poes )

Ik kreeg net de prijslijst toegestuurd, en ook de prijs van ratten, muizen (en hamsters) viel me echt super mee. Ik hoop dat je daar ook 1 kilo van kan proberen, want daar 10 kilo van bestellen zie ik niet zo zitten omdat de katten nog nooit dat soort beesten gegeten hebben.

Heb alleen één probleempje; ik heb vorige week net 100 kilo CB besteld omdat ik bij zo'n hoeveelheid megakorting kreeg, 50 kilo voor de hond van m'n schoonzus en 50 kilo kattenCB voor onze katten, de kattenCB daar doen we wel een maand of vier mee, maar nu is de vriezer dus nog mudjevol, en ik wil 20 kilo eendagskuikens, 8 kilo kwartels, 15 duiven en misschien nog wat ratten en muizen bestellen. Je zou denken dat ik aan die ene vriezer wel genoeg had.

*eigen vriezer in de keuken maar opnieuw indelen gaat*
  maandag 13 maart 2006 @ 22:49:53 #5
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_36007593
quote:
Op maandag 13 maart 2006 16:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik had bij Mulder geinformeerd naar kuikens, konijnen etc, maar geen reactie terug ontvangen, vandaag nog een keer gebeld maar ze leveren niet aan particulieren.
Ik weet niet waar je woont maar wij bestellen binnenkort weer even wat bij ze. (en zijn gewoon particulier. )
Minimale hoeveelheid ligt wel op een doosje of 10 maar goed dat gaat er hier in no time doorheen.

2 kg per dag momenteel.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_36008650
quote:
Op maandag 13 maart 2006 22:49 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont
In het pittoreske Middelburg, dat was volgens mij die man z'n probleem ook Hij heeft me wel het nummer gegeven van een kweker van reptielenvoer die op zijn beurt ook weer producten afneemt van een dierenwinkel in Oostburg (nog verder richting Belgie) die dat weer bij Mulder bestelt. Makkelijk he ? Ach ja, met die andere leverancier gaat het ook wel goedkomen denk ik, maar bedankt voor het aanbod.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:21:43 #7
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36020283
Goed mijn mormel is nu helemaal aan de Energique. bevalt goed.
Wat geef ik mijn kat aan vers vlees ? En dan bedoel ik niet een blik whiskas.

Ah.. ik denk dat ik het al gevonden heb.
Ik gooi de link maar even neer.... misschien heeft iemand er nog wat aan.

http://www.barfplaats.nl/

[ Bericht 42% gewijzigd door ondeugend op 14-03-2006 13:30:13 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_36020623
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:21 schreef ondeugend het volgende:
Goed mijn mormel is nu helemaal aan de Energique. bevalt goed.
Wat geef ik mijn kat aan vers vlees ? En dan bedoel ik niet een blik wiskas.
In principe kun je alles soorten vlees geven, behalve varkensvlees vanwege de ziekte van Aujeszki. Ikzelf geef de voorkeur aan klein gevogelte voor de katten, maar geef ook graag rund en lamshart omdat daar veel taurine in zit, katten gebruiken erg veel taurine maar kunnen het zelf niet maken en hebben daarom veel taurine in het voer nodig, beetje extra kan geen kwaad. Eendagskuikens zijn erg makkelijk en voor je kat (mits vers-eter) erg leuk.

Qua KVV zou je als je het gemakkleijk wil doen Energique kunnen geven met rood vlees als aanvulling, wil je liever een KVV speciaal voor katten dan is het makkelijkst waarschijnlijk om Prins Indoor total care cat te bestellen bij je Energique leverancier, ik heb dat zelf ook een tijdje gevoerd, is wel een aardig versvoer, mijn katten aten het wel graag maar ik vond dat je er erg weinig van mocht geven, het meurde enorm omdat het vol zit met schapenvet en Ernesto kreeg er een vette vacht van. Het voordeel is natuurlijk dat het vers is Andere KVV's voor katten zijn Bibi, Tolerant, Bandit en Carnibest.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:41:32 #9
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36020906
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

In principe kun je alles soorten vlees geven, behalve varkensvlees vanwege de ziekte van Aujeszki. Ikzelf geef de voorkeur aan klein gevogelte voor de katten, maar geef ook graag rund en lamshart omdat daar veel taurine in zit, katten gebruiken erg veel taurine maar kunnen het zelf niet maken en hebben daarom veel taurine in het voer nodig, beetje extra kan geen kwaad. Eendagskuikens zijn erg makkelijk en voor je kat (mits vers-eter) erg leuk.

Qua KVV zou je als je het gemakkleijk wil doen Energique kunnen geven met rood vlees als aanvulling, wil je liever een KVV speciaal voor katten dan is het makkelijkst waarschijnlijk om Prins Indoor total care cat te bestellen bij je Energique leverancier, ik heb dat zelf ook een tijdje gevoerd, is wel een aardig versvoer, mijn katten aten het wel graag maar ik vond dat je er erg weinig van mocht geven, het meurde enorm omdat het vol zit met schapenvet en Ernesto kreeg er een vette vacht van. Het voordeel is natuurlijk dat het vers is Andere KVV's voor katten zijn Bibi, Tolerant, Bandit en Carnibest.
Mijn leverancier levert alleen versvleesvoer voor honden. Ik heb net uitgevonden dat in een naburig dorp Carnibest te krijgen is. Dat is dus een optie.

Om met kuikentjes, vogeltjes en organen aan de slag te gaan, trekt me niet zo. Het principe van diepvriesvoeding zoals Energique bevalt me prima. De kat ook op energique te zetten is waarschijnlijk niet slim omdat kat en hond andere behoeften hebben ?
pi_36021091
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Mijn leverancier levert alleen versvleesvoer voor honden. Ik heb net uitgevonden dat in een naburig dorp Carnibest te krijgen is. Dat is dus een optie.

Om met kuikentjes, vogeltjes en organen aan de slag te gaan, trekt me niet zo. Het principe van diepvriesvoeding zoals Energique bevalt me prima. De kat ook op energique te zetten is waarschijnlijk niet slim omdat kat en hond andere behoeften hebben ?
Heeft Energique geen kattenvariant? Carnibest heeft dat in elk geval wel. En Bandit dacht ik ook (weet niet zeker)
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:48:31 #11
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36021121
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:47 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Heeft Energique geen kattenvariant? Carnibest heeft dat in elk geval wel. En Bandit dacht ik ook (weet niet zeker)
Nee, ik ben net nog op de site geweest en kan er niets over vinden.
Vers vleesvoer voor uw hond.
pi_36021984
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat is echt superhandig. Ik wist niet waar je woonde dus ik ging er niet automatisch van uit dat je aan CB kon komen, waar ik woon is dat nogal moeilijk. Bij mijn dierenwinkel verkochten ze wel Energique, een winkel die dat heeft zou in principe ook aan Prins moeten kunnen komen, maar er zijn natuurlijk ook nog andere leveranciers van Energique dan alleen winkels
quote:
Ik vind KVV ook supermakkelijk, maar omdat alles voor katten zo fijn gemalen wordt hoeven ze niks te knippen/scheuren en dat is niet zo goed voor hun gebit als wanneer ze dat wel doen. Je kunt natuurlijk ook minder herkenbare snacks aan je kat voorschotelen Drumstickjes of zoiets is ook wel goed om op te knagen. Van mijn carnibestmeneer kreeg ik een zakje carnibest kattenknabbels, keiharde strips gedroogd vlees, maar die zou ik alleen onder toezicht voeren, dat had ik namelijk niet gedaan, de katten gingen er niet gelijk op knabbelen dus ik had ze laten liggen tot er wel interesse was, ineens hoor ik Flynn kuchen vanuit de woonkamer, bleek hij zo'n halve staaf in één keer doorgeslikt en weer uitgespuugd te hebben Ik denk niet dat ik die dingen nog ga geven.

Op barfplaats zijn er een boel mensen die hun kat wel hondenKVV geven, en dat aanvullen met extra rood vlees voor de taurine, veel katten beslissen zelf dat de KVV van de hond lekkerder is en dan doe je er als baasje al gauw weinig meer aan. Op zich, ook hondenKVV is gewoon vlees, er zitten wel wat groenten in, maar brokken zijn ook geen puur vlees en daar vallen de katten toch ook niet massaal dood op neer. Ik vind het zelf ook fijner om een voer speciaal voor katten te geven (heb ook geen hond), maar in principe zou het wel kunnen. Moet je op barfplaats maar even op energique zoeken in de kattenrubriek, misschien dat het nog uitmaakt welke versie je geeft.

=======================

Zondag ga ik op een kattenshow versvoeren een beetje promoten, ik heb carnibestfolders en heb net een fotobestelling de deur uitgedaan zodat ik echt geinteresseerden foto's kan laten zien. Ik hoop dat ik met Flynn naast zijn broertje zit, dat hebben we wel aangevraagd maar het is nog afwachten of dat ook gebeurt, Flynn is veel groter, steviger, gespierd en 1 kilo zwaarder. Goeie reclame denk ik. Er komt ook nog en meisje met oa haar kat die helemaal kaal werd en onder de plekken zat op gewoon voer (staat ook op de site van CB; Tessa).

Voor m'n fotoalbumpje heb ik oa deze voor en na foto van een konijnenpootje (u bent gewaarschuwd )
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

pi_36022086
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:47 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Nee. Maar ze maken volgens mij wel de Prins indoor. Bandit heeft een paar varianten voor katten, in ieder geval iets met kip en een vismix.
  † In Memoriam † maandag 24 april 2006 @ 23:01:01 #14
43556 miss_dynastie
pi_37263165
Iemand ervaring met het invoeren van versvlees bij een kitten van (in ieder geval) 12 weken? Kan dat, of zijn ze dan echt te jong?
pi_37273390
Tuurlijk niet, in de natuur eten ze toch ook rauw. Mijn kittens kregen bij de fokker al rauw, vanaf een week of vier, maar ook nog brokjes. Toen ik ze thuiskreeg voerde ik nog half brokken, half Prins Indoor versvlees, dEUS at soms gewoon de hele dag niet tot 's avonds het versvlees uitgedeeld werd, die schakelde zichzelf over. Een week daarna heb ik het hele spul in één keer op CB gezet, geen problemen.

Krijg je een katje erbij ?
pi_37273864
quote:
Op maandag 24 april 2006 23:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Iemand ervaring met het invoeren van versvlees bij een kitten van (in ieder geval) 12 weken? Kan dat, of zijn ze dan echt te jong?
te jong waarvoor?
  † In Memoriam † woensdag 26 april 2006 @ 10:13:12 #17
43556 miss_dynastie
pi_37304529
We krijgen er inderdaad een katertje bij
Te jong, niet in de zin van: versvlees eten, want ik snap wel dat dat kan. Waar het mij om gaat is dat hij misschien te jong is om de darmpjes aan wéér nieuw voedsel te laten wennen. Of dat niet te snel is voor een nieuwe omschakeling, zeg maar. Zeker omdat ik heb begrepen dat veel volwassen dieren al moeite hebben met de omschakeling, geen idee hoe dat voor een klein katje is. Wil gewoon niets fout doen
pi_37307485
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:13 schreef miss_dynastie het volgende:
We krijgen er inderdaad een katertje bij
Te jong, niet in de zin van: versvlees eten, want ik snap wel dat dat kan. Waar het mij om gaat is dat hij misschien te jong is om de darmpjes aan wéér nieuw voedsel te laten wennen. Of dat niet te snel is voor een nieuwe omschakeling, zeg maar. Zeker omdat ik heb begrepen dat veel volwassen dieren al moeite hebben met de omschakeling, geen idee hoe dat voor een klein katje is. Wil gewoon niets fout doen
Oh op die fiets. Juist bij dieren jonger dan 12 weken kun je zo van de een op de andere dag omschakelen van brokjes naar rauw. Het maag/darmsysteem is dan nog niet "verpest" door het (te lang) eten van brokjes, waardoor je dus bij volwassen dieren altijd rustig en geleidelijk moet overstappen.
Een kitten van 8 weken heeft waarschijnlijk nog maar 1 week echte brokjes gegeten en daarvoor geweekt en moedermelk. Dus die darmpjes zijn nog helemaal niet ingesteld op "brokjes".
En anders overgiet je het de eerste paar dagen even met afgekoeld gekookt water om op zeker te spelen. Maar nodig is het zeker niet.
pi_37307648
Volgens mij is een jonge kat zelfs makkelijker over te schakelen. De meeste problemen krijgen katten omdat ze niet zoveel eiwitten gewend zijn of door ontgifting. Bij de kittens heb ik geen ontgifting waargenomen, bij Ernesto en Mimosa wel. Verder zijn de meeste kittens nog niet zo kieskeurig, dus heb je waarschijnlijk ook niet zoveel gemiep als bij sommige volwassen katten. En ook prettig dat je niet aan hoeft te modderen met kittenbrokken enzo (wanneer je honderd procent rauw voert, ik weet niet of dat ook zo is). Als je alleen CB voert, is dat niet supergoed voor de tandjes, (3 van de katten hebben prachtig witte tandjes, Mimosa kluift niet en heeft wel wat aanslag, je ziet echt verschil) dus dan zou je ook gelijk kunnen beginnen met iets te kluiven. Kuikens, lamshart en kippennekjes zijn niet zo superhard, die jongens bij ons konden pas echt aan de slag met kippenpootjes en dat soort hard voer nadat ze gewisseld hadden.

Wij zijn toen de kittens kwamen van twee naar vier maaltijden per dag gegaan, omdat we merkten dat ze niet zoveel tegelijk konden eten. Ze moeten nog groeien, dus ze eten in totaal wel enorme hoeveelheden, dEUS en Flynn aten meer dan de volwassen katten ! En Flynn is in vergelijking met zijn broertje - die ik regelmatig zie - zo mooi uitgegroeid dEUS is van het kleinste kitten naar even groot als de grootste gegaan, en dat terwijl meneer z'n bakje nooit leeg eet.
pi_37550801
Inschrijven voor de lezing kan vanaf nu

http://www.alles-rauw.nl/
  zaterdag 6 mei 2006 @ 09:54:49 #21
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_37596268
Ik ben momenteel ook een poging aan het wagen om die 2 van mij over te zetten op versvlees (carnibest dan wel). Ik heb verleden week 2 kleine rollen gehaald om te kijken of ze het eten. De eerste keer was wat problematisch. Ze zijn natvoer brokjes gewend en CB is dus een brei of prut-achtig iets. Daar wisten ze even geen raad mee. De keer erop heb ik het in kleine blokjes geknipt/gesneden. Ik had maar een klein gaatje in de verpakking gemaakt en kon het zo gemakkelijk doen. Toen aten ze dus wel. Vooral Duncan, dat is de grootste van de 2 en een veelvraat. Diesel wat minder, maar dat is altijd al een tut met eten. Van het natvoer lebbert ie als eerste alleen de gelei eraf en daarna eet ie nog wat van het voer, mits er droge brokjes doorheen worden gedaan.

Nu zit ik eigenlijk toch in dubio. CB is van dat voer wat ze bij wijze van door een rietje naar binnen kunnen krijgen. Is dus rampzalig voor hun tanden op langere termijn, lijkt me. Brokken krijgen ze er sowieso wel bij. Diesel is een te slechte eter om alleen natvoer te geven. Hij doet er zo lang over en met pauzes erin. Dan heeft Duncan zijn bord al een eeuwigheid leeg en dat van Diesel gaat er nog achteraan. En brokjes eet Duncan wat minder en Diesel weer meer.
Maar is er dan nog iets wat ik erbij kan geven, wat misschien meer gekauwd moet worden? Ik wil voorlopig niet zelf gaan rommelen met halve dooie dieren. Ik heb sowieso geen vriezer apart daarvoor en het lijkt me nog al een hoop werk en troep geven.

Ik weet dus niet of ik er goed aan doe om ze over te zetten op de CB en dan evt aanvullen met wat anders.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  zondag 23 juli 2006 @ 00:45:03 #22
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40091636
Ik zit er ook hard over te denken om op versvleesvoeding over te gaan. Harry is iets te zwaar, en zowel Harry als Loes hebben nu al last van tandsteen. Vandaag bij wijze van experiment het duo een kippenlevertje voorgeschoteld, maar dat is vooralsnog geen succes.

Ik moet me nog inlezen, maar wat ik van de site van carnibest heb gelezen, en ook ervaringen van mensen hier op fok! lijkt het me echt een goed idee om over te gaan op barf.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_40096842
quote:
Op zondag 23 juli 2006 00:45 schreef tonja het volgende:
Ik zit er ook hard over te denken om op versvleesvoeding over te gaan. Harry is iets te zwaar, en zowel Harry als Loes hebben nu al last van tandsteen. Vandaag bij wijze van experiment het duo een kippenlevertje voorgeschoteld, maar dat is vooralsnog geen succes.

Ik moet me nog inlezen, maar wat ik van de site van carnibest heb gelezen, en ook ervaringen van mensen hier op fok! lijkt het me echt een goed idee om over te gaan op barf.
Leuk ! Als je iets aan tandsteen wil doen werkt echt dingen te knagen geven het beste, dus echt vlees met botjes erin ipv/samen met KVV. Mimosa boekt nog steeds niet echt vooruitgang met vlees met botten dus die geef ik stukken lamshart (lekker taai), ik heb haar een tijdje echt alleen gemalen voer gegeven en toen kreeg ze acuut een rood randje langs haar kiezen. De heren eten gelukkig alles inclusief bot. (nou ja, wanneer ze zin hebben, ze hebben ieder nogal hun voorkeuren)

Hebben ze al eens eerder rauw vlees geproefd ? Bijvoorbeeld een stukje kip van je avondeten ofzo ?
pi_40097157
Via een reptielenwebsite kwam ik een tijdje geleden terecht op voernatuurlijk.nl

Sindsdien voer ik nu geregeld vers vlees; voornamelijk kantenklaar of kuikens.

Ik wissel het nog steeds af met brokken; omdat ik 2 katten op dieet heb staan; 1 op CD; een zelfs op SD al dik een jaar.
Maar juist vanwege die SD ook wil ik over op een gezondere voeding; want SD kan niet levenslang gegeven worden, maximaal 2 maanden zei de DA; daar zitten we nu al dik overheen (uiteraard in overleg).

Totnu toe geven leo en latief de voorkeur aan kuikens; en tony aan lamshart.

Leo heeft iig dikke lol met zijn eten

En latifa die wil het liefst niets anders meer dan kuikens; zij eet ze binnen no-time op om te vragen na meer;

Enige nadeel; er wordt opvallend meer eigen initiatief getoond door prooi mee naar huis te slepen.
Voornamelijk door Leo; maar ook Latifa doet dit.
Gisteren ook weer een halve vogel opgeruimd, want vogels worden wel opgegeten; maar niet geplukt dus weer uitgespuugd.

Hier Tony met een spitsmuisje die door Leo of Latief is thuis gebracht.

Ik moest ff wennen; en dat is best gek aangezien ik me slangen wel (diepvries)muisjes voer; maar het is aangeleerd dat katten geen prooien eten; alleen voer eten wat voor ons acceptabel en niet zielig is.

Ik ben trouwens wel aan het uitkijken voor een grotere vriezer; ook gezien me slangen op grotere prooi zijn; en me vriezer gewoon weg uitpuilt inmiddels.

[ Bericht 2% gewijzigd door Llewella op 23-07-2006 10:10:34 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 23 juli 2006 @ 13:00:00 #25
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40101001
quote:
Op zondag 23 juli 2006 09:17 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Leuk ! Als je iets aan tandsteen wil doen werkt echt dingen te knagen geven het beste, dus echt vlees met botjes erin ipv/samen met KVV. Mimosa boekt nog steeds niet echt vooruitgang met vlees met botten dus die geef ik stukken lamshart (lekker taai), ik heb haar een tijdje echt alleen gemalen voer gegeven en toen kreeg ze acuut een rood randje langs haar kiezen. De heren eten gelukkig alles inclusief bot. (nou ja, wanneer ze zin hebben, ze hebben ieder nogal hun voorkeuren)

Hebben ze al eens eerder rauw vlees geproefd ? Bijvoorbeeld een stukje kip van je avondeten ofzo ?
Ja, ik geef ze af en toe gemalen lamshart, en ook hebben ze weleens een eendagskuiken op.
Dwz, Harry vind kuiken niet zo lekker, maar wel lamshart, en Loes houdt juist weer niet van lamshart.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')