Nog niet zo lang dus. En dan al zo verslaafd?quote:Op zondag 7 mei 2006 23:03 schreef Doagere het volgende:
[..]
Op me 14'e begonnen. Ben over 10 nachtjes 19..![]()
Best wel..quote:Op maandag 8 mei 2006 07:07 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nog niet zo lang dus. En dan al zo verslaafd?
"geeft nix, dat droogt wel weer op!"quote:Op maandag 8 mei 2006 12:18 schreef MissLuna het volgende:
Heb best een foute avatar voor dit topic, trouwens.
Binnen een paar maanden ben je verslaafd hoor. En dan is het even lastig om er vanaf te komen, maakt echt niet uit of je 3 jaar of 30 jaar gerookt hebtquote:Op maandag 8 mei 2006 07:07 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nog niet zo lang dus. En dan al zo verslaafd?
Onderschat dat niet hoor. Voor iemand die veel langer rookt is de keuze helemaal niet 'dus' snel gemaakt. Die gaat gerust al hoestend en rochelend door. Wees blij dat je pas 1,5 jaar rookte en hou er maar gauw mee op!quote:Op maandag 8 mei 2006 16:59 schreef sjakie007 het volgende:
Ik ben nu ook maar gestopt. Heb niet zo heel lang gerookt. Ong. 1,5 jaar denk ik zo. Maar heb nu vaak keelpijn en last van slijm. Dus is de keuze snel gemaakt.
Heel veel succes! En het kan lukken hoor, al lijkt het soms onmogelijk. Doorzetten, dat is het echt waard uiteindelijk. Als het moeilijk wordt moet je je maar bedenken wat een klotespul die nicotine toch is, dat het je zo in de greep kan hebben. Des te meer reden om vol te houden!quote:Op maandag 8 mei 2006 23:38 schreef Funnie het volgende:
Ik baal vreselijk van mijn gerook, heb al eens eerder een poging gedaan om te stoppen. Dat is mij toen 6 weken gelukt met behulp van pleisters. Nadat ik was ingestort ben ik weer begonnen met roken. Nu neem ik mij al 3 jaar voor om te stoppen met roken. Maar continu komt er iets tussen waardoor het mij zelfs werd afgeraden om juist nu t egaan stoppen.
Maar ik vind het vies en smerig stinken. Vanmiddag wilde ik sigaretten gaan halen. Maar ben me pleisters thuis gekomen. Ik hoop dat de motivatie goed genoeg is. Ik ga het gewoon proberen. Ik wil nog niet in het lijstje, pas als ik weet dat het mij redelijk lukt en genoeg vertrouwen erin heb wil ik erin. (eigen bescherming) Maar wilde dit gewoon heel erg graag hier kwijt!
quote:
Nog een keer bijwerken want per 1 mei zijn Mabelle & ik 6 maanden gestopt!!quote:
Ja, bij veel mensen wel. Gaat vanzelf overquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:29 schreef Doagere het volgende:
Ik ben nog steeds gestopt, en me moeder vindt het zo goed van me dat ik eindelikjk weer een ratje mocht.Heb genoeg om handen nu!
![]()
Trouwens ik werd vanochtend een keertje om half6 wakker helemaal nat van zweet en om 11 uur werd ik normaal wakker nog natter van zweet.
Is dat ook een stop-bijwerking?![]()
Lijkt me uitstekende motivatie om te stoppen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 10:02 schreef Quannum het volgende:
Net mijn laatste opgestoken en in de helft weer uitgedaan. Nu stop ik. De persoonlijke motivatie is niet 100%, maar de gezondheidsmotivatie is des te groter.
Deze week heb ik in het ziekenhuis gelegen door een hartinfarct, gevolgd door een longinfarct en een longembolie met longvliesontsteking. Veel keus heb ik dus niet, ik mag al blij zijn dat ik hier nog zit.![]()
Lijkt me die 1e optie het bestequote:Op zondag 14 mei 2006 15:38 schreef Quannum het volgende:
De oorzaak weten ze niet, en zeker niet omdat ik nog maar 26 ben.
Er was een bloedklonter door mijn hart gegaan, met schade tot gevolg. Maar kom, hij is niet blijven hangen en niet naar mijn hersenen gegaan, dus dat scheelt. Die klonter is dan afgezakt naar mijn linkerlong, met een longinfarct tot gevolg. Het onderste deel van die long is nu beschadigd.
Dat is dan beginnen ontsteken, samen met mijn longvlies. Dus elke keer als ik nu hoest komt er ook bloed mee naar boven.![]()
En dan hoef je geen rocket scientist te zijn om te weten dat je beter kan stoppen met roken.![]()
Als je dan een week als jongere op de pneumo-afdeling ligt, temidden van allemaal 60-70 jarigen die ongeveer hetzelfde hebben gaat er ook wel ineens een lichtje branden.
Stiekem zat ik op zoiets te wachten want van mezelf zou ik nooit gestopt zijn. Ik heb het wel een beetje moeilijk nu, maar het is óf stoppen óf een jaarabonnement nemen in het ziekenhuis.![]()
Goed zo marije!!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:11 schreef lamarije het volgende:
Jeetje Quannum, dat is wel heel heftig... Pffff. Sterkte!
Ik ben gestopt sinds:
Two weeks, two days, 2 hours, 0 minutes and 22 seconds. 402 cigarettes not smoked, saving ¤ 80,42. Life saved: 1 day, 9 hours, 30 minutes.
Geloven jullie me als ik zeg dat al die 2-en echt toeval zijn? Nou ja, het is echt zo
Maar goed, ik wil dus wel in het lijstje. Ben gestopt op 30 april. De motivatie is behoorlijk sterk, maar het is niet de eerste keer, dus ik ben zeer beducht op valkuilen. Vanmiddag een enorme huilbui (die had ik bij eerdere stoppogingen vaker...), maar eigenlijk kwam alleen de gedachte 'okee, met dank aan die stomme sigaretten' op. En niet: doet u mij maar een peuk.
Ik hoop dat het me lukt om de focus vast te houden. Ik ben al vaker weer na maanden en zelfs een keer na een jaar weer begonnen, op een moment dat ik me niet meer zo bewust was van het gevaar van 'die ene' sigaret. Dat het stoppen niet meer top of my list was. Maar voorlopig: going strong!
Veel succes voor alle stoppers!
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:27 schreef lamarije het volgende:
Pssst... Je buuf is ook gestopt!
Dus ik kan maar beter stoppen met sportenquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:25 schreef Brighteyes het volgende:
Je stofwisseling verandert. Dus ondanks da je niet snoept kan je lichaam nog wel anders om gaan met de energie die het wel krijgt.
Mijn man is ook door blijven roken (quote:Op zondag 21 mei 2006 23:14 schreef junkiexp het volgende:
Mijn vriendin waarmee ik samenwoon blijf trouwens stug doorroken,dus wish me luck.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |