http://www.nos.nl/songfes(...)al_songfestival.htmlquote:Op maandag 13 maart 2006 15:45 schreef Norrage het volgende:
Heeft iemand mooie plaatjes van Djem?
Treblequote:Op maandag 13 maart 2006 15:45 schreef Norrage het volgende:
Heeft iemand mooie plaatjes van Djem?
Heaven Knows was ook een goed liedje maar ik vond de stem van de zanger van Behave echt tegen het valse aan en er een aantal malen overheen, heel irritant om naar te luisteren... dat deed wat mij betreft veel afbreuk aan het liedjequote:Op maandag 13 maart 2006 12:48 schreef dVTB het volgende:
Er was maar 1 echt goed liedje: "Heaven Knows" van Behave. In plaats daarvan kiest Nederland massaal voor de bak ellende die Treble heet. Ik krijg het woord 'begrijpelijk' nog net over m'n lippen, maar vind wel dat we nu iets insturen waar de wanhoop gewoon van af straalt. We zijn kennelijk ZO wanhopig om weer eens een keertje hoog te eindigen dat we meuk sturen, in plaats van iets goeds.
Voor het eerst sinds Mrs Einstein schaam ik me weer eens voor een Nederlandse inzending. Trots was ik alleen geweest als Behave daar had gestaan met "Heaven Knows". Dat nummer had tenminste iets.
Tsja, maar aan een stem kan nog een beetje gespijkerd worden, een bagger liedje met trommels blijft een bagger liedje met trommels.quote:Op maandag 13 maart 2006 18:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heaven Knows was ook een goed liedje maar ik vond de stem van de zanger van Behave echt tegen het valse aan en er een aantal malen overheen, heel irritant om naar te luisteren... dat deed wat mij betreft veel afbreuk aan het liedje
nou aan een stemgeluid kan denk ik toch ook niet zoveel gedaan worden en om nou de oprichter van de band eruit te zettenquote:Op maandag 13 maart 2006 20:11 schreef Cee het volgende:
[..]
Tsja, maar aan een stem kan nog een beetje gespijkerd worden, een bagger liedje met trommels blijft een bagger liedje met trommels.
Als Djem wat stemmers kan regelenquote:Op maandag 13 maart 2006 20:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
nou aan een stemgeluid kan denk ik toch ook niet zoveel gedaan worden en om nou de oprichter van de band eruit te zetten
Ik denk dat Treble wel eens verrassend hoog kan eindigen, al is er op voorhand nooit een touw aan vast te knopen
Ik vind Je T'Adore bij lange na niet slecht maar het is dus wél een typische songfestivaldeun zoals Zweden er al 103 keer mee heeft deelgenomen... en Kate Ryan heeft iets mannelijks in haar gezichtquote:Op dinsdag 14 maart 2006 04:32 schreef CJ het volgende:
Wie weet scoort Treble wel hoge ogen en vliegen ze door naar de finale... maar ik denk dat ze het toch echt moeten afleggen tegen een tegenstander als Kate Ryan. Niet alleen ziet ze er goed uit, heeft al een aantal internationale hitten gescoord, ze komt ook met een track die helemaal niet 'songfestival-achtig' is, maar wel ongelovelijk lekker in het gehoor ligt en ondanks de wat donkere sound toch zeer toegankelijk is. Je t'Adore is dus mijn favoriet voor de eindzege.![]()
Die zijn al te bekend om eraan deel te willen nemen denk ik zo... maar een goed NL bandje die in Europa willen doorbreken zoals Relax of The Sheer kunnen ze misschien wel zo gek krijgenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:22 schreef Andromache het volgende:
Of nog beter: selecteer volgend jaar gewoon Within Temptation en stuur ze weg met een eigen liedje!
Volgens mij is dat laatste iets dat ze heeft overgehouden aan haar anorexia periode van vorig jaar...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind Je T'Adore bij lange na niet slecht maar het is dus wél een typische songfestivaldeun zoals Zweden er al 103 keer mee heeft deelgenomen... en Kate Ryan heeft iets mannelijks in haar gezicht![]()
Vergeet Treble ook niet. Eigenlijk hadden we ons net als Servië en Montenegro moeten terugtrekken. Ik vond Treble al een idiote hippieband die 30 jaar te laat is opgericht en nu gaan ze met hun absurde liedje naar Athene toe.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 06:51 schreef arise het volgende:
Behave en Maud hadden Nederland compleet voor schut gezet.Tenenkrommend slecht,ronduit bagger....
Treble heeft een grappig aanstekelijk onzin liedje , wat het hopelijk leuk zal gaan doen .
Het nummer van Carola (Invincible) is meer te vergelijken met Maud's "I'm Alive" wat betreft sound. Het klinkt een stuk commercieler dan "Je t'Adore" en bevat ook de typische Abba piano- en viool riedeltjes net als die ook in "I'm Alive" zaten. Als Carola hoge ogen scoort met dit nummer (ook zij moet door de halve finales), dan had Maud zeker ook kans gemaakt.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:43 schreef TheVulture het volgende:
Zweden stuurt Carola las ik op de Belgische tv met een zelfde soort nummer als dat ze zelf hebben... de Belgen zien de bui al weer hangen net als met Ruslana die alle punten van Xandee wegkaapte...
En Servie is er nu toch definitief uit, waardoor Kroatie doorschuift naar de finale en Treble een concurrent minder heeft... goed nieuws dus
Natuurlijk wel. Blijkt uit het verleden en is ook logisch, als jij als laatste optreedt - vlak voor het stemmen - blijf je veel beter hangen dan als je zo''m 2 uur eerder bent.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:22 schreef MiLalaa het volgende:
goede loting? Dat boeit volgens mij echt geen ene bal
Zie 2 jaar terug met die 2 gitaristen. Laatste liedje, lichten uit, aanstekers aan en daverend applaus van het publiek. Dan ga je als 2e (of was het 4e?) de finale in. Vervolgens zit je ergens in het midden tussen tussen aandachtstrekkende liedjes en eindig je vrijwel onderaan....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:40 schreef BVO het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Blijkt uit het verleden en is ook logisch, als jij als laatste optreedt - vlak voor het stemmen - blijf je veel beter hangen dan als je zo''m 2 uur eerder bent.
Ook kan het uitmaken tussen wie of na wie je zit.
Natuurlijk zullen echte topnummers zonder goede loting toch wel naar de finale gaan, maar voor landen waar het erom spant - zoals Nederland - maakt dat gewoon best uit.
Ok. Misschien is het meer dat ik gewoon weinig waarde hecht aan het hele gebeuren/uitslag.quote:
quote:Puntentelling Songfestival moet korter
De uitzending van de puntentelling op
het Eurovisie Songfestival gaat op de
schop.Vorig jaar duurde de verdeling
van de punten 68 minuten,en dat is
organisator EBU te gortig.
In plaats van per land de verdeling
van alle punten op te sommen,noemen de
juryvoorzitters van de diverse landen
alleen nog de hoogste drie punten op,
dus 8,10 of 12 punten.
De lagere scores verschijnen direct op
het scorebord.Vanaf dit jaar duurt de
telling dan niet meer dan 50 minuten.
De EBU hoopt hiermee dat de totale
uitzending binnen de drie uur blijft.
deze post kan natuurlijk maar door een man gepost worden he, als het maar met punten of lijstjes te maken heeftquote:
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:11 schreef TheVulture het volgende:
deze post kan natuurlijk maar door een man gepost worden he, als het maar met punten of lijstjes te maken heeft![]()
ja voor mij had het ook niet korter gehoeven, als ze alleen de finalisten laten stemmen in de finale is het meteen een stuk korter en kan iedereen gewoon alle punten opnoemenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is toch hands down het gaafst aan dat songfestival, die punten? 68 minuten lang alleen maar punten uitdelen.
Ja, ik ookquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:16 schreef BVO het volgende:
Ik vind de puntentelling altijd het leukst.
Dus eigenlijk zouden ze alleen alle 20 fragmenten even langs moeten laten komen en daarna direkt met de puntentelling beginnen. Als mensen het hele liedje willen horen dan zoeken ze maar op internetquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is toch hands down het gaafst aan dat songfestival, die punten? 68 minuten lang alleen maar punten uitdelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |