Het nummer van Carola (Invincible) is meer te vergelijken met Maud's "I'm Alive" wat betreft sound. Het klinkt een stuk commercieler dan "Je t'Adore" en bevat ook de typische Abba piano- en viool riedeltjes net als die ook in "I'm Alive" zaten. Als Carola hoge ogen scoort met dit nummer (ook zij moet door de halve finales), dan had Maud zeker ook kans gemaakt.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:43 schreef TheVulture het volgende:
Zweden stuurt Carola las ik op de Belgische tv met een zelfde soort nummer als dat ze zelf hebben... de Belgen zien de bui al weer hangen net als met Ruslana die alle punten van Xandee wegkaapte...
En Servie is er nu toch definitief uit, waardoor Kroatie doorschuift naar de finale en Treble een concurrent minder heeft... goed nieuws dus
Natuurlijk wel. Blijkt uit het verleden en is ook logisch, als jij als laatste optreedt - vlak voor het stemmen - blijf je veel beter hangen dan als je zo''m 2 uur eerder bent.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:22 schreef MiLalaa het volgende:
goede loting? Dat boeit volgens mij echt geen ene bal
Zie 2 jaar terug met die 2 gitaristen. Laatste liedje, lichten uit, aanstekers aan en daverend applaus van het publiek. Dan ga je als 2e (of was het 4e?) de finale in. Vervolgens zit je ergens in het midden tussen tussen aandachtstrekkende liedjes en eindig je vrijwel onderaan....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:40 schreef BVO het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Blijkt uit het verleden en is ook logisch, als jij als laatste optreedt - vlak voor het stemmen - blijf je veel beter hangen dan als je zo''m 2 uur eerder bent.
Ook kan het uitmaken tussen wie of na wie je zit.
Natuurlijk zullen echte topnummers zonder goede loting toch wel naar de finale gaan, maar voor landen waar het erom spant - zoals Nederland - maakt dat gewoon best uit.
Ok. Misschien is het meer dat ik gewoon weinig waarde hecht aan het hele gebeuren/uitslag.quote:
quote:Puntentelling Songfestival moet korter
De uitzending van de puntentelling op
het Eurovisie Songfestival gaat op de
schop.Vorig jaar duurde de verdeling
van de punten 68 minuten,en dat is
organisator EBU te gortig.
In plaats van per land de verdeling
van alle punten op te sommen,noemen de
juryvoorzitters van de diverse landen
alleen nog de hoogste drie punten op,
dus 8,10 of 12 punten.
De lagere scores verschijnen direct op
het scorebord.Vanaf dit jaar duurt de
telling dan niet meer dan 50 minuten.
De EBU hoopt hiermee dat de totale
uitzending binnen de drie uur blijft.
deze post kan natuurlijk maar door een man gepost worden he, als het maar met punten of lijstjes te maken heeftquote:
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:11 schreef TheVulture het volgende:
deze post kan natuurlijk maar door een man gepost worden he, als het maar met punten of lijstjes te maken heeft![]()
ja voor mij had het ook niet korter gehoeven, als ze alleen de finalisten laten stemmen in de finale is het meteen een stuk korter en kan iedereen gewoon alle punten opnoemenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is toch hands down het gaafst aan dat songfestival, die punten? 68 minuten lang alleen maar punten uitdelen.
Ja, ik ookquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:16 schreef BVO het volgende:
Ik vind de puntentelling altijd het leukst.
Dus eigenlijk zouden ze alleen alle 20 fragmenten even langs moeten laten komen en daarna direkt met de puntentelling beginnen. Als mensen het hele liedje willen horen dan zoeken ze maar op internetquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is toch hands down het gaafst aan dat songfestival, die punten? 68 minuten lang alleen maar punten uitdelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |