Vertel dat de biologie onderwijzers maar.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:52 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
De evolutietheorie heeft geen pretentie als zijnde het de waarheid.
Het is een theorie gebaseerd op aannames. Sinds wanneer zijn aannames wetenschappelijk bewijs?quote:Het is een theorie gebaseerd op wetenschappelijk bewijs. En stelt zichzelf altijd ter discussie.
Klopt. Religie is niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Wetenschappelijk onderzoek onderstreept enkel het bestaan van een Schepper en is daarmee het middel bij uitstek voor gelovigen.quote:Religie pretendeert wel ,heel dogmatisch, de enige waarheid te zijn, Is daarentegen niet gebaseerd op enige wetenschappelijk onderzoek.
Een religie is geen opzichzelf staand iets, het kan zichzelf dus nooit ter discussie stellen. De Koran is inderdaad het woord van Allah. De rest is je bekend zie ik.quote:Daarbij stelt religie zichzelf nooit ter discussie. Immers het gaat om het woord van god. Wie daar aan twijfelt is een slecht mens en zal eeuwig branden in de hel.
Het een sluit het ander niet uit, maar als iemand die zelf enkel bekend is met het juk van het christendom, dus niet het christendom zoals die bedoeld is door de profeet Jezus (a.s.), begrijp ik je wel. Je bent domweg niet bekend met de Islam. Maar het geeft niet. Zo blijkt 80% van de nederlandse bevolking met jou in het zelfde schuitje te zitten. Je bent dus niet alleen.quote:Tja.. nou als ik moet kiezen tussen die twee. Das niet zo moeilijk. Geef mij maar de verlichte westerse zienswijzen. Ik ben liever vrij.
Geef jij toe dat je woorden in mijn mond legde dan?quote:Op maandag 13 maart 2006 14:01 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
[..]
Hoe verklaar je dit dan?
Sorry hoor, maar als ik jou was zou ik gewoon stoppen, je werkt jezelf in een onmogelijke hoek.
Ik heb respect voor mensen, dat betekent niet dat ik respect heb voor alle mensen, maar of je gelovig bent of ongelovig maakt nie uit, als je woorden in mond zou leggen dan respecteer ik jen iet nee.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:01 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
[..]
Hoe verklaar je dit dan?
Sorry hoor, maar als ik jou was zou ik gewoon stoppen, je werkt jezelf in een onmogelijke hoek.
Nee, en daar gaat het nu niet over. Ga gewoon in op mijn vraagquote:Op maandag 13 maart 2006 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geef jij toe dat je woorden in mijn mond legde dan?
Hoe verklaar je dit als je nu zegt alle mensen te respecteren?quote:Nee ik heb geen respect voor mensen die woorden in mijn mond leggen
"Hoe maak ik mijzelf onsterfelijk belachelijk. Les 1"quote:Op maandag 13 maart 2006 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
RQ'tje toch. Hij zegt dat hij geen compassie heeft voor honden, wel voor mensen. En dan ook nog eens een ongelovige hond?
En dat respect wordt dan ge-uit door ongelovigen op gewelddadige wijze tot bekering te brengen?quote:Moslims hebben respect voor al het leven op Aarde. Alles is namelijk een schepping van de Schepper. Echter, een hond staat nu eenmaal lager in rang en is dus niet gelijkwaardig.
nogmaals geef je het toe ofniet?quote:Op maandag 13 maart 2006 14:03 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nee, en daar gaat het nu niet over. Ga gewoon in op mijn vraag
Hier gaat het over:
[..]
Hoe verklaar je dit als je nu zegt alle mensen te respecteren?
KB:quote:Op maandag 13 maart 2006 14:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb respect voor mensen, dat betekent niet dat ik respect heb voor alle mensen,
Vecht het lekker zelf uitquote:Moslims hebben respect voor al het leven op Aarde
Nogmaals nee.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nogmaals geef je het toe ofniet?
met wie ben ik in gesprek? met jou of KBquote:Op maandag 13 maart 2006 14:05 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
KB:
[..]
Vecht het lekker zelf uit![]()
![]()
.
Jullie menen allebei voor het geloof te pleiten. Jij claimt geen respect voor alle mensen te hebben, en KB meent dat alle moslims respect hebben voor al het leven en hangt daaraan vast dat ongelovigen dat respect niet hebben.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
met wie ben ik in gesprek? met jou of KB
Daar heb jij geen lessen voor nodig. Het gaat je zo al prima afquote:Op maandag 13 maart 2006 14:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
"Hoe maak ik mijzelf onsterfelijk belachelijk. Les 1".
Zwaktebod. Net zoiets als dat ik zou zeggen dat Mao, Stalin en Hitler 'echte' atheisten waren.quote:[..]
En dat respect wordt dan ge-uit door ongelovigen op gewelddadige wijze tot bekering te brengen?
Oh nee, dat zijn dan natuurlijk geen 'echte' Moslims.
voor mijn geloof?quote:Op maandag 13 maart 2006 14:10 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Jullie menen allebei voor het geloof te pleiten. Jij claimt geen respect voor alle mensen te hebben, en KB meent dat alle moslims respect hebben voor al het leven en hangt daaraan vast dat ongelovigen dat respect niet hebben.
Voordat je kan claimen dat gelovigen een ruimer begrip hebben van respect zul je eerst even moeten afspreken voor wie gelovigen respect hebbenb. Jij bewijst het ongelijk van KB.
Je pleit voor jezelf? Waar ben je kandidaat voor dan?quote:Op maandag 13 maart 2006 14:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
voor mijn geloof?
Ik pleit voor mezelf en hij ook
--edit: hou je effe in.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Daar heb jij geen lessen voor nodig. Het gaat je zo al prima af
Nee, zeker geen zwaktebod. Mao, en Stalin waren atheisten voor zover ik weet, Hitler zeker niet.quote:Zwaktebod. Net zoiets als dat ik zou zeggen dat Mao, Stalin en Hitler 'echte' atheisten waren.![]()
De evolutietheorie is een theorie.. zit al in het woord gebakken.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Vertel dat de biologie onderwijzers maar.
[..]
Het is een theorie gebaseerd op aannames. Sinds wanneer zijn aannames wetenschappelijk bewijs?
[..]
Klopt. Religie is niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Wetenschappelijk onderzoek onderstreept enkel het bestaan van een Schepper en is daarmee het middel bij uitstek voor gelovigen.
[..]
Een religie is geen opzichzelf staand iets, het kan zichzelf dus nooit ter discussie stellen. De Koran is inderdaad het woord van Allah. De rest is je bekend zie ik.
[..]
Het een sluit het ander niet uit, maar als iemand die zelf enkel bekend is met het juk van het christendom, dus niet het christendom zoals die bedoeld is door de profeet Jezus (a.s.), begrijp ik je wel. Je bent domweg niet bekend met de Islam. Maar het geeft niet. Zo blijkt 80% van de nederlandse bevolking met jou in het zelfde schuitje te zitten. Je bent dus niet alleen.
mijn verdediging tegenover mensen die op een achterbakse wijze dingen proberen in me mond te leggen zou een mooi scenario zijn tochquote:Op maandag 13 maart 2006 14:14 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je pleit voor jezelf? Waar ben je kandidaat voor dan?
Let maar niet op RQ. Momenteel zit hij in een fase waarin hij graag zijn vingers in zijn achterwerk stopt, maar diep in zijn hart kan hij wel aardig zijn.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
voor mijn geloof?
Ik pleit voor mezelf en hij ook
Bedankt voor deze intelligente bijdragequote:
haha thnx zal het onthoudenquote:Op maandag 13 maart 2006 14:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Let maar niet op RQ. Momenteel zit hij in een fase waarin hij graag zijn vingers in zijn achterwerk stopt, maar diep in zijn hart kan hij wel aardig zijn.
Ja, ho eens even.. Als het over 'ongelovige honden' gaat dan moet iedereen dat letterlijk nemen, en zich realiseren dat iemand als respectvolle gelovige dat puur letterlijk bedoelt, en het dus heeft over onze trouwe viervoeters, en dan ook nog eens over het niet-gelovige deel daarvan.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Bedankt voor deze intelligente bijdrage![]()
Tuurlijk, ik heb de context niet begrepen. Simpel opdrachtje: zoek naar het woord 'ongelovigen' in de koran en lees wat er staat. Het woord is op meerdere plekken aanwezig in de koran en keer op keer worden naar ongelovigen de meest verschrikkelijke verwensingen gedaan. Dit is m.i. al genoeg zeggend over de islam.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hahahaaa, die bronnenLaat me raden. De context ontgaat je volkomen. Ik heb de links niet aangeklikt, maar het is altijd hetzelfde. Ayets uit suras die over oorlogen gaan worden aangehaald en beschoud als kern van het verhaal. Ja, zo kan ik ook een samenvatting maken. Had je soms verwacht dat het over bloemetjes en mooie kleurtjes zou gaan in die suras?
De Nieuwe Bijbelvertaling. Ook doordrenkt met walgelijke teksten die stellen dat gelovigen superieur zijn en ongelovigen het uitschot van de samenleving zijn.quote:Welke van de vele versies?
Die is net zo slecht als "we zien met zn allen wat het resultaat van religie is"quote:Op maandag 13 maart 2006 11:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
We zien met z'n allen wat het resultaat van atheisme is. Het gebrek aan compassie, zedeloosheid, leugen en bedrog, respectloosheid, verregaande individualisatie, hang naar geld, geld en nog meer geld, enz.
Als een wetenschapper wat wetenschapsfilosofie heeft gehad, zul je hem niet het woord "waarheid" horen noemen. Ik proef een kleine frustratie hier. En nee, je kunt in de natuurwetenschappen niks bewijzen, alleen falsificeren. Je kunt een theorie niet voor 100% veiligstellen. Dat is ook het fijne aan wetenschap, het is heel erg kritisch tegenover zichzelf. Was religie ook maar zo.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Vertel dat de biologie onderwijzers maar.
[..]
Het is een theorie gebaseerd op aannames. Sinds wanneer zijn aannames wetenschappelijk bewijs?
[..]
Via een religieuze insteek wel ja. Maar puur op wetenschappelijke basis kun je niks zeggen over een eventuele schepper. Dat is zoiets als zeggen dat je op wetenschappelijke basis kunt zeggen dat geloof onzin is.quote:Klopt. Religie is niet gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Wetenschappelijk onderzoek onderstreept enkel het bestaan van een Schepper en is daarmee het middel bij uitstek voor gelovigen.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |