Of juist het omgekeerde omdat de VS iran zoveel tegenwerkt, hebben hun ook geen zin meer om naar de megalomane pijpen van de VS te dansen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:01 schreef LexRex het volgende:
[..]
De VS kan elke oorlog zonder problemen winnen idd, maar ik had het meer over mogelijke Mullahs wegjagen.
-edit-
China en India hebben/krijgen een gigantisch tekort aan oa olie en Iran wordt waarschijnlijk een grote leverancier. Ze zullen dus zeker een VS steunen die de boel daar stabiel probeert te houden. En dat ze geen troepen in Iraq atm hebben heeft weer met andere dingen te maken. Maja, ze financieren dus nu maar een deel ervan.
China doet nergens zomaar aan mee, dus we moeten ze wat geven. Misschien Taiwan ofzo.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of juist het omgekeerde omdat de VS iran zoveel tegenwerkt, hebben hun ook geen zin meer om naar de megalomane pijpen van de VS te dansen.
Ze hebben geen belang bij een VS die crasht omdat deze dan gelijk de halve wereld erin meeneemt en dat is foute boel voor security en afzetmarkten. Dus ze kopen lekker bonds, dollars enzo. Al is dat de laatste tijd wat minder; de rente stijgt ook weer.quote:Ow ik zou trouwens wel graag een bron zien dat china en india een deel van de oorlog tegen irak financieren, want daar had ik nog nooit van gehoord.
Nou dat hebben ze de laatste paar decennia wel laten zien: Vietnam een puinhoop, Iraq II een zooitje, je kan amper van een overwinning spreken.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:01 schreef LexRex het volgende:
[..]
De VS kan elke oorlog zonder problemen winnen idd, maar ik had het meer over mogelijke Mullahs wegjagen.
Het winnen van een oorlog is wat anders dan het winnen van de vrede. Zeker met een leger dat decennialang puur op 1 grote tegenstander gericht is geweest. Het eerste van die twee valt dan nog wel te doen, maar het tweede wordt een groot probleem zoals al een paar keer te zien is geweest idd.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou dat hebben ze de laatste paar decennia wel laten zien: Vietnam een puinhoop, Iraq II een zooitje, ik kan amper van een overwinning spreken.
[afbeelding]
quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:14 schreef LexRex het volgende:
[..]
China doet nergens zomaar aan mee, dus we moeten ze wat geven. Misschien Taiwan ofzo.
Ze martelen ook als een jekko en schenden een zooi andere rechten. Maar hoe zou je het willen oplossen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]ze hebben Tibet al zomaar ingenomen zonder dat er één land in de Wereld wat van durft te zeggen.
hij hoeft toch niet herkozen te worden. Al is hij nu natuurlijk wel vogelvrij voor een eventuele afzettingsprocedure als er ergens iets misgaat.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:31 schreef popolon het volgende:
Bush ratings continue to drop to new lows
Only 37 percent approve of Bush’s job performance — his lowest mark ever in the survey.
Hij wordt in ieder geval niet populairder in eigen land, integendeel.![]()
Saoedi-Arabie moet idd. hervormd worden, er waren recent weliswaar beperkte gemeenteraadsverkiezingen en aan vrouwen iets meer vrijheden gegund maar over het geheel gaat het wb. vooruitgang vd mensenrechten daar nog te langzaamquote:Op donderdag 16 maart 2006 15:15 schreef dVTB het volgende:
Wat ik vooral zorgwekkend vind, is dat landen massaal hun principes opzij schuiven om olie af te nemen van het meest barbaarse land op deze planeet, waar mensenrechten massaal worden geschonden en waar moslim-extremisten de bevolking onderdrukken. We moeten als Westerse wereld gewoon als de sodemieter zorgen dat we onszelf minder van olie afhankelijk maken.
Hetzelfde wat dvbt hierbonven schetst voor het olieverhaal gewoon geen producten meer afnemen van dat land zolang het niet voldoet aan de normen en waarden die wij stellen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:31 schreef LexRex het volgende:
[..]
Ze martelen ook als een jekko en schenden een zooi andere rechten. Maar hoe zou je het willen oplossen?
http://www.standaard.be/A(...)ikelid=B307963060316quote:Iran biedt VS eerste diplomatiek contact in 27 jaar aan
(Belga) Voor de eerste keer in 27 jaar heeft Iran zich bereid verklaard tot officieel diplomatiek contact met de Verenigde Staten. De secretaris van de nationale veiligheidsraad, Ali Larijani, zei donderdag in Teheran dat Iran bereid is tot rechtstreekse gesprekken met de Verenigde Staten om een oplossing voor het conflict in buurland Irak te zoeken.
"Voor gesprekken met de VS over Irak worden de belangrijkste diplomaten uitgekozen", kondigde Larijana aan. De voorzitter van de religieuze sjiitische alliantie in Irak (UIA), Abdoel Aziz al-Hakim, had eerder om gesprekken met de Amerikaanse ambassadeur in zijn land, Zalmay Khalilzad, gevraagd. Al-Hakim heeft meer dan twintig jaar in Iran in ballingschap geleefd. De diplomatieke betrekkingen tussen Iran en de Verenigde Staten werden met de bezetting van de Amerikaanse ambassade in Teheran in 1979 afgebroken. De Verenigde Staten hebben Teheran er verschillende keren van beschuldigd de sjiieten in Irak te bewapenen. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice had Iran donderdag opnieuw bestempeld als de "hoofdbankier van het terrorisme". (svr)
BELGA/AG
Lijkt me stug dat ie de boeken in wil gaan als slechte president ooit, alhoewel, dat lijkt nu al onvermijdelijk.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hij hoeft toch niet herkozen te worden. Al is hij nu natuurlijk wel vogelvrij voor een eventuele afzettingsprocedure als er ergens iets misgaat.
Grappig hoorquote:Op donderdag 16 maart 2006 15:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]ze hebben Tibet al zomaar ingenomen zonder dat er één land in de Wereld wat van durft te zeggen.
Economische sancties of boycotts treffen meestal alleen de burgerbevolking. In Iraq vielen er jaarlijks 50000 doden, vooral ouderen en kinderen, door dit soort gein.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hetzelfde wat dvbt hierbonven schetst voor het olieverhaal gewoon geen producten meer afnemen van dat land zolang het niet voldoet aan de normen en waarden die wij stellen.
Hmz, misschien is het hele gedreig van de VS mbt Iran wel fake. Ze willen gewoon dat Teheran de Shiiten in Iraq tevreden en stabiel houdt, en daar kunnen ze nu een prijs voor onderhandelen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:44 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.standaard.be/A(...)ikelid=B307963060316
Dat is niet ons probleem, face it.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:48 schreef LexRex het volgende:
[..]
Economische sancties of boycotts treffen meestal alleen de burgerbevolking. In Iraq vielen er jaarlijks 50000 doden, vooral ouderen en kinderen, door dit soort gein.
quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:46 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Grappig hoor, tssk moraal ridder, waarom denk je dat geen enkel land er wat van zegt ?
![]()
quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:06 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat is niet ons probleem, face it.
China heeft toch vorige maand een oliedeal gesloten met Iran? Waarom zouden ze zich dan druk maken om Iran? Die maken zich eerder druk om Taiwan en de gekken in NoordKorea.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:01 schreef LexRex het volgende:
[..]
-edit-
China en India hebben/krijgen een gigantisch tekort aan oa olie en Iran wordt waarschijnlijk een grote leverancier. Ze zullen dus zeker een VS steunen die de boel daar stabiel probeert te houden. En dat ze geen troepen in Iraq atm hebben heeft weer met andere dingen te maken. Maja, ze financieren dus nu maar een deel ervan.
dat heb ik al vaker geopperd...het zou me nix verbazen dat de ami's straks de NoordKoreanen een lesje mogen lezen als ze nog verder gaan met hun provocaties, zonder chinees ingrijpen en de ami''s dan vergeten dat ze Taiwan altijd gesteunt hebben...quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:14 schreef LexRex het volgende:
[..]
China doet nergens zomaar aan mee, dus we moeten ze wat geven. Misschien Taiwan ofzo.
[..]
Oh jawel hoor, uiteindelijk zal het regime buigen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]maar het lost dus niks op...................................
Irak boog niet....... Cuba buigt niet, Noord Korea zit er nog steeds.... Zuid Afrika boog pas na tientallen jaren. Bovendien worden dat soort sancties nogal willekeurig uitgedeeld want er dan net zoveel te zeggen voor een boycot van Isreal maarja die hebben altijd de hand van de VS boven zich.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, uiteindelijk zal het regime buigen.
Ik zie het ook niet als oplossing, maar het burgerverhaal is een probleem voor dat land zelf, niet voor ons.
het komt er anders op neer dat wij buitenlandse burgers beter beschermen dan hun staat zelf en daar moeten we niet naartoe gaan.
Iran moet je niet sanctioneren, daar heb je Teheran niet mee.
Zij hanteren ietwat andere humanitaire grenzen dan wij en het gaat ons om het regime te treffen ipv de Iraanse burger, daarom ben ik nooit voorstander van boycotten.
Nederland zou er wel goed aan doen (mede gelet op de homsexuele veroordelingen) de Iraanse ambassadeur het oland uit te trappen, de Nederlandse terug te halen en de economische steun op te schorten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |