Beslist de VS nu ook al over Europese relaties met andere landen?quote:Ook de voormalige aartsvijaand Rusland krijgt in het rapport een veeg uit de pan. "Pogingen om democratische ontwikkelingen in binnen- en buitenland te ondermijnen" zullen de banden met de buurlanden, de Verenigde Staten en Europa belemmeren.
Meki is een beetje in de war: Hij ziet het verschil niet tussen miljoenen onderdrukte Moslims in het Midden Oosten en hun vaak dictatoriale leiders die het geloof misbruiken om aan de macht te blijven.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:38 schreef SocialDisorder het volgende:
heb ik iets gemist? USA een oorlog afgekondigd tegen moslims? Dat zou wel die duizenden moslims op Amerikaans grondgebied verklaren.................
Laat ze maar lekker onderdrukt blijven. Schijnbaar vinden ze dit prettig. Zodra die redneck uit texas weer gaat huishouden is de puinhoop die hij achterlaat vaak groter dan dat ie was onder het oude bewind.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:47 schreef more het volgende:
[..]
Meki is een beetje in de war: Hij ziet het verschil niet tussen miljoenen onderdrukte Moslims in het Midden Oosten en hun vaak dictatoriale leiders die het geloof misbruiken om aan de macht te blijven.
En daar heb je dan wel weer een punt. Ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat de Islamitische wereld nog niet toe is aan democratie.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:52 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Laat ze maar lekker onderdrukt blijven. Schijnbaar vinden ze dit prettig. Zodra die redneck uit texas weer gaat huishouden is de puinhoop die hij achterlaat vaak groter dan dat ie was onder het oude bewind.
zeker dat hij in de war is. Bush die op weg naar vrijheid en democratie slachtoffers maakt, vindt Meki verderfelijk en slecht. Maar een Poetin vindt hij dan wel weer helemaal de bom, omdat hij de cartoons veroordeelde. De duizenden moslims die gewoon afgeslacht zijn op Poetins bevel, omdat ze het lef hadden zich van Rusland af te keren, mwah, daar gaat hij totaal aan voorbij.......(zie het topic-reeksje over de deense cartoons).quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:47 schreef more het volgende:
[..]
Meki is een beetje in de war: Hij ziet het verschil niet tussen miljoenen onderdrukte Moslims in het Midden Oosten en hun vaak dictatoriale leiders die het geloof misbruiken om aan de macht te blijven.
Precies. En door dit gekloot krijg je:quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:53 schreef Seneca het volgende:
[..]
En daar heb je dan wel weer een punt. Ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat de Islamitische wereld nog niet toe is aan democratie.
Vertel welke leiders in Midden Oosten (behalve Iran) gebruiken actief en zeer duidelijk het geloof om eigen bevolking te onderdrukken?quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:47 schreef more het volgende:
[..]
Waarom zouden we iets kapot maken dat werkt?quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:13 schreef SocialDisorder het volgende:
met andere woorden; zodra die fusie-reactor werkend is (jaartje of dertig nog) geven we de VS de Europese middelvinger?
we zullen je missenquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:57 schreef Chriz2k het volgende:
Cool, dan word ik guerillastrijder in Iran.
Ja precies, gewoon het hele land uitmoorden, het zijn immers toch allemaal üntermenschen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 11:00 schreef 1ofthefew het volgende:
ik moet zeggen dat die aanval op iran wel lang laat wachten.
gehele kutland moeten ze maar eens met de grond gelijk maken, niks dan ellende wat je leest wat er in iran gebeurd.
en toen hoorden we ze niet mekkeren over het verderfelijke westen................quote:Op donderdag 16 maart 2006 11:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
een aardbeving maakte vorig jaar veel met de grond gelijk
Watvoor democratie bedoel jij? Zoals in het Westen, (veelal) seculier?quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:53 schreef Seneca het volgende:
[..]
En daar heb je dan wel weer een punt. Ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat de Islamitische wereld nog niet toe is aan democratie.
Waarom zouden ze, het zijn geen complotdenkers lijkt mequote:Op donderdag 16 maart 2006 11:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en toen hoorden we ze niet mekkeren over het verderfelijke westen................
Psst... Ooit al eens gehoord van H-bommen? Dat zijn bommen waarbij de explosieve kracht wordt geleverd door? Inderdaad, kernfusie (weliswaar getriggerd door kernfissie, maar toch)quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom zouden we iets kapot maken dat werkt?
Het punt is dat we vroeger *afhankelijk* waren van de VS. We hadden geen keus dan het met hen eens zijn en met ze mee te doen. Nu hebben we wel die keus.
Ik zie geen enkele reden om de VS de middelvinger te geven. Maar ik zie ook geen reden om ze te steunen in hun waandenkbeelden.
Ik zie overigens wel een heleboel ellende ontstaan als die fusiereactor af is en werkt. De economieen van landen die afhankelijk zijn van de olie zullen daardoor instorten. En dan krijg je weer NOG meer problemen, boze mensen en terroristen.
Aangezien kernfusie (nog) niet voor wapendoeleinden gebruikt kan worden, lijkt het me het meest veilige voor de wereld om kernfusietechnologie vrij te verspreiden en een algeheel verbod op kernfissie af te kondigen. Dat haalt 3e wereldlanden een belangrijk argument tegen het Westen uit handen, namelijk dat het Westen de ontwikkeling van landen tegenhoudt door energietechnologie voor zichzelf te houden.
ze vonden de aanval van Israel op een Palestijnse gevangenis om de vrijlating van een Palestijnse terroristenleider onlangs ook een complot van VS, GB en Israel..............quote:Op donderdag 16 maart 2006 11:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Waarom zouden ze, het zijn geen complotdenkers lijkt me
Kernfusie is zo goedkoop dat er nu al bekeken wordt om de energie gratis te maken.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het punt is dat we vroeger *afhankelijk* waren van de VS. We hadden geen keus dan het met hen eens zijn en met ze mee te doen. Nu hebben we wel die keus.
Ik zie geen enkele reden om de VS de middelvinger te geven. Maar ik zie ook geen reden om ze te steunen in hun waandenkbeelden.
Ik zie overigens wel een heleboel ellende ontstaan als die fusiereactor af is en werkt. De economieen van landen die afhankelijk zijn van de olie zullen daardoor instorten. En dan krijg je weer NOG meer problemen, boze mensen en terroristen.
Aangezien kernfusie (nog) niet voor wapendoeleinden gebruikt kan worden, lijkt het me het meest veilige voor de wereld om kernfusietechnologie vrij te verspreiden en een algeheel verbod op kernfissie af te kondigen. Dat haalt 3e wereldlanden een belangrijk argument tegen het Westen uit handen, namelijk dat het Westen de ontwikkeling van landen tegenhoudt door energietechnologie voor zichzelf te houden.
Vertel mij dan eens welke leiders in het middenoosten de olieinkomsten naar het volk laten vloeien, ipv alleen de upperclass die zich hieraan verrijkt.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:57 schreef Alulu het volgende:
[..]
Vertel welke leiders in Midden Oosten (behalve Iran) gebruiken actief en zeer duidelijk het geloof om eigen bevolking te onderdrukken?
Meeste zijn Westers minded, hebben vooral wetgeving gebaseerd op Westerse wetgeving en/of seculier en likken graag de billetjes van Amerika zodat ze veilig blijven waar ze zitten.
Afentoe wat mensen oppakken die van terrorisme worden verdacht (omdat ze baard dragen en iets te vaak moskee bezoeken kan al reden zijn), bekentenis afdwingen en je zit gewoon goed voor komende 20jaar als leider.
nee het MO (als het nog bestaat) krijg de middelvingerquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:13 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
met andere woorden; zodra die fusie-reactor werkend is (jaartje of dertig nog) geven we de VS de Europese middelvinger?
Denk het niet.........
nee dat draait om de eerste reden NK is zonder atoombom al in staat heel seoel plat te leggen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:05 schreef Tware het volgende:
Noord korea is een stuk gevaarlijker, maar die zullen ze wel nooit aanvallen; in Noord Korea zit geen olie, in Iran wel...
saddam wilde wel degelijk euro's voor zijn olie hebben , wat hij mocht verkopen voor het olie voor voedsel programma.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:41 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Dikke onzin, stelletje usa bashers hiero. Geef is wat erkende bronnen die deze sensationele voorspellingen ondersteunen ? Laatste alinea is één grote leugen, dat Irak euro's wilde aanschaffen, in Irak wisten ze niet eens wat de euro zoizo betekende![]()
ik zou daar als iran niet op rekenen de eu-3 zit nu zo`n beetje op dezelfde lijnquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
Gelukkig liggen Duitsland en Frankrijk steeds vaker dwars als het om de VS gaat.
bovenste stuk mee eensquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
de hoogste militair in irak heeft verklaard dat er helemaal geen bewijzen zijn voor iraanse inmenging in irak, dus dit is de zoveelste leugen van bush en rumsfeld.quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:30 schreef placebeau het volgende:
En gisteren Bush nog zeggen dat een groot deel van de strubbelingen in Irak te wijten zijn aan Iranezen die de sji'ieten ter plaatse komen helpen..
En weer gaan ze op zoek gaan naar massavernietigingswapens (gewone kernwapens deze keer).
Nog een paar redens verzinnen en Bush kan er aan beginnen.
idd toen werd de hulp weer geaccepteerd en was dat niet de straf van allahquote:Op donderdag 16 maart 2006 11:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en toen hoorden we ze niet mekkeren over het verderfelijke westen................
idd alle landen in het MO zijn dictaturen de vreemde eend in de bijt is turkije.quote:Op donderdag 16 maart 2006 12:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vertel mij dan eens welke leiders in het middenoosten de olieinkomsten naar het volk laten vloeien, ipv alleen de upperclass die zich hieraan verrijkt.
die rumsveld mogen ze idd ook afschieten samen met cheneyquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:41 schreef huupia34 het volgende:
[..]
de hoogste militair in irak heeft verklaard dat er helemaal geen bewijzen zijn voor iraanse inmenging in irak, dus dit is de zoveelste leugen van bush en rumsfeld.
Kortom, Israeli's wordt, zonder opgave van reden, geadviseerd zo snel mogelijk vertrekken uit landen met een overwegende moslimbevolking.quote:http://www.israelnn.com/news.php3?id=100242
Additional Travel Warnings to Israelis
11:00 Mar 15, '06 / 15 Adar 5766
(IsraelNN.com) The National Security Council Counter-Terrorism Division released travel advisories for a number of destinations, warning Israelis not to visit those countries and to leave immediately if applicable.
The warnings of “high concrete threats” includes Bahrain, Algeria, Djibouti, Tunisia, Qatar, Morocco, Egypt, Sudan, Saudi Arabia, Jordan, Lebanon, Somalia, Yemin, Kenya, Indonesia, Malaysia, southern Thailand, northern India, southern Philippines, and southern Russia.
net of ze een israelische aanval verwachten, en vast de eigen burgers waarschuwen voor mogelijke repressaillesquote:Op donderdag 16 maart 2006 13:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Kortom, Israeli's wordt, zonder opgave van reden, geadviseerd zo snel mogelijk vertrekken uit landen met een overwegende moslimbevolking.
Toch minstens een opvallend bericht.
Dat is waarschijnlijk de eerste timetable die afloopt (Israel). Zie vorige deeltje. Ex-president Sharon had een plan voor een aanval gemaakt op de N.installaties eind maart. En volgens mij is dat plan nog steeds in werking. Erg raar bericht overigens... (zonder opgaaf van reden).quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:22 schreef huupia34 het volgende:
net of ze een israelische aanval verwachten, en vast de eigen burgers waarschuwen voor mogelijke repressailles
quote:Conclusion
A US military attack on Iranian nuclear infrastructure would be the start of a protracted military confrontation that would probably involve Iraq, Israel and Lebanon as well as the United States and Iran, with the possibility of west Gulf states being involved as well. An attack by Israel, although initially on a smaller scale, would almost certainly escalate to involve the United States, and would also mark the start of a protracted conflict.
Although an attack by either state could seriously damage Iran’s nuclear development potential, numerous responses would be possible making a protracted and highly unstable conflict virtually certain. Moreover, Iran would be expected to withdraw from the Non-Proliferation Treaty and engage in a nuclear weapons programme as rapidly as possible. This would lead to further military action against Iran, establishing a highly dangerous cycle of violence.
The termination of the Saddam Hussein regime was expected to bring about a free-market client state in Iraq. Instead it has produced a deeply unstable and costly conflict with no end in sight. That may not prevent a US or an Israeli attack on Iran even though it should be expected that the consequences would be substantially greater. What this analysis does conclude is that a military response to the current crisis in relations with Iran is a particularly dangerous option and should not be considered further – alternative approaches must be sought, however difficult these may be.
Mwah deze TT staat wel leuk... (beetje dualistisch), maar wel treffend.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:49 schreef AgLarrr het volgende:
Offtopic: wat een achterlijke TT. Kan dat niet gewoon in het Nederlands?
Zolang er steeds meer mensen in het westen hun ogen openen voor deze vreemde praktijken die door een ruimere nieuws vergaring duidelijk aan het worden zijn mag ik hopen dat bij de volgende demostratie tegen een oorlog meer betogers komen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:03 schreef Frutsel het volgende:
We kunnen bleren wat we willen...we kunnen zeggen wat we willen...
maar ze doen het gewoon...
bron: www.nu.nlquote:VS dreigen Iran met aanval
Uitgegeven: 16 maart 2006 07:39
Laatst gewijzigd: 16 maart 2006 10:35
WASHINGTON - De Verenigde Staten hebben landen als Noord-Korea en vooral Iran donderdag gewaarschuwd dat ze desnoods preventieve aanvallen zullen uitvoeren als het nodig is zichzelf te beschermen. "We zullen mogelijk geen grotere uitdaging van één enkel land ondervinden dan van Iran", schreef het Witte Huis in het rapport Nationale Veiligheidsstrategie.
De internationale diplomatieke pogingen om Iran zijn omstreden kernprogramma te laten opgeven, moeten slagen "om een confrontatie te voorkomen". Volgens een opsomming in het rapport steunt Iran het internationaal terrorisme, bedreigt het Israël, probeert het vrede in het Midden-Oosten te voorkomen, ondermijnt het de democratie in Irak en ontzegt het zijn burgers vrijheid.
Noord-Korea
Noord-Korea "vertegenwoordigt een lange en onaangename staat van dienst van dubbelhartigheid en onderhandelingen in een sfeer van wantrouwen". "We zullen doorgaan alle nodige maatregelen te nemen om onze nationale en economische veiligheid te waarborgen tegen het ongunstige effect van hun slechte gedrag."
Ondermijnen
Ook de voormalige aartsvijaand Rusland krijgt in het rapport een veeg uit de pan. "Pogingen om democratische ontwikkelingen in binnen- en buitenland te ondermijnen" zullen de banden met de buurlanden, de Verenigde Staten en Europa belemmeren.
Het rapport is een geactualiseerde versie van een rapport uit 2002, dat preventieve aanvallen tegen vijandige staten en terroristische groeperingen verdedigde. "We moeten desnoods bereid zijn alleen te handelen", schrijft het Witte Huis in het jongste rapport.
De Verenigde Staten vielen met onder meer Groot-Brittannië in 2003 Irak binnen, omdat het regime van Saddam Hussein massavernietigingswapens zou hebben. Die zijn echter nooit gevonden. "Er zal altijd onzekerheid zijn" over verboden wapens, zei het Witte Huis. "We hebben geen enkele twijfel dat de wereld beter af is als tirannen weten, dat het op eigen risico is om massavernietigingswapens na te streven."
als je het hele topic had gelezen had je gezien dat het bericht er al in stondquote:Op donderdag 16 maart 2006 14:37 schreef blessed19 het volgende:
[..]
bron: www.nu.nl
Het gaat nu wel erg rap... ik wacht met spanning af op de 20'ste...
Gaap...typische Meki reactie...quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:42 schreef Meki het volgende:
USA is de nieuwe Hitler
wie heeft het over oorlog?quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zolang er steeds meer mensen in het westen hun ogen openen voor deze vreemde praktijken die door een ruimere nieuws vergaring duidelijk aan het worden zijn mag ik hopen dat bij de volgende demostratie tegen een oorlog meer betogers komen.
de eerste alinea van de OPquote:Op donderdag 16 maart 2006 14:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
als je het hele topic had gelezen had je gezien dat het bericht er al in stond![]()
![]()
en wat is er op de 20e?
quote:Er is veel te doen om het Iraanse atoomprogramma. Maar wellicht vormt de lancering van de Iraanse Oliebeurs (IOB), gepland voor 20 maart, een grotere bedreiging voor de VS dan een Iraanse kernbom.
Wie heeft het hier over platgooien omdat zogenaamd een land iets doet, terwijll de bewijzen filterdun zijn, en vaak later niet eens blijken te kloppen. Ik zit nog stees te wachten op de WMD's van irak, de rakketten die het binnen 10 minuten boven europa zouden brengen en wat voor onzin ze de bevolking nog meer hebben wijs gemaakt alleen maar een om aanval op irak te kunnen legitimeren.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
wie heeft het over oorlog?
Preventief een fabriek platgooien die nukes wil gaan maken/maakt. Dat hebben we al es in Irak gezien. Zeer doeltreffend.
Als we op de VN moeten wachten, of de EU, of Rusland, dan wachten we tot 2011... en dan nog gebeurd er nix.. Hoe lang loopt Iran de zaak al te flessen: VEELS TE LANG...
Tijd voor aktie en omdat iedereen te laf is...en Israel het zich niet kan veroorloven vanwege het aanzien in het MO doen de Ami's het wel...
Ik denk dat je het aardig onderschat... ze hebben genoeg aan een vloot... met wat europese luchtbasissen met B-52's of Stealths... Het gaat alleen om het uitschakelen van potentiele doelen die nukes kunnen bouwen of alles met kernenergie. Ze gaan echt geen invasie doen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:55 schreef LexRex het volgende:
Ze gaan het toch niet doen omdat ze (nog) niet genoeg peackeeping resources hebben. Maja, je gaat met het leger dat je hebt, niet het leger dat je nodig hebt. Dit kan wel aardig tactisch gedaan worden btw; China, India, etc. kunnen flink support gaan leveren als de VS het goed aanpakt.
De VS kan elke oorlog zonder problemen winnen idd, maar ik had het meer over mogelijke Mullahs wegjagen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik denk dat je het aardig onderschat... ze hebben genoeg aan een vloot... met wat europese luchtbasissen met B-52's of Stealths... Het gaat alleen om het uitschakelen van potentiele doelen die nukes kunnen bouwen of alles met kernenergie. Ze gaan echt geen invasie doen.
En China en India staan daar niet om te springen...hebben er ook geen baat bij en bouwen rustig door aan hun eigen arsenaal.
China wordt de vijand over 20 jaar verwacht ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |