abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:46:05 #51
36038 Shaman
retro-progressief
pi_36079735
quote:
Ook de voormalige aartsvijaand Rusland krijgt in het rapport een veeg uit de pan. "Pogingen om democratische ontwikkelingen in binnen- en buitenland te ondermijnen" zullen de banden met de buurlanden, de Verenigde Staten en Europa belemmeren.
Beslist de VS nu ook al over Europese relaties met andere landen?
pi_36079779
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:38 schreef SocialDisorder het volgende:
heb ik iets gemist? USA een oorlog afgekondigd tegen moslims? Dat zou wel die duizenden moslims op Amerikaans grondgebied verklaren.................
Meki is een beetje in de war: Hij ziet het verschil niet tussen miljoenen onderdrukte Moslims in het Midden Oosten en hun vaak dictatoriale leiders die het geloof misbruiken om aan de macht te blijven.
pi_36079912
Hm, het komt zeker niet slecht uit dat Amerika troepen heeft in omringende landen Pakistan, Afghanistan, Irak, Koeweit en Turkije... niet slecht bedacht.
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:52:24 #54
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_36079924
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:47 schreef more het volgende:

[..]

Meki is een beetje in de war: Hij ziet het verschil niet tussen miljoenen onderdrukte Moslims in het Midden Oosten en hun vaak dictatoriale leiders die het geloof misbruiken om aan de macht te blijven.
Laat ze maar lekker onderdrukt blijven. Schijnbaar vinden ze dit prettig. Zodra die redneck uit texas weer gaat huishouden is de puinhoop die hij achterlaat vaak groter dan dat ie was onder het oude bewind.
pi_36079962
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:52 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Laat ze maar lekker onderdrukt blijven. Schijnbaar vinden ze dit prettig. Zodra die redneck uit texas weer gaat huishouden is de puinhoop die hij achterlaat vaak groter dan dat ie was onder het oude bewind.
En daar heb je dan wel weer een punt. Ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat de Islamitische wereld nog niet toe is aan democratie.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36080030
quote:

[..]

zeker dat hij in de war is. Bush die op weg naar vrijheid en democratie slachtoffers maakt, vindt Meki verderfelijk en slecht. Maar een Poetin vindt hij dan wel weer helemaal de bom, omdat hij de cartoons veroordeelde. De duizenden moslims die gewoon afgeslacht zijn op Poetins bevel, omdat ze het lef hadden zich van Rusland af te keren, mwah, daar gaat hij totaal aan voorbij.......(zie het topic-reeksje over de deense cartoons).

Selectieve verontwaardiging kan zó schattig zijn.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36080042
Misschien is een grote volksverhuizing een oplossing voor alle conflicten tussen Sjieten, Soennieten en Koerden. Laat ze allemaal bij elkaar gaan wonen en bouw er een grens omheen.
  donderdag 16 maart 2006 @ 10:56:10 #58
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_36080052
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:53 schreef Seneca het volgende:

[..]

En daar heb je dan wel weer een punt. Ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat de Islamitische wereld nog niet toe is aan democratie.
Precies. En door dit gekloot krijg je:

• Alleen maar weer meer terrorisme.
  • Moslimlanden dulden velen malen minder van westerse landen. Zie spotprenten incident
  • Veel burgerdoden, en veel dode westerse soldaatjes.
  • Het kost klauwen vol met geld.
  • Spanningen in de relaties tussen de westerse landen.

Ik zie echt niet in waar al dit gekloot goed voor is.
  • pi_36080065
    Ik bedoel.. dwars door bestaande landen als Iran, Irak en Afghanistan... al zijn er wel erg veel verschillende stammen in dat laatste land.
    pi_36080082
    quote:

[..]

Vertel welke leiders in Midden Oosten (behalve Iran) gebruiken actief en zeer duidelijk het geloof om eigen bevolking te onderdrukken?
    Meeste zijn Westers minded, hebben vooral wetgeving gebaseerd op Westerse wetgeving en/of seculier en likken graag de billetjes van Amerika zodat ze veilig blijven waar ze zitten.
    Afentoe wat mensen oppakken die van terrorisme worden verdacht (omdat ze baard dragen en iets te vaak moskee bezoeken kan al reden zijn), bekentenis afdwingen en je zit gewoon goed voor komende 20jaar als leider.
    X
    pi_36080098
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:13 schreef SocialDisorder het volgende:
    met andere woorden; zodra die fusie-reactor werkend is (jaartje of dertig nog) geven we de VS de Europese middelvinger?
    Waarom zouden we iets kapot maken dat werkt?

Het punt is dat we vroeger *afhankelijk* waren van de VS. We hadden geen keus dan het met hen eens zijn en met ze mee te doen. Nu hebben we wel die keus.

Ik zie geen enkele reden om de VS de middelvinger te geven. Maar ik zie ook geen reden om ze te steunen in hun waandenkbeelden.

Ik zie overigens wel een heleboel ellende ontstaan als die fusiereactor af is en werkt. De economieen van landen die afhankelijk zijn van de olie zullen daardoor instorten. En dan krijg je weer NOG meer problemen, boze mensen en terroristen.

Aangezien kernfusie (nog) niet voor wapendoeleinden gebruikt kan worden, lijkt het me het meest veilige voor de wereld om kernfusietechnologie vrij te verspreiden en een algeheel verbod op kernfissie af te kondigen. Dat haalt 3e wereldlanden een belangrijk argument tegen het Westen uit handen, namelijk dat het Westen de ontwikkeling van landen tegenhoudt door energietechnologie voor zichzelf te houden.

[ Bericht 31% gewijzigd door RetepV op 16-03-2006 11:02:43 ]
    pi_36080104
    Cool, dan word ik guerillastrijder in Iran .
    pi_36080166
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:57 schreef Chriz2k het volgende:
    Cool, dan word ik guerillastrijder in Iran .
    we zullen je missen

laat je even weten wanneer je vertrekt? Kunnen we je uitzwaaien.
      donderdag 16 maart 2006 @ 11:00:42 #64
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_36080185
    ik moet zeggen dat die aanval op iran wel lang laat wachten.
    gehele kutland moeten ze maar eens met de grond gelijk maken, niks dan ellende wat je leest wat er in iran gebeurd.
    De wereld is op hol geslagen
    pi_36080202
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 11:00 schreef 1ofthefew het volgende:
    ik moet zeggen dat die aanval op iran wel lang laat wachten.
    gehele kutland moeten ze maar eens met de grond gelijk maken, niks dan ellende wat je leest wat er in iran gebeurd.
    Ja precies, gewoon het hele land uitmoorden, het zijn immers toch allemaal üntermenschen.
    pi_36080208
    een aardbeving maakte vorig jaar veel met de grond gelijk
    pi_36080224
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 11:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    een aardbeving maakte vorig jaar veel met de grond gelijk
    en toen hoorden we ze niet mekkeren over het verderfelijke westen................
    pi_36080306
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:53 schreef Seneca het volgende:

[..]

Watvoor democratie bedoel jij? Zoals in het Westen, (veelal) seculier?
    X
    pi_36080347
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 11:02 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

en toen hoorden we ze niet mekkeren over het verderfelijke westen................
    Waarom zouden ze, het zijn geen complotdenkers lijkt me
    pi_36080489
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:57 schreef RetepV het volgende:

[..]

Het punt is dat we vroeger *afhankelijk* waren van de VS. We hadden geen keus dan het met hen eens zijn en met ze mee te doen. Nu hebben we wel die keus.

Ik zie geen enkele reden om de VS de middelvinger te geven. Maar ik zie ook geen reden om ze te steunen in hun waandenkbeelden.

Ik zie overigens wel een heleboel ellende ontstaan als die fusiereactor af is en werkt. De economieen van landen die afhankelijk zijn van de olie zullen daardoor instorten. En dan krijg je weer NOG meer problemen, boze mensen en terroristen.

Aangezien kernfusie (nog) niet voor wapendoeleinden gebruikt kan worden, lijkt het me het meest veilige voor de wereld om kernfusietechnologie vrij te verspreiden en een algeheel verbod op kernfissie af te kondigen. Dat haalt 3e wereldlanden een belangrijk argument tegen het Westen uit handen, namelijk dat het Westen de ontwikkeling van landen tegenhoudt door energietechnologie voor zichzelf te houden.
    Psst... Ooit al eens gehoord van H-bommen? Dat zijn bommen waarbij de explosieve kracht wordt geleverd door? Inderdaad, kernfusie (weliswaar getriggerd door kernfissie, maar toch)
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
    pi_36080575
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 11:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Waarom zouden ze, het zijn geen complotdenkers lijkt me
    ze vonden de aanval van Israel op een Palestijnse gevangenis om de vrijlating van een Palestijnse terroristenleider onlangs ook een complot van VS, GB en Israel..............

Elke scheet die in hun richting wordt gelaten is een zionistisch complot.
    pi_36080603
    quote:

[..]

Kernfusie is zo goedkoop dat er nu al bekeken wordt om de energie gratis te maken.
    pi_36081930
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:57 schreef Alulu het volgende:

[..]

Vertel welke leiders in Midden Oosten (behalve Iran) gebruiken actief en zeer duidelijk het geloof om eigen bevolking te onderdrukken?
    Meeste zijn Westers minded, hebben vooral wetgeving gebaseerd op Westerse wetgeving en/of seculier en likken graag de billetjes van Amerika zodat ze veilig blijven waar ze zitten.
    Afentoe wat mensen oppakken die van terrorisme worden verdacht (omdat ze baard dragen en iets te vaak moskee bezoeken kan al reden zijn), bekentenis afdwingen en je zit gewoon goed voor komende 20jaar als leider.
    Vertel mij dan eens welke leiders in het middenoosten de olieinkomsten naar het volk laten vloeien, ipv alleen de upperclass die zich hieraan verrijkt.
    pi_36082669
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:13 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

met andere woorden; zodra die fusie-reactor werkend is (jaartje of dertig nog) geven we de VS de Europese middelvinger?

Denk het niet.........
    nee het MO (als het nog bestaat) krijg de middelvinger
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_36082710
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:05 schreef Tware het volgende:
    Noord korea is een stuk gevaarlijker, maar die zullen ze wel nooit aanvallen; in Noord Korea zit geen olie, in Iran wel...
    nee dat draait om de eerste reden NK is zonder atoombom al in staat heel seoel plat te leggen.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    pi_36082743
    quote:
    Op woensdag 15 maart 2006 23:41 schreef LrdMetalSonic het volgende:

[..]

Dikke onzin, stelletje usa bashers hiero. Geef is wat erkende bronnen die deze sensationele voorspellingen ondersteunen ? Laatste alinea is één grote leugen, dat Irak euro's wilde aanschaffen, in Irak wisten ze niet eens wat de euro zoizo betekende
    saddam wilde wel degelijk euro's voor zijn olie hebben , wat hij mocht verkopen voor het olie voor voedsel programma.

ik raad iedereen aan om op www.daanspeak.com de serie van 8 delen over iran te lezen

ook het intervieuw met willem middelkoop op dezefde site is een aanrader.

het laat heel goed de achtergronden zien over dit alles
    "Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
    Benjamin Franklin
    pi_36082751
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
    Gelukkig liggen Duitsland en Frankrijk steeds vaker dwars als het om de VS gaat.
    ik zou daar als iran niet op rekenen de eu-3 zit nu zo`n beetje op dezelfde lijn
    pi_36082916
    quote:

[..]

bovenste stuk mee eens

maar dat laatste stuk is klinkklare onzin kernfusie bommen zijn er al 50 jaar (zoek maar eens op waterstofbom)

maar je hebt wel gelijk dat je met aan een kernfusie reactor niets hebt als je een bom wilt hebben
    pi_36082924
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 09:30 schreef placebeau het volgende:
    En gisteren Bush nog zeggen dat een groot deel van de strubbelingen in Irak te wijten zijn aan Iranezen die de sji'ieten ter plaatse komen helpen..
    En weer gaan ze op zoek gaan naar massavernietigingswapens (gewone kernwapens deze keer).

Nog een paar redens verzinnen en Bush kan er aan beginnen.
    de hoogste militair in irak heeft verklaard dat er helemaal geen bewijzen zijn voor iraanse inmenging in irak, dus dit is de zoveelste leugen van bush en rumsfeld.
    "Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
    Benjamin Franklin
    pi_36082948
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 11:02 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

idd toen werd de hulp weer geaccepteerd en was dat niet de straf van allah
    pi_36082990
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 12:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vertel mij dan eens welke leiders in het middenoosten de olieinkomsten naar het volk laten vloeien, ipv alleen de upperclass die zich hieraan verrijkt.
    idd alle landen in het MO zijn dictaturen de vreemde eend in de bijt is turkije.
    pi_36083013
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 12:41 schreef huupia34 het volgende:

[..]

de hoogste militair in irak heeft verklaard dat er helemaal geen bewijzen zijn voor iraanse inmenging in irak, dus dit is de zoveelste leugen van bush en rumsfeld.
    die rumsveld mogen ze idd ook afschieten samen met cheney
      donderdag 16 maart 2006 @ 13:18:37 #83
    9362 Dubbelzuurrr
    Humanistisch misantroop
    pi_36083955
    quote:
    http://www.israelnn.com/news.php3?id=100242

Additional Travel Warnings to Israelis
    11:00 Mar 15, '06 / 15 Adar 5766

(IsraelNN.com) The National Security Council Counter-Terrorism Division released travel advisories for a number of destinations, warning Israelis not to visit those countries and to leave immediately if applicable.

The warnings of “high concrete threats” includes Bahrain, Algeria, Djibouti, Tunisia, Qatar, Morocco, Egypt, Sudan, Saudi Arabia, Jordan, Lebanon, Somalia, Yemin, Kenya, Indonesia, Malaysia, southern Thailand, northern India, southern Philippines, and southern Russia.
    Kortom, Israeli's wordt, zonder opgave van reden, geadviseerd zo snel mogelijk vertrekken uit landen met een overwegende moslimbevolking.

Toch minstens een opvallend bericht.
    It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
    pi_36084090
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 13:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Kortom, Israeli's wordt, zonder opgave van reden, geadviseerd zo snel mogelijk vertrekken uit landen met een overwegende moslimbevolking.

Toch minstens een opvallend bericht.
    net of ze een israelische aanval verwachten, en vast de eigen burgers waarschuwen voor mogelijke repressailles
    Benjamin Franklin
      donderdag 16 maart 2006 @ 13:25:54 #85
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_36084233
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 13:22 schreef huupia34 het volgende:
    net of ze een israelische aanval verwachten, en vast de eigen burgers waarschuwen voor mogelijke repressailles
    Dat is waarschijnlijk de eerste timetable die afloopt (Israel). Zie vorige deeltje. Ex-president Sharon had een plan voor een aanval gemaakt op de N.installaties eind maart. En volgens mij is dat plan nog steeds in werking. Erg raar bericht overigens... (zonder opgaaf van reden).
      donderdag 16 maart 2006 @ 13:39:54 #86
    9362 Dubbelzuurrr
    Humanistisch misantroop
    pi_36084715
    Mogelijke scenario's van de Oxford Research Group - "Iran, consequences of a war". Een soortgelijk rapport (2003) van de ORG over mogelijke ontwikkelingen in Irak, zat er niet ver naast.

http://www.iranbodycount.org/
    quote:
    Conclusion

A US military attack on Iranian nuclear infrastructure would be the start of a protracted military confrontation that would probably involve Iraq, Israel and Lebanon as well as the United States and Iran, with the possibility of west Gulf states being involved as well. An attack by Israel, although initially on a smaller scale, would almost certainly escalate to involve the United States, and would also mark the start of a protracted conflict.

Although an attack by either state could seriously damage Iran’s nuclear development potential, numerous responses would be possible making a protracted and highly unstable conflict virtually certain. Moreover, Iran would be expected to withdraw from the Non-Proliferation Treaty and engage in a nuclear weapons programme as rapidly as possible. This would lead to further military action against Iran, establishing a highly dangerous cycle of violence.

The termination of the Saddam Hussein regime was expected to bring about a free-market client state in Iraq. Instead it has produced a deeply unstable and costly conflict with no end in sight. That may not prevent a US or an Israeli attack on Iran even though it should be expected that the consequences would be substantially greater. What this analysis does conclude is that a military response to the current crisis in relations with Iran is a particularly dangerous option and should not be considered further – alternative approaches must be sought, however difficult these may be.

[ Bericht 62% gewijzigd door Dubbelzuurrr op 16-03-2006 13:56:20 ]
    It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
      donderdag 16 maart 2006 @ 13:49:52 #87
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_36085000
    Offtopic: wat een achterlijke TT. Kan dat niet gewoon in het Nederlands?
    "Ill fares the land, to hastening ills a prey;
    Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
      Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 14:03:36 #88
    8781 crew  Frutsel
    pi_36085386
    We kunnen bleren wat we willen...we kunnen zeggen wat we willen...
    maar ze doen het gewoon...
      donderdag 16 maart 2006 @ 14:07:19 #89
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_36085494
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 13:49 schreef AgLarrr het volgende:
    Offtopic: wat een achterlijke TT. Kan dat niet gewoon in het Nederlands?
    Mwah deze TT staat wel leuk... (beetje dualistisch), maar wel treffend.
    Als je een betere TT kunt bedenken zal ik hem graag overnemen.
    pi_36085945
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 14:03 schreef Frutsel het volgende:
    We kunnen bleren wat we willen...we kunnen zeggen wat we willen...
    maar ze doen het gewoon...
    Zolang er steeds meer mensen in het westen hun ogen openen voor deze vreemde praktijken die door een ruimere nieuws vergaring duidelijk aan het worden zijn mag ik hopen dat bij de volgende demostratie tegen een oorlog meer betogers komen.
    pi_36086321
    quote:
    VS dreigen Iran met aanval
    Uitgegeven: 16 maart 2006 07:39
    Laatst gewijzigd: 16 maart 2006 10:35

WASHINGTON - De Verenigde Staten hebben landen als Noord-Korea en vooral Iran donderdag gewaarschuwd dat ze desnoods preventieve aanvallen zullen uitvoeren als het nodig is zichzelf te beschermen. "We zullen mogelijk geen grotere uitdaging van één enkel land ondervinden dan van Iran", schreef het Witte Huis in het rapport Nationale Veiligheidsstrategie.

De internationale diplomatieke pogingen om Iran zijn omstreden kernprogramma te laten opgeven, moeten slagen "om een confrontatie te voorkomen". Volgens een opsomming in het rapport steunt Iran het internationaal terrorisme, bedreigt het Israël, probeert het vrede in het Midden-Oosten te voorkomen, ondermijnt het de democratie in Irak en ontzegt het zijn burgers vrijheid.

Noord-Korea

Noord-Korea "vertegenwoordigt een lange en onaangename staat van dienst van dubbelhartigheid en onderhandelingen in een sfeer van wantrouwen". "We zullen doorgaan alle nodige maatregelen te nemen om onze nationale en economische veiligheid te waarborgen tegen het ongunstige effect van hun slechte gedrag."

Ondermijnen

Ook de voormalige aartsvijaand Rusland krijgt in het rapport een veeg uit de pan. "Pogingen om democratische ontwikkelingen in binnen- en buitenland te ondermijnen" zullen de banden met de buurlanden, de Verenigde Staten en Europa belemmeren.

Het rapport is een geactualiseerde versie van een rapport uit 2002, dat preventieve aanvallen tegen vijandige staten en terroristische groeperingen verdedigde. "We moeten desnoods bereid zijn alleen te handelen", schrijft het Witte Huis in het jongste rapport.

De Verenigde Staten vielen met onder meer Groot-Brittannië in 2003 Irak binnen, omdat het regime van Saddam Hussein massavernietigingswapens zou hebben. Die zijn echter nooit gevonden. "Er zal altijd onzekerheid zijn" over verboden wapens, zei het Witte Huis. "We hebben geen enkele twijfel dat de wereld beter af is als tirannen weten, dat het op eigen risico is om massavernietigingswapens na te streven."
    bron: www.nu.nl

Het gaat nu wel erg rap... ik wacht met spanning af op de 20'ste...
      Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 14:42:41 #92
    8781 crew  Frutsel
    pi_36086436
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 14:37 schreef blessed19 het volgende:

[..]

bron: www.nu.nl

Het gaat nu wel erg rap... ik wacht met spanning af op de 20'ste...
    als je het hele topic had gelezen had je gezien dat het bericht er al in stond

en wat is er op de 20e?
      Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 14:44:35 #93
    8781 crew  Frutsel
    pi_36086485
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 09:42 schreef Meki het volgende:
    USA is de nieuwe Hitler
    Gaap...typische Meki reactie...
      Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 14:48:14 #94
    8781 crew  Frutsel
    pi_36086573
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 14:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zolang er steeds meer mensen in het westen hun ogen openen voor deze vreemde praktijken die door een ruimere nieuws vergaring duidelijk aan het worden zijn mag ik hopen dat bij de volgende demostratie tegen een oorlog meer betogers komen.
    wie heeft het over oorlog?
    Preventief een fabriek platgooien die nukes wil gaan maken/maakt. Dat hebben we al es in Irak gezien. Zeer doeltreffend.

Als we op de VN moeten wachten, of de EU, of Rusland, dan wachten we tot 2011... en dan nog gebeurd er nix.. Hoe lang loopt Iran de zaak al te flessen: VEELS TE LANG...
    Tijd voor aktie en omdat iedereen te laf is...en Israel het zich niet kan veroorloven vanwege het aanzien in het MO doen de Ami's het wel...
    pi_36086757
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 14:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]

als je het hele topic had gelezen had je gezien dat het bericht er al in stond

en wat is er op de 20e?
    de eerste alinea van de OP
    quote:
    Er is veel te doen om het Iraanse atoomprogramma. Maar wellicht vormt de lancering van de Iraanse Oliebeurs (IOB), gepland voor 20 maart, een grotere bedreiging voor de VS dan een Iraanse kernbom.
    pi_36086770
    Ze gaan het toch niet doen omdat ze (nog) niet genoeg peackeeping resources hebben. Maja, je gaat met het leger dat je hebt, niet het leger dat je nodig hebt. Dit kan wel aardig tactisch gedaan worden btw; China, India, etc. kunnen flink support gaan leveren als de VS het goed aanpakt.
      Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 14:57:19 #97
    8781 crew  Frutsel
    pi_36086843
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 14:54 schreef blessed19 het volgende:

[..]

de eerste alinea van de OP
    [..]
    Ah...dat heb ik dan weer gemist
    Thx
    pi_36086903
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 14:48 schreef Frutsel het volgende:

[..]

wie heeft het over oorlog?
    Preventief een fabriek platgooien die nukes wil gaan maken/maakt. Dat hebben we al es in Irak gezien. Zeer doeltreffend.

Als we op de VN moeten wachten, of de EU, of Rusland, dan wachten we tot 2011... en dan nog gebeurd er nix.. Hoe lang loopt Iran de zaak al te flessen: VEELS TE LANG...
    Tijd voor aktie en omdat iedereen te laf is...en Israel het zich niet kan veroorloven vanwege het aanzien in het MO doen de Ami's het wel...
    Wie heeft het hier over platgooien omdat zogenaamd een land iets doet, terwijll de bewijzen filterdun zijn, en vaak later niet eens blijken te kloppen. Ik zit nog stees te wachten op de WMD's van irak, de rakketten die het binnen 10 minuten boven europa zouden brengen en wat voor onzin ze de bevolking nog meer hebben wijs gemaakt alleen maar een om aanval op irak te kunnen legitimeren.
      Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 14:59:52 #99
    8781 crew  Frutsel
    pi_36086917
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 14:55 schreef LexRex het volgende:
    Ze gaan het toch niet doen omdat ze (nog) niet genoeg peackeeping resources hebben. Maja, je gaat met het leger dat je hebt, niet het leger dat je nodig hebt. Dit kan wel aardig tactisch gedaan worden btw; China, India, etc. kunnen flink support gaan leveren als de VS het goed aanpakt.
    Ik denk dat je het aardig onderschat... ze hebben genoeg aan een vloot... met wat europese luchtbasissen met B-52's of Stealths... Het gaat alleen om het uitschakelen van potentiele doelen die nukes kunnen bouwen of alles met kernenergie. Ze gaan echt geen invasie doen.
    En China en India staan daar niet om te springen...hebben er ook geen baat bij en bouwen rustig door aan hun eigen arsenaal.
    China wordt de vijand over 20 jaar verwacht ik...
    pi_36086954
    quote:
    Op donderdag 16 maart 2006 14:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik denk dat je het aardig onderschat... ze hebben genoeg aan een vloot... met wat europese luchtbasissen met B-52's of Stealths... Het gaat alleen om het uitschakelen van potentiele doelen die nukes kunnen bouwen of alles met kernenergie. Ze gaan echt geen invasie doen.
    En China en India staan daar niet om te springen...hebben er ook geen baat bij en bouwen rustig door aan hun eigen arsenaal.
    China wordt de vijand over 20 jaar verwacht ik...
    De VS kan elke oorlog zonder problemen winnen idd, maar ik had het meer over mogelijke Mullahs wegjagen.

-edit-

China en India hebben/krijgen een gigantisch tekort aan oa olie en Iran wordt waarschijnlijk een grote leverancier. Ze zullen dus zeker een VS steunen die de boel daar stabiel probeert te houden. En dat ze geen troepen in Iraq atm hebben heeft weer met andere dingen te maken. Maja, ze financieren dus nu maar een deel ervan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')