Allang achterhaald.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:23 schreef _Boo_ het volgende:
Is het anno 2006 nog steeds zo dat mannen een vrouw die slimmer is/beter opgeleid is/meer verdient als bedreigend ervaren of is dat inmiddels achterhaald![]()
Tja, ik denk dat ik wel een vriendin heb die je in de flink hoge categorie kan stoppen.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:55 schreef Molluck het volgende:
Hmnn, dan heeft het allerslimste deel van de dames dus een probleem.
Of die moeten allemaal lesbisch worden en met elkaar iets beginnen.
Oftewel: je hebt nu dus geen vriendinnetje.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:00 schreef -scorpione- het volgende:
Zal wel weer arrogant zijn, maar ze moet behoorlijk slim zijn om op hetzelfde niveau te zijn. Is dus wat mij betreft ook niet nodig, maar ze moet wel in staat zijn wat uitdagende uitspraken te doen.
Waarom mag je in Nederland toch nooit eens trots zijn op je talentenquote:Op zondag 12 maart 2006 18:02 schreef descendent1 het volgende:
Wat ik wel vaak irritant vind bij hogeropgeleide mensen is dat sommigen hun 'slimheid' als iets goeds zien en neerkijken op mensen die minder slim of hoogopgeleid zijn. Ik kom zelf van t HBO en zit nu op de VU; maar als je sommigen daar hoort praten over t HBO...![]()
(maar ja: ik denk dan altijd maar zo: Dat zegt meer over henzelf dan over HBO-ers. )
Het is niet slecht; maar zoals hierboven mij ook al zegt: Men kijkt vaak neer op mensen die 'niet zo goed zijn' en die mensen kunnen er ook vaak niks aan doen dat ze minder talent-IQ e.d. hebben.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:25 schreef innovative het volgende:
[..]
Waarom mag je in Nederland toch nooit eens trots zijn op je talenten![]()
Is het dan "slecht" om slim te zijn? Nee, natuurlijk niet. Je hoeft je natuurlijk niet beter te voelen, maar mag je dan niet trots zijn als je goed kunt leren of snel van begrip bent?
Klopt, heerlijk rustig.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:59 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Oftewel: je hebt nu dus geen vriendinnetje.
Dus jij bent een intellectuele middenmoter en jouw vriendin is van het type josti?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mijn vriendin is minder slim dan dat ik ben. Ik vind dat wel prima eigenlijk. Als 'n vriendin wat slimmer is en/of hoger opgeleid is (of denkt te zijn), dan is het vaak een beterweetster. Als ik ergens een bloedhekel aan heb....
Nee hoor. Ik zit intellectueel aan de bovenkant, mijn vriendin gaf nooit niet zoveel om studeren. Ze is zeker niet doen, maar ze heeft ook nooit gestudeerd.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dus jij bent een intellectuele middenmoter en jouw vriendin is van het type josti?
Als mijn vrindin meer zou verdienen? > nee.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:23 schreef _Boo_ het volgende:
Is het anno 2006 nog steeds zo dat mannen een vrouw die slimmer is/beter opgeleid is/meer verdient als bedreigend ervaren of is dat inmiddels achterhaald![]()
Je post is in contradictie met je sig:quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:03 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Het is niet slecht; maar zoals hierboven mij ook al zegt: Men kijkt vaak neer op mensen die 'niet zo goed zijn' en die mensen kunnen er ook vaak niks aan doen dat ze minder talent-IQ e.d. hebben.
Als je zelf iets hebt bereikt; wees er trots op, ben ik ook hoor! Maar ik zie te veel mensen echt neerkijken op anderen omdat ze niet zo veel bereikt hebben, en dat is iets wat me tegenstaat.
quote:Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Never underestimate the power of stupid people in large groups.
Dit is nou eigenlijk precies wat ik bedoel. Een slimmere vrouw is blijkbaar alleen leuk als ze dat in stilte is of zoals jij het noemt "te herkennen aan hun daden en hoe ze met anderen om weten te gaan".quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:16 schreef STAIRWARES het volgende:
Wat ik wel heb en waar ik niet zo goed tegenkan, zijn meisjes die, maakt me niet uit of ze werkelijk
slim zijn of niet "geforceerd slim overkomen"
Die pik ik er zo snel uit. Zodra ze hun bek opentrekken weet ik genoeg.
Dat maakt een meiske nog niet inteligent, eerder irritant.
Echt inteligente vrouwen herken ik aan hun daden en hoe ze met anderen om weten te gaan enzo.
Niet hoeveel ze weten of hoeveel ze wel niet te vertellen hebben.
Mwah vind dat wel meevallen hoor. Je kan het ook zien als soort van plaatsvervangende trots.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:30 schreef _Boo_ het volgende:
Dit is nou eigenlijk precies wat ik bedoel. Een slimmere vrouw is blijkbaar alleen leuk als ze dat in stilte is of zoals jij het noemt "te herkennen aan hun daden en hoe ze met anderen om weten te gaan".
Bij slimme mannen wordt dat gedrag vaak wel als acceptabel gezien (door andere mannen o.a.).quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:56 schreef paparia het volgende:
[..]
Mwah vind dat wel meevallen hoor. Je kan het ook zien als soort van plaatsvervangende trots.
Kijk eens hoe slim mijn bitch is, en ze is nog lekker ook![]()
Ik begrijp verder ook wel dat het soms niet handig is om te laten zien hoe slim je werkelijk bent.
Mensen die alleen maar patsen met, kijk eens hoe slim ik ben, zijn eigenlijk dom bezig.
Slimheid zie ik ook meer dan alleen oplossend vermogen en pure intelligentie en half autistisch. Maar sociale interactie is ook onderdeel van slimheid
Wat bedoel je dan met dat gedrag van slimme mannen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:58 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Bij slimme mannen wordt dat gedrag vaak wel als acceptabel gezien (door andere mannen o.a.).
Ze bedoelt wrs te zeggen dat een man er wel mee of met iets mag patsen, maar een vrouw mag in stilte slim zijn en er dus gelieve niet mee (te) patsen, als ze maar goed is in andere dingen enzo.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:36 schreef paparia het volgende:
Wat bedoel je dan met dat gedrag van slimme mannen?
Ik heb zelf WO gedaan en ben goed bevriend met vrijwel alle lagen uit de bevolking. Moet zeggen dat elke man wel soms wil laten zien dat hij ergens goed in is.
Of dat nu een iq-test van bnn is. Of nieuwe velgen onder een opel kadett
Tja, dan mis ik nog even het stukje: Hoe pats ik dat ik slim ben...quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:17 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ze bedoelt wrs te zeggen dat een man er wel mee of met iets mag patsen, maar een vrouw mag in stilte slim zijn en er dus gelieve niet mee (te) patsen, als ze maar goed is in andere dingen enzo.
Vermoed ik![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |