Allang achterhaald.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:23 schreef _Boo_ het volgende:
Is het anno 2006 nog steeds zo dat mannen een vrouw die slimmer is/beter opgeleid is/meer verdient als bedreigend ervaren of is dat inmiddels achterhaald![]()
Tja, ik denk dat ik wel een vriendin heb die je in de flink hoge categorie kan stoppen.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:55 schreef Molluck het volgende:
Hmnn, dan heeft het allerslimste deel van de dames dus een probleem.
Of die moeten allemaal lesbisch worden en met elkaar iets beginnen.
Oftewel: je hebt nu dus geen vriendinnetje.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:00 schreef -scorpione- het volgende:
Zal wel weer arrogant zijn, maar ze moet behoorlijk slim zijn om op hetzelfde niveau te zijn. Is dus wat mij betreft ook niet nodig, maar ze moet wel in staat zijn wat uitdagende uitspraken te doen.
Waarom mag je in Nederland toch nooit eens trots zijn op je talentenquote:Op zondag 12 maart 2006 18:02 schreef descendent1 het volgende:
Wat ik wel vaak irritant vind bij hogeropgeleide mensen is dat sommigen hun 'slimheid' als iets goeds zien en neerkijken op mensen die minder slim of hoogopgeleid zijn. Ik kom zelf van t HBO en zit nu op de VU; maar als je sommigen daar hoort praten over t HBO...![]()
(maar ja: ik denk dan altijd maar zo: Dat zegt meer over henzelf dan over HBO-ers. )
Het is niet slecht; maar zoals hierboven mij ook al zegt: Men kijkt vaak neer op mensen die 'niet zo goed zijn' en die mensen kunnen er ook vaak niks aan doen dat ze minder talent-IQ e.d. hebben.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:25 schreef innovative het volgende:
[..]
Waarom mag je in Nederland toch nooit eens trots zijn op je talenten![]()
Is het dan "slecht" om slim te zijn? Nee, natuurlijk niet. Je hoeft je natuurlijk niet beter te voelen, maar mag je dan niet trots zijn als je goed kunt leren of snel van begrip bent?
Klopt, heerlijk rustig.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:59 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Oftewel: je hebt nu dus geen vriendinnetje.
Dus jij bent een intellectuele middenmoter en jouw vriendin is van het type josti?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mijn vriendin is minder slim dan dat ik ben. Ik vind dat wel prima eigenlijk. Als 'n vriendin wat slimmer is en/of hoger opgeleid is (of denkt te zijn), dan is het vaak een beterweetster. Als ik ergens een bloedhekel aan heb....
Nee hoor. Ik zit intellectueel aan de bovenkant, mijn vriendin gaf nooit niet zoveel om studeren. Ze is zeker niet doen, maar ze heeft ook nooit gestudeerd.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dus jij bent een intellectuele middenmoter en jouw vriendin is van het type josti?
Als mijn vrindin meer zou verdienen? > nee.quote:Op zondag 12 maart 2006 12:23 schreef _Boo_ het volgende:
Is het anno 2006 nog steeds zo dat mannen een vrouw die slimmer is/beter opgeleid is/meer verdient als bedreigend ervaren of is dat inmiddels achterhaald![]()
Je post is in contradictie met je sig:quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:03 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Het is niet slecht; maar zoals hierboven mij ook al zegt: Men kijkt vaak neer op mensen die 'niet zo goed zijn' en die mensen kunnen er ook vaak niks aan doen dat ze minder talent-IQ e.d. hebben.
Als je zelf iets hebt bereikt; wees er trots op, ben ik ook hoor! Maar ik zie te veel mensen echt neerkijken op anderen omdat ze niet zo veel bereikt hebben, en dat is iets wat me tegenstaat.
quote:Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Never underestimate the power of stupid people in large groups.
Dit is nou eigenlijk precies wat ik bedoel. Een slimmere vrouw is blijkbaar alleen leuk als ze dat in stilte is of zoals jij het noemt "te herkennen aan hun daden en hoe ze met anderen om weten te gaan".quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:16 schreef STAIRWARES het volgende:
Wat ik wel heb en waar ik niet zo goed tegenkan, zijn meisjes die, maakt me niet uit of ze werkelijk
slim zijn of niet "geforceerd slim overkomen"
Die pik ik er zo snel uit. Zodra ze hun bek opentrekken weet ik genoeg.
Dat maakt een meiske nog niet inteligent, eerder irritant.
Echt inteligente vrouwen herken ik aan hun daden en hoe ze met anderen om weten te gaan enzo.
Niet hoeveel ze weten of hoeveel ze wel niet te vertellen hebben.
Mwah vind dat wel meevallen hoor. Je kan het ook zien als soort van plaatsvervangende trots.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:30 schreef _Boo_ het volgende:
Dit is nou eigenlijk precies wat ik bedoel. Een slimmere vrouw is blijkbaar alleen leuk als ze dat in stilte is of zoals jij het noemt "te herkennen aan hun daden en hoe ze met anderen om weten te gaan".
Bij slimme mannen wordt dat gedrag vaak wel als acceptabel gezien (door andere mannen o.a.).quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:56 schreef paparia het volgende:
[..]
Mwah vind dat wel meevallen hoor. Je kan het ook zien als soort van plaatsvervangende trots.
Kijk eens hoe slim mijn bitch is, en ze is nog lekker ook![]()
Ik begrijp verder ook wel dat het soms niet handig is om te laten zien hoe slim je werkelijk bent.
Mensen die alleen maar patsen met, kijk eens hoe slim ik ben, zijn eigenlijk dom bezig.
Slimheid zie ik ook meer dan alleen oplossend vermogen en pure intelligentie en half autistisch. Maar sociale interactie is ook onderdeel van slimheid
Wat bedoel je dan met dat gedrag van slimme mannen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:58 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Bij slimme mannen wordt dat gedrag vaak wel als acceptabel gezien (door andere mannen o.a.).
Ze bedoelt wrs te zeggen dat een man er wel mee of met iets mag patsen, maar een vrouw mag in stilte slim zijn en er dus gelieve niet mee (te) patsen, als ze maar goed is in andere dingen enzo.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:36 schreef paparia het volgende:
Wat bedoel je dan met dat gedrag van slimme mannen?
Ik heb zelf WO gedaan en ben goed bevriend met vrijwel alle lagen uit de bevolking. Moet zeggen dat elke man wel soms wil laten zien dat hij ergens goed in is.
Of dat nu een iq-test van bnn is. Of nieuwe velgen onder een opel kadett
Tja, dan mis ik nog even het stukje: Hoe pats ik dat ik slim ben...quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:17 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ze bedoelt wrs te zeggen dat een man er wel mee of met iets mag patsen, maar een vrouw mag in stilte slim zijn en er dus gelieve niet mee (te) patsen, als ze maar goed is in andere dingen enzo.
Vermoed ik![]()
Populistisch vrouwelijk geneuzel. Iedereen is anders. En zorgen maken om beter of slechter???? Wat is dat voor nietszeggend iets?quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
Zolang je geliefde anders is, hoef je je tenminste geen zorgen te maken om 'beter' of 'slechter'. Ik zou zowel een slimmere als een dommere vriend ondraaglijk vinden. Moet je je eens voorstellen dat je de Simone de Beauvoir van de twee bent!
Stel je voor dat je allebei filosoof bent, existentiefilosoof, en dat je ook nog eens allebei schrijft. Dan moet de één wel beter zijn dan de ander; daar is geen ontkomen aan. Dan is het geen pretje om Simone te zijn, al zal het voor Jean-Paul ook niet makkelijk zijn geweest. Nee, het is beter als de één existentiefilosoof is en de ander postbode, bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:42 schreef paparia het volgende:
Populistisch vrouwelijk geneuzel. Iedereen is anders. En zorgen maken om beter of slechter???? Wat is dat voor nietszeggend iets?
Ze was zelfs een uitstekende feministe, zo één die het niet nodig had mannen met de grond gelijk te maken. Maar ze kon niet tegen Jean-Paul op, en het lukte haar dan ook niet om stand te houden. Erg tragisch. Niet dat ik ze heb gekend, maar ik kan het me zo goed voorstellen.quote:Heb even die Simone de Beauvoir opgezocht, neem aan dat die naam de fokkers weinig zegt (mij niet tenminste).
Was dus wel een slimme meid neem ik aan (en weer zon vage feminist)
quote:Maar in de context begrijp ik de ballen van wat zij hier nu te maken heeft met slimmer of dommer zijn dan de wederhelft. Die JP Sartre was ook niet echt dom....
Is dan eigenlijk je stelling dat het van mannen meer geaccepteerd wordt dat ze opscheppen, terwijl men vind dat vrouwen zich bescheidener "horen" op te stellen? Los van intelligentie?quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:58 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Bij slimme mannen wordt dat gedrag vaak wel als acceptabel gezien (door andere mannen o.a.).
Het zou mijn voorkeur ook niet hebben, een relatie met iemand die precies het zelfde doet als ik. Dat is in grote lijnen het idee van een relatie, elkaar aanvullen, dus verschillend zijn. Er zijn niet voor niets twee verschillende geslachten.quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Stel je voor dat je allebei filosoof bent, existentiefilosoof, en dat je ook nog eens allebei schrijft. Dan moet de één wel beter zijn dan de ander; daar is geen ontkomen aan. Dan is het geen pretje om Simone te zijn, al zal het voor Jean-Paul ook niet makkelijk zijn geweest. Nee, het is beter als de één existentiefilosoof is en de ander postbode, bij wijze van spreken.
Nee, (ok, kort door de bocht nuquote:Op donderdag 16 maart 2006 22:30 schreef paparia het volgende:
Tja, dan mis ik nog even het stukje: Hoe pats ik dat ik slim ben...
Of hoe patst een vrouw dat ze slim is?
Ik bergijp hem in de tussentijd niet echt meer. Maar de bewering dat voor mannen patsen normaal is klopt denk ik wel.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:20 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nee, (ok, kort door de bocht nu), de ogenschijnlijke tegenstelling 'waarom een man wel en een vrouw niet', gezien je aangehaalde woorden, als ik het goed begreep, 'een vrouw die slim doet. En dan even erachter aan 'een man patst met alles of dat nou met zijn velgen of algebra-kennis is'.
Wat klopt daar niet aan?
Of maw, een vrouw behoort liever niet te patsen, voor mannen is het normaal.
Oh ja?
Geen idee.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:38 schreef paparia het volgende:
Je kan zeggen: "ik vind het leuk een slimme vriendin te hebben, maar ze moet het niet zo showen"
Ik mis persoonlijk even............ hoe show je zoiets?
da's het begin en eind van intelligentie?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:09 schreef Argento het volgende:
Ik vind intelligentie wel geil, dus tja..., ik trouw een WO-er.
Weet je wat - ik- ook slecht vind: Als minder slimme mensen op slimme mensen neerkijkenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:58 schreef dawg het volgende:
Het is slecht -vind ik- als je als slim persoon neerkijkt op een minder slim persoon. Getuige de topics op Fok! waar MBO wordt afgedaan als een opleiding voor geretardeerden, kan ik geen andere conclusie trekken dat er misschien wel veel slimme mensen op Fok! zitten, echter maar heel erg weinig intelligente mensen.
Of als minder slimme mensen wel openlijk mogen praten over wat ze bereiken, begrijpen etc, maar slimme mensen niet, omdat het dan direct arrogant is of betweterig. Dat je in een discussie niet je mening moet gaan verkondigen omdat mensen je dan overdreven vinden ofzo... Kan die slimmerik er wat aan doen dat hij/zij toevallig veel feitenkennis heeft en die mening kan onderbouwen?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:23 schreef Neverending het volgende:
Weet je wat - ik- ook slecht vind: Als minder slimme mensen op slimme mensen neerkijken![]()
Dat komt ook vaker voor dan je denkt hoor...
Wat je nu zegt is iets compleet anders.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:25 schreef innovative het volgende:
[..]
Of als minder slimme mensen wel openlijk mogen praten over wat ze bereiken, begrijpen etc, maar slimme mensen niet, omdat het dan direct arrogant is of betweterig. Dat je in een discussie niet je mening moet gaan verkondigen omdat mensen je dan overdreven vinden ofzo... Kan die slimmerik er wat aan doen dat hij/zij toevallig veel feitenkennis heeft en die mening kan onderbouwen?
En andersom natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:28 schreef dawg het volgende:
[..]
Wat je nu zegt is iets compleet anders.
Wat ik hier vaak lees is dat mensen die studeren (uni dus), neerkijken op bv. mbo'ers, omdat ze mbo doen. En dat vind ik simpelweg dom, heeft niets te maken arrogant zijn oid.
En jij denkt dat er andersom niet een klotehouding is?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:28 schreef dawg het volgende:
Wat je nu zegt is iets compleet anders.
Wat ik hier vaak lees is dat mensen die studeren (uni dus), neerkijken op bv. mbo'ers, omdat ze mbo doen. En dat vind ik simpelweg dom, heeft niets te maken arrogant zijn oid.
Die lui op het MBO zijn zelf degenen die het meeste last van vooroordelen hebben. Dat is ook niet onbegrijpelijk, hun herseninhoud is niet toereikend om het zonder te stellen. Gelukkig kom je ze vorderende je carriere steeds minder tegen, een hele opluchting.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:22 schreef innovative het volgende:
[..]
En jij denkt dat er andersom niet een klotehouding is?
Ik merk die houding namelijk wel. Ik doe universiteit, en merk geregeld dat er vooroordelen zijn. "Ik zou toch wel arrogant zijn", of als ik een keer een woord gebruik dat als "moeilijk" wordt beschouwd, dan krijg je dus naar je hoofd "je hoeft niet zo interessant te doen hoor, alleen omdat je op de universiteit zit".
Ook heb ik al geregeld te horen gekregen dat "universitair opgeleiden toch maar cijfertjesneukers zijn die niet weten hoe de wereld in elkaar zit, maar alleen een beetje de theorie kennen en verder gewoon van toeten nog blazen weten. Nee, dan mbo, die kunnen tenminste werken, die zijn veel beter inzetbaar dan universitair opgeleiden, die mensen van de universiteit, die zijn maar dom en kunnen niks".
Ja, dat kom ik tegen. Ik merk dat er wat dat betreft in de technische sector over en weer gigantisch gebitcht wordt. Echt niet alleen door de "hoger opgeleiden".
Ideale schoonzoonquote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:06 schreef augurkenkoning het volgende:
Ow, Turn on, zeker.
Ik wil graag wat leren van een vrouw!
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:22 schreef innovative het volgende:
[..]
En jij denkt dat er andersom niet een klotehouding is?
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |