Ik heb bij beide nu een rekening lopen. Over beide ben ik goed te spreken.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
ASN Bank en AT bank geven de hoogste rente inderdaad, maar zijn ze qua voorwaarden ook onderscheiden of juist vergelijkbaar met andere banken?
Ik heb ook rentepunten van de Postbank, maar ook al gezien dat je er totaal niets aan hebt.
vind nogal wat nadelen aan die internetbonusspaarrekening zitten. Je krijgt over het laagste bedrag per kalenderkwartaal 2,8% en over de rest maar 1%.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:58 schreef Renesite het volgende:
rabobank, internetsparen enzo... http://www.rabobank.nl/pa(...)nternet_bonus_sparen
heeft die bank ook een site?quote:Op zondag 12 maart 2006 13:43 schreef jeroen2497 het volgende:
slimbanking, 8 % rente
Ik zit te twijfelen. Alles via internet bijhouden vind ik erg handig, maar ook weer niet strikt noodzakelijk voor een spaarrekening. Het verschil is echter maar 0,01%. De internetmogelijkheden kosten me dus 0,01% rente. Dat is het misschien wel waard...quote:Op zondag 12 maart 2006 13:39 schreef eXistence het volgende:
[..]
Ik heb bij beide nu een rekening lopen. Over beide ben ik goed te spreken.
Bij de ASN-bank wordt iedere maand middels een automatische incasso het geld van je rekening afgehaald. Je krijgt vervolgens netjes iedere maand een rekeningafschrift. Je saldo kan je ook op internet bekijken en daar overboekingen doen naar je tegenrekening.
Bij de AT-bank kan je geld overmaken wanneer jij dat wilt. Je krijgt ook een rekeningafschrift als je dat gedaan hebt. Enig nadeel van deze bank is dat je je saldo niet op internet kan zien en dat je overboekingen telefonisch/ per post of per email moet doen. Magoed als je je geld lange tijd weg zet heb je een leuke rente zonder opnamekosten wat andere banken wel hebben.
Ja en bij ASN bank kan je maar maximaal 250 euro per maand sparen bij AT-bank onbeperkt.quote:Op zondag 12 maart 2006 13:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik zit te twijfelen. Alles via internet bijhouden vind ik erg handig, maar ook weer niet strikt noodzakelijk voor een spaarrekening. Het verschil is echter maar 0,01%. De internetmogelijkheden kosten me dus 0,01% rente. Dat is het misschien wel waard...
Dat spreekt dan weer in het voordeel van de AT-bank. Ik wil namelijk het geld wat op mijn spaarrekeningen bij de Postbank en de Rabobank staat het liefst in één keer overhevelen naar een nieuwe spaarrekening.quote:Op zondag 12 maart 2006 14:29 schreef eXistence het volgende:
[..]
Ja en bij ASN bank kan je maar maximaal 250 euro per maand sparen bij AT-bank onbeperkt.
Nee alleen een klein kantoortje in Rotterdam Spangen. Je moet alles in cash storten en ze doen nergens moeilijk over als het maar meer dan 1000 euro is en het liefst wat meer. Over de rente kun je na 1 jaar al beschikken (mits je het bij hetzelfde kantoortje komt ophalen) en de hoofdsom krijg je na 5 jaar al weer terug.quote:
Hoe betrouwbaar is dat bedrijf?quote:Op zondag 12 maart 2006 15:46 schreef DRA het volgende:
[..]
Nee alleen een klein kantoortje in Rotterdam Spangen. Je moet alles in cash storten en ze doen nergens moeilijk over als het maar meer dan 1000 euro is en het liefst wat meer. Over de rente kun je na 1 jaar al beschikken (mits je het bij hetzelfde kantoortje komt ophalen) en de hoofdsom krijg je na 5 jaar al weer terug.
Waarom hevel je niet alles over naar een postbank kwartaalextrarekening?quote:Op zondag 12 maart 2006 14:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat spreekt dan weer in het voordeel van de AT-bank. Ik wil namelijk het geld wat op mijn spaarrekeningen bij de Postbank en de Rabobank staat het liefst in één keer overhevelen naar een nieuwe spaarrekening.
Daarnaast wil ik ook meer dan 250 euro per maand kunnen sparen.
Wat kan jou dat schelen?quote:Op zondag 12 maart 2006 15:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar is dat bedrijf?
Op de site van de postbank wordt deze rekening anders helemaal niet genoemd. Is het een geheime service voor speciale klanten?quote:Op zondag 12 maart 2006 16:27 schreef Untouchable het volgende:
[..]
Waarom hevel je niet alles over naar een postbank kwartaalextrarekening?
Je hebt namelijk al de postbank. Krijg je 3,3% rente. En je kan onbeperkt automatisch sparen
Ik heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk. Waarom is die rente daar zoveel hoger terwijl het ook Postbank is?quote:Op zondag 12 maart 2006 16:27 schreef Untouchable het volgende:
[..]
Waarom hevel je niet alles over naar een postbank kwartaalextrarekening?
Je hebt namelijk al de postbank. Krijg je 3,3% rente. En je kan onbeperkt automatisch sparen
Er zit een beperking op, je krijgt 3,3% over wat in een kwartaal op de rekening stond, zolang je niets opneemt. Als basis krijg je altijd 1,3%...neem je dat kwartaal niets op dan komt er 2% bovenop.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk. Waarom is die rente daar zoveel hoger terwijl het ook Postbank is?
Zie edit. Vanaf 100.000 euro kun je ook nog naar Xcellent sparen van Robeco (3,5%)quote:Op zondag 12 maart 2006 23:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat voor rente geeft Robeco?
Zie hierquote:Op zondag 12 maart 2006 22:55 schreef Jaymza het volgende:
[..]
Op de site van de postbank wordt deze rekening anders helemaal niet genoemd. Is het een geheime service voor speciale klanten?
Dan kun je dus beter naar Robeco.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zie hier
Een andere redelijk onbekende van de postbank is de Loyaal rekening (2,8%). Minimum saldo 15k euro, maar wel kosteloos opnemen en storten!
Je kunt ook beleggen, zolang je totale saldo maar boven de 25.000 blijft krijg je 3,1% op je spaargeld.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat van Robeco is puur sparen of ook beleggen?
Robeco Direct Xtra (3,1%, min. 25k) en Xcellent Sparen(3,5%, min 100k) kennen allebei 1% opnamekosten.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Je kunt ook beleggen, zolang je totale saldo maar boven de 25.000 blijft krijg je 3,1% op je spaargeld.
Dat moet er inderdaad instaanquote:Op maandag 13 maart 2006 08:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoe check je dat dan precies? Het lijkt me dat het wel in de voorwaarden van het "spaar"product staat....
Vanaf 2001 wordt het vermogen op 1 januari en het vermogen op 31 december genomen, opgeteld, en gedeeld door twee. De belastingdienst veronderstelt een rendement van 4% hierover, en belast dit tegen 30%. Uiteindelijk wordt dus 1,2% (30% van 4%) geheven over het gemiddeld vermogen. Vergeleken met de oude 0,7 % vermogensbelasting is dit dus uiteindelijk neergekomen op een belastingverhoging.quote:Op maandag 13 maart 2006 10:00 schreef jeroen2497 het volgende:
hoeveel % is de vermogen belasting eigenlijk?
Daar kan je in nederland ongeveer 300.000 euro op je spaarrekening hebben staan. Tegen die tijd interesseert het je toch geen flikker meer dat je 3000 euro vermogensrendementsheffing moet betalen.quote:Op maandag 13 maart 2006 10:49 schreef jeroen2497 het volgende:
idd, ik zit dr aan te denken om naar de Bahama's te verhuizen en daar al mn geld zetten, betaal je max iets van 3000 per jaar dacht ik
Mijn idee!quote:Op maandag 13 maart 2006 11:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als je ¤ 10.000,00 in de maand verdient dan zijn er zeker landen die een stuk interessanter zijn dan Nederland.Je zou in Nederland 52% betalen over de hoogste schijf, dat is absoluut niet noodzakelijk als je dat niet wilt.
Ik had het echter meer over vermogen.
Ik heb er serieus weleens over gedacht om er onderzoek naar te doen en een boek "Belastingontduiking voor dummies" te gaan schrijven. Dat zou best een gat in de markt zijn.
Dit geldt wel pas boven een vermogen van ¤ 19.698 (zo even uit m'n hoofd)quote:Op maandag 13 maart 2006 10:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Vanaf 2001 wordt het vermogen op 1 januari en het vermogen op 31 december genomen, opgeteld, en gedeeld door twee. De belastingdienst veronderstelt een rendement van 4% hierover, en belast dit tegen 30%. Uiteindelijk wordt dus 1,2% (30% van 4%) geheven over het gemiddeld vermogen. Vergeleken met de oude 0,7 % vermogensbelasting is dit dus uiteindelijk neergekomen op een belastingverhoging.
Nee hoor, dat begint pas vanaf 40.000. Je hoeft ook alleen maar 1.2 procent te betalen over het bedrag dat je boven 40.000 gespaard hebt.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:15 schreef Lips het volgende:
[..]
Dit geldt wel pas boven een vermogen van ¤ 19.698 (zo even uit m'n hoofd)
Dit is niet waar. Het is ¤ 19.000 (weet even het exacte bedrag niet) per persoon. (+ ruim 2.000,-- per kind)quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:36 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Nee hoor, dat begint pas vanaf 40.000. Je hoeft ook alleen maar 1.2 procent te betalen over het bedrag dat je boven 40.000 gespaard hebt.
O nog even vergeten. Het is verstandig om niet meer dan 20.000 euro per rekening op een bank te zetten. Verstandig is dus om meerdere rekeningen te openen en daarover het spaargeld te verdelen.
De vrijstellingen voor de VRH zijn en blijven hetzelfde.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:49 schreef Katinkat het volgende:
Dat begrag van die 40.000 is toch pas sinds kort? Daarvoor was het iets van rond de 20.000 euro.
Van mijn laatste afschrift:quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:32 schreef Lips het volgende:
hoeveel rente krijg je nu en hoeveel verwacht je te gaan krijgen bij een andere bank?
Ja, dat is ook een oude spaarrekening die niet meer geopend kan worden. Die kan je met één handtekening bij je ABN bankshop naar een internetspaarrekening laten omzetten, die dezelfde voorwaarden heeft als de teledirect had. Je kan er niet direct op storten en opnemen, dat loopt allemaal via je lopende rekening. En de rente is 2,4%.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:38 schreef wlsandman het volgende:
[..]
Van mijn laatste afschrift:
TELE DIRECT SPAARREKENING
TARIEF 1 1,70% TARIEF 2 1,90%
RENTE EFFECTIEF OP JAARBASIS
En ik verwacht, zoals ik hier een beetje lees, minimaal 3%![]()
Goeie tipquote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:51 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een oude spaarrekening die niet meer geopend kan worden. Die kan je met één handtekening bij je ABN bankshop naar een internetspaarrekening laten omzetten, die dezelfde voorwaarden heeft als de teledirect had. Je kan er niet direct op storten en opnemen, dat loopt allemaal via je lopende rekening. En de rente is 2,4%.
Je kan trouwens wel 3% krijgen, als je het naar een internetplus-spaarrekening laat omzetten bij de ABN. Dan krijg je 3% over het saldo wat er een kalenderkwartaal opstaat.
Uhmm... Dat komt door je eigen beeld dat je van de Postbank hebt?quote:Op zondag 12 maart 2006 22:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk. Waarom is die rente daar zoveel hoger terwijl het ook Postbank is?
VSB geeft 3,3% zonder opnamekosten of andere beperkingen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:42 schreef Lips het volgende:
3% krijg je (volgens mij) zo'n beetje nergens op een gewone spaarrekening hoor
O wat jij bedoelt is een schenking o(of zoals het officieel heet een "lening"). Een ouder mag aan een kind onder de 35 jaar een schenking doen van 21.700 euro belastingvrij. Daarna is het iets van 4500 euro per jaar.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Het is ¤ 19.000 (weet even het exacte bedrag niet) per persoon. (+ ruim 2.000,-- per kind)
Fijne kick, trouwens.....
Nee.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:33 schreef Fisherman het volgende:
[..]
O wat jij bedoelt is een schenking o(of zoals het officieel heet een "lening"). Een ouder mag aan een kind onder de 35 jaar een schenking doen van 21.700 euro belastingvrij. Daarna is het iets van 4500 euro per jaar.
zozo... ome Dirk is blij met zijn personeelquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:41 schreef RenzoBrad het volgende:
Internetspaarrekening bij de DSB Bank, was 3,2% en is net verhoogd naar 3,3%. Aangezien het mijn werkgever is ontvang ik 3,7%
Er is geen minimale inleg, geen minimaal bedrag wat je per maand moet storten en er zijn ook geen kosten aan verbonden indien je wat opneemt. Ideaal al zeg ik het zelf![]()
Hehe is ook maar één van de weinige waarderingen van het personeel...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:44 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
zozo... ome Dirk is blij met zijn personeel![]()
die 3% bij de rabo is alleen over het laagste saldo gedurende het kalenderkwartaal. De rest krijg je maar 1% over.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:03 schreef _Flash_ het volgende:
Alles bij de rabo.
Twee rekeningen met ongeveer 3 procent (internetsparen)
Eentje van 2,5 procent
en een spaarloonrekening van 4,8 %
Toch niet in België. Ik heb een internetspaarrekening bij Rabobank en krijg 3% basisintrest (en dus niet enkel over het laagste saldo). Het zou me verwonderen mocht Rabobank in Nederland andere voorwaarden hanteren.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:04 schreef Lips het volgende:
[..]
die 3% bij de rabo is alleen over het laagste saldo gedurende het kalenderkwartaal. De rest krijg je maar 1% over.
Ik heb het net even opgezocht en wat je zegt klopt ook niet in Nederland. Jullie krijgen tot maximum 4%: 3% basisrente en een bonusrente van 1% over het laagste saldo.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:04 schreef Lips het volgende:
[..]
die 3% bij de rabo is alleen over het laagste saldo gedurende het kalenderkwartaal. De rest krijg je maar 1% over.
quote:De rente van Rabo InternetBonusSparen bestaat uit een basisrente en een bonusrente. De basisrente wordt dagelijks berekend over het gehele saldo. De bonusrente tellen we daarbij op. Deze wordt berekend over het laagste saldo in een kwartaal. Hoe langer uw geld op de rekening staat, hoe meer u profiteert van de bonus. De totale rente ontvangt u jaarlijks op 1 januari.
Er is 1% basisrente en 2% bonusrente. Dus wat ik schreef klopt welquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:44 schreef whispers het volgende:
[..]
Ik heb het net even opgezocht en wat je zegt klopt ook niet in Nederland. Jullie krijgen tot maximum 4%: 3% basisrente en een bonusrente van 1% over het laagste saldo.
[..]
Helemaal niks?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:00 schreef fr0x het volgende:
...en volgens mij krijg ik er nu helemaal geen rente over(bij de postbank).
Hij heeft het over zijn betaalrekening. Daar krijg je nergens rente over.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:29 schreef DonJames het volgende:
[..]
Helemaal niks?Is dat dan een Postbank Halal-rekening?
... behalve in het immer geweldige Belgiequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hij heeft het over zijn betaalrekening. Daar krijg je nergens rente over.
Ik zou kiezen voor de Rabo (als ik moet kiezen uit die 2 dan). Postbank is minder klantvriendelijk en daar moet je voor vanalles extra betalen. Ook duurt het daar langer als je geld (bijv. salaris) moet ontvangen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:23 schreef SHARKYKING het volgende:
Heb 2 spaarrekeningen, zowel intersparen van de postbank als rabobank telesparen.
van huis uit meegekregen dat het wel fijn is om 2 verschillende banken te hebben, als de een moeilijk doet:). Maar goed op beide rekeningen zit hetzelfde rentepercentage, dus twijfel inmiddels of ik ze beiden aanhoud.Dit mede doordat ik ga starten met mijn eerste echte baan.
Welke bank is in dat geval beter om voor te gaan?
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:09 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik zou kiezen voor de Rabo (als ik moet kiezen uit die 2 dan). Postbank is minder klantvriendelijk en daar moet je voor vanalles extra betalen. Ook duurt het daar langer als je geld (bijv. salaris) moet ontvangen.
Het is ook nog eens niet waarquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:09 schreef wlsandman het volgende:
[..]
![]()
Zegt iemand die bij de rabobank werkt![]()
![]()
![]()
![]()
Dat mag niet he boef. Ontwijking welquote:Op maandag 13 maart 2006 11:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb er serieus weleens over gedacht om er onderzoek naar te doen en een boek "Belastingontduiking voor dummies" te gaan schrijven. Dat zou best een gat in de markt zijn.
Op internet lees ik toch dat er een basisrente is van 3% op het werkelijke saldo en een bonusrente van 1% op het laagste saldo. Is die informatie dan fout of interpreteer ik ze verkeerd?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:19 schreef Lips het volgende:
[..]
Er is 1% basisrente en 2% bonusrente. Dus wat ik schreef klopt wel
(ik werk bij de Rabobank)
Hmm ik ben het wel met Lips eens hoor.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is ook nog eens niet waar(ik zou niet weten waar ik bij Postbank extra voor moet betalen en dat gezever over een dag later is 1: achterhaald (dat is inmiddels al een tijdje niet meer zo en 2: het maakt niets uit of je je salaris nu op de 25e of de 26e krijgt)
Nogmaals: achterhaald (probeer het inderdaad maar eens uit, ik stel belangeloos mijn girorekening beschikbaar voor een storting van 1 cent die direct wordt geretourneerd) en toen dat wel zo was (niet de schuld van PB, maar van Interpay waar Postbank altijd op aangesloten is geweest) was het ook niet relevant, aangezien er net zoveel dagen tussen je salaris zit als bij je collega's.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:28 schreef _Flash_ het volgende:
En mijn salaris is meteen binnen! (Het is gewoon een feit dat het langer duurt met de Postbank. Probeer het maar eens uit.)
Op de één of andere manier heeft mijn collega die bij de Postbank zit haar salaris anders wel altijd 1 dag later dan ikquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Nogmaals: achterhaald (probeer het inderdaad maar eens uit, ik stel belangeloos mijn girorekening beschikbaar voor een storting van 1 cent die direct wordt geretourneerd) en toen dat wel zo was (niet de schuld van PB, maar van Interpay waar Postbank altijd op aangesloten is geweest) was het ook niet relevant, aangezien er net zoveel dagen tussen je salaris zit als bij je collega's.
Dat is sinds juli niet meer zo.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:51 schreef Coconut het volgende:
[..]
Op de één of andere manier heeft mijn collega die bij de Postbank zit haar salaris anders wel altijd 1 dag later dan ik![]()
idem itoquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:58 schreef Renesite het volgende:
rabobank, internetsparen enzo... http://www.rabobank.nl/pa(...)nternet_bonus_sparen
Als jij werk bij de rabobank, krijg je wel meer rente..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:55 schreef whispers het volgende:
[..]
Op internet lees ik toch dat er een basisrente is van 3% op het werkelijke saldo en een bonusrente van 1% op het laagste saldo. Is die informatie dan fout of interpreteer ik ze verkeerd?![]()
Goede ervaringen met de spaarekening. Momenteel is de rente 3,3% (voor personeel een opslag van 0,4%) en er zijn absoluut geen belemmeringen (geen opnamekosten, geen minimale inleg enz.)quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:18 schreef summerscent het volgende:
@ Coconut of anderen
Wat is jouw ervaring met DSB bank? Ik heb momenteel internetspaarrekening van de Postbank,omdat ik girorekening heb, leek het me handig. Ik heb dus 2,5% rente, maar als de DSB bank goed is denk ik erover ook een te openen. Bij vele banken met 3% of meer rente vragen ze opnamekosten.
precies, zag ik ook net, das wel mooiquote:Op zondag 27 augustus 2006 10:37 schreef Paul_P het volgende:
ASN Bank Ideaalsparen sinds 25 augustus weer 4,0%
Ik werk bij de Rabo, niet voor de Rabo. Ik krijg dus ook geen personeelskortingen enzo. Ik werk voor Welten, een bedrijf dat mensen detacheert (o.a. bij de Rabo).quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:09 schreef wlsandman het volgende:
[..]
![]()
Zegt iemand die bij de rabobank werkt![]()
![]()
![]()
![]()
Erm. dat is geen addertje, dat is logisch.....quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:43 schreef _Flash_ het volgende:
Hmmm hou dus wel rekening met die voorwaarden!
Als je dus die hele 3.3 procent wilt halen op jaarbasis mag je in elk kwartaal niet meer opgenomen hebben dan de uitgekeerde rente. Dan klinkt het Rabo Internetbonussparen nog aantrekkelijker. Hoewel daar ook weer een addertje onder het gras zit. Maar uiteindelijk zit je daar beter denk ik.
Ik weet zeker dat ik het geld niet nodig heb. Ik heb een vast bedrag. Dit wil ik op die spaar rekening zetten, en heb het niet nodig. Dus die 3,3 % krijg ik zeker dan.quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:43 schreef _Flash_ het volgende:
Hmmm hou dus wel rekening met die voorwaarden!
Als je dus die hele 3.3 procent wilt halen op jaarbasis mag je in elk kwartaal niet meer opgenomen hebben dan de uitgekeerde rente. Dan klinkt het Rabo Internetbonussparen nog aantrekkelijker. Hoewel daar ook weer een addertje onder het gras zit. Maar uiteindelijk zit je daar beter denk ik.
Voor veel particulieren is dat zeker wel een addertje.quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm. dat is geen addertje, dat is logisch.....
Even een rekenvoorbeeld:quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:01 schreef _Flash_ het volgende:
Dus het is zeker lichtelijk misleidend IMHO.
Ik weet hoe het werkt en de voorwaarden zijn wat mij betreft gewoon helder en logisch.quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:14 schreef _Flash_ het volgende:
?
Nee, ik zeg dat mensen gewend zijn een vast percentage te krijgen over het geld dat op hun spaarrekening staat. Niet over geld dat ze er af halen. Als je bij een bank werkt dan zou je wel moeten weten hoe dat werkt(e) bij niet-bonusmisleidingen. Rente-vanaf <datum> en rente-tot <datum>.
En nu roepen de banken om het hardst dat ze een hoge rente geven. Met een kleine disclaimer er onder met dit soort voorwaarden.
Eenschquote:Op maandag 13 maart 2006 10:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er wordt een rendement verondersteld, terwijl het niet eens zeker is dat je dat rendement gaat behalen en er wordt geen rekening gehouden met inflatie.
Pure diefstal dus.
En wat mij betreft nietquote:Op vrijdag 1 september 2006 23:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik weet hoe het werkt en de voorwaarden zijn wat mij betreft gewoon helder en logisch.
Ik denk dat jullie langs elkaar heenpraten.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:28 schreef Five_Horizons het volgende:
Prima. Duidelijker dan aan de hand van het rekenvoorbeeld zou ik het niet kunnen maken, vrees ik.
Je hoeft het mij ook niet uit te leggen of te verduidelijken, ik weet hoe het werk. Ik werk net als jij bij een bank.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:28 schreef Five_Horizons het volgende:
Prima. Duidelijker dan aan de hand van het rekenvoorbeeld zou ik het niet kunnen maken, vrees ik.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:56 schreef _Flash_ het volgende:
Exact, frederik. Maar Five_Horizons lijkt dit punt niet te (willen) begrijpen..
Neem gewoon een spaarrekening met 4% rente, kosteloos opneembaar. Volgens jou beredenering heb je dan beide voordelenquote:Op zaterdag 2 september 2006 23:43 schreef frederik het volgende:
Persoonlijk ben ik wel blij met dat soort rekeningen, hoeft het niet alleen een nodeloos ingewikkelde marketing strategie te zijn.
Vroeger had je de keuze tussen of een spaarrekening met 1,5% rente, of een vaste looptijd rekening met 4% rente. Nu is er een tussenoplossing met 3.3% danwel 1%, een rekening ...
ASN Bank is onderdeel van SNS oid.quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:55 schreef Paul_P het volgende:
Er is nu ook SNS Maxisparen. Ook maandelijkse inleg tussen 50 en 250 euro, kostenloos opneembaar en net zoals ASN Ideaalsparen 4% rente.
ABN Amro toekomstplan. Je legt maandelijks geld in, daar koopt ABN Amro aandelen voor (afhankelijk van je keuze heel defensief of heel offensief, of iets daartussenin). Levert veel rendement op. Als aandelen zakken is dat lullig voor je reeds gedane inleg, maar gunstig voor de inleg die nog zal volgen, in dat geval koop je namelijk relatief goedkoop in.quote:Op maandag 11 september 2006 10:49 schreef exode het volgende:
wat een keuzes allemaal....ik en geld zijn geen vrienden...ik had altijd een vaste termijn spaarrekening bij de Rabo, zo 1 waar je niet eens aan kon komen. Maar die is een tijdje geleden vrij gevallen...
Nu heb ik 2 internetspaarrekeningen bij de Rabo, 1 voor rekeningen die nog gaan komen (als het op mijn betaalrekening staat gaat het op....) en 1 voor iets langere termijn (vakantie etc). Voor mij werkt het zo prima...ik gebruik de eerste dus niet echt als spaarrekening maar als verkapte betaalrekening. Een de 2e als korte termijn spaarrekening....
maar nu wil ik ook nog op lange termijn gaan sparen. Dus geld lang laten staan, voor ooit een huisje of zo..of gewoon zodat ik niet op een houtje moet gaan bijten als ik oud en afgedankt ben...is die postbank rekening dat een optie of zijn er nog veel betere opties? bijvoorbeeld iets met aandelen erin? Ik werk dan wel bij de Rabo (nog paar weekjes) maar heb niets te maken met rekeningen en zo.
of naar -50% of meerquote:Op maandag 11 september 2006 22:10 schreef Cosworth het volgende:
[..]
ABN Amro toekomstplan. Je legt maandelijks geld in, daar koopt ABN Amro aandelen voor (afhankelijk van je keuze heel defensief of heel offensief, of iets daartussenin). Levert veel rendement op. Als aandelen zakken is dat lullig voor je reeds gedane inleg,
Rendement over 10 jaar kan oplopen tot zo'n 50 procent of meer.
Stel je stort 100.000 euro op je spaarrekening 1 dag nadat het nieuwe kwartaal is ingegaan. Dan krijg je over die 100.000 euro voor de rest van het kwartaal maar 1 procent rente, en niet 3,zoveel procent.quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Even een rekenvoorbeeld:
Je hebt ¤ 100,--
Dat laat je er een kwartaal op staan. Daar krijg je 3,3% /4 = ¤ 0,825 over.
Nu neem je die 100,825 op en je stort de rest van het jaar niet meer bij. Dan zou het dus logisch moeten zijn dat je aan het einde van het jaar ¤ 3,30 krijgt
Lijkt me niet.
Die 4% is over een heel jaar gerekent. Die 3,3% bij de postbank(kwartaalrekening) krijg je dus elke 3 maanden, mits je niet aan het bedrag zit. Uiteindelijk is die 3,3% dus veel interessanter dan die 4% van de SNS bank. Veel mensen kijken hier overheen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:55 schreef Paul_P het volgende:
Er is nu ook SNS Maxisparen. Ook maandelijkse inleg tussen 50 en 250 euro, kostenloos opneembaar en net zoals ASN Ideaalsparen 4% rente.
Huh? Dan zou dat betekenen dat je 1,033^4 = 13,9% rente krijgt op jaarbasis. Toch?quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:59 schreef fr0x het volgende:
[..]
Die 4% is over een heel jaar gerekent. Die 3,3% bij de postbank(kwartaalrekening) krijg je dus elke 3 maanden, mits je niet aan het bedrag zit. Uiteindelijk is die 3,3% dus veel interessanter dan die 4% van de SNS bank. Veel mensen kijken hier overheen.
Rente over rente.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:09 schreef fr0x het volgende:
Ik snap je berekening niet, per kwartaal krijg je 3,3% mits je er niet aanzit. 4 x 3,3 = 13,2
Dus, als je 10.000 op je spaar rekening hebt, krijg je hier elke 3 maanden 3,3% rente overheen. Dit is dus 330,- per kwartaal.
correct me if i'm wrong..
Precies. 3.3% per jaar mét voorwaarden, niet nemen dus.quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:07 schreef LB06 het volgende:
[..]
Rente over rente.
Kwartaal 1: ¤100,00 * 1,033 = ¤103,30
Kwartaal 2: ¤103,30 * 1,033 = ¤106,71
Kwartaal 3: ¤106,71 * 1,033 = ¤110,23
Kwartaal 4: ¤110,23 * 1,033 = ¤113,86
Ergo, kapitaal in kwartaal 4 = ¤100 * 1,033 * 1,033 * 1,033 * 1,033= ¤100 * 1,033^4.
En zelfs al zou er geen rente over rente bestaan, dan nog is 13,2% op jaarbasis (op een risicoloze spaarrekening NB!) veel te veel om waar te zijn. Als dat waar zou zijn zou bijna niemand meer beleggen in aandelen, laat staan obligaties.
Hoe dan?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:50 schreef Socios het volgende:
Klanten van de ING Bank kunnen nu een kleine 4 maanden lang sparen tegen 5,75%.
Dat heb ik eens nagevraagd, en het antwoord wat ik (in januari 2006) kreeg was:quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Stel je stort 100.000 euro op je spaarrekening 1 dag nadat het nieuwe kwartaal is ingegaan. Dan krijg je over die 100.000 euro voor de rest van het kwartaal maar 1 procent rente, en niet 3,zoveel procent.
Jouw stelling is dus onwaar, ook over het bedrag wat je na de 1e dag stort krijg je rente (naar ratio van het aantal dagen).quote:De Kwartaalextrarekening heeft een variabele basisrente en een variabele extra rente. De basisrente wordt volgens het dagrentesysteem berekend. De extra rente wordt berekend op basis van het gemiddelde saldo op de rekening. Het gemiddelde wordt bepaald door het saldo van iedere dag bij elkaar op te tellen en te delen door het aantal dagen van het kwartaal.
Zowel de basisrente als de extra rente wordt ieder kwartaal uitgekeerd. Na afloop van een kwartaal wordt gekeken of u een opname hebt gedaan. Als dit niet het geval is, ontvangt u naast de basisrente ook extra rente. Hebt u wel een opname gedaan, dan ontvangt u alleen de basisrente.
Is dat niet alleen geldig voor nieuw extern credit geld? Dus nieuwe klanten?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:50 schreef Socios het volgende:
Klanten van de ING Bank kunnen nu een kleine 4 maanden lang sparen tegen 5,75%.
Ik heb deze ook van de week afgeslotenquote:Op zondag 5 november 2006 16:44 schreef ryan_atwood het volgende:
Hier ook een spaarder bij de DSB bank. 3,3 zonder voorwaarden is toch wel het beste wat ik gezien heb tot nu toe
Als je ¤ 15.000,-- beschikbaar hebt, ja.(en het staat minimaal 5 jaar vast)quote:Op woensdag 15 november 2006 19:08 schreef ryan_atwood het volgende:
http://www.homburg.nl/
Obligatielening 7% vast gegarandeerd.
Is dat niet iets ipv een spaarrekening?
15 euro beschikbaar heb ik wel.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als je ¤ 15.000,-- beschikbaar hebt, ja.(en het staat minimaal 5 jaar vast)
Overdraagbaar ja: (in dit geval)quote:Op woensdag 15 november 2006 20:42 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
15 euro beschikbaar heb ik wel.
5 jaar vast... is een obligatielening niet overdraagbaar?
das waar. maar leuk rendement welquote:Op woensdag 15 november 2006 20:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Overdraagbaar ja: (in dit geval)
Dan is de vraag of je er ¤ 15.000,-- voor terugkrijgt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |