Je kan het beste met je rechtervoet voor je linker gaan staan met tenen richting linker zijmuur, dan kan je een backhand ook vol raken! Daarbij moet je ook iets instappen voor als je extra power wil.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:26 schreef onearmedman het volgende:
Squash nu ongeveer een jaar. Vooral problemen met harde opslagen direct op de volley terug te slaan, en mijn backhand is nog erg zwak. Ik raak meestal wel met backhand maar mis de power die ik in mijn forhand wel heb. Bij goede spelers lijkt het alsof ze met de backhand de bal "slicen", ik weet dat dit niet zo is maar de manier waarop ze de beweging maken lijkt op een slice.
We hebben Vanessa hard aangemoedigd. Het mocht niet baten.quote:
Ja, die laatste game was echt de game van het toernooi imhoquote:Op zondag 13 september 2009 11:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Beste partij tot dusver: Palmer vs Shabana. Wat een spektakel!
Klopt. Als je greep goed is (neutraal forehand/backhand) en je stand is goed, moet je misschien eens gaan droogoefenen. Om het gevoel te krijgen. Het begint bij de achterzwaai, het eerst wat je doet als je op de T staat en weet dat je hem op de backhand gaat nemen is het racketblad naar die kant opendraaien, het blad horizontaal leggen dus. Dan kom je altijd genoeg onder de bal voor voldoende lengte. Dan stap je in met je rechterbeen, zover dat je net bij de bal zou kunnen, niet te dicht erop, en je moet meer richting achtermuur gedraaid staan dan richting voormuur. Verleng je je achterzwaai door je rechterelleboog (als je rechts bent) langs je lichaam te houden terwijl je je schouder naar beneden draait. En het racketblad omhoog, als je het goed doet heb je je rechterpols vlak bij je linkeroor, en hangt het racketblad weer bijna horizontaal, maar nu omgekeerd.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:26 schreef onearmedman het volgende:
Squash nu ongeveer een jaar. Vooral problemen met harde opslagen direct op de volley terug te slaan, en mijn backhand is nog erg zwak. Ik raak meestal wel met backhand maar mis de power die ik in mijn forhand wel heb. Bij goede spelers lijkt het alsof ze met de backhand de bal "slicen", ik weet dat dit niet zo is maar de manier waarop ze de beweging maken lijkt op een slice.
Nou nee, niet direct in Amsterdam. M'n laatste paar schoenen heb ik gekocht bij een stand van HiTec bij het British Open, het paar daarvoor heb ik in een squashcentrum gekocht en m'n schoenen daarvoor kwamen uit de winkel van het Europese hoofdkantoor van Nike waar ik op dat moment werkte.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:05 schreef onearmedman het volgende:
Bedankt. Dat was inderdaad ook een probleem, behalve perry en intersport ben ik niet zo bekend met sportzaken in de buurt. Ik woon in de stad dus je zou zeggen dat er wel wat sportzaken moeten zijn, zou je een paar namen kunnen noemen van goed sportzaken?
Van welk materiaal is deze? Alu, Titanium of Carbon?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:18 schreef joers1 het volgende:
haha d8 ik ook...maar nu is de keus alsnog op een ander gevallen;
Head Liquidmetal Eclipse, heb ik net bij het squashcentrum gekocht (wist niet dat die ook racktes verkochten). En heb daar met wat verschillende rackets een balletje kunnen slaan. Deze "lag het prettigst in de hand en voelde fijn aan, beter dan de Dunlop. maar goed...ik als beginner kan niet vergelijken. De squash-trainer vond het in elk geval een prima keuze (maar zou die wat anders zeggen als hij ze zelf verkoopt?)
[ afbeelding ]
Titanium....en ja, is best een leuk ding.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:46 schreef Marurk het volgende:
[..]
Van welk materiaal is deze? Alu, Titanium of Carbon?
Lijkt me een mooi dingetje.
heb ik vroeger ook gehad toen ik nog aan tennis deed....men vreesde toen voor een tennisarm. Maar is geruisloos over gegaan toen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:03 schreef Paxlie het volgende:
Vanavond weer gesquashed, het blijft toch echt een heerlijke sport. Had vandaag een gigantisch lange en stressvolle dag en dat is er allemaal uit
Ander vraagje, ik heb regelmatig na het squashen last van een pijnlijke biceps/elleboog. De aanhechting van mijn biceps in de elleboog doet dan in ieder geval redelijk zeer. Na een uur is dit vrijwel altijd weg. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |