abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 13:00:38 #226
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_202043045
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:42 schreef GwaiLow het volgende:
Haha, zo heel af en toe bump ik dit topic weer eens even. Kijken of er wat nieuwe squashers op FOK zitten.
Ben afgelopen maand een paar keer wezen badmintonnen. Dat is ook best zwaar. :D. Kan ik net zo goed gaan squashen. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_202043319
Begint weer langzaam te komen. Nu bijna wekelijks weer met een collega. Heeft sinds voor de zomer stil gelegen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 16 november 2021 @ 10:46:58 #228
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_202198886
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 14:31 schreef theSummoner het volgende:
Yesss laddercompetitie begonnen bij S.C.H.I.E.T.
En vanavond weer clubavond, lekker meppen :)
Jeetje, die laddercompetitie bij SCHIET was maar kortstondig he? Ik speel daar wel de reguliere SBN-competitie.

Speel jij nog steeds? I know, jouw post is uit 2012, maar zag 'm toevallig :o
  dinsdag 16 november 2021 @ 10:48:24 #229
179002 GwaiLow
pi_202198908
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:00 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Ben afgelopen maand een paar keer wezen badmintonnen. Dat is ook best zwaar. :D. Kan ik net zo goed gaan squashen. :').
Badminton is ook heel zwaar en leuk inderdaad. Ik heb een badminton speler in mijn squash-team zitten. Die heeft echt een enorm harde forehand volley :D .

Ik zie trouwens dat ik niet tussen de FOK-Squash-Users sta in de openingspost! :'( :P
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 11:16:09 #230
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_202199208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 10:48 schreef GwaiLow het volgende:
Badminton is ook heel zwaar en leuk inderdaad. Ik heb een badminton speler in mijn squash-team zitten. Die heeft echt een enorm harde forehand volley :D .
Heb nog niet de juiste badmintontechniek te pakken, maar leuk is het wel. Niet leuker dan squash natuurlijk. B-).

quote:
Ik zie trouwens dat ik niet tussen de FOK-Squash-Users sta in de openingspost! :'( :P
Tja, een OP uit 2012. Volgens mij is een groot deel ook niet meer actief op FOK!. Wordt een kort lijstje voor #4 van deze reeks. :').
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:19:53 #231
179002 GwaiLow
pi_202199255
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Heb nog niet de juiste badmintontechniek te pakken, maar leuk is het wel. Niet leuker dan squash natuurlijk. B-).
[..]
Tja, een OP uit 2012. Volgens mij is een groot deel ook niet meer actief op FOK!. Wordt een kort lijstje voor #4 van deze reeks. :').
Haha inderdaad 2012 :P . Ja, jammer dat dit topic zo slecht loopt nowadays. Jammer genoeg was ik zelf wat minder actief in de periode dat er meer fanatieke squashers op FOK waren.

Heb gisteren weer naar Willstrop op de Canary Wharf Classics gekeken. Hij sloopt op 38 jarige leeftijd gewoon Abouelghar nog even hoor. Pff wat een baas is hij toch!
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 11:54:08 #232
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_202199754
Moet zeggen dat ik door het badmintonnen wel weer een enorme zin heb gekregen om te gaan squashen. Helaas is zelfs het badmintonnen met een groepje recreatieve 50-plussers op dit moment soms nog iets te zwaar voor mijn spieren, dus het is slimmer om niet te gaan squashen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 18 november 2021 @ 12:49:09 #233
179002 GwaiLow
pi_202229055
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Moet zeggen dat ik door het badmintonnen wel weer een enorme zin heb gekregen om te gaan squashen. Helaas is zelfs het badmintonnen met een groepje recreatieve 50-plussers op dit moment soms nog iets te zwaar voor mijn spieren, dus het is slimmer om niet te gaan squashen.
Nee precies, dan is squashen misschien niet zo verstandig. Al kan je het natuurlijk zo zwaar maken als je zelf wil. Je kan iemand opzoeken van een lager niveau (C3 of C2 oid). Of je doet oefeningen / lengtegames. Of je zoekt iemand van een hoger niveau op, en diegene mag bijvoorbeeld alleen lengte spelen en jij mag dan zelf de hele baan gebruiken :D. Ook altijd leuk!
  woensdag 26 juli 2023 @ 13:44:22 #234
179002 GwaiLow
pi_210044694
Hoe gaat het inmiddels met squashende Fokkers? :D
  Moderator woensdag 26 juli 2023 @ 14:19:08 #235
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210045089
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 13:44 schreef GwaiLow het volgende:
Hoe gaat het inmiddels met squashende Fokkers? :D
Mijn laatste keer op de baan was een jaar geleden tegen de drummer van de Canadese band de Crash Test Dummies. Ik had hem 18 jaar eerder uitgedaagd voor een potje mochten ze ooit weer op tournee in Nederland zijn. Het smaakte wel naar meer.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 26 juli 2023 @ 17:52:10 #236
179002 GwaiLow
pi_210047577
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juli 2023 14:19 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Mijn laatste keer op de baan was een jaar geleden tegen de drummer van de Canadese band de Crash Test Dummies. Ik had hem 18 jaar eerder uitgedaagd voor een potje mochten ze ooit weer op tournee in Nederland zijn. Het smaakte wel naar meer.
Wat leuk! Nou ja, het seizoen begint weer op 15 september, dus ik denk dat je zo weer bij je oude team aan kan sluiten. Alleen spelen die tegenwoordig in Heemskerk :D
  maandag 12 augustus 2024 @ 13:36:35 #237
179002 GwaiLow
pi_214690589
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juli 2023 14:19 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
En? Ben je blijven squashen het afgelopen jaar?

Of nog andere Fokkers die de sport beoefenen?
  Moderator maandag 12 augustus 2024 @ 17:13:00 #238
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_214692804
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:36 schreef GwaiLow het volgende:
En? Ben je blijven squashen het afgelopen jaar?
Nee, maar toevallig een paar weken terug met een badmintonmaatje wezen squashen. Dat seizoen was voorbij en hij wilde het wel een keertje proberen. Eind van de maand heb ik een afspraak staan met één van mijn oude teamgenoten. Jij kent hem wel. B-).

Jij nog actief?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 14 augustus 2024 @ 11:40:02 #239
179002 GwaiLow
pi_214711034
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2024 17:13 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Nee, maar toevallig een paar weken terug met een badmintonmaatje wezen squashen. Dat seizoen was voorbij en hij wilde het wel een keertje proberen. Eind van de maand heb ik een afspraak staan met één van mijn oude teamgenoten. Jij kent hem wel. B-).

Jij nog actief?
Ja, die ken ik zeker! Heb nooit tegen hem gespeeld, maar wel een keer gescheidst. Dat was een aardig verhit en emotioneel potje :o. Een hoop no-lets, lets en strokes.

Leuk dat je toch hier en daar nog af en toe wat squasht! Begint het dan niet weer te kriebelen om competitie (evt als reserve) te gaan spelen? Of toch weer bang voor blessures omdat je in een competitie wedstrijd toch al snel wat dieper gaat?

Ja, bij mij gaat het nog steeds wel goed. Ik probeer wel een keer of 4 per week te blijven squashen, dus dat is een aardig aantal.

Ik probeer dit topic elk jaar even te bumpen, om te kijken of er weer wat squashende Fokkers bij zijn gekomen. Jaren geleden was dit topic toch wel redelijk actief, dacht ik!

Edit: In de OP schreef je nog dat Squash geen Olympische sport is, en dat dit een schande is. Gelukkig is nu alles anders, en zijn we er vanaf 2028 in LA bij !! Dat gaat genieten worden :)

[ Bericht 4% gewijzigd door GwaiLow op 14-08-2024 12:21:51 ]
  woensdag 14 augustus 2024 @ 12:13:10 #240
179002 GwaiLow
pi_214711341
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 10:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is squash, je moet zelf initiatief nemen. Dat zie je heel vaak bij squash, dan heb je allemaal eilandjes van 2 tot 4 mensen die alleen maar met elkaar squashen, en dan zijn er een paar mensen die er een paar keer een halfuurtje insteken, en dan gebeurt er ineens wat omdat iedereen behoefte heeft aan iets clubachtigs.

Met voetbal gebruiken we teamers.nl, die site zou je ook zo kunnen gebruiken om met een groepje een competitietje op te zetten bijvoorbeeld. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat soort sites hebt voor andere sporten zodat het nog makkelijker wordt.
[..]
De tennistechniek is heel anders omdat je vanwege het gewicht van racket en bal je arm erachter moet hebben. Daarmee ga je gewoon niet ver komen. Als je je elleboog in de achterzwaai zo lang mogelijk tegen je romp aan houdt heb je een veel sneller beweging terwijl je ook al klaar bent om te volleren. Bovendien heb je de ruimte niet voor die tennisachterzwaai als de bal in de hoek wordt gespeeld, wat de bedoeling is. Ook kost het teveel kracht die je nodig hebt om te lopen doordat je het racket teveel duwt en te weinig laat zwiepen, waardoor de bal ook nog eens niet hard genoeg kan.

Verder zijn er naar mijn idee twee types goede spelers. Enerzijds heb je de agressieve speler, die staat altijd op zijn voorvoeten, staat eerder te ver naar voren dan te ver naar achteren, wil zoveel mogelijk volleren, altijd het initiatief willen overnemen en het spel dicteren en snel het punt maken.

Anderzijds heb je van die Zen-meesters, ik ken veel Tai Chi-ers die zo speelden. Die gebruiken de energie van de tegenstander als een bejaarde Kung Fu-leraar uit van die films. Die dicteren niet maar sturen het spel, vaak zonder dat de tegenstander het merkt. Die laten de ander lopen, hebben rust, wachten hun kansen af, spelen de ballen vaak zachter om zichzelf meer tijd te geven, breken het ritme van hun tegenstander met tempowisselingen. Ik heb een keer tegen zo eentje gespeeld toen ik nog onervaren was. Ik was veel fitter, veel en veel jonger, en vooral beter. Ik sloeg hem helemaal van de baan, behalve dat ik opeens van de scheidsrechter hoorde dat ik met 3-0 verslagen was.

Welke van de twee je kunt worden is een kwestie van persoonlijkheid. Ik heb zelf te lang de agressieve speler proberen te worden.
Haha, dit is wel een mooie post uit 2012 ! Speel jij nog steeds, Weltschmerz?
pi_214712035
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 12:13 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Haha, dit is wel een mooie post uit 2012 ! Speel jij nog steeds, Weltschmerz?
Nog steeds niet weer. Zelf ben ik ook niet erg fit maar ik zou nog wat trainingen geven maar die zijn uitgesteld wegens blessures bij de te trainen halve beginners. Ik had er wel heel erg veel zin in, bij mezelf is het al heel lang geleden steil aflopende zaak maar ik kan anderen nog steeds beter maken. Is ook leuk als je totaal niet fit bent moet je overtuigingskracht helemaal van de techniek komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:27:35 #242
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215234966
Gisteren weer wezen squashen met de drummer van de Crash Test Dummies (rechts op de foto).

241011_61302_CTD-MvB.jpg

De man in het midden wilde er ook graag bij op de foto. En ja, ik ben degene die er oververhit en ongemakkelijk links bij staat.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:32:23 #243
179002 GwaiLow
pi_215236015
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 13:27 schreef UIO_AMS het volgende:
Gisteren weer wezen squashen met de drummer van de Crash Test Dummies (rechts op de foto).

[ afbeelding ]

De man in het midden wilde er ook graag bij op de foto. En ja, ik ben degene die er oververhit en ongemakkelijk links bij staat.
Enorm leuk & goed dat je hier en daar weer aan het squashen bent! Ik heb Marco in de competitie een aantal keer getroffen! Altijd leuk om tegen te spelen. Hij is nog heel gedreven en fanatiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')