abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 10:41:08 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_116925594
Squash is geen Olympische Sport en dat is een schande! Back the bid mensen: http://squash2020.com

Maar goed, meld je hier als je squasht, als je met vragen zit over squash, als er een leuk toernooi bij je in de buurt is, etc. De Nederlandse squashbond heeft natuurlijk ook een site: http://www.squash.nl

Een plaatje van de Nederlandse wereldkampioene van december 2004:


De basics (de officiële regels kun je met google wel vinden):

quote:
Je speelt best of five games, dus wie het eerst 3 games wint, wint de partij. Verder heb je bij squash te maken met lets en strokes. Bij een let wordt het punt overgespeeld. Een stroke betekent een punt of hand out (de ander mag serveren). O ja, lijn is uit bij squash.
De FOK!-squashspelerslijst:

UIO_AMS
Squasht al een jaar of 20. Heeft een paar jaar les gegeven, toernooien georganiseerd en jarenlang in een squashcentrum gewerkt. Speelde competitie voor Squash Beverwijk. Woont in Amsterdam en speelt af en toe bij de diverse squashcentra in die stad.

Stanley_Climbfall
Speelt in Groningen en zoekt serieuze tegenstand.

Suijk
Speelt bij Centre Point in Almere. Z'n vaste squashpartner is geen uitdaging meer.

DrukVout
Speelt competitie voor Squash Hillegom.

Placebeau
Speelt in België. Oostende of Leuven?

Morrigun99
Zoekt weekendsquashers in de omgeving van Eindhoven om een keer echte tegenstand te ervaren. Speelt zelf bij Squash Time.

Kauki
Traint elke maandag met haar trainer op het doodleggen van ballen in hoeken. Speelt verder in de Kleine Kompetitie van de studentensquashvereniging bij squashcentrum De Boosters in Nijmegen. En zweert bij Wilsonrakets.

banie
Regelmatig te vinden bij Squash Beverwijk. Toevallig ( B-) ) weet ik dat hij hier regelmatig lurckt. Is tevens webmaster van http://www.squashweb.nl en admin van het bijbehorende forum op die site.

boem-dikkie
Speelt al een paar jaar. Participeert graag in de buurt van Groningen. B-).

kahlie
Heeft al een paar lessen gehad en overweegt nu meer lessen. Of gewoon tegen haar broer spelen.

Joris33
Speelde in 2009 een kut NK in de B-categorie, maar won wel de verliezersplate. Wat zeker niet slecht is.

Paxlie
Squasht om stressvolle dagen uit z'n systeem te slaan. Uitstekende sport daarvoor.

Weltschmerz
Speelt competitie en is trainer geweest. Goede bron van kennis over technieken, regels en materiaal. Geen idee waar hij speelt.

numero_uno
Squasht met een dozijn vrienden in een eigen piramidecompetitie. Maar staat hij daarin bovenaan?

theSummoner
Enthousiaste beginner die speelt bij de Amsterdamse studentensquashclub Schietsquash (voor weinig!!!)

Witchfynder
Beginnende squashende ICT-er spelend in Delft met collega ICT-ers.

Piet__Piraat
Recreatieve speler die jaloers is op de competitiespelers. (Simpele oplossing: ga competitie spelen!)

vanDaal
Speelt al jaren en ook al jaren met Dunlop.

Pizzaman
Heeft na het stukslaan van zijn racket eind 2010 en het leren van de let-regel in 2011 zich niet meer laten zien in de squashreeks. Is hij nog een actief squasher?

dockx
Meldde in de zomer van 2011 dat hij het kleinkeuzevak squash ging volgen in dit schooljaar. Hoe vergaat het hem nu hij zijn eigen materiaal heeft?

Als iets niet klopt aan deze lijst, of iemand wil toegevoegd worden, dan hoor ik het wel.

Laatste posts:

quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 10:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is squash, je moet zelf initiatief nemen. Dat zie je heel vaak bij squash, dan heb je allemaal eilandjes van 2 tot 4 mensen die alleen maar met elkaar squashen, en dan zijn er een paar mensen die er een paar keer een halfuurtje insteken, en dan gebeurt er ineens wat omdat iedereen behoefte heeft aan iets clubachtigs.

Met voetbal gebruiken we teamers.nl, die site zou je ook zo kunnen gebruiken om met een groepje een competitietje op te zetten bijvoorbeeld. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat soort sites hebt voor andere sporten zodat het nog makkelijker wordt.

Verder zijn er naar mijn idee twee types goede spelers. Enerzijds heb je de agressieve speler, die staat altijd op zijn voorvoeten, staat eerder te ver naar voren dan te ver naar achteren, wil zoveel mogelijk volleren, altijd het initiatief willen overnemen en het spel dicteren en snel het punt maken.

Anderzijds heb je van die Zen-meesters, ik ken veel Tai Chi-ers die zo speelden. Die gebruiken de energie van de tegenstander als een bejaarde Kung Fu-leraar uit van die films. Die dicteren niet maar sturen het spel, vaak zonder dat de tegenstander het merkt. Die laten de ander lopen, hebben rust, wachten hun kansen af, spelen de ballen vaak zachter om zichzelf meer tijd te geven, breken het ritme van hun tegenstander met tempowisselingen. Ik heb een keer tegen zo eentje gespeeld toen ik nog onervaren was. Ik was veel fitter, veel en veel jonger, en vooral beter. Ik sloeg hem helemaal van de baan, behalve dat ik opeens van de scheidsrechter hoorde dat ik met 3-0 verslagen was.

Welke van de twee je kunt worden is een kwestie van persoonlijkheid. Ik heb zelf te lang de agressieve speler proberen te worden.
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is ook. Het grote punt is alleen dat ik gewoon niet 'vrij' genoeg ben om zoiets te organiseren. En dan bedoel ik niet op persoonlijk vlak, maar op praktisch vlak. In m'n studententijd bestond er de interne competitie, en zelfs die kwam al amper van de grond. Daar moest ik al ¾ van m'n wedstrijden afzeggen door tijdgebrek.
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:15 schreef theSummoner het volgende:
Ik ben bij dat toernooitje uitgenodigd door een mannetje of 8 die elke donderdag gaan. Gewoon een whatsapp groep, zeggen als je komt, anders no problem :) Ga wss donderdag voor het eerst, zinin!

Net weer geweest, leek in vergelijking met zaterdag heeeelemaal nergens op :(
Niet geconcentreerd, miste de makkelijkste balletjes, echt kut. Wel 1 of 2 überepic rally's maar verder niet echt tevreden...voordeel is dat het donderdag alleen maar beter kan gaan :)
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:37 schreef UIO_AMS het volgende:
Heel herkenbaar.

Ik was zelf altijd een agressieve speler. Altijd gaan voor de kill. Het is spectaculair en het geeft veel voldoening als je overstroomt van de energie. Het is alleen ook bijzonder foutgevoelig.

Sinds mijn ziekte kan ik de agressieve speelstijl niet meer opbrengen en ben ik noodgedwongen meer als een zen-meester gaan spelen. Rustig de ballen terugbrengen, af en toe een boogbal voor extra rust, meer diepte in de lange slagen, beter letten op de loopbewegingen van m'n tegenstander, kortom, tactischer spelen. Ondanks dat ik een stuk minder speel, heb ik wel het gevoel beter te zijn geworden. Het tactische / strategische (mentale aspect) is in mijn ogen een stuk belangrijker dan het technische / conditionele (fysieke aspect) in deze mooie sport.

Maar dan moet je natuurlijk wel de basistechnieken onder de knie hebben.


[ Bericht 4% gewijzigd door UIO_AMS op 18-09-2012 11:35:24 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 10:43:00 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_116925635
Dat is wel een heel oude lijst met 'actief squashende FOK!kers'.
En de competitieregels gelden ook niet meer.

Misschien moet ik wat wijzigen.

:').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_116926558
Haha. Bedankt voor de beschrijving. Ik kom nu over als een luie hond die liever anderen aan het werk laat maar zo is het niet.

We hebben in Groningen een aantal mensen in de tech business en onder het motto techsquash kijken we elke week wie wil aanschuiven. Elke week een vast aantal baantjes gereserveerd onder het bedrijf waar ik werk, en wie wil aanschuiven moet een eigen baan regelen zodat het uit kan met het aantal mensen. Een club oprichten voor zoiets is lastig omdat er vaak nieuwe mensen mee doen die het na een aantal keer wel hebben gezien. Daarnaast is de opkomst elke week anders. Soms één of twee mensen, soms 10.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_116926733
Hai, leuk dat je me in de OP hebt gezet ;)

Ik heb de vorige berichten met interesse gelezen. Ik vind het zelf ook leuk om zo snel mogelijk van links naar rechts te slaan en mezelf lekker moe te rennen in een paar minuten. :P Zelf ben ik echt nog niet toe aan bedenken wat voor soort speler ik ben behalve dan... een groentje :D

Ik mis het echt wel, maar we hadden afgesproken dat we half/eind September zouden gaan kijken wat we zouden doen i.v.m. extra urenbelasting van andere dingen. Hopelijk zaterdag knopen doorhakken dan.
pi_116926839
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:37 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Heel herkenbaar.

Ik was zelf altijd een agressieve speler. Altijd gaan voor de kill. Het is spectaculair en het geeft veel voldoening als je overstroomt van de energie. Het is alleen ook bijzonder foutgevoelig.

Sinds mijn ziekte kan ik de agressieve speelstijl niet meer opbrengen en ben ik noodgedwongen meer als een zen-meester gaan spelen. Rustig de ballen terugbrengen, af en toe een boogbal voor extra rust, meer diepte in de lange slagen, beter letten op de loopbewegingen van m'n tegenstander, kortom, tactischer spelen. Ondanks dat ik een stuk minder speel, heb ik wel het gevoel beter te zijn geworden. Het tactische / strategische (mentale aspect) is in mijn ogen een stuk belangrijker dan het technische / conditionele (fysieke aspect) in deze mooie sport.
Ik vind dat een stap verder in het mentale aspect. Dat gaat niet alleen om willen winnen maar ook weten hoe en je hersens daarvoor optimaal willen gebruiken. Ook al in de training. Agressief zijn, je energie achterna lopen, meteen op de bal af, tempo opvoeren, dat is mentaal makkelijker dan geduld opbrengen en in een rally je tegenstander observeren, analyseren en oplossingen verzinnen. Of liever gezegd, problemen voor hem verzinnen.

Het eerste is ook eigenlijk egocentrisch, je kunt lekker met jezelf bezig zijn, terwijl je voor de tweede benadering met de ander bezig moet zijn en die dus moet lezen en waar je empathish vermogen voor nodig hebt. Het kost mentale kracht om die interesse en aandacht op te brengen voor een ander, aandacht voor jezelf en je eigen spel komt vanzelf.

Volgens mij is dat ook een leeftijdskwestie. Toen ik 20 was had ik daarvoor totaal geen ruimte in mijn hoofd, wilde gewoon lekker met mezelf bezig zijn en druistig tegen die bal slaan. Het is niet alleen ervaring, het heeft ook te maken met het ontwikkelingsstadium van je hersenen. Met jeugdig ongeduld wordt je geen Kung Fu-meester. Ik sprak ook wel met van dat soort spelers die me gezien mijn sterke punten op dat spoor probeerden te zetten, maar ik nam liever de agressieve spelers als voorbeed en het waren leuke gesprekken maar echt doordringen deed het gewoon niet.

quote:
Maar dan moet je natuurlijk wel de basistechnieken onder de knie hebben.
Ik ben altijd voor de perfecte techniek gegaan, niet zozeer als bewuste keuze, maar dat was op dat moment de manier waarop ik grip kon krijgen op mijn spel en presteren. Mijn eerste trainer had best zwakke punten als trainer, maar hij heeft me wel geleerd te leren voelen of je een bal optimaal raakt met de optimale beweging. Hij heeft me dus geleerd hoe ik mezelf de perfecte techniek moest aanleren, want als je het voelt kun je elke slag evalueren en bijslijpen. Dat maakt trainen heel efficient. Niet wachten tot het vanzelf beter wordt door veel doen, nee, de 5e slag is altijd beter dan de 1e, en de 3 er tussen zijn om het optimum te zoeken. Dat optimum komt echt miliseconden en millimeters aan qua timing en houding. Als je dat kunt voelen weet je wanneer je het optimum gevonden hebt.

Zo'n conditiebeest was ik nooit, als ik een tijd blessurevrij was kon ik qua conditie met de besten mee, waar ik was liever lui dan moe en op conditie verslaan gaf me geen enkele voldoening, behalve het winnen dan. Maar ik heb wel gemerkt dat als je slagtechniek goed is en slaan dus geen kracht kost, je een stuk meer energie over hebt voor het lopen. Vanaf de C of de 3e divisie wordt elke wedstrijd ook een conditieslag dus is dat een groot voordeel. En als je je techniek maar blijft ontwikkelen kun je op een gegeven moment zo'n bal die achterin de hoek bijna doodvalt nog loeihard cross slaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 11:30:31 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_116926935
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:19 schreef boem-dikkie het volgende:
Haha. Bedankt voor de beschrijving. Ik kom nu over als een luie hond die liever anderen aan het werk laat maar zo is het niet.

We hebben in Groningen een aantal mensen in de tech business en onder het motto techsquash kijken we elke week wie wil aanschuiven. Elke week een vast aantal baantjes gereserveerd onder het bedrijf waar ik werk, en wie wil aanschuiven moet een eigen baan regelen zodat het uit kan met het aantal mensen. Een club oprichten voor zoiets is lastig omdat er vaak nieuwe mensen mee doen die het na een aantal keer wel hebben gezien. Daarnaast is de opkomst elke week anders. Soms één of twee mensen, soms 10.
Ik herhaalde alleen je eigen woorden. B-).

Maar we hadden het niet over het oprichten van een eigen club of vereniging. Heeft dat squashcentrum in Groningen niet een competitie of iets dergelijks waar je aan mee kan doen om tegen wat andere spelers uit te komen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_116927213
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:19 schreef boem-dikkie het volgende:

We hebben in Groningen een aantal mensen in de tech business en onder het motto techsquash kijken we elke week wie wil aanschuiven. Elke week een vast aantal baantjes gereserveerd onder het bedrijf waar ik werk, en wie wil aanschuiven moet een eigen baan regelen zodat het uit kan met het aantal mensen. Een club oprichten voor zoiets is lastig omdat er vaak nieuwe mensen mee doen die het na een aantal keer wel hebben gezien. Daarnaast is de opkomst elke week anders. Soms één of twee mensen, soms 10.
Het gaat er ook niet om of je een club opricht, hoewel dat tegenwoordig heel simpel en goedkoop is geloof ik. Het gaat erom dat je clubdingen doet.

Ben je trouwens bekend met de bedrijvencompetitie bij Squash Hoogezand? Daar kun je op verschillende niveau's terecht en ik vond het lang geleden altijd erg leuk daar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 11:46:39 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_116927504
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:24 schreef kahlie het volgende:
Hai, leuk dat je me in de OP hebt gezet ;)

Ik heb de vorige berichten met interesse gelezen. Ik vind het zelf ook leuk om zo snel mogelijk van links naar rechts te slaan en mezelf lekker moe te rennen in een paar minuten. :P Zelf ben ik echt nog niet toe aan bedenken wat voor soort speler ik ben behalve dan... een groentje :D
Zo zijn we allemaal begonnen. Dus dat is prima. Je moet zelf weten of dat voor jou genoeg voldoening geeft. Als je meer wil, kun je altijd bij ons terecht voor tips.
quote:
Ik mis het echt wel, maar we hadden afgesproken dat we half/eind September zouden gaan kijken wat we zouden doen i.v.m. extra urenbelasting van andere dingen. Hopelijk zaterdag knopen doorhakken dan.
Het is een leuke sport en aan het clubaspect heb ik heel veel goede vrienden overgehouden. Maar dan gaat er dus veel tijd in zitten. :P
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_116961035
Ik ga donderdag weer en een collega schuift aan als nieuwe speler. Als we een beetje blijven rouleren speelt uiteindelijk iedereen weleens met iedereen. Maar ja, omdat we allemaal bij hetzelfde bedrijf werken en op de vestiging waar we een eigen squashbaan hebben, hebben we op zich al een club ;).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_116961829
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:30 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik herhaalde alleen je eigen woorden. B-).

Maar we hadden het niet over het oprichten van een eigen club of vereniging. Heeft dat squashcentrum in Groningen niet een competitie of iets dergelijks waar je aan mee kan doen om tegen wat andere spelers uit te komen?
Haha oké.

Hebben ze vast maar de groep waarmee we nu squashen loopt al tot iets van 10 liefhebbers met verschillende niveaus. Dat is al mooi genoeg voor nu.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_116961857
Vanavond overigens nog even gespeeld. Maar wel tegen mensen die een stuk minder goed zijn dan ik. Dus was meer relax wat heen en weer spelen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_116964492
Bedankt voor de simpele oplossing, UIO :+

Helaas is competitie hier niet makkelijk: enige in de buurt is studentensquash en daar hoor ik niet tot de doelgroep :P
Schip ahoy!
pi_116971808
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Bedankt voor de simpele oplossing, UIO :+

Helaas is competitie hier niet makkelijk: enige in de buurt is studentensquash en daar hoor ik niet tot de doelgroep :P
In welke stad speel je?
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 11:07:23 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_116972496
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:45 schreef Joris33 het volgende:
In welke stad speel je?
Tijd niet gezien Joris. Welkom terug. Ben je nog naar het WK geweest in Rotterdam?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_116975032
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:07 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Tijd niet gezien Joris. Welkom terug. Ben je nog naar het WK geweest in Rotterdam?
Heb bijna elke wedstrijd gezien ja! Was erg mooi om mee te maken :).
Ben jij er ook geweest?
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 12:23:48 #16
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_116975184
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:18 schreef Joris33 het volgende:
Heb bijna elke wedstrijd gezien ja! Was erg mooi om mee te maken :).
Ben jij er ook geweest?
Helaas niet. Wilde naar de finale gaan, maar toen ik wilde reserveren waren geen kaarten beschikbaar. Een weekje voordat het daadwerkelijk plaats vond waren er opeens wel kaarten beschikbaar (lekker geregeld door de bond), maar had ik al andere afspraken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_116975307
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:23 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Helaas niet. Wilde naar de finale gaan, maar toen ik wilde reserveren waren geen kaarten beschikbaar. Een weekje voordat het daadwerkelijk plaats vond waren er opeens wel kaarten beschikbaar (lekker geregeld door de bond), maar had ik al andere afspraken.
Zonde, zoveel kansen om zulke wedstrijden te zien zijn er niet. Wie weet over een tijdje weer :).
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 13:29:13 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_116977439
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:28 schreef Joris33 het volgende:
Zonde, zoveel kansen om zulke wedstrijden te zien zijn er niet. Wie weet over een tijdje weer :).
Ach ja, ben al drie keer bij de British Open geweest. Er komt vast wel weer een volgende keer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_116989596
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:45 schreef Joris33 het volgende:

[..]

In welke stad speel je?
Nijmegen :)
Schip ahoy!
pi_117022689
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:00 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Nijmegen :)
Hmm, dan zijn Ede en Arnhem de enige steden waar je redelijk dichtbij competitie kan spelen.
pi_117025346
Ede is 40km, da's niet echt dichtbij :P
Arnhem zou nog te overwegen zijn.
Uden schijnt ook nog te kunnen. Maar ja, da's wel weer 40 min rijden.
Schip ahoy!
pi_117028936
Competitie voegt wel echt iets toe, je hebt echt iets om voor te spelen :).
Dus als ik jou was zou ik het zeker overwegen ;).
pi_117060255
Heb nu eindelijk ook mijn vrienden afgeholpen van de blauwe stuiterbal.. wat een ellende om daarmee te spelen als je 2 punten geel gewend bent.

Ik merk bij mezelf dat ik mn spel gedurende de rit een beetje aanpas aan de tegenstander. Daar ze niet allemaal even snel zijn is een dropshot zo geplaatst en punt gewonnen :)
Dropshots zijn trouwens godsonmogelijk met zo'n blauwe bal, stuitert bijna terug op de T

Squash blijft voor mij echt heerlijk om te doen en merk gedurende ik het langer speel en hoe meer lessen ik krijg mn conditie omhoog gaat maar vooral mijn techniek beter aan het worden is.

Dit weekend gaat t m niet worden daar ik mn rechter bilspier verrekt heb :(
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_117854275
Nog squashvolk hier in omgeving Schiedam/Rotterdam? Mijn beginnersracket en -balletjes liggen al weer veel te lang stof te happen.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_118038151
Yesss laddercompetitie begonnen bij S.C.H.I.E.T.
En vanavond weer clubavond, lekker meppen :)
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_118093701
In September knoop door gehakt om toch te gaan spelen, want ik miste het wel. Helaas ruzie aan de balie, want kon geen gebruik maken van de welkomsactie zeiden ze. Ik heb het laten gaan en een week later ff een mailtje gestuurd. De baliemedewerkster was inderdaad verkeerd geinformeerd, dus afgelopen weekend twee rackets opgehaald en officieel lid geworden voor een jaar *O*

Zijn echt uber lichtgewicht rackets t.w.v. ¤94,50. Ze voelen heel anders dan de tweedehandsjes die we van de zomer hebben gebruikt. Anyways, eerst ff herstellen (wortelkanaalbehandeling en kaaholte ontsteking) en dan gaan met die banaan :)
pi_118210286
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:28 schreef kahlie het volgende:
In September knoop door gehakt om toch te gaan spelen, want ik miste het wel. Helaas ruzie aan de balie, want kon geen gebruik maken van de welkomsactie zeiden ze. Ik heb het laten gaan en een week later ff een mailtje gestuurd. De baliemedewerkster was inderdaad verkeerd geinformeerd, dus afgelopen weekend twee rackets opgehaald en officieel lid geworden voor een jaar *O*

Zijn echt uber lichtgewicht rackets t.w.v. ¤94,50. Ze voelen heel anders dan de tweedehandsjes die we van de zomer hebben gebruikt. Anyways, eerst ff herstellen (wortelkanaalbehandeling en kaaholte ontsteking) en dan gaan met die banaan :)
Leuk! Waar speel je?
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_118214483
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 16:16 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Leuk! Waar speel je?
Delft
  zondag 21 oktober 2012 @ 11:59:59 #29
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_118236382
Bij Perry Sport hebben ze hier alle squash rackets in de aanbieding :)

Even een nieuwe halen, tips?
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  Moderator zondag 21 oktober 2012 @ 12:37:15 #30
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_118237190
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:59 schreef numero_uno het volgende:
Bij Perry Sport hebben ze hier alle squash rackets in de aanbieding :)

Even een nieuwe halen, tips?
Tja, dat verschilt per speler. Het is maar net wat je lekker vindt en wat je speltype is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 19:48:58 #31
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_121203148
Hé, nu squash op Eurosport 2. De World Series Finales in Londen. Nu de halve finale vrouwen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_121205034
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 11:59 schreef numero_uno het volgende:
Bij Perry Sport hebben ze hier alle squash rackets in de aanbieding :)

Even een nieuwe halen, tips?
Duw even wat rekken aan de kant en ga in de winkel uitgebreid slaan, ook droppen en volleren. Gewoon aandachtig voelen welke het lekkerste ligt en welke je het best onder controle hbt. Desnoods met je ogen dicht en je ouwe racket ook thuis ook even goed leren voelen helpt ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 21:05:44 #33
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_121206541
Om kwart voor elf de samenvatting van de halve finales bij de mannen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_123031311
Kijk, en je hebt meteen weer zin om te gaan squashen :). Ik speel regelmatig in Tilburg/Goirle.

The distance between insanity and genius is measured only by success
  Moderator maandag 18 februari 2013 @ 15:06:31 #35
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_123031720
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Ach ja, ben al drie keer bij de British Open geweest. Er komt vast wel weer een volgende keer.
Dit jaar dus naar Hull voor de British Open. Kaarten zijn besteld, vlucht en hotel zijn geboekt. Eind mei weekendje Hull!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_123955936
ik ben donderdag lid geworden van squash delft 2 potjes waar de tegenstander me netjes alle hoeken van de baan heeft laten zien. Zondag anderhalf uur getraint met een king tournooi er achter aan , gevolgt door een indiese reist schotel, om daarna studio sport te volgen op een groot scherm, deze week neem ik elke dag een baan al is het maar voor mezelf, om te voor te bereiden op de ladder die over 2 weken begint. fijn dat ik hier op fok eens een topic vind waar ik op kan aansluiten.
wie in omgeving delft den haag heeft er eens zin een potje te meppen met me, een niet lid betaald natuurlijk nu maar halve baan kosten. de uitdaging staat.
pi_123997659
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 13:38 schreef spijker070 het volgende:
ik ben donderdag lid geworden van squash delft 2 potjes waar de tegenstander me netjes alle hoeken van de baan heeft laten zien. Zondag anderhalf uur getraint met een king tournooi er achter aan , gevolgt door een indiese reist schotel, om daarna studio sport te volgen op een groot scherm, deze week neem ik elke dag een baan al is het maar voor mezelf, om te voor te bereiden op de ladder die over 2 weken begint. fijn dat ik hier op fok eens een topic vind waar ik op kan aansluiten.
wie in omgeving delft den haag heeft er eens zin een potje te meppen met me, een niet lid betaald natuurlijk nu maar halve baan kosten. de uitdaging staat.
Leuk dat je bent begonnen :) Ik squash ook in Delft, maar wij doen op dit moment vooral vriendschappelijk wat slaan en conditie opbouwen samen. Mijn partner heeft het meestal zwaarder dan ik, maar ik ben nog aan het herstellen. Wij willen binnenkort wat lesjes meepakken en dan gaan we daarna pas wedstrijdjes doen.

Gisteren had ik hem trouwens te pakken hahaha. Ik zei: "je moet eens wat harder je best doen... ik hou wel van harder" natuurlijk net toen hij wat probeerde te drinken. Arme kerel heeft het zwaar met mij. ~O>
  woensdag 13 maart 2013 @ 11:20:23 #38
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_123998012
Ik squash bijna 2 keer per week maar heb nooit les gehad, ik moet ook zeggen dat ik aardig kan squashen maar dit vooral ligt aan mijn uithoudingsvermogen en reactiesnelheid. Helemaal als ik kijk naar hoe anderen squashen merk ik dat ik een veel te lompe techniek heb. Squash nu eigenlijk alleen maar potjes en train nooit techniek, zit er aan te denken om dat na de zomer te gaan doen als ik een wat regelmatiger ritme heb.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_123998901
quote:
14s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik squash bijna 2 keer per week maar heb nooit les gehad, ik moet ook zeggen dat ik aardig kan squashen maar dit vooral ligt aan mijn uithoudingsvermogen en reactiesnelheid. Helemaal als ik kijk naar hoe anderen squashen merk ik dat ik een veel te lompe techniek heb. Squash nu eigenlijk alleen maar potjes en train nooit techniek, zit er aan te denken om dat na de zomer te gaan doen als ik een wat regelmatiger ritme heb.
Hier is een linkje naar deel II, volgens mij stond die nog niet in de OP en is het topic nog niet gereekst:
SPT / Squash #2
Onder andere UIO en ik hebben daar het nodige over het belang van techniek gezegd. Samengevat: Je kunt er waarschijnlijk nog geen hout van ook al voelt het wel zo, en als je op deze manier doorgaat wordt het ook nauwelijks beter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 13 maart 2013 @ 12:32:22 #40
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_124000660
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hier is een linkje naar deel II, volgens mij stond die nog niet in de OP en is het topic nog niet gereekst:
SPT / Squash #2
Onder andere UIO en ik hebben daar het nodige over het belang van techniek gezegd. Samengevat: Je kunt er waarschijnlijk nog geen hout van ook al voelt het wel zo, en als je op deze manier doorgaat wordt het ook nauwelijks beter.
Haha klopt, ik weet ook wel dat ik er geen hout van bak maar tegen de mensen waar ik vaak mee speel gaat 't aardig. Zoals ik zei, nu puur recreatief potjes tegen vrienden, en wanneer mijn ritme het waar mee toelaat wil ik wat fanatieker gaan trainen, gewoon trainingen volgen met een trainer dus.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 13 maart 2013 @ 12:48:18 #41
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_124001196
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hier is een linkje naar deel II, volgens mij stond die nog niet in de OP en is het topic nog niet gereekst:
SPT / Squash #2
Ik heb de 3 topics 'ge-reekst'!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 27 maart 2013 @ 17:43:57 #42
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_124573395
Ik wil eigenlijk wel eens een eigen racket en ben bereid om daar tot 90 euro voor te betalen hebben jullie tips? Ik zie dat de Dunlop blackstorm supreme bij de winkel in mijn buurt afgeprijsd is van 89 voor 69 dus dat lijkt me wel wat. Ding is 137 gram.

Als jullie tips hebben graag uiteraard wil ik hem in mijn hand houden en even een balletje slaan maar mijn vraag gaat vooral over merken of types die ik beter niet kan kopen vanwege slechte ervaringen en dergelijke.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 15 mei 2013 @ 08:59:54 #43
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_126520833
Ik ben een ervaren squasher, speel ook competitie! Het is een prachtig tactisch spel, het gaat lekker snel en de intensiviteit ligt heel hoog.

Ik zit alleen erg te twijfelen over een racket. Ik heb nu de Biomimetic PRO GTX-130. En die bevalt me heel erg goed, maar ik wil ook graag een heel goed tweede racket hebben. Zit erover te denken om de Prince EXO3 Red te kopen. Natuurlijk weet ik dat het allemaal erg persoonlijk is, maar wil toch graag weten of iemand ervaring heeft met dit racket?? Of heeft iemand andere suggesties voor rackets die hem/haar heel goed zijn bevallen? Even voor de duidelijkheid, ik ben niet op zoek naar rackets voor beginners, maar echt een racket voor ervaren spelers. Tour/competitie rackets!

Dank jullie wel!
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:19:09 #44
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_126529499
Of is dit topic niet zo actief meer? Haha!
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:20:41 #45
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_126529562
Ik squash nog hoor, maar ver van ervaren en dus ook van dat soort rackets.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 15 mei 2013 @ 13:56:46 #46
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_126531174
Ik ga tegenwoordig weer 2 a 3x in de week squashen, had echt 2 maanden niet meer gespeeld doordat alle squashmaatjes op stage waren.

Merkte echt dat mijn conditie er op achteruit is gegaan.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_126547338
Ik wil ook weer gaan squashen, na paar jaar te weinig hebben gespeeld. Iemand bekend met een competitie in de omgeving van Eindhoven?
  Moderator donderdag 16 mei 2013 @ 12:37:57 #48
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126577333
Over een week naar de British Open in Hull. We zullen de "Nederlanders" weer hard aanmoedigen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_126581065
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 08:59 schreef GwaiLow het volgende:
Ik ben een ervaren squasher, speel ook competitie! Het is een prachtig tactisch spel, het gaat lekker snel en de intensiviteit ligt heel hoog.

Ik zit alleen erg te twijfelen over een racket. Ik heb nu de Biomimetic PRO GTX-130. En die bevalt me heel erg goed, maar ik wil ook graag een heel goed tweede racket hebben. Zit erover te denken om de Prince EXO3 Red te kopen. Natuurlijk weet ik dat het allemaal erg persoonlijk is, maar wil toch graag weten of iemand ervaring heeft met dit racket?? Of heeft iemand andere suggesties voor rackets die hem/haar heel goed zijn bevallen? Even voor de duidelijkheid, ik ben niet op zoek naar rackets voor beginners, maar echt een racket voor ervaren spelers. Tour/competitie rackets!

Dank jullie wel!
Voor toernooien en competities zou ik zorgen dat ik 2 dezelfde rackets had. Een fijn racket is een fijn racket, maar als je in de 5e game op je tandvlees loopt en er breekt een snaar dan is dat niet het moment om je timing en gevoel aan te passen aan de karakteristieken van het andere racket.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:44:01 #50
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_126622183
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:37 schreef UIO_AMS het volgende:
Over een week naar de British Open in Hull. We zullen de "Nederlanders" weer hard aanmoedigen.
Alleen Anjema zal wel mee doen? Hoop iig dat Ramy Ashour weer een paar mooie potten speelt en de finale haalt!
  vrijdag 17 mei 2013 @ 09:47:45 #51
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_126622276
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Voor toernooien en competities zou ik zorgen dat ik 2 dezelfde rackets had. Een fijn racket is een fijn racket, maar als je in de 5e game op je tandvlees loopt en er breekt een snaar dan is dat niet het moment om je timing en gevoel aan te passen aan de karakteristieken van het andere racket.
Dank! Het klopt dat het goed is om 2 dezelfde rackets te hebben. Daar ben je nota bene aan gewend. Toch zou ik graag een goede Prince willen hebben, vandaar mijn vraag. Waar speel jij mee?
  Moderator vrijdag 17 mei 2013 @ 10:51:41 #52
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126624217
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:44 schreef GwaiLow het volgende:
Alleen Anjema zal wel mee doen? Hoop iig dat Ramy Ashour weer een paar mooie potten speelt en de finale haalt!
Hij mag het na winst in de eerste ronde waarschijnlijk opnemen tegen Nick Matthew. Onze andere 'landgenoot' Natalie Grinham mag het na winst opnemen tegen Nicol David. Eitjes dus. Gelukkig zijn wij bij de kwartfinales aanwezig om ze dan in hun volgende partij aan te moedigen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 11:00:55 #53
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_126624513
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 10:51 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Hij mag het na winst in de eerste ronde waarschijnlijk opnemen tegen Nick Matthew. Onze andere 'landgenoot' Natalie Grinham mag het na winst opnemen tegen Nicol David. Eitjes dus. Gelukkig zijn wij bij de kwartfinales aanwezig om ze dan in hun volgende partij aan te moedigen.
Zure loting, maar ja, onze Nederlanders zijn sowieso niet goed genoeg om een finale te halen. Heb je nog bij het EK voor landenteams gekeken in het Frans Otten? Dat was ook heel gaaf! In de poule wedstrijden kon ik gewoon pal voor de baan gaan staan waar Willstrop, Matthew en Barker speelde.
pi_126625076
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 09:47 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Dank! Het klopt dat het goed is om 2 dezelfde rackets te hebben. Daar ben je nota bene aan gewend. Toch zou ik graag een goede Prince willen hebben, vandaar mijn vraag. Waar speel jij mee?
Ik speel nog slechts incidenteel. Met een ouwe Prince, als je nou in alles scherp bent en perfectie zoekt dan komt het qua racket ook precies, maar in de vorm waarin ik ben voldoet elk eind hout wel, dat gaat het verschil niet maken. Zelf hou ik niet van topzware rackets, ik heb van mezelf niet zo'n hele strakke pols bij het volleren terwijl ik toch veel harder kan slaan dan nuttig is.

Wat je volgens mij het beste kunt doen is zorgen dat je weet of een racket fijn is wanneer je het in je handen hebt, ook al speel je er niet mee. Kwestie van goed voelen van je huidige racket, andermans rackets en in de winkel even ruimte maken om de zwaai goed te voelen. Vroeger bij mijn club hadden de meesten hetzelfde gripje, dus dan was het een kwestie van ogen dicht rackets aanreiken, en pik je eigen er maar uit. Dat is nog niet zo heel makkelijk, pas als je dat verschil kunt voelen, kun je proberen te voelen welke je het beste ligt. Pas als je het gevoel van een racket kunt evalueren heeft het zin om anderen te vragen of je even hun racket mag vasthouden of er een paar ballen mee mag slaan.

Wel kun je natuurlijk nu je 2e racket gebruiken om rackets te leren aanvoelen en om tot een keuze te komen die optimaal is, waar je er dan pas 2 van koopt. Dan kun je dat ook in één keer doen, en dan krijg je meestal wel korting als je het vraagt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 12:08:09 #55
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_126627042
Thnx Weltschmerz. Daar heb je zeker gelijk in!

Zelf speel ik ook competitie. Zijn hier meer mensen die dat doen?
pi_126630467
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 12:08 schreef GwaiLow het volgende:
Thnx Weltschmerz. Daar heb je zeker gelijk in!

Zelf speel ik ook competitie. Zijn hier meer mensen die dat doen?
Nopes. Lig zeer regelmatig in de lappenmand, dus dat is niet handig als je competitie wil spelen.
Als ik niet in de lappenmand lag zou ik het ook niet doen denk ik. Ik vind recreatief spelen prettiger. Leven is al druk genoeg.
  Moderator vrijdag 17 mei 2013 @ 13:56:38 #57
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_126631336
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:00 schreef GwaiLow het volgende:
Zure loting, maar ja, onze Nederlanders zijn sowieso niet goed genoeg om een finale te halen. Heb je nog bij het EK voor landenteams gekeken in het Frans Otten? Dat was ook heel gaaf! In de poule wedstrijden kon ik gewoon pal voor de baan gaan staan waar Willstrop, Matthew en Barker speelde.
Helaas, toen zat ik in het buitenland. Dat heb je met TRV-mods. Mooi om te zien hè?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 01:19:50 #58
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_126664059
Hoi! Inmiddels zit ik in een pool van 4 enthousiaste beginners en squash idealiter 2 keer per week, minimaal eens per week. Eén van mijn partners en ik willen wel graag écht vooruit komen en denken er aan wat lessen te nemen. Heb wel wat gegoogled, maar vaak is les gecombineerd met een lidmaatschap voor een club en dat willen wij juist niet, omdat wij op de zaak spelen. Lopen er nog toffe leraren rond die niet gebonden zijn aan een club? Iets of iemand die jullie kunnen aanraden? :).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_126668882
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 01:19 schreef Witchfynder het volgende:
Hoi! Inmiddels zit ik in een pool van 4 enthousiaste beginners en squash idealiter 2 keer per week, minimaal eens per week. Eén van mijn partners en ik willen wel graag écht vooruit komen en denken er aan wat lessen te nemen. Heb wel wat gegoogled, maar vaak is les gecombineerd met een lidmaatschap voor een club en dat willen wij juist niet, omdat wij op de zaak spelen. Lopen er nog toffe leraren rond die niet gebonden zijn aan een club? Iets of iemand die jullie kunnen aanraden? :).
Bij ons in Delft kun je in het squashcentrum lessen nemen, dat is meestal wel in combinatie met een baanhuur of abbo. Ik zou eens wat briefjes ophangen bij squash centra in de buurt (wel ff netjes vragen) of anders een vereniging aanschrijven.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:16:30 #60
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_126939263
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 01:19 schreef Witchfynder het volgende:
Hoi! Inmiddels zit ik in een pool van 4 enthousiaste beginners en squash idealiter 2 keer per week, minimaal eens per week. Eén van mijn partners en ik willen wel graag écht vooruit komen en denken er aan wat lessen te nemen. Heb wel wat gegoogled, maar vaak is les gecombineerd met een lidmaatschap voor een club en dat willen wij juist niet, omdat wij op de zaak spelen. Lopen er nog toffe leraren rond die niet gebonden zijn aan een club? Iets of iemand die jullie kunnen aanraden? :).
Interessant! Heel goed dat jullie zo fanatiek bezig zijn! Jullie spelen dus op de zaak? Ben wel benieuwd wat voor zaak dat dan is!? Wel ideaal, een squashbaan op de zaak!

Verder kan ik je toch sterk aanraden om lid te worden bij een squash centrum/vereniging. Dat is eigenlijk de enige manier om echt vooruit te gaan, omdat je je dan vaak voor een (gezellige) interne competitie kan inschrijven, en dan kom je in een poultje en kan je zelf een afspraak maken met de mensen uit je poule. Het is namelijk gewoon heel belangrijk om met zoveel mogelijk verschillende personen te spelen, zo leer je allerlei speelstijlen kennen, en kun je je na verloop van tijd veel beter aanpassen aan verschillende soorten spelers.Dan ga je echt met grote stappen vooruit in je eigen spel! Ook kan je bij een squashclub meestal wel les nemen, wat ook heel handig is als je echt vooruit wilt gaan!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 12:04:10 #61
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126942564
Tijd om ook eens in dit topic te posten denk ik.
Ik speel al sinds een jaar 5 squash en meestal 2 maal per week, waarvan 1 keer de laddercompetitie bij ons op de club en 1 keer "voor de lol".

Ik wil ook wel eens aan een toernooi meedoen, zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben en eens kunnen toelichten hoe dat in zijn werk gaat en wat de niveaus zo'n beetje zijn?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 24 mei 2013 @ 12:07:55 #62
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126942676
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 01:19 schreef Witchfynder het volgende:
Hoi! Inmiddels zit ik in een pool van 4 enthousiaste beginners en squash idealiter 2 keer per week, minimaal eens per week. Eén van mijn partners en ik willen wel graag écht vooruit komen en denken er aan wat lessen te nemen. Heb wel wat gegoogled, maar vaak is les gecombineerd met een lidmaatschap voor een club en dat willen wij juist niet, omdat wij op de zaak spelen. Lopen er nog toffe leraren rond die niet gebonden zijn aan een club? Iets of iemand die jullie kunnen aanraden? :).
Ik zie dat je in Rotterdam woont? Bij squash centrum Barendrecht kan je ook als niet lid een les boeken: http://squashbarendrecht.nl/informatie/lessen
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:00:24 #63
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_126944295
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:04 schreef DroogDok het volgende:
Tijd om ook eens in dit topic te posten denk ik.
Ik speel al sinds een jaar 5 squash en meestal 2 maal per week, waarvan 1 keer de laddercompetitie bij ons op de club en 1 keer "voor de lol".

Ik wil ook wel eens aan een toernooi meedoen, zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben en eens kunnen toelichten hoe dat in zijn werk gaat en wat de niveaus zo'n beetje zijn?
Ligt heel erg aan het toernooi, je zou ook volgend jaar aan het Nederlands Kampioenschap mee kunnen doen, en dan in de laagste klasse inschrijven. In de meeste toernooien kun je je inschrijven per klasse. Dus de eerste keer zou ik mezelf dan op het laagste niveau inschrijven, en als dat te makkelijk is schrijf je je volgende keer een niveautje hoger in.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:48:28 #64
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_126945728
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:16 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Interessant! Heel goed dat jullie zo fanatiek bezig zijn! Jullie spelen dus op de zaak? Ben wel benieuwd wat voor zaak dat dan is!? Wel ideaal, een squashbaan op de zaak!

Verder kan ik je toch sterk aanraden om lid te worden bij een squash centrum/vereniging. Dat is eigenlijk de enige manier om echt vooruit te gaan, omdat je je dan vaak voor een (gezellige) interne competitie kan inschrijven, en dan kom je in een poultje en kan je zelf een afspraak maken met de mensen uit je poule. Het is namelijk gewoon heel belangrijk om met zoveel mogelijk verschillende personen te spelen, zo leer je allerlei speelstijlen kennen, en kun je je na verloop van tijd veel beter aanpassen aan verschillende soorten spelers.Dan ga je echt met grote stappen vooruit in je eigen spel! Ook kan je bij een squashclub meestal wel les nemen, wat ook heel handig is als je echt vooruit wilt gaan!
Wij zijn een ICT-dienstverlener uit Delft met toevallig een grote loods aan het kantoor (er zat hier ooit een importeur van drank). We hebben toen gedacht over wat we met de ruimte wilde en toen heeft de directie besloten er een squashbaan in te bouwen. We hebben intern ook squashladders enzo. Er wordt zowel in de lunch en 's avonds fervent gesquasht. In het verleden hadden we een abo bij Squash Delft. Nu zijn we nog wel verbonden aan hen op zich. We kopen via hen ook de ballen en rackets in meen ik.
In tegenstelling tot de reputatie van ICT'ers doen wij een hoop aan sport (tennis, zaalvoetbal, wielrennen..). Best tof om de loods in te lopen en een programmeur en een DBA'er gewichten te zien heffen :+.

Bedankt voor de tips, iedereen. Ik ga het ook voorleggen aan een van mijn partners, wellicht dat we samen dingen willen gaan doen :).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 14:39:18 #65
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_126947391
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:48 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Wij zijn een ICT-dienstverlener uit Delft met toevallig een grote loods aan het kantoor (er zat hier ooit een importeur van drank). We hebben toen gedacht over wat we met de ruimte wilde en toen heeft de directie besloten er een squashbaan in te bouwen. We hebben intern ook squashladders enzo. Er wordt zowel in de lunch en 's avonds fervent gesquasht. In het verleden hadden we een abo bij Squash Delft. Nu zijn we nog wel verbonden aan hen op zich. We kopen via hen ook de ballen en rackets in meen ik.
In tegenstelling tot de reputatie van ICT'ers doen wij een hoop aan sport (tennis, zaalvoetbal, wielrennen..). Best tof om de loods in te lopen en een programmeur en een DBA'er gewichten te zien heffen :+.

Bedankt voor de tips, iedereen. Ik ga het ook voorleggen aan een van mijn partners, wellicht dat we samen dingen willen gaan doen :).
Heel vet om dat in zo'n lege loods te doen, wij hadden ooit een voetbalveld op de grond geverfd.

Net weer mijn tegenstander met 5-3 van de baan afgeslagen. Paar heerlijke ballen geslagen alleen jammer dat het nog te vaak geluk ipv techniek is.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:01:32 #66
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_126948198
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:39 schreef numero_uno het volgende:

[..]

Heel vet om dat in zo'n lege loods te doen, wij hadden ooit een voetbalveld op de grond geverfd.

Net weer mijn tegenstander met 5-3 van de baan afgeslagen. Paar heerlijke ballen geslagen alleen jammer dat het nog te vaak geluk ipv techniek is.
Geweldig om zulke sportieve bedoelingen op je werk te hebben.

5-3 overwinning is niet nice! Maar eigenlijk kan je beter sets spelen. Dus 2 of 3 sets van Best of 5. Tis maar een suggestie, haha!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 17:36:50 #67
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_126954918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:01 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Geweldig om zulke sportieve bedoelingen op je werk te hebben.

5-3 overwinning is niet nice! Maar eigenlijk kan je beter sets spelen. Dus 2 of 3 sets van Best of 5. Tis maar een suggestie, haha!
Wij spelen een best of 9
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  Moderator maandag 27 mei 2013 @ 14:14:35 #68
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_127065047
Leuk weekend bij de British Open gehad. Topsquash, al werd dat de eerste dag afgelast / verplaatst naar een indoor squashcentrum waar geen publiek bij kon. Uiteindelijk toen maar naar het masters-gedeelte (oudere leeftijdscategorieën) gegaan en gekeken naar bejaarden op de squashbaan. Ook leuk. Zaterdag konden we wel gewoon in het stadion genieten van de wereldtop. En we sliepen in hetzelfde hotel als Nicol David. Wat een leuk mens is dat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_127865984
Und ein kick.

Zelf squash ik ongeveer 1 keer , soms 2 keer in de maand (abbo vind ik te duur en iemand vinden die standaard 2 x in de week wilt squashen ken ik niet) en moet wel een keer fatsoenlijke schoenen hebben.

Wat is nou echt een fatsoenlijke squash schoen? Hier in Tukkerland heb je voornamelijk indoor maar niet specifiek squash schoenen te koop. Prijsklasse zo rond de ¤65,-
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 09:49:04 #70
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_128070417
Je zou kunnen kijken op www.squashwebwinkel.nl. Vaak staan daar wel goede squash schoenen op!
pi_128071933
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 09:49 schreef GwaiLow het volgende:
Je zou kunnen kijken op www.squashwebwinkel.nl. Vaak staan daar wel goede squash schoenen op!
Ja die heb ik al o.a gezien. Maar zoals ik genoeg weet van Adidas,Nike, Asics weet ik verdomd weinig van het merken als Salmon en Hi-tec qua pasvorm.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:04:12 #72
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_128072406
http://www.squashwebwinke(...)ast-4-blauw-wit.html

Deze schoenen heb ik daar gekocht. Zijn echt super! Draaien en keren gaat heel gemakkelijk en snel bijvoorbeeld. En ze gaan heel lang mee.
  Moderator vrijdag 21 juni 2013 @ 22:58:02 #73
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_128101952
Die webwinkel is van een squashvriend van me. Hij zat vroeger ook op FOK! onder de nick Banie. :P
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 21 juni 2013 @ 23:00:47 #74
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_128102099
Hij staat zelfs nog in de OP. :D. Al een tijdje niet op FOK! gezien trouwens.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 24 juni 2013 @ 20:25:35 #75
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_128209703
Ja, ik zie het! Maar dat is een andere website. Dat is Squashweb.nl. En dit is Squashwebwinkel.nl ^^
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 09:32:24 #76
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_128228511
Yep, dat is een voortvloeisel van zijn eerdere activiteiten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:38:20 #77
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_128533735
Maar hier op het forum zitten ook veel echte goede competitie spelers neem ik aan?
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 14:26:57 #78
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_128538536
Ik was een echte competitiespeler. Of ik een goede was, ligt aan je perceptie. :P
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_128584471
Dus hier zitten de echte squashravotten?
Iemand die denkt dat tie mij eens flink kan laten rennen met een utopische boast?

Denk het niet he?

Hier spreekt verdomme de nickballkoning.. Gericht geplaatste balletjes(2 gele stippen) net op de bovenkant van de tin..

Wou je keertje kommen squashen om opgegeten te worre met diverse lobs en vreselijke boast? Laat maar weten
pi_128584488
Ik speel recreatief al een tijdje 2x per week, soms vaker.

Ervaren jullie dat het makkelijker is tegen zwaardere/grotere tegenstanders?
pi_128790504
Ik zoek iemand om tegen te spelen in Amsterdam, heb geen vaste locatie en ongeveer jaar niet meer gespeeld. Destijds redelijk niveau :D
pi_128790723
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:15 schreef Dolle-Don het volgende:
Dus hier zitten de echte squashravotten?
Iemand die denkt dat tie mij eens flink kan laten rennen met een utopische boast?

Denk het niet he?

Hier spreekt verdomme de nickballkoning.. Gericht geplaatste balletjes(2 gele stippen) net op de bovenkant van de tin..

Wou je keertje kommen squashen om opgegeten te worre met diverse lobs en vreselijke boast? Laat maar weten
Regio?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128790741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:16 schreef Havenbar0n het volgende:
Ik speel recreatief al een tijdje 2x per week, soms vaker.

Ervaren jullie dat het makkelijker is tegen zwaardere/grotere tegenstanders?
Die zijn (over het algemeen) minder snel. Kan dus makkelijker zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128794068
Meld me hier ook ff! Speel wekelijks met een paar vrienden. Hoe sla ik een loeiharde bovenhandse service terug :') ? Vriend vindt het nodig om elke service zo te spelen. Meestal sla ik de bal zonder stuit direct terug, maar mis vaak :')
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_128794796
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Meld me hier ook ff! Speel wekelijks met een paar vrienden. Hoe sla ik een loeiharde bovenhandse service terug ? Vriend vindt het nodig om elke service zo te spelen. Meestal sla ik de bal zonder stuit direct terug, maar mis vaak
Als ie echt hard genoeg is gewoon tegen de muur laten gaan en daarna (eventueel via zijmuur) weer terugspelen :D
pi_128831247
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:21 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Meld me hier ook ff! Speel wekelijks met een paar vrienden. Hoe sla ik een loeiharde bovenhandse service terug :') ? Vriend vindt het nodig om elke service zo te spelen. Meestal sla ik de bal zonder stuit direct terug, maar mis vaak :')
Niet teveel een zwaai maken, eerder duwen dan echt slaan.

Dus bijvoorbeeld op de backhand voor rechtshandigen, als de bal hoog komt en je hem met een volley ongeveer wil raken daar waar de middellijn loopt:

- Je stapt met je rechtervoet in naar het punt waar je de bal wil raken

- Je houdt je elleboog in een hoek van 90 graden en je racket ook in een hoek van bijna 90 graden met je onderarm. Het racketblad zit dan bijna achter je linkeroor terwijl je elleboog vlak bij je navel zit.

-Zodra de bal er is beweeg je dat racketblad naar voren om de bal te ontmoeten. Je rechterhand beweegt zich van een positie bijna rechtboven je linker grote teen, naar bijna recht boven je rechter grote teen. Een korte beweging met een strakke arm en pols dus.

Ik denk dat je thuis even met je racket de instructies moet volgen, en dat je dan wel begrijpt hoe de beweging is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_128831498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:38 schreef GwaiLow het volgende:
Maar hier op het forum zitten ook veel echte goede competitie spelers neem ik aan?
Mijn lichaam laat intensief spelen en trainen al heel lang niet meer toe, dus goed zal ik niet meer worden. Maar ik heb wel veel competitie en toernooien gespeeld, op de Nederlandse ranglijst gestaan. Ik ben ook altijd een betere trainer dan speler geweest, ik heb nooit de knieen gehad om echt naar de bal in de hoek toe te 'springen' en dan met datzelfde been weer terug te veren naar de T, en ik heb nooit graag genoeg de beste willen zijn op uithoudingsvermogen.

Vanaf de B wordt het eigenlijk minder leuk, meer een spel van uithoudingsvermogen en foutloosheid, dan van mooie ballen en slimme opbouw van rallies. Elke bal komt dan namelijk terug.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_128843728
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

-uitleg-
Tnx man! Morgen uitproberen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_128847166
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:59 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Tnx man! Morgen uitproberen.
Nee, eerst thuis proberen de beweging zonder bal onder de knie te krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 07:00:36 #90
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128860474
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:59 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Tnx man! Morgen uitproberen.
Wel mooi als je de return onder de knie hebt krijgt hij die bal elke keer om zijn oren en is zijn grootste wapen onschadelijk gemaakt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128865319
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 07:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wel mooi als je de return onder de knie hebt krijgt hij die bal elke keer om zijn oren en is zijn grootste wapen onschadelijk gemaakt.
Klopt. De harde service is dan ook niet echt een wapen, in combinatie met precisie en als variant op normale services is die bruikbaar. Maar als je aces wil leren slaan kun je beter oefenen op de steile pisboog die dood in het hoekje valt. Die zijn technisch wel heel moeilijk om terug te slaan, omdat je van greep op je racket moet wisselen om de hoeken te kunnen maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 23:18:58 #92
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_128920638
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:39 schreef Gertenbol het volgende:
Ik zoek iemand om tegen te spelen in Amsterdam, heb geen vaste locatie en ongeveer jaar niet meer gespeeld. Destijds redelijk niveau :D
Ik speel in Amsterdam Gertenbol!
  zaterdag 13 juli 2013 @ 23:23:14 #93
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_128920825
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:40 schreef Gertenbol het volgende:

[..]

Als ie echt hard genoeg is gewoon tegen de muur laten gaan en daarna (eventueel via zijmuur) weer terugspelen :D
Inderdaad, laat de bal gewoon tegen de achterwand aan stuiteren, en sla daarna gewoon een lengte bal langs de muur. En als de bal echt rechtstreeks op je racket afkomt dan volleer je hem uiteraard wel gewoon.
pi_128929495
Nu we toch tips aan het geven zijn ... :P

Wat is nu de gemakkelijkste manier om een bal die achter bij de muur komt te returnen? Ik kom altijd in de knoei. En dan vooral met de backhand.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  zondag 14 juli 2013 @ 12:47:49 #95
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_128930551
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:03 schreef Chr1st1aan het volgende:
Nu we toch tips aan het geven zijn ... :P

Wat is nu de gemakkelijkste manier om een bal die achter bij de muur komt te returnen? Ik kom altijd in de knoei. En dan vooral met de backhand.
Ligt er wel een beetje aan hoe dicht de bal op de achtermuur zit. Als hij er echt heel dicht opzit kan je niks anders meer dan met een stevige polsslag de bal via een boast uit de hoek te halen. En als de bal iets verder van de achter muur af is kan moet je gewoon oefenen om toch nog je racket achter de bal te krijgen en een lengte te slaan. Dat is een kwestie van oefenen.
pi_128933820
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:03 schreef Chr1st1aan het volgende:
Nu we toch tips aan het geven zijn ... :P

Wat is nu de gemakkelijkste manier om een bal die achter bij de muur komt te returnen? Ik kom altijd in de knoei. En dan vooral met de backhand.
Terwijl de backhand op zich geschikter is. Zoals al gezegd, begin eens met de boast, als je die kunt je proberen de hoek waaronder je de bal kunt raken scherper te maken zodat je hem ook rechtuit kunt spelen.

- Goed instappen, voldoende afstand tot de muur houden
- Voldoende gedraaid staan, met je rug naar de voormuur dus
- Diep door je knieen om onder de bal te kunnen komen
- racketblad open, bijna horizontaal dus
- racketblad laag op het punt van raken, je zwaait dus van boven naar beneden in je achterzwaai maar je raakt de bal van onder, net voorbij het laagste punt van je zwaai.

Dus vlak voordat je de bal raakt is je houding (rechtshandig): Rechtervoet bijna evenwijdig aan de zijmuur, rug naar de voormuur, elleboog 90 graden, elleboog vlak boven de rechterknie, hoek tussen racket en onderarm ook bijna 90 graden, racketblad achter je linkeroor en dan rustigjes slaan. Dan sla je een boast die de voormuur haalt als je bal van onderaf raakt, buig je je pols richting voormuur dan gaat de bal rechtuit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 14 juli 2013 @ 19:37:58 #97
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_128945032
Inderdaad, wat Weltschmerz zegt. Goede uitleg :)!
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:38:41 #98
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129246638
Hoe gaat het hier met de squash goden? Zijn jullie met dit goddelijke weer nog een beetje in training?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 10:46:48 #99
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_129246822
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:38 schreef GwaiLow het volgende:
Hoe gaat het hier met de squash goden? Zijn jullie met dit goddelijke weer nog een beetje in training?
Absoluut. Paar liter zweet kwijt sinds gister :D
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129246889
In de hal van mijn voormalige club kon je met dit weer nauwelijks nog een bal afmaken, ze bleven maar terugstuiteren. Wel kon je ze makkelijk lek slaan zodat je weer even op adem kon komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 11:48:48 #101
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129248616
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:
In de hal van mijn voormalige club kon je met dit weer nauwelijks nog een bal afmaken, ze bleven maar terugstuiteren. Wel kon je ze makkelijk lek slaan zodat je weer even op adem kon komen.
Haha tijd voor een beetje airco! Maar ach, als je naar wedstrijden van de profs kijkt stuiteren de ballen ook heel hoog op!
pi_129249930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 11:48 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Haha tijd voor een beetje airco! Maar ach, als je naar wedstrijden van de profs kijkt stuiteren de ballen ook heel hoog op!
Ja, dan worden ze ook heel warm maar toch kunnen ze altijd nog warmer worden als de omgevingstemperatuur hoog is. En dan gaan ze makkelijk lek als je heel hard beukt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129250139
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:
In de hal van mijn voormalige club kon je met dit weer nauwelijks nog een bal afmaken, ze bleven maar terugstuiteren. Wel kon je ze makkelijk lek slaan zodat je weer even op adem kon komen.
De bal de nick inrammen werkt altijd ;).
pi_129250268
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:25 schreef Joris33 het volgende:

[..]

De bal de nick inrammen werkt altijd ;).
Mmm, de nick-rol is nog even wat anders dan alleen de nick in slaan. Als de bal heet is komt er toch vaak lucht onder. Wat je wel kan doen is de lage hard afmaakbal, drive of cross, aansnijden zodat hij door het effect snel 2 keer achter elkaar stuitert. Maar dat is technisch best lastig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129251045
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 12:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mmm, de nick-rol is nog even wat anders dan alleen de nick in slaan. Als de bal heet is komt er toch vaak lucht onder. Wat je wel kan doen is de lage hard afmaakbal, drive of cross, aansnijden zodat hij door het effect snel 2 keer achter elkaar stuitert. Maar dat is technisch best lastig.
Nja, die bal werkt alleen maar uit een boast van je tegenstander, een drop of een slechte lengte die je makkelijk kan volleren (en zelfs daarop is een drop nog altijd beter). Maar hij kan werken in dit weer inderdaad :).
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 13:46:56 #106
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_129253091
Vroeger had ik de sleutel en toegangscode van het squashcentrum. In de zomer waren er aangepaste openingstijden, maar wij konden dan gewoon in de hitte spelen. Wel kozen we dan altijd de schaduwzijde van het gebouw. Heerlijk zweten geblazen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_129377608
Domme vraag: ik heb een nieuw squash racket en aan de onderkant van het racket zit een soort van mini squash balletje. Moet ik dit laten zitten en heeft het enig nut?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_129379484
Das een dempertje
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_129387074
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 20:16 schreef Chr1st1aan het volgende:
Das een dempertje
Oke dus laten zitten.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 31 juli 2013 @ 13:03:36 #110
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129541005
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 19:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Domme vraag: ik heb een nieuw squash racket en aan de onderkant van het racket zit een soort van mini squash balletje. Moet ik dit laten zitten en heeft het enig nut?
Zeker laten zitten ja. Voorkomt trillingen in je racket.

Irritant trouwens, ik deze lente/zomer mijn eerste Voorjaars Mix-Competitie gespeeld, maar de bond heeft me nog steeds geen ranking gegeven op de Nederlandse Ranglijst. Doen ze wel erg lang over zeg...

Nja vanaf 13 september begint de echte competitie weer :). Hopelijk hebben ze het dan in orde.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:49:02 #111
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129579815
Bumpje
  Moderator donderdag 1 augustus 2013 @ 15:19:43 #112
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_129580823
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:49 schreef GwaiLow het volgende:
Bumpje
Had je nog een vraag dan?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:20:34 #113
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129580861
Of andere mensen ook de ervaring hebben dat het erg lang duurt voordat je in de ranglijst wordt opgenomen.
  Moderator donderdag 1 augustus 2013 @ 15:35:41 #114
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_129581333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:20 schreef GwaiLow het volgende:
Of andere mensen ook de ervaring hebben dat het erg lang duurt voordat je in de ranglijst wordt opgenomen.
Geen idee hoe lang het bij mij duurde. Maar dat is dan ook al 20 jaar terug. :P
Uitschrijven duurde in ieder geval jaren. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 16:32:45 #115
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129583072
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:35 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Geen idee hoe lang het bij mij duurde. Maar dat is dan ook al 20 jaar terug. :P
Uitschrijven duurde in ieder geval jaren. :').
Haha hoelang heb je competitie gespeeld? En opeens geen zin meer in? Of andere reden dat je daarmee bent gestopt?
  Moderator donderdag 1 augustus 2013 @ 16:36:14 #116
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_129583177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 16:32 schreef GwaiLow het volgende:
Haha hoelang heb je competitie gespeeld? En opeens geen zin meer in? Of andere reden dat je daarmee bent gestopt?
Een jaar of 15. Andere reden: ik heb een spierziekte. Squashen is dan zo'n beetje het stomste dat je kunt doen. Af en toe loop ik nog wel de baan op om een balletje te slaan, maar dat kost me dan een week hersteltijd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 17:23:33 #117
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129584518
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 16:36 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Een jaar of 15. Andere reden: ik heb een spierziekte. Squashen is dan zo'n beetje het stomste dat je kunt doen. Af en toe loop ik nog wel de baan op om een balletje te slaan, maar dat kost me dan een week hersteltijd.
Ahh, dat is wel erg naar ja. Lijkt me toch moeilijk om het squashen te moeten opgeven. Heb je op hoog niveau geacteerd? (squash)
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:13:28 #118
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_129606598
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:23 schreef GwaiLow het volgende:
Ahh, dat is wel erg naar ja. Lijkt me toch moeilijk om het squashen te moeten opgeven. Heb je op hoog niveau geacteerd? (squash)
Ach, wat is hoog? Heb nooit in de Nederlandse top 100 gestaan. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:19:26 #119
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129606807
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:13 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ach, wat is hoog? Heb nooit in de Nederlandse top 100 gestaan. :)
Ik vind de top 200 ook al erg hoog hoor!!
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:36:31 #120
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_129607337
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:19 schreef GwaiLow het volgende:
Ik vind de top 200 ook al erg hoog hoor!!
Kwestie van perceptie. Ik speelde bij een club met vrij veel top 100 spelers. Als je daar elke week mee op de baan staat en je kan leuk meedoen, dan is top 100 niet hoog. Zeker als je ooit tegen de oud Nederlands kampioen Lucas Buit op de baan hebt gestaan en hij houdt je met het grootste gemak op de nul (oude telling). Uiteindelijk kreeg ik een paar puntjes van hem. Als je hem dan vervolgens kansloos ziet verliezen van een subtopper op wereldniveau, dan heb je zeker niet het gevoel dat je zelf op hoog niveau gespeeld hebt.

Mijn enige prestatie van formaat is het - tijdens onze zwaarbevochten clubkampioenschappen - pakken van een game van de oude nummer twee van Nederland. Na dat uitbundig gevierd te hebben, had ik de volgende drie games niets in te brengen. :')
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:47:25 #121
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129607741
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:36 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Kwestie van perceptie. Ik speelde bij een club met vrij veel top 100 spelers. Als je daar elke week mee op de baan staat en je kan leuk meedoen, dan is top 100 niet hoog. Zeker als je ooit tegen de oud Nederlands kampioen Lucas Buit op de baan hebt gestaan en hij houdt je met het grootste gemak op de nul (oude telling). Uiteindelijk kreeg ik een paar puntjes van hem. Als je hem dan vervolgens kansloos ziet verliezen van een subtopper op wereldniveau, dan heb je zeker niet het gevoel dat je zelf op hoog niveau gespeeld hebt.

Mijn enige prestatie van formaat is het - tijdens onze zwaarbevochten clubkampioenschappen - pakken van een game van de oude nummer twee van Nederland. Na dat uitbundig gevierd te hebben, had ik de volgende drie games niets in te brengen. :')
Toch leuk dat je tegen die mannen hebt gespeeld! Wie was die oud nummer 2 van Nederland? Sowieso knap als je een game pakt :)
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:14:21 #122
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_129608626
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:47 schreef GwaiLow het volgende:
Toch leuk dat je tegen die mannen hebt gespeeld! Wie was die oud nummer 2 van Nederland? Sowieso knap als je een game pakt :)
Dat was Michael Vertogen. Runner up op het NK in de jaren '90.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:18:17 #123
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129608776
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:14 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat was Michael Vertogen. Runner up op het NK in de jaren '90.
Ahh ja, die ken ik wel! Heeft mn vader nog een hoop lessen van gehad. Waar speelde je?
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:23:11 #124
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_129608959
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:18 schreef GwaiLow het volgende:
Ahh ja, die ken ik wel! Heeft mn vader nog een hoop lessen van gehad. Waar speelde je?
Competitie voor Beverwijk. Daar gaf ik ook les, maar dat heb ik ook gedaan in Alkmaar en Amsterdam (niet van een club uit).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:26:20 #125
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129609063
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:23 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Competitie voor Beverwijk. Daar gaf ik ook les, maar dat heb ik ook gedaan in Alkmaar en Amsterdam (niet van een club uit).
Beverwijk ben ik laatst geweest. Leuk centrum! Hoop squash banen en ook nog een fitness centra erbij. Ik speel bij Squash World in Amsterdam (heet tegenwoordig SportsWorld)..
  Moderator vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:32:39 #126
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_129609293
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:26 schreef GwaiLow het volgende:
Beverwijk ben ik laatst geweest. Leuk centrum! Hoop squash banen en ook nog een fitness centra erbij. Ik speel bij Squash World in Amsterdam (heet tegenwoordig SportsWorld)..
Hoop? Het waren er vroeger 10, maar ongeveer de helft daarvan is omgezet in fitness ruimte. Daar was toen heel wat over te doen, maar economisch gezien kennelijk een juiste keuze.

Squash World was vroeger een heel gezellig centrum, maar na de verhuizing en de nieuwe naam vind ik het een beetje steriel geworden. Het ziet er wel mooi uit, daar niet van.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:47:58 #127
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129609815
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:32 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Hoop? Het waren er vroeger 10, maar ongeveer de helft daarvan is omgezet in fitness ruimte. Daar was toen heel wat over te doen, maar economisch gezien kennelijk een juiste keuze.

Squash World was vroeger een heel gezellig centrum, maar na de verhuizing en de nieuwe naam vind ik het een beetje steriel geworden. Het ziet er wel mooi uit, daar niet van.
Ahh oke, vergeleken met SportsWorld is het nog best veel.

Wij hebben nog maar 4 banen helaas. Bij SquashWorld waren dat er 8. Maar ook is het zo dat het centrum nu veel meer op fitness is gericht omdat het economisch idd beter is. Maar squashers zijn veel gezelliger dan fitnessers, dus vandaar dat de sfeer toen veel beter was. Zijn ook wel veel spelers ergens anders gaan spelen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:08:12 #128
408327 GM86
Geocacher & Music Addict
pi_129758439
Hey FOK-Squashers!

Ben ook een tijdje terug begonnen met squashen en vond het erg leuk om te doen.
Was vooral beetje voor de lol, verder geen wedstrijden of zo, maar wel goed voor de conditie!
Helaas is mijn maatje van toen verhuisd waardoor ik nu nooit meer ga squashen.

Ik kom zelf uit Harderwijk (en daar ging ik ook altijd squashen).
Mocht er iemand uit Harderwijk of omgeving zijn die nog een squash maatje zoekt, kun je me altijd een berichtje sturen. Mooiste zou zijn van vergelijkbaar niveau (niet al te hoog dus ;)) en leeftijd (27), maar iedereen mag reageren!
GerardM86
Decoratie voor goede doel: www.charlily.nl
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:27:24 #129
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129759045
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:08 schreef GM86 het volgende:
Hey FOK-Squashers!

Ben ook een tijdje terug begonnen met squashen en vond het erg leuk om te doen.
Was vooral beetje voor de lol, verder geen wedstrijden of zo, maar wel goed voor de conditie!
Helaas is mijn maatje van toen verhuisd waardoor ik nu nooit meer ga squashen.

Ik kom zelf uit Harderwijk (en daar ging ik ook altijd squashen).
Mocht er iemand uit Harderwijk of omgeving zijn die nog een squash maatje zoekt, kun je me altijd een berichtje sturen. Mooiste zou zijn van vergelijkbaar niveau (niet al te hoog dus ;)) en leeftijd (27), maar iedereen mag reageren!
Nice :) Altijd goed om het weer op te pakken. Ik hoop dat je hier een Squash maatje omgeving Harderwijk kunt vinden. En anders zou je altijd bij jou in de buurt een squash centrum binnen kunnen stappen en vragen of er ook avonden zijn waar allemaal spelers van alle niveaus bij elkaar komen (meestal is dat wel zo).
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:39:45 #130
408327 GM86
Geocacher & Music Addict
pi_129759499
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:27 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Nice :) Altijd goed om het weer op te pakken. Ik hoop dat je hier een Squash maatje omgeving Harderwijk kunt vinden. En anders zou je altijd bij jou in de buurt een squash centrum binnen kunnen stappen en vragen of er ook avonden zijn waar allemaal spelers van alle niveaus bij elkaar komen (meestal is dat wel zo).
Bedankt voor de tip! :)
GerardM86
Decoratie voor goede doel: www.charlily.nl
  donderdag 8 augustus 2013 @ 16:13:33 #131
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129834340
Bumpje (voor de vraag van GM86)
  donderdag 12 september 2013 @ 10:49:28 #132
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_131088298
Squash seizoen gaat vrijdag weer van start!

Hier nog mensen die competitie gaan spelen?
  Moderator donderdag 12 september 2013 @ 11:09:29 #133
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_131088778
Ik sla weer een jaartje over.

M'n vriendin en haar vriendin willen wel opeens squashen. En gelijk ook les van me. Jarenlang wil ze niet een keer met me de squashbaan op, en nu gelijk les. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_131090383
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:36 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Kwestie van perceptie. Ik speelde bij een club met vrij veel top 100 spelers. Als je daar elke week mee op de baan staat en je kan leuk meedoen, dan is top 100 niet hoog. Zeker als je ooit tegen de oud Nederlands kampioen Lucas Buit op de baan hebt gestaan en hij houdt je met het grootste gemak op de nul (oude telling). Uiteindelijk kreeg ik een paar puntjes van hem. Als je hem dan vervolgens kansloos ziet verliezen van een subtopper op wereldniveau, dan heb je zeker niet het gevoel dat je zelf op hoog niveau gespeeld hebt.
Het is sowieso een vrij 'smalle' sport, in die zin dat er maar weinig mensen zijn die het serieus doen. De breedte is er wel maar die zit hem vooral in recreanten die geen ontwikkeling doormaken. Dus als je wel een beetje aanleg hebt en het serieus doet dan zit je snel in de top 300 van Nederland. Dat is best leuk opscheppen in de kroeg maar het is pas vanaf pak hem beet de top 100 dat alle spelers zowel talent als jarenlange inzet en grote fitheid moeten combineren.

Overigens pakte ik zelf altijd tegen iedereen punten, die hoefde ik niet te krijgen. Maar dat waren er dan 3 want ik had 3 trucjes en die nationale toppers trappen daar maar één keertje in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 12 september 2013 @ 14:22:43 #135
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_131094256
Haha 3 trucjes? Tell us :D
  maandag 14 oktober 2013 @ 01:55:30 #136
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_132146604
Volgen jullie het Delaware Investmenst US Open 2013 ook? Prachtige partij net tussen Borja Golan - Mathieu Castagnet. Het werd een thriller in 5 sets met Castagnet als winnaar!
  maandag 14 oktober 2013 @ 01:55:44 #137
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_132146605
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is sowieso een vrij 'smalle' sport, in die zin dat er maar weinig mensen zijn die het serieus doen. De breedte is er wel maar die zit hem vooral in recreanten die geen ontwikkeling doormaken. Dus als je wel een beetje aanleg hebt en het serieus doet dan zit je snel in de top 300 van Nederland. Dat is best leuk opscheppen in de kroeg maar het is pas vanaf pak hem beet de top 100 dat alle spelers zowel talent als jarenlange inzet en grote fitheid moeten combineren.

Overigens pakte ik zelf altijd tegen iedereen punten, die hoefde ik niet te krijgen. Maar dat waren er dan 3 want ik had 3 trucjes en die nationale toppers trappen daar maar één keertje in.
Vertel de trucjes :D
pi_136404021
Squasht iemand hier weleens op het Universitair Sportcentrum van De UvA? (en schopje).
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
  Moderator donderdag 6 februari 2014 @ 16:45:47 #139
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_136405890
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:47 schreef theSummoner het volgende:
Squasht iemand hier weleens op het Universitair Sportcentrum van De UvA? (en schopje).
Ik wist niet dat de UvA een sportcentrum heeft.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_136480252
www.usc.uva.nl, supermooi en nieuw en ze bieden echt fukking veel sporten aan :)
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
  Moderator zaterdag 8 februari 2014 @ 21:21:57 #141
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_136484028
O ja, bij het science park. Daar ben ik nog niet geweest.

Was vandaag wel even bij het NK in het Frans Otten stadion. De dochter van een vriendin (begin nu echt oud te worden) stond in de kwartfinale van de B-dames.

Was leuk om weer veel oude bekenden te zien.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:54:48 #142
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_138263278
quote:
11s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:45 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik wist niet dat de UvA een sportcentrum heeft.
Aaah, bij SCHIET? Ik ken het wel. Nog nooit gespeeld. Ik speel daar vlakbij bij SportsWorld competitie. Bij SCHIET kan je ook competitie spelen. Zou je dat willen of doe je het al?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:56:04 #143
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_138263338
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 21:21 schreef UIO_AMS het volgende:
O ja, bij het science park. Daar ben ik nog niet geweest.

Was vandaag wel even bij het NK in het Frans Otten stadion. De dochter van een vriendin (begin nu echt oud te worden) stond in de kwartfinale van de B-dames.

Was leuk om weer veel oude bekenden te zien.
Ben je inmiddels alweer een beetje aan het spelen? En hoever is de dochter van die vriendin van je gekomen?
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 17:27:37 #144
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138268394
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:54 schreef GwaiLow het volgende:
Aaah, bij SCHIET? Ik ken het wel. Nog nooit gespeeld. Ik speel daar vlakbij bij SportsWorld competitie. Bij SCHIET kan je ook competitie spelen. Zou je dat willen of doe je het al?
Achteraf kende ik het ook wel.

En nee, voor mij geen competitie meer. Wordt sterk afgeraden voor mensen met een spierziekte. ;).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 28 maart 2014 @ 17:29:37 #145
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138268449
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:56 schreef GwaiLow het volgende:
Ben je inmiddels alweer een beetje aan het spelen? En hoever is de dochter van die vriendin van je gekomen?
Nee dus. Af en toe geef ik een lesje, maar dat mag geen naam hebben.

Die dochter is gestrand in de kwartfinale.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 23:11:05 #146
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_138283323
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:47 schreef theSummoner het volgende:
www.usc.uva.nl, supermooi en nieuw en ze bieden echt fukking veel sporten aan :)
O, ik bedoelde eigenlijk of jij niet bij SCHIET competititie zou willen spelen of dat je het al doet?
pi_138454210
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:11 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

O, ik bedoelde eigenlijk of jij niet bij SCHIET competititie zou willen spelen of dat je het al doet?
Ik speel competitie bij SCHIET ja, of bedoelde je UIO_AMS?
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
  woensdag 2 april 2014 @ 22:38:30 #148
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_138454902
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:25 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Ik speel competitie bij SCHIET ja, of bedoelde je UIO_AMS?
Nee ik bedoelde jou. Nice! Welk niveau?
pi_138563768
Interne competitie :) Heb wel plannen voor het oprichten van een 'echt' competitieteam voor a.s. seizoen maar die zijn nog niet heel vergevorderd.
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
  vrijdag 11 april 2014 @ 10:32:39 #150
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_138756445
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 11:48 schreef theSummoner het volgende:
Interne competitie :) Heb wel plannen voor het oprichten van een 'echt' competitieteam voor a.s. seizoen maar die zijn nog niet heel vergevorderd.
Zou leuk zijn als dat lukt :). Volgens mij zijn er wel competitie teams bij SCHIET.
pi_138819903
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 10:32 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Zou leuk zijn als dat lukt :). Volgens mij zijn er wel competitie teams bij SCHIET.
Ja twee. Eentje in de één na hoogste en eentje in de laagste klasse (ik ken al die klassen niet, staat dat ergens uitgelegd?) Speel je zelf ook competitie?
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:13:46 #152
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_138921689
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:25 schreef theSummoner het volgende:

[..]

Ja twee. Eentje in de één na hoogste en eentje in de laagste klasse (ik ken al die klassen niet, staat dat ergens uitgelegd?) Speel je zelf ook competitie?
De niveaus zijn als volgt ingedeeld.

-Eredivisie
-Eerste Divisie
-Tweede Divisie
-Promotieklasse
-Eerste klasse
-Tweede Klasse
-Derde Klasse

Ben zelf vorig seizoen pas begonnen met competitie. Speel 2e klasse. Maar de mannen uit ons team hebben niet echt de potentie meer om hogerop te komen of echt beter te worden. Ze zijn ook iets te oud. Ik ben zelf 25. Maar verder een erg leuk team!
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:14:36 #153
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_138921734
Zijn er ook mensen die het top squash volgen? Kijk zelf altijd zoveel mogelijk wedstrijden live. El Gouna Squash Tournament is nu bezig! Paar top partijen al gezien. Over een paar minuten Ramy Ashour - Simon Rosner!
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:38:53 #154
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_139940209
Helaas, niemand die het top squash volgt. Onze eigen Nederlander Anjema is goed bezig dit master toernooi. Hij heeft de nummer 8 vd wereld verslagen in de eerste ronde. Hij moet nu wel tegen de beste speler vd wereld in mijn ogen. Dus gaat een pittige opgaven worden.
  Moderator vrijdag 16 mei 2014 @ 20:05:43 #155
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_140031365
Ik zit nu op de tribune bij de British Open in Hull te kijken naar topsquash. Mijn buurvrouw in het hotel staat nu op de baan. Nicol David. Leuk mens.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 16 mei 2014 @ 20:09:10 #156
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_140031479
Straks Shabana tegen Gaultier en dan als slot Willstrop tegen Ashour. Vorig jaar slachtte Ashour hem af. Best game ever en wij waren er bij.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 16 mei 2014 @ 21:26:16 #157
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_140034380
Damn. Geeft Shabana op. Hij ziet er ook ziek uit.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 17 mei 2014 @ 11:51:11 #158
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_140049885
Vandaag de halve finales bekijken. Kijk uit naar Ashour (EGY) vs Gaultier (FRA). Gisteren gingen ze eenvoudig door naar de volgende ronde dus dat kan een pot op topniveau worden. De andere halve finale tussen Elshorbagy (EGY) en Matthews (ENG) lijkt me wat saaier.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 17 mei 2014 @ 13:57:03 #159
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_140052440
Over tien minuten de halve finales bij de dames. Eerst Weleily (EGY) vs Massaro (ENG) en daarna Waters (ENG) tegen buurvrouw David (MAS). We zitten er weer klaar voor.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 18 mei 2014 @ 15:31:16 #160
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_140090242
Finales vandaag. Stond vanmorgen in de lift met Nicol David. Heb haar gezegd dat de Nederlanders op de tribune voor haar zijn tegen de Engelse Massaro.

Daarna Gaultier vs Matthew. Ook dan zijn we voor de buitenlander. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:40:38 #161
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_141532710
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 15:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Finales vandaag. Stond vanmorgen in de lift met Nicol David. Heb haar gezegd dat de Nederlanders op de tribune voor haar zijn tegen de Engelse Massaro.

Daarna Gaultier vs Matthew. Ook dan zijn we voor de buitenlander. :).
O shit, ik had deze berichten van je gemist! Wat gaaf zeg om de British Open live te aanschouwen. Ik heb uiteraard alles live gezien via internet. Anjema loopt de laatste tijd ook lekker te ballen!

Nicol David heeft inderdaad veel Nederlandse fans. Ze traint ook in Amsterdam bij Squash City volgens mij. Jongen die ik ken traint daar wel eens met haar. Hij wint wel altijd, maar dat is niet zo gek. Kijk je ook veel toernooien via PSA Squashtv?
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 14:50:05 #162
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_141532979
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:40 schreef GwaiLow het volgende:
O shit, ik had deze berichten van je gemist! Wat gaaf zeg om de British Open live te aanschouwen. Ik heb uiteraard alles live gezien via internet. Anjema loopt de laatste tijd ook lekker te ballen!

Nicol David heeft inderdaad veel Nederlandse fans. Ze traint ook in Amsterdam bij Squash City volgens mij. Jongen die ik ken traint daar wel eens met haar. Hij wint wel altijd, maar dat is niet zo gek. Kijk je ook veel toernooien via PSA Squashtv?
Hij wint altijd van haar? Dat is erg knap hoor.

Ik kijk nooit via squashtv. Soms zie ik wel eens wat via youtube, maar ik heb er eigenlijk geen tijd voor. Ik ga wel al jaren naar de British Open met een groep squashfanaten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:57:47 #163
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_141533233
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:50 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Hij wint altijd van haar? Dat is erg knap hoor.

Ik kijk nooit via squashtv. Soms zie ik wel eens wat via youtube, maar ik heb er eigenlijk geen tijd voor. Ik ga wel al jaren naar de British Open met een groep squashfanaten.
Ja, maar hij staat ook in de top 10 van Nederland.

Gaaf om daar elk jaar een kijkje te nemen. Zou ik ook eens moeten doen :). Ga je aankomend seizoen weer spelen? Welke Barema sta je ook alweer?
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 15:00:28 #164
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_141533334
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:57 schreef GwaiLow het volgende:
Ja, maar hij staat ook in de top 10 van Nederland.
Dat maakt het al een stuk logischer.
quote:
Gaaf om daar elk jaar een kijkje te nemen. Zou ik ook eens moeten doen :). Ga je aankomend seizoen weer spelen? Welke Barema sta je ook alweer?
Nee, speel al een jaar of 8 geen competitie meer vanwege een spierziekte. Ik was een gemiddelde B-speler in mijn hoogtijdagen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:18:50 #165
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_141533908
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:00 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat maakt het al een stuk logischer.

[..]

Nee, speel al een jaar of 8 geen competitie meer vanwege een spierziekte. Ik was een gemiddelde B-speler in mijn hoogtijdagen.
Aah oke, wat naar :(. Gemiddelde B speler is toch een vrij hoog niveau :). Ik hoop zelf ook dat niveau te halen uiteindelijk.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:13:43 #166
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_145117483
Boys and Girls. Hoe staat het met het squash? Even het topic weer bumpen want wellicht is er weer wat interesse om gesprekken over squash voort te zetten! :D
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:00:06 #167
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_145524111
Bumpje :D
pi_146935198
Sinds een maandje ook aan het squashen geslagen! Leuke sport, maar het is toch lastiger dan in eerste instantie gedacht! :D

Twee weken geleden een kleine les gehad met de slagtechnieken, bewegingen en een aantal oefeningen. Voorlopig dus flink oefenen voordat ik überhaupt punten kan gaan bijhouden.

Iemand nog aanraders voor een goed beginnersracket? Kunststof schijnt licht te zijn, maar snel te breken. Aluminium zou bij een slag tegen de muur al snel kunnen buigen. Zie door het ruime aanbod op internet door de bomen het bos niet meer... :+
  maandag 24 november 2014 @ 10:34:55 #169
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_146948778
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 20:00 schreef GuitarJJ het volgende:
Sinds een maandje ook aan het squashen geslagen! Leuke sport, maar het is toch lastiger dan in eerste instantie gedacht! :D

Twee weken geleden een kleine les gehad met de slagtechnieken, bewegingen en een aantal oefeningen. Voorlopig dus flink oefenen voordat ik überhaupt punten kan gaan bijhouden.

Iemand nog aanraders voor een goed beginnersracket? Kunststof schijnt licht te zijn, maar snel te breken. Aluminium zou bij een slag tegen de muur al snel kunnen buigen. Zie door het ruime aanbod op internet door de bomen het bos niet meer... :+
Leuk om eindelijk eens een squash post hier te lezen! Ja, het is zeker lastiger dan je van tevoren denkt. Bij welke club speel je?

Ik zou overigens voor de Tecnifibre Carboflex 130 gaan. Dat is een geweldig Squash Racket!
  maandag 24 november 2014 @ 10:46:33 #170
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_146948992
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:50 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Hij wint altijd van haar? Dat is erg knap hoor.

Ik kijk nooit via squashtv. Soms zie ik wel eens wat via youtube, maar ik heb er eigenlijk geen tijd voor. Ik ga wel al jaren naar de British Open met een groep squashfanaten.
Heb je het WK nog gevolgd? :D
  Moderator maandag 24 november 2014 @ 11:04:09 #171
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_146949315
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:46 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Heb je het WK nog gevolgd? :D
Alleen de uitslag van de mannenfinale meegekregen. Schijnt een mooie laatste game te zijn geweest. Zal eens kijken of ik het via YouTube kan vinden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 24 november 2014 @ 11:45:39 #172
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_146950458
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2014 11:04 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Alleen de uitslag van de mannenfinale meegekregen. Schijnt een mooie laatste game te zijn geweest. Zal eens kijken of ik het via YouTube kan vinden.
Ik heb elke WK wedstrijd stuk voor stuk live gezien, en het was echt geweldig. De laatste wedstrijd tussen Ashour en Shorbagy was ook schitterend. Ashour kwam met 1-0 voor en raakte toen geblesseerd aan zn schouder waardoor hij veel minder hard ging slaan. Kwam toen met 2-1 achter, en wint op briljante wijze toch nog met 3-2! In de 5e game komt hij 10-5 voor, het wordt 10-10, en hij wint met 14-12.
pi_146960328
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 10:34 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Leuk om eindelijk eens een squash post hier te lezen! Ja, het is zeker lastiger dan je van tevoren denkt. Bij welke club speel je?

Ik zou overigens voor de Tecnifibre Carboflex 130 gaan. Dat is een geweldig Squash Racket!
Squash Apeldoorn. Ik hou het voorlopig nog even bij een strippenkaart i.p.v. een lidmaatschap. ;)

Leuk racket trouwens, alleen niet een beetje duur voor een beginner?
  Moderator maandag 24 november 2014 @ 18:39:59 #174
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_146962208
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:23 schreef GuitarJJ het volgende:
Leuk racket trouwens, alleen niet een beetje duur voor een beginner?
Als je net begint, is een goedkoop racket goed genoeg. Zodra je wat zekerder bent met alle muren om je heen, zou ik een overstap maken naar lichtere (en breekbaardere) type. Dan weet je ook meer van je eigen stijl van squash en de bijpassende type rackets.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:35:37 #175
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_146987318
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:23 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Squash Apeldoorn. Ik hou het voorlopig nog even bij een strippenkaart i.p.v. een lidmaatschap. ;)

Leuk racket trouwens, alleen niet een beetje duur voor een beginner?
Wat UIO-AMS zegt is wel waar. Ook al je nog niet zeker weet of je doorgaat met Squash is het misschien niet handig om een wat duurder racket te kopen. Toch ben ik zelf wel vrij snel overgestapt op een echt goed squash racket, en mij heeft het echt geholpen.
  donderdag 2 april 2015 @ 13:16:39 #176
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_151291994
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 20:09 schreef UIO_AMS het volgende:
Straks Shabana tegen Gaultier en dan als slot Willstrop tegen Ashour. Vorig jaar slachtte Ashour hem af. Best game ever en wij waren er bij.
Ben zelf nog 2 weken geleden wezen kijken bij MeerSquash eredivisie. Wedstrijd tussen Gaultier en Peter Creed. Heel gaaf om te zien!
  donderdag 2 april 2015 @ 13:17:07 #177
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_151292004
Hoe gaat het verder met Squashen mannen? Zijn we nog een beetje actief? Jammer dat het topic zo dood is :(
  maandag 4 januari 2016 @ 09:40:52 #178
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_158811321
Tijd om dit topic weer eens omhoog te schoppen. Misschien zijn er in de tussentijd alweer nieuwe squashers bij gekomen op FOK :D
  dinsdag 5 januari 2016 @ 08:20:47 #179
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_158839723
Jammer :(
  Moderator woensdag 9 maart 2016 @ 15:51:42 #181
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_160543565
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:17 schreef GwaiLow het volgende:
Hoe gaat het verder met Squashen mannen? Zijn we nog een beetje actief? Jammer dat het topic zo dood is :(
Kan me de laatste keer op de squashbaan niet meer herinneren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_160548090
Ik vind het ook jammer dat het topic niet meer loopt, maar ik speel al jaren en jaren niet meer, dus dan wordt het een beetje opa vertelt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 10 maart 2016 @ 13:51:23 #183
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_160565798
quote:
Nice idd!! Kijk bijna alle wedstrijden live via de Eurosport player. Echt super om te zien!

Die rally's van Paul Coll moet je maar eens opzoeken. Die zijn bizar! Eergister riepen de commentatoren dat het de beste rally was die ze gezien hadden.

Edit: O wacht, dat eerste filmpje is een rally van Paul :D

quote:
9s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:51 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Kan me de laatste keer op de squashbaan niet meer herinneren.
Aii jammer, je hebt ook een blessure he? Volg je het top squash nog wel een beetje of ook totaal niet meer?
  Moderator donderdag 10 maart 2016 @ 14:01:15 #184
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_160565987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 13:51 schreef GwaiLow het volgende:
Aii jammer, je hebt ook een blessure he? Volg je het top squash nog wel een beetje of ook totaal niet meer?
Ik volg het nog wel, maar mondjesmaat. Vorig jaar niet naar de British Open geweest, want het weekend viel verkeerd voor mij. Dit jaar komt het wegens andere onstandigheden niet uit.

Bij het afgelopen NK moest een bekende van me het opnemen tegen Laurens-Jan Anjema. Hij heeft in de derde game nog even voorgestaan, maar net als de voorgaande games uiteindelijk kansloos verloren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 10 maart 2016 @ 14:22:51 #185
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_160566377
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:01 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik volg het nog wel, maar mondjesmaat. Vorig jaar niet naar de British Open geweest, want het weekend viel verkeerd voor mij. Dit jaar komt het wegens andere onstandigheden niet uit.

Bij het afgelopen NK moest een bekende van me het opnemen tegen Laurens-Jan Anjema. Hij heeft in de derde game nog even voorgestaan, maar net als de voorgaande games uiteindelijk kansloos verloren.
Dat moet Roel zijn geweest, of niet :D? En tja, Anjema toch nog steeds verreweg de beste Nederlandse speler. Had verwacht dat Piedro het hem erg lastig zou kunnen maken deze keer, maar toch niet genoeg. Verder valt Laurens na zijn comback nog een beetje tegen Internationaal. Voor de Canary Wharf die op dit moment bezig is was hij 1e geplaatst in de kwalificaties, maar toch verloor hij zijn eerste kwalificatie duel al met 3-2 van Richie Fallows.
  Moderator donderdag 10 maart 2016 @ 15:11:14 #186
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_160567195
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 14:22 schreef GwaiLow het volgende:
Dat moet Roel zijn geweest, of niet :D? En tja, Anjema toch nog steeds verreweg de beste Nederlandse speler. Had verwacht dat Piedro het hem erg lastig zou kunnen maken deze keer, maar toch niet genoeg. Verder valt Laurens na zijn comback nog een beetje tegen Internationaal. Voor de Canary Wharf die op dit moment bezig is was hij 1e geplaatst in de kwalificaties, maar toch verloor hij zijn eerste kwalificatie duel al met 3-2 van Richie Fallows.
Yep, Roel. Hij was de vorige keer mee naar de British Open. Met zijn vriendin.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:59:53 #187
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_165364929
quote:
9s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:51 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Kan me de laatste keer op de squashbaan niet meer herinneren.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het ook jammer dat het topic niet meer loopt, maar ik speel al jaren en jaren niet meer, dus dan wordt het een beetje opa vertelt.
Afgelopen half jaar ook niet op het squashbaan gestaan?

Ach, ik kick dit topic maar weer eens. Wie weet :D
  Moderator zaterdag 17 september 2016 @ 08:00:48 #188
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_165378795
Toevallig wel. Met een jonge collega wezen squashen. Ik kon het nog, maar na afloop wel blaren en veel spierpijn. Toch weer iets te enthousiast geweest. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 9 februari 2018 @ 20:45:34 #189
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177064989
Bij de NK squash nu. Meer FOK!kers?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177076436
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:59 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

[..]

Afgelopen half jaar ook niet op het squashbaan gestaan?

Ach, ik kick dit topic maar weer eens. Wie weet :D
Nee. Misschien komend seizoen weer als ik moet stoppen met voetballen. Maar ik hik er een beetje tegenaan. Enerzijds vanwege dat ik op een vrij laag niveau zal moeten beginnen maar met mijn technische basis hard vooruit zal gaan, anderzijds vanwege de barcultuur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:32:52 #191
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_177545287
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 20:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Bij de NK squash nu. Meer FOK!kers?
Ah damn, niet gelezen. Ik was er donderdag, vrijdag en zaterdag eigenlijk continu! Heb je vast gezien!
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 10:45:19 #192
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177545561
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:47 schreef theSummoner het volgende:
Squasht iemand hier weleens op het Universitair Sportcentrum van De UvA? (en schopje).
Niet geheel toevallig ben ik een paar weken geleden daar gaan spelen met mijn neefje van 15. Het was zijn eerste keer op de squashbaan. Mooi sportcentrum, maar ik vond het nogal ongezellig aandoen met die grote ramen naar buiten achter je met alleen een grasveldje daar. Wellicht is dat in de zomer anders. :).

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:32 schreef GwaiLow het volgende:
Ah damn, niet gelezen. Ik was er donderdag, vrijdag en zaterdag eigenlijk continu! Heb je vast gezien!
Ik was er vrijdag na het werk om de zoontjes van wat oude competitiemakkers te zien spelen. En op de finaledag ben ik even langs geweest.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 15:53:07 #193
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_177552254
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 10:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Universitair Sportcentrum van De UvA
Bij UvA speel ik regelmatig. Is toch wel vrij gezellig, zeker met de competitie. Het is alleen vervelend als de zon op je baan schijnt...speelt niet erg lekker ^^.
pi_180393974
Ik hoop dat er nog iemand leeft in dit topic.
Wij zijn met een aantal vrienden begonnen met squashen.
En willen graag een laddercompetitie achtig iets gaan starten.
Echter is niet iedereen altijd aanwezig en willen wij het mogelijk maken voor mensen die minder regelmatig komen om ook mee te doen aan deze competitie.
Kent iemand een reglement waarmee dit makkelijk kan?
Hulp is erg welkom!
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 18:47:47 #195
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180404389
* leeft nog.

Wat is er precies mis met een laddercompetitie? Je bent toch niet gebonden aan een agenda dan?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:39:27 #196
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_180418149
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:34 schreef GiertjeNL2013 het volgende:
Ik hoop dat er nog iemand leeft in dit topic.
Wij zijn met een aantal vrienden begonnen met squashen.
En willen graag een laddercompetitie achtig iets gaan starten.
Echter is niet iedereen altijd aanwezig en willen wij het mogelijk maken voor mensen die minder regelmatig komen om ook mee te doen aan deze competitie.
Kent iemand een reglement waarmee dit makkelijk kan?
Hulp is erg welkom!
Hier maken veel clubs gebruik van om een squashladder aan te maken :

https://www.sportconnexions.com/welcome.aspx?lan=nl-NL

Dan ''moet'' je 1 keer in de 2 weken een ladder wedstrijd spelen. Ook kan je voor 2 keer per 2 weken kiezen. Overigens kan je de wedstrijd ook uitstellen naar een later moment.

Dit topic is inderdaad niet zo druk bezocht meer. Hoop nog steeds dat het Squash-Fok-wereldje wat groter gaat worden. Maar ja, squash is een relatief kleine sport natuurlijk, met iets van 4000 competitie spelers, en nog een hoop mensen die af en toe een balletje slaan of alleen een clubladder spelen.
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:52:12 #197
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_180418404
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het ook jammer dat het topic niet meer loopt, maar ik speel al jaren en jaren niet meer, dus dan wordt het een beetje opa vertelt.
Jij alweer begonnen inmiddels? ^^
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 11:21:45 #198
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180420079
Toevallig ga ik zondag weer eens squashen met mijn oude teamgenoot. Hij speelt alleen nog wel in de 1e divisie ...
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 12 juli 2018 @ 11:59:42 #199
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_180420933
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:21 schreef UIO_AMS het volgende:
Toevallig ga ik zondag weer eens squashen met mijn oude teamgenoot. Hij speelt alleen nog wel in de 1e divisie ...
Oef, dat gaat zwaar worden! Bij welke club ga je spelen?
  Moderator vrijdag 13 juli 2018 @ 08:13:06 #200
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180440430
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:59 schreef GwaiLow het volgende:
Oef, dat gaat zwaar worden! Bij welke club ga je spelen?
Mijn oude club in Beverwijk. Ik maak me geen illusies, toen we nog jong en fit waren won hij ook meestal. Nu gaat het vooral om de gezelligheid.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 11:13:58 #201
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_180443030
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 08:13 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Mijn oude club in Beverwijk. Ik maak me geen illusies, toen we nog jong en fit waren won hij ook meestal. Nu gaat het vooral om de gezelligheid.
Oh leuk! Om zo af en toe weer eens een balletje te slaan is toch leuk. Beverwijk gaat zich in de 1e en 2e divisie komend seizoen weer versterken met een paar jonge jongens. Ik ken bijna dat hele eerste divisie team van Beverwijk eigenlijk wel. Is al snel een B2 of B1 speler waarschlijk O-)
pi_180449164
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:52 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Jij alweer begonnen inmiddels? ^^
Nee, hik er nog steeds tegenaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 13 juli 2018 @ 17:03:02 #203
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180449854
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:13 schreef GwaiLow het volgende:
Oh leuk! Om zo af en toe weer eens een balletje te slaan is toch leuk. Beverwijk gaat zich in de 1e en 2e divisie komend seizoen weer versterken met een paar jonge jongens. Ik ken bijna dat hele eerste divisie team van Beverwijk eigenlijk wel. Is al snel een B2 of B1 speler waarschlijk O-)
Hij (initialen xyz, misschien zegt het je wat) is inmiddels afgezakt tot B3, maar ik geloof dat ik ondertussen al genoeg moeite zal hebben met een gemiddelde D speler.

:P.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 15-07-2018 08:21:43 (Privacy) ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 10:34:28 #204
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_180464722
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:03 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Hij (initialen xyz, misschien zegt het je wat) is inmiddels afgezakt tot B3, maar ik geloof dat ik ondertussen al genoeg moeite zal hebben met een gemiddelde D speler.

:P.
Oh ja, ik weet wie het is! Hij won dit seizoen nog wel in een mooi duel van een B2 speler volgens mij. Leuk dat je met hem gaat spelen (of hij met jou 8-) )

Ik ben net C1, dus denk dat wij maar een keer moeten spelen :P :X

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 15-07-2018 08:22:11 (Privacy) ]
  zaterdag 14 juli 2018 @ 10:43:16 #205
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_180464811
Gister nog even wezen kijken bij de Dutch Junior Open. Geweldig niveau hoor! Ook veel geweldige buitenlandse talenten.
  Moderator zondag 15 juli 2018 @ 12:42:29 #206
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180487104
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:34 schreef GwaiLow het volgende:
Oh ja, ik weet wie het is! Hij won dit seizoen nog wel in een mooi duel van een B2 speler volgens mij. Leuk dat je met hem gaat spelen (of hij met jou 8-) )

Ik ben net C1, dus denk dat wij maar een keer moeten spelen :P :X
3-1 verloren met veel close games. Valt me 100% mee. :D.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 15 juli 2018 @ 23:13:07 #207
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_180503557
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:42 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

3-1 verloren met veel close games. Valt me 100% mee. :D.
Hoppa, gewoon lekker weer competitie gaan spelen!
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 11:29:38 #208
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_180510420
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 23:13 schreef GwaiLow het volgende:
Hoppa, gewoon lekker weer competitie gaan spelen!
Eerst maar even afwachten wat mijn spieren de komende week gaan zeggen. Nu schreeuwen ze vooral dat het pijn doet. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:30:14 #209
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_180531264
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:29 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Eerst maar even afwachten wat mijn spieren de komende week gaan zeggen. Nu schreeuwen ze vooral dat het pijn doet. :').
Hahaha, snap ik !
pi_191026717
Nog leven in de brouwerij hier?

Ben sinds november weer wekelijks op de baan te vinden. Daarvoor zo'n vier jaar niet meer gespeeld. Merk dat ik er een hoop bij te schaven valt. :')
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 16:50:07 #211
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191026961
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 16:28 schreef Hojdhopper het volgende:
Nog leven in de brouwerij hier?

Ben sinds november weer wekelijks op de baan te vinden. Daarvoor zo'n vier jaar niet meer gespeeld. Merk dat ik er een hoop bij te schaven valt. :')
Half jaar geleden voor het laatst op de baan gestaan. Nog een paar kilo eraf en iets hogere temperaturen en dan ga ik het weer proberen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_191026973
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 16:50 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Half jaar geleden voor het laatst op de baan gestaan. Nog een paar kilo eraf en iets hogere temperaturen en dan ga ik het weer proberen.
Hoezo, speel je buiten soms? :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 16:52:39 #213
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191026999
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 16:51 schreef Hojdhopper het volgende:
Hoezo, speel je buiten soms? :P
Als het buiten warm is, is het op de baan ook een stuk warmer. Beter voor mijn spieren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_191027011
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 16:52 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Als het buiten warm is, is het op de baan ook een stuk warmer. Beter voor mijn spieren.
Was maar een grapje! ;) Maar ja, is wel zo.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 14:05:35 #215
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_195485498
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 16:51 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Hoezo, speel je buiten soms? :P
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 16:52 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Als het buiten warm is, is het op de baan ook een stuk warmer. Beter voor mijn spieren.
Helemaal mee eens! Gek genoeg ben ik in de lente/zomer periode altijd een niveau beter dan in het herfst/winter seizoen. Vind het heerlijk als wat warmer op de baan is. Ik ben ook een rally speler, waar sommige spelers de rally juist goed kort kunnen/willen houden. Voor dat soort spelers is een koude baan juist prettig.

Jammer dat je clubje failliet is gegaan, UIO_AMS. Zoals je wellicht weet spelen ze nu op een andere locatie. Ik moest een paar weken geleden nog tegen het eerste team spelen in de competitie. Dat zal misschien ook wel (deels) jouw oude team zijn.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 14:09:03 #216
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_195485541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 16:28 schreef Hojdhopper het volgende:
Nog leven in de brouwerij hier?

Ben sinds november weer wekelijks op de baan te vinden. Daarvoor zo'n vier jaar niet meer gespeeld. Merk dat ik er een hoop bij te schaven valt. :')
Leuk dat je weer speelt. Heb een aantal keer geprobeerd om leven in dit topic te krijgen, maar 't kwam helaas niet helemaal van de grond ;) . Ben je nog steeds aan het spelen? Helaas had ik je post in januari gemist ^^
pi_195501369
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:09 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Leuk dat je weer speelt. Heb een aantal keer geprobeerd om leven in dit topic te krijgen, maar 't kwam helaas niet helemaal van de grond ;) . Ben je nog steeds aan het spelen? Helaas had ik je post in januari gemist ^^
Hé! Heb van november tot maart gespeeld, en toen gooide corona roet in het eten. Ben tijdens de zomermaanden 2x geweest, dus niet echt regelmatig. Kort geleden heeft mijn squashmaatje (collega) een kleine operatie gehad, maar als het goed is gaan we binnenkort weer regelmatig spelen. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 11:51:00 #218
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_195503439
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:50 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Hé! Heb van november tot maart gespeeld, en toen gooide corona roet in het eten. Ben tijdens de zomermaanden 2x geweest, dus niet echt regelmatig. Kort geleden heeft mijn squashmaatje (collega) een kleine operatie gehad, maar als het goed is gaan we binnenkort weer regelmatig spelen. :)
Komt goed, snel de draad weer oppakken! Goed om te horen.

Waar spelen jullie?
pi_195506608
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:51 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Komt goed, snel de draad weer oppakken! Goed om te horen.

Waar spelen jullie?
Ken je niet denk: Sports4You

:P :D
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:13:10 #220
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_195507060
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:51 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ken je niet denk: Sports4You

:P :D
Aaah München ! Nee dat ken ik inderdaad niet.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:28:55 #221
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_195525095
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:29 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Eerst maar even afwachten wat mijn spieren de komende week gaan zeggen. Nu schreeuwen ze vooral dat het pijn doet. :').
Hoe ging het trouwens met de spieren na de laatste keer squashen? Is het ondanks de spierziekte een beetje te doen, of schreeuwt alles dat je dit NIET vaker moet doen? }:|
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:38:31 #222
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_195607331
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:05 schreef GwaiLow het volgende:
Helemaal mee eens! Gek genoeg ben ik in de lente/zomer periode altijd een niveau beter dan in het herfst/winter seizoen. Vind het heerlijk als wat warmer op de baan is. Ik ben ook een rally speler, waar sommige spelers de rally juist goed kort kunnen/willen houden. Voor dat soort spelers is een koude baan juist prettig.

Jammer dat je clubje failliet is gegaan, UIO_AMS. Zoals je wellicht weet spelen ze nu op een andere locatie. Ik moest een paar weken geleden nog tegen het eerste team spelen in de competitie. Dat zal misschien ook wel (deels) jouw oude team zijn.
Zeker jammer. Het is misschien wel vele jaren geleden dat ik er nog met enige regelmaat kwam, maar het was toch altijd een soort van thuiskomen daar. Geen idee of in het eerste team nu spelers zitten uit mijn oude team. Heb van de week wel gekeken naar het tweede team dat uit moest spelen bij ASRC, wat bij mij om de hoek is. Helaas was het alleen via de stream te volgen. Mijn beste vriend en oude squashmaat moest tegen Marco van Basten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:28 schreef GwaiLow het volgende:
Hoe ging het trouwens met de spieren na de laatste keer squashen? Is het ondanks de spierziekte een beetje te doen, of schreeuwt alles dat je dit NIET vaker moet doen? }:|
Helaas dat laatste. Geestelijk denk je nog steeds te kunnen spelen als vroeger, dus je gaat grenzen overschrijden. Zo lang de spieren warm zijn, is dat geen probleem. Maar je kan dus niet meekomen (frustrerend), je bent lang niet zo scherp als vroeger (frustrerend), verliezen kan ik nog steeds niet hebben (frustrerend), en vervolgens loop ik een week krom (ingecalculeerd, maar nog steeds frustrerend).

Als een collega me een keer uitdaagt, vind ik dat geen probleem. Zijn meestal recreanten dus daar win ik toch wel van zonder al te veel gekkigheid. Makkelijk om binnen mijn eigen grenzen te blijven. Maar bij squashen tegen mijn oude maten / teamleden gaat het mis. Die knop gaat toch om ook al weet ik dat het idioot is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:50:02 #223
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_195608908
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:38 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Zeker jammer. Het is misschien wel vele jaren geleden dat ik er nog met enige regelmaat kwam, maar het was toch altijd een soort van thuiskomen daar. Geen idee of in het eerste team nu spelers zitten uit mijn oude team. Heb van de week wel gekeken naar het tweede team dat uit moest spelen bij ASRC, wat bij mij om de hoek is. Helaas was het alleen via de stream te volgen. Mijn beste vriend en oude squashmaat moest tegen Marco van Basten.
[..]

Helaas dat laatste. Geestelijk denk je nog steeds te kunnen spelen als vroeger, dus je gaat grenzen overschrijden. Zo lang de spieren warm zijn, is dat geen probleem. Maar je kan dus niet meekomen (frustrerend), je bent lang niet zo scherp als vroeger (frustrerend), verliezen kan ik nog steeds niet hebben (frustrerend), en vervolgens loop ik een week krom (ingecalculeerd, maar nog steeds frustrerend).

Als een collega me een keer uitdaagt, vind ik dat geen probleem. Zijn meestal recreanten dus daar win ik toch wel van zonder al te veel gekkigheid. Makkelijk om binnen mijn eigen grenzen te blijven. Maar bij squashen tegen mijn oude maten / teamleden gaat het mis. Die knop gaat toch om ook al weet ik dat het idioot is.
Ja, dat is onze poule. Frans Otten zit eigenlijk bij mij om de hoek, speel daar zelf ook af en toe, maar competitie speel ik voor een andere club. Heb zelf ook tegen Marco v Basten gespeeld dit seizoen. Won vrij overtuigend met 3-0 deze keer. Vorig jaar moest ik er nog hard voor werken (3-2). Maar, hij is absoluut een lastige speler! Enorm fanatiek op de baan. Hij is sportief, maar speelt tijdens de wedstrijd wel met een hoop gevloek, maar dat is alleen maar mooi om te zien, haha! Doodziek is hij van verliezen! Wel een spontane vent. Loopt altijd even naar me toe als hij me ziet om een praatje te maken.

Wij speelde ook nog tegen jouw maatje een paar weken geleden. Goede speler hoor! Hele korte en krachtige swing. Hoop strakke drops en boast tussendoor. Was een mooie squashavond!

Ja, als het squash eigenlijk alleen nog maar frustrerend is dan is het het niet meer waard. Gewoon lekker af en toe bij een competitie avond gaan kijken. Doorgaans is dat heel gezellig! Mocht je ivm covid wel komen kijken daar? Ik was die week daarvoor wezen kijken op vrijdag naar een maatje van me die bij Otten speelt, maar na een tijdje werd het zo druk in de hal dat je daar alleen aanwezig mocht zijn als je ook daadwerkelijk speelde voor een team. Anders moest je op de tribune gaan zitten bij het Centre Court, daar kon je wel afstand van elkaar houden :P.

Zonde dat je maatje van Marco verloor trouwens. Ik zou vooraf ingeschat hebben dat hij het toch zou gaan winnen.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:06:56 #224
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_195609299
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:50 schreef GwaiLow het volgende:
Ja, dat is onze poule. Frans Otten zit eigenlijk bij mij om de hoek, speel daar zelf ook af en toe, maar competitie speel ik voor een andere club. Heb zelf ook tegen Marco v Basten gespeeld dit seizoen. Won vrij overtuigend met 3-0 deze keer. Vorig jaar moest ik er nog hard voor werken (3-2). Maar, hij is absoluut een lastige speler! Enorm fanatiek op de baan. Hij is sportief, maar speelt tijdens de wedstrijd wel met een hoop gevloek, maar dat is alleen maar mooi om te zien, haha! Doodziek is hij van verliezen! Wel een spontane vent. Loopt altijd even naar me toe als hij me ziet om een praatje te maken.
Lijkt me ook wel. Vorig jaar bij het NK voor 50+ verloor hij nog dik van onze oude coach. Vandaar dat ik dacht dat mijn maatje hem ook wel moest kunnen hebben.
quote:
Wij speelde ook nog tegen jouw maatje een paar weken geleden. Goede speler hoor! Hele korte en krachtige swing. Hoop strakke drops en boast tussendoor. Was een mooie squashavond!
Bloedirritant kan hij zijn.
quote:
Ja, als het squash eigenlijk alleen nog maar frustrerend is dan is het het niet meer waard. Gewoon lekker af en toe bij een competitie avond gaan kijken. Doorgaans is dat heel gezellig! Mocht je ivm covid wel komen kijken daar? Ik was die week daarvoor wezen kijken op vrijdag naar een maatje van me die bij Otten speelt, maar na een tijdje werd het zo druk in de hal dat je daar alleen aanwezig mocht zijn als je ook daadwerkelijk speelde voor een team. Anders moest je op de tribune gaan zitten bij het Centre Court, daar kon je wel afstand van elkaar houden :P.
Het was de eerste avond dat publiek niet bij wedstrijden mocht zijn, maar via youtube hadden we thuis toch goed beeld.
quote:
Zonde dat je maatje van Marco verloor trouwens. Ik zou vooraf ingeschat hebben dat hij het toch zou gaan winnen.
Had ook wel gemoeten. Hij is tegenwoordig B3 en Marco C1. Maar het lag aan de baan ... :')
Ik speelde altijd wel lekker op het centre court van ASRC.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 5 november 2021 @ 10:42:38 #225
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_202041176
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, hik er nog steeds tegenaan.
En en en? Inmiddels aan het squashen? :P

Haha, zo heel af en toe bump ik dit topic weer eens even. Kijken of er wat nieuwe squashers op FOK zitten.
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 13:00:38 #226
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_202043045
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 10:42 schreef GwaiLow het volgende:
Haha, zo heel af en toe bump ik dit topic weer eens even. Kijken of er wat nieuwe squashers op FOK zitten.
Ben afgelopen maand een paar keer wezen badmintonnen. Dat is ook best zwaar. :D. Kan ik net zo goed gaan squashen. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_202043319
Begint weer langzaam te komen. Nu bijna wekelijks weer met een collega. Heeft sinds voor de zomer stil gelegen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 16 november 2021 @ 10:46:58 #228
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_202198886
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 14:31 schreef theSummoner het volgende:
Yesss laddercompetitie begonnen bij S.C.H.I.E.T.
En vanavond weer clubavond, lekker meppen :)
Jeetje, die laddercompetitie bij SCHIET was maar kortstondig he? Ik speel daar wel de reguliere SBN-competitie.

Speel jij nog steeds? I know, jouw post is uit 2012, maar zag 'm toevallig :o
  dinsdag 16 november 2021 @ 10:48:24 #229
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_202198908
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:00 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Ben afgelopen maand een paar keer wezen badmintonnen. Dat is ook best zwaar. :D. Kan ik net zo goed gaan squashen. :').
Badminton is ook heel zwaar en leuk inderdaad. Ik heb een badminton speler in mijn squash-team zitten. Die heeft echt een enorm harde forehand volley :D .

Ik zie trouwens dat ik niet tussen de FOK-Squash-Users sta in de openingspost! :'( :P
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 11:16:09 #230
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_202199208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 10:48 schreef GwaiLow het volgende:
Badminton is ook heel zwaar en leuk inderdaad. Ik heb een badminton speler in mijn squash-team zitten. Die heeft echt een enorm harde forehand volley :D .
Heb nog niet de juiste badmintontechniek te pakken, maar leuk is het wel. Niet leuker dan squash natuurlijk. B-).

quote:
Ik zie trouwens dat ik niet tussen de FOK-Squash-Users sta in de openingspost! :'( :P
Tja, een OP uit 2012. Volgens mij is een groot deel ook niet meer actief op FOK!. Wordt een kort lijstje voor #4 van deze reeks. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:19:53 #231
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_202199255
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Heb nog niet de juiste badmintontechniek te pakken, maar leuk is het wel. Niet leuker dan squash natuurlijk. B-).
[..]
Tja, een OP uit 2012. Volgens mij is een groot deel ook niet meer actief op FOK!. Wordt een kort lijstje voor #4 van deze reeks. :').
Haha inderdaad 2012 :P . Ja, jammer dat dit topic zo slecht loopt nowadays. Jammer genoeg was ik zelf wat minder actief in de periode dat er meer fanatieke squashers op FOK waren.

Heb gisteren weer naar Willstrop op de Canary Wharf Classics gekeken. Hij sloopt op 38 jarige leeftijd gewoon Abouelghar nog even hoor. Pff wat een baas is hij toch!
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 11:54:08 #232
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_202199754
Moet zeggen dat ik door het badmintonnen wel weer een enorme zin heb gekregen om te gaan squashen. Helaas is zelfs het badmintonnen met een groepje recreatieve 50-plussers op dit moment soms nog iets te zwaar voor mijn spieren, dus het is slimmer om niet te gaan squashen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 18 november 2021 @ 12:49:09 #233
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_202229055
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:54 schreef UIO_AMS het volgende:
Moet zeggen dat ik door het badmintonnen wel weer een enorme zin heb gekregen om te gaan squashen. Helaas is zelfs het badmintonnen met een groepje recreatieve 50-plussers op dit moment soms nog iets te zwaar voor mijn spieren, dus het is slimmer om niet te gaan squashen.
Nee precies, dan is squashen misschien niet zo verstandig. Al kan je het natuurlijk zo zwaar maken als je zelf wil. Je kan iemand opzoeken van een lager niveau (C3 of C2 oid). Of je doet oefeningen / lengtegames. Of je zoekt iemand van een hoger niveau op, en diegene mag bijvoorbeeld alleen lengte spelen en jij mag dan zelf de hele baan gebruiken :D. Ook altijd leuk!
  woensdag 26 juli 2023 @ 13:44:22 #234
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_210044694
Hoe gaat het inmiddels met squashende Fokkers? :D
  Moderator woensdag 26 juli 2023 @ 14:19:08 #235
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210045089
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2023 13:44 schreef GwaiLow het volgende:
Hoe gaat het inmiddels met squashende Fokkers? :D
Mijn laatste keer op de baan was een jaar geleden tegen de drummer van de Canadese band de Crash Test Dummies. Ik had hem 18 jaar eerder uitgedaagd voor een potje mochten ze ooit weer op tournee in Nederland zijn. Het smaakte wel naar meer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 26 juli 2023 @ 17:52:10 #236
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_210047577
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juli 2023 14:19 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Mijn laatste keer op de baan was een jaar geleden tegen de drummer van de Canadese band de Crash Test Dummies. Ik had hem 18 jaar eerder uitgedaagd voor een potje mochten ze ooit weer op tournee in Nederland zijn. Het smaakte wel naar meer.
Wat leuk! Nou ja, het seizoen begint weer op 15 september, dus ik denk dat je zo weer bij je oude team aan kan sluiten. Alleen spelen die tegenwoordig in Heemskerk :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')