quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 10:44 schreef nokwanda het volgende:[..]
Wanneer er sprake zou zijn van werkelijk communisme zou het zelfs heel goed kunnen werken. Maar niet als mensen worden ingezet om als slaven te werken voor een productiequotum.
Wel als het gaat om een werkelijk gezamelijk doel en iedereens leven daarvanaf hangt. Je kunt je afvragen waarom zoveel zwaar commerciele bedrijven doen aan coaching en gezamelijke acties voor hun personeel. Dat is om eenheid en gezamelijke doelen en teamwerk te creeeren.
Dus wordt het communisme kapitalistisch ingezet.
Kan dus ook anders. Maar dan moeten mensen de geldeoconomie mentaal loslaten. En omdat je daarin bent opgegroeid en niks anders kent, is dat moeilijk. Zou of een heel grote noodzaak voor moeten zijn (en zo ver zal het zeker komen) of er moeten generaties overheen gaan om het kapitalisme op een natuurlijke manier te herprogrammeren in een nastreven van gezamelijke doelen.
Geld zal sowieso moeten verdwijnen in de toekomst. En slavernij ben ik dus echt fel tegenstander van.
In het kapitalisme is iedereen slaaf van de economie en het geld. Het kapitalisme en deze economie maakt slaven en "we" hebben het zelf in elkaar gezet. Slaven van "ons" eigen systeem.
Ik wil dus het systeem eens gaan bekijken helemaal. Sowieso wil ik alles weten, dus ik wil tot de kern gaan, zoals ik altijd tot de kern wil gaan.
Weet je dat het niet eens een grap is, als ik zeg dat ik de "macht' over ga nemen. Ik wil het niet eens macht noemen, ik hou niet van het woord macht. Maar ik zet me gewoon in voor een eerlijke wereld, en heb ik de kennis en het verstand en het hart om dat voor elkaar te krijgen dan gebruik ik alles dat tot mijn beschikking staat.
En dan kun je zeggen of het macht is of niet, ik gebruik het om een betere wereld te maken en vrijheid te creeëren.
Ik heb altijd twijfels gehad aan deze wereld. En leef ik in een wereld die niet klopt in mijn ogen, dan vind ik het gewoon logisch dat ik zaken wil veranderen. Dus in principe wil ik alles veranderen dat in mijn ogen niet klopt.
Maar dan neem ik vanzelf de mening van anderen mee, zoals die van jou nu. Communicatie en open communicatie en open informatie-bronnen is erg belangrijk.
En internet is een ultiem middel
![]()
Heb er zin in, programmeren komt nog wel.
Zoals ik als signature heb staan, ik ga mijn systeem h4 noemen waarschijnlijk. Misschien noem ik het nog bij een andere naam.
Windows heeft als slogan : " In een wereld die op windows draait is alles mogelijk".
Ze overschatten zichzelf, windows is onstabiel en lek, en er is niet veel mogelijk met windows.
Daarom zeg ik van..." In een universum dat op h4 draait, is alles mogelijk".
En misschien is universum zelfs te beperkt, omdat er waarschijnlijk meerdere universums zijn
![]()
Het is dus een ambitie, en het is niet opscheppen. Het is een soort jongensdroom en ik vind dat ik best mag praten over mijn dromen. Ben ook niet arrogant, ik wil gewoon staan waar ik voor sta en dromen verwezenlijken.
Easy as that is
![]()
Gewoon omdat ik niet kan leven in deze saaie wereld waar alles om geld draait.
Over het nastreven van gezamelijke doelen
![]()
Heb je helemaal gelijk in.
Als er een onderneming is die een goed product wilt afleveren dan zal iedere medewerker "trots" moeten zijn om zijn bijdrage te doen. Ze moeten het leuk vinden, en dan is moeten een fout woord. Het woord moeten heeft ook met slavernij te maken.
Maar ik bedoel dus, als je met plezier werkt voor een doel, dan is er vanzelf geen slavernij meer. En waarom zou je zo'n hoge "Top" functionaris 1 miljoen moeten bieden? Pak je het goed aan als bedrijf, dan matig je de lonen tot een minimum en investeer je in andere zaken.
Geef die mensen leuke arbeidsomstandigheden, een goede omgeving waarin ze werken en laat geld als beloning op de 2e of 3e plek komen.
Voor 1 miljoen kun je veel meer doen. Inplaats van een sigaren-roker te betalen die uit zijn neus zit te eten