abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 maart 2006 @ 19:00:22 #26
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_35947149
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:49 schreef NPC het volgende:

[..]

probleem is alleen dat niet-pseudowetenschappers (god wat een woord ) hem niet serieus nemen
Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat zulke wetenschappers ermee bezig zijn. Iedereen houdt zich bezig met zijn eigen taken. En dan noem ik het vaak, eigen tak van sport.

Ik vind het persoonlijk ook erg overbodig dat instanties actief uren verspillen om bewijs op tafel te vragen op dit gebied. Ze kunnen wel zelf op onderzoek uitgaan als ze durven, en zelf experimenteren maar dat doen ze niet. Ze schreeuwen inderdaad alleen maar in de ruimte dat het niet kan en nog meer. Laat dan zien dat het wel kan en probeer het zelf eerst eens uit. Je kunt pas zeggen dat het niet kan, als jezelf 100 procent geprobeerd hebt om hetzelfde te bereiken. Heb je je niet 100 procent ingezet om het zelf ook te bewijzen, dan heb je ook geen recht om kritisch te schreeuwen dat dingen niet mogelijk zijn.

En dat geldt dan voor alles. Mensen die roepen dat wonderen niet bestaan, die mensen hebben geen recht daartoe. Ze moeten eerst proberen om wonderen te laten bestaan. Ze moeten eerst 20 jaar proberen om een wonder te verrichten. Hebben ze na 20 jaar nog steeds geen wonder verricht. Dan nog hebben ze geen recht om te roepen dat wonderen niet bestaan. Omdat op een populatie van 6,5 miljard altijd wel een wonder kan bestaan. Of 1000 wonderen, of 100 miljoen wonderen, van mijn part 1010100101 miljard wonderen. Hoe kunnen ze uberhaupt bewijzen dat wonderen niet bestaan Dat is onmogelijk

Maar dat weet ik niet zeker. Serieus nemen, ik denk eerder dat ze met andere zaken bezig zijn. Dat ze waarschijnlijk nog nooit van Robbert gehoord hebben.

En die hobby sceptici, tja, dat is puur hobbyisme en een reden om een site te runnen of iets dergelijks. Echt opbouwend zijn ze ook weer niet bezig. Niet dat ze zelf gaan proberen om contact te leggen Nee ze halen anderen onderuit.

Kritiek is okey, maar eindeloos blijven doorhameren heeft geen zin denk ik.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_35948089
tt aangevuld.

deel 52 is vol en 2 (rel)topics lijkt mij iets te veel van het goeie

er hoeft dus geen apart 53 topic te komen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_35950477
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:29 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Thank you

Die sceptici lijken gefrustreerd te zijn, of ze vervelen zich gewoon

Een van de 2. Of er moet nog een diagnose worden gesteld

Bewijs, ze willen bewijzen. Maar waarom willen ze bewijzen Omdat ze niet kunnen leven zonder bewijs Waarom kunnen ze niet leven zonder bewijs De onzekerheid Kunnen ze niet leven in onzekerheid

Dan moeten ze gewoon iets anders gaan doen ook. Het bewijs komt vanzelf aan het daglicht als het aan het daglicht komt. Zo niet, dan niet. Over en uit.

Bewijs afdwingen is een beetje als respect afdwingen. Bewijs krijg je en dwing je niet af.
Voor de sceptici zou het bestaan van een extra-terrestrische intelligentie als bewijs hen van hun edele ego-trippende troon als top-wetenschapper gooien .
Nu kunnen ze lekker klooien, en met de vinger wijzen naar mediums, en alternatieve genezers .
pi_35952197
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:42 schreef totsy het volgende:

[..]

Voor de sceptici zou het bestaan van een extra-terrestrische intelligentie als bewijs hen van hun edele ego-trippende troon als top-wetenschapper gooien .
Nu kunnen ze lekker klooien, en met de vinger wijzen naar mediums, en alternatieve genezers .
Hoe kun je in godsnaam 'sceptici' zien als een algemene groep. Je zit gewoon je vooroordelen uit te spuien.
Ik heb zelf een ufo gezien, veranderde veel in me, en geloof in bepaalde hogere dingen. Ik onderzoek het ook. Letterlijk al mijn vrije tijd (en veel van de gezinstijd) gaat naar dit soort dingen. Daarom ben ik des te meer geinteresseerd in Robbert. Ik doe hem niet af als volledige neppert want er is iets 'speciaals' met hem. Toen hij bij Oerlemans zat deed hij ook zo vreemd, de camera focuste zich erop, dat is gewoon gek, apart, speciaal of hoe je het wil noemen.

Ik wil gewoon weten wat er precies is. Wat is fabel, wat niet? Waarom zijn zijn woorden op diverse punten geheel tegengesteld als zijn daden als je het beschouwt over een periode van 7 jaar? Nieuwsgierigheid en dat is de basis van alle vormen van wetenschap. Weten hoe het zit, want ik word niet graag verhaaltjes op de mouw gespeld. En al zeker niet over het hogere.

Sceptici heb je in vele vormen en maten. Ik ben soms sceptisch, soms niet. Net zoals iedereen, het is geen 100% iets. Dus ga a.u.b. geen populistische praat verkondigen door alles en iedereen over een kam te scheren. Dank u wel...
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_35953146
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:21 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Hoe kun je in godsnaam 'sceptici' zien als een algemene groep. Je zit gewoon je vooroordelen uit te spuien.

Ik heb zelf een ufo gezien, veranderde veel in me, en geloof in bepaalde hogere dingen. Ik onderzoek het ook. Letterlijk al mijn vrije tijd (en veel van de gezinstijd) gaat naar dit soort dingen. Daarom ben ik des te meer geinteresseerd in Robbert. Ik doe hem niet af als volledige neppert want er is iets 'speciaals' met hem. Toen hij bij Oerlemans zat deed hij ook zo vreemd, de camera focuste zich erop, dat is gewoon gek, apart, speciaal of hoe je het wil noemen.

Ik wil gewoon weten wat er precies is. Wat is fabel, wat niet? Waarom zijn zijn woorden op diverse punten geheel tegengesteld als zijn daden als je het beschouwt over een periode van 7 jaar? Nieuwsgierigheid en dat is de basis van alle vormen van wetenschap. Weten hoe het zit, want ik word niet graag verhaaltjes op de mouw gespeld. En al zeker niet over het hogere.

Sceptici heb je in vele vormen en maten. Ik ben soms sceptisch, soms niet. Net zoals iedereen, het is geen 100% iets. Dus ga a.u.b. geen populistische praat verkondigen door alles en iedereen over een kam te scheren. Dank u wel...
Ten eerste : met wat ik hier in deze 50 topics gezien heb , moet ik haast wel besluiten wat "echte sceptici" zijn, en inhouden, want ze kunnen allen even hard brutaal schelden en spotten om hun gelijk te halen , intimideren erbij genomen, en liegen ook . Een van mijn eerste reakties op jou was er trouwens ook een van " .....wat kun jij aardig sceptische brabbel uikramen " naar ik mij herinner .Tot daar.De uitspraak:"Ik doe hem niet af als een volledige nepperd" vindt ik reeds een vorm van niet -correctheid , niet ethisch , zoiets zeg je niet .Wie zegt er dat hij ook maar 0.0001% nepperd is ?Heb jij het recht om nog mar zo iets te insinueren ?

Jij schrijft :
"Dus ga a.u.b. geen populistische praat verkondigen door alles en iedereen over een kam te scheren. Dank u wel..."

Sceptici schrijven uitsluitend populistische praat , over alles wat niet in hun gareel past en wat enigszins nog maar ff ruikt naar" het spirituele "of niet kan verklaard worden met " de wetenschappelijke meetlat"

Of het nu over BDE gaat, of over de die toekomst - hieroglyfen in de Dendera tempel , of over de Siriusconnectie van de Dogons, of homeopathie, telepathie , noem maar op: NIETS kan en NIETS bestaat , en alles is fantasie . Leve de "sceptische sekte", want zij alleen prediken de waarheid!
pi_35961682
Jonge jonge, Het gaat er heftig aan toe op FoK zeg. Die RvdB maakt wel het een en ander los.

Ik houd me maar vast aan wat RvdB zelf zegt:
quote:
De buitenaardse wezens komen "uit liefde, om ons te leren goed voor de aarde te zorgen en liever voor elkaar te zijn".
pi_35961705
quote:
Op zondag 12 maart 2006 11:33 schreef Doemediemaar het volgende:
Jonge jonge, Het gaat er heftig aan toe op FoK zeg. Die RvdB maakt wel het een en ander los.

Ik houd me maar vast aan wat RvdB zelf zegt:
[..]
Ben jij Highlander van Niburu ?
pi_35961729
Jij mag nooit meer raden
  zondag 12 maart 2006 @ 11:56:54 #35
139452 gaai
zwarte poes
pi_35961750
quote:
Op zondag 12 maart 2006 11:55 schreef Doemediemaar het volgende:
Jij mag nooit meer raden
Daarom deed ik maar niet mee......

*I just realized.....i don't care*
pi_35961769
quote:
Op zondag 12 maart 2006 11:55 schreef Doemediemaar het volgende:
Jij mag nooit meer raden
Ja, ik herinner me deze naam, toen ik nog las op Niburu, heftige figuur die Highlander, ....
grappige
  zondag 12 maart 2006 @ 16:40:31 #37
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35968700
Ik zie dat deel 53 op slot is?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_35969215
quote:
Op zondag 12 maart 2006 16:40 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik zie dat deel 53 op slot is?
Neen dat was al deel 54 die nu op slot is ,(was een zijdeel ) , en dit is nu deel 53 geworden, heeft Mirage voor gezorgd , dus HIER moet je nu schrijven over Robbert !
  zondag 12 maart 2006 @ 17:14:28 #39
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35969589
Ik heb net toch even gekeken op Grenswetenschap, wat een zielige en ranzige vertoning, had niet gedacht dat ze zich daarvoor zouden lenen, en wat een verdraaide weergave van de feiten.
Maar ach, 'ons kent ons' daar blijkbaar.
En ik las dat ik een naief doosje ben die 'hilarisch genoeg wetenschappers beoordeelt'

Maar na alle bans enzo dus toch op slot nu, dat valt me dan weer tegen Ik zag juist weer mensen zoals Gorian en Urqhaert, Nokwanda, Freethinker en Netflier in het topic terug.
pi_35969829
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:14 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik heb net toch even gekeken op Grenswetenschap, wat een zielige en ranzige vertoning, had niet gedacht dat ze zich daarvoor zouden lenen, en wat een verdraaide weergave van de feiten.
Maar ach, 'ons kent ons' daar blijkbaar.
En ik las dat ik een naief doosje ben die 'hilarisch genoeg wetenschappers beoordeelt'

Maar na alle bans enzo dus toch op slot nu, dat valt me dan weer tegen Ik zag juist weer mensen zoals Gorian en Urqhaert, Nokwanda, Freethinker en Netflier in het topic terug.
FF hogerop schreef Mirage :

tt aangevuld.

Anders waren er 2 delen 53 en kon niet .
Die grenswetenschappen was een zielig gedoe , vrijetijdsbesteding heten ze dat, achter nieuws aanzitten om dan munt uit te slaan op de kap van eerlijke mensen , bah .....
...rotzooi zijn het ....waar ze anderen van betichten zijn ze zelf, laat ze zich een spiegel voorhouden.... die soort.
  zondag 12 maart 2006 @ 17:32:05 #41
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_35970102
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:21 schreef totsy het volgende:

[..]

FF hogerop schreef Mirage :

tt aangevuld.

Anders waren er 2 delen 53 en kon niet .
Die grenswetenschappen was een zielig gedoe , vrijetijdsbesteding heten ze dat, achter nieuws aanzitten om dan munt uit te slaan op de kap van eerlijke mensen , bah .....
...rotzooi zijn het ....waar ze anderen van betichten zijn ze zelf, laat ze zich een spiegel voorhouden.... die soort.
Ah, ok, dank , ik had niet gezien dat dit nu deel 53 was, omdat deel 54 op slot is.
pi_35970919
Soms rommelen we rechtstreeks in de database om probleempjes op te lossen. Dit keer was dat ook zo, maar helaas werden daardoor alle reacties gewist. Of beter gezegd: overschreven. Beetje onoplettend en dom, maar ach, dat gebeurt zelfs in de beste (konings)huizen.
Nou, dan maar de hele blog verwijderd want het was toch eindeloos gelul in de ruimte met daarin woord tegen woord. Opgeruimd staat netjes, terug naar de kern van de zaak.

http://www.grenswetenschap.nl/blog.asp

Ook weer opgelost!
pi_35971224
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:32 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ah, ok, dank , ik had niet gezien dat dit nu deel 53 was, omdat deel 54 op slot is.
Ja, maar die werd gisteren maar tijdelijk geopend , ....en dan weer naar hier ! lekker over nieuwtjes verder ....
pi_35971274
tvp
pi_35972120
Enne ....is er wederom nieuws ?
  zondag 12 maart 2006 @ 21:12:41 #46
139452 gaai
zwarte poes
pi_35972455
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:05 schreef extraterrestre het volgende:
Enne ....is er wederom nieuws ?
Tuulk niet....

*I just realized.....i don't care*
pi_35973864
quote:
Op zondag 12 maart 2006 20:44 schreef Genverbrander het volgende:
tvp
Hoi.
pi_35973898
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:48 schreef ACJazzz het volgende:

[..]

Hoi.
hey
pi_35974344
Een paranormale gave laten onderzoeken door normale wetenschap? Hoe dan?
Dat kan helemaal niet.

Een paranormale gave moet je laten onderzoeken door paranormale wetenschap ...
pi_35974728
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:58 schreef DonGorgon het volgende:
Een paranormale gave laten onderzoeken door normale wetenschap? Hoe dan?
Dat kan helemaal niet.

Een paranormale gave moet je laten onderzoeken door paranormale wetenschap ...
Door een niet-sceptische paranormale wetenschapper, een open-minded , ruimdenkend en intuitief iemand .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')