Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat zulke wetenschappers ermee bezig zijn. Iedereen houdt zich bezig met zijn eigen taken. En dan noem ik het vaak, eigen tak van sport.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:49 schreef NPC het volgende:
[..]
probleem is alleen dat niet-pseudowetenschappers (god wat een woord) hem niet serieus nemen
![]()
Voor de sceptici zou het bestaan van een extra-terrestrische intelligentie als bewijs hen van hun edele ego-trippende troon als top-wetenschapper gooien .quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:29 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Thank you
Die sceptici lijken gefrustreerd te zijn, of ze vervelen zich gewoon
Een van de 2. Of er moet nog een diagnose worden gesteld
Bewijs, ze willen bewijzen. Maar waarom willen ze bewijzenOmdat ze niet kunnen leven zonder bewijs
Waarom kunnen ze niet leven zonder bewijs
De onzekerheid
Kunnen ze niet leven in onzekerheid
Dan moeten ze gewoon iets anders gaan doen ook. Het bewijs komt vanzelf aan het daglicht als het aan het daglicht komt. Zo niet, dan niet. Over en uit.
Bewijs afdwingen is een beetje als respect afdwingen. Bewijs krijg je en dwing je niet af.
Hoe kun je in godsnaam 'sceptici' zien als een algemene groep. Je zit gewoon je vooroordelen uit te spuien.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:42 schreef totsy het volgende:
[..]
Voor de sceptici zou het bestaan van een extra-terrestrische intelligentie als bewijs hen van hun edele ego-trippende troon als top-wetenschapper gooien .
Nu kunnen ze lekker klooien, en met de vinger wijzen naar mediums, en alternatieve genezers .![]()
Ten eerste : met wat ik hier in deze 50 topics gezien heb , moet ik haast wel besluiten wat "echte sceptici" zijn, en inhouden, want ze kunnen allen even hard brutaal schelden en spotten om hun gelijk te halen , intimideren erbij genomen, en liegen ook . Een van mijn eerste reakties op jou was er trouwens ook een van " .....wat kun jij aardig sceptische brabbel uikramen " naar ik mij herinner .Tot daar.De uitspraak:"Ik doe hem niet af als een volledige nepperd" vindt ik reeds een vorm van niet -correctheid , niet ethisch , zoiets zeg je niet .Wie zegt er dat hij ook maar 0.0001% nepperd is ?Heb jij het recht om nog mar zo iets te insinueren ?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:21 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam 'sceptici' zien als een algemene groep. Je zit gewoon je vooroordelen uit te spuien.
Ik heb zelf een ufo gezien, veranderde veel in me, en geloof in bepaalde hogere dingen. Ik onderzoek het ook. Letterlijk al mijn vrije tijd (en veel van de gezinstijd) gaat naar dit soort dingen. Daarom ben ik des te meer geinteresseerd in Robbert. Ik doe hem niet af als volledige neppert want er is iets 'speciaals' met hem. Toen hij bij Oerlemans zat deed hij ook zo vreemd, de camera focuste zich erop, dat is gewoon gek, apart, speciaal of hoe je het wil noemen.
Ik wil gewoon weten wat er precies is. Wat is fabel, wat niet? Waarom zijn zijn woorden op diverse punten geheel tegengesteld als zijn daden als je het beschouwt over een periode van 7 jaar? Nieuwsgierigheid en dat is de basis van alle vormen van wetenschap. Weten hoe het zit, want ik word niet graag verhaaltjes op de mouw gespeld. En al zeker niet over het hogere.
Sceptici heb je in vele vormen en maten. Ik ben soms sceptisch, soms niet. Net zoals iedereen, het is geen 100% iets. Dus ga a.u.b. geen populistische praat verkondigen door alles en iedereen over een kam te scheren. Dank u wel...
quote:De buitenaardse wezens komen "uit liefde, om ons te leren goed voor de aarde te zorgen en liever voor elkaar te zijn".
Ben jij Highlander van Niburu ?quote:Op zondag 12 maart 2006 11:33 schreef Doemediemaar het volgende:
Jonge jonge, Het gaat er heftig aan toe op FoK zeg. Die RvdB maakt wel het een en ander los.
Ik houd me maar vast aan wat RvdB zelf zegt:
[..]
Ja, ik herinner me deze naam, toen ik nog las op Niburu, heftige figuur die Highlander, ....quote:
Neen dat was al deel 54 die nu op slot is ,(was een zijdeel ) , en dit is nu deel 53 geworden, heeft Mirage voor gezorgd , dus HIER moet je nu schrijven over Robbert !quote:Op zondag 12 maart 2006 16:40 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik zie dat deel 53 op slot is?
FF hogerop schreef Mirage :quote:Op zondag 12 maart 2006 17:14 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik heb net toch even gekeken op Grenswetenschap, wat een zielige en ranzige vertoning, had niet gedacht dat ze zich daarvoor zouden lenen, en wat een verdraaide weergave van de feiten.
Maar ach, 'ons kent ons' daar blijkbaar.
En ik las dat ik een naief doosje ben die 'hilarisch genoeg wetenschappers beoordeelt'![]()
![]()
Maar na alle bans enzo dus toch op slot nu, dat valt me dan weer tegenIk zag juist weer mensen zoals Gorian en Urqhaert, Nokwanda, Freethinker en Netflier in het topic terug.
Ah, ok, dankquote:Op zondag 12 maart 2006 17:21 schreef totsy het volgende:
[..]
FF hogerop schreef Mirage :
tt aangevuld.
deel 52 is vol en 2 (rel)topics lijkt mij iets te veel van het goeie
er hoeft dus geen apart 53 topic te komen.
Anders waren er 2 delen 53 en kon niet .
Die grenswetenschappen was een zielig gedoe , vrijetijdsbesteding heten ze dat, achter nieuws aanzitten om dan munt uit te slaan op de kap van eerlijke mensen , bah .....
...rotzooi zijn het ....waar ze anderen van betichten zijn ze zelf, laat ze zich een spiegel voorhouden.... die soort.![]()
Ja, maar die werd gisteren maar tijdelijk geopend , ....en dan weer naar hier ! lekker over nieuwtjes verder ....quote:Op zondag 12 maart 2006 17:32 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ah, ok, dank, ik had niet gezien dat dit nu deel 53 was, omdat deel 54 op slot is.
Door een niet-sceptische paranormale wetenschapper, een open-minded , ruimdenkend en intuitief iemand .quote:Op zondag 12 maart 2006 21:58 schreef DonGorgon het volgende:
Een paranormale gave laten onderzoeken door normale wetenschap? Hoe dan?
Dat kan helemaal niet.
Een paranormale gave moet je laten onderzoeken door paranormale wetenschap ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |