quote:Op zaterdag 11 maart 2006 10:24 schreef Doemediemaar het volgende:
pseudowetenschappers van Skepsis
Skepsis hoeft niks te bewijzen. Dat is aan vd Broeke. En die laat het nu juist na.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:08 schreef ABCXYZ het volgende:
De pseudowetenschappers van sekte Skepsis trekken conclusies nav vage vermoedes, dat heeft natuurlijk totaal niets met wetenschap te maken. Maar zo gaat dat met mensen die een of andere gave hebben, als het jaren goed gaat met ze en ze laten dingen zien die niet zijn te verklaren hoor je ze niet en doen ze geen onderzoek, maar zodra ze een keer een "foutje" maken die op verschillende manieren is te interpreteren, grijpen leden zoals van sekte Skepsis meteen hun kans om te schreeuwen dat het om een bedrieger gaat, maar zoiets echt bewijzen, zoals ze zelf altijd om bewijzen schreeuwen, dat doen zij natuurlijk niet.
Dat zullen we binnenkort dan wel zien.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:05 schreef Rasing het volgende:
Gebeurt dat, dan blijft er geen spaan van heel.
Goed... we wachten af. Over een maandje of wat is er ongetwijfeld nog helemaal niets gebeurt of hij laat zich door redacteuren van het blad 'paravisie' testen die hij vervolgens wetenschappers noemt.quote:[Mag ik ook raden dat als aan Robbert de vraag wordt gesteld of hij zijn gaves zijn wiillen testen dat hij voor de camera "ja" zegt?
En dat ie zich vervolgens nooit laat testen?
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:01 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik geef Robbert op dit moment het voordeel van de twijfel
Kan het niet laten maar ik geef hem het voordeel van de twijfel.
Alleen vind ik dat ie met duidelijker bewijzen mag komen. Maar tot de tijd dat hij zijn nepheid niet toegeeft, geef ik hem dat voordeel dus.
Zomaar iemand voor oplichter uitmaken doe ik niet. En Robbert heeft nog niet gezegd dat hij oplichter is, tot die tijd zal ik hem geloven op zijn woord.
Ben wel benieuwd waarmee hij verder gaat komen. Misschien komt hij ooit wel met duidelijke bewijzen aanzetten. Maar daar wacht ik niet op, ik wacht er wel op, maar ik ga niet wachten ik ga door. Heb het zelf 24/7 druk genoeg. ( zelfs in de slaap jah)
Ik wens hem dan ook het beste
In de tussentijd ga ik gewoon verder
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand op die manier aan het liegen is. Er moet ergens een kern van waarheid in het verhaal zitten ook. Al is die kern maar heel klein. En wie weet is die kern van waarheid wel groter dan menigeen durft of kan beseffen.
Eerst zien dan geloven gaat vaak op, dus ik wacht ook rustig afBlindelings geloven doe ik nu dan maar een beetje, omdat ik gewoon gemakshalve uitga van het goede in de mens. Weet het verder ook niet. Kan me haast niet voorstellen dat er hier sprake is van oplichting eigenlijk. Als het gaat om zulke omvang.
Tijd genoeg![]()
Inderdaad is de wereld niet zwart en wit, de wereld bestaat uit kleuren. Gelukkig bestaat de wereld uit kleurenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 14:18 schreef nokwanda het volgende:
[..]
yep DV. Liegen en waarheid zijn veel minder zwart wit dan men over het algemeen aanneemt. Ook hier. Het is maar net naar welke kant de weegschaal doorslaat als je de kern van het verhaal opweegt tegen alles wat erom heen hangt. Wat weegt zwaarder.
Als Rvd B als kern heeft om mensen te helpen naar een hoger bewustzijn zou dat heel zwaar kunnen wegen. Misschien zwaarder dan de middelen die hij daartoe inzet.
Maar voor wie moet dat gewicht hebben? Dat is de vraag.
Sommige mensen proberen intelligent over te komen met stupide one-linersquote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:09 schreef Overlast het volgende:
Freaks, sommige mensen willen voorgelogen worden.
Die mensen voegen inderdaad niets toe. Ze willen een statement maken en brengen geen argumenten. Een one-liner zegt ook niets, totaal niets. Maar die lui denken stoer te zijn misschienquote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:10 schreef gaai het volgende:
[..]
Sommige mensen proberen intelligent over te komen met stupide one-liners![]()
Ja, tik dan waaróm je dat vindt en scheldt er niet bij......quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:47 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Die mensen voegen inderdaad niets toe. Ze willen een statement maken en brengen geen argumenten. Een one-liner zegt ook niets, totaal niets. Maar die lui denken stoer te zijn misschienZe denken dat ze met 1 zin het topic kunnen bepalen
Ze kunnen beter hun "mond" houden, ik bedoel, ze kunnen beter hun vingers van het toetsenbord halen en de computer uitzetten.
Scheelt weer data-verkeer op het internet.
En het topic blijft schoon van die zooi.
Dat kunnen ze niet. Geestelijke armoede heet dat ook wel.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:49 schreef gaai het volgende:
[..]
Ja, tik dan waaróm je dat vindt en scheldt er niet bij......
Zegt genoeg over die gebruiker. Low-lifes zijn het ook wel te noemenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:50 schreef Doemediemaar het volgende:
cultuur![]()
zo maar een tekst...
De week van mijn leven, zeven dagen te kort
Dag en nacht draaien zonder dat ik draaierig word
Samen zijn we alles, alles in het land der blinden
Vanaf nu blik vooruit, schijt aan wat ze vinden
met alle winden meegesleurd
de foute feestjes opgefleurd
Nu zijn wij,
nu zijn wij aan de beurt
Tot ziens gedoe, gezeik, geleuter en gezeur
In deze film zijn wij regisseur.
Mijn leven was een rebus, soms een beeld, soms een woord
1 letter meer of minder en mijn zin was verstoord
liep alles steeds anders, anders dan ik dacht
veel te vaak op een wonder gewacht
Overlast (the Band)![]()
probleem is alleen dat niet-pseudowetenschappers (god wat een woordquote:Op zaterdag 11 maart 2006 10:24 schreef Doemediemaar het volgende:
Robbert nodigt de wetenschap uit, en dan bedoeld hij niet de pseudowetenschappers van Skepsis en dergelijke, om een officieel onderzoek te doen naar zijn gaven.
Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat zulke wetenschappers ermee bezig zijn. Iedereen houdt zich bezig met zijn eigen taken. En dan noem ik het vaak, eigen tak van sport.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:49 schreef NPC het volgende:
[..]
probleem is alleen dat niet-pseudowetenschappers (god wat een woord) hem niet serieus nemen
![]()
Voor de sceptici zou het bestaan van een extra-terrestrische intelligentie als bewijs hen van hun edele ego-trippende troon als top-wetenschapper gooien .quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:29 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Thank you
Die sceptici lijken gefrustreerd te zijn, of ze vervelen zich gewoon
Een van de 2. Of er moet nog een diagnose worden gesteld
Bewijs, ze willen bewijzen. Maar waarom willen ze bewijzenOmdat ze niet kunnen leven zonder bewijs
Waarom kunnen ze niet leven zonder bewijs
De onzekerheid
Kunnen ze niet leven in onzekerheid
Dan moeten ze gewoon iets anders gaan doen ook. Het bewijs komt vanzelf aan het daglicht als het aan het daglicht komt. Zo niet, dan niet. Over en uit.
Bewijs afdwingen is een beetje als respect afdwingen. Bewijs krijg je en dwing je niet af.
Hoe kun je in godsnaam 'sceptici' zien als een algemene groep. Je zit gewoon je vooroordelen uit te spuien.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 20:42 schreef totsy het volgende:
[..]
Voor de sceptici zou het bestaan van een extra-terrestrische intelligentie als bewijs hen van hun edele ego-trippende troon als top-wetenschapper gooien .
Nu kunnen ze lekker klooien, en met de vinger wijzen naar mediums, en alternatieve genezers .![]()
Ten eerste : met wat ik hier in deze 50 topics gezien heb , moet ik haast wel besluiten wat "echte sceptici" zijn, en inhouden, want ze kunnen allen even hard brutaal schelden en spotten om hun gelijk te halen , intimideren erbij genomen, en liegen ook . Een van mijn eerste reakties op jou was er trouwens ook een van " .....wat kun jij aardig sceptische brabbel uikramen " naar ik mij herinner .Tot daar.De uitspraak:"Ik doe hem niet af als een volledige nepperd" vindt ik reeds een vorm van niet -correctheid , niet ethisch , zoiets zeg je niet .Wie zegt er dat hij ook maar 0.0001% nepperd is ?Heb jij het recht om nog mar zo iets te insinueren ?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:21 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Hoe kun je in godsnaam 'sceptici' zien als een algemene groep. Je zit gewoon je vooroordelen uit te spuien.
Ik heb zelf een ufo gezien, veranderde veel in me, en geloof in bepaalde hogere dingen. Ik onderzoek het ook. Letterlijk al mijn vrije tijd (en veel van de gezinstijd) gaat naar dit soort dingen. Daarom ben ik des te meer geinteresseerd in Robbert. Ik doe hem niet af als volledige neppert want er is iets 'speciaals' met hem. Toen hij bij Oerlemans zat deed hij ook zo vreemd, de camera focuste zich erop, dat is gewoon gek, apart, speciaal of hoe je het wil noemen.
Ik wil gewoon weten wat er precies is. Wat is fabel, wat niet? Waarom zijn zijn woorden op diverse punten geheel tegengesteld als zijn daden als je het beschouwt over een periode van 7 jaar? Nieuwsgierigheid en dat is de basis van alle vormen van wetenschap. Weten hoe het zit, want ik word niet graag verhaaltjes op de mouw gespeld. En al zeker niet over het hogere.
Sceptici heb je in vele vormen en maten. Ik ben soms sceptisch, soms niet. Net zoals iedereen, het is geen 100% iets. Dus ga a.u.b. geen populistische praat verkondigen door alles en iedereen over een kam te scheren. Dank u wel...
quote:De buitenaardse wezens komen "uit liefde, om ons te leren goed voor de aarde te zorgen en liever voor elkaar te zijn".
Ben jij Highlander van Niburu ?quote:Op zondag 12 maart 2006 11:33 schreef Doemediemaar het volgende:
Jonge jonge, Het gaat er heftig aan toe op FoK zeg. Die RvdB maakt wel het een en ander los.
Ik houd me maar vast aan wat RvdB zelf zegt:
[..]
Ja, ik herinner me deze naam, toen ik nog las op Niburu, heftige figuur die Highlander, ....quote:
Neen dat was al deel 54 die nu op slot is ,(was een zijdeel ) , en dit is nu deel 53 geworden, heeft Mirage voor gezorgd , dus HIER moet je nu schrijven over Robbert !quote:Op zondag 12 maart 2006 16:40 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik zie dat deel 53 op slot is?
FF hogerop schreef Mirage :quote:Op zondag 12 maart 2006 17:14 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik heb net toch even gekeken op Grenswetenschap, wat een zielige en ranzige vertoning, had niet gedacht dat ze zich daarvoor zouden lenen, en wat een verdraaide weergave van de feiten.
Maar ach, 'ons kent ons' daar blijkbaar.
En ik las dat ik een naief doosje ben die 'hilarisch genoeg wetenschappers beoordeelt'![]()
![]()
Maar na alle bans enzo dus toch op slot nu, dat valt me dan weer tegenIk zag juist weer mensen zoals Gorian en Urqhaert, Nokwanda, Freethinker en Netflier in het topic terug.
Ah, ok, dankquote:Op zondag 12 maart 2006 17:21 schreef totsy het volgende:
[..]
FF hogerop schreef Mirage :
tt aangevuld.
deel 52 is vol en 2 (rel)topics lijkt mij iets te veel van het goeie
er hoeft dus geen apart 53 topic te komen.
Anders waren er 2 delen 53 en kon niet .
Die grenswetenschappen was een zielig gedoe , vrijetijdsbesteding heten ze dat, achter nieuws aanzitten om dan munt uit te slaan op de kap van eerlijke mensen , bah .....
...rotzooi zijn het ....waar ze anderen van betichten zijn ze zelf, laat ze zich een spiegel voorhouden.... die soort.![]()
Ja, maar die werd gisteren maar tijdelijk geopend , ....en dan weer naar hier ! lekker over nieuwtjes verder ....quote:Op zondag 12 maart 2006 17:32 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ah, ok, dank, ik had niet gezien dat dit nu deel 53 was, omdat deel 54 op slot is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |