quote:Roda JC legt Alexander Voigt zelf straf op
10/4/2006 14:29
Roda JC wachtte niet af wat de tuchtcommissie van de KNVB in petto heeft voor Alexander Voigt en heeft de Duitser eigenhandig bestraft voor zijn gedrag tegen Willem II.
'Zowel directie als trainersstaf vindt dat zulk soort overtredingen niet thuishoren op de voetbalvelden', stelt Roda JC in een verklaring. De Limburgse club heeft daarom Voigt geschorst voor de laatste twee competitieduels en een boete opgelegd.
Voigt ging zondag op de knie staan van Moussa Dembele, die na een overtreding van Gregoor van Dijk nog op de grond lag. De Duitser was daarmee de aanleiding voor een opstootje, waaraan hij 'slechts' een gele kaart overhield. De eerste actie van Voigt was scheidsrechter Van Sichem ontgaan.
Van Dijk, die rood kreeg voor zijn voorafgaande overtreding op Dembele, staat mogelijk nog langer aan de kant. De middenvelder heeft een schikkingsvoorstel van vier duels, waarvan één voorwaardelijk, gekregen. Mocht hij die accepteren, dan begint hij bij zijn nieuwe club FC Utrecht mogelijk met een schorsing.
Nog bedankt hequote:Op dinsdag 11 april 2006 09:14 schreef Corksterr het volgende:
Roda haalt toch geen Europees.
Jij als televisiesupporter zijnde ook niet.quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:14 schreef Corksterr het volgende:
Roda haalt toch geen Europees.
ben benieuwd of het dan deze week eindelijk rond komtquote:Vandamme heel dicht bij Roda
Ondanks zijn contractverlenging ziet het er naar uit dat Gouden Stud Jamaique Vandamme op het einde van het seizoen Roeselare verlaat. Vandamme staat immers in de belangstelling van verschillende ploegen waaronder het Nederlandse Roda JC. Normaal ging men bij Roda gisteren de onderhandelingen heropstarten, maar die zijn nu uitgesteld tot woensdag.
Naast Roda JC tonen ook tal van andere clubs interesse voor de technisch vaardige Vandamme, ook Feyenoord, Vitesse, Metz én Standard hengelen naar zijn diensten. Die zouden echter te laat komen want Vandamme zou persoonlijk al rond zijn met de Nederlanders, hij zou er een contract van vier jaar krijgen. Roda moet wel nog praten met Roeselare en voerde de afgelopen dagen de druk stevig op door te dreigen met de wet van '78.
Bron : voetbalkrant
Zowel in Heerlen als Kerkrade is de PvdA de tweede partij in de gemeenteraad en bij landelijke verkiezingen is het meestal de grootste partij in de Mijnstreek. Hij heeft hier dus wel een plaatsje verdiend.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:26 schreef planethugo het volgende:
het stoort me overigens wel om steeds wouter bos in dit topic tegen te komen
Ik ben morgen ook in Nijmegen te vinden ja, evenals afgelopen zondag in Tilburg toen ik nog ff lekker in een uurtje op een neer was gereden richting Tilburg, maar nu moet ik dus verplicht met de bus gaan morgenquote:Op dinsdag 11 april 2006 11:47 schreef TheGHunter het volgende:
Nog mensen die morgen naar Nijmegen gaan?
NEC-uit kun je sowieso beter met de auto gaan, zeker bij de oude Goffert moest je erg oppassen voor de Bosjesmannen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:31 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
Ik ben morgen ook in Nijmegen te vinden ja, evenals afgelopen zondag in Tilburg toen ik nog ff lekker in een uurtje op een neer was gereden richting Tilburg, maar nu moet ik dus verplicht met de bus gaan morgen![]()
Maarja als we winnen vind ik dat geen probleem...
quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:50 schreef vloedgolf3007 het volgende:
FORZA NEC!!
Ze zijn niet kwijtgescholden, ze zijn opgeschort. Het merendeel van de stadionverboden zal echter uiteindelijk kwijtgescholden worden.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:06 schreef Robjuhhh het volgende:
Heerlijke overwinning, Heerlijke sfeer in het uitvak.
En nu ook nog eens de stadionverboden kwijt gescholden door de rechter. Mooier kan het niet.
quote:KNVB in beroep tegen schorsing stadionverboden
De KNVB handhaaft het stadionverbod van de Roda-supporters die zich niet bij het kort geding van gisteren hebben aangesloten. Ook gaat de voetbalbond in beroep tegen de uitspraak. De rechter heeft het stadionverbod van 107 Roda-supporters vanmorgen geschorst, omdat niet is aangetoond dat het verbod terecht is opgelegd. Na de uitspraak vroeg Roda JC de bond om nu ook de stadionverboden van nog eens 56 fans op te heffen. Maar de KNVB vindt dat zij zelf maar een kort geding moeten aanspannen als ze van het verbod af willen. Roda noemt die reactie overdreven.
Bron: L1
Buitengewoon triest voor die mensen, maar ik snap de KNVB wel. Het verliezen van deze rechtszaak haalt hun systeem onderuit en dat willen ze uiteraard niet. at ook opvallend is is dat minister Remkes weigert in te gaan op kamervragen van de SP. Vermoedelijk weet hij ook dat de zaak aan alle kanten stinkt, maar kan hij er om wille van de handhaving van het zogeheten lik-op-stuk-beleid niets over zeggen. Kortom: het kabinet stelt zich achter het straffen van burgers voordat ze veroordeeld zijn. En eigenlijk kun je van een ultrarechts kabinet ook niets anders verwachten, zie bijvoorbeeld het gebeuren met van terrorisme verdachte personen, een zaak die hier verdacht veel op lijkt.quote:
Het was anders wel een PvdA burgermeester die de groep liet oppaken..quote:Op donderdag 13 april 2006 14:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Buitengewoon triest voor die mensen, maar ik snap de KNVB wel. Het verliezen van deze rechtszaak haalt hun systeem onderuit en dat willen ze uiteraard niet. at ook opvallend is is dat minister Remkes weigert in te gaan op kamervragen van de SP. Vermoedelijk weet hij ook dat de zaak aan alle kanten stinkt, maar kan hij er om wille van de handhaving van het zogeheten lik-op-stuk-beleid niets over zeggen. Kortom: het kabinet stelt zich achter het straffen van burgers voordat ze veroordeeld zijn. En eigenlijk kun je van een ultrarechts kabinet ook niets anders verwachten, zie bijvoorbeeld het gebeuren met van terrorisme verdachte personen, een zaak die hier verdacht veel op lijkt.
Hoe dan ook: weer een reden om volgend jaar links te stemmen.![]()
Je denkt toch niet dat de burgemeester daar die avond veel mee te maken heeft gehad?quote:Op zaterdag 15 april 2006 09:53 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Het was anders wel een PvdA burgermeester die de groep liet oppaken..
Links, rechts allemaal kut wat dat betreft. SP zet zich zogenaamd in voor supporters maar heb in het in het verleden ook laten af weten.
Belangrijkste is gewoon dat de KNVB teruggefloten is en dat supporters ook eerst strafrechterlijk moeten worden veroordeeld voordat ze een verbod krijgen. Sneu dat de KNVB die 56 jongens -die puur administratief een andere groep vormen- nu niet meeneeemt in deze uitspraak.
Dat klopt, maar met de arrestaties nu had hij in eerste instantie weinig te maken.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:45 schreef planethugo het volgende:
eerst naar in qontrol in de rai hele nacht knalle en dan zwaar naar de klote rjc vs heracles kijken
en zeker heeft de burgemeester daar iets mee te maken gehad, destijds toen een groep utreg supporters terug gestuurd is was dat ook op het bevel van cohen
Waarmee ik overigens slechts bedoel te zeggen dat het een verloren strijd is.quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar met de arrestaties nu had hij in eerste instantie weinig te maken.
aar goed, ik had het ook niet zo zeer over deburgemeesters maar over partijen als geheel. Maar ik zal daar hier verder niet meer over beginnen, gezien de nogal rechtse kleur van veel Rodafans.
quote:1. KUJOVIC, Vladan (SER) 32 0
2. SENDEN, Ger 24 1
3. VOIGT, Alexander (DUI) 17 1
4. BROUWERS, Roel 0 0
5. FILIPOVIC, Predrag (SER) 12 0
6. KAH, Pa-Modou (NOO) 32 0
7. SONKO, Edrissa (GAM) 17 5
8. VICELICH, Ivan (NZE) 27 2
9. CRISTIANO (BRA) 21 4
10. SERGIO (BRA) 33 7
11. KONÉ, Arouna (IVK) 2 2
12. DERKSEN, Dirk Jan 6 0
13. BODNAR, László (HON) 15 2
14. VAN DESSEL, Kevin (BEL) 7 0
15. OUWELAND, Charlie van den 0 0
16. COLINET, Jerôme (BEL) 5 0
17. LACHAMBRE, Vincent (BEL) 31 0
19. CISSÉ, Sekou (IVK) 27 4
20. JONGEN, Diego 1 0
22. CASTRO, Bram (BEL) 0 0
25. LEEMANS, Ken (BEL) 20 0
26. DIJK, Gregoor van 28 5
27. BODOR, Boldizsár (HON) 33 3
28. MÜLLER, Pascal (DUI) 0 0
11. OPER, Andres (EST) * 24 8
24. BEGOIS, Kevin (BEL) 2 0
18. CZIOMMER, Simon (DUI) * 15 8
4. SAEIJS, Jan-Paul 11 0
21. ROMPELBERG, Olaf 1 0
20. RUDGE, Humphrey 5 2
Ach, voor de breedte kunnen we hem er best bij hebben. Sowieso is het altijd leuk om spelers bij Fortuna weg te halen en die club haar plaats te wijzen.quote:Op donderdag 20 april 2006 00:45 schreef Robjuhhh het volgende:
Pff, wat moeten we met die Moutawakil, van mij mag hij meteen weer terug naar Shittard, ben totaal niet gecharmeerd van die gozert. Als Derksen het niet bij Roda redt, dan redt hij het zeker niet.
Charlie is door Roda verhuurd aan FC Zwollequote:Op donderdag 20 april 2006 19:44 schreef methodmich het volgende:
Charlie is verhuurd aan Roda idd.
Het was in ieder geval de reden waarom hij rustiger aan ging doen bij Roda en dat is niet slecht voor de club geweest, maar dat is een ongepaste opmerking op dit moment.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:57 schreef planethugo het volgende:
triest voor nol, hij was nog bereid om een nier af te staan
quote:Jamaïque Vandamme naar Roda
Roda JC en SV Roeselare hebben een principeakkoord bereikt over de transfer van Jamaïque Vandamme naar Roda JC. De 20-jarige Belgische spits zal vanaf komend seizoen 4 jaar lang het shirt van Roda JC dragen.
Jamaïque Vandamme speelde dit seizoen tot dusver 27 duels voor SV Roeselare en scoorde daarin vier keer. Hij is 1.83m lang en weegt 77kg.
Bron : Rodajc.nl
quote:Marcel Meeuwis transvrij naar Roda JC
Marcel Meeuwis komt transfervrij naar Roda JC. Doordat zijn huidige club VVV Venlo in de play-offs werd uitgeschakeld vervalt de optie in zijn contract, en is hij na dit seizoen einde contract.
Bron: Rodajcfans.nl
Ik heb die update direct na affluiten online gezet op rodajcfansquote:Op dinsdag 25 april 2006 13:24 schreef planethugo het volgende:
was ook het eerste wat ik gisteravond dacht ja
opzich gun ik vvv die promotie wel maar nu even niet
Ik heb op zich niets tegen VvV, maar gezien het gedrag van hun oud-voorzitter Sprengers in de zaak van de stadionverboden hoopte ik op een nederlaag.quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:24 schreef planethugo het volgende:
was ook het eerste wat ik gisteravond dacht ja
opzich gun ik vvv die promotie wel maar nu even niet
Eerst zien dan geloven.quote:Op woensdag 26 april 2006 00:01 schreef -Vaduz- het volgende:
Anastasiou is bijna rond met Roda, zijn jullie er een beetje blij mee?
Jep bier en apfelkorn staan koud, en gehaktballen staan klaarquote:Op dinsdag 25 april 2006 14:26 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Nog meer mensen hier die morgen de lange rit naar Heerenveen gaan maken??
Die komt natuurlijk als mentor voor de nieuwe jonge jongens die we krijgenquote:Op woensdag 26 april 2006 00:01 schreef -Vaduz- het volgende:
Anastasiou is bijna rond met Roda, zijn jullie er een beetje blij mee?
Het is qua spelinzicht met afstand de beste voetballer die Roda de laatste jaren gehad heeft en voor de rest zeker niet minder dan onze huidige spitsen. Goed hij is langzaam, maar dat is juist de reden dat hij voor Roda haalbaar is. Indien hij ook nog snelheid had gehad dan had hij niet voor Roda maar voor een absolute topclub gespeeld.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:21 schreef planethugo het volgende:
voor mij mag ie wegblijven, kan nuttige speler zijn maar zijn slome stijl heb ik genoeg gezien in het pls
Er zit nog altijd meer leven in dan in Fortuna.quote:
Wat is jou club toch doodquote:
Of de individuele aankopen aanwinsten zijn vind ik nog moeilijk om te beoordelen, maar ik ben wel blij met het nieuwe beleid dat er op gericht lijkt te zijn om Nederlandse spelers te halen. De afgelopen jaren had Hendriks te veel macht gekregen met als resultaat dat er alleen nog maar jonge, onbekende buitenlandse spelers werden aangetrokken. Dat is nu gelukkig verleden tijd.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Zijn jullie een beetje blij met de aankopen tot nu toe?
De mijnwerkersmentaliteit moet terugkomen.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Ja precies, die ontwikkeling staat mij ook wel aan. Er moet weer een echte Roda sfeer over het elftal en de supporters gaan hangen.
foto uit zijn fotoboek:quote:
Best begrijpelijk als je al drie jaar achter elkaar met een straatlengte achterstand als laatste in de eerste divisie bent geëindigd, dan grijp je iedere kans aan om feest te vieren.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:55 schreef planethugo het volgende:
[..]
foto uit zijn fotoboek:
[afbeelding]
toen had shittard zeker een keer met minder dan 3 goals verschil verloren, feest!
Het was met minder dan vier goals verschil, maar goed, het was feest jaquote:Op donderdag 27 april 2006 22:55 schreef planethugo het volgende:
[..]
foto uit zijn fotoboek:
[afbeelding]
toen had shittard zeker een keer met minder dan 3 goals verschil verloren, feest!
Goed van Leiwakabessyquote:Leiwakabessy verrast met clubkeuze
28 april 2006, 19:49
Door: Robert Kuijpers
Jeffrey Leiwakabessy speelt de komende drie jaar voor Alemannia Aachen. De 25-jarige NEC'er was in beeld bij enkele Nederlandse clubs en leek dichtbij een contract bij FC Utrecht, maar kiest nu voor een Duits avontuur.
Alemannia Aachen promoveerde een week geleden naar de Bundesliga en met Jeffrey Leiwakabessy hebben de West-Duitsers hun eerste versterking voor komend seizoen binnen. Leiwakabessy speelt woensdag aanstaande mogelijk zijn 152e en misschien laatste duel voor NEC. Dan speelt NEC in de play-offs om een Intertototicket tegen Vitesse, bij verlies is het dan direct zijn laatste wedstrijd.
Dat wou ik dus ook al zeggenmquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:13 schreef methodmich het volgende:
Niet om het één of ander Robjuhhh, maar de eerste die in het shirt van Olaf speelde dit seizoen was toch Sekou Cissé?
Is transfervrij. Niet te houden helaasquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:27 schreef DaYwALKuR het volgende:
Takak naar Roda of Sparta, methodmich?
Dan zal Cziommer wel vertrekken
hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:27 schreef DaYwALKuR het volgende:
Takak naar Roda of Sparta, methodmich?
Mensen zetten wel eens een naam op het prikbord...quote:
Helaas niet, maar Takak is een goede opvolger, al is hij niet van hetzelfde niveau.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:24 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Is transfervrij. Niet te houden helaas
Takak mag de veters van Cziommer niet eens vastmakenquote:Op donderdag 4 mei 2006 18:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Helaas niet, maar Takak is een goede opvolger, al is hij niet van hetzelfde niveau.
Dat ben ik niet met je eens. Hij is nog niet van hetzelfde niveau, maar veel beter zal Roda niet kunnen krijgen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:01 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Takak mag de veters van Cziommer niet eens vastmaken
Waarom niet? Ze hebben Cziommer toch ook kunnen halen?quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Hij is nog niet van hetzelfde niveau, maar veel beter zal Roda niet kunnen krijgen.
Tijdelijk ja, maar Roda kan in principe geen gevestigde namen halen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:13 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze hebben Cziommer toch ook kunnen halen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |