Dan laat ik het door hun doen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Ik heb het zelf gedaan voordat ik m'n iBook inleverde. Maar als je nog garantie hebt, is het misschien niet zo'n heel goed idee om je laptop open te maken.
Oplettende modjes denk ik.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:54 schreef Tijn het volgende:
Hoe werd dit topic zo snel een slowchattopic? Met het juiste icoontje enzo? Dat kun je toch niet aangeven als je een nieuw topic maakt?
Zo klinkt het jaquote:Op donderdag 9 maart 2006 21:01 schreef super-muffin het volgende:
Net bij mn nichtje geholpen met haar iPod nano. Staan ik zo ff te praten met mn tante. Zegt mn nichtje: Hee mama, je had zo'n apple computer moeten kopen inplaats van zo'n windows ding.
En ze herkent een iMac op TV
Meisjes van 13klinkt dat pedo of niet?
Hoiquote:Op donderdag 9 maart 2006 20:54 schreef Tijn het volgende:
Hoe werd dit topic zo snel een slowchattopic? Met het juiste icoontje enzo? Dat kun je toch niet aangeven als je een nieuw topic maakt?
quote:
En ik me maar afvragen waarom er nog geen nieuw deel geopend was. En bijna zelf geopend.quote:
Die ringtone!!!!quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:14 schreef tonks het volgende:
Joa jump gij bent ne snelle
DVD-speler kan ze ook sowieso al openen, hoef je niet te branden.quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:38 schreef tonks het volgende:
Zeg, ik heb een AUDIO_TS en een VIDEO_TS mapje, kan ik die dan gewoon branden zodat mijn dvd speler het afspeelt?
Dat zie ik morgenochtend.quote:
Wat heb jij een ideale ringtone om in vergaderingen je telefoon per ongeluk aan te hebben staan zeg!quote:
Ctrl + Command Option (alt) + Shift + Powerknop en 10 seconden wachten na indrukken was genoegquote:Op vrijdag 10 maart 2006 07:51 schreef Tomasso het volgende:
Goedemorgen![]()
Ik ga maar eens richting Rotterdam om te kijken wat er voor m'n iBook gedaan kan worden![]()
Hahahaquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:21 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ctrl + Command (alt) + Shift + Powerknop en 10 seconden wachten na indrukken was genoeg
Preciesquote:
Een G3 233 MHz is wel echt een ouwe bak. Het zal allemaal wel werken en een beetje internetten lukt zeker, maar als je grafisch werk wilt doen, word je echt niet vrolijk van zo'n machine.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 08:47 schreef HuubTuub het volgende:
Hopelijk is dit de beste plek om een vraag te stellen i.p.v. een nieuw topic te openen. Het zoeken gaf ook geen antwoord op m'n vragen.
Op dit moment heb ik nog gewoon een PC maar die wordt voornamelijk gebruikt voor internet en veelal grafische dingen. Volgens mij kan ik dan makkelijk overstappen naar een MAC t.z.t.
Dus ik ben nu aan het kijken naar een iMac G3 om ervaringen met een MAC op te doen. De G3 is nu redelijk goedkoop te krijgen als 2de hands.
Maar het is dus wel alleemaal nieuw voor me. Waar moet ik op letten?
Wat is een redelijke processor? is 233MHz voldoende of kan ik beter hoger gaan zitten...
Als ram wat is daar een beetje fatsoenlijke snelheid?
Kan de G3 de laatste versie van OSX aan?
Inderdaad. Als je al een PC hebt, en dus waarschijnlijk een scherm en toetsenbord hebt liggen, zou je ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld een G4 Tower. Ik weet niet precies wat je budget is, of hoeveel G3 iMacs tegenwoordig opbrengen, maar misschien is een 'oude' G4 Mini tweedehands vinden ook een optie? Ik las laatst ergens dat het goedkoopste model tegenwoordig 'nieuw' voor 399 verkocht wordt. En bij N&G Computers heb je voor 199 euro al een G4/450 Tower, dat is toch wel 'ietsje' sneller dan een G3 233quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een G3 233 MHz is wel echt een ouwe bak. Het zal allemaal wel werken en een beetje internetten lukt zeker, maar als je grafisch werk wilt doen, word je echt niet vrolijk van zo'n machine.
En waren ze aardig daar?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:24 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Precies![]()
Met die command reset je de opstartchip oid, heb ik begrepen van z'n verhaal.
Ach ja, weer een aangekondige feature die het eindproduct niet haalt. Typisch. Ik was toch al niet van plan om Windows te gaan draaien op m'n Mac en ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er veel mensen hier zijn die dat wel van plan warenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:38 schreef De_Hertog het volgende:
Er komt toch geen EFI-ondersteuning in Windows Vista: http://apcmag.com/apc/v3.nsf/0/E666E4A0A303D9AACA25712C008166C4
Tell me about it... ik heb hier nog zo'n ouwe taaie staan, tegenover de G5 dual om precies te zijnquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een G3 233 MHz is wel echt een ouwe bak. Het zal allemaal wel werken en een beetje internetten lukt zeker, maar als je grafisch werk wilt doen, word je echt niet vrolijk van zo'n machine.
Er zijn er een paar die het erg jammer vonden, in de reacties. Maar inderdaad, dat Vista begint steeds meer op XP SP3 met een OS X-achtige skin te lijken..quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach ja, weer een aangekondige feature die het eindproduct niet haalt. Typisch. Ik was toch al niet van plan om Windows te gaan draaien op m'n Mac en ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er veel mensen hier zijn die dat wel van plan waren
quote:
Tja..ik vind het wel jammer maar volgens mij zijn er ook wel andere manieren om Windows-only programma's te laten runnen op een intel Mac. Dat hoop ik dan maar want dan heb ik een goede reden op mijn Dell PC te verkopen. Dat apparaat staat toch bijna niks te doen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Er zijn er een paar die het erg jammer vonden, in de reacties. Maar inderdaad, dat Vista begint steeds meer op XP SP3 met een OS X-achtige skin te lijken..
Mocht ik ooit een Intel mac kopen, dan zou ik zelf ook niet graag willen Dual Booten maar wel via een soort Wine windows programma's, liefst op volle snelheid, onder OS X draaien. Nu gebruik ik daar Remote Desktop voor. Dat werkt gelukkig ook wel aardig.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
![]()
[..]
Tja..ik vind het wel jammer maar volgens mij zijn er ook wel andere manieren om Windows-only programma's te laten runnen op een intel Mac. Dat hoop ik dan maar want dan heb ik een goede reden op mijn Dell PC te verkopen. Dat apparaat staat toch bijna niks te doen.
Ik ging direct door naar de technische afdeling (gewoon achterin), die gast was wel aardig.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:05 schreef Dementor het volgende:
[..]
En waren ze aardig daar?
Ik was er gisteren en toen waren ze opeens een stuk vriendelijker geworden.
Er loopt ook sinds een paar maanden een nieuwe "verkoper" een wat oudere meneer die zijn vak verstaat.
De mannen bij Darwine zijn goed bezig. Dat is het project om in de gaten te houden wat mij betreft.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mocht ik ooit een Intel mac kopen, dan zou ik zelf ook niet graag willen Dual Booten maar wel via een soort Wine windows programma's, liefst op volle snelheid, onder OS X draaien. Nu gebruik ik daar Remote Desktop voor. Dat werkt gelukkig ook wel aardig.
Aan de screenshots te zien heeft dat nog steeds X11 nodig, klopt dat?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
De mannen bij Darwine zijn goed bezig. Dat is het project om in de gaten te houden wat mij betreft.
Ja, blijkbaar wel. Het is ook nog niet voor het publiek bedoeld, zeggen ze zelf.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Aan de screenshots te zien heeft dat nog steeds X11 nodig, klopt dat?
Het staat ook veel te ver onderin. Dat nieuwe reeks-icon en de aparte plek ervoor is leuk, maar dan zou je eigenlijk ook willen dat reeksen als één topic gezien worden. Zodat alle 'terugvindposts' of bookmarks altijd naar het laatste deel blijven wijzen, en zodat het openen van een nieuw deel automatisch kan. Het zal wel weer veel te veel devwerk zijn, maar het is wel handiger. En het scheelt twintig posts bij het begin van ieder nieuw deelquote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:33 schreef Furious het volgende:
Ik was dit topic helemaal kwijt geraakt.
en men draait Panther zo te zienquote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Aan de screenshots te zien heeft dat nog steeds X11 nodig, klopt dat?
Hier heb je een iets nieuwere.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:09 schreef Hugster het volgende:
en men draait Panther zo te zien
Dus dit zijn ook geen screenshots van een Intel Mac helaas.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:20 schreef Tijn het volgende:
Het is gewoon Mac. Niet MAC. De letters M, A en C staan niet afzonderlijk voor iets, het woord "Mac" is gewoon een afkorting van "Macintosh" wat de oorspronkelijke naam van het systeem is.
Veel plezier morgen. Of straks. Als ze opschieten. Hoewel, opschieten, Amsterdam is niet zover van jouw huis he?quote:
Mijn andere reeksen zijn alletwee vrijquote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:08 schreef Furious het volgende:
Ik eis vrijstelling van die trieste centrale topics!
1mm. ofzo ja....quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:48 schreef Nugget het volgende:
Eh. Is het normaal dat je als je je powerbook dicht hebt je de bovenkant nog op en neer kunt 'wiebelen'? Er lijkt nog een hele kleine ruimte tussen te zitten, die zie je alleen niet maar je kunt hem nog wel verder dicht drukken.![]()
Hmm, hier lijken het er drie, en dan vooral rechts. Ik kijk het nog wel even aan. Zag het net pasquote:
Okay, nog eens gekeken, 1, misschien 2quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:54 schreef Nugget het volgende:
[..]
Hmm, hier lijken het er drie, en dan vooral rechts. Ik kijk het nog wel even aan. Zag het net pas![]()
Dat is dan ook zoquote:Op zaterdag 11 maart 2006 10:32 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat smart folders al in Tiger zouden zitten
Euh... ja, dat zitten ze toch ook? File, Create Smart Folder enzo?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 10:32 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat smart folders al in Tiger zouden zitten
Ze bezorgen toch niet in het weekend, UPS en TNT?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 04:04 schreef Tijn het volgende:
Ah, ik zie dat ze m'n MacBook nu van Amsterdam naar Venray hebben gebracht, dus hij is nu samen met m'n AppleCare en adapter. Handig, zijn ze met dat ding gewoon langs de plaats van bestemming gekomen
Ik hoop dat ze het morgen komen brengen.
Serieus? Dat zou echt heel jammer zijn, want maandag ben ik er nietquote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:17 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ze bezorgen toch niet in het weekend, UPS en TNT?
Ik zou het op zo'n moment echt niet kunnen laten om even contact op te nemen met TNT.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus? Dat zou echt heel jammer zijn, want maandag ben ik er niet
Dan bel je Apple en vraag je het daar?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:33 schreef Tijn het volgende:
Ik weet alleen niet of het met TNT wordt bezorgd. Op de "shipment status"-site hebben ze het over 2 bezorgdiensten: "Flex Postal & Hub" en "Kuehne & Nagel". Maar ik heb het gevoel dat dat de 2 bedrijven zijn die m'n spullen in Venray hebben gebracht en niet de bezorgdiensten zijn die het bij mij aan de deur gaan brengen.
Mijn PowerBook met TNT, dus dat zegt helemaal nietsquote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:34 schreef tonks het volgende:
mijn iMac kwam via UPS
Ben al bij dat ze niet met selektvracht komenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:46 schreef Hugster het volgende:
[..]
Mijn PowerBook met TNT, dus dat zegt helemaal niets :d Mac's worden door jan en allemaal bezorgt dus![]()
cursus hoe-ontdek-je-een-feature-die-je-na-een-jaar-intensief-gebruik-nog-niet-tegen-was-gekomenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Euh... ja, dat zitten ze toch ook? File, Create Smart Folder enzo?
idd, van die tokkies in hun gedeukte ongekeurde rag kar waar de de pakjees echt _overal_ verspreid door de "auto" ziet liggenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:46 schreef tonks het volgende:
[..]
Ben al bij dat ze niet met selektvracht komen.
ik ookquote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:33 schreef Furious het volgende:
Ik was dit topic helemaal kwijt geraakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |