M&O heb ik inderdaad gehad. Daar had ik uiteindelijk een 7 voor op mijn eindlijst staan dus als dat zo is dan zal het daar gelukkig niet aan liggenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:19 schreef bladibladibla het volgende:
Er zit voor zover ik weet geen wiskunde in R&M. Heb twee weken terug een college gehad over econometrie, maar omdat R&M-ers geen economen zijn werd daar allemaal niet zo heel diep op in gegaan.
Als er al iets met cijfers word gedaan is het heel simpel. Ik weet niet of je toevallig M&O heb gehad, maar moeilijker dan dat word het in het tweede jaar echt niet.
Ingeblikt opzet is toch gewoon dat de opzet in de daad zelf zit?quote:Op zondag 19 maart 2006 13:18 schreef Mr.G het volgende:
Het is vrij veel,..
ingeblikt opzet vind ik een beetje lastig
Op zich vrij eenvoudig. Bepaalde handelingen kúnnen alleen maar opzettelijk gaan. Moord, diefstal, mishandeling enz.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:18 schreef Mr.G het volgende:
Het is vrij veel,..
ingeblikt opzet vind ik een beetje lastig
Ja, maar Strafrecht A bestaat uit 2 blokken aangezien het een halfjaarsvak isquote:Op zondag 19 maart 2006 13:49 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Op zich vrij eenvoudig. Bepaalde handelingen kúnnen alleen maar opzettelijk gaan. Moord, diefstal, mishandeling enz.
Als er zo'n vorm in het wetsartikel en de tll. staat kun je dat met alle feitelijke opzetvarianten bewijzen.
Maar hoezo kunnen ze dingen vragen over blok 1 of blok 2? Je hebt toch Strafrecht A en Strafrecht B (het formele recht) als aparte vakken of zie ik dat nu verkeerd?
Oh zo...quote:Op zondag 19 maart 2006 13:56 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Ja, maar Strafrecht A bestaat uit 2 blokken aangezien het een halfjaarsvak isJe krijgt dus ook 2 tentamens van Strafrecht A. De herkansing bestaat maar uit 1 tentamen, over de gehele stof van die 2 voorgaande tentamens...
Garantenstellung?quote:Op zondag 19 maart 2006 16:57 schreef Mr.G het volgende:
Hoe heet dat beginsel ook alweer dat culpa toeneemt als je kon en behoorde te voorzien dat je handeling een strafbaar feit tot gevolg konden hebben en je door bijvoorbeeld je beroep beter had moeten weten en de handeling achterwege had moeten laten.
Graag gedaanquote:Op zondag 19 maart 2006 17:19 schreef Mr.G het volgende:
Ja!
Zo irritant als je ergens niet op kan komen
Dat moet ik wel even uit m'n hoofd doen, dus het kan best dat ik me ergens ernstig in vergis.quote:Op zondag 19 maart 2006 18:30 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
[..]
Graag gedaan
Ik had dan ook nog ff een vraagjeOp het tweede tentamen van Strafrecht vroegen ze iets over de "aliud en minus-theorie". Ik had daar alleen echt nog nooit van gehoord. Ik heb nu ik opnieuw het boek+mijn aantekeningen heb bestudeert ook niets over gevonden. Kan iemand mij vertellen wat dat precies inhoudt?
Ik heb er al ff op ge-Google-ed maar dan vind ik niet echt veel zinvols![]()
Mijn dank is alvast groot![]()
Ok, dat is duidelijk... hartstikke bedanktquote:Op zondag 19 maart 2006 20:02 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dat moet ik wel even uit m'n hoofd doen, dus het kan best dat ik me ergens ernstig in vergis.
Je hebt twee theorieën voor wat betreft de scheiding tussen Culpa (schuld) en Dolus (opzet):
Wij werken met bloemlezingen. Daar zitten ook artikelen in van Remmelink en de Hullu.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:42 schreef Thisbe het volgende:
Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van die Minus en Aliud theorie !
Wel de culpa levis en culpa lata varianten natuurlijk. Verpleegster arrest en Porsche arrest ook.
Welke boeken gebruiken jullie hierbij? Ik heb Remmelink, de Hullu en een overjarige Corstens.
Culpa lata en levis vormen een onderdeel van de culpa en hebben geen directe betrekking op de twee eerder genoemde theoriën. Maar Hullu en Corstens krijgen wij in het derde jaar gewoon voorgeschoteld en zoals vermeld in bloemlezing vorm in het eerste jaar.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:42 schreef Thisbe het volgende:
Wel de culpa levis en culpa lata varianten natuurlijk. Verpleegster arrest en Porsche arrest ook.
Welke boeken gebruiken jullie hierbij? Ik heb Remmelink, de Hullu en een overjarige Corstens.
Gelukkig ben ik dus niet de enige. Wij gebruiken ook de blauwe Corstens-bijbel hier ja.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:42 schreef Thisbe het volgende:
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:44 schreef The_Duce het volgende:
Corstens 0wnt zwaar, De Hullu is een lullu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |