Je krijgt normaal wel aftrek ja, maar ik weet niet hoeveel. Je zit er niet teveel overheen hoop ik?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:59 schreef Mr.G het volgende:
is er sprake van een hoge aftrek van punten vanwege teveel pagina's?
Die rechtsregel, het relativiteitsvereiste, is neergelegd in 6:163 BW. Daar hoef je, tenzij je aan de casus kan ruiken dat het nodig hebt, meestal niets mee te doen. Je loopt gewoon de vereisten van 6:162 (onrechtmatige daad) af, en aan het einde van je antwoord volstaat een zin als "ook aan het relativiteitsvereiste van 6:163 wordt voldaan".quote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:30 schreef Mr.G het volgende:
en je zal het zien al dat nachtwerk voor een 5...
Btw wat was de rechtsregel uit het Tandartsen arrest, ik ben de aantekening kwijt
Die had ik vorig jaar ook, was echt een drama, vooral de take home toets uit blok 4.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:46 schreef Sessy het volgende:
Eerstejaartjes in Tilburg, jullie zijn trouwens genaaid als jullie Wilbers als werkgroepdocent hebben. Vorig jaar waren de slagingspercentages van haar groepen dramatisch.
kut dan doe ik dat al twee en een half jaar verkeerdquote:Op maandag 13 maart 2006 14:51 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee.
Het is volgens mij:
C.C. van Dam, 'Gronden van nietigheid en vernietigbaarheid', in: Jac Hijma e.a. (red.), Rechtshandeling en Overeenkomst, Deventer: Kluwer 2004, p. 174.
Dat 'Gronden van nietigheid en vernietigbaarheid' weet ik niet zeker, het zou kunnen dat je alleen nr. 146 hoeft te vermelden. Maar het is in elk geval een bijdrage in een boek. Zie je Leidraad op pagina 38.![]()
Dat staat er wel heel explicietquote:Op maandag 13 maart 2006 23:46 schreef Sessy het volgende:
Eerstejaartjes in Tilburg, jullie zijn trouwens genaaid als jullie Wilbers als werkgroepdocent hebben. Vorig jaar waren de slagingspercentages van haar groepen dramatisch.
Hmm dankjewel voor de tip.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:53 schreef bladibladibla het volgende:
Die had ik vorig jaar ook, was echt een drama, vooral de take home toets uit blok 4.
Sessy, ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. Ik heb vorig jaar Pfeiffer gehad dus ik weet een beetje hoe het voelt. Ik kon echt alleen studeren en zefs dat ging niet helemaal geweldig. Ik heb uiteindelijk wel al mijn studiepunten gehaald, maar mij sociale leven was ver te zoeken. Ik merk nu dat ik nog steeds last heb op me te concentreren en dat is heel erg vervelend, zeker als je ongeveer 200 pagina's per week moet lezen.
Als je iets voor je cv zoekt maar er niet veel tijd mee kwijt wilt zijn kan ik je aanraden om eens bij de vacatures van ELSA te kijken. Die zoeken altijd wel mensen.
2 punten per half pagina dacht ik. 2 punten van de 100 dus, niet van je eindcijfer.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:59 schreef Mr.G het volgende:
is er sprake van een hoge aftrek van punten vanwege teveel pagina's?
Tandarts die z'n clientes had aangerand toevallig? Dat je de schadevergoeding aan die aangerande clientes niet van je winst mocht aftrekken. Of was dat nou weer een psychiater die dat had gedaan. Hmm.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 08:30 schreef Mr.G het volgende:
en je zal het zien al dat nachtwerk voor een 5...
Btw wat was de rechtsregel uit het Tandartsen arrest, ik ben de aantekening kwijt
Kloptquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:50 schreef bladibladibla het volgende:
Dat was idd de psychiater. Het tandartsen arrest ging toch over een tandarts die zijn beroep uit oefende zonder dat hij daar een diploma voor had?
quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:11 schreef VoreG het volgende:
Waardoor tandartsen inkomsten misliepen ed. en zij hadden wel een dure opleiding gehad etc etc. Toch?
Bij het horen van Job Cohen denk ik eerder aan het arrest Lindenbaum/Cohen, dan aan de burgemeester.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:05 schreef Sessy het volgende:
[..]
Tandarts die z'n clientes had aangerand toevallig? Dat je de schadevergoeding aan die aangerande clientes niet van je winst mocht aftrekken. Of was dat nou weer een psychiater die dat had gedaan. Hmm.
Ik begin ook beroepsdeformaties te krijgen trouwens. Mijn rijschoolleraar heet Illegems van achteren, en ik lees verdomme elke keer "illegaal".
En zo nog wel een paar van die juridische termen. Mensenrechten ipv menslievend lezen, overdracht ipv overslag, etc... Hebben jullie daar nou nooit last van?
En dat was de kern, met z'n allen komen we er wel!quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:24 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar de geschonden norm strekte niet tot bescherming van de belangen van de andere tandartsen, waardoor niet aan het vereiste van relativiteit werd voldaan.![]()
Zelfs onder mijn non-juristen vriendjes is de term "res nullius" geaccepteerd. Was ooit begonnen nadat ik iemands sigaretten oprookte. "Wat doe je?", "Ja, is res nullius toch?".quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:51 schreef Thisbe het volgende:
Ja, dat heb ik ook. We hebben een rijschool hier die V.O.N heet. Vordering op naam![]()
En als ik iets zie liggen, dan zeg ik altijd "res derelicta!"![]()
En de ergste: toen iemand iets kapot liet vallen, sprak ik serieus uit dat hier sprake was van culpa lata![]()
Ligt eraan of je goed bent in dingen in je hoofd dreunen. Ik kan me herinneren dat IIER veel arrest-regels uit het hoofd knallen was en ze precies toepassen op de casus. Je kunt van tevoren al een beetje aan zien komen wat voor vragen je gaat krijgen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:26 schreef Mr.G het volgende:
Even een dilemma, morge internationaal en europees recht tentamen en maandag strafrecht.
Allebei herkansingen. Voor internationaal moet ik nog zowat beginnen met leren en het is morge al. Het gaat om 1 syllabus en het tentamen is 4 punten waard. Strafrecht gaat om 2 syllabi, de stof is moeilijker en het is aanzienlijk meer en het gaat om 6 punten.
Zou ik deze dag benutten voor strafrecht en internationaal van de keer maar laten schieten of toch proberen alle punten binnen te tikken met het risico dat ik ze weer net niet haal met een schrale 5.4![]()
hmm![]()
Nou, ik doe nu Internationaal Recht als extra vak erbij en ik heb niet het gevoel dat ik daar enige kennis van IIER voor nodig heb. Docent leutert, ik luister en schrijf en begrijp het nog allemaal ookquote:Op donderdag 16 maart 2006 18:29 schreef Sessy het volgende:
Mr G even een andere overweging. Op Internationaal recht heb je volgend jaar een vervolgvak waar je die kennis voor nodig hebt, op strafrecht pas in het derde jaar. Plus, heel veel mensen halen strafrecht niet en internationaal recht is een minder populair zakvak.
Ik ben nu tweedejaars en doe Recht & Bedrijfsmanagement en ik moet echt zeggen dat ER&M een totaal verkeerd beeld geeft van de studie. Dat vak heeft werkelijk niks te maken met R&M.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:39 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Weet iemand of de richting Recht&Management een wat hoger niveau want daar sta ik nu voor ingeschreven maar dit eerste vak ervan leek echt nergens op....
Ah bedankt voor de infoquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |