abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36023498
is er sprake van een hoge aftrek van punten vanwege teveel pagina's?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:26:38 #127
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_36024459
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:59 schreef Mr.G het volgende:
Je krijgt normaal wel aftrek ja, maar ik weet niet hoeveel. Je zit er niet teveel overheen hoop ik?
pi_36024833
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 08:30 schreef Mr.G het volgende:
en je zal het zien al dat nachtwerk voor een 5...

Btw wat was de rechtsregel uit het Tandartsen arrest, ik ben de aantekening kwijt
Die rechtsregel, het relativiteitsvereiste, is neergelegd in 6:163 BW. Daar hoef je, tenzij je aan de casus kan ruiken dat het nodig hebt, meestal niets mee te doen. Je loopt gewoon de vereisten van 6:162 (onrechtmatige daad) af, en aan het einde van je antwoord volstaat een zin als "ook aan het relativiteitsvereiste van 6:163 wordt voldaan".

Maar goed, het is zo'n kansloos begrip, dat relativiteitsvereiste.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2006 15:37:13 ]
pi_36027409
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:46 schreef Sessy het volgende:
Eerstejaartjes in Tilburg, jullie zijn trouwens genaaid als jullie Wilbers als werkgroepdocent hebben. Vorig jaar waren de slagingspercentages van haar groepen dramatisch.
Die had ik vorig jaar ook, was echt een drama, vooral de take home toets uit blok 4.

Sessy, ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. Ik heb vorig jaar Pfeiffer gehad dus ik weet een beetje hoe het voelt. Ik kon echt alleen studeren en zefs dat ging niet helemaal geweldig. Ik heb uiteindelijk wel al mijn studiepunten gehaald, maar mij sociale leven was ver te zoeken. Ik merk nu dat ik nog steeds last heb op me te concentreren en dat is heel erg vervelend, zeker als je ongeveer 200 pagina's per week moet lezen.

Als je iets voor je cv zoekt maar er niet veel tijd mee kwijt wilt zijn kan ik je aanraden om eens bij de vacatures van ELSA te kijken. Die zoeken altijd wel mensen.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_36027773
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:51 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee.

Het is volgens mij:

C.C. van Dam, 'Gronden van nietigheid en vernietigbaarheid', in: Jac Hijma e.a. (red.), Rechtshandeling en Overeenkomst, Deventer: Kluwer 2004, p. 174.

Dat 'Gronden van nietigheid en vernietigbaarheid' weet ik niet zeker, het zou kunnen dat je alleen nr. 146 hoeft te vermelden. Maar het is in elk geval een bijdrage in een boek. Zie je Leidraad op pagina 38.
kut dan doe ik dat al twee en een half jaar verkeerd
En toch overal voldoendes halen...
Ik had altijd:

in literatuurlijst:
J. Hijma e.a. 'Rechtshandeling en Overeenkomst', Deventer: Kluwer 2004

in noot:
J. Hijma e.a. 2004, p. 174.
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:46 schreef Sessy het volgende:
Eerstejaartjes in Tilburg, jullie zijn trouwens genaaid als jullie Wilbers als werkgroepdocent hebben. Vorig jaar waren de slagingspercentages van haar groepen dramatisch.
Dat staat er wel heel expliciet
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_36031611
En Guy hoe ging het? Ik had dossier Antiek, was best moeilijk. Vooral het vinden van artikelen die er bij pastten. Heb er uiteindelijk wel 2 gevonden die er iets mee te maken hadden, maar dat was wel heel zijdelings.. wel gaar dat ze dat niet wat beter uitgezocht hadden.
Uiteindelijk 9 pagina's en volgens mij slaan ze nog ergens op ook
pi_36050379
Ik had ook antiek en ik vond hem ook echt lastig. Daar had ik 1 artikel en 1 arrest bij, ze waren allebei wel relevant maar ik heb er maar een paar regels uit gebruikt ik had namelijk al bijna 12 pagina's.
pi_36059100
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:53 schreef bladibladibla het volgende:
Die had ik vorig jaar ook, was echt een drama, vooral de take home toets uit blok 4.

Sessy, ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. Ik heb vorig jaar Pfeiffer gehad dus ik weet een beetje hoe het voelt. Ik kon echt alleen studeren en zefs dat ging niet helemaal geweldig. Ik heb uiteindelijk wel al mijn studiepunten gehaald, maar mij sociale leven was ver te zoeken. Ik merk nu dat ik nog steeds last heb op me te concentreren en dat is heel erg vervelend, zeker als je ongeveer 200 pagina's per week moet lezen.

Als je iets voor je cv zoekt maar er niet veel tijd mee kwijt wilt zijn kan ik je aanraden om eens bij de vacatures van ELSA te kijken. Die zoeken altijd wel mensen.
Hmm dankjewel voor de tip.

Nouja, als ik de artsen moet geloven, "Accepteer maar dat je de rest van je leven ziek blijft" en ik ben ook al bijna 5 jaar ziek trouwens... Tsja.
Alleen houd ik dit psychisch niet zo heel lang meer vol denk ik, want ik heb echt TERINGveel pijn, als m'n moeder nog meer kinderen had, had ik me allang van kant gemaakt.
pi_36059136
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:59 schreef Mr.G het volgende:
2 punten per half pagina dacht ik. 2 punten van de 100 dus, niet van je eindcijfer.
pi_36059241
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 08:30 schreef Mr.G het volgende:
en je zal het zien al dat nachtwerk voor een 5...

Btw wat was de rechtsregel uit het Tandartsen arrest, ik ben de aantekening kwijt
Tandarts die z'n clientes had aangerand toevallig? Dat je de schadevergoeding aan die aangerande clientes niet van je winst mocht aftrekken. Of was dat nou weer een psychiater die dat had gedaan. Hmm.

Ik begin ook beroepsdeformaties te krijgen trouwens. Mijn rijschoolleraar heet Illegems van achteren, en ik lees verdomme elke keer "illegaal".
En zo nog wel een paar van die juridische termen. Mensenrechten ipv menslievend lezen, overdracht ipv overslag, etc... Hebben jullie daar nou nooit last van?
pi_36060687
Dat was idd de psychiater. Het tandartsen arrest ging toch over een tandarts die zijn beroep uit oefende zonder dat hij daar een diploma voor had?
pi_36062892
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:50 schreef bladibladibla het volgende:
Dat was idd de psychiater. Het tandartsen arrest ging toch over een tandarts die zijn beroep uit oefende zonder dat hij daar een diploma voor had?
Klopt
pi_36062937
Waardoor tandartsen inkomsten misliepen ed. en zij hadden wel een dure opleiding gehad etc etc. Toch?
  woensdag 15 maart 2006 @ 21:24:06 #139
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_36069017
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:11 schreef VoreG het volgende:
Waardoor tandartsen inkomsten misliepen ed. en zij hadden wel een dure opleiding gehad etc etc. Toch?

Maar de geschonden norm strekte niet tot bescherming van de belangen van de andere tandartsen, waardoor niet aan het vereiste van relativiteit werd voldaan.
pi_36070385
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:05 schreef Sessy het volgende:

[..]

Tandarts die z'n clientes had aangerand toevallig? Dat je de schadevergoeding aan die aangerande clientes niet van je winst mocht aftrekken. Of was dat nou weer een psychiater die dat had gedaan. Hmm.

Ik begin ook beroepsdeformaties te krijgen trouwens. Mijn rijschoolleraar heet Illegems van achteren, en ik lees verdomme elke keer "illegaal".
En zo nog wel een paar van die juridische termen. Mensenrechten ipv menslievend lezen, overdracht ipv overslag, etc... Hebben jullie daar nou nooit last van?
Bij het horen van Job Cohen denk ik eerder aan het arrest Lindenbaum/Cohen, dan aan de burgemeester. .
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:14:25 #141
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_36072778
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:24 schreef Pool het volgende:

[..]

Maar de geschonden norm strekte niet tot bescherming van de belangen van de andere tandartsen, waardoor niet aan het vereiste van relativiteit werd voldaan.
En dat was de kern, met z'n allen komen we er wel!
Nulla verba sed acta
pi_36073928
Ja, dat heb ik ook. We hebben een rijschool hier die V.O.N heet. Vordering op naam
En als ik iets zie liggen, dan zeg ik altijd "res derelicta!"
En de ergste: toen iemand iets kapot liet vallen, sprak ik serieus uit dat hier sprake was van culpa lata
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_36075027
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 23:51 schreef Thisbe het volgende:
Ja, dat heb ik ook. We hebben een rijschool hier die V.O.N heet. Vordering op naam
En als ik iets zie liggen, dan zeg ik altijd "res derelicta!"
En de ergste: toen iemand iets kapot liet vallen, sprak ik serieus uit dat hier sprake was van culpa lata
Zelfs onder mijn non-juristen vriendjes is de term "res nullius" geaccepteerd. Was ooit begonnen nadat ik iemands sigaretten oprookte. "Wat doe je?", "Ja, is res nullius toch?". .
pi_36087623
Even een dilemma, morge internationaal en europees recht tentamen en maandag strafrecht.

Allebei herkansingen. Voor internationaal moet ik nog zowat beginnen met leren en het is morge al. Het gaat om 1 syllabus en het tentamen is 4 punten waard. Strafrecht gaat om 2 syllabi, de stof is moeilijker en het is aanzienlijk meer en het gaat om 6 punten.

Zou ik deze dag benutten voor strafrecht en internationaal van de keer maar laten schieten of toch proberen alle punten binnen te tikken met het risico dat ik ze weer net niet haal met een schrale 5.4

hmm
pi_36092882
Mr G even een andere overweging. Op Internationaal recht heb je volgend jaar een vervolgvak waar je die kennis voor nodig hebt, op strafrecht pas in het derde jaar. Plus, heel veel mensen halen strafrecht niet en internationaal recht is een minder populair zakvak.

Trouwens, ik heb nog een samenvatting van internationaal en europees recht. Kijk hier eens:
http://www.geocities.com/sessy_liz/school/y1s1b2/index.html

Ik zou internationaal gaan halen. Vorig jaar stelde dat examen echt niks voor, terwijl de herkansing van strafrecht ongelooflijk vaag was. ik had zes keer zo goed geleerd als de eerste keer, en haalde hetzelfde punt.
pi_36092894
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:26 schreef Mr.G het volgende:
Even een dilemma, morge internationaal en europees recht tentamen en maandag strafrecht.

Allebei herkansingen. Voor internationaal moet ik nog zowat beginnen met leren en het is morge al. Het gaat om 1 syllabus en het tentamen is 4 punten waard. Strafrecht gaat om 2 syllabi, de stof is moeilijker en het is aanzienlijk meer en het gaat om 6 punten.

Zou ik deze dag benutten voor strafrecht en internationaal van de keer maar laten schieten of toch proberen alle punten binnen te tikken met het risico dat ik ze weer net niet haal met een schrale 5.4

hmm
Ligt eraan of je goed bent in dingen in je hoofd dreunen. Ik kan me herinneren dat IIER veel arrest-regels uit het hoofd knallen was en ze precies toepassen op de casus. Je kunt van tevoren al een beetje aan zien komen wat voor vragen je gaat krijgen.
Strafrecht is pittig, het is een kunstje dat je aan moet leren en waarvoor je meer tijd nodig hebt.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_36107477
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:29 schreef Sessy het volgende:
Mr G even een andere overweging. Op Internationaal recht heb je volgend jaar een vervolgvak waar je die kennis voor nodig hebt, op strafrecht pas in het derde jaar. Plus, heel veel mensen halen strafrecht niet en internationaal recht is een minder populair zakvak.
Nou, ik doe nu Internationaal Recht als extra vak erbij en ik heb niet het gevoel dat ik daar enige kennis van IIER voor nodig heb. Docent leutert, ik luister en schrijf en begrijp het nog allemaal ook

Ik zou voor Strafrecht gaan. (Fijn hè, elkaar tegensprekende adviezen). Ben je naar de inzage van Strafrecht geweest? Ik had vorig jaar een 5 voor mijn eerste toets en ben toen toch maar even naar de inzage geweest. Daar hadden ze toen een heel duidelijk antwoordschema liggen. Ik heb dat antwoordschema gebruikt om te kijken wat ik fout deed en wat bleek: ik begon middden in het verhaal te schrijven.
Bij Strafrech is het gewoon zaak om alle zaken stapen voor stap af te lopen. Voor mijn tweede toets had ik toen een 8,7, dus bij mij werkte dat echt.

Ik heb geen idee hoe ik IIER heb gehaald. Onze docent wist totaal niet waar ze het over had: wij moesten alles maar opzoeken in het boek en zelfs al zoht zij het op dan kregen we nog het verkeerde antwoord
pi_36107504
Ik zou ook voor Strafrecht gaan, Internationaal is niet echt moeilijk maar het is wel heel veel stampwerk. Dat lijkt me vrij kort dag als je nu nog moet beginnen. Strafrecht is veel meer begrip en veel minder feiten. In principe hoef je alleen die strafuitsluitingsgronden te weten en wat zaken over opzet en schuld. Dat krijg je nog makkelijk gedaan voor maandag, heb je iig 6 punten binnen

Hoe ging E,R en M trouwens bij jou? Ik had er 31 vd 40, een 8
Dat is trouwens wel het grootste baggervak dat ik ken, dun boekje waar ook nog eens heel weinig instaat. Geen werkcolleges en met dat tentamen was ik binnen het uur klaar
Weet iemand of de richting Recht&Management een wat hoger niveau want daar sta ik nu voor ingeschreven maar dit eerste vak ervan leek echt nergens op....

Je kan toch gewoon in het eerstejaar nog wisselen van stroming toch? Weet iemand toevallig die uiterste datum daarvoor? Scheelt me weer een trip naar de studieadviseur

[ Bericht 18% gewijzigd door 1-1-1-1-1 op 17-03-2006 08:52:58 ]
pi_36107893
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 08:39 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Weet iemand of de richting Recht&Management een wat hoger niveau want daar sta ik nu voor ingeschreven maar dit eerste vak ervan leek echt nergens op....
Ik ben nu tweedejaars en doe Recht & Bedrijfsmanagement en ik moet echt zeggen dat ER&M een totaal verkeerd beeld geeft van de studie. Dat vak heeft werkelijk niks te maken met R&M.
Ik heb college van de nieuwe coordinator van de studie en die zegt ook dat ze ER&M al heel veel aangepast hebben tov van vorig jaar, maar dat het nog steeds een slecht vak is.

De studie bevalt mij tot nu oe heel erg goed. Ik ben sneel verveeld dus ik vind het leuk om van veel dingen een beetje te weten. Het eerste semester had ik Verbintenissenrecht, Goederenrecht, Bedrijfsethiek en Accounting. Bij de eerste twee zit je in de zaal met Rechten, bij de andere twee zit je met Economen. Heel apart
Het leuke is dat je een wat breder gezichtsveld krijgt, dus dat je niet alleen gefocust ben op de regels maar ook op de eventuele financiële gevolgen.

Ben deze week naar een lezing geweest en daar stond een jurist die vertelde dat hij opeens jaarrekeningen moest gaan lezen en dat hij dat niet kon. Nou, dat kan ik dus wel als ik klaar ben
pi_36108104
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 09:05 schreef bladibladibla het volgende:

[..]
Ah bedankt voor de info
Komt er trouwens nog wiskunde in voor? Want ik heb vorig jaar een jaar International Business in Maastricht gedaan maar dat viel zwaar tegen omdat er echt heel moeilijke wiskunde in zat. En dat is op zijn zachtst gezegd niet echt mijn sterkste punt Dat is trouwens ook een belangrijke reden dat ik nu voor Rechten heb gekozen, in al die economische studies zit wel wiskunde bij Rechten wist ik tenminste zeker van niet

Ik moet er nog even over nadenken, ik ga sowieso geen Nederlands Recht doen want dat doet 90% al. Zit je straks bij een sollicitatie met 300 anderen die dezelfde studie hebben gedaan en ik wil verder toch niet de rechterlijke macht in ofzo. Internationaal Recht lijkt me ook niet helemaal mijn ding. Maar ik zit nog te twijfelen tussen Fiscaal Recht of Recht en Management. Iemand hier mss ook nog ervaring met Fiscaal Recht zodat ik dan van beide studierichtingen een beeld heb?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')