Aan accijns op roken komt nu al jaarlijks miljarden euro's binnen. Waarom gaat dat geld niet naar medisch onderzoek?quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Of longkanker effectief leert te bestrijden![]()
Agossietoch, arme knul. Laat je je auto/brommer voortaan ook staan, want die uitlaatgassen zijn slecht voor mij.quote:
En terecht. Rokers betalen toch wel, daar zijn het junks voor, dus waarom niet uitbuiten die slapjanussen?quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:21 schreef HassieBassie het volgende:
Omdat de roker een melkkoe is, daarom. Onder het mom van gezondheid en milieu valt er een hoop te halen.
Appels perenquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Agossietoch, arme knul. Laat je je auto/brommer voortaan ook staan, want die uitlaatgassen zijn slecht voor mij.
En natuurlijk niet meer met het vliegtuig op vakantie hè? Dat is ook nergens voor nodig, en levert alleen maar stank op.
Op irriterende ogen na zijn er geen rokers gerelateerde ziektes die je krijgt van meeroken. Het kan een trigger voor voor mensen die bijvoorbeeld astma hebben maar dat is het zo'n beetje.quote:
Vertel eens, waarom wil jij jouw levenswijze aan anderen opdringen?quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja vaak genoeg alleen verkeer is een noodzaak in ons land geworden, Roken niet
Aanvechten. Het rookverbod op de perrons geldt immers slechts voor de overdekte gedeeltes.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:23 schreef Tobbes het volgende:
Tergend voorbeeld uit de praktijk, waar het heen gaat.
Ik sta midden in de nacht op Den Haag Centraal een sigaret te roken. Helemaal aan het einde van het perron, dit is niet eens meer overdekt en er was helemaal niemand op het station. Behalve twee agenten. Krijg ik 50 euro boeteomdat ik binnen bij de rookpaal moest gaan staan
Kij, dát is weer iets heel anders. Stenigen, die blauwe apen. Zeker net op hun flikker gehad vanwege te weinig parkeerbonnen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:23 schreef Tobbes het volgende:
Tergend voorbeeld uit de praktijk, waar het heen gaat.
Ik sta midden in de nacht op Den Haag Centraal een sigaret te roken. Helemaal aan het einde van het perron, dit is niet eens meer overdekt en er was helemaal niemand op het station. Behalve twee agenten. Krijg ik 50 euro boeteomdat ik binnen bij de rookpaal moest gaan staan
Voor auto's geldt gelukkig hetzelfde verhaal. Onder het mom van het milieu worden we leeggezogen, terwijl nog geen 5% van dat geld daadwerkelijk naar het milieu gaat.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
En terecht. Rokers betalen toch wel, daar zijn het junks voor, dus waarom niet uitbuiten die slapjanussen?
Het heeft niets met meningen opdringen te maken, maar rokers tasten mijn longen ongewild aanquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vertel eens, waarom wil jij jouw levenswijze aan anderen opdringen?
Je hoeft niet in een café te gaan zitten hoor.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:25 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
[..]
Het heeft niets met meningen opdringen te maken, maar rokers tasten mijn longen ongewild aan
Dan ga je naar een rookvrij cafe.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:25 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
[..]
Het heeft niets met meningen opdringen te maken, maar rokers tasten mijn longen ongewild aan
Zoals al eerder gezegd auto's en ander vormen van transport zijn een noodzaak geworden in ons land, roken is dat niet.quote:
Nee klopt, rokers hoeven dat ook niet.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Je hoeft niet in een café te gaan zitten hoor.
Waarom denk je dat er zo weinig (geen) rookvrije vrije café's zijn?quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:27 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
maar dat wil ik wel....
rookvrije afdeling graag
Dat is het wel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:25 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
[..]
Het heeft niets met meningen opdringen te maken
Ga op een eiland wonen waar geen industrie en verkeer is.quote:, maar rokers tasten mijn longen ongewild aan
Het is noodzaak dat mensen in een andere stad werken dan waar ze wonen?quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:27 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd auto's en ander vormen van transport zijn een noodzaak geworden in ons land, roken is dat niet.
Welnee. Verkeerde besteding van gemeenschapsgeld. Dát je betaalt, is niet erg; het geld moet alleen goed besteed worden.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:25 schreef HassieBassie het volgende:
Voor auto's geldt gelukkig hetzelfde verhaal. Onder het mom van het milieu worden we leeggezogen, terwijl nog geen 5% van dat geld daadwerkelijk naar het milieu gaat.
Oplichting, dat is het.
Onzin....quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er zo weinig (geen) rookvrije vrije café's zijn?
Juist: Omdat er dan geen ond komt opdagen. Dus zoveel vraag is er blijkbaar niet naar.
Nee, maar wel dat er transport in nederland plaats vindt.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:28 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Het is noodzaak dat mensen in een andere stad werken dan waar ze wonen?
Leg es uit![]()
Het is absoluut niet ondoorzichtig waar dat geld naar toe gaat, kijk de overheidsbegroting maar na.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welnee. Verkeerde besteding van gemeenschapsgeld. Dát je betaalt, is niet erg; het geld moet alleen goed besteed worden.
Als jij zou weten dat TNO intensief onderzoek doet naar alternatieve, schone vormen van brandstof mbv jouw geld, zou je wrsch niet klagen. Nu is het echter veel te ondoorzichtig waar je geld naartoe gaat.
Dat is helemaal niet bewezen; typisch staaltje retoriek van verstokte rokers.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Waarom denk je dat er zo weinig (geen) rookvrije vrije café's zijn?
Juist: Omdat er dan geen ond komt opdagen. Dus zoveel vraag is er blijkbaar niet naar.
Maar rokers tasten jouw longentjes niet aan...quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:25 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
[..]
En staan de mensen gezellig voor de deur te roken.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:29 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
[..]
Onzin....
In Dublin zitten de kroegen ook stampvol... Rookvrij
Als ik de keuze zou hebben zo ik naar een cafe gaan waar niet gerookt mag worden.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:33 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
En staan de mensen gezellig voor de deur te roken.
Face it: als mensen kunnen kiezen gaan ze naar een cafe waar gerookt mag worden. Als er zoveel vraag was naar rookvrije cafe's waren die er allang veel meer geweest.
Ja, natuurlijk!quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maar stel nou eens dat niemand meer rookt. Zou dat gevolgen hebben op de zorgpremies, AOW, pensioenfondsen, werkgelegenheid?
Dan wordt er weer een nieuwe melkkoe gezocht. Ik nomineer alvast de rioolrechten (want poepen is toch wel erg slecht voor het milieu)quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Maar stel nou eens dat niemand meer rookt. Zou dat gevolgen hebben op de zorgpremies, AOW, pensioenfondsen, werkgelegenheid?
Ik zo: "Maar niemand heeft er toch last van". Begint een van die agenten te kuchenquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Kij, dát is weer iets heel anders. Stenigen, die blauwe apen. Zeker net op hun flikker gehad vanwege te weinig parkeerbonnen. [afbeelding]![]()
Dat vind jij!quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:38 schreef 1ofthefew het volgende:
wanneer krijgen we een uitgaansverbod voor dikke vette mensen en een extra belasting gekoppeld aan het BMI.
visuele verontreiniging door dikke mensen is nog walgelijker dan roken
Jij moet nog maar eens gaan googlen op meeroken. Gaarne zou ik ook een link zien naar een onderzoek dat aantoont dat meeroken geen schadelijke gevolgen heeft, want volgens mij is het lulkoek.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:33 schreef Monus het volgende:
[..]
Maar rokers tasten jouw longentjes niet aan...![]()
Nog zoiets: poepen is juist erg goed voor het milieu, omdat je uit biogas energie kan halen. Er wordt alleen veel te weinig mee gedaan. Gebrek aan experimenteerlust en durf om nieuwe oplossingen te zoeken.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:38 schreef HassieBassie het volgende:
Dan wordt er weer een nieuwe melkkoe gezocht. Ik nomineer alvast de rioolrechten (want poepen is toch wel erg slecht voor het milieu)
Ach, feit is in ieder geval dat in alle landen waar een rookverbod in de horeca is ingevoerd bijna iedereen na 2 jaar veel tevredener is (ook de rokers), en dat het geen negatief effect heeft op de omzet. En dat roken buiten is best gezellig. Dus van mij mogen ze het in NL ook invoeren, dan kunnen de verstokte rokers altijd nog bij mij gaan afterpartyen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:33 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
En staan de mensen gezellig voor de deur te roken.
Face it: als mensen kunnen kiezen gaan ze naar een cafe waar gerookt mag worden. Als er zoveel vraag was naar rookvrije cafe's waren die er allang veel meer geweest.
Beste FormerlyKnownAs,quote:
Nou, voor mij is er wel een grens. Als roken nu nog duurder wordt ga ik of stoppen, of kijken of ik wat via de illegale markt kan regelen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:51 schreef zoalshetis het volgende:
ach toen ik op de middelbare school zat zei ik, ik stop als een pakje shag 10 gulden gaat kosten. en zie, niks hoor! maakt me ook allemaal geen ruk uit als ik maar kan roken.
Ach, zolang gaat dat niet meer duren.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:51 schreef Tobbes het volgende:
Ik ben dik en ik rook! En jullie maar betalen
voor mij is er misschien een grens. maar als ze het twee of drie keer zo duur maken lig ik niet wakker. het is meer dan een verslaving, het is een hobby.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:58 schreef Tref het volgende:
[..]
Nou, voor mij is er wel een grens. Als roken nu nog duurder wordt ga ik of stoppen, of kijken of ik wat via de illegale markt kan regelen.
Voorlopig krijgen we een aantal linkse kabinettenquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach, zolang gaat dat niet meer duren.
Want ?quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:00 schreef Zwansen het volgende:
Ik rook ook, maar er mag best een eurootje bij de prijs op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |