Je mag toch wel enige politeieke kennis verwachten van degene die stemt?quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:53 schreef Frank-NL het volgende:
Volgens mij is stemmen nog altijd iets persoonlijks, wat voor reden zou je volgens jou dan wél moeten aandragen om op een partij te mogen stemmen? En wie bepaalt of dat een geldige reden is?
Ja, maar je kan dat niet verplicht stellen...quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:54 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Je mag toch wel enige politeieke kennis verwachten van degene die stemt?
Haha , je weet toch wel dat de meesten geen idee hebben waar ze op stemmen, "Ja ik stem daar altijd op" "waarom?" "geen idee, doe ik altijd"quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:54 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Mwoah, dat kan nou eenmaal niet in het systeem dat we nu hanteren. We kiezen mensen die hopelijk genoeg politieke kennis hebben om ons te kunnen vertegenwoordigen. Helaas is dat tegenwoordig wat meer op de persoon, maar je kan van Jan met de Pet niet verwachten een duidelijke mening te hebben over de begroting van de PVDA / VVD etc.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:54 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Ja, het massale gestem op de PvdA heeft maar weer eens bewezen dat democratie de dictatuur is van de grote doimme massa.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:54 schreef UnleashMitch het volgende:
Democratie is overrated, aristocratie is key
Jahoor, tenzij iedereen rechtser had gestemd, dan was het wel 'de stem van het volk' geweest zekerquote:Op donderdag 9 maart 2006 10:59 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Ja, het massale gestem op de PvdA heeft maar weer eens bewezen dat democratie de dictatuur is van de grote doimme massa.
[hiphop mode]quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:58 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Haha , je weet toch wel dat de meesten geen idee hebben waar ze op stemmen, "Ja ik stem daar altijd op" "waarom?" "geen idee, doe ik altijd"
Churchill:"Het beste argument tegen democratie is een gesprek van 5 minuten met een willekeurige kiezer"
Of ben ik nou te cynisch
Waarom niet?quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:57 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja, maar je kan dat niet verplicht stellen...
Les krijgen in het maken van een vrije keuzequote:Op donderdag 9 maart 2006 11:03 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Waarom niet?
Mensen moeten toch ook rijles nemen om auto te mogen rijden?
Shit het is al 11 uur geweest
moest allang de deur uit en naar mijn werk
Ik denk dat je het meer in de trend moet zien van voorlichten waar partijen voor staan en daar een examen over afleggen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:07 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Les krijgen in het maken van een vrije keuze![]()
De politiek zal zelf ook een deut in het zakje moeten doen, het lijkt net Idols nu.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:09 schreef Robar het volgende:
Ik denk dat je het meer in de trend moet zien van voorlichten waar partijen voor staan en daar een examen over afleggen.
Dus geen les krijgen in het maken van een vrije keuze, maar mensen dwingen zich te verdiepen in politiek, tenminste als je het recht wilt hebben om te stemmen.
OK, utopie, maar wel leuk bedacht
Of een teken dat het kabinet het niet zo geweldig goed heeft gedaan met balkenende II. Waarschijnlijk is iedereen het zat dat er overal bezuinigt wordt, er 500.000 mensen in Nederland onder de armoede grens leven, privatiseringen doorgaan zonder te vragen wat wij er van vinden, enz enz.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:59 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Ja, het massale gestem op de PvdA heeft maar weer eens bewezen dat democratie de dictatuur is van de grote doimme massa.
In de Vs was het een tijdje zo dat als je pas mocht stemmen als je de bijbel kon uitleggen. Dit werd indertijd alleen gebruikt om zwarten en links tuig te weren van de stembus.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:51 schreef Karzeuler het volgende:
En zijn er landen in de wereld waar je eerst moet slagen in politieke kennis, alvorens je mag stemmen?
en wat voor inhoudelijke kennis krijgen wij? heb bij de gemeenteraadverkiezingen niet meer dan wat one-liners gezien. Sorry maar dat noem ik geen inhoudelijke kennisquote:Op donderdag 9 maart 2006 11:33 schreef Robar het volgende:
Waar het mij in ieder geval om zou gaan is dat stemmers inhoudelijke kenis hebben van de standpunten van politieke partijen. Waarom ze vervolgens op een partij stemmen zal mij een zorg zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |