abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:12:25 #101
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37538472
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

oké, in het tempelgebeid zelf weten ze er wel raad mee. In cambodja zijn vaak de supermarktachtige dingen simpelweg het goedkoopst (ook in Thailand en Laos trouwens). Wij verwachten dat de markt goedkoper is, maar dat is het niet. Bovendien is daar alles geprijst, en hoef je niet twee weken te acclimatiseren om de prijzen te kennen.

Maar hoe vond je Vietnam en Cambodja nou. Wat vond je het mooiste, indrukwekkendste, vervelendste?
Okay...heeel globaal:
Noord Vietnam, iets vriendelijkere mensen, authentieker, fijner klimaat, erg lekker eten. Halong Bay is erg mooi. Ideaal startpunt.
Midden Vietnam, Hue heel cultureel, Citadel was mooi, maar we hadden wel regen. Perfume rivier was wel aardig, eigenlijk Tuc Duc de topper. Hoi An is top! Leuk plaatsje, My Son en Marble Mountain (beide met de brommert gedaan) zijn absolute must sees! My Son moet je 's morgens doen. Marble Mountain, lijkt misschien saai, maar achter 1 van de Buddha's loopt een achterlijk smal klauterpaadje die je naar de top (!) van de berg laat klimmen. Uitzicht!
In de grote grot, waar in het veldhospitaal zat tijdens de oorlog is indrukwekkend hoog en groot. Met zo'n straal zonlicht!
Nha Trang... tja... strand, maar wij hadden het na 3 uur al gezien We hebben daar wel GIGA gamba's op. (leken net op kreeften zo groot)
Dalat wel aardig, maar in dit seizoen niet zo spectaculair omdat veel watervallen droog staan. Wat wel bijzonder was, eindelijk weten hoe een koffie boom eruit ziet En de mulberru en zijderupsen (wat knagen die hard!) zijn misschien niet spectaculair, maar je leert en ziet veel over het land en de mensen.
Saigon... tja.... Plakkerig warm, mensen zijn westers (vond ik minder) en eten vonden we ook al minder.
Mekong -> die moet je denk ik een dag of 5 doen wil je diep in de Mekong komen. Maar na meerdere dagen boten, wilde we niet eens meer.
Pnom Penh, we kwamen laat en en liepen 'snachts over straat. Toen vond ik het maar een nare stad. Overdag is het heel anders.
Tegenstelling zijn hier bizar: veel bedelkindjes, maar ook mercedes SLF's. Verder westerse mannen en oosterse meisjes. Slapende mensen op straat. Goud aan de muren.... We wisten soms echt niet meer wat we moesten denken. Je wordt continu op het verkeerde been gezet.
De tuin van het Nationaal Museum was een welkome break, terwijl de collectie ook niet mis is.
Tuol Sleng en de Killing Fields...tja... dat is euh.... apart. Vooral het besef dat ik toen al bestond!
Angkor Wat... tja wat iedereen zegt is echt zo: het mooiste en absoluut hoogtepunt voor ons!
pi_37538486
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 07:30 schreef jack4ya het volgende:

[..]

En dan 2 keer een kostbaar ticket?
[..]

Tja... moet je wel zolang vrij kunnen krijgen! Niet iedereen is een student. Mijn vriend mag maximaal 3 wkn aan één vrij en evt. opmerkingen van een baan op zeggen: dat doen we gewoonweg niet!
[..]

Zwembad? Echte bikkels doen het zonder zwembad
[..]

We keamen aan in de middag en zijn gelijk voor de zonsondergang gegaan en toen nog 2 lange dagen. Korte en lange circuit dus. Dat vonden wij perfect... In 1 dag hadden we heel veel moois gemist!
[..]

Nouja... stúkken... het is wat duurder, maar niet zo veel. Die dollar voor een fles water... daar moet je gewoon 2 flessen (of blikjes) voor vragen en dat lukt bijna altijd.
[..]
Ticket heb je natuurlijk gelijk in wou alleen maar zeggen dat het mij zo zonde lijkt omdat je gewoon veel plaatsen mist maar iedereen zijn ding. Zwembad hoort natuurlijk bij vakantie he

Hehe dit is pas ons 3e zwembad in 2 maanden, valt mee dus

Maar ben benieuwd naar je fotos, als je mij fotos van de hoofdstad wilt zien www.robeneline.waarbenjij.nu

Zag net ook dat je naar Thailand bent geweest, hoe vond je dat?

Ik heb er echt super veel zin in, lekker eten, op het laatst lekker ontspannen en veel tripjes gaan we maken.
pi_37538710
aah, Nha Trang ben ik toen drie (!!) dagen geweest. mijn reisgenoten toen hielden wél van strandhangen. ik vond t er verschrikkelijk . Dalat is echt supergaaf en de Mekong Delta vond ik ook ontzettend mooi! Thailand vond ik toen wel een stuk minder, ben van Bangkok via Kanchanaburi, Ayutthaya en Sukothai naar Chiang Mai gereisd. alleen in de omgeving van Chiang Mai vond ik het echt een mooi land. maar misschien is het zuiden beter.. geen idee.
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_37538855
Hmm in Chiang Mai ben ik een week ben benieuwd dus. Verder ga ik 2 weken naar het zuiden, een weel op Koh Tao en een week op Koh Samui, moet leuk worden.

Wampi: Heb je al een idee waar je 18 dagen nu heen gaat? Misschien Zuid-Amerika, heb de fotos van mijn ouders gezien en die waren echt super. Verder heeft mijn broer er een half jaar gezeten en het moet helemaal niks kosten.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:24:59 #105
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37538874
Het mooiste:
Ankor Wat, tu Duc, in de grot in Marble Mountain.
Kinderen die enthousiast naar je schreeuwen en zwaaien, die je kadootjes, briefjes en tekeningen geven. En nee.... ze hoeven niet allemaal wat van je. Spelletjes met ze doen! (Dat leidt ze soms ook even af van hun bedelen en lopen dan stralend weg) Kinderen die in 10 talen tot 10 tellen!
Geaaid worden door vrouwen en kinderen omdat je zo gek wit bent.

Het Bizarste:
Vietnamezen die je in de nachttrein wakker maken omdat ze willen ontbijten: dyck embryo met rijst wijn... Dat gesmak, geslobber en de stank om 0530 is best heftig. Daarna keren ze weer naar hun bed en zit jij voor de rest van de reis het beeld van je netvlies te verwerken.
Cambodjanen die met zijn 20-en je belagen als je van de bus komt en die echt met meerderen op 5-10 cm van je gezicht om je aandacht schreeuwen. (ik was echt wel wat gewend, maar dit was toch wl intens) Vervolgens scharrel je met je groepje voetje voor voetje weg.
pi_37538999
rob> nee, geen idee nog. als het een verre reis wordt dan Laos als het aan mij ligt, azië trekt me meer dan (zuid-)amerika..

jack> bah bah, fijn zo'n nachttreinritje..
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:29:01 #107
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37539005
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:12 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Ticket heb je natuurlijk gelijk in wou alleen maar zeggen dat het mij zo zonde lijkt omdat je gewoon veel plaatsen mist maar iedereen zijn ding. Zwembad hoort natuurlijk bij vakantie he

Hehe dit is pas ons 3e zwembad in 2 maanden, valt mee dus

Maar ben benieuwd naar je fotos, als je mij fotos van de hoofdstad wilt zien www.robeneline.waarbenjij.nu

Zag net ook dat je naar Thailand bent geweest, hoe vond je dat?
Thailand was ook super. We hebben daar meer natuur "gedaan" Dingen die ik nu nog inrukwekkend vond. De stad van Chang Mai (en trek naar grensgebied) De 7 lagige waterval (niet hoog maar erg jungle like en mooi) weet alleen niet meer waar. kanchaniburi en dan de trein verder (en terug) Verder was Ko Lanta onze topper. Alleen is dat nu veel toeristerischjer geworden.
quote:
Ik heb er echt super veel zin in, lekker eten, op het laatst lekker ontspannen en veel tripjes gaan we maken.
pi_37539083
Ja dat eten dat is toch niet normaal. Zit nu 2 maanden in Azie en echt iedereen slokt hier alles naar binnen. Waarom al die haast? En kinderen zijn leef, heb gisteren nog water voor de kinderen gekocht ipv de dollars te geven.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:32:11 #109
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37539115
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:24 schreef versteegrob het volgende:
Hmm in Chiang Mai ben ik een week ben benieuwd dus. Verder ga ik 2 weken naar het zuiden, een weel op Koh Tao en een week op Koh Samui, moet leuk worden.

Wampi: Heb je al een idee waar je 18 dagen nu heen gaat? Misschien Zuid-Amerika, heb de fotos van mijn ouders gezien en die waren echt super. Verder heeft mijn broer er een half jaar gezeten en het moet helemaal niks kosten.
ROB volgens mij heb ik jullie gezien!!! Vraag me niet waar, hoor.

Ik heb de foto's van jullie bekeken. Die van ons hoef je nu niet meer te zien hoor... ze lijken erg veel op de onze
pi_37629295
Toevallig zeg! Heb je ook fotos van jou dan, ben wel benieuwd. Misschien heb ik wel een idee wie je bent.
  maandag 8 mei 2006 @ 08:05:35 #111
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37648767
Hier slechts een handvol foto's van onze vakantie.
http://www.gelepeper.nl/fotoos/?album=Vietnam

Er komen er misschien nog wat bij, maar ik ben al weer druk met werk.

@Rob, ik had vaak een zwart hoofddoekje op en een kleurige sjaal om. Zowel mijn vriend als ik zijn lang! (Hij 2,01 en ik 1,83)
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:57:43 #112
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37959662
Zeg, na veel "gezeur" heb ik wat foto's geplaatst, doet niemand er wat mee
pi_37960783
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:57 schreef jack4ya het volgende:
Zeg, na veel "gezeur" heb ik wat foto's geplaatst, doet niemand er wat mee
Zou ook niet best zijn als ze wat met je foto's doen.............;)

Ziet er puik uit!! De belichting is ook erg ok, veel nabewerking? Of gewoon goed de camera ingesteld?
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:08:05 #114
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37962228
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:32 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]

Zou ook niet best zijn als ze wat met je foto's doen.............;)

Ziet er puik uit!! De belichting is ook erg ok, veel nabewerking? Of gewoon goed de camera ingesteld?
Nul komma nul bewerking (behalve verkleinen met iets teveel jpg compressie, tja, zelf ingebakken in mijn website-tje )

Vind het erg leuk dat je het vraagt van die foto's, want ik ben wel erg bezig geweest met fotografie de laatste tijd...

Daarmee bedoel de jacht naar DE camera (voor ons althans, het werd een Sony H1 ipv de geplande Canon S2) en probeerde ook tijdens het fotograferen mooie composities en belichting te maken.

Maarja, je kan ook niet weer minuten verspelen aan dé foto. Worden andere toeristen en vriendlief narrig van
pi_37962302
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:08 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Nul komma nul bewerking (behalve verkleinen met iets teveel jpg compressie)
Vind het erg leuk dat je het vraagt, want ik ben wel erg bezig geweest met fotografie... Daarmee bedoel de jacht naar DE camera (voor ons althans) en probeerde ook tijdens het fotograferen mooie composities en belichting te maken. Maarja, je kan ook niet weer minuten verspelen aan dé foto. Worden andere toeristen en vriendlief narrig van
Haha goedzo! Dat heb je wel talent! Zeker in dat soort oorden is het nogal lastig om mooie foto's te maken, daarom is het wel handig als je even de tijd neemt. En het onderscheid tussen kiekje en foto is dan duidelijk zichtbaar!
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:11:30 #116
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37962367
Ik denk wel dat ik misschien wel wat filters had gehad... Het licht was overdag echt keihard
pi_38011765
o, ik heb zelfs nog om je foto's zitten zeuren, en ik zeg er niet eens iets van . mooie foto's hoor, kun je trots op zijn!! ik krijg er alleen maar meer zin in onze eigen vakantie van. 't is Laos geworden, van 8 t/m 27 juli
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:04:51 #118
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38011928
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 10:55 schreef Wampi het volgende:
o, ik heb zelfs nog om je foto's zitten zeuren, en ik zeg er niet eens iets van . mooie foto's hoor, kun je trots op zijn!! ik krijg er alleen maar meer zin in onze eigen vakantie van. 't is Laos geworden, van 8 t/m 27 juli
Wat heb je voor het ticket betaald en hoe vlieg je?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_38012498
1800 euro (en 44 ct) voor 2 tickets, met Thai Airways vanaf Frankfurt via Bangkok naar Chiang Rai, en terug vanaf Bangkok naar Frankfurt
pi_38558733
hoi hoi
we zijn aan het kijken voor een mooi en gezellig budget hotel/guesthouse zo dicht mogelijk bij ankor wat. Kan iemand ons tips geven?
Andere slaaptips voor Hanoi (vietnam)?
bedankt!
pi_38564322
quote:
Op maandag 5 juni 2006 14:42 schreef stefencis het volgende:
hoi hoi
we zijn aan het kijken voor een mooi en gezellig budget hotel/guesthouse zo dicht mogelijk bij ankor wat. Kan iemand ons tips geven?
bedankt!
in Hanoi is het in de oude wijk vergeven van de goede hotels. Neem hoe dan ook oordoppen mee. De situatie kan in de avond erg rustig zijn, de Viet worden erg vroeg wakker en zijn dan ook direct erg luidruchtig.

Angkor Wat is een heel ander verhaal. Wil je alleen naar de Angkor Wat? Of wil je naar je naar meerdere tempels? Het wordt nog wel eens door elkaar gehaald? Hoe dan ook heb je een tuc-tuc nodig. Dus staar je niet blind op de locatie.
  maandag 5 juni 2006 @ 19:21:23 #122
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_38567589
quote:
Op maandag 5 juni 2006 14:42 schreef stefencis het volgende:
hoi hoi
Dichtbij Angkor Wat heeft niet zo veel zin. Het zijn vaak de (hele) dure locaties, terwijl je het toch niet kunt lopen. Kies eerder een plek dichtbij de markt, zodat je 's avonds makkelijk lekker kunt eten.
Probeer zeker eens een amok (gerecht) wij aten die ergens in de "hoofdstraat". Het beste gerecht wat ik OOIT op heb
quote:
bedankt!
Oeh, wil je echt een naam? Ws kan je het niet eens vinden of zie je een andere guesthouse voordat je er bent. In het oude kwartier zitten genoeg hostels.

Vraag gewoon of je de kamer mag zien. Dan beslis je ter plekke. Wees niet bang om nee te zeggen. We hebben het een paar keer gedaan (in Vietnam of Cambodja) en mensen reageerden nooit geirriteerd of zo (tenminste niet bij ons)
pi_38569310
Sowieso áltijd eerst de kamer bekijken voor je hem neemt toch? Deden wij in Thailand en Vietnam ook, en nooit problemen mee gehad ook. En als ze dat wel hebben zijn er nog genoeg andere guesthouses waar je terecht kan .
  maandag 5 juni 2006 @ 20:15:42 #124
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_38569757
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:05 schreef Wampi het volgende:
Sowieso áltijd eerst de kamer bekijken voor je hem neemt toch? Deden wij in Thailand en Vietnam ook, en nooit problemen mee gehad ook. En als ze dat wel hebben zijn er nog genoeg andere guesthouses waar je terecht kan .
Precies, maar ik had het idee dat de vragensteller niet zo heel erg ervaren is, anders werden dit soort vragen niet gesteld. Maar ik heb vast een verkeerde veronderstelling gemaakt

Nou ja, het kan nooit kwaad om het even te benadrukken, toch?
pi_38570833
ik bedoelde het ook meer als aanvulling, jouw veronderstelling was helemaal goed volgens mij hoor
pi_39101409
Wij maken in oktober een rondreis van 26 dagen in Vietnam en Cambodja (enkel Ankor Wat).
Kan iemand mij vertellen hoe en waar we aan een visa komen voor Cambodja. Is dat aan de grens van Vietnam of kan je dat ook op voorhand halen in Belgie op de ambassade van Cambodja?
Om de grens over te steken van Vietnam naar Cambodja, doen we dat dan best vanuit HCMC of Chau Doc? En hoeveel tijd kost het ons om in Siem Reap te geraken?
En als we uitstappen willen doen zoals bijvoorbeeld vanuit Hanoi naar Halong en Sapa, doen we dat dan best met een geboekte tour of kan het zonder problemen op eigen houtje gedaan worden. We willen wel graag overnachten in Halong en Sapa.
Als iemand een goede slaapplaats kent in Hanoi? Tips zijn altijd welkom.
  donderdag 22 juni 2006 @ 08:18:21 #127
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39101520
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 07:56 schreef stefencis het volgende:
Wij maken in oktober een rondreis van 26 dagen in Vietnam en Cambodja (enkel Ankor Wat).
Kan iemand mij vertellen hoe en waar we aan een visa komen voor Cambodja. Is dat aan de grens van Vietnam of kan je dat ook op voorhand halen in Belgie op de ambassade van Cambodja?
Je kan ze voor 20 dollar gewoon aan de grens halen, makkelijk is al je al een pasfoto bij je hebt.
quote:
Om de grens over te steken van Vietnam naar Cambodja, doen we dat dan best vanuit HCMC of Chau Doc?
We hadden een 2 daagse boottocht in Saigon geboekt, deze bracht ons naar verschillende plaatsen en uiteindelijk naar Chau Doc, daar overnacht en dan weer boten naar de grens. Daar werden alle formaliteiten geregeld terwijl we lunchten (commissie 2 dollar per visa) daarna nog een stuk met de bus naar PP. Dat kostte ons 2 dagen. Je kan ook van Saigon rechtstreeks naar PP, dat is ong. 5-6 uur. Van PP naar Siem Reap duurt ong hetzelfde. Ware het niet dat onze rit uitgerekend in 's lands grootste opstopping stond
quote:
En hoeveel tijd kost het ons om in Siem Reap te geraken?
En als we uitstappen willen doen zoals bijvoorbeeld vanuit Hanoi naar Halong en Sapa, doen we dat dan best met een geboekte tour of kan het zonder problemen op eigen houtje gedaan worden. We willen wel graag overnachten in Halong en Sapa.
Boeken via een burootje is goed te doen, natuurlijk wel toeristischer, maar dat is soms een groooot voordeel! Je kan ook alleen het vervoer er naar toe doen en dat zou ik zeker aanraden. Al is het meer om dat het vietnamese openbaar vervoer echt link is. Wij noemden het doden bussen. Ze razen met 80/100 km/uur, dat lijkt misschien niet hard, maar vergeet niet dat er nauwelijks verlichting is, wegen niet recht, brommers, kippen, etc etc. En idioot genoeg zijn ze duurder dan toeristen vervoer!! Het enige moment dat het toeristen vervoer even nadelig kan zijn is bij uitstappen, touts willen ze dan graag naar je hotel loodsen. Wij vonden dat soms juist handig, soms vervelend. Gewoon even mentaal op voorbereiden dan is het prima vervoer!!

Owja, in Cambodja waren we de enige toerist in een toeristen bus... Kennelijk zijn Cambodjanen slimmer dan Vietnamezen Die rijden liever met de dodenbus.

(Ps: om een idee te geven van de veiligheid: 2 bootongelukjes (eentje wat serieuzer) en 3 busongelukjes (waarvan een brommer aangereden) ofwel ik overdrijf niet.... of ik heb slecht karma oid )
pi_39101589
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 07:56 schreef stefencis het volgende:
http://thorntree.lonelyplanet.com/messagepost.cfm?postaction=reply&catid=24&threadid=104860&messid=847352 : on arrival via Chau Doc en Moc Bai (op de weg van HCMC naar Phnom Penh).
quote:
Om de grens over te steken van Vietnam naar Cambodja, doen we dat dan best vanuit HCMC of Chau Doc? En hoeveel tijd kost het ons om in Siem Reap te geraken?
Van HCMC naar Phnom Penh per bus kost een dag (geen eerste hand ervaring mee)
Van Chau Doc naar Phnom Penh heb ik omgekeerd gedaan. Erg aangenaam, het grootste deel gaat per boot (Singh Tours in samenwerking met het cambodjaanse Capitol Tours). Kost je een dag, mag je vanuit gaan.

Welke van de beide? Hangt af van hoe het past in de rest van je reisplannen, lijkt me. Ik vond het boottochtje, en de middle of nowhere douanepost aan de rivier wel aardig.

Van Phnom Penh naar SIem Reap is nog een dag. Per fastboat, of per diverse busdiensten. Zeer wellicht zou je een dag kunnen besparen, als je na aankomst in Phnom Penh, een late avondvlucht zou nemen naar Seam Reap. Volgens mij kunnen ze je wel bij elkaar vegen dan (trust me, de touts zullen dat ook doen)
quote:
geen ervaring
pi_39101650
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 08:18 schreef jack4ya het volgende:
Boeken via een burootje is goed te doen, natuurlijk wel toeristischer, maar dat is soms een groooot voordeel! Je kan ook alleen het vervoer er naar toe doen en dat zou ik zeker aanraden. Al is het meer om dat het vietnamese openbaar vervoer echt link is. Wij noemden het doden bussen. Ze razen met 80/100 km/uur, dat lijkt misschien niet hard, maar vergeet niet dat er nauwelijks verlichting is, wegen niet recht, brommers, kippen, etc etc. En idioot genoeg zijn ze duurder dan toeristen vervoer!! Het enige moment dat het toeristen vervoer even nadelig kan zijn is bij uitstappen, touts willen ze dan graag naar je hotel loodsen. Wij vonden dat soms juist handig, soms vervelend. Gewoon even mentaal op voorbereiden dan is het prima vervoer!!

Owja, in Cambodja waren we de enige toerist in een toeristen bus... Kennelijk zijn Cambodjanen slimmer dan Vietnamezen Die rijden liever met de dodenbus.
LOL, de bus van Phnom Penh naar Battangbang haalde (op een briljant goed stukje weg) 140 km per uur, op banden waarvan je op de draad keek (als je het positief bekijkt: superslicks ). Het was ook de enige bus met een werkende kilometerteller die we in Cambodja zijn tegengekomen (en natuurlijk moest ik er net op kijken...)

Cambodja en Vietnam verschillen niet zoveel

(ik wil terug )
  donderdag 22 juni 2006 @ 08:45:15 #130
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39101810
Klopt, de Cambodjanen kunnen er ook wat van, maar de weg van PP naar SR is ook één rechte streep perfect asfalt, de chauf knalde er aardig door, maar die Vietnamezen, pfffff.

Ow iemand opperde met de boot van PP naar SR, -> zou ik niet doen, is niet zo idyllisch als het klinkt, (op een gegeven moment is het gestuiter op het water niet zo fijn meer, en een toiletje? yeah right, plus 6 uur water zonder iets te zien behalve het water zelf? Mwah) en kost ong 24 dollar terwijl de bus 4 dollar kost en net zo snel is. Die boot bovendien schijnt de boot soms overbelast te zijn... veuls te veel mensen aan boord dus... Als je wilt boten, kan je beter de Mekong doen.

Maar jij, wat JIJ wilt natuurlijk! ;-)
pi_39102017
wat m.i. trouwens een leukere alternatieve route is, maar dan moet je wel een paar dagen extra hebben, is met de bus van Phnom Penh naar Battambang (dag), een paar daagjes in Battambang en omgeving, en vervolgens per slowboat van Battambang naar Seam Reap (dag, niet in alle seizoenen mogelijk). Ik kan me echter voorstellen dat, als je vanuit de Mekongdelta komt, dat je bootjes een beetje zat bent

Ik heb overigens geen ervaring met fastboats over Tonle Sap, wel van Koh Kong naar Sihanoukville (dus over zee), en dat was inderdaad geen pretje, ik was erg blij dat we er waren, iedereen zag behoorlijk bleekjes. Maar ja, geen alternatief he.
In het toilet was trouwens lading opgestapeld Ananassen geloof ik.

Trouwens jack4ya: je kunt ook bovenop de boot gaan zitten, als een echte die hard backpacker (bring lots of sunblock)
  donderdag 22 juni 2006 @ 09:42:56 #132
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39102846
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 08:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Trouwens jack4ya: je kunt ook bovenop de boot gaan zitten, als een echte die hard backpacker (bring lots of sunblock)
Joh?!
In die stalen snelkookpan was het ook zeker 44 graden, echt verschrikkelijk! Ik ben door het raam naar buiten geklommen en op de richel gaan zitten. Dat deden er meer en allemaal aan de "schaduwkant" natuurlijk... De hele boot hing scheef
pi_39103202
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:42 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Joh?!
In die stalen snelkookpan was het ook zeker 44 graden, echt verschrikkelijk! Ik ben door het raam naar buiten geklommen en op de richel gaan zitten. Dat deden er meer en allemaal aan de "schaduwkant" natuurlijk... De hele boot hing scheef
Geen diepvriesverschijnselen veroorzakende airco? Zeker geen lokalen aan boord?

ik moest heel erg lachen toen dat snelheidsmonster ons tuf-tuf bootje tegemoet kwam in het nauwe kanaaltje tussen Battambang en Siem Reap, met alle hard core backpackers bovenop, met vetcoole zonnebril, bandana en i-pod. Alle touristen bovenop, alle localen onderin. Het toppunt van non-interactie

Men neme de bus, en vergeet niet halverwege gewoon uit te stappen. Morgen komt er weer één. Of anders overmorgen wel
  donderdag 22 juni 2006 @ 10:08:37 #134
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39103354
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 10:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Geen diepvriesverschijnselen veroorzakende airco? Zeker geen lokalen aan boord?

ik moest heel erg lachen toen dat snelheidsmonster ons tuf-tuf bootje tegemoet kwam in het nauwe kanaaltje tussen Battambang en Siem Reap, met alle hard core backpackers bovenop, met vetcoole zonnebril, bandana en i-pod. Alle touristen bovenop, alle localen onderin. Het toppunt van non-interactie

Men neme de bus, en vergeet niet halverwege gewoon uit te stappen. Morgen komt er weer één. Of anders overmorgen wel
Airco? Snelheidsboot? Locals? Allemaal niet gezien hoor, wij waren ook zo'n tuf tuf club. Alleen zullen locals deze boot nooit nemen omdat het niet een logische route was.

Die ipod hebben we trouwens bewust thuis gelaten, precies om de reden die je aanhaalt!
pi_39293533

[ Bericht 44% gewijzigd door stefencis op 27-06-2006 19:00:20 ]
pi_39293624
[quote]Op donderdag 22 juni 2006 08:18 schreef jack4ya het volgende:

1
Je kan ze voor 20 dollar gewoon aan de grens halen, makkelijk is al je al een pasfoto bij je hebt.
1

Duurt dit enkele dagen of uren?

Sorry voor het gepruts hier. Ik snap niet hoe jullie die quote gebruiken
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:06:02 #137
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39293875
Dit knopje klikken die naast (rechtsboven) de tekst staat die je wilt herhalen..

Het duurde bij ons een uur of anderhalf uur. Dit was inc. lunch tijd en aan de balie je gezicht laten zien.
pi_39432543
Thanx

In Hanoi komen we toe in de namiddag. Is het goed te doen om dan zelf een slaapplaats te gaan zoeken of raden jullie aan om al op voorhand iets te reserveren van thuis uit?

SaluKus
Cis
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:32:14 #139
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_39436847
Volgens mij kan je makkelijk ter plekke iets regelen. Wij kwamen ook in de middag aan. We hadden vanaf de airport even een taxi genomen, om even te acclimatiseren en om jezelf niet onmiddelijk als makkelijke prooi aan te bieden.
Ik weet alleen even niet hoe het zit met evt. feestdagen, dan zou het drukker kunnen zijn, (Tet bijv) Maar anders hoef je niet vooruit te boeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')