Okay...heeel globaal:quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
oké, in het tempelgebeid zelf weten ze er wel raad mee. In cambodja zijn vaak de supermarktachtige dingen simpelweg het goedkoopst (ook in Thailand en Laos trouwens). Wij verwachten dat de markt goedkoper is, maar dat is het niet. Bovendien is daar alles geprijst, en hoef je niet twee weken te acclimatiseren om de prijzen te kennen.
Maar hoe vond je Vietnam en Cambodja nou. Wat vond je het mooiste, indrukwekkendste, vervelendste?
Ticket heb je natuurlijk gelijk in wou alleen maar zeggen dat het mij zo zonde lijkt omdat je gewoon veel plaatsen mist maar iedereen zijn ding. Zwembad hoort natuurlijk bij vakantie hequote:Op donderdag 4 mei 2006 07:30 schreef jack4ya het volgende:
[..]
En dan 2 keer een kostbaar ticket?![]()
[..]
Tja... moet je wel zolang vrij kunnen krijgen! Niet iedereen is een student. Mijn vriend mag maximaal 3 wkn aan één vrij en evt. opmerkingen van een baan op zeggen: dat doen we gewoonweg niet!
[..]
Zwembad? Echte bikkels doen het zonder zwembad![]()
[..]
We keamen aan in de middag en zijn gelijk voor de zonsondergang gegaan en toen nog 2 lange dagen. Korte en lange circuit dus. Dat vonden wij perfect... In 1 dag hadden we heel veel moois gemist!
[..]
Nouja... stúkken... het is wat duurder, maar niet zo veel. Die dollar voor een fles water... daar moet je gewoon 2 flessen (of blikjes) voor vragen en dat lukt bijna altijd.
[..]
Thailand was ook super. We hebben daar meer natuur "gedaan" Dingen die ik nu nog inrukwekkend vond. De stad van Chang Mai (en trek naar grensgebied) De 7 lagige waterval (niet hoog maar erg jungle like en mooi) weet alleen niet meer waar. kanchaniburi en dan de trein verder (en terug) Verder was Ko Lanta onze topper. Alleen is dat nu veel toeristerischjer geworden.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:12 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Ticket heb je natuurlijk gelijk in wou alleen maar zeggen dat het mij zo zonde lijkt omdat je gewoon veel plaatsen mist maar iedereen zijn ding. Zwembad hoort natuurlijk bij vakantie he
Hehe dit is pas ons 3e zwembad in 2 maanden, valt mee dus
Maar ben benieuwd naar je fotos, als je mij fotos van de hoofdstad wilt zien www.robeneline.waarbenjij.nu
Zag net ook dat je naar Thailand bent geweest, hoe vond je dat?
quote:Ik heb er echt super veel zin in, lekker eten, op het laatst lekker ontspannen en veel tripjes gaan we maken.
ROB volgens mij heb ik jullie gezien!!!quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:24 schreef versteegrob het volgende:
Hmm in Chiang Mai ben ik een week ben benieuwd dus. Verder ga ik 2 weken naar het zuiden, een weel op Koh Tao en een week op Koh Samui, moet leuk worden.
Wampi: Heb je al een idee waar je 18 dagen nu heen gaat? Misschien Zuid-Amerika, heb de fotos van mijn ouders gezien en die waren echt super. Verder heeft mijn broer er een half jaar gezeten en het moet helemaal niks kosten.
Zou ook niet best zijn als ze wat met je foto's doen.............;)quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:57 schreef jack4ya het volgende:
Zeg, na veel "gezeur" heb ik wat foto's geplaatst, doet niemand er wat mee
Nul komma nul bewerking (behalve verkleinen met iets teveel jpg compressie, tja, zelf ingebakken in mijn website-tjequote:Op donderdag 18 mei 2006 19:32 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Zou ook niet best zijn als ze wat met je foto's doen.............;)
Ziet er puik uit!! De belichting is ook erg ok, veel nabewerking? Of gewoon goed de camera ingesteld?
Haha goedzo! Dat heb je wel talent! Zeker in dat soort oorden is het nogal lastig om mooie foto's te maken, daarom is het wel handig als je even de tijd neemt. En het onderscheid tussen kiekje en foto is dan duidelijk zichtbaar!quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:08 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Nul komma nul bewerking (behalve verkleinen met iets teveel jpg compressie)
Vind het erg leuk dat je het vraagt, want ik ben wel erg bezig geweest met fotografie... Daarmee bedoel de jacht naar DE camera (voor ons althans) en probeerde ook tijdens het fotograferen mooie composities en belichting te maken. Maarja, je kan ook niet weer minuten verspelen aan dé foto. Worden andere toeristen en vriendlief narrig van
Wat heb je voor het ticket betaald en hoe vlieg je?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 10:55 schreef Wampi het volgende:
o, ik heb zelfs nog om je foto's zitten zeuren, en ik zeg er niet eens iets van. mooie foto's hoor, kun je trots op zijn!! ik krijg er alleen maar meer zin in onze eigen vakantie van. 't is Laos geworden, van 8 t/m 27 juli
![]()
in Hanoi is het in de oude wijk vergeven van de goede hotels. Neem hoe dan ook oordoppen mee. De situatie kan in de avond erg rustig zijn, de Viet worden erg vroeg wakker en zijn dan ook direct erg luidruchtig.quote:Op maandag 5 juni 2006 14:42 schreef stefencis het volgende:
hoi hoi
we zijn aan het kijken voor een mooi en gezellig budget hotel/guesthouse zo dicht mogelijk bij ankor wat. Kan iemand ons tips geven?
Andere slaaptips voor Hanoi (vietnam)?
bedankt!
Dichtbij Angkor Wat heeft niet zo veel zin. Het zijn vaak de (hele) dure locaties, terwijl je het toch niet kunt lopen. Kies eerder een plek dichtbij de markt, zodat je 's avonds makkelijk lekker kunt eten.quote:Op maandag 5 juni 2006 14:42 schreef stefencis het volgende:
hoi hoi
we zijn aan het kijken voor een mooi en gezellig budget hotel/guesthouse zo dicht mogelijk bij ankor wat. Kan iemand ons tips geven?
Oeh, wil je echt een naam? Ws kan je het niet eens vinden of zie je een andere guesthouse voordat je er bent. In het oude kwartier zitten genoeg hostels.quote:Andere slaaptips voor Hanoi (vietnam)?
bedankt!
Precies, maar ik had het idee dat de vragensteller niet zo heel erg ervaren is, anders werden dit soort vragen niet gesteld. Maar ik heb vast een verkeerde veronderstelling gemaaktquote:Op maandag 5 juni 2006 20:05 schreef Wampi het volgende:
Sowieso áltijd eerst de kamer bekijken voor je hem neemt toch? Deden wij in Thailand en Vietnam ook, en nooit problemen mee gehad ook. En als ze dat wel hebben zijn er nog genoeg andere guesthouses waar je terecht kan.
Je kan ze voor 20 dollar gewoon aan de grens halen, makkelijk is al je al een pasfoto bij je hebt.quote:Op donderdag 22 juni 2006 07:56 schreef stefencis het volgende:
Wij maken in oktober een rondreis van 26 dagen in Vietnam en Cambodja (enkel Ankor Wat).
Kan iemand mij vertellen hoe en waar we aan een visa komen voor Cambodja. Is dat aan de grens van Vietnam of kan je dat ook op voorhand halen in Belgie op de ambassade van Cambodja?
We hadden een 2 daagse boottocht in Saigon geboekt, deze bracht ons naar verschillende plaatsen en uiteindelijk naar Chau Doc, daar overnacht en dan weer boten naar de grens. Daar werden alle formaliteiten geregeld terwijl we lunchten (commissie 2 dollar per visa) daarna nog een stuk met de bus naar PP. Dat kostte ons 2 dagen. Je kan ook van Saigon rechtstreeks naar PP, dat is ong. 5-6 uur. Van PP naar Siem Reap duurt ong hetzelfde. Ware het niet dat onze rit uitgerekend in 's lands grootste opstopping stondquote:Om de grens over te steken van Vietnam naar Cambodja, doen we dat dan best vanuit HCMC of Chau Doc?
Boeken via een burootje is goed te doen, natuurlijk wel toeristischer, maar dat is soms een groooot voordeel! Je kan ook alleen het vervoer er naar toe doen en dat zou ik zeker aanraden. Al is het meer om dat het vietnamese openbaar vervoer echt link is. Wij noemden het doden bussen. Ze razen met 80/100 km/uur, dat lijkt misschien niet hard, maar vergeet niet dat er nauwelijks verlichting is, wegen niet recht, brommers, kippen, etc etc. En idioot genoeg zijn ze duurder dan toeristen vervoer!! Het enige moment dat het toeristen vervoer even nadelig kan zijn is bij uitstappen, touts willen ze dan graag naar je hotel loodsen. Wij vonden dat soms juist handig, soms vervelend. Gewoon even mentaal op voorbereiden dan is het prima vervoer!!quote:En hoeveel tijd kost het ons om in Siem Reap te geraken?
En als we uitstappen willen doen zoals bijvoorbeeld vanuit Hanoi naar Halong en Sapa, doen we dat dan best met een geboekte tour of kan het zonder problemen op eigen houtje gedaan worden. We willen wel graag overnachten in Halong en Sapa.
Als iemand een goede slaapplaats kent in Hanoi? Tips zijn altijd welkom.
http://thorntree.lonelyplanet.com/messagepost.cfm?postaction=reply&catid=24&threadid=104860&messid=847352 : on arrival via Chau Doc en Moc Bai (op de weg van HCMC naar Phnom Penh).quote:Op donderdag 22 juni 2006 07:56 schreef stefencis het volgende:
Wij maken in oktober een rondreis van 26 dagen in Vietnam en Cambodja (enkel Ankor Wat).
Kan iemand mij vertellen hoe en waar we aan een visa komen voor Cambodja. Is dat aan de grens van Vietnam of kan je dat ook op voorhand halen in Belgie op de ambassade van Cambodja?
Van HCMC naar Phnom Penh per bus kost een dag (geen eerste hand ervaring mee)quote:Om de grens over te steken van Vietnam naar Cambodja, doen we dat dan best vanuit HCMC of Chau Doc? En hoeveel tijd kost het ons om in Siem Reap te geraken?
geen ervaringquote:En als we uitstappen willen doen zoals bijvoorbeeld vanuit Hanoi naar Halong en Sapa, doen we dat dan best met een geboekte tour of kan het zonder problemen op eigen houtje gedaan worden. We willen wel graag overnachten in Halong en Sapa.
Als iemand een goede slaapplaats kent in Hanoi? Tips zijn altijd welkom.
LOL, de bus van Phnom Penh naar Battangbang haalde (op een briljant goed stukje weg) 140 km per uur, op banden waarvan je op de draad keek (als je het positief bekijkt: superslicksquote:Op donderdag 22 juni 2006 08:18 schreef jack4ya het volgende:
Boeken via een burootje is goed te doen, natuurlijk wel toeristischer, maar dat is soms een groooot voordeel! Je kan ook alleen het vervoer er naar toe doen en dat zou ik zeker aanraden. Al is het meer om dat het vietnamese openbaar vervoer echt link is. Wij noemden het doden bussen. Ze razen met 80/100 km/uur, dat lijkt misschien niet hard, maar vergeet niet dat er nauwelijks verlichting is, wegen niet recht, brommers, kippen, etc etc. En idioot genoeg zijn ze duurder dan toeristen vervoer!! Het enige moment dat het toeristen vervoer even nadelig kan zijn is bij uitstappen, touts willen ze dan graag naar je hotel loodsen. Wij vonden dat soms juist handig, soms vervelend. Gewoon even mentaal op voorbereiden dan is het prima vervoer!!
Owja, in Cambodja waren we de enige toerist in een toeristen bus... Kennelijk zijn Cambodjanen slimmer dan VietnamezenDie rijden liever met de dodenbus.
Joh?!quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Trouwens jack4ya: je kunt ook bovenop de boot gaan zitten, als een echte die hard backpacker (bring lots of sunblock)
Geen diepvriesverschijnselen veroorzakende airco? Zeker geen lokalen aan boord?quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:42 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Joh?!
In die stalen snelkookpan was het ook zeker 44 graden, echt verschrikkelijk! Ik ben door het raam naar buiten geklommen en op de richel gaan zitten. Dat deden er meer en allemaal aan de "schaduwkant" natuurlijk... De hele boot hing scheef![]()
Airco? Snelheidsboot? Locals? Allemaal niet gezien hoor, wij waren ook zo'n tuf tuf club. Alleen zullen locals deze boot nooit nemen omdat het niet een logische route was.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Geen diepvriesverschijnselen veroorzakende airco? Zeker geen lokalen aan boord?
ik moest heel erg lachen toen dat snelheidsmonster ons tuf-tuf bootje tegemoet kwam in het nauwe kanaaltje tussen Battambang en Siem Reap, met alle hard core backpackers bovenop, met vetcoole zonnebril, bandana en i-pod. Alle touristen bovenop, alle localen onderin. Het toppunt van non-interactie
Men neme de bus, en vergeet niet halverwege gewoon uit te stappen. Morgen komt er weer één. Of anders overmorgen wel
1 |
1 |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |