abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37125100
Ps... ik heb vandaag behoorlijk de klipgeit uitgehangen bij de watervallen in de omgeving van Dalat. Ultra stoer vond ik!
pi_37125135
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:21 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Was het maar waar
Poeh Jij mag niet klagen... Jij ligt met je gat in Thailand!
pi_37178817
Topictitel aangepast... vooral doorgaan met je belevenissen posten
pi_37209007
quote:
Op donderdag 20 april 2006 13:23 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Poeh Jij mag niet klagen... Jij ligt met je gat in Thailand!
Ja...maar nu even niet

Zitten we al in Cambodja ?

Ga je in het backpackersgetto van PP aan het Boen Kak Lake een hostel zoeken of ergens anders ?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_37315277
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:01 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Ja...maar nu even niet

Zitten we al in Cambodja ?
Yup... al op maandag(datum weet ik niet zeker?)
quote:
Ga je in het backpackersgetto van PP aan het Boen Kak Lake een hostel zoeken of ergens anders ?
Nee we zaten aan de kant van de rivier. Beetje voor gekozen om niet aan het meer te zitten, want de muskieten weten me nog al te vinden!

We zitten inmiddels al weer in Siem Reap en hebben nog snel de zonsondergang bij Ankor Wat meegepakt... morgen gaan we de korte rit doen en overmorgen het grote circuit.
We hebben trouwens de bus tussen PP en SR gepakt, best te doen, mits je niet 1.5 uur in een opstopping van giga-afmetingen staat
We werden echt overvallen in SR door touts/venters... Nergens zo erg als hier!!! We waren best wat gewend maar 20 schreeuwende mannen letterlijk in je gezicht was toch wel heftig (hitte helpt ook niet dan!)
pi_37447287
aah super dit topic! ik ben 3 jaar terug in vietnam geweest, en zit er sterk over te denken om komende zomer naar Laos en Cambodja te gaan. grote vraag is: hoeveel gaat t kosten? ik wil in 18 dagen van phnom penh naar vientiane.. red ik dat voor 400 euro per persoon (vervoer, overnachten, eten, alles inclusief?)
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_37447871
quote:
Op maandag 1 mei 2006 10:38 schreef Wampi het volgende:
aah super dit topic! ik ben 3 jaar terug in vietnam geweest, en zit er sterk over te denken om komende zomer naar Laos en Cambodja te gaan. grote vraag is: hoeveel gaat t kosten? ik wil in 18 dagen van phnom penh naar vientiane.. red ik dat voor 400 euro per persoon (vervoer, overnachten, eten, alles inclusief?)
als je niet vliegt wel. tel maar op USD 20 per persoon per dag gemiddeld, exclusief visa, excl. souvenirs
de route van Phnom Penh door Cambodja naar Laos (via Stung Treng) is wel vrij prijzig, vanwege taxi maffia en steekpenningen / bootslieden bij de grensovergang.
De weg via Thailand (via Khorat) is vreemd genoeg goedkoper. Handig als je toch naar Siem Reap gaat. Zijn er wellicht al budget vluchten van Siem Reap naar Luang Prabang?

Pas wel een beetje op het seizoen, want het kan niet alleen spijtend warm zijn, maar gecombineerd met droogte verga je echt van de stof.
pi_37448681
ah, dat van die steekpenningen is zeker iets om rekening mee te houden, en een stuk thailand meenemen vind ik ook niet zo erg .
volgens mij is het in juli regenseizoen daar, dus dat is ook geen probleem..
  maandag 1 mei 2006 @ 14:14:24 #84
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37453779
Ja.... ik ben weer thuis... en nog steeds wakker. Slapen lukte niet in het vliegtuig dus ben ik nu al 36 uur wakker! (en daar zal ong nog 8 uur bijkomen)

Over budget wij waren ong 25 dollar per persoon kwijt,,, dit was inlcusief ALLES... (dus kamers, eten, bedelaars, vervoer en een vlucht van SR naar HCM, visas, kleding, souvenirs, echt alles dus !! (wel exclusief vliegtickets van en naar Vietnam)
  maandag 1 mei 2006 @ 14:16:55 #85
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37453843
En ja het was warm! 40 42 graden in Siem Reap. Het hielp wel dat we om 0500 uur 's morgens begonnen. Je warmt dan met de dag mee op. Om ongeveer 1600/1700 uur waren we dan klaar voor de dag. Vermoeiend en warm, maar het verbaasde me eigenlijk dat het wél redelijk te doen was.
pi_37514010
foto's jack4ya?

hoe lang doe je er over land (via korat?) over om van vientiane in siem reap te komen?
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:37:11 #87
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37514973
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:01 schreef Wampi het volgende:
foto's jack4ya?
Welke van de 880 wil je zien? Een bepaald onderwerp misschien?
Ik maak sowieso even een collectie (waar we zelf dan niet op staan)
quote:
hoe lang doe je er over land (via korat?) over om van vientiane in siem reap te komen?
Oeh... wij zijn niet via Vientiane naar Siem Reap gegaan. Maar ik denk dat je voor je planning wel een dag moet rekenen en als je via Pnom Penh moet nog eens een dag.
Ik weet nl. niet of je van Vientiane naar SR over een asfalt weg reist, en dan kon het nogal eens onaangenaam worden. Van PP naar SR doe je ongeveer in 4,5/6 uur (afhankelijk van het voetje van de chauf)
pi_37515262
hoef geen bepaald onderwerp te zien, als je toch een collectie maakt, wacht ik geduldig tot je de link hier post .
ik weet uberhaupt nog niet of ik vriendje kan overhalen om deze reis te maken, ben nu aan het uitzoeken hoe we zouden kunnen vliegen, en of het wel te doen is in 18 dagen.. (chiang rai - luang prabang - vientiane - korat - siem reap - phnom penh - ho chi minh is het schema nu met beschikbare tickets..)
  woensdag 3 mei 2006 @ 17:00:00 #89
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37515575
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:47 schreef Wampi het volgende:
hoef geen bepaald onderwerp te zien, als je toch een collectie maakt, wacht ik geduldig tot je de link hier post .
ik weet uberhaupt nog niet of ik vriendje kan overhalen om deze reis te maken, ben nu aan het uitzoeken hoe we zouden kunnen vliegen, en of het wel te doen is in 18 dagen.. (chiang rai - luang prabang - vientiane - korat - siem reap - phnom penh - ho chi minh is het schema nu met beschikbare tickets..)
Tja, heb je ons schema wel gezien? We deden Hanoi-Halong-Hanoi-Hue-Hoi An-Na Thrang-Dalat-Saigon-Mekong (Chau Doc)-Pnom Penh-Siem Reap-Saigon in 20 dagen. In alle genoemde plaatsten zijn we 2 of 3 dagen geweest. Het is absoluut kilometers vreten, maar was wel haalbaar.
Ik denk dat jou wens ook wel haalbaar is.
pi_37515664
ja, als ik jouw reis bekijk, die afstand, dan moet dit ook wel kunnen lijkt me zo. alleen wil ik niet haasten rennen, en ook niet vliegen (behalve heen en terug richting azie )
pi_37534382
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:47 schreef Wampi het volgende:
Waarom zoveeel in zo'n korte tijd? Ik ben in ook in Cambodja en heb ook niet alle tijd maar dat wat jij wil is wel erg snel. Je kan het beter over 2 vakanties verdelen. Want als je 18 dagen hebt en je moet zoveel reizen verlies je veel dagen en dat lijkt mij zonde. Nu reis nu 3 maanden door 4 landen dus China, Vietnam, Cambodja en Thailand dat is nog goed te doen.

Het is trouwens wel erg warm hier in Siem Reap, gelukkig heeft het hotel een zwembad. Gisteren liep in in Ankor Wat ook helemaal te zweten.

Trouwens TS: Hoeveel dagen ben jij in Ankor Wat geweestr? Ik ben er 1 dag geweest en vond dat wel genoeg, we hadden een tuktuk gehuurd en het was precies goed.

Let er trouwens wel op dat Cambodja stukken duurder is dan Vietnam. ,

ps: Zaterdag ben ik in Thailand! Spannend.
  donderdag 4 mei 2006 @ 07:30:02 #92
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37534565
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 06:01 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Waarom zoveeel in zo'n korte tijd? Ik ben in ook in Cambodja en heb ook niet alle tijd maar dat wat jij wil is wel erg snel. Je kan het beter over 2 vakanties verdelen.
En dan 2 keer een kostbaar ticket?
quote:
Want als je 18 dagen hebt en je moet zoveel reizen verlies je veel dagen en dat lijkt mij zonde. Nu reis nu 3 maanden door 4 landen dus China, Vietnam, Cambodja en Thailand dat is nog goed te doen.
Tja... moet je wel zolang vrij kunnen krijgen! Niet iedereen is een student. Mijn vriend mag maximaal 3 wkn aan één vrij en evt. opmerkingen van een baan op zeggen: dat doen we gewoonweg niet!
quote:
Het is trouwens wel erg warm hier in Siem Reap, gelukkig heeft het hotel een zwembad. Gisteren liep in in Ankor Wat ook helemaal te zweten.
Zwembad? Echte bikkels doen het zonder zwembad
quote:
Trouwens TS: Hoeveel dagen ben jij in Ankor Wat geweestr? Ik ben er 1 dag geweest en vond dat wel genoeg, we hadden een tuktuk gehuurd en het was precies goed.
We keamen aan in de middag en zijn gelijk voor de zonsondergang gegaan en toen nog 2 lange dagen. Korte en lange circuit dus. Dat vonden wij perfect... In 1 dag hadden we heel veel moois gemist!
quote:
Let er trouwens wel op dat Cambodja stukken duurder is dan Vietnam. ,
Nouja... stúkken... het is wat duurder, maar niet zo veel. Die dollar voor een fles water... daar moet je gewoon 2 flessen (of blikjes) voor vragen en dat lukt bijna altijd.
quote:
ps: Zaterdag ben ik in Thailand! Spannend.
pi_37535143
ik heb gisteravond inderdaad een schema gemaakt voor alleen Laos, dan hebben we toch meer tijd om rustig plaatsen te bekijken. als we dan nog een keer gaan zijn we inderdaad wel nog een keer een duur ticket kwijt (tenzij we als we naar nieuw-zeeland gaan over een paar jaar op de terugweg een stop-over doen), maar ik vind het ook heel erg zonde om overal maar langs te razen omdat we geen tijd hebben. maar ja, als je dan toch zo dichtbij bent...
  donderdag 4 mei 2006 @ 09:03:18 #94
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37535282
Oh, ik begrijp het ook wel hoor. Maar wij bekeken het zo: een ticket met taxes, visa etc... kosten ons al 2000,- dan heb je verder nog niets.
Cambodja doet men overal het algemeen in een week. (De grotere bezienswaardigheden)
Vietnam doet men over het algemeen in drie weken.
Dus bij elkaar 4 weken zeg maar.
Nu hebben we het wat in elkaar geschoven en onszelf 2000,- uitgespaard. Want ik ga niet zo gauw alleen terug voor Cambodja (net even te kostbaar voor een week) en combineren met bijv. Thailand is ook niet zo logisch, want Thailand hadden we 4 jaar terug al gedaan. Wij zijn niet het type mensen dat 1 land meerdere keren bezoekt.
We hadden ook totaaaaal niet het idee dat we dingen hebben gemist of overhaast ofzo. Ja, we hebben veel kilometers in korte tijd gemaakt, maar die rustdagen die we ingepland hadden, bleken helemaal niet leuk. Dan verveelden we ons!
Het ligt dus ook wel aan karakter. Ik meldde al eerder in het topic dat wij "vervoersmomenten" ook leuk vinden. We liggen bijna nooit te slapen in de bus, terwijl de rest ligt te ronken, zien wij van alles!

Kortom, dit hoge tempo hoort juist bij ons, een ander gruwt er van, maar het was echt perfect voor ons... Heerlijk gewoon We blijken ook geen strandtypes meer te zijn... kennelijk zijn we daar overheen gegroeid (Dat leek me 10 jaar geleden echt onmogelijk trouwens)
pi_37536435
ik denk dat het voor mijzelf ook een minder groot probleem zou zijn hoor, 18 dagen voor laos én cambodja. drie jaar geleden ben ik 2 weken in thailand en 2 weken in vietnam (wel maar tot nha trang gekomen..) geweest, onderweg zijn vond ik toen ook leuk. alleen ga ik dit keer met vriendje, die heeft dit nog niet eerder gedaan, en hij begint na de vakantie óók nog eens aan een nieuwe baan, en wil dan wel uitgerust kunnen beginnen. dilemma's, dilemma's!!
pi_37537296
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 07:30 schreef jack4ya het volgende:

Nouja... stúkken... het is wat duurder, maar niet zo veel. Die dollar voor een fles water... daar moet je gewoon 2 flessen (of blikjes) voor vragen en dat lukt bijna altijd.
[..]

je hebt er toch wel zes flessen water voor gekregen, hè?
1000 riel per stuk, 4000 voor zes.

Cambodja is in de regel goedkoper dan Vietnam, voor zover ik dat beleeft heb. Wel even de moeite nemen om niet in het eerste beste hotel te duiken waar je afgezet wordt (letterlijk en figuurlijk).

Het is eigenlijk heel makkelijk om te testen of je in toeristengebied zit:
*is de vraagprijs in dollars of in riels? In dollars is namelijk alles een dollar. Vaak is dat ook het enige engelse woord wat ze kennen, en serieus, ze weten gewoon niet hoe je halve dollar zegt. Dus als jij vraagt wat één fles water kost, zeggen ze een dollaar. Wat kosten twee flessen water? Een dollar. Drie flessen? Goh, een dollar Etc. Totdat je bij een reeele prijs aankomt.
*spreken ze excellent engels?
pi_37537727
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:01 schreef Wampi het volgende:

van Vientiane naar Nong Khai: een uur? Nong Khai naar Khorat zal circa 5 uur zijn (per bus, afhankelijk van tijdstip en type bus). Khorat naar Aranya Prathet zal schat ik een uur of 6 zijn, met één of enkele overstappen. Dit is volgens mij geen standaard route namelijk. Waarschijnlijk een bus naar Rayong, waarbij je aan de highway Bangkok - Aranya Prathet gedropt wordt
Aranya Prathet naar Siem Reap, geen idee, een uur of 4, afhankelijk wat voor vervoer er is, en wat de gesteldheid van de wegen is.

Kortom: zeker twee dagen. Overland. Ik denk dat je er een dollar of 15 aan kwijt bent p.p. excl overnachtingskosten.
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:00 schreef Wampi het volgende:
. alleen ga ik dit keer met vriendje, die heeft dit nog niet eerder gedaan, en hij begint na de vakantie óók nog eens aan een nieuwe baan, en wil dan wel uitgerust kunnen beginnen. dilemma's, dilemma's!!
sluit bovenstaand scenario uit
uitgerust beginnen geeft ik 'm ook niet veel kans op.
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:48:38 #98
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_37537775
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

je hebt er toch wel zes flessen water voor gekregen, hè?
1000 riel per stuk, 4000 voor zes.
Nou dat fix je niet hoor in Siem Reap (aan de voet van de tempels bedoel ik dan he) In de lokale supermarkjes stonden de flessen voor min 1500 riel en dat was smerig water. Ja dat kan kennelijk)
quote:
Cambodja is in de regel goedkoper dan Vietnam, voor zover ik dat beleeft heb. Wel even de moeite nemen om niet in het eerste beste hotel te duiken waar je afgezet wordt (letterlijk en figuurlijk).
Dat klopt... 2 indentieke kamers... de een 14 en ander 10 dollar. In Phnom Pehn en wat luxere van 15 voor 10 gehad.
quote:
Het is eigenlijk heel makkelijk om te testen of je in toeristengebied zit:
*is de vraagprijs in dollars of in riels? In dollars is namelijk alles een dollar. Vaak is dat ook het enige engelse woord wat ze kennen, en serieus, ze weten gewoon niet hoe je halve dollar zegt. Dus als jij vraagt wat één fles water kost, zeggen ze een dollaar. Wat kosten twee flessen water? Een dollar. Drie flessen? Goh, een dollar Etc. Totdat je bij een reeele prijs aankomt.
*spreken ze excellent engels?
Ik denk dat je daar buiten de toeristengebieden wel mee wegkomt, maar het lukt ons niet in Angkor Wat hoor. Of misschien ben ik een van de vele die zich heeft laten afzetten, maar ik denk dat het wel mee viel. (hoop ik)
pi_37537908
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:48 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Nou dat fix je niet hoor in Siem Reap (aan de voet van de tempels bedoel ik dan he) In de lokale supermarkjes stonden de flessen voor min 1500 riel en dat was smerig water. Ja dat kan kennelijk)
[..]

Dat klopt... 2 indentieke kamers... de een 14 en ander 10 dollar. In Phnom Pehn en wat luxere van 15 voor 10 gehad.
[..]

Ik denk dat je daar buiten de toeristengebieden wel mee wegkomt, maar het lukt ons niet in Angkor Wat hoor. Of misschien ben ik een van de vele die zich heeft laten afzetten, maar ik denk dat het wel mee viel. (hoop ik)
oké, in het tempelgebeid zelf weten ze er wel raad mee. In cambodja zijn vaak de supermarktachtige dingen simpelweg het goedkoopst (ook in Thailand en Laos trouwens). Wij verwachten dat de markt goedkoper is, maar dat is het niet. Bovendien is daar alles geprijst, en hoef je niet twee weken te acclimatiseren om de prijzen te kennen.

Maar hoe vond je Vietnam en Cambodja nou. Wat vond je het mooiste, indrukwekkendste, vervelendste?
pi_37538047
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
sluit bovenstaand scenario uit
uitgerust beginnen geeft ik 'm ook niet veel kans op.
nja.. laos én cambodja zal het dan inderdaad niet worden. dan zouden we écht alleen maar onderweg zijn, beetje zonde denk ik. ga ik verder kijken naar alleen laos.

en over dat uitgerust zijn: je hebt uitgerust, en je hebt uitgerust. gelukkig zijn we allebei van die types die als we in het weekend niks doen alleen maar meer moe worden, van op pad zijn rusten we meer uit. en zó erg zal het toch ook niet zijn als ik terugkijk naar m'n reis van drie jaar geleden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')