Dan nog kan je je wel voorstellen dat als er twee kolossen van 300 meter naar beneden zijn gekomen (hoeveel ton wogen die twee wolkenkrabbers? staat dat ook ergens op Prisonplanet?), dat dan ook de ondergrond zware schade heeft geleden, en dat er eventueel verzakkingen zijn geweest en de funderingen het hebben begeven.quote:
Geef eens een bron alsjeblieft. Met andere woorden: hoe weet ik nu of dit plaatje van NASA komt? Staat het op hun website. En zo neen, waar dan wel en hoe kan ik zeker weten dat het van NASA afkomstig is en dat die mooie kleurtjes wel degelijk voorstellen wat jij (en documentaire-makers) beweren dat het voorstelt?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 03:31 schreef Oversight het volgende:
Five days after 9/11, NASA did thermal imaging from an airplane flying over the WTC site. Thermal imaging measures temperature; hot spots show up as red, orange, or yellow.
[afbeelding]
The spots labelled "A" and "B" are in the rubble of WTC-7. "A" is the hotter of the two, at approximately 730 degrees Celsius (1300 degrees Fahrenheit).
This is a measurement of the heat at the surface after five days of cooling. It seems reasonable, therefore, to expect that even higher temperatures existed deeper in the rubble immediately after 9/11.
En de ander gebouwen die in de buurtsonden hadden er geen last van. btw de "aardbeving" Van de 2 instortingen was "maar" 2.3 en 2.7 op de schaal van richter. dat is niet gek veel.. (bron 2e video in de tt)quote:Op vrijdag 10 maart 2006 03:38 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Dan nog kan je je wel voorstellen dat er twee kolossen van 300 meter naar beneden zijn gekomen (hoeveel ton wogen die twee wolkenkrabbers? staat dat ook ergens op Prisonplanet?), dat dan ook de ondergrond zware schade heeft geleden, en dat er eventueel verzakkingen zijn geweest en de funderingen het hebben begeven.
Maar ja, dat soort "alternatieve" hypotheses zie ik nu eens nooit komen van die zogenaamd "wetenschappelijke" websites die jij altijd aanhaalt.
In een kleine radius kan dat wel degelijk belangrijk zijn. Het gaat ook niet om de kracht van de aardbeving, maar om de effecten in de ondergrond. Dat andere gebouwen in de omgeving bleven staan kan net zo goed aan toeval te wijten zijn, aan de constructie van die gebouwen, of aan de manier waarop de instorting plaatsvond.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 03:42 schreef Bill_E het volgende:
[..]
En de ander gebouwen die in de buurtsonden hadden er geen last van. btw de "aardbeving" Van de 2 instortingen was "maar" 2.3 en 2.7 op de schaal van richter. dat is niet gek veel.. (bron 2e video in de tt)
zit al een beetje lang online..quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:01 schreef Bill_E het volgende:
Trouw heeft, voor zover ik weet, een betalend archief on-line, dus iemand zal je heus wel kunnen helpen. Tenzij je beweert dat alle artikels ook in Nederland door een of andere almachtige geheime dienst zijn verwijderd, ook uit de papieren editie. (Want als de geheime dienst toch zo almachtig is, dan zullen ze heus ook wel aan de bibliotheken gedacht hebben, toch?)quote:Op vrijdag 10 maart 2006 03:55 schreef Bill_E het volgende:
uit de Trouw in een overzicht op 12 september 2001: ( ik kan het artikel niet online vinden maargoed ga maar na de bieb )
'Dag van terreurdaden
Overzicht
[...]
09:58 Grote explosie onderin het WTC.
[...]
10:22 In de buurt van het ministerie van buitenlandse zaken in Washington ontploft een zware autobom.
[...]
10:40 In de buurt van het WTC-complex doet zich een nieuwe explosie voor.
Ik kom hem net tegen, ik heb geen toegang totdat betaald archief. Maare ik denk ook dat het er hues wel in zal staan hoor..quote:Op vrijdag 10 maart 2006 04:06 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Trouw heeft, voor zover ik weet, een betalend archief on-line, dus iemand zal je heus wel kunnen helpen. Tenzij je beweert dat alle artikels ook in Nederland door een of andere almachtige geheime dienst zijn verwijderd, ook uit de papieren editie. (Want als de geheime dienst toch zo almachtig is, dan zullen ze heus ook wel aan de bibliotheken gedacht hebben, toch?)
Anyway, zwaktebod van jou dus.
Btw 2e filmpje gezien uit de OP daarin zitten verklaringen van diverse brandweermannen die explosies gehoort/gezien hebben. Ook zijn die terug te horen op wat audio-tape's van de brandweer portofoon. ( heb die lang geleden ook gehoort. Ik wil ze best wel ff terug zoeken. maar ik ga nu ook echt pitten, morgen (straks) weer een dag )quote:Op vrijdag 10 maart 2006 04:06 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Trouw heeft, voor zover ik weet, een betalend archief on-line, dus iemand zal je heus wel kunnen helpen. Tenzij je beweert dat alle artikels ook in Nederland door een of andere almachtige geheime dienst zijn verwijderd, ook uit de papieren editie. (Want als de geheime dienst toch zo almachtig is, dan zullen ze heus ook wel aan de bibliotheken gedacht hebben, toch?)
Anyway, zwaktebod van jou dus.
Mededeling aan Oversight:quote:Op vrijdag 10 maart 2006 04:59 schreef Oversight het volgende:
mededeling aan allen:
Het zou erg helpen als we niet vervallen in vermoedens, maar ons in dit topic houden bij die zaken die we intussen als feit aannemen, omdat er voldoende onderzoek naar geweest is, en het onderzoek ter inzage beschikbaar is.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:26 schreef merlin693 het volgende:
lees het rapport van de gasten die het staal hebben geleverd !(ben ff het keurmerk kwijt) was tot 2000 C voor een uur zonder verzwakking ! (zonder bescherming !)
NIST en 9/11 zeggen anders...maar waarschijnlijk lees ik te wijnig en moet weer fok draadjes voor de waarhijd zoeken ...........
Kan iemand me vertellen waar ik dit magische staal kan kopen?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 02:56 schreef Bill_E het volgende:
Om metaal te "smelten" is ook meer dan 2000 graden nodig.. En vergeet niet dat staal warmte opneemt. Ik weet niet of je ooit met een gasbrander een dik stuk staal hebt gebrobeert rood gloeiend te maken. Maar dat duurtbest lang.
[..]
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 05:14 schreef Clourhide het volgende:
Reageer eens op mijn eerdere vraag om bronnen (bovenaan deze pagina, op dit moment alleszins).
Torens van die afmetingen kunnen niet omvallen. Daar is de constructe niet sterk genoeg voor. Het geheel stort in onder z'n eigen gewicht voordat het zo ver zijwaarts helt. Hoe groter je iets maakt, hoe zwakker het wordt in verhouding tot z'n gewicht. Gewicht is evenredig met volume, sterkte (draagkracht) is evenredig met de doorsnede of oppervlakte. Bouw een constructie na door alle maten te verdubbelen, dan zal het resultaat 8 keer zoveel wegen, maar slechts 4 keer zoveel gewicht kunnen dragen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:45 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Het is toch minstens frapant te noemen, dat een deel van 1 van de torens dreigt te hellen naar links en vervolgens kaarsrecht naar beneden stort..
Whooptie-fucking-doo, waarom stort het gebouw dan vanaf boven in?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 01:25 schreef Oversight het volgende:
Breaking NEWS (January 31, 2003) Just discovered by Henrik Melvang, Denmark
A New Video Discovery from "ABC?" - shows that a journalist man (and a female ABC-journalist!?) are running up the street - away from the WTC, and finally ends up hiding behind a car .
QUESTION: Why did they run away from the WTC ?
The Media showed this video on Sept.11 and told us all , that these persons on the video ran away from WTC because the Tower had just begun collapsing. That is a Lie !
FACT: They ran away because they heard an explosion and saw the dust cloud from this detonation taking place at STREET LEVEL.The dust cloud came from a bomb detonated at the Street Level (or below) - and certainly not from the falling Tower debris ! (Because at this point both towers were still standing)
MEDIA COVER UP: The media did not play the original soundtrack of these BOMBS being detonated. The Medias CENSORED both the PICTURES and the SOUND of this particular clip.
EVIDENCE: I have seen this "run away journalist clip" mixed into other WTC collapse sequences. Both ABC/CNN and many other TV stations made this fake-mix. That is EVIDENCE of FRAUD !
They are deliberately FAKING the video record and the TIMELINE of the WTC events !
PROOF: I found a special version of the Clip were the "editors" forgot to "cut away" in their "video mix" ,...... which mean that in a second or two at the end of the Clip,.....the camera is "panning from behind a Car," and in the direction from North towards South,..............and there you go: BOTH TOWERS are STILL Standing TALL !!
CONCLUSION:
They were NOT running away from falling Tower debris No, they ran away from,........ a Huge BOMB detonated at STREET LEVEL !
Precies! Ik vind de 2e video een aantal hele goede vragen stellen, maar de theorie erachter vind ik zelf dan weer totaal van de pot gerukt!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:13 schreef Evil_Jur het volgende:
Het probleem is dat niemand de oprechte vragen serieus neemt omdat idioten, die ook hier posten, overal spoken zien en zo graag willen dat er een complot waardoor ze zichzelf onsterfelijk belachelijk maken en de werkelijke kwestie te niet doen.
Al die jaren zijn de gebouwen niet onder hun eigen gewicht bezweken en nu ineens wel? Larie...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 00:59 schreef groningerstudent het volgende:
Ik heb eens flink de tijd genomen om door deze en de thread in GC te werken. Hoewel de conspiracy theorists op een aantal vlakken terechte kritiek uiten, hebben ze me nog niet kunnen overtuigen. Als ik de filmpjes op de 9-11 research site bekijk kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat de torens onder hun eigen gewicht bezweken zijn.
Alleen de verdiepingen waar brand woedde waren verzwakt toch? Dat was op hooguit 5 verdiepingen het geval, en daarvan ook geen enkele verdieping helemaal. Er waren zijden van de torens waar geen ruit gebroken was, en geen vlam te zien. Dus, ze waren ook niet gelijkmatig verzwakt. Áls de toren al zodanig verzwakt was dat de bovenliggende verdiepingen niet meer konden worden gedragen, staal verliest nou eenmaal veel van zijn draagkracht bij temperaturen boven de 800 graden, dan zou de bovenkant eraf gevallen zijn. Alle verdiepingen onder de brand waren nog even sterk als ze 30 jaar geleden gebouwd zijnquote:Geen explosies en de torens vallen niet recht naar beneden. Zowel de noord- als zuidtoren bezwijken aan één kant, doen de verdiepingen erboven omvallen en nemen vervolgens de onderliggende verdiepingen in hun val mee naar beneden. WTC7 heb ik nog niet bestudeerd, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.
Nou, ik vind het juist wel heel veel op een controlled demolition lijken. Het gaat met zo verschrikkelijk veel geweld gepaard, dat kan niet kloppen. Als staal echt verzwakt zou zijn door de brand, zou het buigzaam zijn, en dus omvouwen. Wat vreemd dat alle stalen balken dan zijn doorgehakt...quote:Wat me duidelijk opviel is dat dit zeker niet leek op een controlled demolition. Grote brokstukken vallen bij het instoren ontzettend ver weg. Bovendien blijft na het instorten van de noordtoren nog een groot stuk staan, wat even later pas bezwijkt.
Eensch wat betreft je idee dat een gebouw zal bezwijken als de constructie op belangrijke plekken faalt, maar staal is licht elastisch, en breekt niet zomaar. Bovendien neemt die elasticiteit door hitte alleen maar toe, op dat principe berust het smeedproces. Verhitten, en je kunt iets in vorm trekken, buigen, slaan, whatever. De constructie was veel te groot, en op te veel plaatsen verstevigd om door zo relatief weinig kerosine te worden verwoest. Nogmaals: hooguit de bovenkant had eraf mogen vallen. Staal breekt niet met veel lawaai, althans niet met het lawaai van zware explosies. Staal breekt sowieso alleen als het heel bros is (veel koolstof) en niemand bouwt een gebouw met koolstofrijk staal: het zou zo hard en bros zijn dat het niet meer kan meegeven in een harde windvlaag, en binnen no-time zou afbreken.quote:Maar wat waren dan die explosies die door brandweerlieden gehoord werden? Ik ben geen expert, dus ik moet het maar even bij speculeren houden. Kan het niet zo zijn dat die 'explosies' geen explosies waren, maar een falende constructie (falend als in bezwijkend). Neem een aantal falende plekken in de constructie en het gebouw kan zich uiteindelijk niet meer in stand houden en zal dus bezwijken.
Vliegtuigvleugels zijn gemaakt om enorme krachten te weerstaan als je in turbulentie terechtkomt. Bij grote crashes, waarbij een vliegtuig recht op een berg vliegt ofzo, zijn er altijd wat specifieke zaken die grotendeels intact worden teruggevonden: Cockpit, Vleugels, Landingsstel, motoren. Als er een vliegtuig op het pentagon was geklapt, waren er abosluut grotere beschadigingen links en rechts van het gat geweest waar de romp zou zijn doorgeschoten. Niet in de laatste plaats: de motoren. 6 ton staal en titanium versplintert niet, dat slaat minstens zulke gaten in een gevel als de romp.quote:Ook bij het Pentagon kan ik niet anders dan constateren dat er een vliegtuig ingevlogen is. Als ik bijvoorbeeld naar deze foto kijk, moet het wel een vliegtuig geweest zijn. Brandstof in de vleugels, de vleugels versplinteren op de facade, ontploffing en brand over zo'n aanzienlijke breedte.
Een 757 is een groot vliegtuig, van bijna 50 meter lang. Volgens jouw berekening is het dus in het minst gunstige geval op zeker 4 frames te zien. Zelfs al is het dan maar een wazige vlek, je zou kleuren kunnen zien, en de vorm van het staartvlak is niet te missen.quote:Wat betreft de beelden van de bewakingcamera die zijn vrijgegeven. Ik betwijfel of de volledige versie uberhaupt wel uitsluitsel zou geven. Snel rekensommetje. 'Iets' vliegt met pakweg 650 km per uur (400 mph) het Pentagon binnen. Omgerekend 180,5 meter per seconde. In het beste geval filmde de beveiligingscamera met 24 frames/seconde. In dat geval zou dat 'iets' per frame 7,5 meter verplaatst zijn. Een reeële aanname is 12-15 frames/seconde. Verplaatsing van het 'iets' per frame is in dat geval 15-12 meter. Gaan we er vervolgens ook nog vanuit dat de camera sowieso geen tv-kwaliteit heeft én is scherpgesteld op de voorgrond, dan durf ik te betwijfelen of de werkelijke tape een definitief antwoord zou geven.
ok, maar neem nou maar aan dat de VS dit echt wel vanuit strategisch oogpunt doet:quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:40 schreef Pundit_wannabe het volgende:
[..]
Olie in Afghanistan????
Um.
Nee.
Dat vind je daar echt alleen maar als import.
En St0mpie, uit het feit dat mijnheer De Ruiter ze niet allemaal op een rijtje heeft, volgt niet logischerwijze dat mijnheer Bush altijd de waarheid spreekt, hoor.
Wederom, lees mijn lange reply: verzwakking van de constructie, zodat je alleen nog maar een laatste duwtje nodig hebt op het moment dat je m echt laat instorten.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:08 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Whooptie-fucking-doo, waarom stort het gebouw dan vanaf boven in?
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wederom, lees mijn lange reply: verzwakking van de constructie, zodat je alleen nog maar een laatste duwtje nodig hebt op het moment dat je m echt laat instorten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |