abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:50:51 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35873008
Persconferentie van Mark Rutte gezien? Hij bevestigt volledig mijn beeld, en geeft me hoop dat zelfs ik op de VVD zou kunnen stemmen.
quote:
Ringo schreef vannacht:
Rutte zou mij kunnen overhalen VVD te stemmen. Nieuw type liberaal: niks geen verstokte conservatief maar iemand met heel pragmatische idealen en een postieve grondhouding tov mens en samenleving.
quote:
Ringo schreef vannacht ook:
Om ontopic te gaan: ik hoop dat de VVD een partij wordt die niet simpelweg de hand op de knip houdt, beschermheer van de economische elite, maar met doel- en zelfbewuste maatregelen het individu de mogelijkheid maar vooral de stimulans geeft, voor zijn eigen geluk te kiezen. Met alle middelen die er hier voorhanden zijn.
vast dit topic goed in de gaten gehouden, Mark.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:33:22 #77
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35874405
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:50 schreef Ringo het volgende:
Persconferentie van Mark Rutte gezien? Hij bevestigt volledig mijn beeld, en geeft me hoop dat zelfs ik op de VVD zou kunnen stemmen.
[..]

[..]

vast dit topic goed in de gaten gehouden, Mark.
Ik denk dat de VVD met Rutte probeert om hun eigen Wouter Bos te creëeren en ik betwijfel of dat succesvol zal zijn. Ik denk dat een Kamp meer stemmen zou trekken, maar die stelt zich vreemd genoeg niet kandidaat.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:39:24 #78
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35874565
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:33 schreef Plato1980 het volgende:
Ik denk dat de VVD met Rutte probeert om hun eigen Wouter Bos te creëeren en ik betwijfel of dat succesvol zal zijn. Ik denk dat een Kamp meer stemmen zou trekken, maar die stelt zich vreemd genoeg niet kandidaat.
Kamp heeft nu een gigantische verantwoordelijkheid, de Afghanistan-klus te klaren. Die kan het echt niet maken te kiezen voor het fractievoorzitterschap. En ik denk dat-ie er ook gewoon geen zin in heeft.

Je eerste opmerking: ik denk niet dat je het zó strategisch moet zien. Het is gewoon de jongere generatie die de oude links-rechts mentaliteit (babyboomers ) wil doorbreken en daarbij hun eigen partijpolitieke vestingmuren.
Bos breekt langzaam door naar rechts. Hij durft het alleen nog niet toe te geven.
Rutte breekt langzaam door naar links. Hij is daar iets duidelijker over.

En nogmaals: D'66 zit precies in het midden. Gedoemd te verdwijnen en als opvangruimte te dienen voor de dissidente vernieuwers uit zowel het linkse als het rechtse kamp.

Er hangt verandering in de lucht.
pi_35874823
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Er hangt verandering in de lucht.
Verdienste van Pechtold?
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:09:16 #80
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35875444
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:49 schreef Kjew het volgende:
Verdienste van Pechtold?
Ehh... nee.
Pechtold is hooguit een symptoom. Zeg maar, de zenuwen vlak voor de grote vakantie.
pi_35875881
Hmmz, ik zie net Rutte. Positief!
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:40:18 #82
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35883053
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:39 schreef Ringo het volgende:

Je eerste opmerking: ik denk niet dat je het zó strategisch moet zien. Het is gewoon de jongere generatie die de oude links-rechts mentaliteit (babyboomers ) wil doorbreken en daarbij hun eigen partijpolitieke vestingmuren.
Bos breekt langzaam door naar rechts. Hij durft het alleen nog niet toe te geven.
Rutte breekt langzaam door naar links. Hij is daar iets duidelijker over.
Ik denk dat de inhoudelijke verschillen tussen Bos en Rutte persoonlijk niet zo heel erg groot zijn en juist daarom betwijfel ik of het voor de VVD een goede zaak is om Rutte te kiezen.Of hij volgt zijn eigen politieke lijn en lijkt dan te veel op Bos, van wie hij het toch niet zal winnen denk ik. Of hij gaat geforceerd "rechts lullen" en aangezien dat niet zijn stijl is zal hij dan vermoedelijk onnatuurlijk overkomen en door de mand vallen.
pi_35883274
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:40 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Of hij gaat geforceerd "rechts lullen" en aangezien dat niet zijn stijl is zal hij dan vermoedelijk onnatuurlijk overkomen en door de mand vallen.
Zelfde gevaar dat Bos loopt... rechts denken, links lullen... Hypocriete indruk die hij maakt... Geef dan maar Rutte!
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:48:52 #84
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35883347
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:46 schreef Kjew het volgende:

[..]

Zelfde gevaar dat Bos loopt... rechts denken, links lullen... Hypocriete indruk die hij maakt... Geef dan maar Rutte!
Ik denk niet dat Bos rechtser is dan hij zich voordoet. Althans, hij behoort zeker niet tot de linkervleugel van de PvdA, maar zo doet hij zich ook niet voor denk ik.
pi_35935912
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:15 schreef Kjew het volgende:

[..]

"40 jaar Wiegel"
'Van de wieg tot het Orakel van Diever"
pi_35958256
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 00:14 schreef Steijn het volgende:
Wie is van Beek nou weer?
iedereen maar dan ook iedereen is beter dan die vreselijke van aartsen, wat kon die man lullen zonder ook maar iets informatiefs te melden. alsof het voor niemand anders interessant was om de ins en outs te kennen (stem nou maar gewoon voor europa)

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 13-03-2006 03:51:16 ]
Jusqu'ici tout va bien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')