abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35866323
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:00 schreef PLAE@ het volgende:

Had Wiegel tegenover Bos geplaatst. Dan had Wiegel hem in de pan gehakt. Dat had de PVDA zo'n 20 zetels gekost en dat had een links kabinet voorkomen!
Nou je moet het ook niet overdrijven Wiegel heeft z'n beste tijd er al even opzitten en was nooit van plan om terug te gaan Den Haag lullen vanaf de zijlijn is veel makkelijker natuurlijk .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35866339
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die van Beek kent niemand en dat is ideaal dan is de kans dat hij de partij schade berokkend ook erg klein. En als dank zit er vast een keer een staatssecretarisschap voor hem in .
Dat is ook het enige voordeel dat ik kan bedenken.
pi_35866354
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou je moet het ook niet overdrijven Wiegel heeft z'n beste tijd er al even opzitten en was nooit van plan om terug te gaan Den Haag lullen vanaf de zijlijn is veel makkelijker natuurlijk .
Toch had zo'n debat wel een keer mooi geweest, ik heb nog nooit een debat met Wiegel gezien namelijk.
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:03:52 #34
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35866355
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou je moet het ook niet overdrijven Wiegel heeft z'n beste tijd er al even opzitten
vind je?

Hij had een links kabinet kunnen voorkomen. Alhoewel ik er van overtuigd ben dat dat er toch niet van zal komen. De SP zal nog wel zakken in de peilingen en doet het altijd een stuk minder des te dichterbij we bij de verkiezingen zijn.
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:04:25 #35
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35866363
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Die elitaire dinosaurus, yeah right
uhm ja? Verbaal had hij Bos eruit gelult.
pi_35866381
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:03 schreef Steijn het volgende:

[..]

Toch had zo'n debat wel een keer mooi geweest, ik heb nog nooit een debat met Wiegel gezien namelijk.
Dat is waar . Het zou zeker vermakelijk zijn.
pi_35866386
Nou... naar mijn mening heeft Wiegel deze verkiezingen de VVD meer kwaad dan goed gedaan... Dat uit opiniepeilingen Wiegel nog als sterkste VVD-leider/fractievoorzitter/etc. wordt gezien lijkt me vooral vanuit de huidige kiezers te komen; denk dat er genoeg zijn die vanwege Wiegel zijn afgehaakt...
pi_35866420
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja... maar of dat de bedoeling is van zo`n debat... retoriek en een karikatuur maken van jezelf... Neh... Retoriek op zn tijd is niets mis mee, maar in deze hoeveelheid wordt het al gauw flauw...
pi_35866438
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:04 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

uhm ja? Verbaal had hij Bos eruit gelult.
Mwaw, ligt eraan of het debat in normale mensentaal of in elitaire grootspraak gevoerd zou worden.

Maar dat doet niet ter zake. Ik doelde meer op die zetels winnen van PvdA. Dat zou geen reet uitgemaakt hebben. Misschien dat ie wat weg sprokkelt bij CDA-stemmers ofzo. Maar significant minder Pvda-stemmers zouden er echt niet zijn als Wiegel wordt ingezet. Daarvoor is ie veel te elitair en praat hij in een taaltje wat 90% van het klootjesvolk toch niet (meer) begrijpt.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_35866439
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zo zie ik de debatten op tv eigenlijk altijd, als vermaak. Echt een keus maken mensen denk ik niet naar aanleiding van een TV-debat. Ik kijk voornamelijk vanwege de pittige opmerkingen en 'flames' over en weer.
pi_35866446
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:07 schreef Kjew het volgende:

[..]

Ja... maar of dat de bedoeling is van zo`n debat... retoriek en een karikatuur maken van jezelf... Neh... Retoriek op zn tijd is niets mis mee, maar in deze hoeveelheid wordt het al gauw flauw...
Klopt maar politiek is ook vermaak natuurlijk. Ik denk ook niet dat Wiegel zichzelf al te serieus neemt.
pi_35866479
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt maar politiek is ook vermaak natuurlijk. Ik denk ook niet dat Wiegel zichzelf al te serieus neemt.
Juist. Dat hoop ik ook, maar het feit dat een groot deel van de bevolking dat niet inziet zorgt alleen maar voor weerstand; hetzelfde effect als denk ik bij Van Aartsen het geval is.
pi_35866497
Wiegel moet gewoon een compilatie-DVD uitbrengen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:13:21 #44
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35866530
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Maar significant minder Pvda-stemmers zouden er echt niet zijn als Wiegel wordt ingezet. Daarvoor is ie veel te elitair en praat hij in een taaltje wat 90% van het klootjesvolk toch niet (meer) begrijpt.
We praten over hetzelfde klootjesvolk dat gisteren ineens weer naar de PVDA holde, 4 jaar geleden naar de leefbaren/lpf etc. Dat zou net zo hard naar Wiegel kunnen hollen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:13:54 #45
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35866545
"Leider" en VVD zou ook nogal eng moeten klinken en gelukkig is dat ook nog steeds een beetje zo. Een partij met een grote roerganger, daar moet je ergens anders voor zijn. Maar blijft natuurlijk wel dat het erg handig is een goed gezicht te hebben en dat is er nog steeds niet. Maar wie weet over een tijdje wel. Potentieel zat.
[KNE]-Mod
pi_35866573
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:11 schreef Steijn het volgende:
"40 jaar Wiegel"
pi_35866657
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:11 schreef Steijn het volgende:
! Dan zou er eerst ook in Diever eens wat moeten gebeuren.
pi_35866699
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:18 schreef du_ke het volgende:
! Dan zou er eerst ook in Diever eens wat moeten gebeuren.
Hoezo, is er nog niet genoeg materiaal dan? Overigens zou ik een DVD van van der Vlies ook wel kunnen waarderen.
pi_35866760
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:20 schreef Steijn het volgende:

[..]

Hoezo, is er nog niet genoeg materiaal dan? Overigens zou ik een DVD van van der Vlies ook wel kunnen waarderen.
Op zich wel ja .
Van der Vlies maar die mag hem zelf niet kijken . Wel leuk hoe die zich in 25 jaar kamer ontwikkeld denk ik.
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:33:05 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35866915
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 00:57 schreef SjonLok het volgende:
Trouwens, Rutte lijkt me wel een geschikte vent voor de klus.
Mij ook. Rutte zou mij kunnen overhalen VVD te stemmen. Nieuw type liberaal: niks geen verstokte conservatief maar iemand met heel pragmatische idealen en een postieve grondhouding tov mens en samenleving.

Wat zijn eigen beleidsterrein betreft (onderwijs): hij erkent de problemen binnen het Nederlandse (hoger) onderwijs, maar hamert vooral op de eigen verantwoordelijkheid van studenten in plaats van zich in te graven in procedurele/financiële kwesties of de zwartepiet telkens neer te leggen bij universiteits- of schoolbesturen. Geen mededogen met de ingebakken klaagmentaliteit, maar gewoon zélf je poten uit de mouwen steken. Grijp je kans, dat idee.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_35866946
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:33 schreef Ringo het volgende:
heel pragmatische idealen
Botst dat niet?
pi_35867042
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat zijn eigen beleidsterrein betreft (onderwijs): hij erkent de problemen binnen het Nederlandse (hoger) onderwijs, maar hamert vooral op de eigen verantwoordelijkheid van studenten in plaats van zich in te graven in procedurele/financiële kwesties of de zwartepiet telkens neer te leggen bij universiteits- of schoolbesturen. Geen mededogen met de ingebakken klaagmentaliteit, maar gewoon zélf je poten uit de mouwen steken. Grijp je kans, dat idee.
Aah, al een tijdje klaar zeker... net als Rutte zelf...
Grote problemen liggen imo wel degelijk bij besturen. Niet dat studenten zelf geen verantwoordelijkheid dienen te nemen... Rutte praat er te gemakkelijk over. Afgezien van dit beleid lijkt het me sowieso geen goed keus voor het lijsttrekkerschap, op dit moment...
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:41:33 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35867066
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:34 schreef Steijn het volgende:
Botst dat niet?
Neuh, niet echt. Misschien een onzuivere woordkeus.

Wat ik bedoel:
je kan willen dat de mens alle beschikbare middelen inzet om zichzelf en de wereld te verbeteren, of verbitterd dromen van Utopia en daar je radicale plannen op baseren.
Ik kies voor het eerste.
pi_35867094
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Neuh, niet echt. Misschien een onzuivere woordkeus.

Wat ik bedoel:
je kan willen dat de mens alle beschikbare middelen inzet om zichzelf en de wereld te verbeteren, of verbitterd dromen van Utopia en daar je radicale plannen op baseren.
Ik kies voor het eerste.
Met alleen "willen" kom je er ook niet; dat leidt meestal tot dwingen en dat is niet liberaal.
pi_35867156
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:43 schreef Kjew het volgende:
Met alleen "willen" kom je er ook niet; dat leidt meestal tot dwingen en dat is niet liberaal.
Geef mensen gewoon de vrijheid zelf te kiezen wat ze met hun leven doen, dan komt er geen dwang aan te pas en bereik je denk ik toch dat een hoop mensen net een stapje harder gaan lopen. Dwang is dom, het is altijd het best als het beoogde gedrag automatisch voortvloeit uit de maatregelen die je neemt. Dan hoef je namelijk geen middelen in te zetten om die dwang te kunnen uitoefenen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:46:43 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35867162
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:40 schreef Kjew het volgende:
Aah, al een tijdje klaar zeker... net als Rutte zelf...
Integendeel. Net opnieuw begonnen. Avondstudie, zelf betalen, combineren met een baan overdag.

Bovendien: als ik kijk naar mijn eigen motivatie tijdens mijn eerste studie (afgerond maar pas na acht jaar ) denk ik dat ik niet, ondanks de lange studietijd, optimaal mijn mogelijkheden heb benut. Simpelweg omdat ik teveel in de watten ben gelegd en er niemand was die me achter mijn reet aanzat.
Wil niet zeggen dat ik precies in 4 jaar klaar had willen zijn, geen flitsstudie zonder verdieping, maar het studeren ging wel érg gemakkelijk, in de zin dat middelmatigheid onder studenten eerder regel dan uitzondering was en niemand zich daar iets van leek aan te trekken.
pi_35867182
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:46 schreef Steijn het volgende:

[..]

Geef mensen gewoon de vrijheid zelf te kiezen wat ze met hun leven doen, dan komt er geen dwang aan te pas en bereik je denk ik toch dat een hoop mensen net een stapje harder gaan lopen.
Dat is het goede punt.
pi_35867223
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Integendeel. Net opnieuw begonnen. Avondstudie, zelf betalen, combineren met een baan overdag.

Bovendien: als ik kijk naar mijn eigen motivatie tijdens mijn eerste studie (afgerond maar pas na acht jaar ) denk ik dat ik niet, ondanks de lange studietijd, optimaal mijn mogelijkheden heb benut. Simpelweg omdat ik teveel in de watten ben gelegd en er niemand was die me achter mijn reet aanzat.
Wil niet zeggen dat ik precies in 4 jaar klaar had willen zijn, geen flitsstudie zonder verdieping, maar het studeren ging wel érg gemakkelijk, in de zin dat middelmatigheid onder studenten eerder regel dan uitzondering was en niemand zich daar iets van leek aan te trekken.
Voor studenten die na 1999 zijn begonnen met studeren is het allemaal al weer een stuk strenger geworden, ik denk dat hij daar op doelt. De oude garde heeft relatief makkelijk en relaxed kunnen studeren maar wil vervolgens wel dat de huidige studenten steeds harder gaan studeren.
pi_35867284
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nou en. Ik vind het zo`n bullshit om op het moment dat je klaar bent dit soort conclusies te trekken... voor de volgende generatie studenten. Tenslotte heeft Rutte zelf 7 jaar over zn studie gedaan... (ik 6,5... en nu bezig met nog 2 jaar extra nieuwe studie..). Adviseren niet naast de studie te werken, maar CV-zaken te doen en bij te lenen... daar zitten student in deze tijd en dit land echt op te wachten... Maar goed, dit topic gaat niet over Rutte`s beleidsideeen.
pi_35867314
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:50 schreef Steijn het volgende:

[..]

Voor studenten die na 1999 zijn begonnen met studeren is het allemaal al weer een stuk strenger geworden, ik denk dat hij daar op doelt. De oude garde heeft relatief makkelijk en relaxed kunnen studeren maar wil vervolgens wel dat de huidige studenten steeds harder gaan studeren.
Juist. Zelf ook in 1999 begonnen; dit was al de nieuwe, strengere situatie. Gemakkelijk praten voor de oude garde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')