Laatste keer, en het is meerdere malen geroepen, en dat ga je nog wel merken als je op eigen benen komt te staan, er zijn meer lasten per maand dan alleen je prakkie eten.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:05 schreef McCarthy het volgende:
[..]
er is bijstand in dit land. Ruim 800 voor een alleenstaande. En daar kan je dus met het groostte gemakt eten van kopen.
http://www.roosendaal.nl/dspage.asp?objectid=1838
Is onjuist. 800 euro is bijstand voor een alleenstaande ouder.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:05 schreef McCarthy het volgende:
[..]
er is bijstand in dit land. Ruim 800 voor een alleenstaande. En daar kan je dus met het groostte gemakt eten van kopen.
http://www.roosendaal.nl/dspage.asp?objectid=1838
quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:03 schreef McCarthy het volgende:
[..]
kerel, je dacht toch niet dat overheden die belasting niet misbruikten om flink te cashen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar in dit topic gaat het om het vreten. Het is spotgoedkoop.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Laatste keer, en het is meerdere malen geroepen, en dat ga je nog wel merken als je op eigen benen komt te staan, er zijn meer lasten per maand dan alleen je prakkie eten.
Langdurige ziekte enzo..quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:01 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja precies, als er een groep is die mag zeuren zijn het de studenten wel, maar die hoor je niet. Nee degene die je hoort zijn de mensen die wonen in een sociale huurwoning a 200 euro per maand. Ik denk dat er gewoon sprake is van een verschil in mentaliteit. De bijstandstrekker wijt zijn slechte financieele positie aan de staat, de student wijt zijn slechte financieele situatie aan zijn investering die hij doet in zijn toekomst. Met die eerste redenering heb ik weinig op, zoek een baan of ga een opleiding volgen net als die student. Maar doe in ieder geval iets om uit die situatie te geraken in plaats van te gaan zitten klagen. Ik negeer dit soort mensen gewoon, ze hebben geen enkel recht om te klagen.
Ik ook?quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zoek een bijbaantje, ga ervoor, gooi passie in je sollicitatie, overtuig de bedrijfsleider en je hebt je bijbaan!
En anders mag je hier weleens komen eten hoor
nee, een ouder krijgt ruim 1000quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is onjuist. 800 euro is bijstand voor een alleenstaande ouder.
Een alleenstaande krijgt 50% van het minimumloon als Bijstand.![]()
Misschien een ideetje om geen kinderen te nemen als je een uitkering hebt?quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Dan heb ik het er nog niet eens over als je kinderen hebt (krijg je wel iets meer uitkering, maar niet zoveel meer dat je fatsoenlijk eten kan kopen voor het kind, en kleding kan kopen en de schoollasten kan betalen).
McCarthy je hebt gelijk!quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:08 schreef McCarthy het volgende:
[..]
maar in dit topic gaat het om het vreten. Het is spotgoedkoop.
waarom? ik heb het primair over eten. Ik constateer dat het spotgoedkoop isquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:07 schreef EvilFaith het volgende:
Ga nou eens 1x ook aan andere dingen dan eten?! Tuurlijk kan je van je uitkering voldoende eten kopen voor een maand, maar men leeft niet alleen van eten!! Kleren, schoolgeld, gas, water, licht, huur, kleren zo nu en dan....betrek al die zaken nou ook eens in je punt.
Misschien een ideetje dat je al kinderen zou kunnen hebben als je per ongeluk in een uitkering terecht komt?quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:09 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Misschien een ideetje om geen kinderen te nemen als je een uitkering hebt?
Of om maar niet onder een vrachtwagen te lopen als je al een gezinnetje hebtquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:09 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Mooi, dan kan de studiefinanciering verder omlaagquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:10 schreef McCarthy het volgende:
[..]
waarom? ik heb het primair over eten. Ik constateer dat het spotgoedkoop is
Natuurlijk. Zoiets kan niet aan vraag en aanbod liggen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:58 schreef McCarthy het volgende:
[..]
een dure stad? Dat is dus de schuld van de overheden
haha als dat alles was wat je zei was dit topic niet zo lang geworden. het gaat erom dat je daaruit concludeert dat mensen niet arm hoeven te zijn als ze maar dat goedkope eten kopen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:10 schreef McCarthy het volgende:
[..]
waarom? ik heb het primair over eten. Ik constateer dat het spotgoedkoop is
De basisbedragen zijn 50% van het minimumloon voor een alleenstaande, en 70% van het minimumloon voor een alleenstaande ouder.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:09 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee, een ouder krijgt ruim 1000
het staat er echt goed hoor
het is al minder dan bijstandquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mooi, dan kan de studiefinanciering verder omlaag![]()
Als je een baan hebt en kinderen dan neem ik aan dat je wat spaart en je goed verzekert. Maar ik ben een hele rare in die dingen hoor.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Misschien een ideetje dat je al kinderen zou kunnen hebben als je per ongeluk in een uitkering terecht komt?
Ja, tuurlijk niet. Je weet toch dat de kale huur en de grondprijzen overal in Nederland exact even hoog/duur zijn?quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk. Zoiets kan niet aan vraag en aanbod liggen.
sparen gaat lastig als je niks overhoudt in de maand.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Als je een baan hebt en kinderen dan neem ik aan dat je wat spaart en je goed verzekert. Maar ik ben een hele rare in die dingen hoor.
quote:
Het geboortetekort berokkent nu al schade aan onze economie...quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:09 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Als je het minimumloon verdient, en je hebt al die vaste lasten én kinderen dan zal er weinig te sparen zijn vrees ik zoquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Als je een baan hebt en kinderen dan neem ik aan dat je wat spaart en je goed verzekert. Maar ik ben een hele rare in die dingen hoor.
Ja, tuurlijk. Van een laag tot modaal loon kun je makkelijk 3 kinderen onderhouden, de hypotheek aflossen, elk jaar een weekje Ardennen doen, 2x per jaar met z'n allen naar de bios en dan ook nog lekker een paar honderd euro per maand op zij zetten en een topverzekering hebbenquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Misschien een ideetje om geen kinderen te nemen zolang je minimumloon verdient?quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:14 schreef Tomatenboer het volgende:
Als je het minimumloon verdient, en je hebt al die vaste lasten én kinderen dan zal er weinig te sparen zijn vrees ik zo(en dat is dan sowieso te weinig om volledig van te kunnen leven voor een langere periode).
onzinquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het geboortetekort berokkent nu al schade aan onze economie...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |