Hopen van niet.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:12 schreef Cart_man het volgende:
Ik weet trouwens zeker dat wanneer jullie doorgaan, een Italiaanse club de tegenstander wordt.
Zorgen dat je eerst met 2-0 voorkomt. Uit weer?quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:14 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Hopen van niet.
Scoren ze er 1 en dan met zn alleen naar achter gaan.
t Is de UEFA, dus dat lijkt me uitgesloten..quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:14 schreef M0NTANA het volgende:
Is het eigenlijk een open loting? Kan iedereen tegen elkaar loten?
Dit keer wel volgens mij.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
t Is de UEFA, dus dat lijkt me uitgesloten..
Idd, we staan er zelfs niet eens goed voor.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:20 schreef Kang-He het volgende:
Laten we eerst maar langs Inter komen voordat we ons zorgen gaan maken wat er morgen uit de koker komt.
1 keer kan genoeg zijnquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:36 schreef Robar het volgende:alsof het uitmaakt wat er uit de koker komt.
Ik zie Ajax niet zo snel twee keer scoren tegen Inter in Milaan.
Ik zie Ajax ook niet de nul houdenquote:
Batman?quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:41 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik zie Ajax ook niet de nul houden
Maar goed, ik zie ook weleens "een man met een zwarte cape" in mijn koffie
Zorro natuurlijk, eikelquote:
Wie weet.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:51 schreef Robar het volgende:
[..]
Zorro natuurlijk, eikel
Maar even serieus . .
Ik denk gewoon niet dat Ajax de nul houdt.
Daarvoor is de verdediging gewoon nog niet sterk genoeg.
Of hun aanval gewoon te goed.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:51 schreef Robar het volgende:
[..]
Zorro natuurlijk, eikel
Maar even serieus . .
Ik denk gewoon niet dat Ajax de nul houdt.
Daarvoor is de verdediging gewoon nog niet sterk genoeg.
Het resultaat blijft hetzelfde.quote:
Nee, ik denk dat Ajax óók met iedereen in vorm niet op zeker de 0 kan houden tegen Inter. Figo is een slap aftreksel van wie hij ooit was, maar kan toch nog een balletje binnenkrullen of een penalty veroorzaken. Cruz vind ik ook middelmaat, maar blijft irritant en gevaarlijk en Adriano is gewoon voorspelbaar onvoorspelbaar en is snel en heeft een kanonskogel in de benen. Martins vind ik maar mwamwa, hij is alleen retesnel en alleen daarom gevaarlijk.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:00 schreef Robar het volgende:
[..]
Het resultaat blijft hetzelfde.
Maar Figo is niet meer zo briljant als hij geweest is.
Adriano is dan weer wel een klasse apart.
Cruz vind ik ook niet werelds.
Nee, ik denk eerder dat het aan klasse ontbreekt bij de Ajax verdediging.
Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:12 schreef DutchSoldier het volgende:
Laten we nou niet te hard van stapel lopen he. Eerst dinsdag maar eens winnen. Nog meer Fok!ers die naar Milaan gaan?
quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:56 schreef Da_Sandman het volgende:
&^)*&%*&^$*%
Ik dacht dat de kaartverkoop voor Inter uit tot en met zaterdag was, morgen was de planning er om te gaan...
Is dat tot gisteravond 18.00 geweest
Oee das genaaid, nou als ik overlijd voor dinsdag (*klopt af) mag jij mijn kaartje overkopenquote:
Ja ikkequote:Op donderdag 9 maart 2006 14:12 schreef DutchSoldier het volgende:
Laten we nou niet te hard van stapel lopen he. Eerst dinsdag maar eens winnen. Nog meer Fok!ers die naar Milaan gaan?
Ik zeg doen. Beetje sarcasme mag toch welquote:Op donderdag 9 maart 2006 00:35 schreef Saekerhett het volgende:
Moeten we nog een spandoek maken voor zaterdag met de tekst 'GROETEN UIT DE CHAMPIONS LEAGUE' erop?
Lullig? In Milaan? Door een doelpunt van een oud-Feyenoorder bedoel je? Beetje déjà vu-gevoel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:58 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik zeg doen. Beetje sarcasme mag toch wel.
We gaan trouwens op een lullige manier in Milaan winnen.
Eigen doelpunt door een oud-feyenoorder is ook goed. Toch wel liever zelf door Klaas Jan.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:09 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Lullig? In Milaan? Door een doelpunt van een oud-Feyenoorder bedoel je? Beetje déjà vu-gevoel.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:11 schreef Da_Sandman het volgende:
In ieder geval kan Chris niet meer uitglijden...
quote:Column: Huntelaar bezorgt Ajax speelplezier 9 maart 2006
door Marco S.
Amsterdam, het is 5 maart. Ajax is weer terug. "Heerlijk!", zo stelde analyticus Jan Mulder op de vraag van Wilfred Genee tijdens Talpa's voetbalprogramma De Wedstrijden of Ajax weer terug is na de met 6-0 gewonnen voetbalshow in De Arena tegen Sparta. En ja, ik sluit me bij Jan Mulder aan: Ajax is weer terug, tenminste, de basis is weer terug.
Plezier hebben in hetgeen wat je doet, inzet geven totdat je erbij neer valt en je goed opstellen in het veld voor een optimale uitvoering van de tactiek. Dat zijn toch een paar basisprincipes waaraan je kunt zien of een ploeg de vorm te pakken heeft of niet. Maar vaak zijn daar zeer bekwame spelers voor nodig. En Ajax heeft er sinds de winterstop één in het team zitten, namelijk niemand minder dan Klaas-Jan Huntelaar! The Hunter is dit seizoen on fire met 27 doelpunten uit 27 wedstrijden. Dat is een gemiddelde waaraan je kunt zien dat de Fries een topspits is en nog een hele grote gaat worden.
Nu moeten we ook weer niet onszelf van de stoel afblazen, want de tegenstanders van Ajax de afgelopen periode waren allemaal een prooi voor de Amsterdammers. Vooral met iemand als Klaas-Jan in de gelederen. Wel moet je het toch maar even doen, dus zeker een duim voor de selectie, want ze waren helemaal uit vorm. Wat Sparta liet zien was niet voor voetballiefhebbers bestemd: geen tactiek, geen inzet en geen kwaliteit. En ja, dan scoort zelfs onze Nourdin Boukhari al snel. Vervolgens maakt de linkermiddenvelder ook nog snel een tweede doelpunt. Het zit Ajax mee, het spel gaat lekker en de goals gaan als een tierelier. Dan is ook zelfs in de vaak als 'betonnen bak' bestempelde Arena een goede sfeer te beproeven.
Vooral nadat Huntelaar scoorde na een perfect afgemeten voorzet van Mauro Rosales, die trouwens ook goed begint te draaien, was het publiek helemaal blij. En Ajax ging de tweede helft lekker verder. Eerst had Markus Rosenberg een goede actie, waarna hij een goede voorzet afleverde, die Thomas Vermaelen als een topper afmaakte. Deze Belg ontwikkelt zich ontzettend goed en verdient een compliment, want we hebben een grote verdediger in wording in huis. Daarna laat weer 'Magic Markus' zijn kunsten zien en legt de bal heerlijk klaar voor Klaas-Jan, die hem zelfs al liggend erin weet te krijgen. De voetbalshow gaat verder: vele mooie combinaties volgen en Hedwiges Maduro eist een hoop ballen op, zo dwingt ook dit 21-jarige talent een pluim af.
Dan laat Huntelaar wederom zijn kwaliteiten zien. De nuchtere jongen pakt de bal bij een vrije trap van Rosales af en zegt: 'ik neem hem'. Mauro gaat nog in discussie, maar de rechtsbuiten legt het af tegen de spits. Alleen zoals Johan Cruijff en Marco van Basten het deden: een bal zo maar opeisen. En de bluf straalde er heerlijk vanaf. Huntelaar weet wat hij wil en dat is slagen bij Ajax en prijzen pakken. En een prijs heeft hij alweer op zak, want de vrije trap is tot Doelpunt van de Week bekroond.
Op het scorebord staat inmiddels 6-0. Maar het had nog kunnen uitlopen naar misschien wel dubbele cijfers. Dat lukte dan toch net niet. Het enige mindere moment in de wedstrijd is de penalty voor Jason Oost door een tackle van Maduro. Maar het is een wonder dat ook Maarten Stekelenburg zich eens van zijn goede kant laat zien en de zwak ingeschoten pingel stopt!
Als je ziet hoe Klaas-Jan lacht, dan moet je ook lachen. Je ziet dat hij de jongens meeneemt naar een hoger niveau. De Ajacieden hebben weer het gevoel dat ze de bal kwijt kunnen aan een topspits. Een spits die belangrijk is en het bovendien het verschil weet te maken. En dan zie je dat Ajax toch aardig kan voetballen. Alleen blijkbaar moet de beleving ook goed zijn en sinds de komst van Huntelaar is ook dat in orde! Ajax is terug!
kan geen vrij krijgenquote:Op donderdag 9 maart 2006 14:12 schreef DutchSoldier het volgende:
Is wel een eindje hoor voor de bonnefooi. Wel en prachtige stad met een prachtig stadion natuurlijk.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Fuck ik baal van Milaan zeg...
Dan maar op de bonnefooi, wie weet...
Lukt zeker wel. Wil je een adres van een oke hotel, niet te duur? Misschien kan ik ook nog wel aan kaartjes komen, Inter vak dan wel denk ik. Mail maar effe.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Ajax.nl meldt:quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Beter niet gokken, bel even met Ajax Supporterszaken, wellicht valt er nog iets te regelen.quote:Advies reis uitwedstrijd Internazionale
Op dinsdag 14 maart speelt Ajax uit tegen Inter Milaan. De voorverkoop voor deze wedstrijd is al enkele weken geleden begonnen, en zal woensdag 8 maart eindigen. Wij adviseren alle Ajax-supporters om niet naar Italie af te reizen zonder omwisselbiljet.
In Italie is het alleen mogelijk om kaarten te kopen met een geldig legitimatie bewijs. Mensen met een Nederlands legitimatiebewijs zullen ter plekke geen kaart voor deze wedstrijd kunnen kopen. Supporters die alsnog een kaartje willen kopen kunnen tot en met woensdag 8 maart alleen terecht bij de Ajax supportersbalie, je dient wel in het bezit te zijn van een seizoenkaart of een clubkaart van Ajax.
Let op: Indien u in het bezit bent van een kaartje anders dan het bezoekersvak, zult u niet worden toegelaten in het stadion.
Natuurlijk, dit is ook gewoon bangmakerij, maar één telefoontje naar Ajax Supporterszaken kan het ook al oplossen, dus waarom niet?quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:48 schreef Cart_man het volgende:
Kaartjes koop je daar voor een schijntje bij zwart handelaren. En de Italiaanse politie laat jou echt wel het uitvak opgaan, ook al heb je er geen kaart voor.
ajax wil zo min mogelijk problemen krijgen en dus brengen ze dit soort berichten uit...
Omdat je dan een eurootje of 30 te veel betaald.quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk, dit is ook gewoon bangmakerij, maar één telefoontje naar Ajax Supporterszaken kan het ook al oplossen, dus waarom niet?
Er komen er nu 2 op stage dus wie weet wordt dat wat.quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:21 schreef Houniet het volgende:
De leiding van Ajax gaat niet voor niets naar Zuid Afrika. Ik hoop dat ze de boel opdoeken. Er is veel te weinig uitgehaald voor het geld wat er besteed is. Wel jammer voor die mensen daar. Wat hebben we er nu eigenlijk aan gehad? Pienaar
Maar het is al jaren zo. Steeds een paar op stage is niet genoeg lijkt me. Ze stoppen er volgens mij zoveel geld in.. Je kan zo invullen wat je met dat geld beter had kunnen doenquote:Op donderdag 9 maart 2006 16:26 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Er komen er nu 2 op stage dus wie weet wordt dat wat.
Gewoon op de bonnefooi naar Milaan gaan. Zeker weten dat je aan een kaartje kunt komen. En die kaartjes zijn nog een stuk goedkoper ook. En je komt ook makkelijk het uitvak in. Zo heb ik het al 2 keer gedaan in Milaan. En ook dit jaar reizen wij zonder kaartje af naar Milaan.quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Degene met wie ik zou gaan vliegt voor beroep, dus die is meer boven dan op de grond...
Reken dit jaar wel op wat strengere controlesquote:Op donderdag 9 maart 2006 16:39 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Gewoon op de bonnefooi naar Milaan gaan. Zeker weten dat je aan een kaartje kunt komen. En die kaartjes zijn nog een stuk goedkoper ook. En je komt ook makkelijk het uitvak in. Zo heb ik het al 2 keer gedaan in Milaan. En ook dit jaar reizen wij zonder kaartje af naar Milaan.
Ja ik weet het, maar ik verdom het om 55 euro voor die kutwedstrijd te betalen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:50 schreef JaWi het volgende:
[..]
Reken dit jaar wel op wat strengere controles.
En terecht, gelijk heb je. Maar zeg niet dat je het niet wistquote:Op donderdag 9 maart 2006 16:51 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Ja ik weet het, maar ik verdom het om 55 euro voor die kutwedstrijd te betalen.
Ja nogalquote:
Ja leuk, maar verder heeft hij nog helemaal niets gepresteerd bij die noord-duitsers.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:57 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
mwoah, vorige week had ie de winnende goal
Dat is ook roodquote:Op donderdag 9 maart 2006 18:04 schreef Black-Death het volgende:
Het waren trouwens twee gele kaarten van De Jong volgens UEFA.com
quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:03 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Ja leuk, maar verder heeft hij nog helemaal niets gepresteerd bij die noord-duitsers.
Ja, maar dus geen direct rood, dus het valt nog relatief meequote:
Nigeel de Jongquote:Op donderdag 9 maart 2006 18:10 schreef jna het volgende:
HIj heeft in bijna elke wedstrijd al een gele kaart gehad.
Van een speler die zo goed als nigel is, mag je toch minstens verwachten dat hij elke wedstrijd een hattrick maakt? Of is hij toch niet zo goed als hij zelf denkt?quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:08 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]wat had ie nu dan al allemaal gepresteerd moeten hebben?
overdrijven is ook een vakquote:Op donderdag 9 maart 2006 18:28 schreef the_hunter het volgende:
[..]
Van een speler die zo goed als nigel is, mag je toch minstens verwachten dat hij elke wedstrijd een hattrick maakt? Of is hij toch niet zo goed als hij zelf denkt?![]()
Ik ben blij dat hij weg is![]()
Tuurlijk overdrijf ik.quote:
hij speelt er ook pas net....quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:03 schreef Gelderland het volgende:
idd, en die winnende-goal is wel mooi maar ook gewoon geluk...hij presteerd daar ook onder de maat
Hij doet verdraaid weinig.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:19 schreef twi het volgende:
Waar komt al dat gezeur over Juanfran eigenlijk vandaan? Is dat een trend sinds Utrecht thuis, of komt dat voort uit z'n trainingsinspanningen ofzo?
Lijkt me prima ideequote:Op donderdag 9 maart 2006 23:28 schreef Radegast het volgende:
NEC wil volgend seizoen Kenneth Vermeer huren.
quote:Van Geel wil naar selectie van 23 a 24 man
Martin van Geel heeft in het Algemeen Dagblad gezegd dat Ajax werkt naar een selectie van ongeveer 23 a 24 man. Verder verklaarde de technisch directeur dat er nog geen concrete interesse is getoond.
'Ajax heeft zich momenteel niet officieel bij een speler gemeld voor een eventuele transfer', zei Van Geel. Verder wist de technisch directeur te melden dat Ajax nog wel actie gaat ondernemen, maar dat het halen van Joris Matthijsen moeilijk wordt.
quote:9/3/2006 - AD: 'Kansen op definitieve transfer Juanfran klein'
Het Algemeen Dagblad meldt dat de kans erg klein is dat Ajax Juanfran definitief zal aantrekken door de optie tot koop te lichten. 'De Spaanse huurling verloor zijn plek aan Urby Emanuelson en loopt al weken ongeïnspireerd rond.'
Wordt tijd ook.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:29 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Lijkt me prima idee![]()
Goed voor zijn ontwikkeling
dat ie zich gaat ontwikkelen bedoel je?quote:
Eensch.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 08:28 schreef Suijk het volgende:
Dat 'ie aan spelen toekomt (en zich dus verder ontwikkelt inderdaad)
quote:Ajax kijkt alvast vooruit
AMSTERDAM - ‘Ik kijk liever naar morgen dan naar vandaag'', zei Danny Blind vastbesloten bij zijn aanstelling, ...
... bijna een jaar geleden. Dankzij een reeks dramatische resultaten, vertrekkende spelers en gehannes met zijn speelstijl, kwam het er amper van. De coach was zó druk met brandjes blussen dat er nooit tijd was voor een grondige verbouwing.
Nu pas is er gelegenheid om de waan van de dag af en toe los te laten. Ajax is nog niet zeker van de play-offs en zaterdag wacht de loodzware topper tegen PSV, maar het schip vaart in elk geval weer. Ajax won vijf keer op rij in de competitie en acteerde tussendoor verdienstelijk tegen Inter. Niet toevallig met overwegend spelers die ook volgend seizoen nog beschikbaar zijn. ,,De komende wedstrijden worden een interessante graadmeter'', aldus Blind. ,,PSV-thuis en de uitwedstrijden tegen Inter en FC Groningen bieden een mooie uitdaging. In dat soort wedstrijden kun je zien waar we staan.''
Dat laatste weegt óók zwaar richting het komende seizoen, want Ajax kan zich niet nóg een jaar vol teleurstelling permitteren. Een overgangsjaar bestaat niet in Amsterdam, benadrukt Martin van Geel dan ook steevast. Dat de club komend seizoen een vrijwel compleet elftal moet vervangen, verandert daar volgens de technisch directeur niets aan. Naast de negen aflopende contracten, dreigen ook Angelos Charisteas en Zdenek Grygera aan te sturen op een vertrek. De Griek omdat hij nog amper perspectief ziet achter Klaas Jan Huntelaar, de Tsjech omdat hij toe denkt te zijn aan een nieuwe uitdaging. Ajax gaat binnenkort weliswaar rond de tafel zitten met de verdediger, de club heeft met Jaap Stam al een opvolger in huis.
Daarnaast werden Kenneth Perez, Dennis Gentenaar en Michael Krohn-Dehli vastgelegd, Huntelaar kwam tussentijds voor een zak vol miljoenen. Toch is de puzzel nog niet compleet. ,,We willen werken aan een selectie van 23 of 24 spelers'', aldus Van Geel. ,,Financieel is er nog wel wat mogelijk om het één en ander te doen. We zijn nog niet klaar, dat is duidelijk.''
Op papier is dat aantal van 24 selectiespelers weliswaar bereikt (zie graphic), de Ajax-selectie kent nog volop weke plekken, met name achterin. Naast Charisteas en Grygera, valt ook Juanfrán zo goed als zeker weg te strepen. De Spaanse huurling verloor zijn plek aan Urby Emanuelson en loopt al weken ongeïnspireerd rond. Ajax bedong bij Besiktas een optie tot koop voor Juanfrán, maar de kans wordt steeds kleiner dat deze wordt gelicht.
Ook op de rechtsbackpositie is de spoeling dun, nu Hatem Trabelsi definitief vertrekt. Thomas Vermaelen is de enige linksbenige centrumverdediger die over is, talent Robbert Schilder niet meegerekend. De link met AZ-verdediger Joris Mathijsen was snel gelegd, maar Van Geel acht de international niet haalbaar.
,,Ik denk dat Joris de sprong gaat maken naar een Europese topclub'', aldus de directeur. Van Geel rekent evenmin op Denny Landzaat, die zijn zinnen heeft gezet op het buitenland. ,,We zijn druk bezig, maar we hebben ons nog voor geen enkele speler officieel gemeld’’, zegt Van Geel.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Wanneer gaat N'kufo nou tekenen Sandman
Inderdaad, Urby is namelijk zeer kwetsbaar als hij een echte buitenspeler tegenover zich krijgt.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:53 schreef Jasza het volgende:
Hmz Juanfran heeft het zelf verkloot door ze instelling de laatste weken, maar Urby is zeker beter maar ik vraag me af of die niet beter op het middenveld kan.
Moet je bij DB voor zijn!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Wanneer gaat N'kufo nou tekenen Sandman
Gelukkig kom je die bijna niet meer tegen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:32 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Inderdaad, Urby is namelijk zeer kwetsbaar als hij een echte buitenspeler tegenover zich krijgt.
Behalve zaterdag en Farfán is toch wel een lastige.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:04 schreef Robar het volgende:
[..]
Gelukkig kom je die bijna niet meer tegen.
En de buitenspelers die hij in Nederland tegenkomt kan hij in principe allemaal hebben.
In ieder geval doet hij het stukken beter dan Jua
Is dat een echte buitenspeler?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:07 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Behalve zaterdag en Farfán is toch wel een lastige.
Ik teken ervoorquote:Dit geldt natuurlijk voor alle competities. Ook in Nederland is een soortgelijk scenario denkbaar. Stel dat Ajax de Champions League wint, maar er in de Eredivisie niet in slaagt de play-offs voor de Champions League als winnaar te beëindigen, dan zullen de Amsterdammers tóch dat deelnamebewijs voor de Champions League ontvangen. Dat gaat dan ten koste van het ticket voor de winnaar van de play-offs. Die winnaar zal in dat geval dus gewoon uitkomen in de UEFA Cup.
Play-offs winnen we toch wel, AZ en Feyenoord hebben hun hoogtepunt dit seizoen al gehad, Ajax is juist nog aan het groeien. Eerst AZ verslaan, daarna in Kuip CL-ticket binnenhalen.quote:Dit geldt natuurlijk voor alle competities. Ook in Nederland is een soortgelijk scenario denkbaar. Stel dat Ajax de Champions League wint, maar er in de Eredivisie niet in slaagt de play-offs voor de Champions League als winnaar te beëindigen, dan zullen de Amsterdammers tóch dat deelnamebewijs voor de Champions League ontvangen. Dat gaat dan ten koste van het ticket voor de winnaar van de play-offs. Die winnaar zal in dat geval dus gewoon uitkomen in de UEFA Cup.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |