STOP DAAR.quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:47 schreef Yusinkwon het volgende:
Beetje vaag hé, hier komt de uitleg
Ik heb kortelings nog een betere gehoord. Jezus is ook een dergenen, en hij leeft natuulijk nog!quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:47 schreef Yusinkwon het volgende:
[..]
Hoe leg jij Lukas 9, vers 27 uit:
Denk dat hier de opstanding vd gemeente mee bedoeld wordt, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik knip je uitleg. Maar, ik vind deze vergezocht. Het lijkt me meer een oproep voor de mensen van die tijd en dat moment. (Laat ons wederkeren. Hij zal ons, Ja, wij willen.) Om er dan een profetische uitleg aan te verbinden lijkt me gepraat achteraf.quote:En kun je aanwijzen waar hetgeen geschreven staat waarnaar Jezus (hij is wederom degene die hier zegt) in Lukas 24, vers 46 verwijst?
goeie, moest zelf ook even zoeken maar heb het gelukkig gevonden:
Hosea 6:1
Komt, laat ons wederkeren tot de Here! Want Hij heeft verscheurd, en zal ons helen; Hij heeft geslagen, en zal ons verbinden.
2 Hij zal ons na twee dagen doen herleven, ten derden dage zal Hij ons oprichten, en wij zullen leven voor zijn aangezicht.
3 Ja, wij willen de Here kennen, ernaar jagen Hem te kennen.
Ja, die heeft Mozes wel opgeschreven, maar dat is door God op de berg Sinaï verteld. Dus ik zou zeggen, dat zijn woorden van God, slechts als er duidelijk aangegeven staat dat Mozes het zelf zegt, ala Exodus 15:1 “Toen zong Mozes en de kinderen Israëls den HEERE dit lied, [...].”, dan ben ik bereid je gelijk te geven.quote:Hier een aantal versen die refereren naar Jezus Christus staat in Deuteronomium ( Alles over Mozes )
Deuteronomium 18:18 een profeet zal Ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat Ik hem gebied.
Deuteronomium 18:19 De man, die niet luistert naar de woorden welke hij in mijn naam spreken zal, van die zal Ik rekenschap vragen.
Deels. Die eerste twee gaan mij veel te ver qua interpretatie en recht maken wat krom is, die derde vind ik ronduit onvoldoende.quote:Ik hoop dat ik hiermee wat antwoorden heb gegeven op je vragen.
1: Liegen? Gaat gijlieden op tot dit feest; Ik ga nog niet op tot dit feest; want Mijn tijd is nog niet vervuld. Zie statenvertaling Joh 7: 8.quote:Op donderdag 9 maart 2006 01:29 schreef onemangang het volgende:
[..]
Niet op alle daden van zonde stond de doodstraf, wel? Denk eens aan het fragment waarbij Jezus zei 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen'. Wat ik je aanhaalde (liegen='ik zal niet komen op het feest, en later verscheen hij vermomd...de eigendommen van een varkenshoeder de rotsen afwerpen etc. , aanzetten tot diefstal van twee ezels, eten zonder handen te wassen, werken op sabbath (oogst binnenhalen) zijn allerlei nogal achterlijke regeltjes van zonde zoals ze beschreven staan in het OT. Volgens het OT pleeg je al zonde als je kleren draagt van wollen en linnen tegelijk (deut 22:11) Allemaal krankzinnige regels, maar wel met de zegen van dezelfde God waar Jezus meende zjn inspiratie van te krijgen. Jezus is uiteindelijk veroordeeld op het punt dat hij iets beloofde wat niet gebeurde en derhalve als een vals profeet werd gezien. Achteraf gezien heeft hij dat wel vaker gedaan door te beloven aan zijn omstanders terug te keren tijdens hun leven. Hoe dan ook, Jezus was niet zonder zonde, als je de regels van het OT er naast houdt.
[..]
Daar staat toch duidelijk het woordje 'komen'. Dat woordje 'komen' slaat op, zoals zoveel teksten in het NT op de komst van Jezus als nieuwe koning. Die hogepriester heeft hem nog nooit zien komen of zien herrijzen. Jezus pochtte ettelijke malen tegenover iedereen dat hij de Zoon van God was en
met een fixe multimediashow terug zou keren. En iedereen die naar hem luisterde zou dat gaan meemaken. Dat gebeurde niet.
[..]
Jezus is veroordeeld op deze wet, begrijp je dat dan niet? Overigens kan ik van ALLE zogenaamde profeten (Mozes, David, Jesaja etc.) in de OT zogenaamde voorspellingen aanwijzen die nooit zijn gebeurt waarop daardoor die regel ook van toepassing op hen is. Ook Jezus heeft beloftes gedaan die niet zijn uitgekomen, zijn generatiegenoten en de hogepriester hebben hem nooit zien terugkeren. Geeft niet hoor, Jezus was ook maar een mens.
Ja, dus? Je hoeft hier echt verder niets over te vertellen. Jezus zei: Ik ga niet naar dat feest. En hij ging toch, vermomd zelfs. Dus loog Jezus. 1+1=2.quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:46 schreef Yusinkwon het volgende:
[..]
1: Liegen? Gaat gijlieden op tot dit feest; Ik ga nog niet op tot dit feest; want Mijn tijd is nog niet vervuld. Zie statenvertaling Joh 7: 8.
Waarom ging die verborgen?
Zijn broers gingen toch naar het loofhuttenfeest en toen ging hij zelf ook.
Ja, men was daarvan zo verrukt dat Jezus werd weggejaagd. Een beetje Zoon van God hoeft niet een hele kudde varkens de afgrond in te drijven ten koste van één gek. In zijn serie stoere verhalen dreef hij ook al eens de demon uit iemand die een epilepsieaanval kreeg. Daarbij kon die demon kennelijk zomaar door de lucht ontsnappen. Uiteindelijk heeft deze onhandige daad van Jezus er toe geleid dat een varkenshoeder naar zijn bezit kon fluiten. Geen woord over compensatie, nee Jezus vluchtte weg.quote:Eigendommen van de varkens van de rotsen afwerpen? Het waren de boze geesten die in die varkens zaten en die het meer in liepen!
Het antwoord van Jezus is ook hierop van toepassing, zeker? Jezus kende het OT nou ook weer niet zo goed kennelijk.quote:Werken op de sabbath ?
Math 12:1 - 13 - hier staat het antwoord!
Yeah right. Johannes 5:46. Zoekt en gij zult niets vinden. Maar ja, dit is natuurlijk gelul van de bovenste plank. Immers, als dit zo zou zijn, waarom heeft hij, als zoon van God dan niet gelijk even de boel lopen corrigeren maar zei hij juist:quote:Daar komt bij dat er heel veel regels extra bij zijn bedacht door de schriftgeleerden en farizeeën, en Jezus Christus wist welke regels door mensen waren bedacht en welke van God kwamen, hij wist immers veel beter hoe het OT in elkaar stak.
Toch staat er bij die maffe regeltjes (kook een geitenbokje niet in de melk van zijn moeder) telkens weer DE HEER zei:... op exact dezelfde wijze als dat de HEER de tiengeboden zou hebben gegeven. Dus zo kan je alles wel wegstrepen of juist erkennen, er is geen touw aan vast te knopen.quote:M.a.w. die krankzinnige regeltjes kwamen niet van God.
Nog maar een keer: dit had volgens Jezus al lang moeten plaatsvinden. Zijn generatiegenoten hadden het mee moeten maken. Het woordje 'binnenkort' is geen 2000 jaar.quote:Dit is toekomst muziek, er komt een moment dat dit zal gebeuren.
Er is een verschil tussen alleen de teksten lezen die je geloof ondersteunen of ALLE teksten onbevangen lezen, alles bij elkaar optellen en je conclusie trekken. Punt is dat er 20 plaatsen in het NT aan te duiden zijn waaruit je kan halen dat Jezus 'snel' of tijdens zijn generatie had moeten terugkeren. Maar omdat dit ongunstige zinnen zijn om de kerkkermis te laten draaien, wordt er alleen maar gekeken naar teksten die zodanig uitgelegd kunnen worden dat Jezus ook nu nog terug zal kunnen keren. En dat houdt men nu al zo'n 2000 jaar vol.quote:Sommige dingen zijn inderdaad nog niet gebeurt, en dat moet dus nog komen! Als je je nu verdiept met de kennis er echt achter te komen weet ik zeker dat je het zult vinden. Het lijkt wel of je argumenten probeert te vinden om alles onderuit te halen....
Probeer eerst maar eens voor je zelf te omschrijven wat God nou eigenlijk is.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:55 schreef teamlead het volgende:
maar ik ga me beperken tot meelezen dit keerNet zo goed als sommige mensen (zoals bijv. oneman) niet te overtuigen zijn dat God wel bestaat, ben ik niet te overtuigen dat ie niet bestaat... blijft een kringetje..
Het is een in mijn ogen gezonde houding om een fractie van twijfel te aanvaarden. Zelfs de meest voor zichzelf overtuigde aanhanger van het geloof zou volgens mij moeten accepteren dat er een kans (zeg 0,1 %) is dat het allemaal niet waar blijkt. Ergens is het behoorlijk hautain om geen andere opties dan je eigen gelijk te overwegen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:55 schreef teamlead het volgende:en weer een geloofstopic
maar ik ga me beperken tot meelezen dit keerNet zo goed als sommige mensen (zoals bijv. oneman) niet te overtuigen zijn dat God wel bestaat, ben ik niet te overtuigen dat ie niet bestaat... blijft een kringetje..
Mwah.. "mijn God" is de Christelijke God, zoals die is aan ons is geopenbaard in de schritquote:Op donderdag 9 maart 2006 11:17 schreef onemangang het volgende:
[..]
Probeer eerst maar eens voor je zelf te omschrijven wat God nou eigenlijk is.
Okay, kan je me een reden geven waarom een almachtige Vader zijn zoon opoffert? Almacht betekent dat er ook andere opties voorhanden waren om zijn doel te bereiken. Opties zonder bloedvergieten, bijvoorbeeld.. .Kan jij één rechtvaardige reden bedenken waarom God deze methode heeft gebruikt en niet een andere? Zou het bijvoorbeeld niet veel meer impact hebben gehad als Jezus niet was gestorven maar nu nog steeds zou leven?quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:22 schreef teamlead het volgende:
[..]
Mwah.. "mijn God" is de Christelijke God, zoals die is aan ons is geopenbaard in de schrit
oftewel:
Ik geloof ik God de Almachtige Vader, schepper van Hemel en aarde
(en in zijn eniggeboren Zoon Jezus Christus, die geboren is uit de Heilige Maagd Maria, geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, die nedergedaald is ter helle, de derde dag verrezen uit de doden, die opgestegen ter Hemel, zit aan de rechterhand van de Vader)
Zonde is zo'n gruwel in God's ogen, dat hij dat niet eventje 1 2 3 weg wil toveren. Daar moet voor betaald worden. Een tijdelijke oplossing was de offering van vee in het oude testemant. Maar het ware offer was de kruisiging van Jezus Christus.quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:31 schreef onemangang het volgende:
[..]
Okay, kan je me een reden geven waarom een almachtige Vader zijn zoon opoffert? Almacht betekent dat er ook andere opties voorhanden waren om zijn doel te bereiken. Opties zonder bloedvergieten, bijvoorbeeld.. .Kan jij één rechtvaardige reden bedenken waarom God deze methode heeft gebruikt en niet een andere? Zou het bijvoorbeeld niet veel meer impact hebben gehad als Jezus niet was gestorven maar nu nog steeds zou leven?
Wie verzint zoiets?quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:53 schreef Jozzy het volgende:
Zonde is zo'n gruwel in God's ogen, dat hij dat niet eventje 1 2 3 weg wil toveren. Daar moet voor betaald worden. Een tijdelijke oplossing was de offering van vee in het oude testemant. Maar het ware offer was de kruisiging van Jezus Christus.
lees 'm eensquote:Op donderdag 9 maart 2006 16:57 schreef Nekto het volgende:
Ik dacht dat de Bijbel van de andere wang was.
Mijn vraag was of god barmhartig is maar daar heb ik ook nog geen antwoord op gekregen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:03 schreef Kloningin het volgende:
Dwalen we niet erg af van de beginvraag...?
Dan kijk je toch in de Bijbel!quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:11 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Mijn vraag was of god barmhartig is maar daar heb ik ook nog geen antwoord op gekregen.
Echter, ik neem niets voor goddelijk aan dat door de mens is geschreven. Ik denk dat het christelijk geloof niet voor mij is aangezien ik de bijbel niet accepteer als Zijn woord. Houdt hier de discussie met een christen op?quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:14 schreef Nekto het volgende:
Dan kijk je toch in de Bijbel!
Exodus 34:6
Als nu de HEERE voor zijn aangezicht voorbijging, zo riep Hij: HEERE, HEERE, God, barmhartig en genadig, lankmoedig en groot van weldadigheid en waarheid.
Maar, Exodus 34:7 bedenkt zich al:
7 Die de weldadigheid bewaart aan vele duizenden, Die de ongerechtigheid, en overtreding, en zonde vergeeft; Die den schuldige geenszins onschuldig houdt, bezoekende de ongerechtigheid der vaderen aan de kinderen, en aan de kindskinderen, in het derde en vierde lid.
Rats, die kinderen aanpakken. Zo vader zo zoon he.
<christenmodus>De eerste vijf boeken zijn door God persoonlijk aan Mozes geciteerd op de berg Sinaï, en daarom weliswaar door een mens opgeschreven, maar niet door een mens geschreven.</christenmodus>quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:20 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Echter, ik neem niets voor goddelijk aan dat door de mens is geschreven. Ik denk dat het christelijk geloof niet voor mij is aangezien ik de bijbel niet accepteer als Zijn woord. Houdt hier de discussie met een christen op?
Of was het de berg horeb?quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:26 schreef Nekto het volgende:
<christenmodus>De eerste vijf boeken zijn door God persoonlijk aan Mozes geciteerd op de berg Sinaï, en daarom weliswaar door een mens opgeschreven, maar niet door een mens geschreven.</christenmodus>
Ik denk het niet.
Had god een spraakgebrek of Zijn ghostwriters slechte oren?quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:20 schreef Nekto het volgende:
Maar je dochter mag je als slaaf verkopen. Hmmz, misschien was Jezus een vrouw? Dat schept nieuwe perspectieven. En bij Hoseal 9,10-11,11 moet je alle woorden eigenlijk als God = Liefde. lezen. En dat het hele boek door. Dan zul je zien dat er overal God = Liefde staat. Lees maar. Er staat niet wat er staat. sorry Martinus Nijhoff.
Ik vind zelf dat stuk met Lot en zijn dochters hoogst erotisch. Gewaagd ook, taboedoorbrekend.quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:39 schreef Luukzor het volgende:
Ik wil overigens niet zeggen dat er geen goede dingen in staan.
Ownagequote:
Zit meer moraal in hoor.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:01 schreef Luukzor het volgende:
Inleven kan ik wel. Ok vooruit kain doodde abel omdat god zijn offer wél wilde aannemen.
Moraal zit niet in het feit dat hij hem vermoordquote:Op donderdag 9 maart 2006 20:07 schreef Luukzor het volgende:
Gij zult niet doden. Niet uit jaloezie, (eer)wraak, haat, overtuiging noch liefde.![]()
Toch eeuwig vlammen in dus?quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:11 schreef Luukzor het volgende:
Hey ik ben geen bijbelkenner![]()
Ik roep maar wat![]()
Uitleg van kkk?quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:14 schreef Nekto het volgende:
De lering die uit Kains moord getrokken werd voor sommigen was dat Kains merkteken dat hij kreeg een zwarte huidskleur was. Een goede reden dus om veel negers te vermoorden.Volgens anderen was het rood haar.
Momenteel wel tot zulk soort kliekjes beperkt, maar in de 18e eeuw was het algemener – helaas.quote:
Aaah katholieke kerk dus.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:16 schreef Nekto het volgende:
[..]
Momenteel wel tot zulk soort kliekjes beperkt, maar in de 18e eeuw was het algemener – helaas.
Zo zie "je" maar weer hoe gevaarlijk een verkeerde interpretatie van bijbelteksten kan zijn.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:14 schreef Nekto het volgende:
De lering die uit Kains moord getrokken werd voor sommigen was dat Kains merkteken dat hij kreeg een zwarte huidskleur was. Een goede reden dus om veel negers te vermoorden.Volgens anderen was het rood haar.
Stel Mohammed is de ware profeet, en je wordt wakker na je dood.. Wat dan?quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:23 schreef Luukzor het volgende:
Stel gods woord is zo "verheven" dat wij stervelingen niet in staat zijn het juist te interpreteren. Met alle haat en nijd van dien.
Wat een zegening zou het zijn...![]()
Dan heb ik naar eer en geweten geleefd en trotseer ik niet vermoedend de toets der goddelijkheid.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:24 schreef Triggershot het volgende:
Stel Mohammed is de ware profeet, en je wordt wakker na je dood.. Wat dan?![]()
Dan heb jij nix te vrezen .quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:27 schreef Luukzor het volgende:
[..]
Dan heb ik naar eer en geweten geleefd en trotseer ik niet vermoedend de toets der goddelijkheid.
Maar alle gekheid op een stokje, ik ken god. Stiekem vergeeft hij iedereen. De een wat meer dan de ander maar dat doet er niet toe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |