abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35844592
Ik heb een vraag over waarom mensen normaliter altijd hun bips moeten schoonmaken na de grote boodschap. Tis best raar namelijk, dat je meestal je reet moet afvegen (behalve bij "floepdrollen"), terwijl wc-papier, een bidet enzovoorts pas iets van de laatste eeuw is. Hoe deden mensen dat eeuwen geleden, en vegen andere aapsoorten hun reet ook altijd af met iets? Wat is evolutionair gezien het nut van een vies achterwerk hebben als je alles op z'n beloop laat? En is dit niet het bewijs tegen de Intelligent Design-theorie?

Let wel; dit is een serieuze vraag.
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:31:16 #2
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35844736
Gewoon: niet. Allerlei vervelende ziektes en een verkorting van de levensverwachting kwamen hier uit voort.
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:31:55 #3
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_35844762
Dank je voor dit topic!

Ik vraag me dit echt al jaren af!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35844788
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:31 schreef George-Butters het volgende:
Dank je voor dit topic!

Ik vraag me dit echt al jaren af!
pi_35844809
Je averechtse hand
pi_35844861
Je hebt zeker een punt!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35844874
tvp
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:36:29 #8
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_35844925
Gewoon met de hand afvegen, en die weer afspoelen misschien??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_35844935
Met een blaadje, of een puppy deden ze dat vroegâh!
pi_35844983
Ik denk dat het probleem is gaan spelen toen de mens op 2 benen ging lopen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar een geit die zit te schijten dan lijkt alles toch vrij schoon achtergelaten te worden.

Daarnaast is het reinigen van de aars wellicht in de loop der tijd een sociale bezigheid geworden?
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:38:28 #11
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_35844985
In m'n vorige leven was ik werkzaam als kontenlikker, betaalde zeer redelijk voor die tijd.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_35845005
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:38 schreef buachaille het volgende:
Ik denk dat het probleem is gaan spelen toen de mens op 2 benen ging lopen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar een geit die zit te schijten dan lijkt alles toch vrij schoon achtergelaten te worden.

Daarnaast is het reinigen van de aars wellicht in de loop der tijd een sociale bezigheid geworden?
Het lijkt inderdaad schoon! Schoon zal het niet zijn hoor!
pi_35845006
Op de VOC schepen hing er een touw in de wc die in het water hing. Aan het eind zat een knoop en losse rafeltjes. Daarmee veegden ze hun kont af!
pi_35845019
hier een spreekbeurt over de WC:

http://spreekbeurt.freddoweb.nl/wc/wc.htm
Iedere gek zijn gebrek
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:39:31 #15
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35845022
quote:
pi_35845026
quote:

Tis inderdaad een straathobby hier in Utrecht...

Ik weet wel dat eenden ook geen vieze bips krijgen, terwijl ze elke 10 minuten schijten.
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:40:20 #17
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_35845056
quote:
Dus homoseksuelen zijn sociaal doorgeslagen, is dat wat je bedoelt?
pi_35845083
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Tis inderdaad een straathobby hier in Utrecht...

Ik weet wel dat eenden ook geen vieze bips krijgen, terwijl ze elke 10 minuten schijten.
Ja duh, die drijven heel de dag met die reet in het water!
pi_35845096
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:40 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Dus homoseksuelen zijn sociaal doorgeslagen, is dat wat je bedoelt?
Jij snapt m!
pi_35845155
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:41 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Ja duh, die drijven heel de dag met die reet in het water!
Das waar, maar op het land ook hoor .
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:44:54 #21
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_35845217
quote:
terwijl wc-papier, een bidet enzovoorts pas iets van de laatste eeuw is.
ow
'Mevrouw, zou u wat pentahexol in het neusje van uw hondje willen spuiten? We willen alleen kijken of het brandt.'
'Nee, ik spuit die rotzooi niet in z'n neus man, echt niet! Je kijkt me zo ongelovig aan van goh waarom doe je dat nou niet?'
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:45:40 #22
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_35845244
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Das waar, maar op het land ook hoor .
Hoe kunnen ze op het land nou drijven
pi_35845370
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:44 schreef foktastic het volgende:

[..]

ow
= laatste 100 jaar .
pi_35845596
Volgens mij heb ik Midas Dekkers – die man die altijd met het strakste hoofd over de absurdste rariteiten kan praten – horen verkondigen dat ook de houding van de ontlaster van belang is. Als je gehurkt je behoefte doet, aldus Midas D., vormen de beide bilhelften zich veel gunstiger om een ongehinderd passeren van de keutel te bewerkstelligen. Terwijl als je boel samendrukt tussen zo’n WC-bril, je natuurlijk vraagt om problemen.

Daarnaast, een kat (en ook andere beesten) heeft natuurlijk ook het voordeel (naast het gehurkt ontlasten) dat zo’n beest eigenlijk overal haar heeft, behalve op de anus. Terwijl een mens op weinig plekken haar heeft, maar vaak wel buitensporig veel rond de anus. Met alle plezierige ‘tarrels’ tot gevolg.

Een goed, toch wat banaal, argument tegen Intelligent Design lijkt het me wel.
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:55:53 #25
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_35845674
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:48 schreef pberends het volgende:

[..]

= laatste 100 jaar .
dacht al, anders liep ik mijn tijd wel erg vooruit
'Mevrouw, zou u wat pentahexol in het neusje van uw hondje willen spuiten? We willen alleen kijken of het brandt.'
'Nee, ik spuit die rotzooi niet in z'n neus man, echt niet! Je kijkt me zo ongelovig aan van goh waarom doe je dat nou niet?'
pi_35845776
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:34 schreef du_ke het volgende:
Je hebt zeker een punt!
Nee, een ster
-
pi_35845809
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:58 schreef splendor het volgende:

[..]

Nee, een ster
Volgens mij een rondje!
pi_35845919
Ken jij die ouderwetse deuren met een hartje erin niet
Vroeger toen er nog geen wc papier was , toen veegde je je reet af met je hand.
En stak die hand dan door dat hartje heen.
aan de andere kant stond dan iemand met een plank, en sloeg daarmee keihard op je vingers.
Als tegen reaktie voor de pijn stopte je toen snel je vingers in je mond.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_35845971
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:02 schreef gebruikersnaam het volgende:
aan de andere kant stond dan iemand met een plank, en sloeg daarmee keihard op je vingers.
! Goede oude tijd he ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:10:50 #30
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_35846246

Blijft dit een WFL topic?
'Nuff said
pi_35846329
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:10 schreef Doffy het volgende:

Blijft dit een WFL topic?
=======> PUB
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:14:45 #32
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_35846406
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:02 schreef gebruikersnaam het volgende:
Al m'n Spa-rood over m'n trui
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:51:02 #33
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_35851093
Zijn er hier ook mensen die rechtshandig zijn maar gek genoeg alleen met links kunnen vegen?

(zoals ik..?)

En inderdaad, waarom is maar 1 op de 400 keer poepen zo perfect dat je geen papier nodig hebt?
Was elke keer maar zo perfect....

Ik snap trouwens ook niet hoe mensen soms zo snel klaar kunnen zijn met de grote boodschap!
Ik heb toch echt wat tijd nodig om het echt goed schoon te krijgen, wat zegt dat over die mensen?.....

PS. Zijn er nog meer mensen die na het afvegen met papier met een washandje (indien mogelijk) alles extra schoon maken?

Het scheelt een hoop papier, je kont kriebelt niet naderhand en door het minder vegen beschadigen je tere delen ook minder snel. Lijkt me nogal een voordeel...
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:56:51 #34
143526 Kloningin
Royal pain in the ass
pi_35851251
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:51 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik snap trouwens ook niet hoe mensen soms zo snel klaar kunnen zijn met de grote boodschap!
Ik heb toch echt wat tijd nodig om het echt goed schoon te krijgen, wat zegt dat over die mensen?.....
Dat zegt iets over jou. Je hebt haar tussen je reet.
Off with their heads!
pi_35851300
quote:
Zijn er hier ook mensen die rechtshandig zijn maar gek genoeg alleen met links kunnen vegen?

(zoals ik..?)

En inderdaad, waarom is maar 1 op de 400 keer poepen zo perfect dat je geen papier nodig hebt?

PS. Zijn er nog meer mensen die na het afvegen met papier met een washandje (indien mogelijk) alles extra schoon maken?

Het scheelt een hoop papier, je kont kriebelt niet naderhand en door het minder vegen beschadigen je tere delen ook minder snel. Lijkt me nogal een voordeel...
Ik snap ook niet dat sommige mensen altijd snel klaar zijn met de grote boodschap. Ik ben zelf altijd vrij lang bezig; en gebruik ook ontzettend veel wc-papier. Wel 3 keer zoveel dan anderen geloof ik . Als je het echt goed schoon wil krijgen ben je meestal wel even bezig.
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:06:13 #36
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_35851529
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:56 schreef Kloningin het volgende:
Dat zegt iets over jou. Je hebt haar tussen je reet.
Nou nee, dat is het niet.
Het is meer dat ik het iets dieper ook graag schoon heb.
Met vegen alleen wordt het toch niet helemaal schoon
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:13:08 #37
143526 Kloningin
Royal pain in the ass
pi_35851714
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:06 schreef STORMSEEKER het volgende:
Nou nee, dat is het niet.
Het is meer dat ik het iets dieper ook graag schoon heb.
Met vegen alleen wordt het toch niet helemaal schoon
Bij mij wel hoor, maar ik heb dan ook een poezelig dameskontje.
Off with their heads!
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:22:40 #38
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35851980
vrouwen schijten niet
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:31:50 #39
143526 Kloningin
Royal pain in the ass
pi_35852227
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:22 schreef DionysuZ het volgende:
vrouwen schijten niet
Even vergeten.
Off with their heads!
pi_35852948
Vroeger waste men zich gewoon met water, zoals nog steeds in heel veel landen wordt gedaan.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_35855425
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:57 schreef onemangang het volgende:
Vroeger waste men zich gewoon met water, zoals nog steeds in heel veel landen wordt gedaan.
Ik had tijdens het tomatenplukken dus een (nederlandse) collega die dat nog niet wist. Hij nam dus tijdens het werk een paar slokken water uit een fles van een Turk. Een legendarische dag was dat
pi_35857724
Je bent van alle problemen af als je tijdens het doortrekken blijft zitten.
pi_35858071
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:02 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik had tijdens het tomatenplukken dus een (nederlandse) collega die dat nog niet wist. Hij nam dus tijdens het werk een paar slokken water uit een fles van een Turk. Een legendarische dag was dat
He gadverdamme jij hebt tomaten geplukt.
pi_35867576
Ik schijt altijd als ik in bad lig,lijkt een beetje op dat eendengedoe.alfred jodokus kwakkie stylie. moet je ook eens proberen, echte aanrader!!
De wijze spreekt omdat hij iets te zeggen heeft, de domme spreekt alleen om iets te zeggen te hebben en mensen die hun vingers verbranden kunnen niet met vuur spelen ! ! ! ! ! !
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:48:44 #45
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_35872944
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat sommige mensen altijd snel klaar zijn met de grote boodschap. Ik ben zelf altijd vrij lang bezig; en gebruik ook ontzettend veel wc-papier. Wel 3 keer zoveel dan anderen geloof ik . Als je het echt goed schoon wil krijgen ben je meestal wel even bezig.
Ik ben meestal langer bezig met het eruit persen van de grote boodschap; vaak terwijl ik lees of spelletjes op mn mobieltje speel; dat maakt t wc zitten wat aangenamer...
Wanneer komt er trouwens es een lekker zachte wc bril met uitwasbare kussens ofzo? Ik zit er toch wel gemiddeld een half uur per dag ja!

Maar: Wat het afvegen van je achterste in vroeger dagen betreft:
Iemand die zijn achterste afveegt met papier; vindt aan zijn handen het souvenier... (aldus de Franse Jacob Cats; ene Rabelais, die juist een jonge gans aanraadde om het achterwerk afvegen zo aangenaam mogelijk te maken (serieus!....)
In de middeleeuwen werd het achterste nog wel eens met de handen afgeveegd;

Om even Die Galante Ethica aan te halen (1731)

Komt men aan een persoon voorbij die doende is zich te ontlasten, dan gedrage men zich alsof men dat niet opmerkt, en het is dan ook in strijd met de hoffelijkheid deze persoon te groeten.

Voor deze en vele leuke andere voorbeeldjes over menselijk gedrag van de middeleeuwen tot nu; zie: Norbert ELias: 'Het civilisatieproces'(waarin hij aan de hand van de meest dagelijkse gewoonten en gebruiken zoals het schijten, eten, neussnuiten etc. een civilisatiecurve in de westerse samenlevingen meent te hebben ontdekt.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_35873243
Tja, voedsel is ook veranderd, in de natuurlijke situatie, met goed voedsel dus heb je eigenlijk niet zoveel last van achterblijfselen als je begrijpt wat ik bedoel...

Als je nu goed, gezond, vezelrijk eet, dan heb je ook eigenlijk geen last van restjes...

Maarja, ik ben erg blij met de uitvinding van wc papier en nog blijer met de uitvinding van vochtig toiletpapier
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:13:33 #47
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_35873742
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:59 schreef erodome het volgende:
Tja, voedsel is ook veranderd, in de natuurlijke situatie, met goed voedsel dus heb je eigenlijk niet zoveel last van achterblijfselen als je begrijpt wat ik bedoel...

Als je nu goed, gezond, vezelrijk eet, dan heb je ook eigenlijk geen last van restjes...

Maarja, ik ben erg blij met de uitvinding van wc papier en nog blijer met de uitvinding van vochtig toiletpapier
Of de uitvinding van de zwanehals; die ervoor zorgt dat je WC niet zo ontzettend meurt; en daarvoor nog: Het riool, de WC-pot et cetera!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:36:03 #48
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35874481
Ik heb een heel ritueel

eerst droge stack papier
dan vochtig doekje
dan weer droge stack papier om het restant weg te vegen wat het natte doekje nog net ff heeft meegepakt

En je hebt een superfris kontje!

Ook is mijn toiletpapier geparfumeerd

En voor de seksuele toepassing der bips, is het het handzame waterpompje welke vrij doorgang verschaft
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:38:21 #49
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35874539
en wat ero zegt over voeding klopt. Gezonde mensen, met een gezonde darmflora , hebben stevige faeces. Het glijd er soepel uit, breekt niet in stukken , maar is vaak een mooi stuk aan 1.
Als het uit elkaar spat, spettert of korrelt, in hele kleine stukjes komt of in een plas...dan moet je maar een serieus naar je voeding of alcoholgebruik kijken
pi_35874695
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:36 schreef SHE het volgende:
Ik heb een heel ritueel

eerst droge stack papier
dan vochtig doekje
dan weer droge stack papier om het restant weg te vegen wat het natte doekje nog net ff heeft meegepakt

En voor de seksuele toepassing der bips, is het het handzame waterpompje welke vrij doorgang verschaft
dude
hou vooral dat laatste even voor je wil je
pi_35874730
quote:

(zoals ik..?)

en wat doe je dan met dat washandje wat helemaal onder de schijt zit
pi_35874810
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:54 schreef Nekto het volgende:
Terwijl een mens op weinig plekken haar heeft, maar vaak wel buitensporig veel rond de anus. Met alle plezierige ‘tarrels’ tot gevolg.
Een goed, toch wat banaal, argument tegen Intelligent Design lijkt het me wel.
Ik vind het juist een argument voor het Intelligent design.

Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen. 17 En tot de mens zeide Hij: Omdat gij naar uw vrouw hebt geluisterd en van de boom gegeten, waarvan Ik u geboden had: Gij zult daarvan niet eten, is de aardbodem om uwentwil vervloekt; al zwoegende zult gij daarvan eten zolang gij leeft, 18 en doornen en distelen zal hij u voortbrengen, en gij zult het gewas des velds eten; 19 in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem wederkeert, omdat gij daaruit genomen zijt; want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren...En uwe aars zal bedekt zijn met zo velen haren dat u 2x daags uwe kont zal moeten vegen.
Die 2 kratten bier waren oke, maar van die borrelnootjes moest ik kotsen.
pi_35874857
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:38 schreef SHE het volgende:
en wat ero zegt over voeding klopt. Gezonde mensen, met een gezonde darmflora , hebben stevige faeces. Het glijd er soepel uit, breekt niet in stukken , maar is vaak een mooi stuk aan 1.
Als het uit elkaar spat, spettert of korrelt, in hele kleine stukjes komt of in een plas...dan moet je maar een serieus naar je voeding of alcoholgebruik kijken
Inderdaad, door alcoholgebruik, is je lever met andere dingen bezig dan veel galzouten aan te maken (wat in je galblaas zit heb je zo dr uitgeknepen). Gevolg is dat de normaal emulgerende werking van vetten door galzouten niet meer aanwezig is en het een lekkere vettige boel wordt. De volgende dag plakt het niet alleen aan de pot maar ook lekker aan je kont

Mensen met serieuze leveraandoeningen kunnen hierover meepraten...

Ow en als je helemaal geen galzouten meer aanmaakt heb je mooie witte poep
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:50:15 #54
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35874863
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:44 schreef Repeat het volgende:

[..]

dude
hou vooral dat laatste even voor je wil je
Ik ben een meisje, kneus
of is de nick niet helder genoeg voor je?
pi_35874956
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:50 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik ben een meisje, kneus
of is de nick niet helder genoeg voor je?
dude, als gewoon de uitspraak dude zegmaar ik was er al achter

maar dan nog hoef ik dit soort vunzige details niet te weten...

Er zitten hier ook kleine kinderen
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:54:57 #56
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35875021
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:52 schreef Repeat het volgende:

[..]

dude, als gewoon de uitspraak dude zegmaar ik was er al achter

maar dan nog hoef ik dit soort vunzige details niet te weten...

Er zitten hier ook kleine kinderen
allemaal heeel natuurlijk, vriend
pi_35875063
Je kan me een hoop wijsmaken, maar de seksuele toepassing der bips is niet natuurlijk hoor
  donderdag 9 maart 2006 @ 12:58:17 #58
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_35875124
Zo oud als de romeinen...

of is er ergens een geschreven regel dat sexuele toepassingen buiten de vagina om strikt verboden zijn? onnatuurlijk? of zelfs onguur?

Nou nee..een pik is ervoor gemaakt, in een gaatje te proppen. Dat gaatje is er in 3 vormen...de mond, de kont EN de vagina...Alledrie gaatjes en de 1 niet minder natuurlijk dan de ander
pi_35875177
Nouja, straks ga je me ook nog vertellen dat penetratie van de urethra natuurlijk is
pi_35898943
WC papier gebruiken is echt iets voor westerlingen die er vies van zijn hun eigen gat aan te raken.
Ik heb een emmer water op de wc staan met een bekertje erin. Daarmee was je je kont (linkerhand) en daarna was je uiteraard je handen.Ik denk dat ze het vroeger ook zo deden.
Ik ben al zo verwesterd dat ik het meeste met wc papier doe en dan naspoelen met water.
Altijd verbaasde kinderen die bij mij naar de wc gaan. denken dat poepen dorstig maakt.
ik zeg altijd maar: zou je willen ruilen?
pi_35899343
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:22 schreef belledormante het volgende:
WC papier gebruiken is echt iets voor westerlingen die er vies van zijn hun eigen gat aan te raken.
Ik heb een emmer water op de wc staan met een bekertje erin. Daarmee was je je kont (linkerhand)
Je bent zo te horen Marrokaans of hebt ouders van Marrokaanse origine? Tenminste, dit klinkt als mijn toiletervaringen in Marrokko. Toiletgewoontes zijn aangeleerd gedrag, ik denk niet dat je dit van Nederlandse ouders hebt geleerd, want Nederlanders kloven hun kippeboutje soms met links, soms met rechts af.
pi_35899397
Ohja, die bullshit dat een van je handen onrein is ofzo, omdat je je kont ermee afveegt . Zegt meer over je eigen persoonlijke hygiëne dan de mijne .
pi_35899492
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:22 schreef belledormante het volgende:
Ik heb een emmer water op de wc staan met een bekertje erin. Daarmee was je je kont (linkerhand) en daarna was je uiteraard je handen.Ik denk dat ze het vroeger ook zo deden.
Ik ben al zo verwesterd dat ik het meeste met wc papier doe en dan naspoelen met water.
Altijd verbaasde kinderen die bij mij naar de wc gaan. denken dat poepen dorstig maakt.
tering

met je hand

Dat echt de schijt gewoon aan je hand zit ?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 01:02:32 #64
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_35899764
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:45 schreef Repeat het volgende:
en wat doe je dan met dat washandje wat helemaal onder de schijt zit

Ik gebruik dat washandje alleen als 'finishing touch'. Er is eigenlijk zelden iets te zien aangezien ik eerst gewoon papier gebruik. Alleen als je het echt schoon wil hebben en je blijft maar doorvegen, dan kost dat veel papier en je achterkant wordt schraal en het gaat later kriebelen.

Ben je verder overigens onbekend met het begrip heet water??
Raar figuur.

En na een paar keer gewoon de was in.
Hartstikke schone oplossing
  vrijdag 10 maart 2006 @ 01:03:33 #65
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_35899787
Zijn dat trouwens drollen, daar in je usericon?
pi_35911990
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 01:02 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Ik gebruik dat washandje alleen als 'finishing touch'. Er is eigenlijk zelden iets te zien aangezien ik eerst gewoon papier gebruik. Alleen als je het echt schoon wil hebben en je blijft maar doorvegen, dan kost dat veel papier en je achterkant wordt schraal en het gaat later kriebelen.

Raar figuur.

een poepwashandje bij mn designer clothes in de wasmachine
pi_35913115
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 01:02 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Raar figuur.

Ipv een washandje dat weer gewassen moet worden e.d. gebruik ik liever vochtig toiletpapier na, eerst gewoon vegen, dan vochtig, dan nog even nadeppen met droog schoon papier.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_35913329
Wat een topic!

Sorry, verder heb ik niets nuttigs te melden.
pi_35915119
Aangenomen wordt dat mensen begonnen zich te reinigen met bladeren en takjes. Later werden ze meer vindingrijk en werden allerlei andere voorwerpen populair. De leefplek van de mens was daarbij doorslaggevend. Mensen die bijvoorbeeld in kustgebieden leefden, gebruikten vaak mossels of andere schelpen. Op Hawaï werden stukken schil van een kokosnoot gebruikt, en aan het hof van Louis XIV werd zelfs zijde gebruikt.

De Romeinen bouwden grote gezamenlijke openbare toiletten. Er werd nog geen papier gebruikt, maar een soort van spons die op een stok was bevestigd. De rijke Romeinen gebruikten wol en rozenwater. Wol werd ook gebruikt door de Vikingen, terwijl in Middeleeuws Europa voornamelijk gras en hooi werden gebruikt. Toen in de 17e eeuw kranten steeds meer beschikbaar kwamen, maakten bestaande middelen plaats voor krantenpapier. Eskimo's gebruikten sneeuw en toendra mossen. In China werd al vanaf 1391 grote vellen papier gebruikt door de keizers. Jaarlijks werden er zo'n 720.000 vellen geproduceerd. Op het Amerikaanse platteland gebruikte men maiskolven. In de achttiende eeuw kwam de krant op in Amerika, en van het krantenpapier werd dankbaar gebruik gemaakt.

In India, Indonesië en een aantal Arabische landen wordt vandaag de dag nog steeds de hand gebruikt. De linker hand, om precies te zijn. Vandaar dat wij nog steeds een hand geven met rechts. De linker is immers onrein! De Islamitische leer schrijft voor dat er geveegd moet worden met stenen of stukken aarde, daarna gereinigd met water en tenslotte gedroogd met linnen. De echte fanatiekelingen dragen deze attributen nog altijd bij zich voor het geval dat...
pi_35915283
Ook nog aardig om te vermelden is dat in sommige landen het wc-papier niet wordt doorgetrokken, maar wordt gedeponeerd in een vuilnisbakje naast de wc. Dit om te voorkomen dat de boel verstopt raakt.
pi_35915334
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:45 schreef buachaille het volgende:
Ook nog aardig om te vermelden is dat in sommige landen het wc-papier niet wordt doorgetrokken, maar wordt gedeponeerd in een vuilnisbakje naast de wc. Dit om te voorkomen dat de boel verstopt raakt.
Dichter bij huis, in de Ardennen is dat nogsteeds zo, ik spreek uit ervaring .
pi_35925085
Ik ben niet van marrokaanse komaf, maar van indische oorsprong. En spreek me niet van hygiene. Het waren altijd mn hollandse vriendinnetjes, waarvan je de poepstrepen in de onderbroekjes zag,tijdens het spelen in de speeltuin.
Dat je je linkerhand gebruikt heeft in mijn geval niets met godsdienst te maken, maar met duidelijkheid!
En als je je handen met heet water wast is er niets aan de hand, hoor!
Dat verhaal van Techno vind ik wel interessant. Toen ik in de bergen moest poepen, gebruikte ik ook stenen. En daarne een rivier opzoeken.
ik zeg altijd maar: zou je willen ruilen?
pi_35925581
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:20 schreef belledormante het volgende:
Ik ben niet van marrokaanse komaf, maar van indische oorsprong. En spreek me niet van hygiene. Het waren altijd mn hollandse vriendinnetjes, waarvan je de poepstrepen in de onderbroekjes zag,tijdens het spelen in de speeltuin.
Dat je je linkerhand gebruikt heeft in mijn geval niets met godsdienst te maken, maar met duidelijkheid!
En als je je handen met heet water wast is er niets aan de hand, hoor!
Dat verhaal van Techno vind ik wel interessant. Toen ik in de bergen moest poepen, gebruikte ik ook stenen. En daarne een rivier opzoeken.
je moet óf je handen met kokend water óf met sterilium ofzo wassen.
Klinkt me allemaal best nasty dit, stenen enz
pi_35931887
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:58 schreef SHE het volgende:
Zo oud als de romeinen...

of is er ergens een geschreven regel dat sexuele toepassingen buiten de vagina om strikt verboden zijn? onnatuurlijk? of zelfs onguur?

Nou nee..een pik is ervoor gemaakt, in een gaatje te proppen. Dat gaatje is er in 3 vormen...de mond, de kont EN de vagina...Alledrie gaatjes en de 1 niet minder natuurlijk dan de ander
Geile sl*t die je bent
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35934923
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:40 schreef Techno het volgende:
In India, Indonesië en een aantal Arabische landen wordt vandaag de dag nog steeds de hand gebruikt. De linker hand, om precies te zijn. Vandaar dat wij nog steeds een hand geven met rechts. De linker is immers onrein!
Ik begreep dat het geven van de rechterhand meer te maken heeft met het feit dat je normaliter in de rechterhand een zwaard vasthield. Door deze aan te bieden, geef je aan geen kwaad in de zin te hebben, maar op vriendschap uit bent. Maar goed, de onreine hand is ook een leuke.
pi_35986782
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 12:36 schreef SHE het volgende:
Ik heb een heel ritueel

eerst droge stack papier
dan vochtig doekje

Een vrouw naar mijn hart .
pi_35986794
Maar het antwoord is dus dat we vroeger veel meer hurkten en dat de drollen wat meer vezels bevatten... .
  maandag 13 maart 2006 @ 12:29:02 #78
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35986885
Vroegah was anaal taboe
Friends don't let friends remain beardless...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')