Ach vent, iedereen overweegt wel eens om na zijn studie in het buitenland te gaan wonen. Jij blijft gewoon in Nederland, net als 99% van de mensen die "dreigen" te vertrekken. Waarom zouden ze in het buitenland eigenlijk zitten te wachten op nederlandse werknemers?quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik overweeg serieus om over de grens te gaan wonen na mijn studie, als we volgend jaar een links kabinet krijgen (PvdA met VVD/CDA is een ander verhaal). Dan ga ik in Duitsland wonen, koop ik een auto in Duitsland en word ik niet genaaid door de linkse belastingmolen.
Kwestie van 't juiste vakgebied.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach vent, iedereen overweegt wel eens om na zijn studie in het buitenland te gaan wonen. Jij blijft gewoon in Nederland, net als 99% van de mensen die "dreigen" te vertrekken. Waarom zouden ze in het buitenland eigenlijk zitten te wachten op nederlandse werknemers?
quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:39 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ik betaal álles, maar dan ook álles zelf.
Wie zegt dat ik werknemer wil worden?quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach vent, iedereen overweegt wel eens om na zijn studie in het buitenland te gaan wonen. Jij blijft gewoon in Nederland, net als 99% van de mensen die "dreigen" te vertrekken. Waarom zouden ze in het buitenland eigenlijk zitten te wachten op nederlandse werknemers?
Ach, ik zal nog genoeg nut hebben om de studie te rechtvaardigen. Ik zie mezelf binnen een jaar of 10 niet emigreren maar uiteindelijk, als het links beleid doorzet dan ben ik weg.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ga dan nu ipv eerst de staatskas hier leeg te trekken en dan er zelf van te gaan profiteren...
Ja maar wees dan ook zo stoer om het bedrijfsleven het onderwijs te laten ondersteunen. Op die manier kunnen de bedragen weer naar beneden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik weet het niet uit mijn hoofd, maar volgens mij ligt de werkelijke kostprijs van een student op iets van 6000 euro per jaar, misschien dat je die liever zelf wil betalen? Of je ouders er voor op wil laten draaien? Dan moet je vooral zo rechts mogelijk stemmen.
Kan goed meer zijn ja, maar dit bedrag meen ik een jaar of 2 geleden eens ergens gelezen te hebben, ik weet iig wel dat ik er van schrok hoeveel geld er bij moet...quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:39 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
6000 euro geloof ik echt niet, een universiteit laten draaien kost veel en veel meer dan 6000 euro per student.
Bedrijfsleven betrekken bij het onderwijs kan goede resultaten geven, al moet je wel verdomd goed uitkijken dat je de kwaliteit en objectiviteit van het onderwijs waarborgt.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:41 schreef UnleashMitch het volgende:
Ja maar wees dan ook zo stoer om het bedrijfsleven het onderwijs te laten ondersteunen. Op die manier kunnen de bedragen weer naar beneden.
Ah, je gaat rijk worden met een eigen zaak in Duitsland? Zullen ze leuk vind in Duitsland als je zaak over de kop gaatquote:Op woensdag 8 maart 2006 00:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik werknemer wil worden?
Kwaliteit zal juíst op pijl blijven lijkt me, maar in hoeverre denk je dat de objectiviteit op 't spel staat?quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bedrijfsleven betrekken bij het onderwijs kan goede resultaten geven, al moet je wel verdomd goed uitkijken dat je de kwaliteit en objectiviteit van het onderwijs waarborgt.
Of in Nederland, maar in Duitsland een huis kopen loont. Goedkopere grondprijzen, geen OZB, geen 19% BTW bullshit, geen debiel hoge BPM, geen maximumsnelheid van 120 km/h op de snelweg, lagere drankprijzen, etc. etc. etc. Ohja, veel minder hufterigheid in de West-Duitse maatschappijquote:Op woensdag 8 maart 2006 00:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ah, je gaat rijk worden met een eigen zaak in Duitsland? Zullen ze leuk vind in Duitsland als je zaak over de kop gaat... Wat dan natuurlijk volkomen de schuld van de overheid is, niet van de ondernemer...
Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt... En bepaalde bedrijven zullen willen dat bepaalde woorden niet gesproken worden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:48 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Kwaliteit zal juíst op pijl blijven lijkt me, maar in hoeverre denk je dat de objectiviteit op 't spel staat?
Ik ga ook vanuit Oost-Europa mijn zakelijke activiteiten in o.a. Nederland organiseren. Op de lange termijn vetrek ik overigens sowieso naar zonnigere oorden, wat overigens niets met de situatie in Nederland te maken heeft. Op het weer na dan ...quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan ben jij de ultieme parasiet, eerst op kosten van de hardwerkende mens een dure opleiding afronden en dan die hardwerkende mensen in de steek laten om jezelf te verrijken, zie hier de ware aard van de rechtse mede"mens".![]()
al een oord uitgezocht btw?
Lijkt me overdreven. De universiteit behoort imho een objectief kader te schetsen waarin iedereen een eigen mening kan vormen. Dat zal niet beperkt worden door bedrijven. Professoren die uitgesproken meningen als waarheid opleggen wel, en dat kan ik alleen maar toejuichen. Je komt hier in Utrecht soms van die jokers tegen.....quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt... En bepaalde bedrijven zullen willen dat bepaalde woorden niet gesproken worden.
Laat ik het zo zeggen, ik betaal meer dan dat ik vang.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:Ik leg net uit dat de staat bij dat beetje geld wat jij betaalt nog bakken bij doet, dus je betaalt in de verste verte niet alles zelf, zo moeilijk te begrijpen is dat niet.
Dat is dus juist een van de dingen waar ik wel bang voor ben.quote:Op woensdag 8 maart 2006 00:57 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Lijkt me overdreven. De universiteit behoort imho een objectief kader te schetsen waarin iedereen een eigen mening kan vormen. Dat zal niet beperkt worden door bedrijven.
En wat jij betaald, dat moet je een paar keer vermenigvuldigen, en dan weet je hoeveel je van de hardwerkende medemens CADEAU krijgt.quote:Op woensdag 8 maart 2006 01:00 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik betaal meer dan dat ik vang.
In dat geval dien je het onderwijs dus op een andere manier betaalbaar te houden. We vinden het in ons land namelijk een groot recht dat iedere jan lul kan studeren, financieel gezien.quote:Op woensdag 8 maart 2006 01:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat is dus juist een van de dingen waar ik wel bang voor ben.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 01:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En wat jij betaald, dat moet je een paar keer vermenigvuldigen, en dan weet je hoeveel je van de hardwerkende medemens CADEAU krijgt.
Wel dom.quote:
Kun je me vertellen op welk vlak er bezuinigd is? Het bergotingstekort is onder Balkenende I & II alleen maar opgelopen en daarmee het financieringstekort dus ook. Verder is middels het nieuwe zorgstelsel ook nog een flinke verkapte belastingverhoging doorgevoerd. Volgens mij zijn de burgers de enigen die hebben moeten bezuiigen. De koopkracht daalde behoorlijk de afgelopen jaren, vooral voor de minima...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:01 schreef Cairon het volgende:
Wat zijn de gevolgen als we volgend jaar een linkse regering krijgen op landelijk niveau?
[..]
Onze huidige midden-rechtse regering is ideaal geweest voor deze periode. Een kabinet dat durft te bezuinigen en impopulaire beslissingen durft te maken omdat de tijden daarom roepen.
Hadden we de afgelopen vier jaar een midden links of links kabinet gehad, dan hadden we waarschijnlijk een vrij groot probleem op economisch vlak, en dus ook op sociaal vlak. Daarbij zou de nationale schuld alleen maar zijn gegroeid en zouden bepaalde lange-termijn plannen niet genomen zijn waardoor het probleem waarschijnlijk in de toekomst zich sterker zou manifesteren.
[..]
Breek je rug op de verkeerde plek, en je piept anders. Volgens mij vergeten mensen dat we al in een sociaal democratische samenleving zitten met alle voordelen van dien. Ook jij met 1,5 modaal kan de infrastructuur die nodig is om jouw leven op peil te houden niet financieren, daar heb ook jij anderen voor nodig.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:34 schreef Rasje het volgende:
Een kamermeerderheid van PVDA, GL en SP.....Tja, dan kunnen mijn man en ik wel inpakken. Een inkomen van ruim 1,5 modaal (gewoon door hard te werken opgebouwd), geen kinderen en een eigen huis. Ja jongens, plukken die handel !!!![]()
Klopt, maar wij leveren al genoeg in. Als je zit wat er bovenaan mijn loonstrookje staat en helemaal onderaan.....quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:37 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Breek je rug op de verkeerde plek, en je piept anders. Volgens mij vergeten mensen dat we al in een sociaal democratische samenleving zitten met alle voordelen van dien. Ook jij met 1,5 modaal kan de infrastructuur die nodig is om jouw leven op peil te houden niet financieren, daar heb ook jij anderen voor nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |