abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 12:36:59 #1
8781 crew  Frutsel
pi_35805166

en weer verder...
pi_35805235
Bah BAGGER-REEKS
Gezellig in de kroeg zitten + communiceren met pre-teens, is best oke.
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 12:39:26 #3
8781 crew  Frutsel
pi_35805261
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:32 schreef Arma_Angelus het volgende:
ik stem lokaal heel anders als landelijk. PVDA krijgt mijn stem.

GL en SP kunnen de boom in, die hebben niets dan ellende voor de stad in mijn ogen. VVD ik weet het niet, veel te veel over het paard getilde blaaskaken, frutsel is goed voorbeeld.
LOL! Verklaar je nader... Zal me niet net zo triest gedragen door het ineens op de man te spelen...

dinsdag 7 maart 2006 @ 12:46:03 #4
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35805477
Kom zeg, waarom zou jij met je 'verheven' VVD mening mensen die anders denken in het openbaar gaan zitten afzeiken. Zielepoot. Ik vind over het algemeen de VVD maar een stel korte termijn egoisten. Ja, ik vind de SP een hopeloze zooi, enige waar die partij op draait dat is Marijnissen. Zo is er op elke partij wel een stereotyp te bedenken. Het is zo jammer dat er zoveel mensen zijn die de stereotypen bevestigen.

Tijd voor een goede libertarische partij, voor een partij die kiest voor vrijheid en inviduele verantwoordelijkeheid van mensen. Want op dit ogenblik kun je alleen maar kiezen uit de kwaden, omdat er niet 1 partij is die ECHT eens wat durft te zeggen, zonder in dogma's te vervallen of een hoop populistische stront naar buiten te kieperen.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  dinsdag 7 maart 2006 @ 12:47:54 #5
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35805542
En met individuele vrijheid bedoel ik tevens verantwoordelijkheid om te zorgen voor je medemens, niet het maandelijkse 10 miljoen voor aidsnegers in afrika die prompt de week erop elkaar weer uitmoorden...
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 12:51:04 #6
8781 crew  Frutsel
pi_35805638
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:46 schreef Arma_Angelus het volgende:
Kom zeg, waarom zou jij met je 'verheven' VVD mening mensen die anders denken in het openbaar gaan zitten afzeiken. Zielepoot. Ik vind over het algemeen de VVD maar een stel korte termijn egoisten. Ja, ik vind de SP een hopeloze zooi, enige waar die partij op draait dat is Marijnissen. Zo is er op elke partij wel een stereotyp te bedenken. Het is zo jammer dat er zoveel mensen zijn die de stereotypen bevestigen.

Tijd voor een goede libertarische partij, voor een partij die kiest voor vrijheid en inviduele verantwoordelijkeheid van mensen. Want op dit ogenblik kun je alleen maar kiezen uit de kwaden, omdat er niet 1 partij is die ECHT eens wat durft te zeggen, zonder in dogma's te vervallen of een hoop populistische stront naar buiten te kieperen.
Ik ben het met je eens dat er NIET ÉÉN partij is die alles perfect doet. Feit is gewoon dat als ik de stemwijzers volg en de partijprogramma's bekijk en dat gene aankruis waar ik het meeste belang aan hecht ik de laatste jaren altijd bij de VVD uitkom. En ik vind hen juist een lange termijn partij.

Dat jij je zichtbaar stoort aan 'een verheven VVD mening' vind ik prima, maar jammer dat je het zo persoonlijk brengt. Ik stoor me aan mensen die alleen maar PVDA stemmen omdat Wouter Bos een lekker ventje is of omdat ze een roos kregen op de oude markt. Ten tweede vind ik het niet terecht dat de SHIT waar jij het over hebt en de economische troep van de laatste vier jaar elke keer richting het huidige kabinet wordt geschoven. Gedeeltelijk misschien wel, maar ook zeker richting de PVDA die in de jaren daarvoor er een korte termijnvisie op nahield in mijn ogen.

Jammer dat je het dan zo op de man moet spelen...
  dinsdag 7 maart 2006 @ 12:51:47 #7
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_35805660
Mooi weer he, buiten... zonnetje schijnt, vogeltjes vluiten
Shaven..... not furred
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 12:52:16 #8
8781 crew  Frutsel
pi_35805676
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:47 schreef Arma_Angelus het volgende:
En met individuele vrijheid bedoel ik tevens verantwoordelijkheid om te zorgen voor je medemens, niet het maandelijkse 10 miljoen voor aidsnegers in afrika die prompt de week erop elkaar weer uitmoorden...
Volgens mij kreeg Darfur nog meer dan 10 miljoen...
  dinsdag 7 maart 2006 @ 12:57:55 #9
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35805856
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:51 schreef Frutsel het volgende:
Ik ben het met je eens dat er NIET ÉÉN partij is die alles perfect doet. Feit is gewoon dat als ik de stemwijzers volg en de partijprogramma's bekijk en dat gene aankruis waar ik het meeste belang aan hecht ik de laatste jaren altijd bij de VVD uitkom. En ik vind hen juist een lange termijn partij.
Nouja, dat is een verschil in visie en aanpak. Zonder twijfel
quote:
Dat jij je zichtbaar stoort aan 'een verheven VVD mening' vind ik prima, maar jammer dat je het zo persoonlijk brengt. Ik stoor me aan mensen die alleen maar PVDA stemmen omdat Wouter Bos een lekker ventje is of omdat ze een roos kregen op de oude markt. Ten tweede vind ik het niet terecht dat de SHIT waar jij het over hebt en de economische troep van de laatste vier jaar elke keer richting het huidige kabinet wordt geschoven. Gedeeltelijk misschien wel, maar ook zeker richting de PVDA die in de jaren daarvoor er een korte termijnvisie op nahield in mijn ogen.
Ik ben van mening dat van die kabinet nog veel meer troep af is gekomen, alleen niet op een economisch niveau. Het vertrouwen is gedaald tot een dieptepunt, armoede is gestegen, we hebben stapel nieuwe wetten er doorgedrukt gekregen waar niemand op zat te wachten...

Verdonk bijv. Nu valt half nederland over het feit dat ze haar eigen regels volgt, die geheel in de lijn van het kabinet ligt. Daarom is ze slecht, terwijl ze eerst geprezen werd omwat ze allemaal gedaan had. Ze voert alleen het goedgekeurde voorstel van Kok II uit.

En mensen die op wouter bos stemmen omdat hij een 'lekker ventje' is of omdat hij wel uitstraling heeft, kom zeg, daarmee moet je het ijsselmeer indammen. Er is maar 1 goede reden om eventueel op hem te stemmen dat is dat hij de boel goed bij elkaar kan houden, en de juiste mensen om zich heeft weten te verzamelen. Desalniettemin zal hij mijn stem niet krijgen.
quote:
Jammer dat je het dan zo op de man moet spelen...
Tjsa, het zijn je eigen woorden die ik tegen je gebruik maar verder even goede vrienden wat mij betreft.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 12:58:44 #10
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35805879
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:52 schreef Frutsel het volgende:
Volgens mij kreeg Darfur nog meer dan 10 miljoen...
hehe niet maandelijks
  dinsdag 7 maart 2006 @ 12:59:00 #11
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35805889
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:51 schreef bastardhost het volgende:
Mooi weer he, buiten... zonnetje schijnt, vogeltjes vluiten
Ja, is het in Arnhem ook zo fijn?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:00:18 #12
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35805926
4 op een rij
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 13:09:13 #13
8781 crew  Frutsel
pi_35806187
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:57 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

Nouja, dat is een verschil in visie en aanpak. Zonder twijfel
[..]

Ik ben van mening dat van die kabinet nog veel meer troep af is gekomen, alleen niet op een economisch niveau. Het vertrouwen is gedaald tot een dieptepunt, armoede is gestegen, we hebben stapel nieuwe wetten er doorgedrukt gekregen waar niemand op zat te wachten...

Verdonk bijv. Nu valt half nederland over het feit dat ze haar eigen regels volgt, die geheel in de lijn van het kabinet ligt. Daarom is ze slecht, terwijl ze eerst geprezen werd omwat ze allemaal gedaan had. Ze voert alleen het goedgekeurde voorstel van Kok II uit.

En mensen die op wouter bos stemmen omdat hij een 'lekker ventje' is of omdat hij wel uitstraling heeft, kom zeg, daarmee moet je het ijsselmeer indammen. Er is maar 1 goede reden om eventueel op hem te stemmen dat is dat hij de boel goed bij elkaar kan houden, en de juiste mensen om zich heeft weten te verzamelen. Desalniettemin zal hij mijn stem niet krijgen.
[..]

Tjsa, het zijn je eigen woorden die ik tegen je gebruik maar verder even goede vrienden wat mij betreft.
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:58 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

hehe niet maandelijks
4 op een rij jah

Ergens heb je wel een goed punt. Dat het vertrouwen is gedaald is ook logisch vind ik en dat de armoede gestegen is is ook wel te verklaren. We hadden 20 jaar geleden kunnen zien aankomen dat onze verzorgingsstaat geld te kort kwam. Al die na-oorlogse mensen die ons land hebben opgebouwd gaan met de vut en hebben recht op een goed pensioen. Iets wat ze nu helaas gedeeltelijk wordt afgenomen omdat er geen geld is. Sociaal Zwakkeren en WAO'ers die jarenlang goed geprofiteerd hebben van deze verzorgingsstaat worden nu aangepakt. Hiervan wordt een deel de dupe omdat ze onterecht gestraft worden. Juist deze mensen zouden gecompenseerd moeten worden net als de VUT-ters. Maar dit potje had toch al 20 jaar geleden gestart kunnen worden?

Ik hoor mensen die nu op de PVDA gaan stemmen omdat het dan beter wordt. Die mensen denken echt dat Bos alles terugdraait en we weer meer geld gaan krijgen. Bos strubbelt tegen maar komt niet met tegencijfers en/of tegenvoorstellen die concreet genoeg zijn in mijn ogen. Het fundament wat er nu ligt wordt echt niet afgebroken door Bos hoor. Die borduurt er vrolijk op verder met eventueel 2 jaar rust om zo de economie verder herstel te gunnen. Hooguit gaan er wat 'meevallers' naar de mensen terug, en ik hoop dan ook dat het naar die mensen gaat die het verdienen en geen grootverdieners, maar dat ook de hardwerkende nederlander er niet verder onder hoeft te leiden.

Kan me niet herinneren dat ik iemand 'persoonlijk' aanviel over zijn pvda-keuze. Maar goed..kan zijn dat ik dat wel eens deed, dan sorry daarvoor
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:18:38 #14
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35806497
Precies, het is bekend dat een aangenomen voorstel door een ander kabinet zelden wordt teruggedraaid, als je denkt dat ooit het kwartje van kok terug gaat krijgen, mag je bij de rest in het ijsselmeer gaan liggen.

PVDA gaat gebruik maken van de genomen maatregelen, dat is het voordeel van in de oppositie zitten.

En ons zorgstelsel klopt inderdaad ook van geen kant, daar zal altijd geld bij moeten blijven komen. Ik heb er nu al ontzettende de schurft aan dat ik voor iets betaal waar ik nooit gebruik van zal kunnen maken (pensioen, wao, levensloopregeling) en ik heb er ook de schurft aan dat ze mijn pa die altijd overal hard voor heeft gewerkt (en nog steeds doet) en overal veel voor betaald heeft alles opschorten. En ik heb nog meer de schurft aan 80plussers (mijn oma bijv.) die lopen te klagen dat alles maar zo duur is ze niets van de staat krijgen (nou fuck dat, ze krijgt best een hoop geld, zeker als je ziet dat ze nooit iets voor heeft hoeven doen, nooit ook maar 1 cent afgedragen...).

Dat eeuwige poldermodel gaat ons nekken.
pi_35806669
Vanochtend 2 stemmen uitgebracht op de PvdA. SP vind ik een onmogelijke partij. D66 zou een alternatief zijn als ze zich landelijk niet zo belachelijk hadden gemaakt. Alles wat christelijk is zal ik niet op stemmen (al vind ik deCHristenunie verder een hele leuke partij). De VVD met blaaskaken als Wiegel en Van Aartsenaan het hoofd (en hier in de gemeente met een type als Anneke Broekman op plaats 2 ) kan ik ook niet serieus nemen. Burgerbelangen dacht ik 4 jaar geleden nog van dat het misschien wel een leuke partij was, maar hoe die de onderlinge ruzies hebben uitgevochten was ook ronduit stuitend de afgelopen 4 jaar. Stadspartij...... tsja. Groenlinks is het ook niet. René Tenkink is een aardige vent, beetje jammer dat de rest van de top van de lijst zo bereord is, bovendien kan ik me niet vinden in hun standpunten.
De Keuze was dus niet zo heel moeilijk dit jaar.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:25:22 #16
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35806732
Waar ik eigenlijk meer over viel is dat omdat ik nu 1x PVDA ga stemmen, iedereen denkt dat ik fanatiek onbewuste PVDA stemmer ben, iets dat dus beslist niet het geval is
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:26:04 #17
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35806754
Rene Tenkink is zeker een aardige vent, de rest van die flapdrollen. argh laat ook maar
pi_35806766
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:51 schreef Frutsel het volgende:

Ten tweede vind ik het niet terecht dat de SHIT waar jij het over hebt en de economische troep van de laatste vier jaar elke keer richting het huidige kabinet wordt geschoven. Gedeeltelijk misschien wel, maar ook zeker richting de PVDA die in de jaren daarvoor er een korte termijnvisie op nahield in mijn ogen.
Ben je vergeten dat de VVD toen ook in het kabinet zat en bovendien de post financiën had?

Jij vindt het niet terecht dat het huidige kabinet overal de schuld van krijgt. Ik vind het raar dat de mensen die daar kritiek op hebben feilloos de kritiek afschuiven op de PvdA, terwijl die toch echt met twee van de huidige regeringspartijen in het kabinet zaten.
pi_35806814
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:26 schreef Arma_Angelus het volgende:
Rene Tenkink is zeker een aardige vent, de rest van die flapdrollen. argh laat ook maar
Jelmer
Daphne
Mariska

Die andere vrouw in de top 5 ken ik niet, daar zal ik me dus niet over uitlaten.
Beetje jammer dat Jelle Kort zo laag staat, hebben ze meer aan dan aan een Daphne Dertien of een Mariska van Heijster denk ik.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:31:28 #20
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35806917
Mariska die meid die altijd als een uitgezakte fatboy over tafel hing.
pi_35807000
En Jelmer die persé op nr 1 van de lijst moet staan. Als ze slim waren geweest hadden ze René Tenkink op 1 laten staan, die spreekt toch echt veel meer mensen aan dan zo'n lulletje rozenwater als Jelmer.
pi_35807106
Ik vergeet ook nooit de uitspraak van die ouwe lul van burgerbelangen (staat nu niet meer op de lijst geloof ik) tijdens het armoede-debat van Groenlinks. Zaten Groenlinks en VVD achter de tafel,begint die gast tegen hun te roepen dat ze eens wat moeten doen aan het feit dat er teveel goedkope woningen gesloopt zouden worden.
Reactie van VVD en Groenlinks: "Jouw partij zit in het college, wij niet. Doe er zelf dus eens wat aan"
Die gozer snapte er echt helemaal niets van.
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 13:43:14 #23
8781 crew  Frutsel
pi_35807310
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:26 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ben je vergeten dat de VVD toen ook in het kabinet zat en bovendien de post financiën had?

Jij vindt het niet terecht dat het huidige kabinet overal de schuld van krijgt. Ik vind het raar dat de mensen die daar kritiek op hebben feilloos de kritiek afschuiven op de PvdA, terwijl die toch echt met twee van de huidige regeringspartijen in het kabinet zaten.
Misschien wel... maar das net als met het kabinet Den Uyl PVDA-KVP (CDA)
toen had ik inderdaad geen stemrecht en was het wellicht toen anders gelopen.
Neemt niet weg dat steeds de PVDA erbij zat en je het als kabinet toch samen beslist?
Een minister kan in zijn eentje nog zoveel willen, maar je hebt goedkeuring nodig.
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 13:44:28 #24
8781 crew  Frutsel
pi_35807360
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:33 schreef DrMarten het volgende:
En Jelmer die persé op nr 1 van de lijst moet staan. Als ze slim waren geweest hadden ze René Tenkink op 1 laten staan, die spreekt toch echt veel meer mensen aan dan zo'n lulletje rozenwater als Jelmer.
Iemand die op de PVDA stemt met goede redenen zal van mij geen uitbrander krijgen zoals ik eerder aangaf op die mensen die stemmen omdat ze hem een lekkere vent vinden of een roos kregen ...

Misschien bracht ik het wat ongenuanceerd dan.
pi_35807389
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:43 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat steeds de PVDA erbij zat en je het als kabinet toch samen beslist?
Je beslist samen idd, daarom is onterecht alleen maar naar de PvdA te wijzen.
pi_35807824
Zalm heeft zich al belachelijk genoeg gemaakt de laatste tijd
pi_35807955
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:57 schreef wendy-tje het volgende:
Zalm heeft zich al belachelijk genoeg gemaakt de laatste tijd
Om maar niet te spreken van Rutte, Wiegel en Van Aartsen.
Campagnetechnisch niet heel slim aangepakt dit jaar.
pi_35808041
Neuh, niet echt nee.

Ik heb trouwens D66 het voordeel van de twijfel gegeven vandaag, en wel op ze gestemd. De lokale afdeling ken ik niet zo goed, maar het komt toch het dichtste bij mijn standpunten.
GL doe ik inderdaad ook niet, zelfde reden als de rest. SP begin ik ook niet aan, christelijk ook niet, rechts ben ik niet. Burgerbelangen hebben het slecht gedaan, en stadspartij... tsja, moeten we het daar eigenlijk nog over hebben?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:18:20 #29
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35808607
Grappig dat zoveel mensen om dezelfde persoonlijke redenen niet op GL willen stemmen eigenlijk
pi_35808667
Als René Tenkink en Jelle Kort bovenaan hadden gestaan, dan hadik er alleen niet op gestemd vanwege de ideeen
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:20:23 #31
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35808677
hehehe, ja okay
pi_35808813
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:20 schreef Arma_Angelus het volgende:
hehehe, ja okay
Maar dat het een kneuzenkermis is, is inmiddels wel duidelijk geworden
pi_35808995
Gevonden, was jullie kwijt.
Ik ga niet stemmen weet niet eens waarop
pi_35809159
http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/#

Grappig om te doen. Ik had een 5,5 en ben dus op de valreep ingebrugerd
pi_35809182
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:29 schreef diertjuh het volgende:
Gevonden, was jullie kwijt.
Ik ga niet stemmen weet niet eens waarop
Jij mag toch voor het eerst dit jaar? En dan niet eens gaan?
pi_35809259
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:34 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Jij mag toch voor het eerst dit jaar? En dan niet eens gaan?
Ja, klopt. Ik weet niet waarop ik moet stemmen. Als ik ergens op stem wil ik ook graag weten waarom ik daarop stem, en dat weet ik niet.
pi_35809501
Het liefst zie ik natuurlijk dat mensen zich een klein beetje verdiepen in de politiek, maar liever nog niet stemmen dan willekeurig maar een knop indrukken.
pi_35809568
Ik heb wel foldertjes gelezen. Maar elke partij heeft positieve en negatieve punten. Dus kan niet echt een beslissing maken. Dan stem ik maar nog niet dan.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:46:11 #39
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35809634
je zou gewoon even de stemwijzer kunnen doen...
pi_35809703
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:46 schreef Arma_Angelus het volgende:
Ook een optie idd.

Wat doe jij met eten trouwens?
pi_35809721
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:46 schreef Arma_Angelus het volgende:
Heb ik gedaan. Maar ik woon in de gemeente twenterand en die staat er niet op.
pi_35809755
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:48 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Maar ik woon in de gemeente twenterand en die staat er niet op.
Ohja, achtergesteld gebied
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:54:42 #43
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35809951
het is maar goed dat wij bij elkaar in huis wonen drmarten. We kunnen Fajah Lourens er wel bij nemen
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:55:22 #44
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35809975
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:48 schreef DrMarten het volgende:
doe eens gtalk aan.
ik eet bij neuk

[ Bericht 18% gewijzigd door Arma_Angelus op 07-03-2006 15:08:17 ]
pi_35810027
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:55 schreef Arma_Angelus het volgende:
[quote]Op dinsdag 7 maart 2006 14:48 schreef DrMarten het volgende:
[/quot]
doe eens gtalk aan.
ik eet bij neuk
Ik zit op de UT. Daar hebben ze geen Gtalk.
pi_35810052
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:54 schreef Arma_Angelus het volgende:
het is maar goed dat wij bij elkaar in huis wonen drmarten. We kunnen Fajah Lourens er wel bij nemen
Wat had jij voor cijfer dan? Ook een 5.5? Of krik ik het gemiddelde van ons 2-en nog een beetje op?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 15:09:10 #47
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_35810493
Je krikt het heel iets op 5.3 maar dat is goed, dan neem ik Fajah mee

btw als je inlogt op gmail heb je echt wel gtalk tegenwoordig.
pi_35811531
weet je, ik ga gewoon nie stemmen
pi_35811734
Stem dan blanco....
pi_35811859
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:44 schreef wendy-tje het volgende:
Stem dan blanco....
Dan maakt m'n stem wel wat uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties