abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35804392
quote:
Dinsdag 7 maart 2006, 07:15 - MSN kondigde al hogere prijzen voor zijn muziekdienst aan. Andere aanbieders zullen snel volgen als gevolg van de door de muziekindustrie opgelegde prijsverhogingen.
-------------------------------
Door Laurens Verhagen
-------------------------------

Dit stelt althans Menno Wiegeraad van OD2 Nederland. OD2 - dat is overgenomen door Loudeye - treedt als mediator op tussen de providers en de platenmaatschappijen. Volgens Wiegeraad heeft OD2 heel lang prijsverhogingen kunnen uitstellen, maar kan het nu niet anders meer.

"Zowel bij OD2 als bij de online winkeliers stonden de marges gigantisch onder druk", zo stelt Wiegeraad tegenover Webwereld. Volgens OD2 hebben met name de grote labels de afgelopen tijd de prijzen geleidelijk verhoogd, terwijl de prijzen voor de consument gelijk bleven.

Wiegeraad benadrukt dat leveranciers als Tiscali, MSN, Wanadoo en Planet 'verschrikkelijk weinig verdienen' aan de muziekdiensten. Sterker nog: zowel OD2 en de leveranciers investeren vooralsnog in online muziek. Wiegeraad: "Maar nu is de tijd gekomen om eindelijk eens uit de rode cijfers te komen."

"De verwachtingen zijn al tijden hooggespannen, maar tot nu toe is het geen succesverhaal. Het is een kwestie van het hoofd boven water houden." Wiegeraad wijst erop dat Loudeye nog altijd verlies maakt.

De meeste losse downloads blijven bij MSN 99 cent kosten. Alleen actueel repertoire van grote artiesten moet tussen 1,09 en 1,49 euro gaan kosten. Na MSN zullen ook andere aanbieders volgen, aldus Wiegeraad
-------------------------------------------
Bron: Webwereld
-------------------------------------------
De muziek industrie heeft eindelijk ontdekt dat er geld te verdienen valt aan het online aanbieden van muziekdownloads, dus gooien ze de prijzen flink omhoog want er moet uiteraard weer grof verdient worden.

Snappen ze dan echt niet dat ze op deze manier de mensen weer terug naar de illegale downloads jagen? Ik vond 99 cent eigenlijk al aan de hoge kant voor 1 mp3tje, meer heb begrepen dat het toch wel redelijk liep, en nu gooien ze de prijzen voor populaire downloads maar weer lekker omhoog om die 3 dikke lambo's en 4 fila's van de artiesten en platenbazen te kunnen bekostigen.
En wij domme consumenten zullen het wel weer pikken.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_35805859
Jij hebt nog noooooit een mp3 gekocht
pi_35805912
Er is niemand die je verplicht het te kopen.
Nu ook zonder Burka.
pi_35806016
Ik weigerde toch al om voor mp3's te betalen, dus ook al verdriedubbelen ze de prijs, het zal me een rotzorg zijn. Graag koop ik zo nu en dan een cd-single of cd in de winkel, maar voor een computerbestandje weiger ik te gaan dokken. En wie dat wel doet loopt slaafs mee met wat de muziekindustrie wil.
pi_35806069
gewoon boycotten tot ze:
  • normale prijzen hanteren zowel voor CDs/DVDs als ook MP3 downloads.
  • de irritante copieerbeveiligingen die je beperken in je vrijheid en die ervoor zorgen dat ze sneller overslaan verdwenen zijn
  • DRM definietief verdwijnt
  • heffing op lege media verdwijnd

dan zien ze mij weer muziek en films kopen en tot die tijd kunnen ze in de blubber zakken

jaren lang hebben ze me uitgemolken (voor de CD/DVD brander) no more
  • When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_35806617
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 13:05 schreef GewoneMan het volgende:
    gewoon boycotten tot ze:
  • normale prijzen hanteren zowel voor CDs/DVDs als ook MP3 downloads.
  • de irritante copieerbeveiligingen die je beperken in je vrijheid en die ervoor zorgen dat ze sneller overslaan verdwenen zijn
  • DRM definietief verdwijnt
  • heffing op lege media verdwijnt

dan zien ze mij weer muziek en films kopen en tot die tijd kunnen ze in de blubber zakken
    jaren lang hebben ze me uitgemolken (voor de CD/DVD brander) no more
  • 1: Cd's zijn tegenwoordig redelijk schappelijk geprijsd, met zo'n 15-16 euro.
    2: Kopieerbeveiligingen werken voor geen meter.
    3: Geen last van.
    4: Gaat nooit verdwijnen.
      dinsdag 7 maart 2006 @ 14:24:23 #7
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_35808809
    laatst in de free record shop:

single: 3 euro (aanbieding)
    cd: 19.99

val maar mooi dood met die prijzen. lang leven bittorrent!

trouwens shawshank redemption wel gekocht voor 6,99 euro (vond ik wel een redelijke prijs alhoewel de verpakking ook niet echt bijzonder was ivm met een illegale versie)
    De wereld is op hol geslagen
      dinsdag 7 maart 2006 @ 14:25:37 #8
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_35808851
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 13:21 schreef dVTB het volgende:

[..]

1: Cd's zijn tegenwoordig redelijk schappelijk geprijsd, met zo'n 15-16 euro.
    15/16 euro voor 1 cd. dat is belachelijk veel man.
    zelfs als ik straks ben afgestudeerd en een goede baan heb zal ik illegaal blijven downloaden met die belachelijk prijzen
    De wereld is op hol geslagen
    pi_35808885
    Nu kunnen ze dus helemaal vergeten dat ik voor mp3's ga betalen...
    pi_35809086
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 12:57 schreef SterkStaaltje het volgende:
    Jij hebt nog noooooit een mp3 gekocht
    Ik denk ik open eens een topic met inhoud

Maar ik heb er wel eens aan gedacht om er eens naar te kijken.
    Dat kunnen ze nu wel helemaal vergeten.
    Fiets
    pi_35811402
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 14:24 schreef 1ofthefew het volgende:
    trouwens shawshank redemption wel gekocht voor 6,99 euro (vond ik wel een redelijke prijs alhoewel de verpakking ook niet echt bijzonder was ivm met een illegale versie)
    CD ga ik never nooit niet kopen maar DVD 's zijn nu inderdaad toch wel goed betaalbaar. Ik neem er regelmatig eentje mee.
    2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
    2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
    2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
    pi_35813762
    Weg met de platenindustrie !!!
    Dan kopen we alleen nog rechtstreeks van de artiesten via inernet downloads of bestellen hun CD's bij henzelf...
    pi_35814071
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 15:34 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

CD ga ik never nooit niet kopen maar DVD 's zijn nu inderdaad toch wel goed betaalbaar. Ik neem er regelmatig eentje mee.
    DVDs zijn idd af en toe spotgoedkoop vergeleken met een muziekcd.

En je hoeft op zich niet eens zo lang te wachten totdat ze in de 3 voor... euro assortiment van bv de freerecordshop zitten.
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_35820416
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 13:21 schreef dVTB het volgende:

[..]

1: Cd's zijn tegenwoordig redelijk schappelijk geprijsd, met zo'n 15-16 euro.
    1 jij vind 15 a 16 eurie misschien schappelijk ik iig niet!
    2 kopieer beveiliging werkt idd niet maar het geeft wel problemen (CDs die weigeren in CD-spelers of eerder overslaan doordat de CRC correctie wordt misbruikt door beveiligingen
    3 NOG niet nee
    4 dan koop ik dus nooit meer muziek (films nog wel maar ja dat nijgt dezelfde kant op te gaan)

[ Bericht 2% gewijzigd door GewoneMan op 07-03-2006 23:07:46 ]
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_35826200
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 12:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

illegale downloads
    niks illegaals aan muziek downloaden hoor
    pi_35831180
    4 fila's.. Ik wist niet dat die schoenen zo duur waren.
      woensdag 8 maart 2006 @ 00:02:21 #17
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_35831279
    Daar ging de kip met de gouden eieren...
    Ik ga naar huis.
    pi_35831382
    Enige waar ik voor betaal is m'n Chello Classic kabelverbinding .
      woensdag 8 maart 2006 @ 00:45:49 #19
    12499 Hooghoudt
    Spassig und überraschend
    pi_35832456
    De troep van de grote platenmaatschappijen is duur... koop die gewoon niet meer. Dat het troep is, is des te meer reden.
    Nicht ärgern, nur wundern!
    pi_35832882
    Who the fuck is OD2 en hoe beinvloeden die iTunes Music Store?

Oh ja dat doen ze niet.
    Dooooei sukkels.
    pi_35832915
    Dus voor een cd met tussen de 10 en 20 nummers is het dadelijk dus niet meer rendabel om de mp3 te kopen maar om het album te kopen. Dan heb je tenminste nog iets in je handen. Dat effect wordt nog versterkt als je via internet de cd's koopt.

Nee op deze manier komen we er wel
    Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
    84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
    pi_35832989
    Je moet trouwens wel een enorme amateur zijn wil je zoiets niet winstgevend kunnen maken.
    Maar goed, dat is het punt ook niet. Die mensen van OD2 (waar dat een schaduwvereniging van is weet ik niet) verkopen toch een enorm kletsverhaal om zogenaamd het hoofd boven water te houden.

Wanneer leren ze nu eens dat het laag drempelig moet zijn. LAAG als in NIET HOOG.

Amateurs
    pi_35833038
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 01:24 schreef Vitalogy het volgende:
    Je moet trouwens wel een enorme amateur zijn wil je zoiets niet winstgevend kunnen maken.
    Maar goed, dat is het punt ook niet. Die mensen van OD2 (waar dat een schaduwvereniging van is weet ik niet) verkopen toch een enorm kletsverhaal om zogenaamd het hoofd boven water te houden.
    Als je 0,95 aan royalties moet betalen en je verkoopt ze voor 0,99 maar daarvoor moet je wel de server betalen, wel het betaalsysteem kopen/leasen, wel een callcenter paraat hebben en ga zo maar door. Het blijft een normale business dus zo gek is dat niet hoor.
    pi_35833310
    Als dat daadwerkelijk de situatie zou zijn
    ben je sowieso al een amateur als je eraan begint.

Kom nou, kijk eens naar de bedrijven die er genoemd worden. Die hebben alles wat jij noemt sowieso al in huis. Kunnen bij wijze van experiment zelfs een minimale investering doen en naar gelang de vraag de capaciteit verhogen. Dit is gewoon een smoes wat verkocht wordt om de prijs omhoog te gooien.
      woensdag 8 maart 2006 @ 02:26:56 #25
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_35833681
    Ga voortaan dus naar www.mp3search.ru. Laat ze het nou helemaal bekijken met hun prijsverhoging... een mp3 is kwalitatief nooit zo goed als het nummer op de CD (in theorie dan), waarom zou je meer dan 99ct/nr betalen? Dan kun je die CD net zo goed kopen!

25 cent per nummer vind ik echt het max.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_35835395
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 02:26 schreef StefanP het volgende:
    Ga voortaan dus naar www.mp3search.ru. Laat ze het nou helemaal bekijken met hun prijsverhoging... een mp3 is kwalitatief nooit zo goed als het nummer op de CD (in theorie dan), waarom zou je meer dan 99ct/nr betalen? Dan kun je die CD net zo goed kopen!

25 cent per nummer vind ik echt het max.
    Je hebt werkelijk het idee dat je dan een legaal mp3tje heb gekocht ?
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 maart 2006 @ 09:13:33 #27
    2057 Tokus
    whale oil beef hooked
    pi_35835754
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 16:59 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

DVDs zijn idd af en toe spotgoedkoop vergeleken met een muziekcd.
    een beetje goeie cd draai je al snel elke dag.
    een beetje goeie film kijk je een keer, dan pas weer een maand later op z'n vroegst.

ik hoop dat je het verschil begrijpt, en waarom de cd dan eigenlijk helemaal niet zo duur is t.o.v. een dvd.
    Nothing lasts forever but the certainty of change
    pi_35836548
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 08:53 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Je hebt werkelijk het idee dat je dan een legaal mp3tje heb gekocht ?
    das indd ook een leuke discussie, die russische muzieksite's.

Waarom zou dat een illegaal mp3tje zijn dan? waarneer is een mp3tje legaal/illegaal?
    Fiets
    pi_35836589
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 09:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
    das indd ook een leuke discussie, die russische muzieksite's.

Waarom zou dat een illegaal mp3tje zijn dan? waarneer is een mp3tje legaal/illegaal?
    Op het moment dat de website royalties afdraagt aan de artiesten of aan een of andere organisatie (weet ik wie dat regelt). Aangezien hier al geklaagd wordt over royalties terwijl de verkoopprijs op 1,- ligt mag je er toch vanuit dat je geen legale mp3 in je handen hebt voor een prijs van 0,10.

Overigens, in Nederland is elke mp3 legaal maar dat zullen we de mensen maar niet vertellen. Thuiskopie enzo
    pi_35857156
    Pff.. wat een uitzuigers zijn het toch. Lange leve buma stemra en shit
    pi_35876370
    Ik ben net lid geworden van emusic.com
    Goedkoopste abonnement $10 per maand, mag je 40 nummers downloaden, ongeveer 35 eurocent per nummer dus. Ze verkopen alleen muziek van onafhankelijke labels. Dat beperkt je keuze wat, alhoewel ze zeer veel hebben( het is de tweede online muziekzaak na itunes ). En doordat je alleen van onafhankelijk labels koopt, ondersteun je de uitzuigers van de bestaande muziekindustrie niet.

En er zijn geen kopieerbeveiligingen, kwaliteit mp3's is goed (VBR hoog, met lame geencodeerd).

Ik betaal voor het eerst sinds jaren weer voor muziek, en met plezier. Het voelt toch beter als je je favoriete artisten de kans geeft meer muziek te maken.
    pi_35876530
    quote:
    Op woensdag 8 maart 2006 09:55 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Op het moment dat de website royalties afdraagt aan de artiesten of aan een of andere organisatie (weet ik wie dat regelt). Aangezien hier al geklaagd wordt over royalties terwijl de verkoopprijs op 1,- ligt mag je er toch vanuit dat je geen legale mp3 in je handen hebt voor een prijs van 0,10.
    *zich van de domme houd

ohw, liggen de prijzen in rusland niet heel anders als in nederland, zal dit niet ook voor de royalties gelden dan?
    quote:
    Overigens, in Nederland is elke mp3 legaal maar dat zullen we de mensen maar niet vertellen. Thuiskopie enzo
    nope, tuurlijk vertellen we dat niet dan is er helemaal geen discussiepunt meer.
    Fiets
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 maart 2006 @ 14:56:27 #33
    2057 Tokus
    whale oil beef hooked
    pi_35879237
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 13:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

*zich van de domme houd

ohw, liggen de prijzen in rusland niet heel anders als in nederland, zal dit niet ook voor de royalties gelden dan?
    vast wel, maar ik denk dat er in Rusland procentueel nog meer aan strijkstokken blijft hangen dan in Nederland. En dan gaat het ook nog om niet altijd even koshere strijkstokken, heb ik het idee.
    pi_35886371
    When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
    pi_35888167
    quote:
    ja leuk he
    de muziek industrie kan straks je tv/cd-speler etc uitschakelen wanneer het ze niet bevalt dat jij iets afspeelt

van de gekke
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_35888328
    quote:
    Ik snap nog steeds niet helemaal wat het is.

Een soort beveiliging die m'n stereo uitschakeld als ik een copietje van een cd afspeel? en waar wordt die DTCP-IP op toegepast en hoe?
    Is het alleen van toepassing op computersystemen met intel CPU's, heb ik er geen last van als ik een AMD systeem kies?
    Of gaat het om elke willekeurige chip? ongeacht of deze van intel afkomstig is of niet, en ontwikkel intel slechts de technologie.
    Fiets
    pi_35888355
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 19:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja leuk he
    de muziek industrie kan straks je tv/cd-speler etc uitschakelen wanneer het ze niet bevalt dat jij iets afspeelt

van de gekke
    dat kan enkel en alleen als we het toestaan, als we het massaal gaan boycotten is het gauw afgelopen, vraag is wie heeft de langste adem
    pi_35888506
    Ik koop al jaren cd's in de plaatselijke cd winkel(geen free recordshop shit) voor 12 euro gemiddeld
    10 Euro voor een cd die je gedownloadt hebt zonder hoesje
    Kan ik net zo goed cd gratis downloaden.
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_35888536
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 19:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet helemaal wat het is.

Een soort beveiliging die m'n stereo uitschakeld als ik een copietje van een cd afspeel? en waar wordt die DTCP-IP op toegepast en hoe?
    Is het alleen van toepassing op computersystemen met intel CPU's, heb ik er geen last van als ik een AMD systeem kies?
    Of gaat het om elke willekeurige chip? ongeacht of deze van intel afkomstig is of niet, en ontwikkel intel slechts de technologie.
    de bedoeling is om alles achter DRM te krijgen. ze noemen het veiligheid in feite schend het alle privacy wetten en elke fatsoensnorm.

het idee is dat elk apparaat (TV, blue ray speler, HD DVD speler en PCs enz enz. een DRM chip krijgt. dmv die chip kunnen ze zien of je de rechten hebt van de betreffende content. al die apparaten moeten via internet verbonden worden en als je de rechten niet hebt, speelt hij niet af. ook is het mogelijk je duur gekochte apparaat op afstand onklaar te maken zodat hij NIKS meer afspeelt.

leuk ook voor de mensen die nu een dure HD TV hebben die geen DRM ondersteund (vrijwel alle modellen die nu verkocht zijn) die hebben geen iondersteuning voor DRM en dus spelen ze NIETS van de toekomstige schijfjes af die nog moeten komen. (blue ray en HD DVD) of ze spelen het wel af maar dan maar op 25% van de resolutie KUT dus.
    pi_35888868
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 19:36 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

de bedoeling is om alles achter DRM te krijgen. ze noemen het veiligheid in feite schend het alle privacy wetten en elke fatsoensnorm.

het idee is dat elk apparaat (TV, blue ray speler, HD DVD speler en PCs enz enz. een DRM chip krijgt. dmv die chip kunnen ze zien of je de rechten hebt van de betreffende content. al die apparaten moeten via internet verbonden worden en als je de rechten niet hebt, speelt hij niet af. ook is het mogelijk je duur gekochte apparaat op afstand onklaar te maken zodat hij NIKS meer afspeelt.

leuk ook voor de mensen die nu een dure HD TV hebben die geen DRM ondersteund (vrijwel alle modellen die nu verkocht zijn) die hebben geen iondersteuning voor DRM en dus spelen ze NIETS van de toekomstige schijfjes af die nog moeten komen. (blue ray en HD DVD) of ze spelen het wel af maar dan maar op 25% van de resolutie KUT dus.

Dat klint vrij ernstig, zijn er al apparaten met DRM op de markt dan?
    Fiets
    pi_35891362
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 19:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dat klint vrij ernstig, zijn er al apparaten met DRM op de markt dan?
    ja de ipod om maar iets te noemen, echter zit daar een milde vorm van DRM in. de nieuwe generatie DRM zal een vreselijke vloek gaan worden die ik iig boycot, een apparaat die ter controle een internet verbinding eist komt er bij mij niet in.
    pi_35892269
    Zo gaat dat.

Uiteraard zal de industrie t.z.t. niet meehelpen bij het filteren en censureren van media in dictaturen c.q. actief meehelpen aan opsporing van mensen, zoals Google en Yahoo in o.a. China nu wel doen.

Later zal de technologie niet worden gebruikt om volautomatisch *mogelijk* onrechtmatige handelingen op voorhand te blokkeren, zoals Photoshop weigert om bankbiljetten te bewerken. Voor liefhebbers van geschoren poezen is er dus niets aan de hand.

De overheid zal niet zomaar luister/kijkgegevens van iedereen opvragen zoals op dit moment de IP-adressen van bezoekers van een Seveke-website worden nagetrokken, natuurlijk. En de opvolger van Donner gaat t.z.t. niet eisen dat kijk-en-luistergegevens voor drie jaar worden vastgelegd in de strijd met het terrorisme.

Gebeurt het allemaal toch dan hebben we nog de mantra 'als je niks te verbergen hebt'

Misschien komen transistorradio's en cassettebandjes weer in trek. Als je tenminste niet verplicht wordt om 24/7 rond te gaan lopen met een RFID-biometrisch paspoort met remote content management systeem c.q. lifelog. Ter aanvulling van de dossiers die al worden aangelegd in de transparante samenleving van morgen.

PS heb je de nieuwste Mediaplayer al geinstalleerd? Nu nog meer kijk-en-luister-plezier. Sinds pakweg versie 9 ook met extragratis DRM als voorproefje. Nu nog optioneel, straks niet meer.
    pi_35892554
    Ik zou nooit voor een mp3tje betalen. Cd's koop ik wel gewoon, 10-15 euro vind ik een schappelijke prijs, en soms kom je zelfs goede cd's voor 5 euro tegen. En ja, ook bij de FRS.
    pi_35894895
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 21:23 schreef MrBadGuy het volgende:
    Ik zou nooit voor een mp3tje betalen. Cd's koop ik wel gewoon, 10-15 euro vind ik een schappelijke prijs, en soms kom je zelfs goede cd's voor 5 euro tegen. En ja, ook bij de FRS.
    vraag is hoe lang dat zo blijft aangezien de R&D kosten voor DRM enorme kosten met zich meebrengen om maar te zwijgen over de implementatie en onderhoudt ervan (updates en servers die elke afgespeelde content controleerd) dat kost geld heel veel geld.

jij mag 3 keer raden wie de rekening mag dokken?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    * GewoneMan hoopt op een goeie modchip
      vrijdag 10 maart 2006 @ 05:37:00 #45
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_35901663
    Ik op die DRM bullshit. Ik kocht onlangs een DVD en na de vreselijk irritante 10-seconden durende niet-voorbij-te-skippen FBI WARNING kreeg ik niet het menu te zien, maar godverdomme 4 previews voor andere films. En de >> knop werkte niet eens! Je zou er spontaan nooit meer een legale DVD door kopen zeg, het gore lef. Dat je in de bioscoop gedwongen wordt om 20 minuten kutreclame te bekijken (ik kom tegenwoordig expres 15 minuten te laat) is al belachelijk, maar op een legaal gekochte DVD ook?!

Wat volgt? Dat je je auto start, maar niet weg mag rijden voordat je gedwongen bent om 3 reclame's aan te horen op de radio? Dat je een CD in je radio doet, en eerst 30 seconden reclame krijgt? Dat je je koelkast open wil trekken maar de deur dicht blijft tot je eerst een levensmiddelen reclame op het schermpje bekeken hebt?

Sodemieter op met je klote reclame en gedwongen mededelingen zeg, ik betaal goed geld voor een legaal product en heb geen interesse in die opgedrongen shit! Echt, als ik hem in de winkel gekocht had dan had ik hem teruggebracht.

Het is dat de VS zulke goede consumentenorganisaties en freedom of speech belangenorganisaties hebben, want anders had Hollywood die DRM onzin er al lang doorgedrukt. Je kunt veel zeggen over de VS, maar zulke organisaties heb je in NL en de EU niet! Hollywood probeert die flag-wetgeving stiekum via achterdeurtjes er door te drukken, als bijlagen in andere 500-pagina's tellende wetsvoorstellen, maar tot op heden is het nog niet gelukt omdat die organisaties het aanvechten. Mocht het ze wel lukken: bereid je maar voor op het ergste. Het gaat Hollywood heus niet om die paar pirate copies, maar om het absolute alleenrecht en totale beheersing van de toegang. Iets uitbrengen wat ze niet zint zal niet meer lukken, laat staan iets van TV opnemen. Oh, en als je al een dure $6000 HDTV plasma hebt van voor het DRM tijdperk, ook al is die pas een jaartje oud, dan heb je gewoon pech. Je mag je HDTV uitzendingen op 25% van de resolutie bekijken, omdat jouw TV niet in staat is om die flag te gebruiken.

DRM
    Hollywood
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      vrijdag 10 maart 2006 @ 08:44:32 #46
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_35902421
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 16:47 schreef Gaffer het volgende:
    Weg met de platenindustrie !!!
    Dan kopen we alleen nog rechtstreeks van de artiesten via inernet downloads of bestellen hun CD's bij henzelf...
    duurt nog zeker 10 jaar voordat artiesten dat doorhebben.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_35906232
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 05:37 schreef StefanP het volgende:
    Ik op die DRM bullshit. Ik kocht onlangs een DVD en na de vreselijk irritante 10-seconden durende niet-voorbij-te-skippen FBI WARNING kreeg ik niet het menu te zien, maar godverdomme 4 previews voor andere films. En de >> knop werkte niet eens! Je zou er spontaan nooit meer een legale DVD door kopen zeg, het gore lef. Dat je in de bioscoop gedwongen wordt om 20 minuten kutreclame te bekijken (ik kom tegenwoordig expres 15 minuten te laat) is al belachelijk, maar op een legaal gekochte DVD ook?!

Wat volgt? Dat je je auto start, maar niet weg mag rijden voordat je gedwongen bent om 3 reclame's aan te horen op de radio? Dat je een CD in je radio doet, en eerst 30 seconden reclame krijgt? Dat je je koelkast open wil trekken maar de deur dicht blijft tot je eerst een levensmiddelen reclame op het schermpje bekeken hebt?

Sodemieter op met je klote reclame en gedwongen mededelingen zeg, ik betaal goed geld voor een legaal product en heb geen interesse in die opgedrongen shit! Echt, als ik hem in de winkel gekocht had dan had ik hem teruggebracht.

Het is dat de VS zulke goede consumentenorganisaties en freedom of speech belangenorganisaties hebben, want anders had Hollywood die DRM onzin er al lang doorgedrukt. Je kunt veel zeggen over de VS, maar zulke organisaties heb je in NL en de EU niet! Hollywood probeert die flag-wetgeving stiekum via achterdeurtjes er door te drukken, als bijlagen in andere 500-pagina's tellende wetsvoorstellen, maar tot op heden is het nog niet gelukt omdat die organisaties het aanvechten. Mocht het ze wel lukken: bereid je maar voor op het ergste. Het gaat Hollywood heus niet om die paar pirate copies, maar om het absolute alleenrecht en totale beheersing van de toegang. Iets uitbrengen wat ze niet zint zal niet meer lukken, laat staan iets van TV opnemen. Oh, en als je al een dure $6000 HDTV plasma hebt van voor het DRM tijdperk, ook al is die pas een jaartje oud, dan heb je gewoon pech. Je mag je HDTV uitzendingen op 25% van de resolutie bekijken, omdat jouw TV niet in staat is om die flag te gebruiken.

DRM
    Hollywood
    hm in de EU hebben ze de software patenten al tegengehouden
    en er is natuurlijks bits of freedom etc
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    pi_35919954
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 22:20 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

vraag is hoe lang dat zo blijft aangezien de R&D kosten voor DRM enorme kosten met zich meebrengen om maar te zwijgen over de implementatie en onderhoudt ervan (updates en servers die elke afgespeelde content controleerd) dat kost geld heel veel geld.

jij mag 3 keer raden wie de rekening mag dokken?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ik zeg toch dat ik geen mp3's koop, maar gewoon cd's in de winkel. Wat dat te maken heeft met R&D, DRM, updates en servers zie ik zo niet in.
    pi_35921883
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 19:29 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat ik geen mp3's koop, maar gewoon cd's in de winkel. Wat dat te maken heeft met R&D, DRM, updates en servers zie ik zo niet in.
    jij denkt dat die gewoon dezelfde prijs gaan houden? jij gaat ervanuit dat de CDs zoals jij die nu koopt tekoop blijven? think again!

ze willen ALLES achter DRM hebben dus ook jouw goedkope CDs en zoals altijd krijgt de eerlijke koper de rekening snap je het nu wel?
    pi_35921933
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 08:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

duurt nog zeker 10 jaar voordat artiesten dat doorhebben.
    misschien dat DRM ervoor gaat zorgen dat artiesten eens in beraad gaan...
    pi_35921973
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 20:34 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

jij denkt dat die gewoon dezelfde prijs gaan houden? jij gaat ervanuit dat de CDs zoals jij die nu koopt tekoop blijven? think again!

ze willen ALLES achter DRM hebben dus ook jouw goedkope CDs en zoals altijd krijgt de eerlijke koper de rekening snap je het nu wel?
    Ik snap het, alleen geloof ik het niet.
    pi_35922031
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 20:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik snap het, alleen geloof ik het niet.
    ignorance is bliss...
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 maart 2006 @ 20:40:53 #53
    2057 Tokus
    whale oil beef hooked
    pi_35922083
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 20:34 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Met "ze" bedoel je EMI, Sony en Universal. Gek genoeg hebben die allemaal momenteel al kopieerbeveiligingsshit, maar om een of andere reden brengen ze het niet eens aan op elke cd.
    Kleinere labels doen geen moeite, want die hebben door dat het niet helpt.

Willen ze goed werkende DRM, dan hebben ze een ander medium nodig als de cd. En dat gaat niet snel ingeburgerd worden. Kijk maar naar lp's. die zijn ook nog altijd te koop, worden nog altijd gemaakt, en zullen ook de komende jaren niet verdwijnen. Voor cds zal dat zeker niet anders zijn.
      vrijdag 10 maart 2006 @ 20:42:57 #54
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35922147
    Even een rare vraag hoor, maar waarop is die verhoging gebaseerd?

• Willen alle artiesten ineens een 6e huis?
  • Wil de drummer dat ook zijn 4e hondje diamanten schoentjes heeft?
  • Vragen de managers meer geld?
  • Zijn de balpoints in de muziekindustrie 3x zo duur geworden?

Of, en ik zou me toch verbaasd zijn zeg als het waar is, echt, 'hemeltjelief',

• heren muziekindustrie willen wat meer verdienen, omdat ze 'mogelijkheden' zien.

Nou, fuck it dan maar hé?
  • Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_35922366
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 20:40 schreef Tokus het volgende:

[..]

Met "ze" bedoel je EMI, Sony en Universal. Gek genoeg hebben die allemaal momenteel al kopieerbeveiligingsshit, maar om een of andere reden brengen ze het niet eens aan op elke cd.
    Kleinere labels doen geen moeite, want die hebben door dat het niet helpt.

Willen ze goed werkende DRM, dan hebben ze een ander medium nodig als de cd. En dat gaat niet snel ingeburgerd worden. Kijk maar naar lp's. die zijn ook nog altijd te koop, worden nog altijd gemaakt, en zullen ook de komende jaren niet verdwijnen. Voor cds zal dat zeker niet anders zijn.
    kleinere labels kunnen de rechten voor die beveiliging niet betalen! (of dacht je dat ze die rootkit van sony of andere beveiligingen gratis mogen gebruiken?)

waarom zou DRM niet op een CD kunnen? het is gewoon een data drager net als CD/DVD/HD DVD/ blue ray en vul maar in... het kan iig niet met de huidige CD-spelers dat is een waar woord, waarom denk je dat ze zo hard bezig zijn om alles aan te passen...

ik zie het nog wel gebeuren dat ze onder de noemer veiligheid (in werkelijkheid controle en macht) de CDs zo aan gaan passen dat ze met een CD speler uberhaubt niet meer werken, de 1e stap daarvoor is al lang geleden gemaakt de CD die officieel al geen CD genoemd mocht worden.

jij moet vreselijk naief zijn als jij denkt dat ze alle nieuwe dingen dichttimmeren met DRM en vervolgens massaal de "gewone" CDs en of DVDs in de markt laten.
      vrijdag 10 maart 2006 @ 20:50:05 #56
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35922388
    quote:
    inderdaad. Maar wat doe je eraan.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_35922569
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 20:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

inderdaad. Maar wat doe je eraan.
    de link verspreiden in b.v. je ondertitel zou een leuke zijn (heb ik ook inmiddels) en emails gaan ook in no time de wereld over
      vrijdag 10 maart 2006 @ 20:57:45 #58
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35922644
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 20:55 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

de link verspreiden in b.v. je ondertitel zou een leuke zijn (heb ik ook inmiddels) en emails gaan ook in no time de wereld over
    Als het dan ook nog eens zo was dat de politiek hier wat aan ging doen, in Brussel, was het inderdaad een mooi streven.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 maart 2006 @ 20:58:22 #59
    2057 Tokus
    whale oil beef hooked
    pi_35922669
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 20:49 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kleinere labels kunnen de rechten voor die beveiliging niet betalen! (of dacht je dat ze die rootkit van sony of andere beveiligingen gratis mogen gebruiken?)
    En daarom doen ze geen moeite.
    quote:
    waarom zou DRM niet op een CD kunnen? het is gewoon een data drager net als CD/DVD/HD DVD/ blue ray en vul maar in... het kan iig niet met de huidige CD-spelers dat is een waar woord, waarom denk je dat ze zo hard bezig zijn om alles aan te passen...
    De consument zal zeker niet snel overstappen op een nieuw medium wat geen voordelen heeft ten opzichte van het oude vertrouwde, de audio cd. Dus ook geen nieuw soort cd-speler kopen die er voor zorgt dat je je cds ineens niet meer kan kopieren. De meerwaarde van een met DRM beveiligde cd (wat dan geen audio cd meer zal zijn, want als er audiotracks op staan zijn ze sowieso zo te kopieren) moet wel heeeel erg hoog zijn wil men daarvoor een nieuw soort speler kopen.
    quote:
    jij moet vreselijk naief zijn als jij denkt dat ze alle nieuwe dingen dichttimmeren met DRM en vervolgens massaal de "gewone" CDs en of DVDs in de markt laten.
    Ik denk dat je naief bent als je denkt dat ze binnen niet al te lange tijd (een jaar of 2) zoiets er goed door kunnen drukken. Ga bij jezelf maar na na hoeveel jaar je een nieuwe speler koopt. 5? 10? En zoals ik al zei, niemand gaat een nieuw soort speler kopen die je gaat belemmeren in het afspelen of kopieren van cds, zolang de meerwaarde niet erg groot is.
    Kijk naar SACD of DVD-Audio. Beide willen maar niet goed van de grond komen, want de normale consument vindt de kwaliteit van normale cds voldoende.
    DualDisc, Sony's wanhopige poging om met iets "nieuws" (wat het helemaal niet is) meer cds proberen te verkopen. Zodra je 1 dualdisc hebt heb je ook gelijk al door dat je de dvd-kant weinig zal spelen, en dus net zo goed de normale cd kon kopen. Niet eens een nieuw type speler nodig, maar echt van de grond komen doet het niet.
    pi_35922987
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 20:58 schreef Tokus het volgende:

[..]

En daarom doen ze geen moeite.
    ze kunnen de licenties niet betalen dat is waar het om gaat.
    quote:
    De consument zal zeker niet snel overstappen op een nieuw medium wat geen voordelen heeft ten opzichte van het oude vertrouwde, de audio cd. Dus ook geen nieuw soort cd-speler kopen die er voor zorgt dat je je cds ineens niet meer kan kopieren. De meerwaarde van een met DRM beveiligde cd (wat dan geen audio cd meer zal zijn, want als er audiotracks op staan zijn ze sowieso zo te kopieren) moet wel heeeel erg hoog zijn wil men daarvoor een nieuw soort speler kopen.
    wie zegt dat ze een keus hebbeb? hoeveel keus hadden de mensen die de CD niet zagen zitten ? precies GEEN het was buigen of barsten...
    quote:
    Ik denk dat je naief bent als je denkt dat ze binnen niet al te lange tijd (een jaar of 2) zoiets er goed door kunnen drukken. Ga bij jezelf maar na na hoeveel jaar je een nieuwe speler koopt. 5? 10? En zoals ik al zei, niemand gaat een nieuw soort speler kopen die je gaat belemmeren in het afspelen of kopieren van cds, zolang de meerwaarde niet erg groot is.
    Kijk naar SACD of DVD-Audio. Beide willen maar niet goed van de grond komen, want de normale consument vindt de kwaliteit van normale cds voldoende.
    DualDisc, Sony's wanhopige poging om met iets "nieuws" (wat het helemaal niet is) meer cds proberen te verkopen. Zodra je 1 dualdisc hebt heb je ook gelijk al door dat je de dvd-kant weinig zal spelen, en dus net zo goed de normale cd kon kopen. Niet eens een nieuw type speler nodig, maar echt van de grond komen doet het niet.
    SACD en DVD-audio is ook nooit gehyped maar dat terzijde...

het gaat erom dat VOORAL de muziek industrie voor DRM is. en ze zijn al groot schalig aan het experimenteren met rootkits en copy control om maar te zwijgen over MP3s met DRM (hele lichte DRM maar toch) waarom denk je dat dat is? het is een pilot cq overstap naar wat groters

DRM 4 everybody

jij gelooft me niet vind ik best... ik weet niet op wat voor een termijn dat gaat gebeuren ook weet ik niet precies WAT precies de CD-speler gaat vervangen. maar het gaat gebeuren als we niet met zijn allen strijden tegen DRM
    pi_35923075
    conclusie: nooit meer muziek kopen
    pi_35923120
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 21:10 schreef thedude0 het volgende:
    conclusie: nooit meer muziek kopen
    geen DRM troep iig, dat komt op geen enkele voorwaarde mijn huis in.
    pi_35923440
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 20:57 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als het dan ook nog eens zo was dat de politiek hier wat aan ging doen, in Brussel, was het inderdaad een mooi streven.
    hoe lang denk je dat DRM leeft als de mensen het niet kopen? het gevaar is juist de onwetende massa die het opgedient krijgen als een opvolger van DVD met allerlei mooie features en nog eens super veilig, waar ze op doelen is natuurlijk totale macht en controlle maar ja dat is niet echt een goed verkoop punt.

en wat als er genoeg mensen zijn die het in huis hebben dan is het een groot succes en is het niet meer te stoppen. vervolgens is het trojaanse paard binnen en kunnen ze de duimschroeven aandraaien. met als doel 0,0 vrijheid en lekker meer betalen voor minder

want het kan onder het motto veiligheid natuurlijk niet zo zijn dat jij je peperdure schijfje kan backuppen, omzetten naar een formaat om het onder weg te kijken (pda of laptop b.v.) wil je de muziek ook nog eens op DRM kan je dat vast nog een keer gaan kopen
      vrijdag 10 maart 2006 @ 21:26:20 #64
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_35923545
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 21:23 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

hoe lang denk je dat DRM leeft als de mensen het niet kopen? het gevaar is juist de onwetende massa
    Hoe groot denk je dat die massa is, 60%? 90%?
    quote:
    die het opgedient krijgen als een opvolger van DVD met allerlei mooie features en nog eens super veilig, waar ze op doelen is natuurlijk totale macht en controlle maar ja dat is niet echt een goed verkoop punt.

en wat als er genoeg mensen zijn die het in huis hebben dan is het een groot succes en is het niet meer te stoppen. vervolgens is het trojaanse paard binnen en kunnen ze de duimschroeven aandraaien. met als doel 0,0 vrijheid en lekker meer betalen voor minder

want het kan onder het motto veiligheid natuurlijk niet zo zijn dat jij je peperdure schijfje kan backuppen, omzetten naar een formaat om het onder weg te kijken (pda of laptop b.v.) wil je de muziek ook nog eens op DRM kan je dat vast nog een keer gaan kopen
    Oh, en Homeland Security van de USA neemt DRM momenteel ook ernstig onder de loep. Omdat het iets doet dat het niet zegt, wat PC's en daarmee het land in gevaar brengt. Ver gezocht, maar okey. Veiligheid kan dus ook de andere kant op werken.
    pi_35979485
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 21:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoe groot denk je dat die massa is, 60%? 90%?
    [..]

Oh, en Homeland Security van de USA neemt DRM momenteel ook ernstig onder de loep. Omdat het iets doet dat het niet zegt, wat PC's en daarmee het land in gevaar brengt. Ver gezocht, maar okey. Veiligheid kan dus ook de andere kant op werken.
    laten we hopen dat het met een sisser afloopt
    pi_35979630
    Ach er is geen enkele beveiliging die helpt. Waarom niet ? Vrij simpel, een cd speler moet een uitgang hebben naar een versterker en dat moet ook gewoon werken. Vanaf de versterker kan je de output doorlinken naar je PC en er mp3 van maken en verspreiden.

Kortom, ik maak me er niet zo druk om maar dat kan ook komen omdat als ik CDs koop dit niet de CDs zijn die voor een groot deel van de inkomsten zorgt voor de platenlabels
    pi_35984639
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 00:31 schreef UnleashMitch het volgende:
    Ach er is geen enkele beveiliging die helpt. Waarom niet ? Vrij simpel, een cd speler moet een uitgang hebben naar een versterker en dat moet ook gewoon werken. Vanaf de versterker kan je de output doorlinken naar je PC en er mp3 van maken en verspreiden.

Kortom, ik maak me er niet zo druk om maar dat kan ook komen omdat als ik CDs koop dit niet de CDs zijn die voor een groot deel van de inkomsten zorgt voor de platenlabels
    jammer voor je maar daar hebben ze een nieuwe aansluiting voorbedacht die kijkt of het signaal niet ondervangen wordt want als dat zo is weigert hij te spelen
    pi_35986984
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 10:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

jammer voor je maar daar hebben ze een nieuwe aansluiting voorbedacht die kijkt of het signaal niet ondervangen wordt want als dat zo is weigert hij te spelen
    Alles is te omzeilen
    pi_36006217
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 12:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Alles is te omzeilen
    alleen is het met DRM snel weer te fixen, kwestie van VERPLICHTE bios update en of keys intrekken...

zo blijf je dus bezig
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')