Ik snap het, alleen geloof ik het niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
jij denkt dat die gewoon dezelfde prijs gaan houden? jij gaat ervanuit dat de CDs zoals jij die nu koopt tekoop blijven? think again!
ze willen ALLES achter DRM hebben dus ook jouw goedkope CDs en zoals altijd krijgt de eerlijke koper de rekeningsnap je het nu wel?
ignorance is bliss...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik snap het, alleen geloof ik het niet.
Met "ze" bedoel je EMI, Sony en Universal. Gek genoeg hebben die allemaal momenteel al kopieerbeveiligingsshit, maar om een of andere reden brengen ze het niet eens aan op elke cd.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
jij denkt dat die gewoon dezelfde prijs gaan houden? jij gaat ervanuit dat de CDs zoals jij die nu koopt tekoop blijven? think again!
ze willen ALLES achter DRM hebben dus ook jouw goedkope CDs en zoals altijd krijgt de eerlijke koper de rekeningsnap je het nu wel?
kleinere labels kunnen de rechten voor die beveiliging niet betalen! (of dacht je dat ze die rootkit van sony of andere beveiligingen gratis mogen gebruiken?)quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:40 schreef Tokus het volgende:
[..]
Met "ze" bedoel je EMI, Sony en Universal. Gek genoeg hebben die allemaal momenteel al kopieerbeveiligingsshit, maar om een of andere reden brengen ze het niet eens aan op elke cd.
Kleinere labels doen geen moeite, want die hebben door dat het niet helpt.
Willen ze goed werkende DRM, dan hebben ze een ander medium nodig als de cd. En dat gaat niet snel ingeburgerd worden. Kijk maar naar lp's. die zijn ook nog altijd te koop, worden nog altijd gemaakt, en zullen ook de komende jaren niet verdwijnen. Voor cds zal dat zeker niet anders zijn.
quote:
de link verspreiden in b.v. je ondertitel zou een leuke zijn (heb ik ook inmiddels) en emails gaan ook in no time de wereld overquote:
Als het dan ook nog eens zo was dat de politiek hier wat aan ging doen, in Brussel, was het inderdaad een mooi streven.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:55 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
de link verspreiden in b.v. je ondertitel zou een leuke zijn (heb ik ook inmiddels) en emails gaan ook in no time de wereld over
En daarom doen ze geen moeite.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:49 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kleinere labels kunnen de rechten voor die beveiliging niet betalen! (of dacht je dat ze die rootkit van sony of andere beveiligingen gratis mogen gebruiken?)
De consument zal zeker niet snel overstappen op een nieuw medium wat geen voordelen heeft ten opzichte van het oude vertrouwde, de audio cd. Dus ook geen nieuw soort cd-speler kopen die er voor zorgt dat je je cds ineens niet meer kan kopieren. De meerwaarde van een met DRM beveiligde cd (wat dan geen audio cd meer zal zijn, want als er audiotracks op staan zijn ze sowieso zo te kopieren) moet wel heeeel erg hoog zijn wil men daarvoor een nieuw soort speler kopen.quote:waarom zou DRM niet op een CD kunnen? het is gewoon een data drager net als CD/DVD/HD DVD/ blue ray en vul maar in... het kan iig niet met de huidige CD-spelers dat is een waar woord, waarom denk je dat ze zo hard bezig zijn om alles aan te passen...
Ik denk dat je naief bent als je denkt dat ze binnen niet al te lange tijd (een jaar of 2) zoiets er goed door kunnen drukken. Ga bij jezelf maar na na hoeveel jaar je een nieuwe speler koopt. 5? 10? En zoals ik al zei, niemand gaat een nieuw soort speler kopen die je gaat belemmeren in het afspelen of kopieren van cds, zolang de meerwaarde niet erg groot is.quote:jij moet vreselijk naief zijn als jij denkt dat ze alle nieuwe dingen dichttimmeren met DRM en vervolgens massaal de "gewone" CDs en of DVDs in de markt laten.
ze kunnen de licenties niet betalen dat is waar het om gaat.quote:
wie zegt dat ze een keus hebbeb? hoeveel keus hadden de mensen die de CD niet zagen zitten ? precies GEEN het was buigen of barsten...quote:De consument zal zeker niet snel overstappen op een nieuw medium wat geen voordelen heeft ten opzichte van het oude vertrouwde, de audio cd. Dus ook geen nieuw soort cd-speler kopen die er voor zorgt dat je je cds ineens niet meer kan kopieren. De meerwaarde van een met DRM beveiligde cd (wat dan geen audio cd meer zal zijn, want als er audiotracks op staan zijn ze sowieso zo te kopieren) moet wel heeeel erg hoog zijn wil men daarvoor een nieuw soort speler kopen.
SACD en DVD-audio is ook nooit gehyped maar dat terzijde...quote:Ik denk dat je naief bent als je denkt dat ze binnen niet al te lange tijd (een jaar of 2) zoiets er goed door kunnen drukken. Ga bij jezelf maar na na hoeveel jaar je een nieuwe speler koopt. 5? 10? En zoals ik al zei, niemand gaat een nieuw soort speler kopen die je gaat belemmeren in het afspelen of kopieren van cds, zolang de meerwaarde niet erg groot is.
Kijk naar SACD of DVD-Audio. Beide willen maar niet goed van de grond komen, want de normale consument vindt de kwaliteit van normale cds voldoende.
DualDisc, Sony's wanhopige poging om met iets "nieuws" (wat het helemaal niet is) meer cds proberen te verkopen. Zodra je 1 dualdisc hebt heb je ook gelijk al door dat je de dvd-kant weinig zal spelen, en dus net zo goed de normale cd kon kopen. Niet eens een nieuw type speler nodig, maar echt van de grond komen doet het niet.
geen DRM troep iig, dat komt op geen enkele voorwaarde mijn huis in.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:10 schreef thedude0 het volgende:
conclusie: nooit meer muziek kopen
hoe lang denk je dat DRM leeft als de mensen het niet kopen? het gevaar is juist de onwetende massa die het opgedient krijgen als een opvolger van DVD met allerlei mooie features en nog eens super veilig, waar ze op doelen is natuurlijk totale macht en controlle maar ja dat is niet echt een goed verkoop punt.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als het dan ook nog eens zo was dat de politiek hier wat aan ging doen, in Brussel, was het inderdaad een mooi streven.
Hoe groot denk je dat die massa is, 60%? 90%?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:23 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
hoe lang denk je dat DRM leeft als de mensen het niet kopen? het gevaar is juist de onwetende massa
Oh, en Homeland Security van de USA neemt DRM momenteel ook ernstig onder de loep. Omdat het iets doet dat het niet zegt, wat PC's en daarmee het land in gevaar brengt. Ver gezocht, maar okey. Veiligheid kan dus ook de andere kant op werken.quote:die het opgedient krijgen als een opvolger van DVD met allerlei mooie features en nog eens super veilig, waar ze op doelen is natuurlijk totale macht en controlle maar ja dat is niet echt een goed verkoop punt.
en wat als er genoeg mensen zijn die het in huis hebben dan is het een groot succes en is het niet meer te stoppen. vervolgens is het trojaanse paard binnen en kunnen ze de duimschroeven aandraaien. met als doel 0,0 vrijheid en lekker meer betalen voor minder
want het kan onder het motto veiligheid natuurlijk niet zo zijn dat jij je peperdure schijfje kan backuppen, omzetten naar een formaat om het onder weg te kijken (pda of laptop b.v.) wil je de muziek ook nog eens op DRM kan je dat vast nog een keer gaan kopen![]()
laten we hopen dat het met een sisser aflooptquote:Op vrijdag 10 maart 2006 21:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe groot denk je dat die massa is, 60%? 90%?
[..]
Oh, en Homeland Security van de USA neemt DRM momenteel ook ernstig onder de loep. Omdat het iets doet dat het niet zegt, wat PC's en daarmee het land in gevaar brengt. Ver gezocht, maar okey. Veiligheid kan dus ook de andere kant op werken.
jammer voor je maar daar hebben ze een nieuwe aansluiting voorbedacht die kijkt of het signaal niet ondervangen wordt want als dat zo is weigert hij te spelenquote:Op maandag 13 maart 2006 00:31 schreef UnleashMitch het volgende:
Ach er is geen enkele beveiliging die helpt. Waarom niet ? Vrij simpel, een cd speler moet een uitgang hebben naar een versterker en dat moet ook gewoon werken. Vanaf de versterker kan je de output doorlinken naar je PC en er mp3 van maken en verspreiden.
Kortom, ik maak me er niet zo druk om maar dat kan ook komen omdat als ik CDs koop dit niet de CDs zijn die voor een groot deel van de inkomsten zorgt voor de platenlabels
Alles is te omzeilenquote:Op maandag 13 maart 2006 10:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jammer voor je maar daar hebben ze een nieuwe aansluiting voorbedacht die kijkt of het signaal niet ondervangen wordt want als dat zo is weigert hij te spelen
alleen is het met DRM snel weer te fixen, kwestie van VERPLICHTE bios update en of keys intrekken...quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |