abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35797948
quote:
CHICAGO - Gouverneur Mike Rounds van South Dakota heeft maandag een wet getekend, waardoor abortus in zijn staat vrijwel onmogelijk wordt. Met de maatregel wil Rounds de discussie over abortus in de Verenigde Staten opnieuw leven inblazen.

De Republikein Rounds noemde de wet een „frontale aanval” op Roe versus Wade, de zaak waarin abortus 33 jaar geleden werd gelegaliseerd door het Amerikaanse hooggerechtshof. Pogingen van conservatief religieuze groeperingen om deze beslissing terug te draaien zijn sindsdien mislukt.

Maar onder president Bush zijn het afgelopen jaar twee nieuwe conservatieve rechters in het hooggerechtshof benoemd die zich in het verleden tegen abortus hebben uitgesproken. Rounds verwacht dat de anti-abortuswet uiteindelijk wordt aangevochten bij de hoogste federale rechtbank en dat de conservatieve opperrechters het recht op abortus dan zullen terugdraaien.

Met de nieuwe wet in South Dakota wordt abortus in vrijwel alle gevallen verboden. Ook als een vrouw zwanger is geworden na een verkrachting of door incest. Alleen als een zwangere vrouw in levensgevaar is, mag een einde aan de zwangerschap worden gemaakt. De conservatieve staat in het zuiden telt momenteel één abortuskliniek.
Bron: De Telegraaf.

Dit is toch werkelijk verbijsterend. Ook al ben je fel tegen abortus, je kunt het toch niet goed vinden dat een meisje (bijvoorbeeld) een kind baart van haar eigen vader? Of dat iemand wordt verkracht en na dat drama ook nog eens wordt verplicht om negen maanden een kind te dragen, te baren en er daarna ook wellicht ook nog voor te zorgen. Het religieus fanatisme in semi-ontwikkelingsland VS neemt steeds zorgwekkender vormen aan. Of zijn er hier soms users die bovenstaande normaal vinden?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 01:33:52 #2
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35798065
het ergste is nog dat nu de illegale abortuspraktijken weer uit de grond zullen springen als onkruid, woekerprijzen vragend en vaak onhygienisch te werk zullen gaan.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 7 maart 2006 @ 01:55:26 #3
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_35798281
Nou ja, in Amerika rij je dan waarschijnlijk gewoon de grens over naar de naburige staat, waar abortus wél legaal is, en dan laat je het daar doen. Gebeurde niet zo lang geleden in Europa ook nog, met name Ierse meisjes die even de boot pakten naar Groot-Britannië, omdat abortus in Ierland tegen de wet was.

Het zou pas werkelijk een probleem worden wanneer dit in heel de USA van kracht zou worden (waar ik natuurlijk niet op hoop.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Clourhide op 07-03-2006 02:02:29 ]
---verdwijnt---
  dinsdag 7 maart 2006 @ 01:55:49 #4
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_35798286
Hier een CNN artikel erover
En een quote ban hem van Brainyquote
quote:
Marriage is one of the most sacred human institutions. I asked our Senators, as many South Dakotans have done, to protect marriage as a union between a man and a woman.
Echt weer zo'n extreem-christelijke hillbilly dus uit het Zuiden, waar incest gelukkig nog aan de orde van de dag is
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 7 maart 2006 @ 03:55:23 #5
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_35798925
Jezus ze worden in Amerika ook helemaal gek. Teveel van een geloof is nooit goed
mai pen rai
  dinsdag 7 maart 2006 @ 04:07:54 #6
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_35798960
Tvp.

Niet_links: religie is nooit goed.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  Moderator dinsdag 7 maart 2006 @ 04:12:18 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_35798967
raar land is het toch ook .. nu is hier volop in het nieuws dat mensen gaan zitten demonstreren bij begravenissen van soldaten .. Omdat hun dood de straf is voor het leger die homo's toelaat

tis hier echt zielig
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_35798991
Zodra Roe vs Wade omver is geworpen door de amerikaanse hoge raad (wat ik eigenlijk wel zie gebeuren binnen 2 jaar), kan iedere staat anti-abortus regelingen gaan invoeren. Een eng vooruitzicht, maar ik ben bang dat toch binnen 5 jaar de helft van alle states zoiets heeft ingevoerd.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 04:24:53 #9
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_35798997
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 04:07 schreef OFfSprngr het volgende:
Tvp.

Niet_links: religie is nooit goed.
Zou ik normaal gesproken ook zeggen. Maar ik woon nu in Thailand en ik kan je vertellen boedisten zijn religieus maar zeer vreedzaam volk. Hebben ieder geval geen lange tenen en eisen niet van je dat je je naar hun maatstaven aanpast. Ok paar kleine regeltjes zoals even de schoenen uit voordat je hun tempel ingaat maar voor de rest is het wel ok.
mai pen rai
pi_35799103
Maar hopen dat deze wet zich naar het Supreme Court opwerkt voordat Stevens met pensioen gaat. Aangezien het lijnrecht tegen Roe v Wade ingaat zou dat niet al te lang mogen duren.

In de huidige samenstelling zal het Supreme Court geen andere keus hebben dan Roe v Wade bevestigen.

Als Roe v Wade valt, dan zullen de Republikeinen er geen gras over laten groeien om dit landelijk in te voeren.
Und wenn die ganze Welt sich gegen uns kehrt,
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
pi_35799334
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 06:38:03 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35799346
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 04:23 schreef devzero het volgende:
Zodra Roe vs Wade omver is geworpen door de amerikaanse hoge raad (wat ik eigenlijk wel zie gebeuren binnen 2 jaar), kan iedere staat anti-abortus regelingen gaan invoeren. Een eng vooruitzicht, maar ik ben bang dat toch binnen 5 jaar de helft van alle states zoiets heeft ingevoerd.
Ik heb m'n twijfels.

Er zijn nogal wat staten waar ze hopeloos achterlopen in de VS, dat is zeker waar maar ik denk 't niet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35799898
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 01:33 schreef DionysuZ het volgende:
het ergste is nog dat nu de illegale abortuspraktijken weer uit de grond zullen springen als onkruid, woekerprijzen vragend en vaak onhygienisch te werk zullen gaan.
Nou...dat weet ik niet...een tripje naar een staat waar het wel mag is snel gemaakt.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 09:27:10 #14
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_35800573
Neo-conservatieven A.K.A. Christelijke Taliban
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:03:43 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_35801164
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 01:55 schreef -skippybal- het volgende:
Echt weer zo'n extreem-christelijke hillbilly dus uit het Zuiden, waar incest gelukkig nog aan de orde van de dag is
Zuid-Dakota is de rode staat op dit kaartje:

Veel noordelijker krijg je het niet in de VS. .
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:05:10 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35801196
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 01:33 schreef DionysuZ het volgende:
of wat vluchtjes nederland.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:06:25 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_35801213
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 01:55 schreef Clourhide het volgende:

Gebeurde niet zo lang geleden in Europa ook nog, met name Ierse meisjes die even de boot pakten naar Groot-Britannië, omdat abortus in Ierland tegen de wet was.
Volgens mij is abortus in Ierland nog steeds verboden.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:07:38 #18
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_35801237
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:03 schreef freako het volgende:

[..]

Zuid-Dakota is de rode staat op dit kaartje:

[afbeelding]

Veel noordelijker krijg je het niet in de VS. .
Je kutn Noord-Dakota proberen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:07:57 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35801241
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 09:27 schreef D-FENS het volgende:
Neo-conservatieven A.K.A. Christelijke Taliban
Dit zijn gewoon conservatieven hoor, hoezo 'neo'-conservatieven?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:10:12 #20
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_35801288
De doodstraf mag wel, abortus niet, hoezo pro-life
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:10:50 #21
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35801305
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:10 schreef marcb1974 het volgende:
Je moet het niet zo moeilijk voor ze maken .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:11:43 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_35801325
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:06 schreef freako het volgende:

[..]

Was er ook niet zoiets met Polen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_35801347
achjah, een duidelijk bewijs dat de vrouw ook binnen het Christelijke geloof onder de man staat. Mannen beslissen of vrouwen wel of geen abortus mogen plegen, alsof ze dat zelf niet kunnen beslissen.
Zelfs na een verkrachting zou een vrouw geen abortus mogen plegen, is het niet belangrijk dan dat een kind liefdevol grootgebracht wordt? Of is het belangrijker dat vrouwen nou eenmaal op de aarde geplant zijn om kinderen te baren. Dat laatste lijkt belangrijker te zijn.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:13:28 #24
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_35801358
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:11 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niet alleen in Polen: http://www.womenonwaves.org/set-1020.245-nl.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:13:37 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35801365
ze kunnen toch misschien de abortuspil via de post opvragen? niet optimaal, maar beter dan een breinaald.
pi_35801393
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:06 schreef freako het volgende:

[..]

Dat klopt ...en 10 jaar geleden was een scheiding aanvragen ook uit den boze in Ierland. Ze lopen ietsie achter
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:14:55 #27
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_35801396
Ach, zo zijn er een hoop van die conservatieve staten. Er is gewoon niks aan te doen. Die mensen zijn nu eenmaal nog kortzichtiger en dommer dan de gemiddelde Amerikaan. Over een jaar of 100, 200 zullen ze wel bijtrekken. Vroeger dachten we ook zo.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:15:37 #28
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_35801410
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:11 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik denk dat Polen zo langzamerhand dezelfde weg op gaat als Ierland.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:15:51 #29
16715 Mylene
*schatje*
pi_35801415
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:13 schreef zoalshetis het volgende:
ze kunnen toch misschien de abortuspil via de post opvragen? niet optimaal, maar beter dan een breinaald.
Of even de grens over naar Canada.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 10:29:25 #30
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_35801680
De Christelijk fundamentalisten laten weer eens van zich horen. Ze werden de laatste tijd teveel naar de achtergrond gedrukt door de Moslim fundamentalisten.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_35802400
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 01:22 schreef dVTB het volgende:

[..]

Dit is toch werkelijk verbijsterend. Ook al ben je fel tegen abortus, je kunt het toch niet goed vinden dat een meisje (bijvoorbeeld) een kind baart van haar eigen vader? Of dat iemand wordt verkracht en na dat drama ook nog eens wordt verplicht om negen maanden een kind te dragen, te baren en er daarna ook wellicht ook nog voor te zorgen. Het religieus fanatisme in semi-ontwikkelingsland VS neemt steeds zorgwekkender vormen aan. Of zijn er hier soms users die bovenstaande normaal vinden?
wat is hier gek aan? Kijk eens in psychiatrische ziekenhuizen in de buurt van Christelijke dorpjes zoals Urk en Katwijk....dit is daar echt geen uitzondering hoor!

BS
pi_35803288
Zonder dat ik een quailiatief oordeel wil geven wil ik wel het volgende bedenken

Wanneer men ervan overtuigd is, dat een Kind op dat moment van de bevruchting een kind is , dan moetje ook accepteren dat zo´n kind moet worden beschermd . Sterker nog , dat zo´n Kind het recht heeft te worden beschermd tegen de al dan niet berechtigde wensen en zorgen van de lijfelijke moeder.

Dat kind kan zijn/haar ouders niet uitzoeken.

Of een Foetus of een embryo een Kind is, daar scheiden zich al sinds decenia de geesten. Je hoeft niet eens in religieuse hoeken te gaan zoeken om daar verschillende antwoorden over te horen. Ook binnen de Medisch -etische wereld gaan daar de meningen over uitéén.

Het is voor mij niet bezopen als de meeste hier doen. Ik vind veel meer het gebrek aan reflectie wanneer het over abortus in Nedealnd gaat gevaarlijker. De voorgevatte meningen hier zijn meestal stompzinniger als dat wat die meneer in Zuid Dakota daar nu heeft getekend.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:40:25 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35803444
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:35 schreef CANARIS het volgende:
Zonder dat ik een quailiatief oordeel wil geven wil ik wel het volgende bedenken

Wanneer men ervan overtuigd is, dat een Kind op dat moment van de bevruchting een kind is , dan moetje ook accepteren dat zo´n kind moet worden beschermd . Sterker nog , dat zo´n Kind het recht heeft te worden beschermd tegen de al dan niet berechtigde wensen en zorgen van de lijfelijke moeder.

Dat kind kan zijn/haar ouders niet uitzoeken.

Of een Foetus of een embryo een Kind is, daar scheiden zich al sinds decenia de geesten. Je hoeft niet eens in religieuse hoeken te gaan zoeken om daar verschillende antwoorden over te horen. Ook binnen de Medisch -etische wereld gaan daar de meningen over uitéén.

Het is voor mij niet bezopen als de meeste hier doen. Ik vind veel meer het gebrek aan reflectie wanneer het over abortus in Nedealnd gaat gevaarlijker. De voorgevatte meningen hier zijn meestal stompzinniger als dat wat die meneer in Zuid Dakota daar nu heeft getekend.
maar hoe zit het met zaken, waarbij vaak een jong meisje betrokken is, dat een negatieve sexervaring liever probeert te verhullen dan er over te praten?

een verbod maakt dit alles nog moeilijker en lopen er straks kinderen van vader of buurman rond.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 11:41:22 #34
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_35803470
Belachelijk
Alsof ze hiermee gaan voorkomen dat er abortussen gepleegd worden...
Hoezo je kop in het zand steken.
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_35804417
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:35 schreef CANARIS het volgende:
Wat jij stelt is dan wel mooi, want de integriteit van het individue (de baby) staat dan voorop. Echter, je verwerpt de integriteit van de moeder volledig. Zodra zo'n larve zich vestigt in de baarmoeder geef jij het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw op.

Althas, dat is de inconsequentie van jouw betoog.
pi_35805725
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 06:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bedankt voor andermaal een fantastische inhoudelijke bijdrage aan een discussie.
Ga buiten spelen ofzo.
pi_35805917
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:11 schreef Mikado het volgende:

Wat jij stelt is dan wel mooi, want de integriteit van het individu (de baby) staat dan voorop. Echter, je verwerpt de integriteit van de moeder volledig. Zodra zo'n larve zich vestigt in de baarmoeder geef jij het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw op. Althas, dat is de inconsequentie van jouw betoog.
Precies. Het recht van een onvolgroeide vrucht weegt kennelijk zwaarder dan dat van de vrouw die er negen maanden mee moet rondlopen, het kind moet baren en wellicht zelfs moet opvoeden. Alsof verkracht worden, of slachtoffer worden van incest al niet erg genoeg is.

En laten we ook eens naar het belang van dat kind kijken. Dat z'n moeder hem dan later fijn kan uitleggen dat opa niet alleen z'n opa, maar ook z'n vader is... Daar zal zo'n kind echt gelukkig van worden (nog buiten beschouwing gelaten dat zo'n kind mismaakt kan zijn, vanwege de inteelt).

De praktijk zal inderdaad wel zijn dat vrouwen massaal hun toevlucht gaan zoeken in andere staten, of dat ze illegaal de vrucht laten weghalen. Maar het is tekenend dat in South Dakota religiewaanzin het wint van menselijke waardigheid.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:05:42 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35806080
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:00 schreef dVTB het volgende:
Maar het is tekenend dat in South Dakota religiewaanzin het wint van menselijke waardigheid.
pi_35806313
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 12:11 schreef Mikado het volgende:

[..]

Wat jij stelt is dan wel mooi, want de integriteit van het individue (de baby) staat dan voorop. Echter, je verwerpt de integriteit van de moeder volledig. Zodra zo'n larve zich vestigt in de baarmoeder geef jij het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw op.

Althas, dat is de inconsequentie van jouw betoog.
Ja , maar is het leven nu niet eenmaal zo?
we kunne sematisch alles doorkouwen , maar aan het einde van de dag , is het nu eenmaal en feit dat vrouwen een baarmoeder hebben , waaruit kinderen worden geboren.

Het zelfbeschikingsrecht houdt inderdaad daar op ,waar andere eronder leiden.

En abortus is niets anders dan het ombrengen van een "Kind" welke de pech had in een baarmoeder te zitten van een vrouw , die dit kind , om wat voor redenen dan ook , niet wilde hebben.

Ieder weldenkend mens zal een vrouw en man geen zelfbeschikingsrecht toekennen, wanneer het om een postnatale abortus gaat.

Waarom dan wel bij een prenatale?

Nogmaals ik zeg niet , dat ik de man in South Dakota gelijk geef , maar als voorzichtig voorstander van abortus , ben ik de laatste die de goede man als "Reli-waanzige" afstempel. Daarvoor is het thema te moeilijk. (Voor mij althans)

[ Bericht 15% gewijzigd door CANARIS op 07-03-2006 13:19:41 ]
pi_35806416
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 06:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als het maar in Amerika gebeurt, is het tof, geweldig en super he? Gladiool. De christenhonden veroveren de grootste Westerse natie en jij zit erbij en kijkt ernaar. Laffe hond. Kom eens uit je stulp en durf je geweldige voorbeeld eens te veroordelen. Amerika is een prachtig land, maar er is verschrkkelijk veel mis. Maar nee, als het in Amerika gebeurt dan moet het wel tof zijn he?
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:17:01 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35806439
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:13 schreef CANARIS het volgende:

[..]

e kunne sematische alles doorkouwen , maar aan het einde van de dag , is het nu eenmaal en feit dat vrouwen een baarmoeder heben , waaruit kinderen worden geboren.
ook ongewenste?
pi_35806451
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:13 schreef CANARIS het volgende:

[..]

De tering wat een dooddoener. Polio is ook een onderdeel van het leven, wat is je punt?!
pi_35806481
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:17 schreef Solopeople het volgende:

[..]

De tering wat een dooddoener. Polio is ook een onderdeel van het leven, wat is je punt?!
Je wilt er geen antwoord op hebben hoop ik?
pi_35806595
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:18 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Semantische polemiek . Je wilt er geen antwoord op hebben hoop ik?
Liefst wel, eigenlijk. Ik hoop eigenlijk dat we al een paar 100 jaar wat verder zijn dan het reduceren van een vrouw tot baarmoeder + omhulsel. En dan kun je nog zo mooi lullen, dat is wel wat jij beweert.
pi_35806676
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ook ongewenste?
Ik ben realist genoeg om me bewust te zijn, dat in onze samneleving vaak een abortus beter is , als het lot van het geboren kind.

Vraag me echter niet of dat in orde is, of hoe ik met de term "Ongwenste Kinderen" in samenhang met abortus moet omgaan. Ik kan mij een boel andere varianties voorstellen, voordat ik met abortus aankom.
pi_35806769
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:23 schreef CANARIS het volgende:
Ik kan mij een boel andere varianties voorstellen, voordat ik met abortus aankom.
Ieder ander scenario houdt in dat je een vrouw opzadelt met 9 maanden zwangerschap, en een bevalling wat ook geen pretje schijnt te zijn. Hoe wil je dat verantwoorden naar de vrouw in kwestie vraag ik me af? "Had je maar niet verkracht moeten worden!" ?
pi_35806771
quote:

[..]

Ik ben realist genoeg om me bewust te zijn, dat in onze samneleving vaak een abortus beter is , als het lot van het geboren kind.

Vraag me echter niet of dat in orde is, of hoe ik met de term "Ongwenste Kinderen" in samenhang met abortus moet omgaan. Ik kan mij een boel andere varianties voorstellen, voordat ik met abortus aankom.
Jij kan het je misschien wel voorstellen, maar of een slachtoffer van verkrachting/incest dat kan durf ik te betwijvelen.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:27:53 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35806807
quote:

[..]

vanuit welke beweegredenen vind jij dat de persoonlijke overweging een "samenlevings abortus" te verbieden overeenkomen met de wil van een individue?
pi_35806838
Canaris, als van verkrachting of incest GEEN sprake is, dan zou ik me ook nog andere variaties kunnen indenken dan abortus. Maar in gevallen van incest en verkrachting moet er helemaal geen twijfel bestaan over de rechten van de vrouw.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:30:10 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35806881
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:28 schreef dVTB het volgende:
Canaris, als van verkrachting of incest GEEN sprake is, dan zou ik me ook nog andere variaties kunnen indenken dan abortus.
zoals? en wil die vrouw dat wel? dat anderen beslissen over haar buik, kind en toekomst?
pi_35806901
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zoals? en wil die vrouw dat wel? dat anderen beslissen over haar buik, kind en toekomst?
Haal de breinaalden maar weer uit de kast. Dat is kennelijk wat ze willen met deze wet.
pi_35806968
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Jij kan het je misschien wel voorstellen, maar of een slachtoffer van verkrachting/incest dat kan durf ik te betwijvelen.
Zonder twijfel.
Maar de vraag is berechtigd, hoe de samenleving ermee omgaat.
Ofwel, welke plaats de samenleving het ongeboren kind geeft , ofwel toestaat . Welke antwoorden de samenleving zo´n vrouw geeft en hoeveel steun zo´n sameveling een vrouw kan geven.

Er zijn genoeg voorbeelden van vrouwen die besloten het Kind niet te aborteren ,terwijl dat kind de vrucht van een verkrachting was.
Het gaat om steun, begrip en bovenal , respect voor het leven.
pi_35806969
quote:

[..]

Je gaat als vrouw, hier iig door een traject van consults. Tenminste dat was toen mijn ex zwanger was van mijn dochter. Het recht blijft hier gelukkig liggen bij de vrouw totdat afbreken van de zwangerschap medisch ethisch niet meer toegestaan is.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_35806999
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:28 schreef dVTB het volgende:
Canaris, als van verkrachting of incest GEEN sprake is, dan zou ik me ook nog andere variaties kunnen indenken dan abortus. Maar in gevallen van incest en verkrachting moet er helemaal geen twijfel bestaan over de rechten van de vrouw.
aan het einde van de dag heb je natuurlijk gelijk.
pi_35807036
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:33 schreef CANARIS het volgende:

Er zijn genoeg voorbeelden van vrouwen die besloten het Kind niet te aborteren
En die keuze is vrouwen in South Dakota nu ontnomen.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:35:24 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35807064
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Het recht blijft hier gelukkig liggen bij de vrouw totdat afbreken van de zwangerschap medisch ethisch niet meer toegestaan is.
en daar ben ik ontzettend blij mee.
pi_35807069
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vanuit welke beweegredenen vind jij dat de persoonlijke overweging een "samenlevings abortus" te verbieden overeenkomen met de wil van een individue?
Niet ,
Maar dat is toch de logische consequentie , als we accepteren dat wij het hier met 2 Indivduen te maken hebben en niet alleen krampachtig op het Lot van de moeder staren.

Oder?
pi_35807078
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:33 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Zonder twijfel.
Maar de vraag is berechtigd, hoe de samenleving ermee omgaat.
Ofwel, welke plaats de samenleving het ongeboren kind geeft , ofwel toestaat . Welke antwoorden de samenleving zo´n vrouw geeft en hoeveel steun zo´n sameveling een vrouw kan geven.

Er zijn genoeg voorbeelden van vrouwen die besloten het Kind niet te aborteren ,terwijl dat kind de vrucht van een verkrachting was.
Het gaat om steun, begrip en bovenal , respect voor het leven.
Een klompje cellen kan niet echt worden beschouwd als leven.
pi_35807081
Wat een achterlijke staat. Wanneer vallen we aan?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_35807089
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:35 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Een klompje cellen kan niet echt worden beschouwd als leven.
et Voila.... de hamvraag
pi_35807119
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:35 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Niet ,
Maar dat is toch de logische consequentie , als we accepteren dat wij het hier met 2 Indivduen te maken hebben en niet alleen krampachtig op het Lot van de moeder staren.

Oder?
Eén individue, en een hoop delende cellen zonder bewustzijn.
pi_35807141
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:36 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Wat een achterlijke staat. Wanneer vallen we aan?
Uhm, ik heb nu een griepje. Dus ff niet.
pi_35807147
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:36 schreef CANARIS het volgende:

[..]

et Voila.... de hamvraag
Nee, helemaal niet. De hamvraag is of je vrouwen kunt verplichten tot het volbrengen van een zwangerschap waartoe ze op gewelddadige manier gedwongen zijn!
pi_35807166
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:36 schreef CANARIS het volgende:

[..]

et Voila.... de hamvraag
Hoezo hamvraag? Lijkt mij dat de medische wetenschap dat redelijk nauwkeurig heeft bepaald.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:39:24 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35807185
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:38 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. De hamvraag is of je vrouwen kunt verplichten tot het volbrengen van een zwangerschap waartoe ze op gewelddadige manier gedwongen zijn!
of niet!

ik vind het geboren worden van een ongewenst kind een grotere misdaad dan het vroegtijdig aborteren.
pi_35807351
Wanneer je spreekt over een klomp cellen of ene individue weet niemand. Geen medicus, geen wetenschapper, geen filosoof... niemand weet het. Maar juridisch gezien weet men dat wel zeker..... en zet het alvast neer op dag 1 van de bevruchting..... onhoudbaar natuurlijk.

En in de huidige maatschappij is het niet hebben van kinderen wat praktischer dan andersom. De maatschappij is geheel veranderd met 24/7 werken, deeltijd, voltijd, vrouwenarbeidsparticipatie enz. Dan moeten de Middeleeuwse gedachten van de Pro-life ook maar eens meegroeien, de keuze om een kind te baren uit je lichaam is wel ff wat anders als 9 maanden ongemak. Door die keuze af te pakken van de vrouw veroordeel je de persoon tot wel iets meer dan alleen het ongemak. Daarvoor is de huidige maatschappij (en ook de sociale vangnetten daarin) gewoon teveel veranderd.

Maar goed, in die bijbelbeltstaten heeft men blijkbaar verschillende sexuele revoluties gemist.
pi_35807356
Een ander geluid

Tot de jaren tachtig werd de baarmoeder beschouwd als een soort 'brandkast' waar de foetus veilig kon opgroeien. Inmiddels is de wetenschap zo vergevorderd dat dit beeld bijna primitief genoemd kan worden.

In augustus vorig jaar verbaasde dr. Stuart Campbell de wereld met zijn ontroerende beelden van lachende, fronsende, duimende en geeuwende foetussen. En dat betrof nog alleen maar de buitenkant. Een foetus is eigenlijk al lid van het gezin en gezelschap voor de moeder nog lang voor die geboren wordt, aldus de Italiaanse neonatoloog Carlo Bellieni. Hij is verbonden aan de afdeling neonatologie van de Universiteitspolikliniek van Siena.

"We weten inmiddels dat de foetus een meervoudig zintuiglijk wezen is wiens zintuigen volgens een vast patroon in werking treden. Eerst zien we het gevoel ontstaan, daarna het evenwicht, gehoor en uiteindelijk het zicht. De vroege ontwikkeling van de zintuigen in de baarmoeder heeft een dubbele functie. Allereerst is er de vorming van het centraal zenuwstelsel dat de groei aanstuurt. Daarnaast wordt het kind daarmee geïntroduceerd in de buitenwereld, waardoor er al een soort leerproces in de baarmoeder plaatsvindt."

Klopt het dat de zintuigen al voor de geboorte ontwikkeld zijn?
"Al in de achtste week na de bevruchting is er bij de foetus al tastzin in de buurt van de mond, hetgeen zich in enkele maanden over het hele lichaam uitbreidt. Maar het is rond de 22e tot 24e week dat er verbinding is met de hersenstam. De foetus reageert dan op de prikkels die hij of zij via de baarmoeder krijgt."

Kunt u iets vertellen over het gehoor en de tastzin?
"Tegen de 25e week is het gehoor ontwikkeld. In de baarmoeder klinkt de stem van de moeder veel meer door dan welke andere stem. De foetus raakt eraan gewend. Zo sterk zelfs dat experimenten laten zien dat pasgeborenen de stem van de moeder kunnen onderscheiden van anderen, net als haar geur.

Dit is om de moedermelk te herkennen die qua smaak en geur sterk lijkt op het vruchtwater waarin de foetus negen maanden heeft geleefd."

Heeft de foetus al een geheugen?
"Onderzoek uit 2001 heeft aangetoond dat wanneer het kind gezoogd wordt, het een voorkeur heeft voor bepaalde smaken die het tijdens de zwangerschap heeft gekend, maar die niet in de moedermelk zitten. Daaruit blijkt dat de foetus zich dingen kan herinneren.

Wat tot dan toe alleen door psychologen werd verondersteld, behoort nu tot de kennis van kinderartsen waarmee zij verschillende verschijnselen kunnen verklaren.

Onlangs deden wij onderzoek naar kinderen van ballerina's die tijdens de zwangerschap waren doorgegaan met dansen: het bleek dat hun kinderen veel energieker dan normaal in slaap gewiegd moeten worden.

Trouwens, wat is het in slaap wiegen anders dan het nabootsen van de serene omgeving van de baarmoeder: de ritmische beweging, de geur van de moeder, de zachte maar aanwezige stem, donkerte."

Heeft u meer onderzoek gedaan naar het geheugen van foetussen?
"Ja, onder meer naar het korte termijngeheugen. Daaruit bleek dat de foetus net zo snel gewend raakt aan externe prikkels als een pasgeborene.

Wij hebben sonore geluiden door de baarmoederwand laten klinken en via echoscopie naar de reacties gekeken. Zij reageren eerst onrustig, knipperen met de ogen om vervolgens aan het geluid te wennen."

Is het waar dat foetussen kunnen dromen?
"Onderzoeken naar te vroeggeborenen leveren steeds meer gegevens over de slaapgewoonten in de baarmoeder. In 2000 toonde professor Rivkees van de universiteit van Yale aan dat foetussen vanaf het midden van de zwangerschap een dag- en nachtritme hebben. We weten inmiddels ook dat er vanaf de 28e week verschillende stadia van slaap te onderscheiden zijn. Vanaf de 30e week is er sprake van actieve slaap, vergelijkbaar met die van volwassenen waarin de meeste dromen plaatsvinden.

Daarom kunnen wij rustig vaststellen dat de foetus al in de baarmoeder over de alle 'instrumenten' beschikt om te kunnen dromen. Er is voldoende hersenactiviteit en er zijn prikkels die uiteindelijk de inhoud van de dromen bepalen.

Slaap is tijdens het leven in de baarmoeder overigens buitengewoon belangrijk omdat dan de grootste vermenigvuldiging van zenuwcellen plaatsvindt en de productie van bepaalde hormonen."

Voelt de foetus pijn?
"Dat is mogelijk. Maar de ervaring van pijn bij de foetus en pasgeborenen wordt pas sinds eind jaren tachtig erkend. Niettemin is het duidelijk dat onze te vroeggeboren baby's pijn voelen. En bij foetussen vanaf twintig weken blijkt dat er sprake is van hormonale veranderingen na een pijnprikkel.

Uit onderzoek dat wij recent bij de allerkleinsten hebben gedaan, is gebleken dat wij het bij het juiste eind hadden: te vroeggeborenen voelen pijn en huilen, maar zijn ook in staat tot interactie met degenen rondom. Zij laten zich troosten en afleiden, zo sterk dat hij of zij geen pijn meer voelt!

Op internet zijn video-opnamen beschikbaar die drie Amerikaanse wetenschappers maakten van een huilende foetus." ( fn.bmjjournals.com/cgi/content/full/adc.2004.062257/DC1)

Hoe is de laatste dag van de foetus in de baarmoeder?
"Voor de foetus gebeurt er van alles om hem heen, maar hij is zelf ook actief. Het kind reageert op zijn eigen manier op prikkels van buitenaf. Het schrikt als het kabaal hoort en het reageert op klopjes.

De foetus bereidt zich voor op het leven 'in de open lucht'. Het doet voortdurend ademhalingsoefeningen, ook al bevindt het zich nog in het vruchtwater. Ook is al waargenomen dat het geluid probeert te maken.

Het heeft af en toe de hik en trekt gezichten alsof het huilt of lacht. De bewegingen antwoorden op de mate waarin de moeder beweegt en op de hoeveelheid suiker die zij eet.

Het ongeboren kindje is dan allang een nieuw lid van het gezin en gezelschap van de moeder."

Persbureau Zenit, vertaling en bewerking Jan Peeters.
pi_35807432
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:44 schreef CANARIS het volgende:
Als je leven zo onvoorwaardelijk heilig verklaart, waarom worden er dan wapens verkocht in die staat? Waarom gaat men te oorlog in Iraq? Dit soort betogen komen alleen maar uit op het punt dat iedereen een boedhistische monnik moet zijn... dat zijn ze niet, dus heb ik niets aan zulke overtrokken moraliserende lappen tekst.
pi_35807495
Feest, een ander, maar oh zo bekend geluid uit de RK wereld
pi_35807634
quote:
Kind ter adoptie afstaan, bijvoorbeeld. Maar let wel: ik ben voorstander ervan dat de vrouw over haar eigen buik beslist.
pi_35807691
Trouwens, die video is heel erg discutabel. Ik kan niet zien of het een emotie als een schreeuw of een spasme is.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 13:59:01 #72
16715 Mylene
*schatje*
pi_35807900
Lekker dan, als je verkracht wordt door je eigen vader en zwanger van hem raakt heb je niet het recht om die zwangerschap te beëindigen.
pi_35807951
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:59 schreef schatje het volgende:
Lekker dan, als je verkracht wordt door je eigen vader
Wat in de zuidelijke staten van de VS niet echt een onwaarschijnlijk scenario is natuurlijk. .
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:00:40 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35807962
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:59 schreef schatje het volgende:
Lekker dan, als je verkracht wordt door je eigen vader en zwanger van hem raakt heb je niet het recht om die zwangerschap te beëindigen.
its a crazy man's world aan het worden.
pi_35808601
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:10 schreef marcb1974 het volgende:
Verschil tussen schuldig en onschuldig leven.

Voor de duidelijkheid, ik ben pro-choice.
pi_35808665
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Hoezo hamvraag? Lijkt mij dat de medische wetenschap dat redelijk nauwkeurig heeft bepaald.
Nou nee. Niemand kan bepalen waar en wanneer 'het leven' begint na de bevruchting. Hell, we weten niet eens wat 'het leven' eigenlijk is.
pi_35808817
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Verschil tussen schuldig en onschuldig leven.

Voor de duidelijkheid, ik ben pro-choice.
Dat zaad van die kerel was anders hartstikke schuldig, dus is het ongeboren kind voor 50% ook schuldig. Dat lijkt mij voldoende voor de doodstraf.
pi_35809147
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 13:46 schreef Mikado het volgende:

[..]

Als je leven zo onvoorwaardelijk heilig verklaart, waarom worden er dan wapens verkocht in die staat? Waarom gaat men te oorlog in Iraq? Dit soort betogen komen alleen maar uit op het punt dat iedereen een boedhistische monnik moet zijn... dat zijn ze niet, dus heb ik niets aan zulke overtrokken moraliserende lappen tekst.
wat wil je nu?

een discussie over ongeboren leven of over Oorlog en hoe boosaardig een mens kan zijn?
Preventieve Abortus misschien ?

Polemisch mixen leert men als beschaafd Nederlander vroeg genoeg, je hoeft alleen maar de vara aan te gooien, maar het helpt de thematiek geen donder natuurlijk.
pi_35809347
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Hell, we weten niet eens wat 'het leven' eigenlijk is.
Mooi, dan is er ook geen bezwaar tegen een abortus, men weet immers niet eens of men iets ontneemt.

Lijkt mij dat ze er lang genoeg over nagedacht hebben over wat acceptabel is en wat niet.
pi_35809835
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:38 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Mooi, dan is er ook geen bezwaar tegen een abortus, men weet immers niet eens of men iets ontneemt.

Lijkt mij dat ze er lang genoeg over nagedacht hebben over wat acceptabel is en wat niet.
als sinds aristoteles.

een antwoord staat volgens mij nog steeds in de sterren.

De Romeinen hadden al een wetgeving , dat de vrucht in de schoot van de Vrouw "Eigendom" van de vrouw was, en de vrouw naar goeddunken hiermee mocht omgaan. Tot op de dag van de Geboorte.

Zo gezien zijn de vervente voorstanders hier nog net wat achterlijker als de tegenstanders die zich tenminste op een Filosofy beroepen die niet ouder is als 2000 jaar !
  dinsdag 7 maart 2006 @ 14:54:47 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35809954
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:51 schreef CANARIS het volgende:

[..]

als sinds aristoteles.

een antwoord staat volgens mij nog steeds in de sterren.

De Romeinen hadden al een wetgeving , dat de vrucht in de schoot van de Vrouw "Eigendom" van de vrouw was, en de vrouw naar goeddunken hiermee mocht omgaan. Tot op de dag van de Geboorte.

Zo gezien zijn de vervente voorstanders hier nog net wat achterlijker als de tegenstanders die zich tenminste op een Filosofy beroepen die niet ouder is als 2000 jaar !
nou ja! wat een achterlijke conclusie als je net laat zien dat de romeinen al beschaafd genoeg waren om de vrouwen het eigen lichaamsrecht te geven?
pi_35809985
of was het nou toch 2200 jaar?

Maar ff serieus, ik bedoelde natuurlijk de moderne wetenschap.
pi_35811151
Een goed besluit van South Dakota. Dat zal de sletten in die staat wel leren!!!
Nu Nederland nog, waar je voor een patatje/cola nog sletten kan berijden.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_35811225
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:26 schreef lionsguy18 het volgende:
Hoezo heb je ervaring mee, met sletten dus?
pi_35811236
Het nieuws...
quote:
Met de nieuwe wet in South Dakota wordt abortus in vrijwel alle gevallen verboden. Ook als een vrouw zwanger is geworden na een verkrachting of door incest.
en de reactie...
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:26 schreef lionsguy18 het volgende:
Hier rest slechts nog 1 woord: verbijsterend
pi_35811248
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:28 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Hoezo heb je ervaring mee, met sletten dus?
Jawel, ik heb er wel eens last van.
pi_35811252
En dan nog wat, is een slachtoffer van sexueel misbruik in jou ogen een slet??
pi_35811299
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:29 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Jawel, ik heb er wel eens last van.
Dan moet je die betaal tv eens uitzetten
pi_35811305
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:29 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
En dan nog wat, is een slachtoffer van sexueel misbruik in jou ogen een slet??
Je bekijkt het wel erg eenzijdig.
Ongewenste zwangerschappen zijn uitsluitend te wijten aan de toegevendheid van de vrouw.
Begrijpelijk dat aan deze zedeloze dames een halt wordt toegeroepen.
pi_35811332
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:31 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Dan moet je die betaal tv eens uitzetten
Op de TV kijk ik er niet naar.
pi_35811383
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:31 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ongewenste zwangerschappen zijn uitsluitend te wijten aan de toegevendheid van de vrouw.
Oh, een afgeranselde en verkrachte vrouw is toegevend.
pi_35811453
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:33 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Oh, een afgeranselde en verkrachte vrouw is toegevend.
Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar zwangerschappen ontstaan niet uitsluitend door verkrachting.
Ga dat maar eens navragen bij de moordfabriek die in ons land eufemistisch abortuskliniek worden genoemd.
pi_35811517
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:35 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar zwangerschappen ontstaan niet uitsluitend door verkrachting.
Ga dat maar eens navragen bij de moordfabriek die in ons land eufemistisch abortusklinieken worden genoemd.
Als jij de discussie die hier loopt even had gevolgd ipv het met een godsdienstige en eerlijk gezegd stupide bril vluchtig had bekeken, had je wel geweten waar we het nu wel ongeveer over eens waren.

En mijn leven op dit vlak is zeer reeel, twee keer heb ik reeds voor die vraag gestaan
pi_35811530
edit, als het nou nog een goede photesoep was geweest, doe inhoudelijk mee of niet

[ Bericht 90% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 07-03-2006 15:39:51 ]
De mens is een dwaas. Niet eens in staat een mug te maken
en creeert zich goden en heiligen bij de vleet.
pi_35811572
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:37 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Als jij de discussie die hier loopt even had gevolgd ipv het met een godsdienstige en eerlijk gezegd stupide bril vluchtig had bekeken, had je wel geweten waar we het nu wel ongeveer over eens waren.

En mijn leven op dit vlak is zeer reeel, twee keer heb ik reeds voor die vraag gestaan
Moet ik iemand die zich caterhoer en beroepsprutser noemt serieus nemen?
pi_35811614
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:39 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Moet ik iemand die zich caterhoer en beroepsprutser serieus nemen?
Ja, graag.

Lijkt me voor de verdere discussie zeer bevordelijk.

Lijkt mij ook niet dat mijn huidige werkzaamheden er ook maar iets toe doen
pi_35811654
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ja, graag.

Lijkt me voor de verdere discussie zeer bevordelijk.
Ik hoef niet te discussieren, want ik hen mijn standpunt bepaald
pi_35811762
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:41 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Das mooi, dan heb je die nu neergezet. Dus verdere deelname hoeven we dus ook niet te verwachten.
pi_35811776
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:41 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Priceless! !
pi_35811805
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:45 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Priceless! !
pi_35812640
quote:
edit, als het nou nog een goede photesoep was geweest, doe inhoudelijk mee of niet
Volgens mij weergaf het plaatje duidelijk mijn mening. Maar goed.

Laat die keus aan de vrouw. Jezelf laten aborteren doe je niet voor je plezier.
De mens is een dwaas. Niet eens in staat een mug te maken
en creeert zich goden en heiligen bij de vleet.
pi_35812996
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:33 schreef CANARIS het volgende:
[..]
wat wil je nu?

een discussie over ongeboren leven of over Oorlog en hoe boosaardig een mens kan zijn?
Preventieve Abortus misschien ?

Polemisch mixen leert men als beschaafd Nederlander vroeg genoeg, je hoeft alleen maar de vara aan te gooien, maar het helpt de thematiek geen donder natuurlijk.
NOFI, maar jij gooit hier een lap tekst online waarui blijkt dat een ongeboren baby al een volwaardig gezinsdeelnemer is. Dat terwijl die argumenten extreem veel op de zaak Terri Schaivo lijken, wat ook al zo'n fundamentalisten-truc bleek te zijn.

Als het om polimiek gaat, moet je niet denken dat een 3 maanden zwangere vrouw (de grens voor abortus) al een volwaardige baby heeft met handjes en voetjes, want dat is wat jij doet en ik nu rustig ook polemisch mixen noem.

En je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom de rechten op leven unaniem wel voor de baby gelden maar geheel niet voor de vrouw die eromheen zit.
pi_35813778
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:19 schreef Mikado het volgende:

[..]

NOFI, maar jij gooit hier een lap tekst online waarui blijkt dat een ongeboren baby al een volwaardig gezinsdeelnemer is. Dat terwijl die argumenten extreem veel op de zaak Terri Schaivo lijken, wat ook al zo'n fundamentalisten-truc bleek te zijn.

Als het om polimiek gaat, moet je niet denken dat een 3 maanden zwangere vrouw (de grens voor abortus) al een volwaardige baby heeft met handjes en voetjes, want dat is wat jij doet en ik nu rustig ook polemisch mixen noem.

En je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom de rechten op leven unaniem wel voor de baby gelden maar geheel niet voor de vrouw die eromheen zit.
Kaboem. En de volgende Knaller Terri Chiavo
dVTB zit met smacht op mijn reactie te wachten :-)
Kan Canaris weer eens laten zien wat voor Reactionaire klootzak hij eigenlijk is.

Nee.. dat laten we maar. Dar heb ik toentertijd genoeg over gezegd.

Ik laat me niet gek maken.
Oorlogen veerboten treinen . Er gaat veel te veel mis.
Da weet iedereen
het gaat hier enkelt om ongeboren kinderen en hoever deze beschermt moeten worden. Ook als het tegen de wil in gaat van de "Host".

"Eigen baas over eigen buik" komt eenduidig te kort . Een korte spreuk uit een oppervlakkige tijd.

Ik doe er alles om juist geen polemiek te plaatsen , maar probeer te apeleren aan het gezonde mensen verstand en ethiek .

Mijn betoog over de foetus en embryo geeft alleen maar weer, dat dezen veel meer zijn als de Cellenklompjes waar een paar poster het over hebben. Veel meer hebben het hier over ongeboren mensen .

Of je dat erkent of niet heeft waarschijnlijk met de principiele persoonlijke ethiek te maken . Het heeft echter met zekerheid niets te maken met Oorlogen , Vliegtuigen of waterfietsen.

[ Bericht 9% gewijzigd door CANARIS op 07-03-2006 16:58:33 ]
pi_35814626
Opmerkelijke reply, de meeste mensen laten 'm uitgroeien tot een volwaardige reactie, maar CANARIS slingert een onvolgroeide reply zo de wijde wereld in. Een verbale abortus zeg maar....

[ Bericht 1% gewijzigd door Mikado op 07-03-2006 17:57:24 ]
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:45:42 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35815428
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:46 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

tenzij je 12 jarige dochter door een moslim wordt verkracht natuurlijk, dat kind voed jij wel lekker op zeker
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:47:19 #106
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35815486
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:45 schreef Re het volgende:

[..]

tenzij je 12 jarige dochter door een moslim wordt verkracht natuurlijk, dat kind voed jij wel lekker op zeker
EDIT:Ok, deze ging weer net iets tever.....

[ Bericht 14% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 07-03-2006 17:48:30 ]
pi_35815487
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:45 schreef Re het volgende:

[..]

Tuurlijk, tis natuurlijk gods kind
  dinsdag 7 maart 2006 @ 17:53:57 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35815644
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 17:47 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Tuurlijk, tis natuurlijk gods kind
met een paar verkeerde genen natuurlijk maar dat mag de pret niet drukken

en oeps ja ging wat ver
pi_35818209
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:31 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Hilarisch! Maar je hebt natuurlijk wel gelijk, als een vrouw niet wil doet ze die strakke spijkerbroek echt niet uit, iets waarbij je absoluut de hulp van de vrouw nodig hebt. We kunnen dus wel stellen dat alle verkrachte vrouwen wel zin hadden in die lekkere paal
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:04:22 #110
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_35820101
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 16:47 schreef CANARIS het volgende:
een hoop christen gebabbel
Jij bent een man of niet? Tenminste, je redeneert behoorlijk vanuit het oogpunt van een man, het kind, ookal praten we over 1000 stamcellen, is heilig, de emoties van de vrouw volkomen ondergeschikt aan hetgeen nu in haar buik gebeurt.
Kan jij je indenken hoe het zou zijn het kind van je verkrachter te moeten dragen? nou? nee, ik ook niet, ik ben ook een kerel.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:33:47 #111
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_35821401
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:04 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Jij bent een man of niet? Tenminste, je redeneert behoorlijk vanuit het oogpunt van een man, het kind, ookal praten we over 1000 stamcellen, is heilig, de emoties van de vrouw volkomen ondergeschikt aan hetgeen nu in haar buik gebeurt.
Kan jij je indenken hoe het zou zijn het kind van je verkrachter te moeten dragen? nou? nee, ik ook niet, ik ben ook een kerel.
- op te voeden?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:48:44 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35821974
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:33 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

- op te voeden?
ja daar kan dat kind natuurlijk ook niets aan doen, of moet die na geboorte alsnog gestraft worden?
  woensdag 8 maart 2006 @ 02:29:07 #113
46960 StefanP
polemicist
pi_35833702
Een belachelijke wet. Die gristenhonden in de VS moeten echt eens met hun poten uit het wetboek blijven. Ze willen de boeken op school bepalen (dus: geen seksuele voorlichting en niets over de evolutietheorie), abortus mag niet en al die onzin. Ik heb echt zo'n hekel aan het geloof en de sukkels die dat aanhangen en iedereen willen opdringen.

Natuurlijk heeft die kneus Bush twee vriendjes benoemd voor de Supreme Court, dus de kans bestaat dat ze Roe vs Wade herzien.

religieuze fanatici
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35835274
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 02:29 schreef StefanP het volgende:
Een belachelijke wet. Die gristenhonden in de VS moeten echt eens met hun poten uit het wetboek blijven. Ze willen de boeken op school bepalen (dus: geen seksuele voorlichting en niets over de evolutietheorie), abortus mag niet en al die onzin. Ik heb echt zo'n hekel aan het geloof en de sukkels die dat aanhangen en iedereen willen opdringen.

Natuurlijk heeft die kneus Bush twee vriendjes benoemd voor de Supreme Court, dus de kans bestaat dat ze Roe vs Wade herzien.

religieuze fanatici
Tja, als je geen argumenten hebt dan kan je altijd nog de halve wereld uitschelden, omdat ze een andere mening hebben als jij.
Christenen schelden andersdenkenden niet uit, dat laten ze over aan de ongelovigen.
pi_35836701
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:42 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Tja, als je geen argumenten hebt dan kan je altijd nog de halve wereld uitschelden, omdat ze een andere mening hebben als jij.
Christenen schelden andersdenkenden niet uit, dat laten ze over aan de ongelovigen.
Ze "schelden" dan misschien wel niet, ze willen wel graag dwingend hun eigen normen opleggen. Dat is veel erger.
pi_35839661
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 10:00 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ze "schelden" dan misschien wel niet, ze willen wel graag dwingend hun eigen normen opleggen. Dat is veel erger.
Gij zult niet doden. ...ooit van gehoord?
Is toch een tamenlijk universele "norm" geworden N èst ce pas?

[ Bericht 1% gewijzigd door CANARIS op 08-03-2006 14:08:32 ]
pi_35839690
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:04 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Precies hier haat het dus om

Jij stelt de Emoties van een vrouw gelijk aan het recht op leven van een kind

Hoezo fucked-up wereld beeld?
pi_35840236
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:57 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Is toch een tamenlijk universele "norm" geworden Nést ces Pas?
Het niet doden van anderen is niet iets wat speciaal uit een religie voortkomt. Het is een simpel gegeven dat z'n oorsprong vindt in het feit dat de mens een 'kuddedier' is. Het "at random" doden van medegroepsleden brengt de sociale structuur in gevaar en is daarom onwenselijk.

Een abortus is niet het doden van een groepslid, het is het voorkomen dat een ongewenst groepslid geboren wordt, en is dientengevolge van een compleet andere orde.
Wat is voor de samenleving nou onwenselijker: Een ongewenst kind dat geboren owrdt met nauwelijks toekomstperspectief, of het voorkomen van die geboorte?

Ik zou zeggen dat het eerste maatschappelijk gezien veel onwenselijker is. Het levert een nieuw lid op van de groep wiens kansen significant lager liggen, en in het geval van een aleenstaande moeder wordt het toekomstperspectief van haar ook nog eens drastisch beperkt. Zeker in samenlevingen als de VS, waar een sociaal vangnet nauwelijks tot niet bestaat.
pi_35841428
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Wat is voor de samenleving nou onwenselijker: Een ongewenst kind dat geboren owrdt met nauwelijks toekomstperspectief, of het voorkomen van die geboorte?
assumpties. Sorrie, maar meer is dat niet
Je hele betoog gaat ervan uit dat een ongwild kind (Moment opname) beter af is wanneer het nooit wordt geboren.

Dat is egoistisch, oppervlakkig en moralisch hoogst merkwaardig.
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:07:37 #120
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35841853
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:54 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Je hele betoog gaat ervan uit dat een ongwild kind (Moment opname) beter af is wanneer het nooit wordt geboren.

evolutionair daarentegen...
pi_35842685
quote:
[..]
Is toch een tamenlijk universele "norm" geworden Nést ces Pas?
Behalve dat je Frans tenenkrommend slecht is, ga je ook al voorbij aan de algemene term 'gij zult niet doden'. Dezelfde gristenpipo's in de Mid-West steunen oorlogen als in Iraq zonder problemen.. en ze eten ook vlees alsof het een plicht is.

Je kan niet zonder meer een klomp cellen onvoorwaardelijk menselijk leven noemen en een volgroeide koe rustig een pen door de hersens schieten. Dat is heel krom. En los daavan ga je nog steeds niet in op het gegeven dat je de vrouw de basis van gelijkheid ontzegt en gewoon degradeert tot een ordinaire wandelende baarmoerder. 'gij zult uw naaste liefhebben' maar als zo'n meisje verkracht wordt heeft ze vet pech.
pi_35843979
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:33 schreef Mikado het volgende:

[..]

En los daavan ga je nog steeds niet in op het gegeven dat je de vrouw de basis van gelijkheid ontzegt en gewoon degradeert tot een ordinaire wandelende baarmoerder. 'gij zult uw naaste liefhebben' maar als zo'n meisje verkracht wordt heeft ze vet pech.
Wanneer je iets meer wilt doen , als antagonistisch ouwehoeren, dan lees ajb mijn posts door , en dan heb je je antwoord.
pi_35844045
Dat is het punt juist: jouw posten staan vol met offtopic hypochriet belerende onzinmonologen. Daar valt geen discussie uit te bouwen. Dus ik wil het er wel uittrekken, maar als er verder geen inhoud komt is de discussie iig duidelijk.
pi_35844999
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:11 schreef Mikado het volgende:
Dat is het punt juist: jouw posten staan vol met offtopic hypochriet belerende onzinmonologen. Daar valt geen discussie uit te bouwen. Dus ik wil het er wel uittrekken, maar als er verder geen inhoud komt is de discussie iig duidelijk.
Nee vriend, jij wilt eenvoudige antwoorden op door jou gestelde polemische vragen.

Je vergeljkt appels met Waterfietsen en wilt daarop consequent een antwoord hebben.
Wat niet in jouw bolletje schijnt te passen ,is dat er wellicht meeer waarheden zijn. Jij gaat dogmatisch uit van jouw gelijk.
Een Embryo is een Klomp cellen zonder Rechten .
punt uit.

Ik probeer nu al 3 paginas lang te argumenteren dat, dat een stelling is , die alleen op de straat van Nederland een 100%ige waarheid betekend. De straat die geen enkele andere mening accepteert.

Wetenschapelijk, Rechtelijk en Moralisch is jou stelling geen waarheid. Veel meer een domme plompe kreet zonder enig gewicht.
pi_35845160
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:54 schreef CANARIS het volgende:
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat het voor de maatschappij gezien beter is om een ongewenst kind niet geboren te laten worden. Zeker in een maatschappij waar de 'naastenliefde' zich niet verder uitstrekt dan dat een paar fanatici zich op de borst kunnen kloppen weer 'een leven gered' te hebben, en daarna moeder en kind gevoeglijk de stront in laten zakken.

Wanneer een alleenstaande vrouw die ongewenst zwanger raakt het kind besluit te houden worden de kansen op een fatsoenlijk bestaan statistisch gezien voor zowel moeder als kind gedecimeerd. Zeker in een samenleving als de VS.
quote:
Kost wat kost iemand verplichten een bevruchte eicel te voldragen, dat is m.i. pas oppervlakkig en moreel verwerpelijk. Zeker wanneer de politici die menen mensen hiertoe te moeten dwingen het vervolgens geen zak interesseert hoe die mensen verder moeten met hun leven.
pi_35845436
quote:

[..]

Is toch een tamenlijk universele "norm" geworden N èst ce pas?
Die norm staat wel in de Bijbel, maar het is een - veelal ongeschreven - norm in ALLE culturen, ook ver voor de Bijbel werd geschreven. Het enige wat verschilt zijn de uitzonderingen op de regel, die verschillen inderdaad per cultuur.
pi_35845762
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:43 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat het voor de maatschappij gezien beter is om een ongewenst kind niet geboren te laten worden. Zeker in een maatschappij waar de 'naastenliefde' zich niet verder uitstrekt dan dat een paar fanatici zich op de borst kunnen kloppen weer 'een leven gered' te hebben, en daarna moeder en kind gevoeglijk de stront in laten zakken.

Wanneer een alleenstaande vrouw die ongewenst zwanger raakt het kind besluit te houden worden de kansen op een fatsoenlijk bestaan statistisch gezien voor zowel moeder als kind gedecimeerd. Zeker in een samenleving als de VS.
[..]

Kost wat kost iemand verplichten een bevruchte eicel te voldragen, dat is m.i. pas oppervlakkig en moreel verwerpelijk. Zeker wanneer de politici die menen mensen hiertoe te moeten dwingen het vervolgens geen zak interesseert hoe die mensen verder moeten met hun leven.
Ok . Ik begrijp wat je bedoelt. maar is dat niet een beetje aan het communistische aangeleend?

IK bedoel , je hebt het over een collectief met een verantwoording tegenover kind en Moeder, en stelt daar tegenover dat zolang dat niet het geval is, abortus maar de betere optie is.

Ga je niet falikant aan alles voorbij , wat met ethiek en de daarmee verbondene levens-waarden te maken heeft. Dat het recht op leven een universele waarheid is , ongeacht binnen welk systeem of in welk land.

Ik kan er maar niet aan wennen dat het leven van een kind wordt opgewogen , tegen allerlij mogenlijke problemen die de moeder ermee zou kunnen hebben en het slechte leven wat zo´n kind mogenlijkerwijs zou kunnen voeren.

dat zijj een heleboel konjuktiefe zonder dat je het recht van dat kind zijn leven te leiden in betrachting trekt.
Als zo´n leven betekend dat het allemaal niet mee zal zitten , onrechtvaardigheid zal gebeuren en eenbeol ellende zal worden beleefd, dan .....................tsja so be it. That´s life. Voor jou en voor mij ook. Niemand komt op de wereld met een garantie.

Ik ben echter wel blij dat ik er ben , en de mogenlijkheid heb , er zelf iets van te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door CANARIS op 08-03-2006 15:04:35 ]
pi_35847358
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 01:22 schreef dVTB het volgende:

[..]

Vreemd dat de verslaggeving het in Nederland anders brengt.
Hier was het gister in het nieuws als: Gevaar voor de gezondheid van de moeder en verkrachting waren uitzondering op de abortusregel
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:56:04 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35847436
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:53 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Hier was het gister in het nieuws als: Gevaar voor de gezondheid van de moeder en verkrachting waren uitzondering op de abortusregel
da's apart!
pi_35848942
quote:

[..]

Dat is dan te hopen. Ik vond het ook al te ziek voor woorden. Heb je wellicht ergens een bron?
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:42:33 #131
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_35849022
incest noch verkrachting zijn een uitzondering, baren zal je met een kruisbeeld in je handen smekend om vergiffenis.
Gelovig zijn is voor lang.
pi_35850025
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:42 schreef dancemacabre het volgende:
incest noch verkrachting zijn een uitzondering, baren zal je met een kruisbeeld in je handen smekend om vergiffenis.
Gelovig zijn is voor lang.
Waarom zou een verkrachtte vrouw moeten smeken om vergiffenis

En niet iedereen gelooft in een god, net als dat niet iedereen in de kerstman of de paashaas gelooft.
pi_35850078
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:13 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

OMdat ze sex buiten het huwelijk heeft gehad natuurlijk!

Snap dat dan. Branden in de hel zal ze.
pi_35850228
quote:
Vreemd dat de verslaggeving het in Nederland anders brengt. Hier was het gister in het nieuws als: Gevaar voor de gezondheid van de moeder en verkrachting waren uitzondering op de abortusregel
Ik weet niet waar je woont, maar ik vrees dat de verslaggevers in jouw land hun huiswerk niet goed hebben gedaan:
quote:
Two elements of the South Dakota law are particularly distressing. The only legal exception to the ban is if a doctor determines an abortion is necessary to save a woman's life. That means the ban includes women who become pregnant in cases of rape and incest. The law also makes a criminal of any doctor convicted of performing an abortion, punishable by up to five years in prison.
Bron: MercuryNews.com
quote:
NEW YORK — A majority of Americans say they would oppose having a law in their state like the new South Dakota legislation that bans abortion in all cases except to save the life of the mother. According to the latest FOX News poll, most Americans think abortion should be legal if the pregnancy was the result of rape or incest — exceptions not included in the South Dakota law.
Bron: FOX News
quote:
...it simply carries a felony charge to anyone performing or receiving an abortion unless the mother’s life is in danger. This means that regardless of your situation, including rape or incest, you will be considered a criminal if you receive an abortion.
Bron: The Retriever Weekly
quote:
South Dakota (AP) -- Gov. Mike Rounds signed legislation Monday banning nearly all abortions in South Dakota, setting up a court fight aimed at challenging the 1973 U.S. Supreme Court decision that legalized abortion. The bill would make it a crime for doctors to perform an abortion unless the procedure was necessary to save the woman's life. It would make no exception for cases of rape or incest.
Bron: CNN.com

... en zo zou ik nog uren kunnen doorgaan.
Het is dus toch ECHT waar.
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:05:51 #135
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35851518
quote:

[..]

waar slaat hele Roe vs Wade dan op?
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:24:27 #136
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_35852027
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:13 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En niet iedereen gelooft in een god, net als dat niet iedereen in de kerstman of de paashaas gelooft.
Poging tot satire, gelovig zijn is voor lang maar dat geldt voor dom zijn ook.
pi_35865038
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:40 schreef dVTB het volgende:

[..]

Dat is dan te hopen. Ik vond het ook al te ziek voor woorden. Heb je wellicht ergens een bron?
Ja hoor iedere radiozender en het tv journaal hier.
Maar die klinkse potten die zonodig hun abortusbootje naar ierland moeten sturen terwijl hebben zijn met de nederlandse verslaggeving natuurlijk 4 handen op de bewust ongehuwde ongewenst kind- want ik moet nog met vacantie buik.

Abortus is hier ook illegaal, ok je kan naar het buitenland als het je vacantieplannen of je carierre planning in de weg staat, verder is het aan een arts hier te besluiten een zwangerschap te termineren. En dat gebeurd dus gewoon bij gevaar voor de moeder, en dientegevolgen ook bij verkrachting en het daaropvolgende trauma.

pi_35865216
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:21 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont, maar ik vrees dat de verslaggevers in jouw land hun huiswerk niet goed hebben gedaan:
[..]

Bron: MercuryNews.com
[..]

Bron: FOX News
[..]

Bron: The Retriever Weekly
[..]

Bron: CNN.com

... en zo zou ik nog uren kunnen doorgaan.
Het is dus toch ECHT waar.
Trauma volgende verkrachting is gevaar voor de moeder en dus kan indien DAADWERKELIJK sprake is van verkrachting er gewoon terminatie verricht worden.
Laten we wel wezen als je verkracht wordt ben ben je binnen een week bij een dokter.

In de 6e maand van een verkrachting beslissen dat je het kind toch niet wilt, is voor mij moeilijk aan te nemen, maar iets waar amerika geen wetten op heeft, en er kan gewoon tot vlak voor de bevalling geaborteerd worden.

(Door het kind te draaien en in stuitligging geboren te laten worden, en alvorens het hoofdje eruit is een boromide injectie in de hersenen te geven heb je dus "gewoon" een doodgeboren kindje/abortus)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')