Hoi allemaal. Ik heb al een hele tijd niet gepost, ik was tijdelijk gestopt met de ring, dus had ik ook niet echt ervaringen om uit te wisselen.
![]()
Maar ik heb in een ver verleden wel beloofd nog even te vertellen hoe dat allemaal is gegaan. Ik ben dus een tijdje gestopt vanwege klachten als hoofdpijn in de stopweek, futloosheid, libidoverlies, neerslachtigheid enz. Al na een maand merkte ik een duidelijk verschil; meer energie, vrolijk, minder hoofdpijn en véél zin!
Maar daar ik een zeer onregelmatige cyclus heb, was het met de sympto-thermale methode ook geen feest (temperatuur meten, cervixslijm onderzoek enz.) en zaten we dus met z’n tweetjes iedere maand in de stress. En in bed gebeurde er dus ook nog maar weinig. (we hebben ook nog eens niet zo’n vertrouwen in condooms…) Dus dat was ook geen oplossing.
Inmiddels ben ik overgestapt naar de Dianepil ivm puistjes, de dokter vermoed dat eerdere pillen en de nuvaring problemen veroorzaakte vanwege het progestageen, en in de Dianepil zit die stof niet. Dus hopelijk sla ik hiermee 2 vliegen in één klap. Maar geen nuvaring meer voor mij dus!
In de toekomst hoop ik het toch zonder hormonen op te kunnen lossen, misschien een koperspiraal ofzo...